Ahoj, pomozte mi prosím rozvážit volbu vidlice na stavěné kolo. Osazuju rám Spešl Pitch. Původní volba byla jasná – TT Epicon TAD 150 mm QR15, kterej by zdvihově k Pitchovi seděl. V současnosti jezdím TT Epicona 140 mm na Spešlovi FSRxc a spokojenost. Jelikož mám ale radši techničtější ježdění (ale ne FR/DH) tak se mi vkrádá myšlenka nasadit TT Durolux TAD 160 mm. Vím, že jsou to určením rozdílné vidlice. Ale pro mé použití mi není volba zcela jasná. Chtěl bych aby kolo bylo univerzálnější. Rozdíl v délce vidlic (osa-korunka) je 15 mm, takže změna geometrie by neměla být zásadní. Volba Duroluxu se mi zamlouvá kvůli tomu, že kolo bude mít větší potenciál v těžkém terénu. Sem tam si rád i skočím, ale nic velkýho. Proti Duroluxu jsou ale dvě věci:
- hmotnost – Milan (TT) prodává Durolux jen s ocelovým krkem
s šílenou hmotností 2,6 kg. Počítám že s kolem budu jezdit i dost do kopce, takže hmotnost nebýt přítel : (
- Protože počítám s jízdou do kopce má Durolux ASI nevýhodu, že při
snížení na 120 mm bude mít výšku o 15 mm větší než Epicon sníženej na 110 mm. Tedy jako by byl o 25 mm vyšší. Buď bude snížení Epicona do kopce o 4 cm moc a stačilo by snížení Duroluxe nebo bude snížení Duroluxu o 4 cm (efektivně o 3,5 cm) málo a byl by lepší Epicon. Jelikož s TAD nebo podobným systémem nemám zkušenost, těžko se mi posuzuje jak významné to bude pro stoupací vlastnosti kola. Se snižováním tady má asi nejvíc zkušeností Mlok. Mloku? : )
Jak už bylo na BF psáno – pro Pitche je prý ideální 160 mm vidlice, bojím se ale ztráty svižnosti kola s 2,6 kg vidlicí a s MOŽNÝMI horšími výjezdovými schopnostmi s vyšší výškou vidlice : (
Jelikož nejsem žádnej killer tak myslím, že by mi stačil Epicon. Je tuhost Epiconu s 15 mm osou slušná? Je znát velkej rozdíl proti 35 mm nohám a 20 mm ose Duroluxe?
Prosím proto o pomoc s rozvážením volby. Díky! ;)
P.S. Tady ten chlapík dělá na Pitchovi s Pikem pěkný věci na těch dirtech: http://vimeo.com/33998535