• Kokpilot

    Mam si na zimaka koupit pruzinu, nebo vzduch?

    Jde mi o temer nulovou udrzbu kola.

    0 0
    • nox159  

      pevnou

      0 0
    • Deathwing  

      vzhledem k tomu ze ve vidlicich zamrza mazani (pokud neni kvalitni) ne vzduch/pruzina

      tak bych se priklanel stejne jako nox k pevny

      0 0
      • Kokpilot  

        Pevnou urcite nechci.

        0 0
        • Deathwing  

          tak treba tuhle

          http://tuning-test.cz/…-2014-detail

          upravena na miru a nejlip jeste pozadat o ridsi olej pro provoz pouze v zime, majitel toho webu tomu rozumi tak bude vedet co a jak aby vidlice fungovala v zime

          0 0
        • Deathwing  

          http://tuning-test.cz/…-2014-detail

          tak treba tuhle vzduchovou a nechat pripravit na zimni provoz, treba ridsi olej a podobne

          0 0
          • Kokpilot  

            Jeste jsem zapomnel napsat, ze se chci vejit do 2500 Kc.

            0 0
            • vojta1616  

              tak to už jedině tu pevnou nebo bazar …

              0 0
              • Kokpilot  

                Bazar urcite ne.

                0 0
                • Lišák  

                  Máš k tomu nějaký zvláštní důvod? Stejně Ti to sůl sežere. Neříkej, že budeš kolo pucovat po každé jízdě?

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Presne tak!!! To o te soli je to nejpodstatnejsi, co tu zatim padlo!

                    Proste porid pevnou. Jestli na to nemas mentalne, tak po jedne zime pochopis, tim si musi kazdy projit sam.

                    0 0
                    • Kokpilot  

                      Ja na bajku nejezdim po silnici. Odpruzenou vidlici chci, tak mi ji neberte :-)

                      0 0
                      • podvlada  

                        No tak si pořiď nějakou línou mrchu, v týhle ceně to je skoro jedno. Hlavně ať má aspoň nastavení tlumení (hodně štěstí).

                        Ale předpokládám, že línou mrchu „určitě nechceš“.

                        Navíc v zimě se z ní pevná stane, pokud jí „určitě nechceš“ udělat ani základní servis.

                        0 0
                • Kokpilot  

                  MTB dily z bazaru jsou vzdycky podezrely. Nikdy nevis, kde je skryty ten duvod prodeje.

                  0 0
            • nox159  

              tak proc se ptas jestli vzduch nebo pruzinu, ukaz mi vzduch do 2500,–

              0 0
              • Kokpilot  

                Vzduch do 2500 na Kupkole.

                0 0
              • Lenka.05  

                Raidon třeba předělaný na olej je blbost? Jen se ptám…

                0 0
                • Kokpilot  

                  Predelavat asi taky nic nebudu…

                  0 0
                  • podvlada  

                    Tak když nechceš nic předělávat, ani bazar, ani pevnou, tak to je těžký.

                    Levnej vzduch i levná pružina bude nefungující šmejd. Opravdu bude lepší dát pevnou + větší pláště, kde si můžeš dovolit nižší tlak a celkově to malý nerovnosti vezme asi jako levná šmejdózní pružina. A navíc to jako celek bude lehčí, i přes o něco větší pláště. A hlavně bezúdržbový a nebude na tom co zkazit, bude to fungovat v zimě stejně jako v létě.

                    0 0
                • nox159  

                  a zimaka to moc smysl nema, ale popravde jsem nevedel ze raidon uz vyjde tak levno

                  ale porad to neni do 2500,– ale bude tak na cca 3000,–

                  0 0
                  • Kokpilot  

                    Na kupkole za 2500 a nejake drobne

                    0 0
                    • Kokpilot  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
                    • nox159  
                      • posta + srani s predelavanim na olej + olej…
                      0 0
                      • Kokpilot  

                        Co znemena to predelani na olej? Jakoze misto vazeliny v pruzici noze se da olej?

                        0 0
                        • tigermoth  

                          Rozebrat, vytřít vazelínu, udělat těsnění na dolní šrouby třeba z měděného plechu, našprycat tam olej (někdo radí 15 ml, někdo 30 ml, další něco mezi), zašroubovat s těsněním, sem tam upouštět z tlumáku přebytečný olej co ti tam vleze kolem gufera (teď nevím jakou má tenhle Raidon tlumící patronu, jestli má tu rozebíratelnou, dá se dát dospodku gufero proti pronikání), neřešit a jezdit. Dá se tu o tom dost najít v historii. Já osobně jsem se na pružení u zimáka vyprdnul a dal jsem pevnou ocelovou, za dvě kila, lehčí, údržba 0 nic.

                          0 0
                  • Kokpilot  

                    Jiny clovek na tom bude jezdit i v lete, takze nechci kupovat shit.

                    0 0
    • Kokpilot  

      Potreboval bych ale hlavne poradit, jake technicke parametry si musim pohlidat, aby to pasovalo…

      0 0
      • Kokpilot  

        urcite vedet, ze 26`` a kotouce. Ale co jeste musim vedet?

        0 0
        • Lišák  

          Rozměr hlavy a délku sloupku.

          edit-délku sloupku v případě bazaru

          0 0
          • Kokpilot  

            Tak ja to vezmu do servisu, aby mi rekli, co tam vlastne mam. Sam tomu nerozumim.

            0 0
            • Kalic  

              sam tomu nerozumim

              To máš svatou pravdu. A navíc si nenecháš poradit.

              0 0
            • tonik666  

              V zimě se ti vlivem zimy z toho Raidona stejně stane pevná.

              0 0
              • Atilla  

                Když tam dá olej místo vazelíny, tak není jediný důvod proč by měla.

                0 0
                • tonik666  

                  Jasně, ale píše, že to nechce upravovat :) Když tu úpravu sám kdysi dělal, tak to pro mě jako nezručného bylo slušný peklo.

                  0 0
                  • Atilla  

                    2× šroubek, hadr, líh, gumová palička a stříkačka s olejem. I kdybych byl hodně nešikovný, tak práce na 1hod.

                    0 0
    • antt  

      pokud to bude zimák, jakože do sraček, tak vem toho raidona. Pokud s tím budeš chtít jezdit i v mínus teplotách, tak ti bude stačit pružinová suntour xcr. Ta pořádně nefunguje ani v teple, ale na rozdíl od vzduchové vidlice si udrží zdvih. Chápej to tak, že v mínus teplotách má vzduch v noze menší roztažnost, takže ti vidlice spadne do zdvihu a bude chodit po dorazech. Mimoto tě asi začne bolet i za krkem a z kopce to bude víc o hubu (budeš mít prostě níž řidítka i střed). Můžeš jí sice více přifouknout, ale pořád to nebude ono.

      U pružinové vidlice (pokud to nebude stará s elastomerem) se ti tohle nestane, pouze ti zatuhne olejové tlumení. Tomu jde ale předejít tím, že sundáš (u suntouru) to modré štelovací kolečko a tlumení povolíš na maximum (to je samozřejmě lepší i u té vzduchové se stejným tlumením)

      Pokud plánuješ dlouhé výlety v teplotách kolem –10 a víc, tak je pevná vidlice ideální volba, bohužel :)

      0 0
      • pepek  

        v mínus teplotách má vzduch v noze menší roztažnost, takže ti vidlice spadne do zdvihu a bude chodit po dorazech Mimoto tě asi začne bolet i za krkem a z kopce to bude víc o hubu (budeš mít prostě níž řidítka i střed). Můžeš jí sice více přifouknout, ale pořád to nebude ono. – myslíš to opravdu upřímně?

        0 0
        • antt  

          nevím kolik toho máš v mrazech naježděno, ale tyhle problémy jsem měl se vzduchovkou já :P

          0 0
      • Atilla  

        Jezdil jsem na kole i v mínus 24 a nikdy jsem neměl žádný problém. Trochu to tady přeháníte. Koupil bych něco z bazaru, nebo nějakou pružinu třeba RS XC32 coil

        0 0
        • o.1  

          Tiez som toho nazoru. Nie trochu ale poriadne to prehanaju, ale to vzdy :-)

          0 0
        • antt  

          jak dlouho? 20minut? Ja v –25° vydržel 45minut a to jen vuli sagu, který jsem měl přes 50%

          0 0
          • Atilla  

            To, že ti podfouklo těsnění neznamená, že se to děje každému. Jinak to byla super bikovačka cca 3hod. Kolik dní na kole jsem strávil pod –5/10 nebudu ani počítat.

            0 0
            • antt  

              kdyby mi podfouklo těsnění, tak by ten tlak tam chyběl i při pokojové teplotě, což se nestalo. Těch 50% jsem napsal narychlo od pasu, nejspíš to bylo míň, nic to ale nemění na tom, že jsem během chvíle dal několikrat doraz a vidle byla nepříjemně měkká. O tlumaku ani nemluvě. Byla to float foxa 120mm

              Těch 50% sag jsem míval pravidelně u vzduchové rst, někdy i víc, podle času a teploty venku. Bylo to, jak kdybych změnil zdvih z 80mm na 30. Jak jsem psal, bolelo to a drbal jsem o zem pedálama

              0 0
              • pepek  

                A přitom stačilo pár žduchů pumpičkou .

                0 0
                • MlokCZ  

                  Vyřešil to ale dobře, tu pevnou na zimu přifukovat už nemusí.

                  0 0
                • antt  

                  to jsem zmínil hned v prvním příspěvku. Dejme tomu, že vyjedeš ráno, kdy je pod mínus deset, odpoledne je nad nulou, pak si dáš sjezdík někde ve stínu, pak pojedeš pomalu do kopce a bude svítit slunko, v závěru si dáš kousek od baráku nějaký ten zahřívací drink, kolo necháš venku do tmy… Teplotní výkyvy cca 20 stupňu… Které jdou kor v zimě a na vidlici s malým zdvihem znát hodně. Tolikrát bys musel vytáhnout pumpu, že je lepší to neřešit nebo přehustit hned z kraje a udělat si z vidle „pevnou“

                  0 0
                  • Zdyn  

                    Zkus si spočítat změnu tlaku vzduchu s teplotou. Ono to zase tolik neudělá, při běžných podmínkách. Orientačně změna o 10°C udělá změnu tlaku cca o 3%.

                    0 0
                    • antt  

                      10° plusových nebo mínusových? Nevím, ptam se.

                      Nemám pocit, že bych poznal rozdíl v tlumení od 10 do 30°, tak jak rozdíl od 0 do –10

                      0 0
                      • Zdyn  

                        Psaljsem o tlaku vzduchu, nikoli o tlumení. Změna tlaku je stále stejná a nezáleží, jestli teplotu zvyšuješ a nebo snižuješ. S rostoucí teplotou tlak roste a obráceně, ale velikost změny je stejná.

                        Na tlumení má vliv změna viskozity oleje s teplotou. Nižší teplota, pak vyšší viskozita. Změna není lineární a velice záleží na oleji.

                        0 0
                        • antt  

                          ok, měl jsem použít jiné slovo, než „tlumení“. Určitě ale víš, co mám na mysli, pokud jezdíš celoročně. Nejsem teoretik a už vůbec né študovanej. Tím, čím se vidlice maže, je určitě to nejdůležitější, k tomu dojde snad každý, kdo zkusil olej/vazelína. Budu se opakovat, ale u mě vyhrála na zimáku pevná

                          0 0
                          • Zdyn  

                            Jo jasně. To bylo jen pro pořádek.

                            V zimě nejdříve vypoví službu vidlice, které mají futra mazaná vazelínou, protože ta ztuhne celkem brzo (pokud se nepoužije nějaká speciální). Pak s klesající teplotou tuhnou vidlice kvůli zvyšující se viskozitě oleje v tlumení, kdy většinou ani nestačí zcela povolený štelung odskoku.

                            Osobně s tím tedy nemám tolik problémy, protože používám spešl olej, který má poměrně stálou viskozitu v širokém rozsahu teplot a i při –20 funguje velice dobře. Používá se i v leteckých hydraulických okruzích.(Tam děláme zkoušky i při –60°C)

                            0 0
                            • antt  

                              beru v potaz, do dvou a půl tisíc Kč se s takovou funkční vidlí ale nevlezeš, což? :)

                              Samozřejmě pokud jsou možnosti, známí a obě ruce pravé, tak to nemusí být takový problém. To už ale uhýbáme z původního tématu, ale to už i dávno předtím…

                              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.