• va-bo

    Dotaz na odborníky z oboru: Jak je to s možností používat kola, postavená na zakázku malými firmami nebo cykloservisy, v silničním provozu? Mám na mysli kola, která neprošla obvyklým schvalovacím procesem v SZÚ – byla sestavena z dílů. Jak je to s odpovědností za škody, pojištěním a pod.? Jak je to s bicykly veterány, vyrobenými před rokem 1945? Je možno je používat v silničním provozu?

    0 0
    • mr.nikdo  

      Uz si delam kavu… A popkorn…

      4 0
    • Vrci  

      Dám ruku do ohně za to, že žádné kolo neprošlo testováním v https://szu.cz/. Pokud teda kolo není zkrácení pro nástroje, čistící a desinfekční prostředky pro kolonoskopii. Pokud ano, vyhnul bych se zákrokům s necertifikovanými pomůckami.

      1 0
    • va-bo  

      Jeste bych doplnil, jak je to s bicykly, objednanymi pres internet mimo EU, ktere se bezne nedovazi, tudis asi nejsou schvaleny?

      0 0
      • MatS  

        Co si představuješ pod pojmem nejsou schválený? Každý produkt uvedený na trh EU musí mít prohlášení o shodě (Declaration of conformity). Takže každý, kdo zboží doveze do EU ze země mimo EU a uvede na trh, je povinen toto zajistit.

        0 0
        • va-bo  

          To jsem si taky myslel. Ale to se tyka i individualnich dovozu? A kdo vystavi prohlaseni na kola postavena nebo prestavena v servisu? Jak to servis resi? Informuje zakaznika ze bicykl neni schvaleny a nesmi na silnici?

          0 0
          • cadworker  

            Prohlášení o shodě se už nepoužívá, ale prohlášení o vlastnostech. Takových už jsem v práci vydal mraky.

            0 0
            • va-bo  

              Kouknul sem na stranky EU, a tam pisou, ze EU prohlaseni o shode je povinne, aby mohla byt pouzita znacka CE. Je to z cervna 2022.

              1 0
          • MatS  

            Pokud jednotlive dily maji DoC, tak na postavene kolo z nich jiz mit DoC nemusis.

            0 0
    • Esi  

      to jako fakt ? jako že potom co sestaviš jako firma nový model kola tak na něm budeš dělat crash testy, emise a podobně ? :-) To asi ne, vyhláška jasně říká co kolo musí splňovat a co musí mít jako třeba 2 nezávislé brzdy ale kdo to kolo vyrobil, poskládal a podobně je každému úplně jedno.

      Kolo uvedené na trh po roce 2003 musí mít výrobní číslo rámu

      0 0
      • va-bo  

        Tak to neni, musi mit prohlaseni o shode – viz vyse.

        0 0
    • cadworker  

      Tohle vlákno musíme potom smazat, je šance že na tom byrokrati ještě nepracují.

      1 0
      • Esi  

        :-) jo už nám chybí jen SPZ a povinné ručení, tu SPZ by to chtělo nějakou pořádnou aby to bylo čitelné, třeba plechovou tabulku 300×300 mm

        0 0
        • cadworker  

          Elektrokola, to nejspíš čeká;)

          0 0
          • Esi  

            TAk řekl bych že většina těch co jezdí na kole mají pojištění odpovědnosti za škody v občanském životě, já tam mám limit 5 mega to by jako takový základ mohlo stačit, přece jen stačí aby jsi někde přehlédl stojící A8 trefil jí a překoulel se po střeše a může to být klidně za půl mega

            0 1
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • mr.garisson  

          SPZ chybí už pěkně dlouho i u automobilů. ;)

          0 0
    • PavelFiala  

      Myslím si, že výrobci kol musí mít nějaké schválení. Z důvodu, že ten kdo si od nich něco koupí nevystaví se možnému postihu, že zboží nesplňuje zákonné požadavky. U zakázkové stavby asi smlouva mezi výrobcem a zákazníkem.

      0 0
      • va-bo  

        Souhlasim. Vzhledem k tomu, ze obcas nejaky samohyb sestavim, tak me zajimaji rizika a jak se k tomu postavi pojistovna.

        0 0
    • teffe  

      Co takhle strýček Google…Jízdní kola

      0 0
      • va-bo  

        Dobra informace, takze neni potreba zadne schvaleni. To je dobre… Ale byl jsem nekolikrat v SZU Jablonec n.N. a tam jizdni kola testovali. Ale nevim z jakeho duvodu.

        0 0
      • xtonda  

        Jak je ten článek starý? Směrnice 2002/24/ES o schvalování dvoukolových a tříkolových motorových vozidel byla zrušena, daná problematika se řídí podle předpisu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 ze dne 15. ledna 2013 o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozoru nad trhem s těmito vozidly

        Každopádně schvalování jízdních kol je pitomost, když se neschvalují ani elektrokola do 25 km/h a 250 W.

        0 0
        • va-bo  

          Ja teda prohlaseni o shode na Specialized Turbo Levo z roku 2019 mam. Je soucasti navodu. Ma i znacku CE.

          0 0
          • xtonda  

            Tohle je úplně scestná reakce, co sem motáš CE? Vozidla co podléhají schvalování podle nařízení 168/2013 musí mít techničák. https://mtbs.cz/…y-turbo-vado

            Ty si radši dojdi za praktickým lékařem ať ti udělá screening na Alzheimera a demenci.

            2 1
            • va-bo  

              Koukni se treba stranky Orbea, tam prohlaseni o shode je ke stazeni. Na vsechny vyrobky uvedene na trh v EU, musi byt vyrobcem nebo dovozcem vydano prohlaseni o shode. I na kolobezku.

              0 0
              • xtonda  

                Prohlášení o shodě může vydat kdokoliv na cokoliv, to neznamená, že to prošlo nějakým schvalováním a zkouškou.

                0 0
            • va-bo  

              Smernice se tyka motorovych vozidel. Na to jsem se neptal.

              0 0
              • kubad  

                však na něm jezdíš, tak o co ti jde?

                0 0
                • va-bo  

                  Nejde o mne, ale o zakazniky. Az se pojistovna zepta, aspon budete vedet co nemate.

                  0 0
                  • Esi  

                    vždyť je to blbost, to budeš řešit tohle pokaždé když vyměníš na kole přehazovačku ?

                    0 0
                    • kubad  

                      u načipovaného e-čka když tě chytnou asi jo :D

                      0 1
                      • Esi  

                        svoje kolo můžu načipovat tak maximálně nějakým stimulantem lidské výkonosti a vzhledem k tomu že nepatřím těm kdo jsou pod dopingovou kontrolou tak to asi nikdo řešit nebude a to jsem cíleně nikdy žádný doping nebral i když si nědělám iluze že bych vždy dopingovou kontrolou prošel :-)

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          No, po bouracce Ti PCR da dychnout. Je alkohol bran jako cip? :D

                          0 0
                          • Esi  

                            no naopak alkohol není brán ani jako doping u vrcholových sportovců :-)

                            Ale je fakt že po bouračce jediné co pojišťovna a policie bude řešit je tvoje případná pozitivita při testu na alkohol a drogy, nějaké atesty je fakt nezajímají, úplně stejně jako když nabouráš v autě tak polici taky nekontroluje homologaci všech na autě použitých dílů, samozřejmě pokud budeš reklamovat že auto nebrzdilo tak se možná někdo na ty brzdový destičky podívá.

                            0 0
                            • kubad  

                              auto má techničák, a STK tam je to jednoduché, a kontrolovat můžou rozměr kol klidně

                              jinak u e-kol je to fakt složité – přeba u Liteville máme seznam schválených komponentů, a neměl by tam servis dát nic jiného, ale to platí v německu, jak je to u nás nevím

                              0 1
                              • Esi  

                                To jo ale i tak pokud nabouráš a jsou to nějaké plechy tak auto na expertízu vůbec nejde a je to vlastně všem jedno.

                                0 0
                              • mr.nikdo  

                                Tak tak – u auta jdou hned na zadni znacku a kontroluji STK.

                                Nemas = jsi vinik…

                                Dokazi si predstavit taky obranu stylem – podivejte se na ten tuzing, je tam vse legalne?

                                A uz jedem.

                                0 2
                                • DDDD  

                                  U soudů ale takové případy končí a je pak na znalcích, aby toto posoudili. Ale tohle se neřeší jen u plechů, ale u větších zranění…

                                  0 0
                    • va-bo  

                      To ne, bavime se o nove komletni stavbe velocipedu z nakoupenych dilu, ram, vidle, kola, brzdy atd. Netyka se bezneho servisu nebo vymeny dilu za dil.

                      0 0
                      • kubad  

                        měl bys jasně napsat že se jedná o velociped motorem – tam je to fakt jinak

                        0 0
                        • va-bo  

                          Nevyrabim velocipedy s motorem, ale bez motoru ano.

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            Jsou to elektrovelocipedy?

                            Pokud tam nedavas nejake pofiderni veci – ram z Ali, riditka z Ali, tak by vse melo byt Ok.

                            Pokud se bojis – nedelej to :D

                            1 0
                  • kubad  

                    ale jde o tebe, máš nějaký prů_ser typuju :D

                    0 1
                    • va-bo  

                      Zatim ne, ale co neni, muze byt. Uz sem par biku poslal do sveta na zkusenou.

                      0 0
    • exxonvaldez  

      Jen tu blbněte, chytne se toho nějakej svinipíč z Brusele a vymyslí minimálně procesů šest........

      0 0
    • va-bo  

      Takze, at si to kazdy prebere sam, jestli lze prokazat bezpecnost u vyrobku bez prohlaseni nebo schvalovaciho protokolu. Dekuji vsem za reakce.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Divny. Pojistovna ani PCR tohle nechtela po nehode…

        0 0
        • Esi  

          Protože tady vymýšlí neuvěřitelné konspirační teorie jak tohle bude někoho zajímat, je to celé kravina

          0 0
          • mr.nikdo  

            Vzdyt ja vim :D

            0 0
          • va-bo  

            Uplne stejny konspirace jako nacipovany ecka, ze?

            0 0
            • Esi  

              to je ale něco trochu jiného

              0 0
              • va-bo  

                V cem jako? Ale cipovany ecka neresim, ty neprodukuju.

                0 0
                • Esi  

                  třeba v tom že ečko podle zákona má mít nějaký maximální výkon aby to bylo elektrokolo a čipování právě toto tak nějak porušuje, u jízdního kola aby se s ním smělo na silnici má mít 2 nezávislé brzdy, osvětlení, odrazky a pár dalších zbytečností

                  1 0
            • xtonda  

              Tak sem asi spletl v tom, jakého lékaře bys měl navštívit.

              0 1
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.