• shoter

    Potřeboval bych poradit s vydlicí pro cross, protože současná SUNTOUR SF-NCX-D-LO není moc použitelná. Představoval bych si nějakou vzduchovou. Podle historie soudím, že jde použít i vidlice pro 29er kola, pokud je pro V-brzdy. Přikládám ještě možné varianty z historie. Zdvih by byl ideální asi 80 mm, pokud by to šlo.

    RST M-29 air:

    http://www.eod.cz/…-29-air-2010

    SR Suntour NCX-E RL:

    http://www.bike-eshop.cz/…-ncx-rl-2008

    Ještě do dodám, že by to bylo ke kolu SUP RX 640 r. 2009. Děkuji všem kteří poradí.

    0 0
    • shoter  

      Ještě jsem zapomněl na cenový limit, ten bych si představoval tak okolo 5000 Kč.

      0 0
    • Azmir  

      Cross vidlice mívají obvykle 63mm zdvih ale 29er vidlice mívaji 80mm+ takže na to pozor jinak v téhle ceně bych šel asi do Suntour NRX vzduchovky.

      0 0
    • biker 0071  

      Podíval bych se do nabídky TT…

      0 0
    • t29  

      Suntour vidlice s příponou LO nebo RL nemají nastavení odskoku, tady bych hledal LOD nebo RLD verzi.

      Tvůj cenový limit skoro splňuje NRX RLD a nic lepšího mezi crossovými vidlicemi neexistuje.

      U 29er vidlic bacha na změnu geometrie – rozdíl zdvihu až tak řešit nemusíš, podstatná je celková délka vidlice od osy předního kola po vrch korunky.

      0 0
    • oddie  

      NRX RLD, jinou bych nebral. Jde kdyžtak snadno přestavět zdvih z 63 na 75 mm, když by bylo třeba.

      0 0
    • scalar  

      Bohužel jsi nenapsal, kolik vážíš a na jaký terén nebo cesty chceš vidlici používat.

      Zdvih 80 mm na Superior RX640 dát nemůžeš, tento rám na to není stavěný, byl by moc vysoko střed.

      Suntour NRX je dobrá volba, je oproti jiným crossovým robusnější, má vnitřní nohy i krk z hliníku, nastavení odskoku a zamykání na korunce, nevýhodou je mazání vazelínou (TT Ti tady nepomůže, má v nabídce jenom kotoučovou verzi, kotouče ale na crossovou vidlici nedoporučuji).

      Je tu ale ještě Marzocchi TXC LO RC, které bude mít lepší chod, stojí lehce nad 5 tis.:

      http://www.rideshop.cz/…i-model-2010

      0 0
      • shoter  

        Váha lehce nad 60 kg.

        0 0
        • scalar  

          Tak to bych se nebál té Marzocchi TXC, je tu ale zase problém, že s touto vidlicí se dostaneš kvalitativně dost nad rám a ostatní komponenty…

          Na tuhle hmotnost poslouží i vzduchová NCX – E za necelou polovinu ceny:

          http://www.koloshop.cz/…idlice-2011/

          0 0
          • shoter  

            Ještě bych se zeptal, zhruba o kolik % bude ta SUNTOUR NRX RLD PIVOTS lepší než ta původní a čem bude největší rozdíl.

            0 0
            • scalar  

              V procentech se rozdíl mezi vidlicemi vyjádřit nedá, spíš tedy výhody pro Tebe:

              • vidlice Ti bude fungovat (původní má pružiny na 70–75 kg, takže podTvými 60 kg. nepruží), protože si ji nafoukáš podle své hmotnosti apožadavků na její chování
              • úspora hmotnosti cca 400 gr. má vliv na jízdní vlastnosti
              • silnější nohy – pevnější vidlice v krutu
              • možnost nastavení odskoku, můžeš si vidlici naladit podle sebe, svéhostylu jízdy
              • vetší citlivost vidlice
              • pohodlné zamykání z řidítek
              0 0
              • shoter  

                Moc Ti děkuju velmi si mi pomohl.

                0 0
              • MlokCZ  

                možnost nastavení odskoku, můžeš si vidlici naladit podle sebe, svého stylu jízdy

                Tady bych to ještě zdůraznil a posunul o kus dále. Tedy, že může nastavit vidlici, aby vůbec fungovala. Odskok na pevno bez možnosti nastavení bude hlavně vhodný pouze na konkrétní tlak (tedy váhu jezdce). Styl jízdy to také trochu ovlivní, ale především jde také o tu váhu (tedy ten tlak, na kolik je nafoukaná).

                0 0
                • Peters17  

                  Ahoj vybíram crossove kolo s cenou max do 13k a ruzna kola maji ruzne oznaceni vidlic(neorientuji se v tom).

                  Mohl by mi nekdo napsat ,jak jdou vidlice na cross kola(suntour NCX,NEX,NVX,NRX-HLO,MLO) za sebou co se týče nejnižší řady a postupně výše?Popripade s jakou vybírat kolo prevazne na cyklostezky(90%) a polni cesty(10%)pro muže 70–75kg? Děkuji

                  0 0
                  • Peters17  

                    Jeste malý dodatek-Cca 0,5km prijezdove cesty k domu mam dlazdenou silnici s velkých kostek ,tak bych byl rad ,kdyby mi vidlice mohla tutu cestu o trochu zprijemnit.Dekuji

                    0 0
                    • Jakobo  

                      Tu radu ti nenapisu, sam mam nejvyssi model NRX E RLR s 30 mm nohama a zdvihem 60 nebo az 75 mm, funguje obstojne. Pokud na to mas, nic jineho neres (RST Vogue bude imho dost podobna s tim, ze nohy jsou jen 28 mm a Suntour ma posledni dobou pred RST velky naskok, Marzocchi dela dobre vidlice na oleji, ovsem zdvih jen 60 mm a nohy 28 mm, jinak viz Scalar a jeho stavby nebo stranky TT).

                      Spis bych reagoval na ty kostky. Maloktera odpruzena vidlice dokaze tlumit ty pravidelne a rytmicke narazy, tady udela nejlepsi sluzbu kvalitni CrMo nebo carbonova vidlce, ktera ty narazy castecne utlumi. Odpruzena vzduchova vidla to proste nestiha, tak to aspon vidim ja kdyz porovnam ruzne moje kola.

                      0 0
                      • nox159  

                        pokud pojedu po kostkach na pevne karbonce tak bude pohodlnejsi jak citliva pruzina?

                        0 0
                        • Jakobo  

                          Ja se tady nebudu poustet do definice, co je citliva pruzina. Jestli myslis pruzinovou vidlici, tak o te jsem prave nepsal, pisu o vzduchove, je to zduraznene v posledni vete.

                          Jinak za me je to tak. Kdyz se projedu po pravidelnych nerovnostech na CrMo kole, tak je to pohodlnejsi, nez HT se vzduchvou vidlici. Narazy stale jsou, ale jsou tlumene. Hodne bude delat samotna vidlice, nejen ram.

                          0 0
                          • Jakobo  

                            Dokonce myslim, ze presne o tom (pravidelne nerovnosti) kdysi psal i Milan, ze je to problem, bud je to nekde na jeho strankach, nebo tady na foru.

                            0 0
                            • nox159  

                              tak dlazebki kostky z nejvetsi casti pobere plast…

                              ale jo netreba to resit, mel jsem celopevnaka a karbonovou vidlici a poradne pleklo… proto jsem se zminil o tomhle…

                              0 0
                              • Jakobo  

                                To prave ne, plaste byly 622–28. A taky je vidlice a vidlice. Takova ocelova typu Singular toho asi moc nepohlti, tam bude minimalni predozadni pohyb, na vysku nic.

                                Treba u toho singla v profilu (uz je davno prodany) to bylo dost vyrazne, jezdil jsem s nim po tvrdych polnich cestach, kde ted jedu s odpruzenou a komfort byl vyssi. Neco jineho je skutecny teren, ale o tom se tu nebavime, ze.

                                0 0
                          • borda  

                            Tak jako teorie je to pekna, ale v praxi uplna hovadina.

                            Jakakoli odpruzena vidle (at vzduchova, nebo nejlevnejsi pruzinovej kram bez tlumeni) bude na kostkach a polnackach vzdy vyrazne komfortnejsi, nez jakakoli carbon nebo cromo vidle.

                            0 0
                            • Azmir  

                              Myslím že dlažební kostky ti pobere tak možná epicon TT, u jiných bych s tím nějak výrazně asi nepočítal, jak už psal nox, takové nerovnosti pobere plášť a když ne, tak od vidlice bych moc nečekal.

                              0 0
                              • borda  

                                Ja nerikam co ta vidle pobere, ja rikam, ze bude komfortnejsi.

                                0 0
                              • nox159  

                                mam pruzinoveho sectora a citlivejsi vidlici jsem jeste nejel… :) mile predcila me ocekavani ;-)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  On na tom taky je i v originále hodně slušně. Jsem teď ještě měnil kompresní část tlumení na obyč motion control (tedy tak jak to Sektor má v originále, tedy jak to máš i ty) místo původního Motion controlu DNA RCT3 (to je taky docela kurvítko), co tam byl z RVL.

                                  A teď je to opravdu paráda. Tedy co se týká citlivosti, tak to teď mám jako v originále Sektor (vylepšeno mám na jedné ze dvou vidlicí HS expanzi, ale to čistě na citlivost vliv nemá) + navíc je upravená (kromě Milanových fíglů ohledně citlivosti mám vyměněný stíráky za Foxácké/SKF).

                                  Škoda, že běžně k dostání Sektor s tapered krkem + 15mm osa je až teď (dříve byl s tapered krkem nesehnatelný).

                                  0 0
                              • MlokCZ  

                                Zcela to nepobere žádná vidlice, ani ty nejlepší upravené. Přesto je to ale o několik řádů lepší než na pevné vidlici.

                                Na svojich kolech je to na dobře fungující odpružené mnohem lepší než na pevné karbonce i přesto, že pevné karbonce pomáhají větší kola a té odpružené nikoliv.

                                0 0
                  • scalar  

                    Nejnižší řady jsou NEX a NVX (robustnější) – nemají magnesiové vnější nohy, jsou tedy velmi těžké (2,5 – 2,7 kg). V verzi bez zamykání a ve verzi MLO nemají ani tlumení, jsou tedy nefunkční.

                    Střed je řada NCX, má magnesiové nohy a tlumení, verze E je vzduchová a má dokonce hliníkové vnitřní nohy.

                    Nejvyšší řada je NRX, magnesiové vnější nohy, výhodou je robustnější konstrukce (silnější nohy). Pružinová verze má ocelové vnitřní nohy, top vzduchová verze má hliníkové vnitřní nohy a nastavitelné tlumení.

                    Pro Tebe je v dané cenové relaci na výběr vzduchová NCX E nebo pružinová NRX. Výhodou pružinové NCX je robustnější konstrukce, lepší chod a není nutné vlastnit pumpičku. Výhodou pružinové NCX je nižší hmotnost (asi o 0,2–0,3 kg)

                    0 0
    • Alfirin  

      Ahoj,

      rozhodl jsem se pořídit si novou vidlici na crossové kolo. Dosud tam byla příšerná pružinová RST, kterou jsem koupil už s kolem před pěti lety a ta už definitivně odešla. Určitě bych chtěl něco daleko lepšího. Určitě chci jít do vzduchu a je třeba, aby se na vidlici daly dát V brzdy. Mohu poprosit o radu? Mnoho se ve vidlicích nevyznám. Pro cross kola jsem našel téměř jenom vidlice Suntour.

      Abych ještě upřesnil mé parametry, s tímto kolem jezdím cca z 80% asfalt a dobře zpevněné cesty, zbytek pevné lesní cesty a štěrk, ročně ujedu 4 – 5 tis. km. Váha 110kg. Je to na 5 let starý rám z levnějšího kola LeaderFox Šumava, který mi ale perfektně vyhovuje geometrií a nosností (prosím, neraďtě mi koupi rovnou nového kola).

      Děkuji za pomoc s výběrem!

      0 0
      • Jakobo  

        Bud dat pevnou Force, tu mam treba ja, podle popisu by mohla stacit a mel bys proti ted o 2 kg lehci kolo.

        http://www.kupkolo.cz/…e-al_z94643/

        Komfort by byl o neco nizsi, i kdyz u toho pidizdvihu…

        Nebo odpruzenou, toto je asi nejlepsi, co se da u nas koupit. Mel jsem, nebo mam ji taky, jen starsi model jeste s hlinikovym sloupkem. Po roce jsem ale dal pevnou a nijak me nelimituje. http://www.kupkolo.cz/…-255_z94712/

        Mela by mit 30 mm nohy, nastaveni tlumeni, zavirani bych po zkusenosti volil z korunky, za stejnou cenu muzes mit i z riditek. Nicmene to z korunky je lepsi i v tom, ze funguje i jako low speed expanze kdezto z riditek je jen otevrit zavrit.

        0 0
        • Alfirin  

          Určitě bych chtěl odpruženou, i když jezdím většinou asfalt, využita bude jistě nemálo.

          Tuhle Suntour NRX jsem taky našel a vypadá to dobře, jenže co já můžu posoudit, když s tím mám málo zkušeností. Když tak procházím některé české cykloobchody, tak v cross vidlicích nikde moc velký výběr není. Cenově by to asi šlo.

          0 0
          • Erknold  

            NRX-E je nejlepší volně prodejná krosová vidlice od Suntouru. Už jí trápím 5k km a furt v pohodě. Obdoba od RS je Paragon, který se ale moc nedá sehnat.

            Za mě tedy NRX-E se zamykáním z korunky :) Já se za jízdy nebudu ohýbat k vidlici.

            0 0
            • Evilcleaner  

              paragon se sehnat dá ale je ještě podstatně dražší než ta suntourka, která je sama o sobě taky dost drahá, třeba ve srovnání s raidonem xc. nejen že je dražší, ale má užší vnitřní nohy, horší chod a prakticky stejnou váhu. no nicméně nic moc jiného lepšího se nenabízí.

              0 0
              • Erknold  

                tak to je jasné, krosové verze jsou vždy horší. A je jedno zda vidlice, nebo mlátácí přehazovačky. Nevím jak se jim nadává co mají tuto konstrukci

                http://www.kupkolo.cz/…-m770_z2540/

                ,ale na bajku tuto konstrukci snad už nikdo nedává na krose jí furt tlačí jak splašení.

                0 0
              • Alfirin  

                Tedy díky velmi úzké možnosti výběru je vlastně nejspíš jasno.

                0 0
          • oddie  

            Ono ti stejně nic jiného nezbyde, jiná crossová vidlice tuhle váhu rozumně neunese.

            0 0
            • Quido M  

              jak to – jakože jiná než NRX-E neunese váhu přes 100 kg …?

              …že by např. NCX- E byla o tolik slabší?

              0 0
              • oddie  

                Má nohy 28mm, NRX má 30mm. Ona ani ta NRX není úplná hitparáda, pro ty těžké váhy, ale aspoň něco.

                0 0
                • Quido M  

                  mne slo o to, ze by stokilového chlapa unesla stejne dobře,

                  a na treku nejde az tak o zdvih, jako o nosnost a spolehlivost… a ta NCX, i když je to stredni trida, je navíc o 0,3 kg lehci a o dost stovek levnejsi… nebo ne?

                  0 0
                  • oddie  

                    Já ale nikde nepíšu nic o zdvihu. Ta vidlice má především tenší nohy, už i těch 30mm je dost málo, natož 28, když je ta vidlice takhle vysoká. Ano, vzduchová jde nafouknout na váhu přes 100kg, ale výdrž bude dost mizerná, brzy začne mít vakl.

                    0 0
                    • Quido M  

                      aha – myslíš, že je to s tou výdrží (u treku, což je cca poměr silnice/terén = 80/20) fakt tak hrozné?

                      0 0
                      • oddie  

                        Těžko říct, já s tou NRX jezdím i lehký terén (resp. spíš rozbité cesty a pěšiny) a odrovnal jsem ji s 85kg poměrně rychle. Teď ji mám po servisu na vymezení vůle, ale navěky to zjevně taky nebude, celkově podle mě víc jak 5tis km nedá.

                        0 0
                        • Quido M  

                          tak 5tis km je např. pro mne tak 2–3 roky, což není moc, tím spíše bych šel tedy do levnější NCX… ale je to teda bída, podle toho co píšeš :-/

                          …je nějaké jiné vhodné řešení,

                          0 0
                          • oddie  

                            Moc ne. Buď pevná, nebo NRX, nebo 29" pouze na kotoučovky.

                            0 0
                            • Quido M  

                              a je nějaký trek na 29" kolech…?

                              0 0
                              • Vilém  

                                Kazdy.

                                0 0
                              • oddie  

                                28" a 29" má stejný ráfek 622mm. Guláš v tom dělá akorát to označení 28 a 29, což by měl být průměr přes plášť, reálně tak 29 má průměr opravdových 29 jen na tlustých gumách.

                                0 0
                                • Quido M  

                                  aha – no vida… jsem zil celou dobu v nevedomosti ;-)

                                  diky

                                  0 0
                            • Quido M  

                              abych to dobre chapal – vidla na kotoucovky je trvanlivejsi s vetsi vydrzi a stabilitou?

                              kazda nebo jen nektere typy?

                              0 0
                  • iiki  

                    Záleží na tom, co od toho chce. Řešíl jsem před časem pro sebe podobné zadání, véčka, důraz na jízdní konfort a bytelnost.

                    Vyhrála RST M 29. 80 mm (lez upravit na 100 mm) dobrý, nastvení tlaku na mejch 109 kg, odskok někde na půlce, lock na korunce neva. Otázka je aktuální dostupnost.

                    0 0
                    • Jakobo  

                      Pokud ma Vcka, tak M29 na Vcka jedine nekde z bazaru a to kdovi v jakem stavu, tyto vidlice na Vcka se prodavaly hodne davno.

                      0 0
                      • iiki  

                        Nojo, koukal jsem do sešitku, bylo to 2008. Kurňa to to letí. Dyk to bylo před chvilkou.

                        K věci, na výběr toho tehdá moc nebylo, alternativa byl nějaký RockShok (asi za 11 tKč a nebyl v čr).

                        Teď je k mání jen sutour.

                        0 0
        • Evilcleaner  

          pojmy, dojmy. komprese s expanzí a hrušky z jabkama:-)

          0 0
    • coolio  

      Ahoj,

      věděl by někdo zdejší znalý, jakým druhem odpružené vidlice – a teď mám na mysli rozměry trubek, typ hlavového složení apod. – vylepšit starší trekové kolo Author Classic SX, cca rok 2002 nebo 2003, jako je na obrázku? Někdo mi nabízí použitou zánovní SR Suntour NCX Lite, která má 28,6 průměr trubky a Ahead vršek, ale nevím, aniž bych svoje kolo rozdělal, zda by na něj pasovala?

      Jinak ještě k té vidlici, NCX se dělá jak s pružinou tak se vzduchem, dá se při pohledu na vidlici poznat jaká je to verze?

      Díky za odpovědi.

      0 0
      • Vilém  

        Na prvni pohled to jako 1" nevypada. Takze pokud to tak je, tak tam muzes dat to co uvazujes, za podminky vymeny hlavoveho a predstavce.

        0 0
        • coolio  

          Dík – a ten přestavec a hlavové musí být na to Ahead, nebo splňovat něco jiného?

          0 0
          • Vilém  

            Nebo by jsi musel shanet vidlici ve verzi se zavitovym krkem.

            Jestli to jeste delaji, to netusim.

            Pak bys nemusel menit navic nic.

            Abys vedel na cem jsi, tak si zmer prumer predstavce v miste kde je vsunuty do krku, tj. v tom uzsim prumeru predstavce.

            0 0
            • coolio  

              No se závitem se právě už nedělají co jsem vyčetl.

              A když změřím ten představec, co můžu zjistit? Resp. co mi změřené číslo řekne – má to být ten průměr 28,6mm, případně 25,4mm?

              0 0
              • Vilém  

                1" predstavec ma prumer 22,2mm. Pokud to bude vic, tak je to 1 1/8".

                0 0
                • coolio  

                  Super, to jsem potřeboval vědět.

                  U toho představce, předpokládám že si ještě musím dát pozor, až ho budu vybírat, na průměr trubky řídítek. Jsou i zde nějaké standardy, nebo má každý výrobce svoji velikost?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Pokud budes chtit zachovat stavajici riditka, tak musis shanet predstavec pro NEoversize riditka. Oversize maji 31,8mm.

                    0 0
                    • coolio  

                      No, tak se mi povedlo konečně zjistit šířku trubky toho představce – 28mm, plus mínus. Takže ta vidlice s krkem 28,6 by mohla pasovat, ne?

                      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.