• Pavlos_S1

    Pět měsíců jsem neohroženě jezdil s vložkami Tannus Armour s tím, že už nikdy nepíchnu, nebo neštípnu duši. Jenže chyba lávky. Duši jsem procvaknul, a když jsem vytáhnul vložku z pláště, tak jsem na ni čuměl jako péro z gauče, co se s ní stalo, že jsem dával přeci úplně jinak tvarovanou vložku, než tu, co ne mě vykoukla.

    Je tohle u těchto vložek normální, že se takto časem zdeformují, rozplácnou? Máte s tím někdo stejnou, nebo jinou zkušenost?

    Bezduše nechci, tak se prosím držme tématu vložek.

    0 0
    • mrazik01  

      .

      0 0
    • LM  

      To tam bylo smotané do ruličky? :-)

      0 0
    • Sistematicx  

      Nevsiml jsem si tu nikoho kdo by to jezdil. Zrovna tahle vlozka mi dava nejmensi smysl. Snad jedinej clovek co tohle jezdi je Prokop.

      0 0
      • Pavlos_S1  

        No vidíš, a mě zrovna tahle vložka dává největší smysl.

        0 0
        • Atilla  

          Bráchovi taky dost splaskla, a s tím jak to nejede a kolik to váží dávám přednost cush core. Nic méně jí mám na DH, tak jsem zvědav co předvede.

          0 0
          • Pavlos_S1  

            Nevím co je cush core, ale asi tam vyzkouším nějakou tu pásku, třeba od Force a uvidím.

            0 0
    • Mocik  

      Dával jsem tanuse ženě na zadní kolo pravě ze stejnyho duvodu že jsem se nechtěl dělat s bezdušema, plášť je s tim tvrdší a neni tak poddajnej vic to klouzalo a musel se hodně podhustit aby ji to drželo stejně jako bez vložky, ale na lehkych trailech bez defektu ale to měla i s dušema a když jsme jeli kamenitou sekci superflow v rychlebkach tam to procvakla i s tanusem ale protoze jsem jí to musel hodne upustit aby ji to nepodkluzovalo na vyjezdu do kopce, a dvakrad tam procvakla předni,

      Tak jsem se rozhodl dat ji tanuse i dopředu a do zadu širši plašť mela 2.2 mauntain king dal jsem trailking 2.4 a najednou kolo jelo strašně těžce, vložky meli celkem 700g ale tim to nebylo bylo to valivim odporem, i když jsme si prohodili kola jeji 14kg trailbike a moje 16kg enduro tak to bylo znat a moje jelo o dost snaž (mam bezduše 2.5 plaště ) a to jeji když se vjelo do težšiho terenu kořeny kameny bahno tak to předni ji najednou s tou vložkou vubec nedrželo jak plášť díky vložce ztratil poddajnost.

      Takže mi nezbylo nic jinyho než jit do klasiky bezduše s vložkou a vysledek .. ?

      O 1kg lehčí kolo, o dost snáž jede (menší valivej odlor) pohodlnější a grip větší než s dušema.

      Nevyhody potřeba před každou jizdou dofouknout a složitější výměna pláště, potřeba bezdušovy plaště, rafky, ventilky, paska ,mliko, vložka.

      Na kamenity traily si myslim jedina rozumna varianta, ale kdyby jsme nejezdili traily zustal bych u duší je s tim o dost míň práce se dofukuje jednou za měsic třeba , a třeba jeden defekt za rok se da přežit

      0 0
    • Jurawood  

      Také přidám trochu do mlýna.

      Tak jednak všude na diskuzích jsem se dozvěděl, jak je tohle řešení naprostý nesmysl, kvůli váze.

      Takže dnes po roce rozděláno a zváženo…

      TANNUS + tubolito = 380g

      CUSHCORE + tmel = 360–380g dle času a pokrytí pláště a vložky cuckami tmelu

      takže úplěně stejně… nechápu tedy obavy o hmotnost.

      Celý management těchto vložek je založen na pěně, která má určitou tloušťku, na tomto stojí minimálně 3 základní kameny funkce. Jenže výrobci asi nedošlo, nebo došlo?, že na pěnu narozdíl od bezdušového řešení bude působit tlak z obou stran. A již po měsíci se vložka rozplácne na absolutní sračku. Jo někde malým písmem mají uvedeno, při neježdění vypustit tlak a nechat nahřívat.

      Takže přátelé, pumpičky sebou, nebo mimálně každý den před spinkáním vypustit. 365 dní v roce.

      U mě nyní boky 0,5mm a nejtlustší místo nahoře, kde bylo původně 15 mm je 2,5 mm.

      Na zahraničních fórech už jsem našel diskuze, že lidi to reklamují a výrobci posílají náhradu z jakého si revidovaného materiálu. Ale přijde prý naprosto to samé jako před tím :-)

      U nás předpokládám bude klička, ty si to použil? A dokonce si to i nafoukl? Tak smolík, to se nesmí.

      Abych jen nehanil, jediný defekt, minimálně 1 zachráněný ráfek, pneu magic mary má na sobě několik trhlin až 1cm dlouhých. U bezdušového řešení naprosto neopravitelné, tady se neděje nic a dojezdí se. Pokud teda nevadí prosvítající červená, ale ta se hodí krásně k FOX vidlici :-)

      0 0
      • Breakpain  

        Hezká recenze – každopádně v jakém stylu je tohle provozováno? DH, enduro, traily? A gumy jsou DH, pevnější bočnice nebo klasika boky?

        0 0
        • Jurawood  

          To přece nemá na uvedenou vlastnost žádný vliv.

          Prostě nafouknuto na 1.5–1.9 Bar a za půl roku je KO.

          No a teď bych pánové možná chtěl poradit.

          Řeším co dál obout.

          Jezdím krom nějakých ilegalů okolo Brna, hlavně Kouty, Kopřivnou atd… Žádný bomby, ale nastavené ostré skále v cestě se nevyhýbám..ani v tom kalupu nejde. O plášť strach nemám, ale rafek nechci zničit.

          1. Tannus + tubolito, na to Assegai/DHRII(dis­sector) v EXO+. Ten Tannus zozlisovanej co mám, věřím ze bude fungovat trochu jako ochrana rafku, a roztrhání a případné díry v plášti absolutně nevadí :) to je tedy EXO př.EXO+

          Co valivy (deformaci) odpor? Od lidí čtu, že šílený. Od recenzentů zase že vůbec nepoznali nic…zak kde je pravda? Já to asi nepoznám :(

          1. Tannus + DoubleDown (SuperGravity).

          Váha bude 1700g na kolo :( No a to se mě nechce..asi zbytečné

          1. lehké EXO a Tannus = 1250g
          2. lehké EXO a cushcore + tmel = 1250g
          3. DOUBLEDOWN s mlikem…

          Jezdil jsem rok supergravity a obyč. dušemi a jediný problém, ale foukal jsem vzadu 2.1bar

          Butylovky bych hodil tentokrát na mliko a zkusil 1.8 Bar zadní. Vážím 90kg, enduro 170mm zdvih.

          Vydrží to? Nebo by jste to neriskovali.

          Z bezdusemi mám zatím horší zkušenost (koroze ráfku ,utzeny ventilek, kdy v Koprivne je nevedou, tak jsem celej zatentovanej od mlika cpal duši…) do toho jsem střídal gumy, takže nemohu posoudit jak se to odvaluje. Nemám navniman dost ten rozdíl.Vážně to poznáte?

          Defekty neřeším.. žádné jsem s těžkými plášti neměl.

          Diky

          0 0
          • lubosalbi  

            No, mám teď DD Maxxis a Tanus tubeless, mosazný ventilek a to co to snese je hodně dobrý, na duše se nikdy nevrátím.

            1 0
            • vaclaw  

              Taky jezdim tubeless a tannus armour a jako ochrana ráfku super. I s prázdným pláštěm po proražení jsem dojel kopec po šutrech a ráfek v pohodě, a to mám lehce přes metrák – byl to takovej sjezd cesty po skále, nic extra, ale dost ostrých kamenů a všiml jsem si toho až dole. Takže za mě poměr cena/výkon dost dobrý. A poté, co jsem získal grif, nemám ani problém s nasazením.

              1 0
          • Breakpain  

            Zajimalo me to … osobne jezdim DH casing a CushCore.

            Tak je dober vozit zakladni servis s sebou. Pasku, draty, mliko, ventilek, lanka atp ;)…

            A co tyce valiveho odporu, je na tom trochu jinej pocit, spis mi prijde, ze to vic snese, jak tam neni duse a je tam jen inzert ;) …

            1 0
            • Jurawood  

              Díky chalani, takže 1800g na kolo nevadí…

              Dá se to vůbec odlepit od země? :) Nebo je to spíš ratata černá lajna…

              S tím Tannus TL jsem se díval, má jen 160g.

              A snadnější montáž.

              Takže DD bez vložek s tlakem 1.8 si koleduji o malér?

              0 0
              • lubosalbi  

                Nevím jak to počítáš, ale 29" DD guma má kolem 1300g, vložka 120g a 100ml mlíka, celkem ± 1550g

                A buď chceš odolnost nebo řešit váhu, kompromisní řešení není prostě dokonalé.

                1 0
                • Jurawood  

                  To bylo na Breakpaina. DH 1350, cushcore 250, tmel 120, časem 170…

                  1720–1770.

                  Musím koupit šlupky a už 4 dny nad tím ležím jestli EXO, nebo DD…

                  Zadní maxterra DD protože DH se nevyrábí v 3CT, přední maxgrip DH, protože těch pár gramů nebudu řešit.

                  0 0
                  • lubosalbi  

                    Exo je papír, DD vydrží, s tvojí váhou bych měl jasno

                    1 0
                    • Jurawood  

                      Kluci díky za radu, musím objednat než sem přijde někdo další a zhejtí hmotnost.

                      0 0
                  • Breakpain  

                    No lehké to nebude … mrkni ke mně do profilu, mám tam myslím obě kola zvážená ;-) … jak enduro, tak DH …

                    Ale když jdu do „nejistoty“, tak mám body armour se vším všudy a to je myslím 8kg navrch, takže já úplně gramy nehoním. Preferuju spíš tuhost & odolnost.

                    1 0
              • Breakpain  

                Odlepím to, lítám s tím běžně, ale jezdím defakto jen sjezdové lajny …

                Nicméně na enduru to mám taky, letos jsem tam teda poprvé nedal DH gumy, ale to jen proto, jakej oser je to nasazovat s CC ;-) a pak taky ultra lepivá směs prostě na šlapání do kopce není úplně top. Ale co se jízdy dolů týče, nemám s tím žádný problém. Osobně mi pocitově sedí spíš těžší kolo (mám pocit větší stability).

                Jedinou nevýhodu, kterou vidím, je to pak zastavit ;) … je to náročnější na brzdy, sám přidám kolu stovku navrch.

                A co se týče „maléru“ s 1.8 … – to prostě záleží, jak jezdíš. Já jsem lousknul ráfek i s CC a sjezdovou gumou, ale prostě mi to nevyšlo a špatně jsem doletěl skok (trefil jsem přesně hranu (pravý úhel z prken). Osobně bych neměl problém bez CC jezdit s 2–2.2 a asi by to vydrželo to samé, ale nižší tlak je jízdně příjemnější ;-).

                0 0
                • vaclaw  

                  Ale tak co jsem pochopil, tak taky jezdíš trochu jinak než ostatní děti ;) Holt sjezd DH lajny v plný palbě už vyžaduje trochu radikálnější přístup než se třeba na pohodu mrcasit někde na Točný :)

                  0 0
                  • Breakpain  

                    No, na Točný jsem taky a zrovna ten špičatej Hočimin … já si vždycky říkám, kdy to tam fiknu ;-) …

                    0 0
                    • vaclaw  

                      No proto jsem napsal to mrcasení, věřím, že jsou tací co to dokážou zničit i s vložkou na tý Točný ;)

                      0 0
                • Jurawood  

                  A když si nedal DH, co teda? 3CT,DD?

                  0 0
                  • Jurawood  

                    Gumy na cestě. Chlapy díky za pomoc při rozhodnutí. Málem jsem podlehl gramhoničům a vzal exa.

                    Fr: Assegai 2.5wt, dh, 3 compound maxgrip.

                    Re: DHR II 2.4, DoubleDown, 3c. maxterra.

                    Jsem zvědav jestli se to bude lépe odvalovat.

                    Dám vědět pocit z bezdusi, místo Tannus Armour.

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Aktuálně tam mám EXO vepředu a DD vzadu (na dojetí).

                    S EXO se to nasazuje … no, jinej vesmír. Až to sjedu, mám tu jeden EXO v dvousměsi, který vyzkouším a až zlikviduju ten, plánuju u EN přejít na EXO+ a uvidíme, co to bude dělat.

                    DH gumy dávám obvykle na EN taky proto, že nemusím držet tak velkou zásobu gum a buď to jde na DH nebo EN kolo. A pokud mi něco odejde na DH, jen popadnu EN a vezmu ho na trať a defakto s pláštěma by neměl být problém. Což jsem letos tak nějak „pohřbil“ :-) …

                    Pointa je, že jezdit to jde bez problému i na EN, jen je to trochu větší kotva do kopce. Je to jak když si člověk dá o jeden těžší převod ve stoupání mi přijde … tak nějak.

                    0 0
                    • Jurawood  

                      No ten rozdíl do kopce bude ale způsoben tím že u DD existuje maxterra. Kdežto DH už jsou žvýkačky maxgripp.

                      Váha se tuším víc projeví v letu,bunnyhopu apod..

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Tak to ja nerikam., ale dvousmes jede jinak, takze i DD, neni vyhra ;) … mineno MaxterrA

                        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.