Zajímalo by mě, jak jsou na tom vidlice RST. Dost se na ně nadává, že je to shit, je to oprávněné nebo je to minulost? Ptám se proto, že uvažuji nad RST M-29 air www.ivelo.cz/…tky/vidlice/?… díky za poznatky a zkušenosti.
Zajímalo by mě, jak jsou na tom vidlice RST. Dost se na ně nadává, že je to shit, je to oprávněné nebo je to minulost? Ptám se proto, že uvažuji nad RST M-29 air www.ivelo.cz/…tky/vidlice/?… díky za poznatky a zkušenosti.
Zatim nejsou
Já jsem měl jenom jednu vidlici od RST a ta stálo opravdu za ho…Byl to typ tuším RST GILA PLUS LS – pružinová.Do RST bych osobně nešel.Za tu cenu vidlice na kterou jsi dal odkaz bych si koupil něco jiného.
hm a co? na 29" :)
Nové Suntoury NRX mají 30mm nohy a po tuningu od Milana není co řešit. Já mám NRX 8200 a taky to jde až na tuhost, ale mám ještě ty staré 28,6mm nohy a jiný magnesiový oblouk.
no, ale pořád to je krosová vidlice :(
V tom nevidím problém. Nové RST jsem uvnitř neviděl, ale z toho, co jsem viděl uvnitř Gammy EL … Ale to už je sedm let. Zůstanu u Suntouru.
pominele mi ze to je 29, tak rekni jaka vidle za takovydle prachy nude fungovat :-) tohle se da aspon jednoduse upravovat
hmm, to je zase vyplod :-( proste za tyhle prachy nemuzes ocekavat funkci bez tuningu
Osobne bych do ni sel. Zaklad by nemusel bejt marnej, vazelinu vymenis za olej jednoduse a chod by pripadne vyladil tuning. RSTcka z tehle nove serie vozej v cesku i zavodnici na Authorech. Je to urcite kvuli sponzoringu, ale uplnej shit to asi bejt nemuze. Jsem zvedavej, jestli uz ji Milan nedrzel v ruce, ten by k tomu mohl rict neco vic.
Jinak druha moznost, jak uz jsem nekde psal, je bazarova maruna. Ja ji mam, ale asi necham potunit. Opravdu to zehlicka neni.
Ja o vlku a Milan za dvermi. :-)
Zatím jsem je viděl jenom v Brně na stojanech. je to rozhodně krok správným směrem, ptal jsem se už loni, proč nedováží dražší kousky, Storm už byl loni. Ale do rozhodování téhle firmy nemám co mluvit. Letos to všechno vypadá slibně. Přesně tyhle kousky z dražší nabídky náš trh od RST zatím neviděl a tak by nebylo vhodné kritizovat jen na základě jména. Já za sebe se obávám jenom jednoho problému. Tlumiče těch levných kousků jako Gila byly vlastně neupravitelné. To by nebyl problém, kdyby byl chod v pořádku a to u Gily nebyl. Nové typy zatím nevykazovaly alespoň na stojanech zatím problémy, víc nemohu říct.
milane, šlo by ji koupit přes tebe a hned by ses na ní kouknul?
Samozřejmě ale stejně jako jinde, není zatím dostupné.
Poznáš něco ze servis. manuálu, jaká je kvalita, fce? www.rst.com.tw/…20MANUAL.pdf thx
Něco z toho jde samozřejmě rozeznat, ne ovšem všechno, tady se teď ale neradí, tady běží „zábava“ Dal jsem alespoň u sebe a tady stop na rady. Ať tady poradí „zábavníci“
ne to neeee, já přece nemůžu za pár …,kteří tady plácaj nesmysly.
Tohle přeci není jediná možnost kontaktu, tohle platí zde do konce roku na základě sprostoty zde vládnoucí.
:-) Miluju te
S tím asi nic nenadělám :-)) (prostě zábava)
sem cekal ze me pozves na obed…
Muzu vam jit za svedka :o))) ?
sekunmdanta?;)
safra, nemam psát v rukavicích..
bohuzel ale zkazenou reputaci si vyrobce u zakazniku napravuje velmi tezko… I kdyby byly vyssi RST sbelepsi, bude jim myslim trvat delsi dobu, nez se dostane jejich dobre jmeo mezi lidi.
tam by měl být olej místo vazelíny
To, že má vidle olejové tlumení ještě neznamená, že není mazaná vazelínou. Nevim, z čeho čerpáš, já jsem jen mrknul na ten odkaz na ivelo. Tam o mazání nic není.
máš pravdu
podle manuálu to vypadá, že je tam olejové mazání
nove rst maj standartne vazelinove mazani
jenom jsem ten manuál proletěl, ale mám dojem že tam při rozebírání vylíval olej z nohou
taky jsem viděl jen olej, ale jinde jsem zas četl o vazelíně, takže nevím
to je olej z tlmiča.
nove rst maj standartne vazelinove mazani, no olej se daji jednoduse predelat
jj, eMTy to mel a vydrzela mu 2 mesice (ale neslusneho zachazeni). Mox ji mel taky ale tusim ze se mu taky vysypala. Ale to byly testovaci kousky.
hehe, vazne myslis ze se budou prodavat lepsi uz vychytany ?
a jak se předělají RStčka na olej. mazání?
no utesnis kudy by to teklo, vytres vazelinu a nalejes olej :-)
kolik oleje a jaký tam patří? Nebo je někde postup? thx
Nějaký obyč motorový. Je tam jenom na mazání, ne na tlumení, takže viskozitu moc řešit nemusíš. Ložiskovej je ale už moc tekutoj – nezůstává na celém povrchu a stéká dolů. Tak 20–30ml do každý nohy. Takhle se to aspoň dělá u Suntourů při tuningu.
Moc lidí s ní mít zkušenost asi nebude, je to přeci jenom novinka. Pár recenzí je tady www.mtbr.com/…130295.shtml www.twentynineinches.com/…on-rst-m-29/ Za tu cenu si myslím, že je to dobrá volba a je bílá :-)
Zkousel jsem jenom par kousku ve stojanech, a co se tyce chodu se netvarily nejak spatne.
Koukal sem, že je v modelech 08 nasadili u Ghost u AM kol ASX, myslim, že se ty rst jmenovali Titan..120mm já fakt nevim, ale třeba se fakt staré „pravdy“ mění a nemusí bejt zase tak špatný…to by je tam asi nedávali, kdyby to byla tak zase velká hrůza . nebo že by schválně chtěli kluci v SRN ostudu?
Vážně nevim, no…
nějaká zkušenost?
mel jsem na kole Gila Plus TnL olejová a hned jsem ji sundal,pac to byla hruza,prislo mi ze bude pruzit pokud bude optimalni teplota 20°C a dalsi faktory,vymenil jsem ji za Marzošku am3,uplne jiny svezeni a srovnani,takze jsem se presvedcil ze rst opravdu ne
no mozna bys mohl napsat cenove srovnani tehle dvou:)
je fakt ze porizovaci cena Marzosky predcila rst,ale kdyz jsem si koupil kolo author gang(enduro) tak jsem cekal ze aspon bude pruzit…:-))
no jo ale co sem koukal tak a gangy apod se v nejhorsich vybavach na zimu prodavali cely za cenu i prumerny vidlice… pak je jasny ze tam v cene nebude slusna vidle…ale chapu jak to myslis… co teprve jak bys koukal kdybys vyzkousel neco lepsiho nez M:)
na nějakých us. stránkách jsem vyčetl, že by zdvih měl jít zvýšit na 100 podobně jako u Reby.
ještě jsem našel, že vidlice má 43mm offset, je to vyosení předního náboje před vidlici nebo něco jiného? A bylo tam i srovnání s Rebou, která má offset 38mm. V čem je lepší větší nebo menší offset?
Tady máš co je to stopa kola: www.tuning-test.cz/index.php?…
A právě stopa je ovlivněna dvěma faktory a to offsetem vidlice a hlavovým úhlem. Kdyby vidlice neměla žádný offset, tak bude stopa hrozně velká a téměř by nešlo zatočit. A proto čím vyšší zdvih vidlice, tak tím se dělá větší offset (aby kompenzoval více položenější vidlici u vyšších zdvihů).
Obecně se nedá říct, že je nějaký offset lepší nebo horší, záleží na použití na daném kole a jaký bude hlavový úhel. Obecně jen platí, že menší offset zvětší stopu kola a opačně.
Tak ten odkaz ještě jednou, to byl omyl ten první: www.tuning-test.cz/index.php?…
tak jsem to risknul a vidlici už radši objednal u prodejce Author, páč by měly přijít do ČR jen 3 kusy.
Tak ji prosím pošli Milanovi ať ti jí upraví a prohlédne, budu se těšit na reference.
Mrkni na mail.
dík
Libi se mi ta titan air v bily barve, mas ji i levnejsi. Ale zase 100mm zdvihu. Ale tezko rict jak fachaj…
takže RST jsem koupil, měl doma asi 10min a vrátil. Byla zamknutá (zadřená) páčka Lock-outu v poloze zamknuto a nešlo s ní hýbat, vidlice přitom byla odemknutá, normálně chodila. Teď ale nevím, co dál, páč původní vidli (krosovou Manitou) jsem zrušil (ohlá tyč v tlumiči). Reba se mi kupovat nechce, musel bych ještě dokoupit i kotouče (je only disc).
jinak M-29 vypadala pěkně, 32 nohy
a čo tak tora 29"?
tora 29" je jen oem verze, jinak se nevyrabi
no je to možné… aj keď na webe rs ju nájdeš. ale reálna dostupnosť bude asi biedna…
videl sem ji na chainreactioncycles.com…
Ten lock na novych RST jde hoooodne ztuha:( Ale ten tvuj kus byl asi zmetek.
Tady je řešení. Taky se mi nechce do Reby, stojí ranec a přechod na kotouče taky. Nebo ti jsou 30mm nohy málo?
Tak jsem se stal šťastným majitelem M29, mám kliku, zavírání funguje a i jinak vše funguje jak má. Sice nemůžu srovnávat s nějakými high-end vidlicemi, takže jen můj skromný názor. Co nejvíce oceňuji je perfektní tuhost. Vidle drží jako přibitá, vůbec se nekroutí, jak v zatáčkách, tak při brzdění (kotouče). Tlumení je dobré, možná se mi zdá, že jde trošku ztuha, čekám ale, že se za chvíli zajede. Proti předchozí Suntource je to nebe a dudy. Tak uvidím, jak dál.
Number One: RST M-29 Suspension Fork. RST wasn’t on most folks radar when it came to suspension forks for 29″ers and it was a bit of a surprise to Twenty Nine Inches when we heard about it. We got our mits on one of the M-29 forks late in the spring and thrashed it throughout the rest of the year. It became quite clear that this wasn’t the RST I knew before.
Why it made the list: First and foremost, the fork just plain works well. That is something that needs to be stressed here. Even if it wasn’t an RST product, this fork at under $350.00 retail is such a great value and works so well for what it is that I just would have to put it on the list. Add to that the fact that this is one fork in the line of new stuff from RST that should turn the image of the company around and you have nothing short of a smash hit on your hands. twentynineinches.com/2007/12/31/top-ten-favorite-29er-products-of-07-rst-m-29-suspension-fork/
asi nejsi jedinej, komu funguje :-)
Jo to jsem cetl, ja to sem jen pisu, abych rozplynul pochybnosti o funkcnosti a to, ze RST jsou nejvetsi sunty (coz teda u tech lowend je pravda)
Jinak kdybych necetl ty recenze na netu, tak bych si ji asi nekoupil :)
no, já bych si po své zkušenosti s RTS Omega TnL z mého arturka od RTS nekoupil ani šroubek, natož celou vidlici :-) Ale je fakt, že někdy i mizerný značky dokážou překvapit, nejen na kolech.
Ještě obrázek…
Jaké jsou recenze po roce používání? A jsou již nějaké zkušenosti s tuningem u Milana1?
Sice to nebyla otázka mě, ale přesto odpovím :)
Mám taky RST M29 koupenou před rokem už jako „vytuněnou“ od Milana a můžu jen doporučit. Oproti původní taky vytuněné Sunturce NRX-7500 je neskutečně pevná, nekroutí se pod mými 95kg a je i citlivější. Jako zápory můžu uvést jen to, že nevyužívá plný zdvih, ke konci výrazně tuhne. A pak ještě že cvaká při odlehčení, když se prostě celá vysune, nevím jak to popsat :-) Dál můžu porovnávat jen s Manitou Splice a Rebou, obě 26" a pocitově bych řekl, že je co se týče citlivosti srovnatelná s Rebou (neupravenou).
Zkus prosím tě snížit tlak, to co popisuješ je přesně projev vyššího tlaku.
To klepnutí při odlehčení je využití negativky na limit a právě díky vyššímu tlaku taky nevyužiješ celý zdvih.
To cvakání se za normální jízdy neprojevuje, pokud ji samozřejmě nepřefoukám, protože nemá šanci se vysunout nadoraz. Cvaká jen pokud nadhodím přední kolo, když potřebuji něco přeskočit a nebo když se mi do kopce začne zvedat přední. Tam mě to naštve nejvíc, protože vím, že chyba je v technice a fyzičce :-) Jinak stačí u stojícího kola prudce zvednou předek za řidítka a cvak. Prostě kdyby tam byla jako doraz nějaká guma (místo plastu ?), tak by to dosedalo měkce. Na funkci to nemá vliv … teda doufám :-)
A k tomu zdvihu mám pocit, že je vidlice zbytečně progresivní, aspoň na můj styl ježdění. Někomu s agresivnějším stylem jízdy to zase může vyhovovat, že nechodí nadoraz.
To je prave ta negativka.. :-)
Opravdu stačí jenom upustit tlak, zkus to.
Přemluvili jste mě :-) Ráno jsem to narychlo zkoušel a opravdu přestala cvakat při zvednutí za řidítka. Normálně foukám na 80 PSI a po upuštění na 50 to přestalo. Jestli si dobře pamatuju, tak jsem v návodu našel tabulku, podle které bych měl foukat přes 100, ale to bylo opravdu moc. Tak jsem testováním došel k té hodnotě 80, kde pod ni jsem nepociťoval nějaké zlepšení citlivosti a jen se zvětšoval sag. O víkendu to testnu v terénu.
Ještě bych zkusil dotaz na ostatní majitele M29. Na kolik foukáte vy? Je mi jasný, že je to individuální podle váhy, geometri,atd..
Prosím, neřiď se podle ostatních majitelů stejné vidlice, tvá vidlice není totožná, taky nehledej originální údaje, máš ode mne návod (doufám) a tam máš doporučeno, že se s tlaky máš pohybovat okolo 80 PSI.
Vždy, při jakémkoliv nastavení je rozhodující abys nechodil na doraz. Tohle je nejzásadnější.
Když popíšeš, to, co jsi popsal ty je jednoznačné, že tlak musí dolů, tohle jsou rozhodující ukazatele, ty a tvé užívání, nikoliv jakýkoliv návod a nebo to, jak hustí někdo jiný trochu podobnou vidlici.
Vždy jste rozhodující Vy, kdo jezdít a jak jezdíte.
Návod jsem dostal je originální, ale to je asi jedno. Dnes jsem otestoval kolo venku a opravdu při snížení tlaku pod 65PSI už vidle „necvaká“ a při 50PSI už se občas dostává na doraz. Každopádně od 80 níž už nepociťuji nějaké zlepší citlivosti, jen se zvětšuje sag, takže využitelný zdvih zůstává stejný.
Závěr pro mě: foukat na 65PSI a mám po problémech, žádné cvakání. Děkuji za radu.
když sme u toho cvakání,tak když odlehčím vidli,tak taky cvakne,co s tim? (suntour XCR)
Upusť tlak z negativky :-)
:-D:-D,kde je ventilek? :-D
Ty nemáš ventilek, musís upustit z pružiny.
no právě:-),a jak se to dělá?
Dáš tam o něco měkší a trošku delší.
a kde se dá sehnat měkší?
má to cenu wubec?
Jestli to má cenu si musíš odpovědět sám.
Originál asi neseženeš, pochybuji, že se dělají různé tvrdosti a délky. Pokud máš někde v dosahu nějakou pružinárnu, tak si tam zajdi, svoji negativku si vem jako mustr a řekni jim, že by jsi chtěl nějakou měkší, delší. Problém bude, že nikdo nebude vědět o kolik přesně by měla být jiná. Bude to metodou pokus/omyl. Dále-pokud dáš měkší negativku, měl by jsi dát i měkší pozitivku.
Další věc je, jestli to odstraní Tvůj problém se cvakáním.
Já bych se na to vybodnul.
hm,tak to je moc složité,to cvakání mě nazabije
Pilníkem. …a pěkně rovnoměrně!
a jak? :-)
Rovnoměrně zmenšit po celé délce průřez drátu, ze kterého je pružina navinuta ;-))
pošli to markoj maueroj ten ti to potuní …
Mne to teda necvaka a mam tlak kolem 75psu. Az zhubnu, tak jeste upustim :)
Díky za reakci. Včera večer jsem ji projel na Instinctu 29 a nato že byla "firemně"nastavená a úplně nezaběhnutá tak chodila docela OK. Jinak celkový dojem z kompletu spíš rozpačitý. Možná tím že minimálně u Authora neplatí že 29 může být o velikost menší než 26. Měl jsem 19 na 192cm výšky, sedlovku nadoraz a stejně to bylo málo.
„může být o velikost menší než 26“ - jak na to nekdo prisel? Mam 192cm a na 29 ram 21" stejne jako na 26.
Možná to bylo myšleno tak, že některé 29tky ve stejné velikosti jsou delší.
Ale jinak na výšku je to dobrý nesmysl, když to číslo udává, jak je ten rám vysoký, tedy těžko může být na tom 29tka a 26tka jinak.
Možná je to myšleno tak, že pokud na 19" rámu a 26" kolech je mezera mezi horní rámovou a rozkrokem X cm, tak při stejné výšce rámu a 29" kolech to bude X-1,5". Tudíž by mohlo dříve dojít ke kontaktu.
Ta mezera ale ani o tolik menší nebude. Střed je vysoko stejně, tedy v tomto je jedno jestli to je 26tak nebo 29tka, vyšší bude vidlice o tu hodnotu, což pak při slopingu udělá v místě kde se stojí třeba jen 1/3–1/2 toho rozdílu výšky vidlice. Ale nějaký rozdíl tam bude, to jistě.
Já to nemyslel při jízdě. Myslel jsem náhlou potřebu seskočit a být oběma nohama na zemi, rozkročen nad rámem. Potom při stejné velikosti rámu a větších kolech bude horní rámová výš.
Já to myslel taky tak a výš bude, ale jak jsem psal jen o trochu (jeden konec horní rámové trubky bude nastejno, ten druhý o výšku vidlice výše, tedy střed trubky bude výše méně).
Nějak nerozumím, jak může být jeden konec horní rámové stejně vysoko při použití většího kola?
Protože obě kola mají stejně vysoko střed nad zemí (29tka ho má samozřejmě o příslušnou hodnotu níže oproti spojnic os nábojů než 26tka), tedy sedlová trubka je na bou úplně stejně a spoj sedlové a horní rámové bude také stejně (samozřejmě tohle se může lišit rám od rámu, ale nebude to souviset s 29 × 26).
Kdyby to takhle nebylo konstruované a 29tka měla i střed výše o kolik má větší kola, to by bylo hodně špatné, to bys byl na 29tce nechutně vysoko s těžištěm. Těžiště bude ale díky tomu, že střed oproti spojnici os nábojů umístí níže stejně vysoko (bude tedy nepatrně výše, ale jen o tolik, co udělá hmota kol a možná trošku rám, což je v celku s jezdcem dohromady zanedbatelné). Samotná řídítka se dostanou níže třeba negativním představcem, takže budou také ± stejně. Jediné co bude výše je hlava rámu, což je dané výškou vidlice, což je jediný parametr (kromě velikosti kol), který vždybude větší na 29tce.
CVAK! :-D
Díky! Nějak mě to nechtělo docvaknout… Tak už.
8o)
Reakce o pár dní později, ale přece:
třeba v cykloservisu (cyklo.cz) to bylo řečený u testu právě authora, a myslím že i jinde to bylo uváděno jako jedna zvýhod 29. (testy ve Velu?) Stejně tak „prodejce“ když mi půjčoval 19 velikost tvrdil že 21 by byla velká (a stejně nebyla skladem). Pravdou je, že sedlovku bych potřeboval tak minimálně o 3 cm delší a rám taky.
M
měl sem úplně stejnej problém,prodejce říkal že při svých 188 cm je 19" akorát,tak sem si to zkusil osedlat,párkrát se projet(ale z toho 10 min. ježdění jsem nic nepoznal).Po delší době(už když jsem vlastnil SUP XC829) jsem zjíš´toval,že mám jaksi prohlý nohy, a tak sem se dostal až k tomu,že mám svýho 400 mm THOMSONA vysunutýho až po rysku.NEvím čím je tohle daný,jestli mám jenom hooodně dlouhý nohy,nebo prodejce chtěl jenom prodat a na zákazníka se neohlížel.Nevim.Ale zatím mě to tak vyhovuje,i když ta sedlovka je opravud hodně vysoko.
PS:taky mám od milana M-29 a při mých 90 kg a 80–90 PSI, necítím žadný cvakaní,takže sem happy :)
Já ji mám taky asi rok a přesně jak píše Gard, jsem spokojen, nekroutí se, jen nereaguje na menší nerovnosti. Nemám ji od Milana ale časem bych uvažoval o tuningu. Jen jsem si musel vyzkoušet různé tlaky, než to bylo ono.
Dám teď recenzi na RST M-29 po deseti letech používání. Po koupi šla hned zpátky na reklamaci, protože utíkala. Od té doby jsem ji za deset let ani jednou nerozbíral. Neutíká, akorát někdy před cca třemi roky přestalo fungovat zamykání, ale jelikož jsem ho stejně nepoužíval, tak mi to bylo jedno. Jelikož jsem si postavil nové kolo, tak teď to staré rozebral do poslední kuličky včetně vidlice. Vnitřek vypadá pořád dobře, těsnění jsou v pořádku, i když je plánuju preventivně vyměnit. Důvodem nefunkčnosti zamykání je pravděpodobně pokles hladiny oleje, takže si myslím, že po naplnění zase bude fungovat. Vylitý olej byl zeleno-černé barvy, takže chce vyměnit.
Takže po deseti letech konstatuji, že vidlice fungovala super, najeto má určitě přes 50 tisíc bez jediného servisního zásahu. Díky nohám 32mm je dobře tuhá, jedinou nevýhodu spatřuji v tom, že jí vždy trošku trvalo, než zabere z klidové polohy, tedy např. při jízdě po asfaltu z drobnými nerovnostmi moc nepracuje, jako by byla zamknutá. Ale jak se hne, tak v terénu funguje dobře.
Kde si ji sehnal?
Mám RST Capa T6 a naprosto nezničitelná vidla :-D vážící tunu… Za 900 co by člověk nechtěl, ale jinak dobrý :-DD
já ji mám taky :-D a chodí opravdu dobře :-D opravdu si nemůžu stěžovat :-D
Mám RST Storm air 09, téměř od začátku, když vidlice jde hodně do zdvihu, jsou pak nohy celkem černé od oleje, je to tím že je to zkrátka levná vidle nebo to svědčí o nějakým problému? a ještě bych se chtěl zeptat majitelů nových mz 55, jestli už se nekazí jako loňský modely?