Ahoj, chtěl jsem se zeptat. Počet rychlostí řetězu se volí jen podle počtu kol zadní kazety, nebo závisí i na počtu řetězových kol u pedálů?
Ahoj, chtěl jsem se zeptat. Počet rychlostí řetězu se volí jen podle počtu kol zadní kazety, nebo závisí i na počtu řetězových kol u pedálů?
Jenom na kazetě, buď stejně nebo může být i o jedno víc, například na 9spd. kazetu můžeš dát 9 nebo 10spd řetěz.
Nesmíš přitom zapomenout ani na počet poloh ozubení řadících pák u gripů.
Tak počet poloh řadících pák bude stejný jak počet pastorků ne?
Já hovořil o počtu poloh ozubení řadících pák u gripů, který nemusí vždy a zaručeně korespondovat s počtem řetězových kol u pedálů.
Tak to nevím co je :)
já to mám na gravelu -pro přesmykač dvojpřevodníku jsou na páčce-duálu SORA 4 polohy- dvě hlavní a dvě mezipolohy.
Je to kvůli doladění polohy přesmykače, když se vzadu na kazetě řadí krajní polohy, aby neškrtal o řetěz ..
no někdy je to trochu alchymie-jak kombinovat různé typy od různých výrobců-stačí pročíst zdejší vlákna na dané téma-jak který řetěz funguje na různých kazetách.
Já mám třeba u MTB trojpřevodník SLX určený pro systémy 3×10, vzadu kazetu s 8 pastorky, přehazku XT-9 a řetěz používám Sram devítkový!
Na městském kole mám převodník devítkový a vzadu obyčejné šroubovací šestikolečko a používám tam jeté řetězy z MTB a gravelu (devítkové)-přehazka ta nejlevnější-nějaké TY – SH určená pro 6 kolečka ! :-)