Vrtali jste sedlovou trubku na vyústění bowdenu / hadičky vnitřního ovládání sedlovky, když váš rám neměl příslušný otvor? Pokud ano, ruplo to někomu?
Předem dík za info!
Vrtali jste sedlovou trubku na vyústění bowdenu / hadičky vnitřního ovládání sedlovky, když váš rám neměl příslušný otvor? Pokud ano, ruplo to někomu?
Předem dík za info!
Vždycky si vzpomenu akorát na toto: https://www.bike-forum.cz/…ojo-drilling :-)
:-D
8-O … tvl to je drak :-D
Tak to je epické :D. Když jsem tahal na Altitude hadici teleskopu nad středovou spojkou vnitřkem (původně je hadice vedená pod spojkou ven, pak lomí strašlivý úhel a zase zajíždí do sedlové trubky, to nevím, co v RM hulili), několikrát jsem koukal zálibně po flexe.
Na Spideru je ten středový prostor volný, ale blbec jsem první nalisoval ložiska a až pak řešil teleskop… :-D
Náhodou vybral dobry místo, tam bude trubka pevná a nerupne nebo ne hned ;-)
Ano, vrtali :)
Pri vrtani to nerupne, toho bych se nebal. A co to bude delat pri provozu ti nikdo nerekne. Muze to mit nesnizenou pevnost nebo to tu pevnost ramu muze ovlivnit docela dost. Zalezi kde bude ta dira, jak velka bvude a o jaky ram se jedna. Kazdopadne co vim jiste, karbon bych nevrtal ani omylem.
Do kartonu to můžeš udělat šídlem.
To je jasný, že při vrtání to nerupne :-)
U nějakého RB se to tady probíralo, ale už nevím s jakým závěrem.
Sám nad tím uvažuju :-)
Bych tu trubku rovnou uřezal.
Mám pocit že to dodatečně navrtali přímo v RB
Myslis to odvrtavani prasklin u RB?
Potřebuju to udělat u IQ. Nad osou hlavního čepu.
Neboj se vlka nic, vrtal jsem tam kde uvadis dirku pro bowden, stejne tak to delaji i v RB.
Dva, asi nejlehčí rámy na trhu – Giant Reign a Giant Reign X, u obou stále funguje.
Udělal bys, prosím, fotky?
Snad tam něco bude vidět… prostě dírka.
Dík!
Toto téma mě taky zajímá, konkrétně hliníkový rám MRX Elite X9, bylo by vrtáno zezadu ze strany zadního kola, z důvodu spodního vyústění lanka z rámu. Poraďte.
Zeptal bych se nekoho, kdo z tech ramu stavi kola.
nebo kde mají díru kola s dírou:-)
Můj laický názor je, že to nemůže ničemu vadit. Dneska se běžně dělá vnitřní vedení bowdenů a hadic – a navrhuje snad někdo oblast kolem otvorů s ohledem na oslabení, které způsobí? Asi moc ne (netvrdím že nikdy). Sedlová trubka většiny rámů je prostě trubka – není v každém místě optimalizovaná přesně na síly, které tam budou působit. Když bych se do toho pouštěl, vybral bych místo, které není bezprostředně blízko středu, a zároveň není bezprostředně blízko konce teleskopu (tam může být koncentrované namáhání). Vrtal bych nejdřív tenkým vrtákem a postupně díru rozšiřoval. Nakonec bych otvor nakloněním vrtáku rozšířil ve směru, kudy bowden povede. Možná je to až přehnaně opatrný postup. Podle mě by to nevadilo ani většině karbonových rámů.
Možná bude prodejce tvrdit, že tím zákazník přišel o záruku. Kdyby pak ten rám prasknul v okolí toho místa, tak pravděpodobně ano. Pokud ale praskne například sedlová vzpěra nebo cokoli jiného mimo oblast toho vrtání, pak to evidentně nesouvisí. Jenže dohadujte se pak s ním…
2 rámy Ghost…oba v poho…V kuřimi mohu i ukázat :-)
ahoj, nešli by poslat fota těch „navrtávek“. uvažuju taky o tom schovat hadice resp.bovdeny na svém amr2976
nemoze to naprosto nicomu vadit. dokonca tusimze santa cruz ma volakde pdfko kde je presne navod kde a ako, robili to tuzime priamo vo zvare. skus pogooglit a aj tu na to volakde je
tak sorry, liteville , nie santa cruz, tu to mas
Vrtani :-))
Teda až na tu přehazku co oře brázdu je to paráda!!! :-)
U 20”, kazete 9s36–11 a pile 32 moc moznosti nemas.. To zkraceni raminka je myslim tak na hrane… Ale jinak: nestezujeme si: zatim neskrtla ani jednou!
Vrtat rám na dětské 20", je něco trochu jiného, než vrtat rám pro osmdesátikilového chlapa! :-)
Nicméně to asi ani tady nebude problém.
Absolutne nepopiram! Taky se moc nejednalo o vrtani, ale o 5cm dlouhy slic, kam jsem vlepoval trubicku Monolitem… :-)
Na vrtání se teprve chystám, budu dělat díru do Spešla Pitch. Moc se toho nebojím, ale až to manželce rupne tak dám vědět :)
Zdar, už jsi prosím tě vrtal? Taky chci vrtnout Pitche kvůli novému teleskopu. Inspirace by se mi hodila. Rád bych, aby šel bowden dál od tlumiče, aby se to nedřelo…
Někde na fóru jsem taky viděl, že to maník protáhl kolem středu a pak obětoval jednu montážní díru ze spodu rámové trubky, kde jsou uchycené příchytky na bowdeny. Odvrtal matku a protáhl to… Akorát tam už bylo větší zalomení bowdenu :-/
Dík.
Ještě jsem nevrtal, čekám až si žena koupí teleskop. Ona ale místo toho vymýšlí furt něco jiného a tak se to zase odsunulo. Jak jsem tady psal, budu to vrtat přibližně stejně jak to má RB Bandit, oba rámy mají vedení všech kabelu spodem. Níže jsem dal fotku jak je to vrtané na Banditovi. Na tom spešlu bych to chtěl vrtnout kousek pod tím svárem co je dole nad středem. Díra bude zezadu a kabel pak povede pod středem, s tlumičem do kontaktu nepřijde.
Dík, koukám na to. Jo to by bylo elegantní. Zkoušel jsem si podle tohoto naštelovat na rámu bowden. Trochu nevýhoda je, že ten otvor bude na ráně odlétavajícímu bahnu a vodě od zadní pneu. Taky vypadá, že bowden se bude muset víc ohýbat než dosedne do sedlovky. Ale zřejmě nic co by nezvládl. Zvažuju udělat otvor zepředu, mírně bokem – Pitch má vlastně asymetrickou sedlovou trubku, takže by to šlo krásně vythánout i předem bez toho, aby se to přiblížilo tlumiči. Nebude to ale tak pěkný jako u Bandita…
Nedavno jsem vrtak Cotica. Je na to docela fajn navod mekde k nalezeni na netu.
Jinak staci udelat 2mm diru a pak pokracovat az na 6–8mm a je to hotovy Ani nevim kolik diru mam, myslim ze 6m protoze jsem nemel vetsi vrtak. Autor navodu sel myslim na 8mm.
Jen se zeptám, to je hliníkový nebo ocelový rám?
Ocel.
Osobne bych mel strach, ze to zacne, v miste diry, reznout.
tomu ramu je to dost jedno. jinak to resit nejde a ten ram ma nalitano 5 let se mnou, a jsem treti majitel
Rám beztak není vzduchotěsně uzavřen, takže uvnitř je korozní prostředí – to znamená, že musí být nějakým způsobem chráněn i z vnitřní strany, jinak přirozeně rezne. Zvýšené riziko koroze by tedy mělo být pouze na samotné ploše řezu (vrtu?) – a to by snad šlo zapatlat nějakým lakem…
A neni problém to tim protáhnout vzhledem k úhlu bovdenu/hadice? Bych dělal spíš podlouhlou jako tady https://www.peterverdone.com/…bike-frames/
neni.
Me to vychazi zcela v pohode, bowden se nijak nelame. ovalna dira neni treba kdyz ji udelas dost nizko a dost velkou.
ovalna by mohla byt mensi
To už se mi zdá zbytečné. Osobně to budu vrtat podle RB, tedy díra pod úhlem aby bowden vycházel z rámu plynule.
Bionicon Golden WIllow Sc. Konzultováno s výrobcem. Drží už přes pět let.
Brand X HT-01 – Hliník. Vrtnuto, vypilníkováno, sedlovka funguje, rám drží.
Jen jsem přišel o záruku, ale to sere pes u rámu za 2,5k. :)
O záruku jsi přišel v případě, že bude případná vada způsobena tvým zásahem. Pokud ti praskne např. sedlová vzpěra nebo hlavová oblast, tak to evidentně nemůže souviset a dírka v sedlové trubce nemůže být záminka pro krácení záruky. Druhá věc je, jestli se s prodejcem budeš dohadovat kvůli rámu za 2,5 k…
Dohadovat se neplánuji, jen si nechci dělat zbytečné naděje. Na druhou stranu, nebylo by fajn mít nový suprový rám? :)
Vrtáte někdo rám pod šlapacím středem? Na odvod vody z rámu?
Na některých kolech to mám, na některých ne, ale po navrtání rámu na bowden sedlovky ten střed vrtnu stopro.
Ještě mně napadlo dát na vyústění bowdenu gumovou průchodku.
Ano.
Dirku jsem tam neměl ale udělal jsem ji po tom co po jízdě v dešti(chytlo mě to po cestě) jsem měl v rámu plno vody.
Jak tu tak na to koukám, tak se asi fakt nemusím rozpakovat vrtnout ocelový gravel Genesis Croix de fer, abych si protáhl kablík od dynama k zadnímu světlu, co? :) Jen si říkám, kudy přesně, ale asi těsně za hlavou do horní trubky, ale co se sedlovkou? Zas kdyby to šlo spodkem, tak nevím, jak to táhnout kolem středu..nemáte někdo zkušenost?
Uz me podruhe pri myti vlitla plastova pruchodka/zarazka vnitrniho vedeni pod stredem dovnitr ramu a prestalo to radit.
Takze jsem se rozhodl vest bovden v kuse. K tomu potrebuju zvetsit vstup u hlav. trubky, viz foto.
Vidite nekdo potencialni problem toho vyvrtani, ja ne (novy vrtak, zalakovat)?
Dale bude vyhledove dole pod stredem vystup (tam kde je puvodne oprena ta plastova pruchodka/zarazka). Predtim tam vychazelo vice bowdenu a dira je tam cca 7 × 20 mm. Napada nekodo jak tam uchytit ten vystup bowdenu co povede v celku, aby tam nelital. A obecne ja zamezit mlaceni bowdenu v ramu?
Predem diky za rady.
A jak to myjes, ze dokazes odtlacit koncovku?
Apropo kapka sekundaku mezi koncovku a bowden a nic resit nemusis. Levnejsi. Rychlejsi. Elegantnejsi.
Stejne koncovku pri vymene bowdenu vyhazujes.
To vypadla dovnitř rámu ta průchodka pod středem. Prostě jsem s ní mytím nějak blbě hnul a po zařazení šla asi dovnitř. Ta je speciální, takže jí rozhodně vyhazovat nebudu.
Asi mi prijde zvlastni, ze specialni pruchodka nedrzi na miste.
Ja do ramu normalne zasunuji klasickou koncovku :)
„Predtim tam vychazelo vice bowdenu a dira je tam cca 7 × 20 mm.“
Asi uplne lajckej a naprosto hloupej dotaz. Proc vetsina vrtate dirku uz na sedlove trubce a ne az u hlavy? Chtel bych sedlovku na myho deset let staryho Anthema a premyslim, jak nejlepe to udělat.
Protože kolem středový osy to buď neprotáhneš nebo to pude mega blbě.
Za mne – protože stealth sedlovka, vedení nejde protáhnout kolem středové osy (deset let starý design rámu) a protože ve spodní rámovce už dva otvory pro vnitřní vedení (air systému tlumič-vidlice) už jsou a protáhnout to tudíž šlo.
Zeptám se. Když bych tedy udělal díru do rámu pro vedení lanka teleskopky,nevadí to? Jsou tu různé názory a rád bych znal názor od něhoko znalého. Předem díky za odpověď. Mám bajka COMMENCAL EL CAMINO 2013.
vetsinou se da udelatdira do sedlove trubky kus nad stredem…
u tebe bych spis volil vedeni venkem k objimce fix transfer, ks lev apod… mas vedeni na horni trubce tak nevim jak bys to tahl ke stredu
Normálně to vyvrtej.
V teleskopech s vnitřním vedením je mnohem větší výběr. Teleskopy s externím vedením jsou mrtvý.
Já jsem vrtal před dvěma lety a dobře jsem udělal (viz fotky výše). V klidu si jezdím OneUp 170mm (210mm v té době ještě nebyl). ¨
Teď spekuluju, že navrtam kolo mladýmu, protože taky otvor pro vedení nemá.
Aha. Takže takhle jo? No. Tak jo… Ale co jsem koukal tak ty teleskopky stojí ranec… Mám možnost odkoupit za 1500 korun KS LEV INTEGRA… 125mm zdvih. Proto jsem se ptal. No nic, tak to zatím nechám pevnou sedlovku.
no musel bys na ram nalepit drzacky bowdenu, coz neni zadna veda, pak navrtej dirku cca 5–10cm nad stredem zepredu sedlove trubky
Zdar, rad bych protahl bowden u specialized Epic 2010, nema tu nekdo zkusenost? Svisla ramova trubka je v miste presmyku vyosena a bojim se taky, ze Specialized ma tloustku trubek na hrane.
Diky.
Udělal jsem pár fotek, nějaký nápad kde vrtat?
Ja bych to navrtal nekde ve stredu jak je nalepka XL. Tam to podle moc zatezovany nebude.
Souhlas, někde na spodní hraně nálepky XL, klidně trochu bokem.
Je dobré mít díru dost nízko, aby hned ze sedlovky nezahýbal bowden z rámu, ale byl tam plynulý oblouk. Ostatně to se dá na sucho vyzkoušet, kde ca. budeš mít spodek sedlovky a jaký oblouk bowdenu budeš mít. Přichycení asi u šroubů košíku, pomocí úchytek pod šroub
Proč neudělat díru nahoře u hlavovky a táhnout to klasicky jak to novější kola mají – spodní rámovkou a kolem středu to ohnout do sedlovky
U některých kol to nejde. Zkoušel jsem to na svém HT. Středová mufna má v místě napojení na sedlovou a dolní rámovou malý otvor. Bowden se kolem středu lámal – střed nešel vůbec nasadit. Vrtnul jsem sedlovou a do dolní rámovky už šel vstupem pro smyk.
Dále si myslím, že u více méně svislé trubky je jedna dírka na pohodu. U šikmé trubky je větší námaha na střih. Dolní rámovou, pokud nemá z výroby vstupy pro bowdeny, bych nevrtal.
Spodni ramove trubky bych se bal, vypadá dost papírově, tu raději nevrtat.
Napadá mě, že je tu dost lidí co ram vrtali, ale žádný, komu by ram později při ježdění praskl.
Vážně nemáte nikdo negativní zkušenost?
Loni jsem vrtal do Spešla Pitch. Jak už jsem psal někde výše, inspiroval jsem se u RB a vše v pohodě.
Krasna prace.
Jeste me napadlo jit do elektronicke sedlovky, ale tam co jsem nasel jsou v zasade dve volby:
U 11 let starýho kola bych fakt vrtat nebál než na to kupovat sedlovku za šilený prachy. Zeslabování trubek se dělá směrem ke středu trubky (pokud tam zrovna není nějaý čep apod.) takže u konců je určitě rezerva.
Top lankové sedlovky (BikeYoke Revive) stojí ca. 10k, takže pokud nemáš nějaký exkluzivní rám, tak bych raději vrtal.
Po dlouhohrající přemýšlení a zvažování rizik, jsem si taky vrtnul pro vedení teleskopické sedlovky. Z výsledkem jsem nadmíru spokojený, dělal sem 3 dírky velikosti 4,5 mm s následný vybroušením do úhlu pro plynulý přechod bovdenu mezi sedlovou a spodní ramovou trubkou, přemýšlím teď pouze jestli použít nějaké gumové zasleky pro utěsnění otvoru?
Na tyhle průchodky jsem koukal, ale připadají mi obrovské. Měl jsem v hledáčku průchodky určené na santu Cruz, ale nikde jsem nenašel pouze jednotlivé zaslepky, ale pouze celou sadu, což je pro mě více než zbytečně
Ahoj, chtěl bych dodělat teleskopickou sedlovku na hardtail Rockrider XC 500, který nemá přípravu na vnitřní vedení. Kolo má vedení bovdenů po spodní rámové trubce.
Napadlo mě vést kabel po spodní rámovce, zvětšit spodní otvor u středu pro odtok vody a tím protáhnout bovden dovnitř okolo středového složení k sedlovce. (viz fotky).
Díky za vaše zkušenosti, jestli jít tím otvorem nebo raději vrtnout sedlovou trubka zezadu od zadního kola
To je technicky nevhodné řešení protože bovden tam má moc malý poloměr.
To bych klidně uvažoval ona vrtání sedlové trubky nějak v ideálních místech kde nejčastěji nepraská a vést vedení tudy. Ale i tak bych to konzultoval s nějakou firmou co opravuje rámy kol nebo vaří zakázkově
tolik keců a úplně k hov_u, není to atomová věda
Poznámka – potřebuju na obou stranách koncovku pro bovden.
tak to už snad dořešíš, to byl jen návod jak to jde řešit :D
existují i flexibilní bovdeny na principu spirály, hledat nebudu, ale bez toho se tím středem nedostaneš, řadící bowden to nedá
A jak bude pak posouvat sedlovku v rámu?… Blbost.
stejně jak při montáži, určitě lepší než vrtat do rámu nad svárem kde je to fest namáhané
No nedovedu si představit způsob, jak bys sedlovku s tímhle bazmekem napojil na páčku.
tak si představ něco takového
Asi mám malou představivost, ale pořád nechápu k čemu ti tohle u vnitřního vedení pomůže.
Asi máš, já už to mám vymyšlené včetně montáže, stačil mi ten tip :)
Teda asi ani nepoužiju tu V-čkovou trubičku, mám tu jednu asi ještě vhodnější, jako na vnitřní vedení bovdenů, ale silnější.
Asi :D
k čemu ti tohle u vnitřního vedení pomůže. – k ničemu
on ale nechce vnitřní vedení:
Napadlo mě vést kabel po spodní rámovce, zvětšit spodní otvor u středu pro odtok vody a tím protáhnout bovden dovnitř okolo středového složení k sedlovce. (viz fotky)
on chce pod středem z rámu ven, ohnout a vest s těma bovdenama pod rámovkou
Ano a jak tento ohlebný kus bovdenu připojíš na sedlovku tak aby šla následně připojit na páčku a poté nastavovat výška sedla?
tak to snad nastavíš jen jednou, a podle toho si dáš délky bovdenu aby to vycházelo jak je potřeba u středu, nebo ty posouváš běžně teleskopickou sedlovku o 5–10cm?
Já ne, ale znám takové případy, kdy se na kole střídá více jezdců a nevím jestli toto konkrétně není dětské kolo. Já bych to takto prostě neřešil, přijde mi to prasácké, nehledě na to, že budeš muset vrtat o to větší díru, abys to tam protáhl.
Moje žena taky vždycky hledá řešení pro naprosto extrémní případ, kterej by teoreticky sice někdy nastat mohl, ale nenastane;)
Bohužel mám jisté zkušenosti z cykloservisu a od té doby vím, že se v praxi zpravidla vyskytují pouze extrémní případy, ať už se to týká čehokoli :-D
ta koncovka je sundávací, takže fakt stačí díra jak na bovden, ano trochu víc práce při montáži, ale je to nejjednodušší a vcelku elegantní řešení s ohledem na vedení bovdenů u toho rámu
To že je sundavací je jedno, když s tím musíš hýbat zapojeným. No nic, přestávám to tady plevelit, já bych to tam zkrátka nedával. ;-)
Edit: nehledě na to, že je dost možné, že z té odtokové díry se do sedlovky vůbec nedostaneš a jestli, tak tam bude spousta ostrých zlomů, kterými nepůjde bovden šoupat.
Je to kolo dcery, která ještě trochu poroste. Možnost změnit výšku sedlovky o pár cm by bylo fajn. Jestli to chápu správně. Tak bych musel mít sedlovku s kuličkou a páčku, kde se dá chytit a zkrátit lanko a celou sestavu bych musel navlíknout na dlouhé lanko od sedlovky k páčce a na té zkrátit lanko. Výšku sedlovky bych mohl regulovat posouváním celé sestavy bovdenů v rámci délky té nerezové flexi hadice, která by vedla kolem středu
Páček s červíkem na uchycení lanka je plný Ali, to je ten nejmenší problém. Mám tu i navíc nějakou s mačkáním shora, tu děti nechtěj, maj radši tu pod na palec jako je řadící.
ano podle délky té ohebné části, je to o tom jak dlouhou seženeš, v principu je to kus ohebného bovdenu s koncovkama
Realne je ta vyska sedlovky spis teoreticky problem. Tak das na zacatku o par cm delsi bowden, to nikdo nepozna. Kdyz budes chtit sedlovku vytahnout celou za ucelem servisu apod. jen odmontujes packu z riditek. Vyzkouseno, funguje. A ramu jsem vrtal nekolik, vubec bych se toho nebal (vzdyt i vyrobce tam v klidu diry na flasku udelal).
Tak tohle na trhu je dost variant + jen 3mm silný bowden
Ty jo dobrej tip, dík, zrovna jsem přemýšlel, jestli mladýmu navrtat Epica na těch posledních pár jízd, než půjde na větší a Epic půjde z domu, nebo jestli vyhodit nesmysl za sedlovku s externím vedením, která mi pak bude k prdu, jako co z toho bude větší ztráta, a tohle to docela elegantně řeší…
Tak ještě jednou dík za inspiraci, teleskopka na Epica osazena bez vrtání, s vedením tou odtokovou dirkou, Trochu jsem jí tedy srazil hrany 3mm vrtákem ve směru vedení trubičky a uvnitř rámu hranu středové mufny dremelem. Vedení jsem vyrobil tak, že v poslední příchytce pod rámem je opěrka bovdenu a bovden zde tak končí, pokračuje teflonová trubička pro vnitřní vedení lanek rámem (resp. teda podobná v metráži pro vedení filamentu do D tiskárny či kýho výra to je). Ta je tedy navlečená ještě do bužírky, páč jsem chtěl, aby byla černá :)
Chodí to naprosto super a lehce. Jediný opruz je, že lanko je nastaveno na jednu polohu té teleskopky, protože zde není bovden, ale samotné lanko, takže až dítě povyroste, bude třeba vyměnit lanko za delší (ono teda dostane spíš jiné kolo, ale kdyby…). Plus teda tahle teleskopka má červík u sedlovky, a červená páčka je taky pro červík, takže je lanko ustřižené a zašroubované červíkem na obou koních.
Právě jsme se vrátili z vyzkoušení z Letňan, kde se ta teleskopka zrovna hodí, páč tam není lanovka :)
Asi bych táhl vedení k teleskopu pod tím bílým bovdenem.
Já asi taky, ale takhle to kupodivu vycházelo líp.
Bohužel, tady nejde o materiál ze kterého ten oblouk bude, ale to malý poloměr na kterým to lanko zahne víc než od 90°. Trubička\fajfka to podle mě nezachrání a brzo stejně prořízne ten vnitřek, nehledě na odpor.
Na starším Trance mám u vnitřního vedení poloměr ještě menší a zahnutí ještě větší, a chodí to zcela bez problémů.
tak určitě pokud bude mít stejný rám, velikost , vedení, sedlovku, vytažení .....a když ne ?
Kolem středu se nejspíš s bovdenem neprotáhneš. Koukal jsi vůbec do sedlovky, jestli je dole něják rozumně průchozí? Vrtal bych pod úhlem zezadu sedlové trubky, aby šel bovden podobným směrem jako ostatní. Ikdyž u takhle dopředu předsazené trubky to úplně ideální nebude.
Pár rámů jsem vrtal. Třeba jsem posunoval nýty na košík. Navrtal bych to zezadu nebo zepředu do sedlové trubky cca 5 – 10 cm od středu. Odjehlit hrany a nazdar.
Prosim o radu, jak udelat tu diru sikmo nahoru – mam jeden RB IQ. Zatim me napadnul jenom jehlovy pilnik, vrtacka kolmo.
Vrtačka šikmo na menší průměr a jehlovým pilníkem doladit, aby to bylo čisté a v požadovaném směru. Materiál levných AL rámů bývá dosti tvárný, takže to jde dobře :-)
Frézovací vrták, jde to lehce. Mají to i v Lídlu za pár korun. Uděláš oválnou díru a srazíš hrany ve směru bowdenu. Bowdenem lze pak lehce pohybovat.
Delal jsem to takhle:
Zadne specialni naradi netreba, vrtam aku, jsem spis silnej nez sikovnej. Odvrtano cca 7 ramu a zadny problem.
Dik
Souhlas s Jecnakem. Take uz jsem nejake ramy vrtal a nema to smysl moc resit, dira do sedlove trubky to resi
https://www.youtube.com/watch?…
průchodka třeba z commencal na dropper post
Na průchodku bych se s odpuštěním vytentočkoval… Pokud bude vrtat podsedlovou trubku zezadu (u zadního kola), tak já to dělal tak, že jsem vzal malý vrták (2,5) a vyvrtal si to nejdřív nakolmo. Potom jsem si vzal 4 a do té díry to odvrtal šikmo, zbytek jsem vzal jehlákem. Díra na průchodku vyjde zbytečně velká, takhle jsi na průměru bowdenu. Pravda, ze přední strany (první fotka) jsem do lepox-metalu zalepoval duralové průchodky z alíka a následně zatmelil. Vzadu je ale jenom vrtání.
Druhou fotku to vzalo dvakrát, sorry
Tak tohle bych pod ramem mit nechtel :-)
Mám tam něco podobnýho z výroby a po třech letech trailovýho jezdění naprosto bez problémů. Ale já jezdím opatrně. ;-)
Takhle to má od výroby Trek na levnějších modelech – třeba X Caliber.
V pohodě, jen jsem dával návod na další možnost. Ať si to případně každý řeší po svém. Já kdybych to dělal, tak viz. video vč. průchodky.
já použil kulatou gumovou průchodku, co jsem nacpal do oválné díry, vytvořené původně na řešení bez průchodky, které se mi zase tak moc nelíbilo, trochu pruda to tam narvat, ale funguje to