• Bajker16

    Prohledával jsem thready a nic jsem nenašel,takže zakládám. Potřeboval bych na zimák nějakou odpruženou vidlici, která by v mrazu netuhnula (každá asi tuhne v –20°C :-)). Těď mám nějakou bezejmenou od Rava a ta se v mrazu nehne ani o cm :-).

    0 0
    • zirecek  

      Asi nechceš kupovat novou. Tedy jak upravit lowend vidlici na zimní provoz. Mazat, řidší olej, měkčí nastavení, chránit prachovkama, … .

      0 0
    • kesu  

      ono skoro kazda vidlice chodi v zime blbe-je to dany jednak vlhkem ktery se dostane do pouzder a hlavne zatuhnutim oleje a vazelin.Spis je otazka v jaky cenovy relaci…

      0 0
    • maxtor  

      Myslím, že ono tuhnutí se dá odstranit např. použitím řitšího oleje do tlumiče, než jaký se doporučuje. Vidlice, které jsou navíc mazány vazelínou, mají prostě v zimě problém. Taky bych radil něco na konci životnosti nebo aspoň levnějšího.

      0 0
    • Daf  

      Ja bych doporucil pevnou, ta jedina v zime funguje stejne jak v lete ;)

      0 0
    • vlk  

      Obecně se dá poradit toto: Vidle musí být mazaná olejem a ne vazelínou. Koupit vidlici do níž se dává jako originální doporučený olej výrobce s co nejnižší viskozitou.Ty totiž většinou méně tuhnou v mrazech.No a výhodou jsou vidle ,kde se dá štelovat kompresní i zpětný útlum-když některý z nich v mrazech zleniví, tak si nastavíš větší průtok oleje a je to OK. J8 jezdím v zimě duke xc-uturn a byl vždy v pohodě akorát jsem trochu povoloval zpětný útlum.Letos sem do něj dal i řídčí olej.Jinak je mazán olejem a tak netuhne avi v rámci chodu.

      0 0
    • rasto  

      ja na zimak poridil hlinikovou author za 300,–. staci mi. v zime Ti 100% fachat nebude zadna :-( a pocitej s tim, ze zimnim provozem dostanou kluzaky zabrat (mam na mysli sul :-/

      0 0
      • vlk  

        Chlapi já vás nechápu.Kupujete si drahé vidlice a na zimu, kde na zledovatělých šutrech nebo na udusané hrbolaté zemi se nejvíc vytřásá bikerovi duše z těla vozíte pevné.Kvalitní vidlice funguje i v zimě.Je třeba si jen pohrát s nastavením útlumů případně vyměnit za řídčí olej.Osobně soi myslím,že sůl na anodizované nohy nemá žádný vliv a stíráky se stejně jednou za 3 roky mění, tak o co jde.

        0 0
        • delfyn  

          můj tip je nějaká stará Judy třeba 2000Sl s 10 olejem

          0 0
          • vlk  

            Duke je na tom ještě líp od výrobce je tam doporučován 5wt olej.Já teď testuji 3,5olej a jsem velice spokojen.S tou 5 mi stačilo v tzimě mírně povolit zpětnou kompresi.

            0 0
          • kesu  

            judy mam na HT ,bohuzel tu bez prachovek a chodi to i v zime vcelku dobre.Jinak ta judy je stejnej(super citlivej)system jako vlkuv duke.Pokud by si ale judy hctle koupit doporucuju davat pozor na vakl a hlavne koupit tu s prachovkama ,..

            0 0
            • delfyn  

              prachovky jsou skvělý, škoda že se nedávaj pořád, ušetří servis, i když já je tam taky nemám, jsou v tašce v garáži:)

              0 0
            • vlk  

              Jojo, staré judy maj principielně dost podobný systém jako můj duke.Vlastně skoro stejný, akorát některý maj ještě ty umělohmotný plunžery-ty co se kazily a maj trochu jinou zátku mezi vnitřní a vnější nohou.Systém je to dost citlivý.Staré judy byly velice kvalitní co se týká chodu, meli jen jednu malou chybu, relativně rychle chytli vakl a trochu víc se kroutily-byly to 28.

              0 0
              • vlk  

                PS:Osobně jsem spíše zvědavej jak bude chodit v zimě kamošovi co se mnou jezdí Tora.

                0 0
                • peet  

                  … a proč by zdrovna Tora měla mít v zimě problém ?

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Protože v provedení SoloAir jí třeba ztvrdnou těsnění a bude se zanořovat?

                    0 0
                    • vlk  

                      Kamoš má pružinu a popravdě já bych solo air nechtěl.Buď pružinu nebo dual air nebo vzduchovku- jak byly dříve vzduchové Duky(pozitivní vzduch,negativní dlouhé pružiny).

                      0 0
                  • vlk  

                    Však já neříkám, že by měla mít problém.100% bude chodit.Podle návodu tam patří také 5wt oil i když mi kdosi říkal, že tam bývá i 10wt.Mě jen zajímá jak moc vidla zleniví a jak se změní chování motion controlu.Naštěstí i kdyby zlenivěla, tak se u ní dá nastavit jak kompresní tak zpětný útlum.Myslím, že to bude dobrá vidla na zimu-ale to mohu zatím říci jen teoreticky.

                    0 0
                • Cortez  

                  Pocitam ze stejne jak normalne..

                  0 0
    • mawerick  

      No teď mě asi ukamenujou že kecám ale vím o jedný vidli která chodí celkem stejně i v 15ti pod nulou:) Leftyna… To mám odzkoušený… Akorát má teda tendenci nepříjemně vrzat:)

      Ale starej RS Duke (pružina-olej) taky v mrazu chodil:) Ale nesměl být moc dlouho v klidu:) Pak tuhnul:)

      0 0
      • kubad  

        Barbare ! Takhle trápit Lefty – ale je pravda, že jí zima moc nevadí jen je trochu přetlumená.

        0 0
      • Bajker16  

        No jasně, dám LEFTYnu na zimáka :-D jeho cenu vynásobim desetkrát :-D

        0 0
    • tomPY  

      Suntour MG81-super mrazuvzdorná + blbuvzdorná.Na zimáku mi fachčí už 4-tú zimu.

      0 0
      • vlk  

        Vždyť to je přece elastomerka,ta tuhne v zimě dost brutálně.

        0 0
        • tomPY  

          Tá moja bola originál pružinová.Sice v pružinách boli vložené elastomery pre progresívnejší chod ale už sú preč.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Petr L2  

      V zimě budu od letoška nasazovat XC 32, co jsem koupil jako provizorko, než jsem sehnal tu správnou vidli a teď se válí v garáži na regálu:-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.