Volba AM/EN vidle - Epicon/Durolux?

443 nepřečtených
  • rexa

    Ahoj, pomozte mi prosím rozvážit volbu vidlice na stavěné kolo. Osazuju rám Spešl Pitch. Původní volba byla jasná – TT Epicon TAD 150 mm QR15, kterej by zdvihově k Pitchovi seděl. V současnosti jezdím TT Epicona 140 mm na Spešlovi FSRxc a spokojenost. Jelikož mám ale radši techničtější ježdění (ale ne FR/DH) tak se mi vkrádá myšlenka nasadit TT Durolux TAD 160 mm. Vím, že jsou to určením rozdílné vidlice. Ale pro mé použití mi není volba zcela jasná. Chtěl bych aby kolo bylo univerzálnější. Rozdíl v délce vidlic (osa-korunka) je 15 mm, takže změna geometrie by neměla být zásadní. Volba Duroluxu se mi zamlouvá kvůli tomu, že kolo bude mít větší potenciál v těžkém terénu. Sem tam si rád i skočím, ale nic velkýho. Proti Duroluxu jsou ale dvě věci:

    1. hmotnost – Milan (TT) prodává Durolux jen s ocelovým krkem

    s šílenou hmotností 2,6 kg. Počítám že s kolem budu jezdit i dost do kopce, takže hmotnost nebýt přítel : (

    1. Protože počítám s jízdou do kopce má Durolux ASI nevýhodu, že při

    snížení na 120 mm bude mít výšku o 15 mm větší než Epicon sníženej na 110 mm. Tedy jako by byl o 25 mm vyšší. Buď bude snížení Epicona do kopce o 4 cm moc a stačilo by snížení Duroluxe nebo bude snížení Duroluxu o 4 cm (efektivně o 3,5 cm) málo a byl by lepší Epicon. Jelikož s TAD nebo podobným systémem nemám zkušenost, těžko se mi posuzuje jak významné to bude pro stoupací vlastnosti kola. Se snižováním tady má asi nejvíc zkušeností Mlok. Mloku? : )

    Jak už bylo na BF psáno – pro Pitche je prý ideální 160 mm vidlice, bojím se ale ztráty svižnosti kola s 2,6 kg vidlicí a s MOŽNÝMI horšími výjezdovými schopnostmi s vyšší výškou vidlice : (

    Jelikož nejsem žádnej killer tak myslím, že by mi stačil Epicon. Je tuhost Epiconu s 15 mm osou slušná? Je znát velkej rozdíl proti 35 mm nohám a 20 mm ose Duroluxe?

    Prosím proto o pomoc s rozvážením volby. Díky! ;)

    P.S. Tady ten chlapík dělá na Pitchovi s Pikem pěkný věci na těch dirtech: http://vimeo.com/33998535

    Anketa: Co byste volili pro svižné enudro (Spešl Pitch)?

    0 0
    • Georrge  

      já bych byl pro duroluxe, ale jen pro model 2012, což je trochu problém, páč bude ještě trvat než je milan začne prodávat a než se mu tam podaří nacpat HS expanzi.

      0 0
    • MlokCZ  

      Co se týká snižování zdvihu, tak to nemusí být takový rozdíl jak popisuješ a to proto, že v případě Duroloxe dáš o malinko níže řídítka a rozdíl tak zmenších (určitě je nebudeš dávat níže o celých 25mm, ale třeba jen o 10–15mm).

      Mně právě TAD systém moc nevyhovuje. Mám rád u Talasu tu asynchronnost + indexovanou střední polohu (taky bych rozhodně nechtěl u Talase ten novější dvoupolohový systém s jedním snížením o 3cm), kterou využívám více než úplné snížení. Vůbec bych se tedy nebál, že by snížení u Duroluxu bylo málo. Aspoň bys u Duroluxu více využíval úplné snížení, což je u TAD systému snažší (mezipolohu můžeš sice nastavit zcela libovolnou, ovšem pokaždé se trefíš úplně jinak).

      Kdybych nepreferoval Talas kvůli jinému způsobu snižování zdvihu, tak už dávno žádný Talas nevozím a mám na všech kolech upravený Epicon TAD s HS expanzí, protože citlivost (i když samozřejmě po úpravě 32mm Talas na tom není zase až tak špatně co se týká citlivosti).

      Koukám na geometrii sem

      http://www.specialized.com/…CBkModel.jsp?…

      nevím jaký ročník rámu použiješ a jestli se geometrie liší pro různé ročníky (kouknul jsem jen ještě na 2009 a to samé).

      A tam vidím, že pro 140mm vidlici je 67° hlavový úhel, cca +15mm BB drop (udávají výšku od země, takže ± přepočítané dle odhadu poloměru kola pro dané pláště), 1148mm rozvor pro Mko.

      A dle tohoto se mi tam ten Durolox už moc nelíbí. Hlavový úhel je už i tak nízký dost. Střed je dost vysoko už i s tou nižší vidlicí.

      A rozvor je taky už až až.

      Pokud tedy nechceš vše ladit pouze pro ježdění dolu (a kdybys chtěl, tak to už nemusíš brát ani Pitch a sáhnout ještě po něčem více k FR), tak bych vzal Epicon.

      0 0
      • Georrge  

        BB drop +15mm znamená, že je střed vyvýšen nad spojnicí přední a zadní osy o 15mm? Nebo jak to vlastně je?:)

        0 0
        • MlokCZ  

          Ano, střed o 15mm výše než spojinice os nábojů. Kromě toho výpočtu z odhadu poloměru pláště jsem to ještě orientačně přeměřil na fotce a ± to sedí (samozřejmě nějaký ten milimetr může být jinak).

          Pro srovnání, oba fully co teď jezdím mají střed dost nízko a konkrétně BB drop:

          • Stereo: –7mm
          • AMS 150: 0mm

          U Sterea je to pro mě takové hraniční a vyhovuje mi to nejvíce. Tedy níže by už být nemohl, už takhle musím trošku více dávat pozor abych neškrtal pedály o zem, ale to nízko položené těžiště je prostě super. Oba ty rámy se ale vozí spíše s menším sagem (kolem 20%), rám stavěný na 25% (nebo vyšší sag) snese střed o pár mm výše.

          0 0
      • goofy  

        Mno jak jsem ted tak rychle mrknul, tak maji psany hlavovy uhle 67° jak s Pikem (2009), tak se Sektorem (2011). A i nektere jine udaje jsou krapet pozmenene od roku 2011, cili asi opravdu zalezi, ktery rok bude mit

        0 0
        • MlokCZ  

          Už taky koukám na 2011 model. Rozvor ještě větší, to už začíná být opravdu extrémní.

          Hlavový úhel stejný (ta vidlice bude vyšší ale asi jen o pár mm, takže rozdíl bude minimální).

          Výrazný posun je ale pro výšku středu, ten šel o 1cm níž (a pláště ± to samé, takže je střed opravdu níž), což je dost velká změna.

          0 0
      • rexa  

        Ročník to je 2008. Geometrie je stejná. Co se týče snižování- chtěl by se vyhnout mukám volby. Takže chci plně vysunuto a plně zasunuto. Proto mi myslím TAD postačí.

        S tou geometrií je pravda, že s Duroluxem by to ztratilo trochu na obratnosti kvůli delšímu rozvoru.

        FR + jen DOLE KOPCOM nechci. Spíš takové jakžtakž lehčí enduro. Pro něj by měl tedy zřejmě Epicon stačit. Nemáš prosímtě nějaké subjektivní porovnání tuhosti Epiconu s 15 mm osou proti jiným vidlím? Udělá tam ta 15mm osa něco? Dík.

        0 0
        • MlokCZ  

          Epicon s 15mm osou mi přišle v praxi ± nastejno jako Talas s 15mm osou.

          15mm osa trošku pomůže, ale zázraky nečekej.

          Ono ale taky hodně dělá přední kolo. Pokud není opravdu dobře tuhé, tak to tužší vidlice nezachrání.

          0 0
      • rexa  

        Můžu se prosímtě zeptat, proč využíváš nejvíce prostřední polohu snížení vidlice? Dáváš ji i v prudkých stojkách, nebo snižuješ na nejmenší?

        Mám podle toho právě obavu, že snížení Epicona na 110 mm bude už moc a nebude mi to sedět ani v prudkých kopcích. Původně jsem předpokládal, že když pojedu prudkou stojku, tak čím níž to snížím, tak tím líp se mi bude stoupat. Neměl jsem to ale bohužel příležitost vyzkoušet.

        0 0
        • MlokCZ  

          Používám snižování často a to i v delších ne tak prudkých výjezdech (tedy výjezdech, kde není nutné snižovat kvůli zvedání předního kola a šlo by to vyjet bez problémů i bez snížení) a tam je snížení o 4cm moc a je to už nepříjemné.

          V extra prudkých výjezdech dávám častěji až na 110mm. Ale ani tady ne vždy. Záleží na typu výjezdu. Mám poměrně nízko střed a při snížení o 4cm + rozbitá pasáž s většími překážkami je to pak náchylnější na škrtání pedálem o překážky/zem.

          Navíc také záleží i od typu zadní stavby (na jejím průběhu). Stavba která jde ochotněji do zdvihu v první části zdvihu, tak ve výjezdu při přenesení více váhy na zadní kolo více zvětší sag a pak se hodí to více kompenzovat snížením vidlice.

          Takže mám i výrazný rozdíl používání snižování na Stereu a AMS 150tce. Na Stereu snižuju o něco více a více používám snížení o 4cm než na AMS 150tce (AMS 150tka má zcela odlišný průběh a ve výjezdu méně zvětšuje sag).

          Ono také něco vyřešení vhodně nastavená platforma (tak aby ještě stavbu neomezovala moc a dobře stavba fungovala, ale už pomůže snížit o něco sag tlumiče ve výjezdu).

          0 0
    • MlokCZ  

      Jinak ta tuhost, ta samozřejmě znát je. Já jsem s variantou 32mm vidlice + 15mm osa + tuhé přední kolo (+ na jednom kole tapered krk, také trochu udělá) spokojený pro muj styl jízdy a mojich 70kg. Ale i já jasně vnímám, že 35–36mm vidlice s 20mm osou jsou výrazně tužší.

      0 0
    • Specík  

      Taky jsem na piči vyměnil 140mm za 160mm Lyrika a je to daleko lepší, geometrie je mnohem příjemnější – do kopce se jezdí stejně dobře, jako předtím… Naopak mě osobně se s tím jezdí líp – vyhodil jsem i snižování, protože se mi se sníženou (115mm) jelo do kopce pocitově daleko hůř.

      Takže s výjezdy nemusíš mít strach, taky jsem se toho ze začátku obával :)

      0 0
      • logoman  
        • 1 pitch byl genialni :) stred se nijak pocitove nezvedl s 160 mm vidli(hlavovej uhel byl nekdo kolem 66–65,5) ,porad je docela nizko a casto se mistavalo, ze jsem zavadil o zem. Obratny tyhle kola nejsou, ten dlouhej rozvoroproti xc je znat, ale zase se na nem da perfektni pelasit z kopce :)) Je tomini SX trail.
        0 0
        • Specík  

          Přesně, ale počítám, že ho nejspíš na další sezonu 2013 vyměnim za Enduro, chtěl jsem SXko, ale to už je pro mě spíš rám do parku (spolu s totemem ideál).

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Oakey  

      Rozhodně pro AM/EN Durolux. Sám sem na podzim dělal upgrade na svym Monsterovi a rozdíl ve funkci a taky tuhosti je oproti Maruně AM markantní.

      Pokud se bojíš zástavbový dýlky vidle, tak ti Milan v pohodě udělá zdvih, nebo tu dýlku na míru – na svýho Monstera AM mám na zakázku udělanej rozsah zdvihu 120 – 150mm a snižování z řídítek v prukdých stoupáních používám a funguje to překvapivě dobře :)

      Jinak verzi mám Durolux TAD QLC plus RCA + dodělanou HS expanzi a už sem slyšel i lidi s Foxkou, který se na tom svezli, že je seru takhle funkční vidlí za půlku ceny tý jejich :)

      0 0
      • Tomínos  

        Pssst, neříkej to nahlas, někoho bys tím mohl ****** a bude na tebe ječet, že lžeš!! Suntour prostě je a bude šmejd i když funguje stejně nebo i líp než nějakej Fo(ks)x. A vlastně to vůbec ani líp fungovat nemůže, vůbec od nějakýho Milana, zeptej se „odborníků“ ve vlakně kde se z něj snažili dělat podvodníka.

        0 0
        • Specík  

          Když Suntor, tak jedině tohle http://kolokolo.cz/…-dj-tripple/ :D

          0 0
          • kocab22  

            Chci ssi koupit vidli na jetej Ellsworth ISIS, sla by tam tadle? Ja furt nevim co tam dat, je toho tolik ze uz se zacinam ztracet .. Nasel jsem si todle http://tuning-test.cz/index.php… ale ted tady vidim vidli za 3k a vypada celkem slusne. Nepotrebuju nic mega drahyho , ale at to neco vyydrzi .. Obcas si skocim a tak a moje vidle uz je uplne hotovo (stara Marzoci Z1) , kdyz koupim novou vidli budu muset koupit novy kolo a novou predni brzdu a to uz je investice jak prase. Takze hledam pomer vykon, cena. FOX dela nej vidlice, ale nejsem ochotnej dat svuj dvoumesicni plat do vidlice. Nejsem prece magor :D..

            0 0
      • mr.antik  

        no mě zas přišlo, žes tam měl slušnej vakl, i když to by pro milana asi neměl být problém. Jde jen o to, jak to načasovat – protože zas 2012 model a Alu sloupek tu vidli posouvaji o dvě třídy dal. Otázkou bude cena a ta HS expanze.

        Jenže pokud je nějaká akcička, dá se sehnat i ten Lyrik za o trošku málo víc peněz.

        0 0
        • deekay  

          Osobne mi na duroluxu vadi vaha – proti soloair lyrikovi je to i u 2012 furt dost navic. Zase ma dle mereni lepsi tuhost, ale i lyrik je docela tuha vidle.

          A nejak jsem zatim neobjevil cernyho lyrika SA tapered za slusnou cenu, ale je ted blba doba na to.

          0 0
          • mr.antik  

            Když jsem tohle vybírat tak rozdíl mezi top vytuněným TAD durouxem (tenkrat ještě bez komprese) s HS expanzí a Lyrikem byl rozdíl –450g a +2500Kč

            0 0
            • deekay  

              Tos koupil toho lyrika za pekny penize.

              Bohuze, jak uz jsi nekde psal, RSku bych chtel z CR a se zarukou a nejnizsi nabidka na lyrika v pozadovanym setupu byla asi 16 nebo 17k , nevim presne.

              Moje RVL vazi presne 1800g, lyrik RC2DH SA jsem koukal cca 2160 (BOSka 2080). Tezsi bych uz moc nechtel.

              0 0
              • mr.antik  

                Jo, byl to výprodej starých modelů a bylo to tady od místního zásobovače, takže se ČR zárukou, tohle bych z ciziny nebral..

                0 0
              • Kubiczech  

                Usmlouvat ještě ten tisíc dolů a to už je celkem slušná cena. Kupodivu to není problém i na serióznějších iobchodech.

                0 0
                • deekay  

                  Todle uz byla cena finalni, takze usmlouvani uz ee…

                  nicmene me ted vydesila jedna vec – 2012 Lyrik Soloair RC2DH se nejspis dela jen v BILE! >:(

                  Aspon sem nikde na jinou barvu nenarazil, jen u pruzinovek.

                  0 0
                  • goofy  

                    Jedine s tapered sloupkem, nebo nekde po ebayi sehnat OEM verzi. Bohuzel

                    0 0
                    • mr.antik  

                      tak na litevilu by šla tapered,ne?

                      0 0
                      • goofy  

                        No vidis, tak to by mohlo klapnout. Aspon 2011 se delaly bile s klasickym a cerne s tapered sloupkem

                        0 0
                    • deekay  

                      Ja prave chci tapered…

                      a vidim ji vsude jen v bile :-O

                      0 0
                      • goofy  

                        Hmm.. Asi mas pravdu. ja jsem to bral jak to bylo v 2011 modelech (chtel jsem cernou 1,1/8" a vsecko bylo bile). Letos teda nevim jak to maji barevne

                        0 0
                  • logoman  

                    Tak koupis pero :) tech par gramu nepoznas, ale perovat to bude lip :)))

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • deekay  

                      par gramu je 20 deka :) to uz je pomerne dost

                      0 0
                      • logoman  

                        To je vazne jen 200g? Tak to uz vubec nechapu, ze da nekdo prednost vzduchu. Ja menil kdysi pike za lyrika coz byl rozdil 600g a spis to kolu pomohlo kdy ve skocich bylo vic vyvazeny (za to mohlo zvednuti predku, a tim lepsi uhel na odrazu). Ale zase chapu, ze nekdo proste tu vahu musi mit v kolonce „Hmotnost“ na BF co nejnizsi :)

                        0 0
                        • deekay  

                          Tak o vaze v kolonce hmotnost to fakt neni, to bych mel na kole jiny komponenty a ne X7 a SLX :D

                          Imho je to asi 250g, nechce se mi to ted hledat. Ale spis jde o to, ze ted mam vidli co ma 1800g, tzn bych pridal vic jak pul kila vpredu a to se mi teda ani trochu nelibi. Furt to kolo mam jako univerzal a bikeparky nejezdim.

                          Hlavne dyz dam dopredu pruzinu, tak uz by to chtelo i dozadu neco co by korespondovali charakteristikpou pruzeni. No a to uz se dostavame spis k LV601 a ne 301…

                          0 0
                          • logoman  

                            Tak ty nejlip vis jaky jsou tvoje potreby, kdyz tech 200g by delalo problemy tak nic. Ja jsem mel jako kolo na vsecko 15 kg pitch, ted mam 16,5 kg sx a stejne to jede porad skoro stejne, vsecko je jen o gumach.

                            0 0
                            • deekay  

                              S gumama mas pravdu, ale zase je ptoreba aby ten bike byl celkove vyvazenej. Pitch ma celkem tezkej ram, takze mu ta tezsi vidle tolik nerozhodi sandal :) nadruhou stranu dyz se prida teleskop sedlovka, tak by se to nemuselo tolik rozvyvazit i u me. Potreboval bych to zkusit, coz je nerealne. Ale co by me ais stvalo, by byl hodne linearni chod pruziny na predku a progresivni zadek.

                              0 0
                              • goofy  

                                No a co ta BOSka, co? Vaha paradni, a tuhost prej taky hodne pekna :o)

                                EDIT: ted mi doslo, ze je bila :o)))

                                0 0
                                • deekay  

                                  Tuhost prave dle mereni nemcouru jen o kapanek lepsi nez revelation s maxle 20… coz je 32ka.

                                  Takze bych si nepomohl moc.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    ten Bos byl měřený 2010 model a ještě s klasickým krkem, takže Tapered a 2011/12 model na tom bude trochu líp

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                                    • deekay  

                                      To mas taky pravdu. Otazka o kolik.

                                      0 0
                                  • goofy  

                                    Hmm. Toz me se zdalo, ze byl a tom prave obdobne jak Lyrik, ale tak vsecko je mozne :-) Asi jsem se prekoukl.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      :D

                                      0 0
                                      • goofy  

                                        No vidis. Jeste by to soudruzi mohli psat ve svahilstine, at tomu nerozumim uz vubec, ale nejak jsem to snad pochopil. Ten Lyrik tam je DP air?

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          RC2 DH – vzduch se snižováním na 116mm, kritika na vyšší odtrh, vyžadující delší zajetí jinak OK, plus za tuhost

                                          0 0
                                          • logoman  

                                            nemas obrazek jeste od talase?

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              mam

                                              0 0
                                              • La Piér  

                                                V návaznosti na včerejší modra zdejších teoretiků se ukazuje, že ta Talaska je doopravdy progresívní jako prase, že jo :-))).

                                                Aneb průběh přesně, jak jsem psal. Nějakých 12–13 cm krásně lineární, pak progresivní.

                                                Vemínka :-))).

                                                0 0
                                                • goofy  

                                                  takze vlastne progresivni je. Timto bych debatu ukoncil

                                                  0 0
                                                •  
                                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                  0 0
                                              • goofy  

                                                Ten odtrh vypada snad jeste lepsi nez u Lyrika. To asi ten Dual position taky nebude zadny zazrak

                                                0 0
                                                • kubad  

                                                  no vypadá, ale jaká je realita víme takže moc nechápu jak to měří

                                                  0 0
                                                  • La Piér  

                                                    Měří to bez tvých předsudků :-).

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    No tak sam si priznal, ze ti to maly nerovnosti nezobe, na tom sme se tu shodli vsichni :)

                                                    Ja nemam fakt predsudky vuci zadny vidli, klidne budu mit na kole RST, dyz splni moje pzoadavky.

                                                    aha blbe zarazeno, to melo jit pod lapiera

                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    No vždyť já jsem to o těch předsudcích taky nepsal tobě… To je diskuse… :-))).

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    sám s tu psal že nafoukaná na tvou váhu je necitlivá, to mě testování potvrdilo taky a to propadání je tam vidět když se graf zvětší,

                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    Ano, v porovnání s VANem… A pořád dokola, pro ty bystřejší… :-))).

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    ach jo ti nemá cenu debilovy něco vysvětlovat.

                                                    je ti zbytečně, příště máš úplně nejlepší vidlici uzivej si to.

                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    Tvá logika je v souladu s tvým pravopisem.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    To fakt nemá cenu, přesně kvůli takovým už sem teď přispívám minimálně.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    No a to je velka skoda :(

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    No vidíš, a já přitom jen napsal suchá fakta potvrzená mou letitou zkušeností a tím německým testem. A zdejší bardi to nějak nekousli, aniž by na vidlici najeli pár km…

                                                    A pak mi někdo, kdo ani nezvládl učivo prvního stupně základky, nadává do debilů :-). Funny.

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • soc  

                                                    Ono je spis smutne, kdyz tak zkuseny a sectely muz jako Ty, neni schopny priznat chybu, nebo alespon pripustit neporozumeni dane problematice. Nejdrive jsi popsal rozdil chovani vzduchove (progresivni) a pruzinove (linearni) vidlice i s vlivem odporu a potom to tady tvrde popiras. Ujasni si, co vlastne chces.

                                                    A podivej se poradne na ty grafy a zkus se zamyslet, treba Te to trkne…

                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    No víš, ono je to asi tím, že jsem zvyklý komunikovat v prostředí, kde se lidé primárně chtějí domluvit. Ne jako tady, kde je zvykem hledání skulinek v textu a okamžité napadání založené v 99% případech na dětinském slovíčkaření. To bych musel psát příspěvky na 2 A4 s dokonale formulovanými větami a fakty rozvedenými do největších a nejširších detailů.

                                                    Všimni si, že podstaty toho sdělení, tedy že Talas je méně citlivý, ale jde výrazně ochotněji do zdvihu, se nechytil nikdo. Zato didakticky přesného významu slova lineární ano.

                                                    :-)))

                                                    0 0
                                                  • soc  

                                                    Ale houby, stacilo nenapsat, ze VAN je progresivnejsi­.I kdyz Tys to tam vlastne primo takhle nenapsal, to tvrzeni se dalo brat ruzne, ale pak jsi to zabil :)

                                                    Proste pokud ta diskuze ma byt o necem, tak nektere terminy musi byt jasne a spravne pouzite, jinak se tady muzeme hadat zbytek tydne.

                                                    Ale cert to vem, aspon se v praci nenudim.

                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    Nápodobně :-). Teď už to snad pochopili i ti, kteří nedokončili základku.

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    tak kvoli prihlúplym grafonanom typu lapier prestat prispievat je škoda. blokni si ho a hotovo.

                                                    0 0
                                                • logoman  

                                                  Ja myslim ze tam je 2-step vzhledem k vaze 2400 DP ma necelejch 2250

                                                  0 0
                                                  • Jenda  

                                                    i ten zdvih by tomu odpovidal – 2-step je 160/115, DPA je 160/120

                                                    2-Step pokud ma tesnit tak ma opravdu moc o-krouzku a citlivost ani po uprave nebyla uplne idelani. U-Turn je na tom vyrazne lip.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    test je 1/2011 popsané to tam nikde není,

                                                    0 0
                                          • deekay  

                                            Bez snizovani bude imho ten odtrh lepsi.

                                            0 0
                                          • goofy  

                                            Jo cili Dual Position. Se mi ten odrth prave zdal nejaky vysoky.

                                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                        • mr.antik  

                          už si to nepamatuju, ale cca 300g

                          0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • cat  

                2-step 2010 budu mit mozna na prodej za slusnou cenu, muzes si ho predelat na solo:)

                0 0
        • Oakey  

          Tak určitě pokud máš dobrou akci na Lyrika, váhová úspora je tam znatelná.

          Otázkou je chod sériovýho Lyrika oproti upravenýmu Duroluxu. Nehledě na to, že jakmile se začneš do toho Lyrika šťourat, většinou přicházíš o záruku :-/

          0 0
          • mr.antik  

            můžem to někdy porovnat – ale nemyslim že by bylo nutný soloair nějak zvlášť tuningovat, maximálně nějaký změny v rámci individálního nastavení (jiný olej, progresivita). Je fakt, že třeba citliviost nezatížené vidle není asi špičková, ale to mě až tak nebere, hlavně to musí makat v terénu.

            0 0
            • Oakey  

              Upřímně sem Lyrika, ani 36tku nejel, takže jeno říkám, co sem slyšel kolem sebe. Ruku do ohně za to nedám :)

              0 0
          • deekay  

            Co jsem zkousel lyrika na geniusu LT, tak mi citlivost uplne stacila. A myslim ze RC2DH patrona bude makat fajnove. Navic se to da fakt dost ladit.

            0 0
            • Bysto  

              ináč k chodu lyrika SA, mám síce tú najosranejšiu najvykuchanejšiu OEM verziu, najazdené do 500km a citlivý je podľa mňa dosť, kôli chýbajúcej kompresii ho mám trošku prefúkanejší, ale aj tak sa pod výhou bicykla mierne zanorí do zdvihu. A v nemecku sa nechajú kúpiť do 600 € aj s dovozom za RC2DH verzie s s TD krkom

              0 0
            • Bysto  

              ináč k chodu lyrika SA, mám síce tú najosranejšiu najvykuchanejšiu OEM verziu, najazdené do 500km a citlivý je podľa mňa dosť, kôli chýbajúcej kompresii ho mám trošku prefúkanejší, ale aj tak sa pod výhou bicykla mierne zanorí do zdvihu. A v nemecku sa nechajú kúpiť do 600 € aj s dovozom za RC2DH verzie s s TD krkom

              0 0
      • rexa  

        Mohl bys mi prosím přiblížit to RCA štelování komprese? Tuším, že to je seřizování nízkorychlostní komprese. Znamená to, že pokud otočím kolečkem RCA, tak se bude vidlice chovat jako kdy by byla nahuštěna na vyšší tlak? Chová se pak vidlice stejně při brždění i při rychlým nájezdu na překážku? Myšleno ve smyslu jak moc jde do zdvihu.

        0 0
    • La Piér  

      No tak si kup 36 Talase 160mm a máš vystaráno :-).

      0 0
      • deekay  

        Zkousel jsi nekde aktualni model? 2010tka byla fakt poleno a to nejsem nakej extrapinktlich co do citlivosti, jako nekteri ostatni.

        0 0
        • kubad  

          jak si to mužeš dovolit napsat o vůbec nejlepší vidlici ve své katagorii???

          jinak to vidím úplně stejně :-)

          0 0
        • La Piér  

          Ne, 2012 jsem ještě neměl možnost zkoušet. No žádná vidlice není dokonalá. Co Talas ztrácí na citlivosti, to získává v tuhosti, linearitě a hladkosti chodu. Je to o tom, co z vlastností je pro koho důležité a co míň.

          0 0
          • deekay  

            Naprosto souhlasim, ovsem mince se pro me obraci, pokud nektera z vlastnosti je natolik spatna (v mem meritku,at se tu nepreme), ze zabiji ten zbytek celku.

            0 0
          • goofy  

            Je mi jasne, ze rychle snizovani zdvihu muze byt pro nekoho velmi potrebne, bohuzel ta citlivost co jsem mel moznost par kousku zkusit byla prabidna. Co na tom, ze pak je chod paradni, kdyz to pri kazdem sutru kope do ruk. Kdybych to srovnal s Vanem, co mam na kole, tak tam byl rozdil totalne extremni

            0 0
            • La Piér  

              Ty Talasy mají, aspoň podle mých reálných porovnání, obrovský rozptyl v té citlivosti kus od kusu. Což je věc, kterou vůbec nechápu.

              Van je v citlivosti úplně jinde, o tom žádná, ale taky je úplně jinde s hmotností, linearitou a nemožností snižovat. Prostě každá vidlice má svoje.

              Když jedu s kámošem, který má 36 VAN 160mm, tak třeba na drobných kamíncích se Talas ani nehne a VAN chodí tak 1 cm jak divá a zobe úplně vše. Když pak ale vlítneme do kořenů, kamenů atd., žádný extrém, ale prostě terén, tak Talas chodí 12–13 cm, VAN 8–9. Ta progresivita tam prostě je výrazná.

              Jasně, že kdyby existoval Talas s citlivostí VANu, bral bych ho. Ale pokud je to buď a nebo, radši drncám na makadamu a zobu v terénu.

              0 0
              • goofy  

                Mno progresivita se na pruzine asi moc nemuze konat, ze jo. Spis mate kazdy jinak nastavene komprese. Kdo se mnou jezdi potvrdi, ze i pri XC jsem schopny vyuzivat prakticky cely zdvih.

                0 0
                • La Piér  

                  První větu nechápu. Ty si myslíš, že přírůstek síly potřebný ke stlačení pružiny je s každým dalším cm stlačení shodný?

                  O kompresi to taky není. I na místě pomalým stlačením je velmi zřetelný, jak VAN je citlivý na začátku a do zdvihu znatelně tuhne oproti Talasu.

                  0 0
                  • goofy  

                    Ano pane. To si myslim. Jedine, zeby jsi mel pruzinu s rozdilnym vinutim, coz ve Vanu fakt neni. Vzduch uz ze zasady musi byt progresivnejsi (ikdyz treba Soloair se chova uz prakticky linearne, a tak to muze byt i u talas systemu). Jedine co tam muze prispivat na progresivite je vzduch uzavreny v noze vidlice. Osobne jsem ale znatelnou progresivitu nepozoroval.

                    btw: nemas zmereny odrth toho tveho Talasu? Zajima me, kolik se tak pohybuje u zajete vidle

                    0 0
                    • La Piér  

                      Tak to si myslíš velmi špatně :-). Rozdílný vinutí jen mění míru a průběh progresivity. Viz např. auta.

                      Odtrh Talasu změřený nemám. Je to vzduchovka, takže odtrh záleží na tlaku vzduchu uvnitř. Když vzduch upustím tak, aby byl tlak ok pro mou ženu (59 kg), je odtrh „nula nula nic“, když bych vidlici nafutroval na 90 psi, byl by odtrh 30 kg…

                      0 0
                      • kubad  

                        jj přesně tak :D

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                      • Vilém  

                        Pokud je pruzina klasicky navinuta, tak jak v tom Vanu je, tak je jeji prubeh linearni, tak jak pise. Progresivitu tak prida tak maximalne vzduch uzavreny v nohach, zda jsou nohy utesneny nevim, ale da se predpokladat, ze ano.

                        0 0
                      • milan1  

                        vidlice FOX Talas nemají žádný rozptyl parametrů a odporů, jsou ve velmi malém rozsahu, dá se říct, že všechny v daném ročníku vše stejné, co se odporů samotných týká i průběhu pružiny.

                        Odpory nejsou nikdy nulopvé a jsou výrazně větší než u jakýchkoliv jiných vzduchových vidlic, je to právě díky více těsněním v Talas systému.

                        Nastavení na lehkou a těžkou váhu není změna odporů, které by ve vidlici vznikly ale projeví se to, čemu se říká průběh pružiny. Na počátku, obzvláště na nejvyšším zdvihu se vidlice stane tupou a odtrh 30 kg pro vyšší váhy je relita. Přitom je třeba takto hustit, protože jinak je vidlice velmi lineární a šla by na doraz. Koncová část zdvihu a celkové huštění člo řešit, dokud existoval systém se třemi komorami, k tomuto huštění však nemá přístup běžný uživatel. Chování na počátku zdvihu měnit bohužel nelze.

                        Vidlice s různým nahuštěním může někomu, kdo neví podrobnosti připadat jako velmi odlišná.

                        systém 32 Talas je celkově podstatně lépe naladěn, 36 je velmi špatný a to dělá z této vidlice jednu z nejhorších možných variant.

                        Při správném nahuštění je to vidlice vždy na počátku velmi necitlivá, potom se velmi snadno propadá do zdvihu a to samozřejmě platí i pod brzdami.

                        Tlumič, jakkoliv dobrý nemůže na tomto nic změnit. Používat stejný tlumič na vidlici s ocelovou pružinou a tímto systémem je uklázka, že vývoj ani u těch nejdokonalejších není postaven na typu jako takovém ale je prostě využito stavebnicového systému jednotlivých prvků.

                        0 0
                        • La Piér  

                          Máme v partě 3 Talasy 36 160. Dva jsou shodný ročník, třetí je jiný ročník. Každá má pasivní odpory úplně jiné. Nevím proč, ale je to tak.

                          A tomu odtrhu a huštění – nevím, kolik by jezdec musel vážit, aby foukal na 90 psi. Já vážím 95 kg, foukám nějakých 70–75 psi a vidle rozhodně není nějak podfouknutá – aby šla na doraz, chce to doopravdy velkou ránu typu dopad z dropu naplocho nebo velkej šutr pod plnym bržděním.

                          Nicméně to velký noření při brzdění mi vadí dost, ale s tím se nedá nic dělat…

                          0 0
                          • milan1  

                            Výše jsem popisoval, nejsou to pasivní odpory.

                            Odtrh je právě u této vidlice ovlivněn tím co dělá průběh pružiny a to je právě závislé na huštění. U této vidlice obzvláště závislé.

                            Kdo má tři komry, ( starší systém) má nejlepší naději na lepší chod.

                            Odpory samotné se mohou lišit ročník od ročníku, kdy novější měly pevnější těsnící prvky a tím i větší odpory.

                            0 0
                            • La Piér  

                              A co tedy dělá rozdíl v odtrhu a citlivosti na počátku zdvihu u dvou Talasů stejného ročníku nahuštěných shodným tlakem?

                              0 0
                              • milan1  

                                Že by zbývala údržba?

                                Premiérové značky se nevyznačují velkým rozptylem parametrů, v tom je právě jejich cena, stálá kvalita.

                                Rozptyl parametrů je běžný u levnější produkce.

                                0 0
                    • KRAJIC  

                      Předloni dojel klučina na skoky s Talasem – viděl jsem to na kole naživo poprvé, tak k tomu biku běžím: „Talas pičo, vidle za dvacku , ukaž!“ Chytnu to za rodla, propružím a pak ještě 3× pro jistotu a stále nevěřím. Když se ho ptám na příčinu té katastrofy tak prý má nové stíráky a potřebuje to zajet – zajížděl to měsíc a šla do světa.

                      0 0
    • Ušák  

      Doporučuju ještě do výběru zařadit Sector RL Solo Air 20mm, dá se sehnat za stejnou cenu jako Durolux, má 20mm osu a hmotnost je oproti Durloxu taky slušná. Pokud ti ovšem nevadí absence snižování.

      0 0
      • Meneldor  

        Sektora RL mam, ikdyž s osou 15mm, a pro zakladatele vlákna bych ho taky doporučil. Kolega má epicona 150mm, pevná osa, a při vyšší rychlosti v rozbitém, se docela kroutil. hlavně předozadně se ohýbal víc než sektor. neměl tam sice tapered krk, ale nevím jestli ten rozdíl byl kvůli tomu

        0 0
        • milan1  

          Nedovedu si představit nokoho, kdo by v rozbitém terénu dokázal posoudit předozadní pohyb vidlice.

          Nejprůkaznější je měření, které provádí německý bike magazín a ten zatěžuje vidlice v krutu i předozadním smě­ru.

          Nikdy nebyly mezi těmito vidlicemi naměřeny nějaké extrémní rozdíly.

          Rozdíl byl v pevnosti v krutu ( 32 mm vidlic) byl především u 20 mm osy ale ten rozdíl byl proti všem vidlicím s 15 mm osou, tedy i proti FOXU. 20 mm verzus 15 mm byl nejnápadnější rozdíl zaznamenaný měřením a rozdíl byl výhradně v krutu. Posun o kategorii výše 36 mm nohy a 20 mm pevná osa ukazuje posun všech parametrů pevnosti o třídu výše, zde, kdo se sveze, může už hovořit i o pocitu z jízdy, který jde poznat.

          A rozdíl v předozadním směru neovlivňuje pevná osa ale, v tomto směru se podílí celková konstrukce a tady je mnoho zajímavostí, jakákoliv odlehčená varianta vidlice se vždy propadá právě v předozadním směru. Mnohdy ztrácí i krutu přestože mívají i pevné osy.

          Takové měření je neovlivněné a vypovídá dost objektivně.

          0 0
          • kubad  

            přesně tak

            0 0
          • Meneldor  

            o tom pocitu z jízdy – nejsem znalec, zkušeností s různýma vidlema mám málo, ale rozdíl jsem tam fakt cítil. Možná to bylo tím konkrétním kusem, nevím. Psal jsem, že v rozbitém šlo i okem poznat že se víc kroutí. Předozadní pohyb na štěrkové cestě.

            0 0
          • scret  

            jen je skoda, ze pomalu ale jiste u 32 vidlic mizi 20mm osy a nahrazuji je prave 15mm osy:( pritom by trend mel byt opacny a to zvysovani tuhosti, myslim ze treba tapered krk je hlavne z duvodu vyssi tuhosti…

            0 0
      • PatrikL  

        už som to vyššie písal, existuje aj dual position coil verzia, čo by mala výhody/nevýhody pružiny a aj meniteľný zdvih… Len prípadný upgrade tlmenia by cenu dvihol.

        0 0
    • soc  

      ehm… 100?

      0 0
    • MirosPikos  

      Náhodou jsem natrefil něco na aukru

      Vidlice Rock Shox REVELATION TEAM AIR U-TURN 2010

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • deekay  

        Jen pro info, loni jsem koupil na Hibike.de Revelation Dualair tapered 20mm maxle za 250eur, novou.

        Takze ta cena na aukru je fakt mimo, videl bych to tak za pulku :D

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • rexa  

      Má tu prosím někdo Durolux ve verzi RCA? Je ta funkce nastavitelného LS kompresního útlumu na Duroluxu použitelná a užitečná? Dík.

      0 0
      • Tomínos  

        Používám v podstatě jen místo locku. A pak možná když zkoušm nějaký trošku trialovější blbnutí, ale tam mi ten rozsah přitvrzení příjde malý, ale aspoň něco.

        0 0
        • rexa  

          Aha, dík. Na ty trialové pasáže mi to přijde užitečné. A jak je to prosím při doskoku? Mám takovouto představu – na normální ježdění budu mít kompresi povolenou aby byla citlivost vidlice maximální. Pak ale odbočím do místního bike-parku, jenže tam by při doskoku vidlice prolítla celým zdvihem až k dorazu. Proto přitáhnu kompresi a zabráním tomu. Vidlice se bude pak asi chovat jako by byla nahuštěna na vyšší tlak. Je tato představa správná? U současné vidle musím v dané situaci zastavit vytáhnout pumpu a přidat co vidle pár PSI což je trochu vopruz. Kecám nebo to tak nějak funguje? Díkec!

          0 0
          • mr.antik  

            no pomůže to, ale imho by to chtěli spíš poladit progresivitu, pokud je to běžný jev.

            0 0
            • rexa  

              To byla jen úvaha při rozmyslu volby vidlice. Teď mám Epicon TT na trail biku. Ale stavím kolo na Spešl Pitch rámu a zjišťuju podrobnosti o potencionální vidlici. S tou progresivitou je to fakt, ale to pak budu muset zkusit a potom ji případně nechat zavést (resp.zvýšit).

              0 0
          • Tomínos  

            No ten útlum je myslím stavitelnej od nuly do pěti kilo na otevření, takže zas tak extrémně nepomůže. Na skákání už může být dopad docela rána a tam si myslím, že se těch pár kilo v podstatě skoro ztratí. To by chtělo spíš tu progresivitu.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • rexa  

      Dík za rady. Vypadá to, že zatím nahodím na Pitch starýho Epicona 140 mm a chvíli počkám než bude Durolux TT 2012. A pak se definitivně rozhodnu.

      Ještě bych se rád zeptal. Někde jsem zahlídl zmínku o problematické kompatibilitě systému osy u Duroluxe s některými náboji. Víte prosím něco bližšího? Počítám, že bych použil Novatec DH41SB.

      Je stejnej problém s kompatibilitou nábojů s 15 mm osou Epiconu?

      Díkec!

      0 0
      • Vegan  

        Jo tento Durolux vypada hodne zajimave pokud do nej pujde dodelat Hi-speed Expanze tak by to bylo super a mzona bych o nem uvazoval pro Sandru Vahove by ji to vychazelo +/- stejne mohla by menit zdvih ( pac to jeji XS ko se vic stavi na zadnich do kopce) a prubehem by si mozna take pomohla. Jedine zasadni – a to opravdu velke je ta desna hnusna silena bile barva :-(

        0 0
        • deekay  

          V cerne nebude???

          To se fakt letos vsichni vyrobci uplne pos*ali s tou bilou u vidlic… lyrik RC2DH soloair letos taky jen bilej…

          0 0
          • rexa  

            Dle popisu by měl být i černej, doufám. Cituji:

            Leg Color:

            Mat black, Gloss black, White w/coating decals

            0 0
        • rexa  

          Jojo, těch 2400 g by už pro mě bylo akceptovatelný. Dalším plusem (alespoň pro mne) je, že nastavování zdvihu bude krom verze přes lanko na rodlách i tlačítkem na korunce. Stačí, že už tam mám joystick od Joplinky. Další páčka by byla hrůza :)

          Trochu mne dále znevórzňuje specifikace, kdy u verze se stavitelným zdvihem je přítomno i nastavování LS a HS komprese. Radši bych jednoduší vidlici. Jsem prostý člověk :D Další nastavovací prvky by mě asi mátly a nutili furt tam něco štelovat a ježdění nikde :)

          Taky doufám, že příliš nevyroste i cena.

          0 0
          • Jenda  

            komprese povolis a neresis :-)

            Barva dle Milana jsou objednany i cerny tapered kousky, uz ted jenom cekam jestli se povede ta HS expanze a taky jaka bude cena – v Nemecku za nej chtej asi 500 ecek :-(

            0 0
            • deekay  

              Pokud by ji mel milan do 15k, tak si myslim, ze furt dobry.

              Me u toho furt stve tak nejak ta vaha, protoze 2400g uz vazej pruzinovky…

              nadruhou stranu, Durolux by mel bejt dle mereni nemcu extratuhej a to byla tusim netapered verze.

              No a skoda ze nemaj loga jako samolepky. Nemam vubec nic proti tomu klidne vozit na LV Suntour, ale proste se mi nelibi ten design napisu.

              0 0
              • Jenda  

                tak ono zalezi jaka verze, pokud to bude nesnizovaci tak je taky o neco lehci ale pak zase proc brat zrovna durolux (krome ceny) kdyz vyber vidlic je obrovskej. Snizovani – Talas je o cca 200 g min, Lyrik DP ani ne o 100 g a 2-step je na tom hmotnostne stejne ne-li hur. U-Turn je pak na tom urcite hur. Jeste otazka co novy Marzocchi, ale tam nemam vubec prehled prestal jsem je sledovat nekdy pred 7–8 lety kdy ta firma krome navysovani hmotnosti na vidlich neudelala zadnej progres :-)

                Skoda ze nejde TAD patrona nabastlit do Lyrika :-)

                0 0
                • deekay  

                  Tak ja napriklad snizovani nepotrebuju. Co bych chtel je tuha 160mm vidlice v CERNE barve :)

                  A hadej co? Moc jich nenajdes :D

                  Lyrika bych bral hned.. letos jen v bile vzduchovky…

                  BOS deville taktez

                  0 0
                  • Jenda  

                    jj, bila nemoc, jeste ze Milan objednal na letosek i cerny :-)

                    0 0
                    • deekay  

                      jj, dobrej tah :))

                      Musim stejne u nekoho ten durolux zkusit, aby to nebyla moc linearni „perina“.

                      0 0
                  • Georrge  

                    podle stránek suntouru existuje i nesnižovací durolux s váhou 2000g. Taková asi osekaná verze, nejspíš s klasickým krkem, hodit na to HS expanzi a není co řešit :)

                    0 0
                    • deekay  

                      Mas pravdu, otazka co je na tom pravdy, maj ten web nakej pomotanej.

                      Se snizovanim udana vaha 2400, verze RC2 coz by mel bejt rebound a High a Low speed komprese nastavitelna maj udany taky 2400 ale maj psanej i travel adjust, coz je imho blbost a maj to prohozeny.

                      U verze RC, coz by logicky mela bejt jedna komprese a rebound maj psany ze to umi stelovat obe komprese a 2200g.

                      Nicmene vahove uz by to mohlo fakt bejt zajimavy.

                      0 0
                      • Jenda  

                        takhle, uz pred lety durolux TAD s 1.5" duralovym krkem mel pod 2400, myslim ze ta hmotnost kolem 2300 u verze bez snizovani je realna, ty 2kg to je mimo a nebo bez osy a buhvicehojeste :-)

                        0 0
                        • deekay  

                          2200 by mohlo byt myslim. U verze bez snizovani. A ta jajich osa je taky tezka jak rpase imho, takze idealne necim nahradit (protoze mimo to ze je tezka je taky nahovno :D )

                          0 0
      • deekay  

        Slo o to, ze u naboju, ktere maji v te vnitrni trubce, kterou prochazi osa, nejaky zub, nebo osazeni se prave v tomhle zubu rozepla ta verzatilka epikoniho systemu. Ale uz an to snad kubad vymyslel naky reseni.

        0 0
    • cat  

      Mas nejake cenove omezeni – proc zvazujes jenom Suntour?

      Nejakej centimetr na snizeni bych neresil, ty 4 o ktery to pujde dolu bohate staci, vetsina lidi jezdi i bez neho:)

      0 0
      • rexa  

        Cenove omezení má váhu. Co se týče Epicona tak v jeho kategorii není podle mě lepší poměr cena/výkon než u Epicona TT. Uvažuju citlivost, využití zdvihu a bezproblémově fungující snižování. 32 Talas – pro mě zbytečně drahý, RVL taky dražší než epicon (pravda plusem je 20 mm osa) navíc si nejsem jistý spolehlivostí snižování, viz.diskuze na BF Zbytek značek asi nemá cenu uvádět.

        U Duroluxu to samé. 36 Talas – už bylo napsáno dost+vysoká cena, Lyrik – problematické snižování+pořád výrazně dražší

        0 0
        • cat  

          No pokud nechces neco jetyho, tak je to asi dora volba.

          0 0
    • rexa  

      Tak jsem byl skoro rozhodnutej pro Durolux. Načmáral jsem si jaká bude geometrie se 160 mm Duroluxem a 150 mm Epiconem. Pitch má s původním Pikem hlavovej úhel 67 stpňů. S Epiconem bude hlavák cca 66,5 a rozvor 1153 mm. To ještě jde. Ale s Duroluxem bude hlavák cca 65,81 a rozvor 1159. Svoje výsledky jsem ověři i výpočtem podle tohoto.

      Těch 65,81 se mi už zdá strašně málo na univerzální kolo. To má skoro jak SX Trail (65,5) což je ale FR.

      Tak teď zase silně uvažuju o Epiconu :(

      To je v háji to rozhodování! :)

      Když to sesumíruju tak pro Epicon jsou fakta:

      • podle mne lepší výsledná geometrie
      • nižší hmotnost
      • o něco nižší cena
      • nižší tuhost
      • menší robustnost

      pro Durolux platí:

      • vyšší tuhost
      • větší robustnost
      • podle mne horší výsledná geometrie
      • vyšší hmotnost
      • o něco vyšší cena (cca o 1500,– jelikož dražší budei novej náboj)

      Když uvážím, že prioritou je geometrie, tak mi vychází lépe Epicon pokud chci kolo i pro výjezdy a s lepší ovladatelností na trailech, který nevedou jen z kopce.

      Vím, že většina mi radila Durolux. Názorů si velmi cením a děkuji. Rozhodně je nechci znevažovat :) Ale možná právě tato skupina tíhne právě k ježdění dolekopcom tak by jim to takto více vyhovovalo.

      Měl by někdo prosím něco co jsem opoměl ve svém rozboru? Díkec!

      0 0
      • deekay  

        Neumel by milan Durolux vypodlozkovat na 150mm? Zdvihove by to stacilo, melo by to vyhody Duroluxu a geometrii univerzalnejsi.

        0 0
        • rexa  

          To myslím že by šlo. Co vím tak Veganovi udělal Milan Durolux TAD 113–153 mm. Nevím sice proč ne rovnou 110–150 mm, ale to je jedno.

          Při 150 mm už to bude geometrií skoro jako Epicon, jen o 0,5 cm vyšší. Nevím teda ještě jaký je rozdíl v předsazení os před rovinou krku u Epiconu a u Duroluxu.

          Pak by zůstala už jen otázka zda vyšší tuhost vykoupená vyšší hmotností je nutná pro mé využití. Ale to už je na mém váhavém úsudku :(

          0 0
          • logoman  

            ehm je to jen o skillu, ja se motal na pitchy se 160 lyrikem (uhel pod 66) v ruznejch vraceckach lip nez ostatni na xc kolech ( a to sem lama rider) tim 0.7 rozdilem o nic neprijdes v nizkejch rychlostech. Pokud se nevymotas na 65.81 tak se nevymotas ani na 66.5 …

            0 0
            • deekay  

              Ono jde o to, ze s moc malym uhlem uz pak to kolo moc samo „pada“ do boku pri pomaly technicky jizde. Nadruhou stranu v rychlych zatackach je to zase o necem jinym. Ja jsem tedkonc na 66.7 nezatizeno (vozim nizsi sag na vidlici, takze jeste vic polozeny) a prijde mi to naprosto ideal. Uhel treba kolem 68 uz mi prijde zbytecne nervozni. Ale je to i o stylu jizdy.

              0 0
            • rexa  

              ty mě štveš! :D

              0 0
          • Jenda  

            jde o to kolik vazis, pokud nejsi nejak extra tezkej tak jdi klidne do toho pepiconu.

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • pitos  

        Ja bych se toho tam moc nebál a dal tam klidně tu 160ku.Jezdí to tak plno lidí a jso s tím spokojení.

        Mám kamaráda který má Pitch dokonce na 180mm Domainovi,jezdí natom řekněme od XC po lehčí FR.„Zde“http:/­/www.bike-forum.cz/foto­galerie/nase-biky/detail-11029.html jeho kolo.Osobně jsem byl hodně zvědavý jak se to s takovou vidlicí bude chovat a byl jsem celkem překvapen…jezdilo se mi úplně normálně.

        Pitch je delší kolo a na tohle si člověk musí zvyknout,položený hlavový úhel je dobře.Z kopce výhoda a při běžném ježděn to jako překážku nevnímám.Lepší je si zvykat na tohle než na kolo s úhly nad 67°.

        0 0
    • Concorde  

      Zdravím, měl bych dotaz ohledně duroluxe.

      Mám netuněnou TAD 120–160mm verzi. První co jsem udělal, tak nalil olej a utěsnil – vidle chodila pěkně hladce a odtrh nebyl vůbec špatný. Nicméně po nafoukaní vidle na cca 90PSI (pravá noha na 55PSI) při nasednutí zajede jen asi o jeden centimetr. Možná ani to ne. Při sesednutí a zatlačení na řídítka je cítit mírný schod a pak se vidle „propadne“ a chodí normálně. Bohužel při jízdě po rovině se tímpádem vidle skoro nezanoří. Po upuštění na cca 40PSI (nepoužitelný tlak) tam ten schodek cítit není. Šacuju to na měkkou negativku, ale zas mi přijde zvláštní, aby v suntouru nacpali tak měkkou negativku, že by byla nepoužitelná pro lidi nad 75kg. U ostatních vidlic jsem normálně nastavoval tlak podle SAGu, což nebyl problém. Ale tady žádný sag praktický není, takže je někde nějaký problém nebo je tam z výroby měkká negativka a měl bych sehnat tvrdší? Popř. neovlivnilo by to pak TAD systém, kt. tuto pružinu využívá?

      0 0
      • pavlik6022  

        kolik jsi nalil oleje do noh při předělávce na olejové mazání?

        0 0
        • Concorde  

          Tuším kolem 15ml, ale to na to nemůže mít žádný vliv…

          0 0
          • pavlik6022  

            15 ml vliv nemá, to je v pořádku, ale jsou tu borci co do něj nalili i 4× tolik , proto má otázka

            0 0
            • Concorde  

              Ale to by dělalo i při nízkém tlaku v patroně, pokud myslíš „hydraulický doraz“. :) Možná jsem tam dal 20ml, teď nevím, každopádně tím to není…

              0 0
      • rexa  

        Ahoj, máš podle mne částečnou pravdu. Pokud je systém TAD u Duroluxe stejný jakou Epicona (což věřím, že je), tak tam žádná vinutá negativní pružina není. Na jejím místě je pouze gumový(možná plastový) váleček, který představuje doraz. Nepatrné množství vzduchu kolem něj působí jako velmi slabá negativní pružina při nastaveném plném zdvihu vidlice. Proto ten schod a minimální SAG. Vede to taky ke klepání vidlice při jízdě do kopce (případně po rovině). Pokud snížíš zdvih, tak se vzduchová negativka podstatně zvětší a problém by měl zmizet. Všiml jsi si?

        Blíže se o tom píše „tady“: http://www.bike-forum.cz/…con-tad.html

        To je podle mne významnou slabinou TAD systému a k tomu ještě přibývá poměrně vysoké progresivita daná přítomností vinuté pružiny a záklopky v pozitivní komoře. O tom se píše tu

        Mám teď v plánu TAD patronu vydělat a odstranit pružinu z pozitivky. Dále se chci pokusit gumový váleček maximálně odvrtat tak, aby zůstaly rozměry (délka, průměr) a přitom se zvětšil podíl vzduchu v komoře. Případně připadá v úvahu jeho náhrada vinutou pružinou s potřebným plastovým osazením bránícím poškrábání pístnice. No, jsem zvědav co z toho bude :P

        0 0
        • Concorde  

          Jo, to zní logicky. Viděl bych to na bastlení pružiny místo toho válečku. Tento projev systému TAD jsem nějak nečekal a docela mi ten nízký sag vadí, tak to nějak promyslím.

          Na druhou stranu s pružinou ještě naroste hmotnost… (Už tak jsem přibral na vidli 800g) :-D

          No, bude to zajímavé, ale snad to nějak vykoumám. Neměla by to zas být nějaká věda, jen nějak odhadnout tvrdost té pružiny.

          Mohl bys mi pak třeba písnout na mejl nebo to rovnou hodit sem, až ten váleček (někdy) upravíš? Jestli to mělo nějaký zásadní vliv…

          0 0
          • rexa  

            Ahoj, omlouvám se zpožděnou odpověď. Nějak jsem se tomu teď nevěnoval. Pokud máš ještě zájem o info. Napiš mi mail. Přepošlu ti mailovou komunikaci, kteoru jsem vedl s GEORGEem. Tam jsem to vše popsal. Poslední k čemu jsem dospěl je tady příspěvk z 3.1.2013

            0 0
    • mikedusty  

      Sorry, omylem jsem hlasoval :-/

      0 0
      • rexa  

        V pohodě, už je dlouho rozhodnuto. Podlehl jsem svému konzervatismu a zvolil to co mi doporučilo nejmíň lidí :)

        0 0
    • MirosPikos  

      Sem se to hodí asi nejvíc! Mrkněte na novou Enduro/AM vidlici od SR Suntour.

      http://www.vitalmtb.com/…tlinetv,5726?…

      34mm, 160, přepracovaná QR… více ve videu. Tohle by mohl být dobrý adept a dobrý kompromis pro můj vysněný full :) Než mi zase vyprodají nějakej ten rám nebo něco jiného :)

      0 0
      • Concorde  

        Jó, kdyby měl auron dvacítku osu se systémem jak má ten nový RUX, tak bych neváhal. Takto mi to přijde jako něco mezi duroluxem a epiconem. Ví se váha?

        0 0
        • MirosPikos  

          Ví se jen to, co je na videu prozatím.

          0 0
        • kubad  

          tak 34mm nohy je něco mezi Epiconem a Duroluxem :D

          0 0
        • Georrge  

          váha 1880 – 2050 g podle toho s jakou patronou a jestli výškově nastavitelná. To jsou ale váhy pro 27,5" takže 26" by mohly být ještě o nějaký gram lehčí. Za mě super vidle která nemá zbytečné pikačoviny (ale HS expanze by bodla). Cena asi moc veselá nebude.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.