K čemu je ona ta vložka v levé klice (Hollowtech II) ? Má tam nějaký převratný význam ? U klik Shimano Zee jsem ji neměl, už jezdím asi 3 roky bez ní a kliky drží i bez ní.
K čemu je ona ta vložka v levé klice (Hollowtech II) ? Má tam nějaký převratný význam ? U klik Shimano Zee jsem ji neměl, už jezdím asi 3 roky bez ní a kliky drží i bez ní.
Taky jsem nad tím nedávno přemýšlel a myslím že to má zajistit kliku aby ti nesjela z osy.
Ale nevím že by si někdo nevšiml že se mu povolil tem pojišťovací šroub co se šroubuje do osy a pak další dva šrouby na klice.
Fungovat to bez toho bude určitě.
Je to spíš taková blbuvzdorná pojistka, aby byla klika správně nasazená. Ten stříbrný trn si sedne do otvoru v ose a vložka celá zapadne (je-li klika správně). Jestli ji máš, prostě ji do kliky vlož jak má být a neřeš. Pokud jsi ji ztratil, ok; klika ti bez ní neupadne.
Přesně.
Ta klika jde nasadit pouze do jedné polohy. Drážky v ose nejsou všechny stejné.
Ano, ale když dokážeš pojistku zacvaknout do díry, máš jistotu že je klika dostatečně nasunutá.
Ve skutecnosti tu kliku nasadis ve dvou polohach. Jde to i tak ze mas obe vedle sebe a ne naproti :D
Zdravím,
Jedná se o náhradní díl? Dnes mi klika doslova vyletěla.
Šrouby v klice byly utažené pocitově „na doraz“, následně vypadla tahle vložka – prasklá.
Díky.
Našel jsem:
https://www.bikepuzzle.cz/…-e114209.htm
Teď už se jen divím tomu, jak se to může u nového kola stát a s evidentně dobře utaženou klikou.
Ta se dava mezi ty 2 srouby aby klika samovolne nevypadla.
Podložka pod kliku díl Y1GE98050 (crank plate pin). Jde jezdit i bez ní, jen při jejím správném dosednutí při montáži máš jistotu, že levá klika je správně namontováná na ose.
Vypadá to, že jsi neměl levou kliku správně doraženou na ose (od toho je tam ten plastový šroub Y1F811100).
To bude ono. Ten malý čep tam k ničemu jinému nebude.
Než být kdo ví jak dlouho bez kola – kvůli reklamace, koupím podložku + ten plastový klíč na to.
Ten plastový šroub rozhodně nedrží kliku na místě, ale pouze vymezuje vůle před dotažením šroubů v klice.
Někdo psal, že drží kliku na ose?
Tak když zmiňuješ to, že ta klika upadla v důsledku toho, že byl ten šroub málo utažený tak by to tak mohl jeden pochopit. Klika upadla v důsledku toho, že nebyly dodrženy utahovací momenty na těch dvou šroubech. Dost důležité je i kontrola utahovacího momentu po ujetí prvních 100–300 km.
Když jsem psal o pocitu „na doraz“, tak jeden z těch dvou šroubů šel ven snáze (i tak se mi to zdálo dost). Možná se na to při garanční prohlídce ani nepodívali, kdo ví, už se stalo.
Nedávno jsem kupoval 5Nm na sedlovku a byl jsem překvapený, jak jsem šroub zbytečně šetřil.
Každopádně investice do momentového klíče je jasná věc.
Prvni verze HT2 klik to tam vubec nemely a taky to fungovalo, jen to obcas nejakej sikula pretahnul.
Nadoraz z toho hliníku vytrháš závity je tam velký nápis s utahovacím momentem a opravdu tam na tom záleží
Opravdu, ten plastový šroub dotáhni jen s citem.