• jayef

    Ahoj,

    poraďte mi prosím s volbou mezi dvěma spd-sl pedály. Vybírám mezi pd-r540 a pd-r550, procházel jsem různá anglická diskusní fóra a váhám.

    Pd-r540 jsou za skvělou cenu a leckdo si je hodně pochvaluje. Prý se na nich ale rychle odírá povrch, čemuž ovšem snad lze předejít častější výměnou té povrchové gumy. Někteří lidé si ale stěžovali, že po čase se v zacvakávacím mechanismu objeví určitá vůle či že se jeho funkce zhorší. Je pravda, že ten pedál je na trhu už spoustu let, takže je možné, že toto už bylo také vyřešeno – negativní recenze pocházely cca. z roku 2007 nebo 2008.

    Pd-r550 jsou dost lákavé. Ani odírání těla pedálu by nemělo být problém, protože je tam kovový plátek. Jenže nevím, jestli mám důvěřovat tomu kompozitovému materiálu (není to karbon, ale nějaká pryskiřice či co). Jistý tester totiž napsal, že po pádu došlo k poškození, snad k uštípnutí kousku materiálu.

    Ty pd-r550 jsou také širší.

    Z toho plynou dotazy:

    1. Jaké máte zkušenosti s funkčností obou pedálů? Mám se toho

    kompozitu bát?

    1. Pozná se širší plocha pedálu nějak výrazně na pocitu? Jsem hobby

    jezdec, nespurtuji, šlapu „do čtverce“, ale někdy udělám delší štreku, tak bych ocenil pohodlí chodidel.

    Jestli mezi šířkou pedálů není citelný rozdíl a současně lze očekávat bezproblémovou funkčnost pd-r540, pak bych zvolil ten levnější model.

    Alternativou je pd 5700, to je výběhový typ se super vlastnostmi a životností, ale cena se rovná dvojnásobku pd-r540. A to asi cenu nemá.

    0 0
    • Madtomas  

      Cau, mam r540 jednu sezonu a bez problemu, nevsiml sem si zadne zmeny funkce. Rozdil oproti r550 nedokazu posoudit. Vetsi sirka lepsi bude, jestli to dokazes poznat a stoji ti to za vyssi cenu nevim, dost bude zaviset na tvrdosti spodku boty.

      0 0
    • Breakpain  

      Jsem hobík,

      širší pedál poznáš, hlavně, pokud se pak vrátíš na užší …

      Mno, když se někde vymeleš, většinou něco zničíš tak jako tak a kolikrát jsi na silnici spadl? …

      Za mě ty širší …

      0 0
      • jayef  

        No tak pravda je, že jsem fakt ještě nespadl. Nevím, jak je to možné, opravdoví cyklisté nejvíce milují, když si pořádně namelou..

        A jak se ta šířka pocitově pozná?

        0 0
        • Breakpain  

          Lepší opora nohy … :D … prostě přenášíš více síly a máš větší stabilitu ;). Když jdeš na větší pedál, tolik to nevnímáš, ale když si szusíš zpět staré … vnímáš to hned ;) …

          Pravda, nemám karbonové tretry, u nich to prý skoro nepoznáš – nemám srovnání.

          0 0
    • mr.antik  

      Ten 540 je sice s hliníku, ale zas je vidět že je podřenej od boty, jak neumim na silničních moc našlapávat :-)

      Dost uvažuju, že si i na silnici dám bajkový Time, sice tyhle držej festovně, ale chybí mi tam ta boční vůle.

      0 0
      • Breakpain  

        Každý co mu vyhovuje ;) … na silničních mě štve, že nejsou oboustranné a občas nenacvakneš a pěkně Ti to ujede :) … u MTB pedálů se mi to nikdy nestalo, ale je to i podrážkou tretry no …

        0 0
        • mr.antik  

          no to je asi taky jeden z požadavků. Ale spíš mě trápí ta vůle, uvidim jestli se trošku rozhýbou

          0 0
    • jayef  

      Přátelé, díky za odpovědi. Pomohly mi, ale ještě přemýšlím o pedálech time, na ně si ale založím vlastní vlákno, tak se na něj také můžete podívat:-)

      0 0
      • rasto  

        ehm, look keo?

        0 0
      • vt  

        Silnicni Time sem mel. Zadnou zmenu (ohledne kolen) pri prechodu z looku jsem nevnimal, stejne jako vetsi plochu pedalu – bud na to nejsem citlivy nebo jsem mel kvalitni tretry, nevim. Negativa prevladala – tezke, spatne se v nich chodi a co nejhorsi, desne blbe se nastupuje (porovnavam s lookama).

        Pedaly na silnici ted zrovna resim a nevim jestli nakonec neni nejrozumnejsi zustat i mtb spdcek ? Mala plocha mi nevadi ani na maratonech a krome zhorsene image :-) jine zapory nevidim ..no jeste nevim ;-)

        0 0
        • jayef  

          Děkuji. No ono to také bude subjektivní – jsou lidi, kteří si právě nastupování do timů pochvalují. To je těžké.

          Pokud jde o spd na silničním kole, tak tady svou zkušeností přispět mohu. Osobně to nedoporučuji. Zkoušel jsem to a mohu potvrdit, že ta malá plocha docela vadí. Měl jsem pocit, že to tlačí do chodidel. Ale pokud by byla kvalitní tuhá podrážka, tak by se to asi eliminovalo. No a pak to uchycení je takové nepevné.

          Na druhou stranu uznávám, že šlapání je šlapání, a když to jde na horáku, tak to musí jít i na silničce.

          0 0
          • vt  

            Neznam nikoho kdo si pochvaluje nastupovani do silnicnich Time :-) … nepletes si je s mtb Timama ?

            0 0
            • jayef  

              Nepletu, na netu se takoví lidé najdou…

              0 0
              • rasto  

                a tedy ty looky nechces? mel jsme za to, ze jsi rozhodnuty pro spd-r, kdyz ale vahas nad time…

                co se tyce looku, snad jsem jeste nezaznamenal negativni reakce a jak co se tyce manipulace tak vahy. z me zkusenosti, opravdu jsou perfektni.

                0 0
                • jayef  

                  V zásadě je to pravda. Už jsem skoro byl rozhodnut pro shimano pd-r550 (to by byl zaručeně kvalitní výrobek asi srovnatelný s těmi looky), ale pak jsem ještě trošku popřemýšlel o timech, kvůli nějaké té volnosti pohybu a šetrnosti ke kolenním vazům. Zatím mi jeden uživatel napsal, že rozdíl nepozoroval, čekám ještě, co napíše někdo další.

                  Looky bych ale asi nechtěl, protože bych dostal plus mínus totéž co u shiman, ale cca o 600 Kč dráž. Jinak nic proti nim:-)

                  0 0
        • jayef  

          Ještě bych to doplnil. Já jsem dosud ty spd-sl pedály viděl jenom na fotkách na internetu, ale v ruce jsem je neměl. Teprve dneska jsem byl kvůli něčemu v cykloprodejně a tam jsem ty pedály viděl naživo a můžu říct, že to na mě udělalo velký dojem, mnohem větší než z fotky. Ty pedály vypadají velmi solidně a bytelně a nášlapná plocha je dost mohutná a fakt široká. Je jasné, že v tomhle bude noha krásně stabilní. To rozhodlo.

          0 0
    • Adin  

      Měnil jsem SPD SL-540 za 550, protože jsem je vorval při bouračce. 550 se mnohem, mnohem lépe našlapují. U 540 se mi dost často stávalo, že jsem musel botu znovu zvednout a usadit do trošku jiného polohy, silou dolů to nešlo nacvaknout. To se u 550 vůbec nekoná, kdybych to vědel, tak jsem je koupil už dávno. Kuframa to nebylo, protože mám stejný.

      0 0
      • jayef  

        Děkuji za komentář. Jediným argumentem proti pedálům r550 byly zvěsti o tom, že ten pryskyřicový kompozit je ve srovnání s karbonovým kompozitem nebo hliníkem trochu měkčí a choulostivější. Jeden tester napsal, že se mu při nehodě kousek uštípl. Avšak teď, když vím, že i hliníkový pedál lze orvat, tato námitka ztrácí význam a zůstávají pouze ty přednosti modelu pd-r550. Cena je také lákavá a hmotnost v poměru k ceně a kvalitě výborná. Skoro potom nechápu, kdo ještě bude kupovat podstatně dražší a nikoliv lehčí a sotva lepší pedály z výběhových verzí 105 nebo ultegra, které se pořád ještě prodávají, když je na trhu tenhle pedál za tisícovku. Snad jen ten, kdo by chtěl střírnou barvu, protože v nové kolekci už je jenom karbonová černá.

        Pardon, to bylo trochu zamyšlení od věci.

        0 0
        • Adin  

          Jestli je 550 méně odolný nedokážu posoudit, ještě jsem s tím nikde nepraštil. Po 4000 km nejeví žádné zámky opotřebení. 540 jsem prostě obrousil o asfalt viz foto. Funkční jsou ale pořád.

          0 0
          • Amoondre  

            to si nekolikrat upadl, nebo tohle se da s pedalem provest i beznym provozem, tzn. bez padu?

            0 0
            • Adin  

              Psal jsem výše, že se to stalo při bouračce. Srazilo mě auto a jel sem několik metrů bokem po asfaltu.

              0 0
          • jayef  

            Aha, takže se potvrzuje, že hliníkové pedály jsou nezničitelné.

            0 0
            • jayef  

              Takže je tu otázka: Je tady někdo, kdo má podobnou zkušenost s kompozitovými pedály? Ptám se na to proto, že nyní je volba mezi kompozitovými pd-r550 a staršími hliníkovými pd 5700.

              0 0
              • vt  

                IMHO pokdu te srazi auto, bude ti uplne jedno v jake stavu jsou pedaly (vlastni zkusenost).

                Zbytecne moc to resis ;-)

                0 0
                • jayef  

                  No to je také pravda – já jsem cyklista, který opravdu za posledních víc než deset let ještě nespadl. A nejsem žádný velký hrdina, takže předpokládám, že kdybych se nějak ošklivě vymlátil, tak asi na kolo navždycky zanevřu.

                  Jinou věci ale je, že hliníkové pedály by to fakt asi přežily. Jde o to, že při jejich vyhlášené kvalitě tyhle pedály slibují pro rekreačnějšího cyklistu tak 15 let bezproblémového provozu, nebo i víc.

                  Teďka mám také pedály shimano 105, akorát tedy tu verzi vyráběnou mezi lety 1990–95 :-)

                  0 0
                  • vt  

                    IMHO verze 2015 bude uplne stejna, v silnicnich pedalech se toho moc nezmenilo ;-) Ja okolo roku 1995 zakoupil ty klasicky plastovy looky, vypadaly, ze vydrzeji tak jednu delsi vyjizdku, ale mel sem je tak 20–30kkm a celkem ok.

                    0 0
                    • jayef  

                      Pokud vím, změny jsou tyto: Tehdejší shimano byly prostě licenční look delta. A hmotnost byla přes 450 gramů.

                      0 0
                  • jayef  

                    Jupí, tak už se mi podařilo konečně spadnout! Tak už jsem jako skutečný cyklista… Akorát jsem se teda neodřel a jel jsem zrovna pod 20 km/h.

                    0 0
              • Adin  

                Starou verzi 5700 ještě někde mají? Když jsem to řešil před půl rokem, tak jsem nenašel obchod, kde by je opravdu měli. Proto jsem vybíral mezi 550 a 105 carbon. Usoudil jsem, že 25 gramů na 8,1 kg kole mi za 600 CZK nestojí.

                0 0
              • rasto  

                uzivanim se nici (chyta patina) vsechno. muze to byt z oceli, karbonu, hliny.

                me looky (sorry ;-) jsou z kompozitu, mají nalitano cca 12k km – bez jakekoliv zavady.

                pedaly jsou kryte nartem, z logiky veci – nemely by se moc osoupat.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.