Chci pořídit vidlici pro ženu .Má 60kg .Podmínky: 100mm zdvih, nemusí být lock, musí být na „v“,lehkou a hlavně žehličku ,barva černá ,je to na rám Mrázek celobrčko se zdvihem 100mm a jedno čep .Tlumič Manitou Q RL.Cena cca ±6000kč.Jakou?
Chci pořídit vidlici pro ženu .Má 60kg .Podmínky: 100mm zdvih, nemusí být lock, musí být na „v“,lehkou a hlavně žehličku ,barva černá ,je to na rám Mrázek celobrčko se zdvihem 100mm a jedno čep .Tlumič Manitou Q RL.Cena cca ±6000kč.Jakou?
Epicon od Milana :-) do ceny sa zmestis, vaha cca 1800, zehlit bude.
Má Epicon možnost „V“ brzd?
je aj na véčka
A co něco jiného?
Co třeba Reba ta je tady docela akční.Koupit třeba starší.Může být v negat. komoře víc tlaku než v pozit. ?
Může.
Snížíš tím zdvih.
Neu-turnová bude hodně progresívní. (ne kvůli tomu tlaku v negativce, ale obecně)
Tak neví, ale co pamatuji, tak výrobce neporučoval vyšší tlak v negativce, nebo jen o někej chlup max. Asi nějaká novinka :o)
Důvod?
Já osobně bych do negativky nikdy netlačil více, než do pozitivky, protože nárůst citlivosti by byl minimální, ale připravil bych se o zdvih. Jenže tazatel se ptal, jestli může mít vyšší tlak v negativce. Dle mě může. Nevím, čemu by to mělo vadit.
Mě jde hlavně o tu citlivost.
Pokud Ti jde o citlivost, vezmi Epicona od Milana. Pokud vadí nálepka, vezmi Rebu kdekoliv a pošli Milanovi.
No tak, to je dotaz na výrobce, proč tohle píše v manuálu … Já to sám nevím :o) Ale určo důvod mít bude, jinak by to tam nebylo :o)
Tohle je pouze v některých verzích manuálu a samo o sobě je to nesmyslné doporoučení. Důvody proč to tam bylo mě napadají dva. Jednak to nic neřeší a pak u těžších jezdců by se mohl překročit maximální tlak, který vidlice snese.
Tedy je to přesně jak píše Lišák, samozřejmě tam větší tlak mít může. A je jediná situace, kdy je to k něčemu dobrý a to k ladění velikosti zdvihu bez zásahu do vidlice. Tedy vidlice se dá na max. zdvih a pak přefoukáním negativky se ten zdvih případně o něco sníží. Samozřejmě je třeba dbát na to, aby v negatice ten tlak nebyl příliš velký, lehčí jezdci s tím nebudou mít žádný problém.
A citlivosti to nijiak nepomůže. Tam pouze nižší tlak v negativce oproti pozitivce citlivost snižuje, od stejných tlaků zvýšení tlaku v negativce citlivost nezvýší už ani trošku.
Jojo, výrobci často píší v mnuálech nesmysly, protože vůbec tomu nerozumí ..... :o). Spíše by to chtělo vyjádření výrobce proč? než tu věštit z kule
Tak hlavně jak jsem psal, ve více verzích manuálu (mám tu třeba tištění originál v Anličtině pro Rebu 06, kde to není, tam je naopak vyloženě napsané, že se dle potřeby může foukat jak nižší, tak vyšší tlak do negativky oproti pozitivce) o tom není ani zmínka, takže to, že tomu výrobce rozumí/nerozumí bych sem vůbec netahal.
Stejně, nejlepší negativka je pružina … :o)Jinak pro 09 RS platí že tlak v negativce by neměl překročit pozitivku …
Já vim, že to tam v současném návodu je, ale to nic nemění na tom, že je to úplný nesmysl.
A vzduchová negativka je právě velká výhoda, protože odpadá nutná výměna pružinové negativky dle váhy jezdce (na kterou většina majitelů vidlic s pružinovou negativkou kašle a pak ty vidlice dle toho chodí).
To je snad jediná výhoda vzduchu. že se dá variabilně ěnit tlak, ale na vlastnost negativní pružiny nemá
A na jaké že ty vlastnosti negativní pružiny vzduchová negativka nemá? A hlavně jak se to projeví u konkrétní vidlice v praxi, ukaž která vidlice s pružinovou negativkou funguje díky pružinové negativce lépe než vidlice se vzduchovou negativkou serovnatelné kategorie.
Já jen, že jsem si v praxi těch skvělých výhod pružinové negativky nikdy nevšimnul i když jsem v ruce měl desítky vidlic a už poměrně dost vidlic jezdil i dlouhodobě. Zato vidlic s nevhodnou pružinovou negativkou, díky ní to chodilo opravdu mizerně a jiná negativka nebyla běžně vůbec dostupná jsem měl v ruce více.
Možná bys měl místo poučování Mloka zkusit napřed rozchodit tu tvoji Toru.
Tora chodí jak víno, jak vní chybí olej a místo toho je tam vzduch, tak vidla dost změkla a více žehlí, takže přemýšlím že to tak nechám, lock moc nepotřebuji … Jediné co mě trápí je tohost, ale to se řešit nedá :o)
Zkus se mrknout po Rock Shox SID, starý model (2007). Pro ženu, hmotnost 60kg a na véčkách nebudou problémy s jeho nižší tuhostí, je citlivý podobně jako Reba a z hmotnosti lehce nad 1300 gr bude žena nadšená…
jo no, ale cena v ČR za novou je dost mimo (?), v ceně do cca 6 tis. by se dala sehnat asi jedině přes bazar… já ji koupit letos v květnu (PC 5 tis. Kč + pumpička RockShox, pak výměna gufer v servisu (cca 1300 Kč), doprava (osobní převzetí) cca 200 Kč, takže celkem kolem 6,5 tis. Kč, ale teď spokojenost:)
Poslední dobou je někdo prodává přes Aukro (model Race – bez zamykání) v cenách kolem 5000,–.
Když chceš tohle, tak ber Epicona a nad ničím jiným asi ani nepřemýšlej… jedině kdybys chtěl honit váhu, ale lepší a citlivější vidli jen tak neseženeš a určitě ne v téhle cenové hladině.
A co Magura Odur vozí to někdo?.Mohl bych jí mít za cca 6600kč.
Má přes dvě kila… ale je hezká :-)
Mám starého SIDa, viz profil, je upravený na mě a zatím všichni, komu se dostal do rukou, o něm mluví jako o nejlepší možnosti pro mě. Dokonce i Milan :-) Je lehčí než Reba, levnější než Reba, akorat že je to 80tka. Což mi nevadá, páč umím v terénu jezdit i na pevný a odpružená je takový bonus:-) (a to jezdím prasárničky)
Takže bych koukala po bazaru, jestli někdo neprodává starého SIDa, případně Skareba