Vlastnoručně vyrobené kolo - legislativa

59 nepřečtených
  • dddddddd

    Ahoj, chtěl bych se zeptat jak se podle zákona nahlíží na domácí úpravy kola popř. kola doma vyrobená. Jediné co jsem našel je, že kola UVEDENÁ NA TRH po roce 2003 musí mít na rámu výrobní číslo, ale ani zmínku o tom, že by měli součásti kola splňovat nějaké speciální požadavky.

    0 0
    • scota  

      Google první dokaz na klíčové slovo jízdní kolo výbava.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jannk  

      si tam vyraz treba „1“ jako tvoje vyrobni cislo :) Ale povinna vybava staci.

      Mi spise vadi rozmahajici se precipovani elektrokol a vubec ty stroje mezi elektrokolem a elektromotorkou, ktere jezdi i bez slapani 35–50km po cyklostezkach.

      0 0
      • dddddddd  

        Právě bych rád upravený rám a elektromotor do 25km/h (jen na pomoc do kopce – nebylo by to kolo na sport ale přemisťování). Znova se dostávám k pomateným zákonům, kde elektromotor přidělaný na kolo dodatečně může být mnohem silnější než když se tam dává z výroby.. takže asi udělat kolo bez úmyslu na něj elektromotor dávat a pak ho tam dodatečně přidělat :)

        0 0
        • scota  

          My nerozumět řeči tvého kmene

          0 0
          • dddddddd  

            Kola se zabudovaným elektromotorem mohou mít výkon 250W. Kolo, na které se dodatečně přidá elektromotor ho může mít silný až do výkonu 1kW. (alespoň podle toho, co jsem se dočetl)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • jannk  

              To je sice pravda, ale 1kW je spise zamyseny pro pohon voziku nebo kdybys neco chtel na elektrokole tahat apod a ano, jde aplikovat i na jizdni kola. Kazdopadne ale VZDY plati limit 25km/h. Pro jizdni kola jako takova, tj vybavene elektropohonem z vyroby plati porad limit 250W, coz za beznych podminek na 25km/h staci

              0 0
              • dddddddd  

                Nemyslel jsem přímo, že bych tam chtěl mít 1kW motor, bral jsem to hlavně z pohledu, kdybych chtěl limit 250W o 50–100W překročit, aby to mělo pořádnej odpich :)

                Každopádně díky za příspěvky

                0 0
                • jannk  

                  Nic osobniho, ale to je presne to, co skonci nejakym prusvihem. Ten, kdo se na beznem kole dokaze svizneji rozjet a nebo drzet rychlost treba kolem 30km/h, tak ma obvykle uz neco najezdene a vi, co dela. Kdyz si nekdo primontuje 500W motor na kolo, tak mu staci stisknout tlacitko ‚aby to melo poradne odpich‘ se v lepsim pripade jednou rozseka sam, v horsim pripade nekoho sejme. Proto se na motorky delaji ridicaky, at se lidi nauci aspon neco nez vyrazi. Videl jsem policajtykontro­lovat elektrokola v Nemecku, cekam, ze si to vyzkousi u nejakych velkych mest i v Cesku (treba z Prahy podel Berounky by myslim kazdy den nekoho s podobnym motorem chytli)

                  Smyslem nevyzadovani homologace pro elektrokola je, aby lidi, kteri toho sami moc neujedou, mohli kolo pouzivat bez nejake byrokracie … dokud budou motor pouzivat jen jako nahradu toho, co sami neuslapou.

                  0 0
                  • dddddddd  

                    Chapu, udrzet rychlost na 30 umim, ale nemam moc predstavu o tom kolik wattu je na ten motor potreba a jak moc se jeho vykon projevi. I proto sem pisu, aby mi nekdo rekl ze je to hovadina a ze 250 bohate staci a vic je prilis (koneckoncu jeste jsem na elektrokole nejel, jen jsem ho do kopce predjizdel a dalo mi to docela zabrat :)).

                    0 0
                  • Petr L2  

                    Je jsi někdy na elektrokole? To tlačítko je tam na rozjezd jako asistence, nebo jako pomoc při tlačení.

                    Jinak moje žena jezdí uplně v klidu až do limitu, nijak nebezpečné to nepřipada ani jí a žádné velké zkušenosti s jízdou a ni nějakou vyspělou techniku nemá. V terénu není problém rychlost kola, ale její schopnost se v něm pohybovat a je stejně nebezpečná okolí jako kdyby jela na bězném kole a tomu tam odpovidá i její rychlost :-)

                    0 0
                    • jannk  

                      Ale ja psal o jinem tlacitku – o tom, co ti umozni vystrelit s 500+W na precipovanem kole nebo zrychlit vysoko nad povolenou rychlost :) Ne o tom, co maji legalni kola pro tlaceni nebo rozjezd

                      0 0
                      • JendaH  

                        Ale to tlačítko které pustí do motoru 1 kW můžeš používat na kole zcela legálně a zrychlovat může bez šlapání až do 25 km/h. Si to přečti…

                        0 0
                      • mr.antik  

                        ideální by bylo, aby to „přečipování“ bylo aktivní až po stisku nějakého skrytého tlačítka nebo kombinace. Pak na to na ulici policajt nemůže přijít

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
      • Petr L2  

        Buď v klidu, Němci to už řesí, začínaji E-kola kontrolovat, jestli nejsou přečipované. Jak to dělají netuším, ale to by mohlo přinést trochu klidu. Jak to jede nad 25 je to moped se vším, co k tomu patří a to už si ne každý pořídí a hlavmě s tím nemůže jezdit kde chce.

        0 0
    • Espen  

      Že si v Čechách vůbec tímhle komplikuješ život. Dej si tam co chceš, nikomu to nevytrubuj a neřeš ne!!! Nevěřím, že vůbec někdo ze zákonodárců ví o tom, že se dá s tím el. motorem nějak manipulovat, natož aby policajti měli něco, čím by uměli tu manipulaci odhalit. A jsou v práci, takže na jakoukoliv činnost navíc budou *****. Max dají fouknout, dají pokutu na místě a čau.

      0 0
    • Prazak0  

      Smysl zákona je jasný, kdo má papíry, že koupil nějaké kolo, tak ho má i s číslem, asi jako u auta číslo motoru. Jestli je v zákoně, že jde o kola UVEDENÁ NA TRH, tak se to týká výrobců a prodejců kol. Tj. kdo si vyrobí kolo pro sebe sám, tak to mít nemusí, pokud kolo neuvede na trh, ale jen užívá sám. Když si někdo vykrmí doma sám prase, tak taky ho může porazit bez veterinární prohlídky. Prodávat v obchodě by takové maso nešlo. Tady jde o to chránit majitele kol před zloději, žádnáý policista mi v životě nekontroloval kolo, jestli na něm je číslo. Nakonec, u samovyrobeného kola, jak kdo ví, který rok bylo vyrobené? Starší, jen nově nalakované kolo, to zakázané není.

      Když si někdo koupí rámovou sadu trubek, tak tam je i to na střed, kde se pak vyřízne závit a na to se přivaří nebo naletují natupo rámové trubky. Tam možná nějaké číslo je? Nebo by byl problém před nastříkáním barvy tam vyrazit číslo, sám svoje?

      0 0
      • nostro66  

        Nepotrebuje ziadne cislo ramu a pod. Detailna fotodokumentacia z vyrobneho procesu bude stacit na uznanie autorskeho prava, aj ked je to nizka pravdepodobnost, ze by to niekedy potreboval. Ale napr. pre pripad kradeze a pripadneho nalezenia by sa hodila.

        0 0
        • Prazak0  

          Taky si myslím, že nepotřebuje číslo rám. Nikdy jsem nezažil, že by policisté a kole kontrolovali, jestli je rám očíslovaný. Párkrát mi kontrolovali osvětlení, ani neřešili, že jedu bez odrazek na pedálech, místo toho jsem měl ovšem odrazové pásky nad kotníky, plus další reflexní prvky. V případě kradeného kola by to číslo se hodit mohlo.

          Jiná věc je, jak s vlastní stavbou rámu. Rámaři mají dost specielní vybavení, vaří se pod ochrannou atmosférou (TIG), ne normálně na vzduchu. Trubky musí být zafixované, mají na to vybavení. Dělat to amatérsky, tak nevím. TAky nevím, jestli takové kolo musí být nějak schválené. V praxi, když rám bude vypadat normální, to nikdo řešit nebude.

          0 0
    • Corek  

      Kdo by to jako měl řešit, kolo nemá techničák, takže asi tak.

      A na rám bych si vyrazil (vypálil) nějaký svoje unikátní číslo nebo značku.

      Na motor si můžeš dát taky štítek jakej chceš, nikdo to nezkontroluje.

      Víc dotazů k regulaci povede k regulaci. Vykašli se na to a běž si raděj zajezdit.

      0 0
    • blaza84  

      Kolo doma vyrobené není kolo uvedené na trh. Osaď povinnou výbavou (kdo z nás ji má, že?) a můžeš vesele jezdit.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Kuba78  

      Stat muze cinit pouze to co je mu zakonem dovoleno. Obcan muze cinit vse, co neni zakonem omezeno.

      Kolo nema technicak. Kdyby melo, tak vetsina lidi co tu neustale upravuje svoje kola by okamzite jezdila na nelegalnich strojich (vyrobcem nehomologovane upravy). Pkud ho nechces vyrabet a prodavat a je to jen pro tebe, muzes si udelat co chces a jak chces Klidne si to sbouchej z drevenych latek a kola dej loukotova s obrucemi.

      Nechapu tu touhu lidi mit na vse mozne i nemozne papir, na papiru razitko a pres razitko podpis nekoho kdo se prohlasi kompetentnim. Jak doma treba varis veceri? Jedes presne dle hygienickych norem a predpisu pro restaurace?

      0 0
      • Zdyn  

        No rozdíl oproti té večeři je v tom, že na kole se stáváš účastníkem silničního provozu. To, že kolo nemá techničák neznamená, že nemusí splňovat nějakou legislativu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.