Jakou by ste doporučili vidlici pro holku vážící kolem 50 kg, hlavně na XC a občas nějakej ten maraton? Cena tak do 8 max, víc ani náhodou.
Jakou by ste doporučili vidlici pro holku vážící kolem 50 kg, hlavně na XC a občas nějakej ten maraton? Cena tak do 8 max, víc ani náhodou.
..pevnou ?
Jasny, za 8 tisic pevnou ;-) jasně že odpruženou, ted já jakousi tu RST Gila cosi, tak už by si myslím zasloužila lepší…
50 kg vážící holka nemá nárok na pružení??
mno… obcas mi pripada podle bezne prodavanych vidlic, tak nema.
Nevím jestly tě potěšim nebo ne ale tady je asi jedna z mála možnosti upravený Epicon a naladěný na váhu jezdce 50kg. Nedávno sem to řešil podobně a vidle chodí nádherně :-)
A kolik tak stojí a kde mi ji upraví na váhu??
Upravený Epicon něco přes 5tis., upravený Axon něco přes 7tis. Kontaktuj přímo Milana (tady na BF nick Milan1). Kontakt máš na jeho stránkách: www.tuning-test.cz/
Jediná ne. Upravený Epicon naladěný na 50kg je určitě výborná volba, ale pokud stačí 100mm zdvihu, tak může vzít o 400g lehčí upravený Axon. Navíc to bude i hezčí, když na Axon bude držet ta černá barva. Akorát cenově bude ten Axon o cca 2tis. dražší. Ale stále do limitu ještě s malou rezervou.
Vzal bych tedy jednu z těchto dvou variant, dle toho jestli chce raději ušetřit peníze nebo váhu.
No myslím si, že tu vidli bude mít na hooodně dlouho, takže radši toho Axona asi, jenže je problém, že sme od Olomouce, a milan z Kladna, co sem koukal.
to neni problém spoj se s ním telefonicky a na všem domluv vidlice ti pak prijde poštou :-)
No a jak je to pak s reklamací, když v ní nebudou původní komponenty?? A bude stejně těžká jak originální vidlice, nebo ještě lehčí?
normální zaruka u Milana
Na přesnou váhu se musíš případně zeptat Milana, ale myslím, že bude těžká cca stejně jako originální provedení, tzn. někde kolem 1600g (Axon). Úprava nespočívá v odlehčování vidlice, ale ve věcech jako předělání mazání na olejové, snížení pasivních odporů (čímž se dosáhne pak skvělé citlivosti, která je u lehkčích vah potřeba ještě více než u těžších), úprava charakteristiky vidlice na těch 50kg.
Vidlici koupíš už upravenou přímo od Milana, u kterého máš pak normálně záruku.
mám od něj taky vidlici a jsem olomoučák
reba, pripadne sid
jetou sidku. A to dost jednoznacne.
hodně sem nad Sidem přemýšlel. ale na 50 kg je celkem problém ho donutit chodit.
moje ma rebu a dobry, segra ma sida a taky super, musis si sim vyhrat
Co myslíš tím vyhrát? Ty jsi u Reby upravoval charakteristiku zdvihu a snižoval pasivní odpory vidlice. Pokud ne, tak žádné hraní (tím myslím nastavovacími prvky vidlice) Rebě nepomůže, aby tak dobře chodila na 50kg váhy. Proč tedy řikají, že dobrý? Jely už snad pro srovnání na upraveném Axonu/Epiconu na jejich váhu?. Pokud by jela a u Reby nemá snížené pasivní odpory a změněnou charakterisitiku, tak by zjistila, že ta Reba vlastně nechodí nic moc na její váhu. Pokud ale nemají s čím srovnávat… Samozřejmě, že i Reba by šla upravit a chodila by pak super i na 50kg, ale jediný rozdíl pak bude, že to vyjde už nezanedbatelně dráž než ten Axon.
no myslim tim pasivni odpory (zminimalizovany), ta charakteristika se mi zda vyborna, ma ji nastavenou na 115 a posledni 1cm ma proste jako rezervu. Maslim ze ta moje ma s cim srovnavat a i pres jeji vek si myslim ze uz jezdila na vic bikach nez ty
Pokud máš snížené pasivní odpory, tak potom ok. Charakteristika je pak otázka vkusu každého. Ono taky ta Tvoje asi bude jezdit i drsnější věci a pro ní ta progresivita klidně být může. Kdybych já dal Rebu bez u-turnu manželce, tak to nebyl 1cm nevyužitý ale tak 3cm.
Ale upravovat vidlici si sám autor threadu asi nebude. No a když vemu cenu Reby + úprava u Milana, tak to může rovnou raději vzít toho upraveného Axona.
kdyz prenese pres srdce ze je tu suntour, tak je to asi nejlepsi volba
však časem přibere:)
Už asi nééé a doufám že ne :-P jinak já tomu nerozumím, takže si s tím asi nepohraju…a jakou sidku? hod nějakej odkaz.
Sid Team s Lockoutem… bez LO už vidlu nechcu ani omylem
mam pocit ze to je za trochu vic penez nez chtel
Tam teda do 8 tisic nic nevidim ;-)
jako novej Sid Team za 8 litrů… trošku utopie ne? To jedině bazar:)
bez hrani mas smulu
Soudis dle sebe?
no tak mnoho dospělých lidí s váhou 50kg fakt neznám…:( a za sebe mohu říci, že s mojí postavou holt moc pod 70kg mít prostě nebudu, a i tak se musím v jídle nějak podezřele hlídat – na to, že je člověk mladý, se mi to zdá fakt divný… ale pokud někomu stačí na svačinu 30g rohlíku s něčím, je to jeho věc… já když tak chvíli jím, tak celej den akorát myslím na jídlo a cítím se bez energie
Znam spoustu zen v mem i starsim veku, ktere maji kolem 50kg Neni to zase nic zazracneho a nemozneho ;-)
z mého pohledu se to jeví jako dost nemožné… holt každý má jiný metabolismus:(
co se holek týče, tak já naopak většinu.
A co nějakou Toru?
tezky jako krava
Vážím 50 kg a mám R7. Spousta Tě tu od ní bude odrazovat, já ji nebudu za každou cenu vychvalovat. :-) Je jiná než ostatní nabízené vidle. Pokud slečna chce žehličku tak bude asi vhodnější upravený Axon. Zkušenosti s ním nemám, ale pochvaluje si ho na BF víc lidí, některý z nich tomu očividně rozumí – a jejich názor ohledně vidlí beru.
R7 nebere malý nerovnosti, není tak pohodlná. Ale já jsem s ní spokojena a po žehličce zatím netoužím. A jde samozřejmě taky nechat upravit u Milana. Nedávno Milan odpovídal na podobně laděný dotaz a pro tuhle váhu doporučoval právě upravenou R7. Bohužel si nepamatuju další paramatry, které dotazující požadoval, jaký měl cenový limit, zda musela být vidlice vzduchová a jestli nebyla pro něho důležitá i váha vidlice. S jinými požadavky by to zase možná vyhrál upravený Axon. Taky neznám cenu upravený R7, jestli by ses do osmičky s loňským ročníkem vešel.
Upravená R7čka by určitě dobrá varianta byla taky. Počáteční necitlivost Milan dokáže pořešit. Jak na tom budou oproti sobě s citlivostí upravená R7, upravená Reba a upravený Axon, to už je otázka na Milana. Hodně záleží, kolik už měl v poslední době požadavků na úpravu těhle vidlic s důrazem na maximální citlivost a jestli tedy už měl možnost porovnat takhle upravované vidlice mezi sebou. U R7 to může být malinko horší s cenou, tam hodně záleží jakou konkrétní verzi by zadavatel threadu chtěl.
Pokud jsem nabízel R 7, tak to bylo na požadavek co nejnižší váhy. V upravené verzi jsou Axon i R 7 srovantelné co do citlivosti. Pevnost pro 50 kg se v tomto případě neřeší. Poslední upravená R 7 byla pro Dancing dogova bratra ale ten nemá jistě srovnání před a po úpravě, tuhle vidlici totiž předtím nejezdil. Pro tebe mohu jenom popsat. Tvoje vidlice má vysoký moment odtržení, nebere drobné nerovnosti, na větších se potom snadno propadá do zdvihu. Větší kořeny by mohla řešit uspokojivě a pod brzdami se zase dost propadá. Tohle je základní charakteristika R 7 se kterou se běžným huštěním nedá nic extra dokázat. jedině přehustit do naprosté necitlivosti. Pokud někdo tohle propaguje jako závodní nastavení, tak to je zhruba takhle popsáno jízdními dojmy.
Nebyla jsem si jistá právě požadavkem váhy.
Popis odpovídá. Zkušenosti s jinými vidlemi nemám, jezdila jsem jen RST Gila SL, která byla určitě citlivější než R7, na doraz nechodila, nekopala, chovala se slušně a diciplinovaně i podle pozorování druhých. Kdyby brzy nechytla velký vakl a časem nevydávala podezřelé zvuky, neměnila bych ji. Tolik jen k dokreslení mých (ne)zkušeností. :-)
U R7 mně vyhovuje, že na ještě pěkných lesních cestách, drobné šotolince, panelce apod. zůstává ve stejný pozici jako na hladkým asfaltu. S RST jsem panely a drobné kořeny necítila. Vysvětlit si to neumím, nejsem závodník, jezdím pomalu a málo citlivá vidle mě sotva zrychluje. Lockout nechci, jinak bych to asi řešila pro mě kompromisem. Citlivou vidlicí, kterou bych na hrubší asfalt, panelky, šotolinu zavírala. Můžu časem změnit názor a požadovat pravý opak. Netuším, kam se můj styl ježdění a požadavky budou ubírat.
Hele, a co by si teda doporučil ty?? Jakožto profik na vidle?
Já se přiznám, že tvému výběru nerozumím. Proč potřebuješ nutně vyhodit 8 000,– za vidlici pro holku? Tobě chybí zkušenosti s kvalitnější vidlicí a hledáš celkem již drahé řešení a když si tady dáš cenový strop, tak ti mnoho lidí pomůže ho dostatečně naplnit ale ty bys měl spíš zkusit snad hledat kvalitu za rozumné peníze. Já, když se podívám do tvého profilu a přečtu si zde pár tvých reakcí bych viděl řešení takto, rozhodně by neuškodily dva Epicony, jeden pro tebe a jeden pro děvče. Naladění pro extra lehkou váhu je samozřejmě možné. Tady vyzkoušeno i lehčími jezdci. Pokud se ale pletu a částka na nákup se dělit nebud, tak ber tohle jenom jako nápad.
Asi takhle, to je čistě pro ni, a to je částka, kterou sou ochotni zaplatit její rodiče, to není, že bych jí to platil já ;-) já novou vidlici nepotřebuju, nebo do doby, dokud nebudu na takové úrovni, na jaké je ona.
Něco takového jsem předpokládal, proto poznámka na konec. další doporučení. Odpovídají i další komponenty jejího kola tak, že ocení hlavně nízkou hmotnost? Nic jiného, než nízkou váhu dražší vidlicí nezíská, funkce sama je k mání již za levnější peníze.
No právě že tomu nerozumím, tak se ptám ;-) neříkám, že těch 8t se musí nutně utratit za vidlici, když bude nějaká výborná za 5t, tak půjdem do té. Váha rozhodující není, i když zase se předpokládá, že za rok se nová vidlice kupovat nebude. Prostě něco rozumnyho.
Tohle si musíš rozhodnout a určit kritéria sám. Pro vlastní posuzování bys měl rozhodně získat i vlastní zkušenosti. To, co se tady probírá a jak se hodnotí citlivost je vzdálené tvé jízdní zkušenosti.
Však právě…ani ona přesně neví, co má od dobré vidle očekávat, takže čekám, že se to dozvím od vás…jezdí hlavně XC. Takže jaké vlastnosti na to musí mít vidle?
Přeci citlivost, komfort a ovladatelnost. Když si to tady přečteš z tohohle pohledu, tak tady po dlouhé době najdeš shodu na těchto parametrech. Ale jak a kolik toho bude, to je tvůj pocit, který popisy nezískáš a budeš se stále dohadovat. Kdybys měl zkušenost s něčím citlivějším bylo by na co navázat. Jestliže se ty potom ještě snažíš takto rozhodnout a popsat i pro někoho jiného je to úkol nad síly všech zůčastněných.
No ale předpokládám, že ty právě ty zkušenosti máš, a že něco poradíš :-P
Ale vždyť to tady už máš napsané jasně, co mám ještě radit?
Takže toho Axona?
Axon, když chceš vyčerpat limit. Axon řeší funkci i váhu. Pouze a jedině funkce splní již Epicon, který je těžší a teď se podívej zpět kolikrát je to už napsáno.
Mno dobře no…a ten by po tvojim tuningu stál kolik? Ten epicon?
5 200,– verze RLD – zamykání z řídítek. Jiná verze teď u mě dostupná není. barva pouze antracit a provedení na Véčka brzdy.
Dobře dobře, a kdybych ti tu vidlici třeba dodal??? Šlo by to? Že by si ji jenom poupravil a pak poslal zpět? A kdyby si ted neměl času, tak to zase až tak extremně nespěchá :-P
Tady nastane problém se zárukou. Já jí za druhé nepřebírám.
Souhlasím s tebou, že by R7 byla dobrou volbou. Co se týká drobných nerovností, tak od toho jsou pláště a ne vidle. To je můj názor. Proto ani neuznávám nějaký lock auty a podobný blbosti, jen u tý R7 je problém v tom, že bez locku koupíš jen FDD-R tlumení, který není žádná hitparáda. Jinak je to jako se vším. Jezdíš na tom, co na biku máš. Pokud nemáš x různých kol, který střídáš, tak stejně nic nepoznáš.
Problém je v tom, že to co nepobere neupravená R7, tak to nepoberou pláště ani omylem (ani při větší šířce kolem 2,25 a huštění na menší tlak). A jízda s citlivou vidlicí je pak úplně někde jinde. Jezdím 2,25 pláště, přední na 30psi a přesto některé drobné nerovnosti to nepobere ani s Talasem, který je oproti R7 (v originálním provedení) citlivostí někde jinde.
A střídat kola také není třeba, stačí jednou zkusit citlivou vidlici…
To máš asi hodně vyvinutou paměť. Já ti budu tvrdit, že už druhý den nejsi schopen relevantně posoudit, na čem jsi vlastně seděl. Je to úplně stejný jako s pružením karbonový sedlovky, s geometrií kola, valivým odporem plášťů a podobně. Prostě si zvykneš a maximálně si můžeš něco vsugerovávat, ale realita bude jiná. No ale není důvod se hádat nebo tak něco. Prostě pokud si koupím vidli kolem 20 litrů tak musí být dobrá i kdyby nebyla.
Já se nehádám, normálně diskutujeme. S pamětí máš částečně pravdu. Drobné rozdíly opravdu poznáš jen při srovnání těsně po sobě a po více dnech nemáš šanci takhle srovnávat.
Ale pamatovat si, že při jízdě po panelce nevnímáš, že po nějaké panelce vůbec jedeš a přijde ti že tam panely ani nejsou a že byly dokonale vyžehleny, na to nezapomeneš ani po roce. Já bych to srovnal skoro k porovnání full s nižším zdvihem (kolem 100mm) x HT. Taky jsem věděl, když jsem jezdil HT po vyzkoušení fulla i po delší době, že je každé úplně někde jinde. Třeba už jsem nedokázal po delší době říct tak přesně jak moc velký rozdíl byl, ale že bych si už napořád nezapamatoval, že tam rozdíl byl, to jsem si rozhodně zapamatoval.
A to že jsem z nežehlivou vidlicí vyklepaný a brní mě ruce, že už pak nechci delší těžší úseky jezdit, na to se zvyknout nedá. Tedy já jsem si na to nezvyknul nikdy ani když jsem jezdil na horší vidlici a HT, kde ani vidlice to nepobírala, o HT ani nemluvě. I když jsem v tu dobu ještě neměl srovnání s něčím lepším, tak i tak jsem věděl, že si nezvyknu nikdy a kvůli tomu značně omezoval jízdu v rozbitějším terénu. To se prostě nedalo.
Pružení karbonové sedlovky není stejné. Tam sice přínos je, ale je právě o mnoho menší než rozdíl mezi superžehličkou a R7, proto si snadno zvykneš i zpět na hliníkovou. Tohle už je o těch drobných rozdílech.
Myslím, že u Mloka nemusíš tolik podezřívat. On je jeden z nejpostivěji testujících a porovnávajících jezdců tady. Máš pravdu, že drobné rozdíly musíš porovnávat ihned po sobě ale zjednodušíš si práci, když testuješ pravidelně a za stálých podmínek na známém místě. A teď konkrétně k R 7, tam můžeš mít odstup opravdu velký a rozdíl zaregistruješ velmi výrazný.
Nemám důvod Mlokovi nevěřit stejně jako tobě. Jen jsem jsem projevil určitou námitku, která vyplývá z mé zkušenosti a praxe.
Já vím, obecně to platí ale zařadit to právě pod Mloka nebylo přesné.
Nezlob se na me, ale R7 je co se tyce citlivosti dost spatna vidlice. Doporucuju prime srovnani s necim citlivym, budes asi dost prekvapeny co za nerovnosti slusna vidle pobere. Naopak vidlice (zvlast ta zavodni a chrti) ma perfektne sbirat male nerovnosti na zacatku zdvihu, ale sama do zdvihu moc nechodit byt vic progresivni. Tresnickou je pak lockout – ne ten nepouzitelny na korunce, ale na riditkach.
Pro srovnani mi prijde zvlast zajimave porovnat citlivou a necitlivou vidlici v rozbite korenite zatacce (idealne neklopeny singlik aby bylo poznat ze te to vynasi ven) – nejen, ze se da projet podstatne rychleji, ale navic zcela ciste.
To ze sedrone nerovnosti daj dohnat plastema je nesmysl – naopak cim lepsi vidle, tim uzsi a nahustenejsi plaste si muzes dovolit a tim padem ti to lip pojede beze ztraty komfortu a ovladatelnosti.
Takze bych to shrnul v to, ze R7 proste neni dobra vidle (nenapada me jedina pouziti, kde by byla dobra necitliva vidle). Pokud se nekdo masochisticky vyziva v tom, ze po tezkem sjezdu neciti ruce, tak prosim, ale jinak si myslim, ze to nema smysl. Nemam tyhle ukvapeny zavery rad, ale proste jsem tuhle vidli po par zkouskach vyskrtl ze seznamu pouzitelnych.
Jen dodavam, ze to je ciste subjektivni nazor, treba nekomu R7 bude vyhovovat a nejakym zpusobem dokaze necitlivosti vyuzit. Pokud tomu tak je, docela by me to zajimalo.
R 7 byla modlou právě pro závodníky, kteří v tom hledali a nacházeli jakýsi skrytý smysl a podporují je v tom i taková mediální vyjádření, že na komfort jsou tady pláště. Tohle konkrétně rčení pochází zrovna z nedávného vyjádření zástupce FOXu v našem tisku. To, cos popsal je přesné a musím říct, že mě to právě od tebe překvapuje. Tohle je názor opravdu zkušeného závodníka a přesný.
Muzu se zeptat, jestli zvladnes presvedcit R7 k chodu jaky popisuji – citliva vidle s progresivnim pruzenim?
Samozřejmě, takové vidlice už jezdí. Poslední, jak píšu jsem dělal pro dancin doga ale on jí jezdit nebude.
A na kolik by tak ten Axon upravenej přišel? A má V-Break, takže tuhost nebo tak bych neřešil. Ta holčina přesně neví, co od té vidle chce, jestli má být hodně citlivá nebo tak, ale při dlouhých sjezdech ji z toho strašně brní ruce, takže chce prostě změnu. A jak tady někdo psal, že se s lepší vidlí i líp a „rychlej“ jezdí, by bylo jenom plus.
Axon by byl za 8 300,– na véčka je taky i když to není na stránkách výrobce. barevné provedení Axona na véčka je v čené barvě a korunka je stříbrná. Mě osobně se tohle barevné provedení nelíbí.
No sice rám je červenej, ale co už…tak já se ti dyžtak ozvu na mejla.
Tak proč tolik XC a maratónskych eliťáků vozí R7??? jen tak na zamyšlenou:)
Sponzori. Dostanes co dostanes, jestli chces neco jinyho, tak si to kup za svy. To co vozi zavodnici casto nemas s funkcni vidlici co spolecnyho. Mane si vzpominam na jak nekteri jezdili vidle bez oleje, vidle nafoukany na 160PSI (ja taky :-) atd.
Rika ti neco sponzoring? To jen tak…
vozí to, ale i ti, kteří sponzoring ve formě komponentů či celých kol nemají, jen tak na okraj, a tyto věci si nakupují sami…
Protoze jsou zmasirovani tim co vidi v casopise, tim co se tam pise a tim co vidi na kolech „profiku“ a profiku.
takže jsou to všichni blbci bez vlastního názoru??? ale jdi…
Nevidim do hlavy lidem co si R7 koupim, ale treba je proste levnejsi a lehci nez konkurence, nekomu se libi atd. co ja vim. Nemam v umyslu se tu do krve hadat, proste to tak vidim.
Mimochodem znam velkou spoustu lidi co tvrdi jak maj supr vidlici, ze je citliva, pohodlna a jsou proste spokojeni. Pak zkusi neco opravdu lepsiho a pochopi o cem je rec. Spousta lidi taky rozdil nepozna a rekne ti, ze je to stejny.
Fakt nemam potrebu nekoho presvedcovat, at si kazdej jezdi co chce a jak chce, svy postrehy jsem napsal, pokud nekoho zajimaji, tak si je precte a pokud je nekdo uzna za rozumny, tak se jima bude ridit. Nikomu nic nevnucuju.
já se nehádám, jen jsem reagoval na tvůj předešlý příspěvek:)
Třeba si je vyladili. Si zkus R7 hodně málo nafouknout a zjistíš, že to s citlivostí není tak špatné-jen jde pak lehce nadoraz. A tu progresivitu, tu už si pak jistě pořešíš.
To si nemyslím. Sem tam se ve vidlici někdo vrtat sám bude, ale to je v rámci celku zanedbatelné.
a tak si to znovu čtu a koukám, že jsem zapomněl smajlíka. Jinak osobně ty závodníky také nechápu. Oni někteří vozí vidli, ne proto aby jim kopírovala terén, ale aby se nezrakvili, když vletí na nějaký velký kořen. Už jsem se setkal i s takovými, co když sedli na citlivou hodně progresivní vidli -tak jim vadilo, že se to hýbe na počátku i v řádu mm-asi mají nějaký psychický blok-, že jen nepohybující se vidle jedou.
sida-rebu ne jak to ma tlustsi nohy tak to ma vetsi treni a reba je tudis min citliva.Popripade se ukazuje jako slusne citliva i R7comp stoji cca 6–7tis kc a z mejch zkusenosti funguje dobre i pod malou vahou.Nebo ten upravenej santur no
KECY, mam doma rebu i sida a v citlivosti rozdil nevidim
www.progresscycle.cz/firma.asp?…
R7 Comp FFD-R sice bez locku ale stojí to za to:o)
Maružka Gran Fondo, koupil jsem ji mé milé a max spokojenost
Jaké vidlice jezdila před GF?
nějakou mrdku od manitou
Pokud to byl nějaký základní model (Six) bez tlumení, tak je její spokojenost jasná, pokud by jezdila funkční vidlici, mohla by více srovnávat.
A jaky sou rozdíli mezi druhama pružení?? Mezi vzduchem a olejem a pod?? Hraje to velkou roli při výběru vidle?
Rozdíl mezi vzduchem a olejem je ten, že vzduch je pružicí médium a olej tlumicí, případně mazací.
To dievca jazdi zavodne XC?
Tak nějak, proč?
V tom pripade je ale vaha vidle velmi podstatna vec hlavne pre take lahke dievca. Nech sa pozrie co jazdia kamosky, nech si to vyskusa. Nech pokeca a vyskusa aj bicykle chalanov, chlapci kadeti a mensi maju tiez tak 50 kil.
Osobne mozem doporucit Skareba. Je ovela citlivejsi ako R7, sice trocha tazsi ale zase o kus lahsi ako Suntour Axon. Pre jej vahu bude aj dost tuhy (myslim na XC).
Na nasich rodinnych zavodakoch mame dvakrat Skareb, jeden Axon a jeden Duke. Mimo zavodakov mame Epicona, Manitou Axel, RS Judy a nejaky stary Suntour. Z tychto vidiel dokazem dobre porovnavat. V oddieli mame R7, SID, Fox. V medziach moznosti som porovnaval aj tieto vidle.
Ten Axon mal uz z vyroby vakel a po case sa zadieral. Teraz po milanovej uprave je lepsi ale tie Skareby chodia bez hocijakej opravy (s pravidelnou udrzbou) uz niekolko rokov velmi dobre.