• oskarpetr

    Ahoj, nějákou tu hoďku už hledám na internetu rozdíly ve Vidlicích Rock Shox 30 gold tk a recon silver tk. Která je vlastně vyšší model? na strankách Sramu je recon výše ale cena nižší. Jediný co jsem našel tak že gold má asi více hliníkových dílů je to tak? takže silver bude horší v tom že bude těžší a bude hrozit reznutí některých komponentů? Ještě sem si všim na stránkách sramu že se vodlice dělí na rl a tk ale nikde sem nenašel v čem se liší. Za případné info a pocity na těchto vidlicích předem děkuji.

    0 0
    • lukasmohapl  

      Jako zasadni rozdil bych videl ze 30tka ma 30mm vnitrni nohy a Recon 32mm… Jezdim ted RST First take s 30 nohama a nevidim v tom problem.

      0 0
      • oskarpetr  

        Jo toho sem si všimnul tohoto rozměru. Zarazila mě ale doporučená cena kde je hodně velký rozdíl mezi 30 gold a recon silver. Ač recon je u sramu napsaný mezi 30 a rebou tak ve verzi silver stojí o třetinu néli o víc míň než 30 gold a asi o polovinu ne recon gold. Samozřejmě se ptám protože vybírám nový kolo a chci si vybrat z nabídky kol cca 32 tis to nejleší. Jenže jeden výrobce ubere na „A“ a přidá na „B“ a druhý úplně opačně. Tak třeba ten recon silver je na kole s kompletním xt 2×11 osazením to nikdo jiný nenabízí max přehazka xt 3×10 a zbytek je deore ale vidlice 30 gold. Měl jsem teď dvojtalíř na kole a docela jsem si na to zvyknul tak bych radši vybíral z modelů který to nabízí ale snažím se zorientovat v těch vidlicích gold:silver tk:rl .

        0 0
        • Evilcleaner  

          no nevybírej jen podle váhy, ale i podle ostatních vlastností. pokud jsi těžší a chceš 29 tak se 30 gold bude kroutit a to dost významně, navíc na ni není možnost pevné osy.

          0 0
        • novas752  

          Za 32 by na tom kole v klidu mohl být Recon Gold nebo Reba společně s SLX.

          0 0
          • oskarpetr  

            kde je Reba tak tam je 3× 10..... Giant ( deore, xt přehazka, slx kliky), canyon (slx …to bych bral hned né až v září :( blbouni)

            0 0
    • scota  

      RL je remote lock tedy zavírání z řídítek

      TK bude asi TurnKey lockout, zavírání z korunky

      0 0
      • novas752  

        TurnKey je nazev zakladni tlumici patrony, ktera umoznuje zamknuti. Myslim, ze muze byt ve verzi jak pro zamykani z korunky, tak pro zamykani z riditek (TK RL)

        0 0
      • oskarpetr  

        Obě jsou tk a mají zamykání z řídítek.

        0 0
    • wilda81  

      Verze RL a TK se odlišují v použité tlumící patroně.

      0 0
    • triss  

      Mam jak 30 gold tak Recon a musim rict ze Recon se mi zda daleko lepsi jak 30tka. Z Recona jsem presel prave na 30 tku a velke zklamani.Soused ji ma take a prvni co rekl bylo zlata Suntourka co mel predtim.Tak asi tak.Recon je daleko citluvejsi a da se dobre postelovat a tu 30tku aby trochu zehlila musim foukat pri me vaze 92kg na cca 85 psi a to jdu zase v terenu skoro nadoraz.Kdyz ji dam vic tak je zase moc tvrda proste nejsem s ni spokojenej.S Re­conem jsem tohle nikdy neresil.

      0 0
    • Staifus  

      Využiji toto vlákno… mám vidlici Rock Shox 30 Gold a mám zamykání na řidítkách … ale nezamykam a tím pádem bych to chtěl dát z řidítek pryč. Ale může se zas stát, že třeba bude situace, kdy bych ji i zamknul… tedy nechá se to nějak (jednodužše) předělat na zamykání na vidlici a co pro to potřebuji? Dík

      Edit: nebo 1) nechat to bejt jak to je a nevymejšlet pí..viny 2) jen odpojit a nepředělávat na páčku na vidli… s tim že prostě nezamykam…

      0 0
      • honza1982  

        Jednodužše to tam nechej. Pokud máš širší řidítka, tak to nijak nepřekáží a můžeš zamykat dle libosti.

        0 0
      • Evilcleaner  

        Vysroubujes tlumic z vidlice, rozeberes tlumic (ucyhtis opatrne za plastovou cast a odsroubujes vicko, je tam levy zavit) vyhodis pruzinu, slozis a muzes to ovladat rukou z korunky. Kdybys to chtel mit jeste lepsi tak si koupis jinou krytku pro pohodlnejsi ovladani. Sezenes jako nd u dovozce.

        0 0
      • Staifus  

        Mám na Vás prosbu… Mám tu vidlici Rock Shox 30 Gold s páčkou zamykaní viz foto. Měl jsem ji vpravo nahoře a včera ji přendal doleva dolů, jelikož řazení a přesmyk je fuč a uvolnilo se tam místo místo. Co mě ale zarazilo… vidlici zamykám tím, že jde velká páčka dopředu. Včera jsem pootočil doraz bovdenu pod matkou vidlice a stalo se něco, že vidlice zůstala zamčená a odemkla se tím, že jde páčka dopředu – prostě se to nějak přehodilo. Tak jsem to vrátil zpátky, samozřejmě chci vidlici zamykat tím, že dám páčku dopředu a ne tím, že ve vypnuté poloze bude zaaretovaná a odemku ji pohybem dopředu… nevím jestli jsem to vysvětlil logicky, ale co se tam stalo? na zapojení lanka jsem vůbec nešahal, jen povolil imbus a otočil směr dorazu bovdenu.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • elbeNJ  

      Zdravím,

      mám vidlici Rock Shox Reba Rl se zdvihem 100mm a poslední dobou(možná odjakživa) mám během jízdy, i když sedím a na řidítka nemám velký nápor, vidlici zaraženou do půlky svého rozsahu. Je to normální, nebo je vidlice špatně „nafoukaná“, nebo něco jiného?

      0 0
      • Vilém  

        A jak ma kdo vedet, jak ji mas nafoukanou?

        0 0
        • elbeNJ  

          tak jinak, bylo to v pohodě a teď najednou během jízdy bez většího zatížení a po asfaltu je zaražená do půlky, čím to může být?

          0 0
          • Vilém  

            Kdyz z kola slezes, tak vyjede na puvodni delku? Dofouknout jsi zkousel? Udrzbu v podobe mazani ap nejakou dostala?

            0 0
            • elbeNJ  

              Ano když slezu, tak vyjede na původní délku. A když zkouším funkci zatlačením na řidítka, když stojím vedle kola, tak mi nepřijde, že by byla nějak rozdílná proti dřívějšku.Dofoukat nemám doma čím, musel bych do servisu. Mazaná je pravidelně :))

              0 0
              • Vilém  

                Mazana myslis co? Kluzaky nejakym sprejem? Myslel jsem spis olej ve vnejsich nohach, podle verze vzduchovou komoru. Pokud nemas pumpu, tak je to blby.

                0 0
              • pepek  

                zkus vyfouknout negativní komoru

                0 0
                • elbeNJ  

                  Bude kolo použitelné, když nemám pumpu a nemůžu nafouknout?

                  A nějaký návod pro blba co do vidlice moc nevrtá by nebyl?

                  0 0
                  • pepek  

                    Jestli je to soloair, tak bude použitelné. Jinak radši servis (ale pumpička je levnější, než ten jediný servis)

                    0 0
                    • elbeNJ  

                      ano je solo air.. takže na levé noze dolní ventil a vypustit ano?

                      0 0
                      • novas752  

                        jojo

                        Asi budeš potřebovat i tu pumpičku, protože vypustíš skoro všechno z negativky, to se pak přes přepouštěcí kanálek vyrovná s pozitivkou, takže tlak celkově klesne a bude potřeba trochu dofouknout.

                        0 0
                  • novas752  

                    Návod pro blba je zanes to do servisu. :)

                    Návod pro menšího blba je, že máš asi přefouklej tlak do negativní komory (pod pístek) a můžeš zkusit ho ufouknout = vyšroubovat šroub zespoda levý nohy a dlouhym tenkym imbusem apod. stisknout čudlík ventilku co je na konci dutiny pod šroubem. A pak šroub s citem zase zašroubovat.

                    0 0
                    • elbeNJ  

                      Díky, zkusím a uvidím :) Budu spíš menší blb, na kole si dělám vše sám, ale ohledně vidlice se vždy radši zeptám.

                      0 0
                      • elbeNJ  

                        Když už jsme u toho.. Bude mi stačit na servis solo air Reby Rl tato pumpa do 300psi, když vážím cca. 70kg?

                        https://www.kupkolo.cz/…kshox_z1567/

                        0 0
                        • novas752  

                          Bohatě, na 70kg tam budeš mít něco okolo 100psi, možná i míň, teď si nepamatuju.

                          Na levý noze by měla být tabulka hmotnost/tlak pro prvotní odhad – bacha, jsou tam různé zdvihy.

                          0 0
    • elbeNJ  

      Už jsem to dal do kupy. Opravdu to bylo v negativce. Stačilo vypustit, foukat jsem zatím nemusel, ale uvidím po zajetí.

      Když už jsem do toho byl nucen vrtat, tak jsem se chtěl nějakého dobráka zeptat jestli by mi polopatě vysvětlil funkci pozitivní/negativní a vůbec celé levé a taky pravé nohy u té Reby soloair?

      Jednoduše ať mám nějaký přehled. Viděl jsem nějaký výkres a udělal jsem si obrázek, ale dost by mi pomohlo malé vysvětlení funkčnosti.

      0 0
      • tomxxx  

        umíš anglicky? je to jednoduchý

        Pružení

        Tlumení

        Pružení je u reby stejný jako u foxu na videu.

        Tlumení je trochu jiný, ale princip stejnej. Představ si to jako sítko který jezdí v oleji, odpor oleje na sítko ti tvoří ono tlumení, takže vidlice nemlátí. Rychlost tlumení ovlivníš velikostma děr sítka. (každej výrobce má „sítko“ jako patentovanej píst s labyrintem)

        0 0
      • novas752  

        Mezi vickem vzduchovy komory a pistkem je pozitivka, ta se snazi vidlici vytlacit ze zdvihu nahoru. Mezi pistkem a koncem leve vnitrni nohy je negativka, ta se snazi vidlici zatpacit do zdvihu. V mistech kde se pistek nachazi cca v 10% zdvihu je prepousteci kanalek ve stene vnitrni nohy, kde se tlaky vyrovnaji a vidlice bez vnejsiho zatizeni zustane roztazena. Kdyz se ale vidlice zatlaci dolu, zvysi se tlak v pozitivce a snizi v negativce, takze vidlice jede zase nahoru. Tobe se stalo to ze nejspis pri nejakem velkem narazu pri nizke teplote selhalo tesneni a trochu vzduchu preteklo z pozitivni do negativni komory = rovnovaha tlaku pak nastala cca v polovine zdvihu.

        Proto by bylo fajn zkontrolovat jak je tesneni namazany.

        Ten pistek mezi komorama je pripojenej na tycku, ktera vede akrz negativni komoru dolu a je nasroubovana do leve vnejai nohy tjm sroubem ktery si oddelaval. Druha spodni nohy vypada v podstate stejne akorat je tam jeate tocitko odakoku. Uvnitr spodnich nohou jsou gufera (ty vidis nahore u podkovy), pod nima molitanovy krouzky nacucany olejem, pod nima dve kluzny pouzdra ve kterych jezdi vnitrni nohy nahoru a dolu a uplne dole je louzicka cca 10ml oleje kzery maze spodni nohy, hlavne ty kluzny pouzdra (futra).

        No a v prave vnitrni noze je hydraulicke tlumeni coz neni nic jineho nez deravy pistek pohybujici se s odporem v tlumicim oleji. Odskok reguluje bud velikost otvoru pro pohyb oleje smerem dolu sroubovanim jehly nebo silu potrebnou pro jeho pootevreni predepnutim pruzinky a tim i rychlost navratu vidlice. Navrchu je nejake zamykani, ktere naopak omezuje nebo uplne uzavira otvor, kterym proudi olej skrz pistek nahoru.

        Kdyz to schrnh tak je to jednoduche – to co vidis + 2 pistky na dvou tyckach a v jedny noze vzduch a ve druhy olej plus nejaky ty stelovaci mechanismy.

        Nejdulezitejsi je kontrolovat namazani vzduchovych komor a vnitrnich nohou jednou za cca 100–200h jizdy podle toho jak moc tomu nakladas a jak jezdis v blatu apod.

        0 0
        • elbeNJ  

          Super, díky moc.

          Prosím tě, SAGem se myslí u vidlic přesně co?

          0 0
          • novas752  

            Zanoreni kdyz na to nasednes a jedes po rovine v prirozene pozici. Cca 25–30% zdvihu, mel bys mit na vidlici takovou stupnici pro ruzne zdvihy na bnitrnich nohach vidle.

            Podle toho se nastavuje tlak aby ti to s plnou vybavou kleslo o tech 25–30%.

            0 0
            • elbeNJ  

              Jasně rozumím. Takže když nasednu, potom v přirozené poloze dám o-kroužek na pravé noze úplně dolu a pojedu po rovině, tak když slezu z kola, měl by být o-kroužek asi 2cm od spodního dorazu, na rysce 20%?

              0 0
              • novas752  

                Jo, osobně teda preferuju spíš 30 aby to bylo aktivnější, ale to je každýho věc. a s tim nastavovánim bacha – když zabrzdíš moc rychle, vidle se ti zanoří a pokus v háji. To samý silný šlápnutí při rozjezdu. Pěkný video jak nastavit sagy je třeba tohle. https://www.youtube.com/watch?…

                Pak je ještě jedna věc – máš nastavenej správnej sag a přitom buď často chodíš na doraz, nebo naopak nevyužíváš zdaleka celý zdvih, to se řeší vložkovánim pozitivní komory. https://www.youtube.com/watch?…

                0 0
      • palomen  

        Soloair ma dva ventilky ? sem myslel ze tohle meli jen dual air reby…ja mam novou rebu a je soloair a zadnej druhej ventilek zespoda nemam ani na druhej vydlici recon ta je taky soloair…tak jak je to teda

        0 0
        • elbeNJ  

          já ho mám v levé noze pod šroubem na imbus 5 … asi 10cm uvnitř levé nohy ze spoda…

          0 0
          • palomen  

            aha to sem nevedel ze je tam schovanej sem myslel ze slovo soloair je jedna komora jeden ventilek jedno nafoukani a dual air dve komory dva ventilky

            0 0
            • novas752  

              Ten spodní ventilek slouží jenom pro tenhle případ, kdy je potřeba snížit tlak v negativce. SoloAir znamená že tam foukáš vzduch jednim ventilkem, ale komory jsou vzduchový obě – cca v 10% zdvihu je přepoušťěcí kanálek. Dobře je to vidět na tlumičích RockShox, takový 2 nebo teď 3 vroubky na těle komory, kudy se vzduch přepustí a vyrovná se tlak.

              0 0
    • Pessinger  

      Já bych se taky poptal? Neexistuje nějaká redukce na pumpu aby se nemusela kupovat zase nová pumpa na vidlici ( né že bych poslední dobou nepodporoval ekonomiku )? Je to vzduch jako vzduch? Vzduchvzduch:-)?

      0 0
      • satch  

        přijde mi, že pumpa na vidlici je furt stejná (mám pořád jednu a problém nemám…)

        0 0
      • novas752  

        Pumpa na vidlici je furt stejná. Jestli ti stačí tlak tak nepotřebuješ jinou. Akorát na tlakování komor pod IFP (tlakování tlumení při celkové rozborce) u RockShox tlumičů je potřeba taková redukce.

        0 0
      • tomxxx  

        vidlice a tlumiče maj autoventilek, na co redukce?

        0 0
        • Pessinger  

          Já ji teda ještě neměl v ruce, ale koukal jsem na ceny a jdou nad 500 Kč, myslel jsem to tak že se to dá na normální pumu co je na kola :-)

          0 0
          • satch  

            řešíš velkej tlak do malýho prostoru, to se bude velkou pumpou dělat blbě, i ta přesnost tlaku ve vidli (+ na velké pumpě asi není ten upouštěcí čudlík…)

            0 0
          • tomxxx  

            pumpou na kolo to nejde.

            0 0
    • Petr8  

      Zkusím se zde zeptat, jaký je prosím rozdíl mezi vidlicemi RockShox Judy Gold RL solo air 29 a RockShox Recon RL solo air 29? Obě model 2018 a 100mm zdvih.

      Jsou zhruba stejné , nebo ? Díky

      0 0
      • embi  

        Judy lepsi.

        https://www.sram.com/…spension.jpg

        0 0
      • novas752  

        Judy gold má 30mm nohy a je pro boost náboje. Recon RL má 32mm nohy, klasický 100mm náboje a má hliníkovej sloupek místo ocelovýho. Judy má myslim ocelový i vnitřní nohy. Motion control maj obě, pevnou osh obě, nastavení odskoku a komprese obě. Nevím jestli do Judy jdou oficiálně dát tokeny.

        Recon je o něco výše řazen.

        0 0
        • Petr8  

          U obou verzí Judy Gold RL i Recon RL je uvedeno Boost pevná osa 15×110 mm.

          0 0
          • Petr8  

            Takže lepší by měla být která ? Cenově je výš Judy Gold = lepší?

            Všiml jsem si těch 30mm nohou Judy Gold, většinou jsem tady zahlédl v diskusích, že 30mm je málo atd.

            0 0
    • micu  

      Mam praskly mustek u ROCKSHOX REBA RL 27.5" SOLO AIR 100mm TAPERED + PUSHLOC rok 2014. Daji se nekde sehnat nohy ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.