• Lišák

    Vrtali jste sedlovou trubku na vyústění bowdenu / hadičky vnitřního ovládání sedlovky, když váš rám neměl příslušný otvor? Pokud ano, ruplo to někomu?

    Předem dík za info!

    0 0
    • krabica  

      Vždycky si vzpomenu akorát na toto: https://www.bike-forum.cz/…ojo-drilling :-)

      0 0
    • Itchy  

      Pri vrtani to nerupne, toho bych se nebal. A co to bude delat pri provozu ti nikdo nerekne. Muze to mit nesnizenou pevnost nebo to tu pevnost ramu muze ovlivnit docela dost. Zalezi kde bude ta dira, jak velka bvude a o jaky ram se jedna. Kazdopadne co vim jiste, karbon bych nevrtal ani omylem.

      0 0
    • Sinpa  

      U nějakého RB se to tady probíralo, ale už nevím s jakým závěrem.

      Sám nad tím uvažuju :-)

      0 0
      •  

        Bych tu trubku rovnou uřezal.

        0 0
      • novas752  

        Mám pocit že to dodatečně navrtali přímo v RB

        0 0
      • mr.nikdo  

        Myslis to odvrtavani prasklin u RB?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Lišák  

        Potřebuju to udělat u IQ. Nad osou hlavního čepu.

        0 0
        •  

          Neboj se vlka nic, vrtal jsem tam kde uvadis dirku pro bowden, stejne tak to delaji i v RB.

          0 0
    • mr.antik  

      Dva, asi nejlehčí rámy na trhu – Giant Reign a Giant Reign X, u obou stále funguje.

      0 0
    • Ltd.mp  

      Toto téma mě taky zajímá, konkrétně hliníkový rám MRX Elite X9, bylo by vrtáno zezadu ze strany zadního kola, z důvodu spodního vyústění lanka z rámu. Poraďte.

      0 0
      • LiboD  

        Zeptal bych se nekoho, kdo z tech ramu stavi kola.

        0 0
      • Nikovlas  

        Můj laický názor je, že to nemůže ničemu vadit. Dneska se běžně dělá vnitřní vedení bowdenů a hadic – a navrhuje snad někdo oblast kolem otvorů s ohledem na oslabení, které způsobí? Asi moc ne (netvrdím že nikdy). Sedlová trubka většiny rámů je prostě trubka – není v každém místě optimalizovaná přesně na síly, které tam budou působit. Když bych se do toho pouštěl, vybral bych místo, které není bezprostředně blízko středu, a zároveň není bezprostředně blízko konce teleskopu (tam může být koncentrované namáhání). Vrtal bych nejdřív tenkým vrtákem a postupně díru rozšiřoval. Nakonec bych otvor nakloněním vrtáku rozšířil ve směru, kudy bowden povede. Možná je to až přehnaně opatrný postup. Podle mě by to nevadilo ani většině karbonových rámů.

        Možná bude prodejce tvrdit, že tím zákazník přišel o záruku. Kdyby pak ten rám prasknul v okolí toho místa, tak pravděpodobně ano. Pokud ale praskne například sedlová vzpěra nebo cokoli jiného mimo oblast toho vrtání, pak to evidentně nesouvisí. Jenže dohadujte se pak s ním…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • pegas  

      2 rámy Ghost…oba v poho…V kuřimi mohu i ukázat :-)

      0 0
      • duri80  

        ahoj, nešli by poslat fota těch „navrtávek“. uvažuju taky o tom schovat hadice resp.bovdeny na svém amr2976

        0 0
    • ememem1  

      nemoze to naprosto nicomu vadit. dokonca tusimze santa cruz ma volakde pdfko kde je presne navod kde a ako, robili to tuzime priamo vo zvare. skus pogooglit a aj tu na to volakde je

      0 0
    • bathed  

      Vrtani :-))

      0 0
      • MatS  

        Teda až na tu přehazku co oře brázdu je to paráda!!! :-)

        0 0
        • bathed  

          U 20”, kazete 9s36–11 a pile 32 moc moznosti nemas.. To zkraceni raminka je myslim tak na hrane… Ale jinak: nestezujeme si: zatim neskrtla ani jednou!

          0 0
      • Lišák  

        Vrtat rám na dětské 20", je něco trochu jiného, než vrtat rám pro osmdesátikilového chlapa! :-)

        Nicméně to asi ani tady nebude problém.

        0 0
        • bathed  

          Absolutne nepopiram! Taky se moc nejednalo o vrtani, ale o 5cm dlouhy slic, kam jsem vlepoval trubicku Monolitem… :-)

          0 0
    • pitos  

      Na vrtání se teprve chystám, budu dělat díru do Spešla Pitch. Moc se toho nebojím, ale až to manželce rupne tak dám vědět :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • rexa  

        Zdar, už jsi prosím tě vrtal? Taky chci vrtnout Pitche kvůli novému teleskopu. Inspirace by se mi hodila. Rád bych, aby šel bowden dál od tlumiče, aby se to nedřelo…

        Někde na fóru jsem taky viděl, že to maník protáhl kolem středu a pak obětoval jednu montážní díru ze spodu rámové trubky, kde jsou uchycené příchytky na bowdeny. Odvrtal matku a protáhl to… Akorát tam už bylo větší zalomení bowdenu :-/

        Dík.

        0 0
        • pitos  

          Ještě jsem nevrtal, čekám až si žena koupí teleskop. Ona ale místo toho vymýšlí furt něco jiného a tak se to zase odsunulo. Jak jsem tady psal, budu to vrtat přibližně stejně jak to má RB Bandit, oba rámy mají vedení všech kabelu spodem. Níže jsem dal fotku jak je to vrtané na Banditovi. Na tom spešlu bych to chtěl vrtnout kousek pod tím svárem co je dole nad středem. Díra bude zezadu a kabel pak povede pod středem, s tlumičem do kontaktu nepřijde.

          0 0
          • rexa  

            Dík, koukám na to. Jo to by bylo elegantní. Zkoušel jsem si podle tohoto naštelovat na rámu bowden. Trochu nevýhoda je, že ten otvor bude na ráně odlétavajícímu bahnu a vodě od zadní pneu. Taky vypadá, že bowden se bude muset víc ohýbat než dosedne do sedlovky. Ale zřejmě nic co by nezvládl. Zvažuju udělat otvor zepředu, mírně bokem – Pitch má vlastně asymetrickou sedlovou trubku, takže by to šlo krásně vythánout i předem bez toho, aby se to přiblížilo tlumiči. Nebude to ale tak pěkný jako u Bandita…

            0 0
    • tonik666  

      Nedavno jsem vrtak Cotica. Je na to docela fajn navod mekde k nalezeni na netu.

      Jinak staci udelat 2mm diru a pak pokracovat az na 6–8mm a je to hotovy Ani nevim kolik diru mam, myslim ze 6m protoze jsem nemel vetsi vrtak. Autor navodu sel myslim na 8mm.

      0 0
      • Ltd.mp  

        Jen se zeptám, to je hliníkový nebo ocelový rám?

        0 0
        • Vilém  

          Ocel.

          Osobne bych mel strach, ze to zacne, v miste diry, reznout.

          0 0
          • tonik666  

            tomu ramu je to dost jedno. jinak to resit nejde a ten ram ma nalitano 5 let se mnou, a jsem treti majitel

            0 0
          • Nikovlas  

            Rám beztak není vzduchotěsně uzavřen, takže uvnitř je korozní prostředí – to znamená, že musí být nějakým způsobem chráněn i z vnitřní strany, jinak přirozeně rezne. Zvýšené riziko koroze by tedy mělo být pouze na samotné ploše řezu (vrtu?) – a to by snad šlo zapatlat nějakým lakem…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • Pedro404  

        A neni problém to tim protáhnout vzhledem k úhlu bovdenu/hadice? Bych dělal spíš podlouhlou jako tady https://www.peterverdone.com/…bike-frames/

        0 0
        • tonik666  

          neni.

          0 0
          • tonik666  

            Me to vychazi zcela v pohode, bowden se nijak nelame. ovalna dira neni treba kdyz ji udelas dost nizko a dost velkou.

            ovalna by mohla byt mensi

            0 0
        • pitos  

          To už se mi zdá zbytečné. Osobně to budu vrtat podle RB, tedy díra pod úhlem aby bowden vycházel z rámu plynule.

          0 0
    • MaPa  

      Bionicon Golden WIllow Sc. Konzultováno s výrobcem. Drží už přes pět let.

      0 0
    • puka  

      Brand X HT-01 – Hliník. Vrtnuto, vypilníkováno, sedlovka funguje, rám drží.

      Jen jsem přišel o záruku, ale to sere pes u rámu za 2,5k. :)

      0 0
      • Nikovlas  

        O záruku jsi přišel v případě, že bude případná vada způsobena tvým zásahem. Pokud ti praskne např. sedlová vzpěra nebo hlavová oblast, tak to evidentně nemůže souviset a dírka v sedlové trubce nemůže být záminka pro krácení záruky. Druhá věc je, jestli se s prodejcem budeš dohadovat kvůli rámu za 2,5 k…

        0 0
        • puka  

          Dohadovat se neplánuji, jen si nechci dělat zbytečné naděje. Na druhou stranu, nebylo by fajn mít nový suprový rám? :)

          0 0
    • Lachy  

      Vrtáte někdo rám pod šlapacím středem? Na odvod vody z rámu?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Lišák  

        Na některých kolech to mám, na některých ne, ale po navrtání rámu na bowden sedlovky ten střed vrtnu stopro.

        Ještě mně napadlo dát na vyústění bowdenu gumovou průchodku.

        0 0
      • jIrI___  

        Ano.

        0 0
      • kyl  

        Dirku jsem tam neměl ale udělal jsem ji po tom co po jízdě v dešti(chytlo mě to po cestě) jsem měl v rámu plno vody.

        0 0
    • treatt  

      Jak tu tak na to koukám, tak se asi fakt nemusím rozpakovat vrtnout ocelový gravel Genesis Croix de fer, abych si protáhl kablík od dynama k zadnímu světlu, co? :) Jen si říkám, kudy přesně, ale asi těsně za hlavou do horní trubky, ale co se sedlovkou? Zas kdyby to šlo spodkem, tak nevím, jak to táhnout kolem středu..nemáte někdo zkušenost?

      0 0
    • doubleingram  

      Uz me podruhe pri myti vlitla plastova pruchodka/zarazka vnitrniho vedeni pod stredem dovnitr ramu a prestalo to radit.

      Takze jsem se rozhodl vest bovden v kuse. K tomu potrebuju zvetsit vstup u hlav. trubky, viz foto.

      Vidite nekdo potencialni problem toho vyvrtani, ja ne (novy vrtak, zalakovat)?

      Dale bude vyhledove dole pod stredem vystup (tam kde je puvodne oprena ta plastova pruchodka/zarazka). Predtim tam vychazelo vice bowdenu a dira je tam cca 7 × 20 mm. Napada nekodo jak tam uchytit ten vystup bowdenu co povede v celku, aby tam nelital. A obecne ja zamezit mlaceni bowdenu v ramu?

      Predem diky za rady.

      0 0
      • mr.nikdo  

        A jak to myjes, ze dokazes odtlacit koncovku?

        Apropo kapka sekundaku mezi koncovku a bowden a nic resit nemusis. Levnejsi. Rychlejsi. Elegantnejsi.

        Stejne koncovku pri vymene bowdenu vyhazujes.

        0 0
        • doubleingram  

          To vypadla dovnitř rámu ta průchodka pod středem. Prostě jsem s ní mytím nějak blbě hnul a po zařazení šla asi dovnitř. Ta je speciální, takže jí rozhodně vyhazovat nebudu.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Asi mi prijde zvlastni, ze specialni pruchodka nedrzi na miste.

            Ja do ramu normalne zasunuji klasickou koncovku :)

            0 0
    • Venda  

      Asi uplne lajckej a naprosto hloupej dotaz. Proc vetsina vrtate dirku uz na sedlove trubce a ne az u hlavy? Chtel bych sedlovku na myho deset let staryho Anthema a premyslim, jak nejlepe to udělat.

      0 0
      • Pedro404  

        Protože kolem středový osy to buď neprotáhneš nebo to pude mega blbě.

        0 0
      • MaPa  

        Za mne – protože stealth sedlovka, vedení nejde protáhnout kolem středové osy (deset let starý design rámu) a protože ve spodní rámovce už dva otvory pro vnitřní vedení (air systému tlumič-vidlice) už jsou a protáhnout to tudíž šlo.

        0 0
    • mirekk  

      Zeptám se. Když bych tedy udělal díru do rámu pro vedení lanka teleskopky,nevadí to? Jsou tu různé názory a rád bych znal názor od něhoko znalého. Předem díky za odpověď. Mám bajka COMMENCAL EL CAMINO 2013.

      0 0
      • TJK  

        vetsinou se da udelatdira do sedlove trubky kus nad stredem…

        u tebe bych spis volil vedeni venkem k objimce fix transfer, ks lev apod… mas vedeni na horni trubce tak nevim jak bys to tahl ke stredu

        0 0
        • tonik666  

          Normálně to vyvrtej.

          V teleskopech s vnitřním vedením je mnohem větší výběr. Teleskopy s externím vedením jsou mrtvý.

          Já jsem vrtal před dvěma lety a dobře jsem udělal (viz fotky výše). V klidu si jezdím OneUp 170mm (210mm v té době ještě nebyl). ¨

          Teď spekuluju, že navrtam kolo mladýmu, protože taky otvor pro vedení nemá.

          0 0
        • mirekk  

          Aha. Takže takhle jo? No. Tak jo… Ale co jsem koukal tak ty teleskopky stojí ranec… Mám možnost odkoupit za 1500 korun KS LEV INTEGRA… 125mm zdvih. Proto jsem se ptal. No nic, tak to zatím nechám pevnou sedlovku.

          0 0
          • TJK  

            no musel bys na ram nalepit drzacky bowdenu, coz neni zadna veda, pak navrtej dirku cca 5–10cm nad stredem zepredu sedlove trubky

            0 0
    • Stevee  

      Zdar, rad bych protahl bowden u specialized Epic 2010, nema tu nekdo zkusenost? Svisla ramova trubka je v miste presmyku vyosena a bojim se taky, ze Specialized ma tloustku trubek na hrane.

      Diky.

      0 0
      • Stevee  

        Udělal jsem pár fotek, nějaký nápad kde vrtat?

        0 0
        • filous  

          Ja bych to navrtal nekde ve stredu jak je nalepka XL. Tam to podle moc zatezovany nebude.

          0 0
          • tonik666  

            Souhlas, někde na spodní hraně nálepky XL, klidně trochu bokem.

            Je dobré mít díru dost nízko, aby hned ze sedlovky nezahýbal bowden z rámu, ale byl tam plynulý oblouk. Ostatně to se dá na sucho vyzkoušet, kde ca. budeš mít spodek sedlovky a jaký oblouk bowdenu budeš mít. Přichycení asi u šroubů košíku, pomocí úchytek pod šroub

            0 0
        • jeff_s  

          Proč neudělat díru nahoře u hlavovky a táhnout to klasicky jak to novější kola mají – spodní rámovkou a kolem středu to ohnout do sedlovky

          0 0
          • Lišák  

            U některých kol to nejde. Zkoušel jsem to na svém HT. Středová mufna má v místě napojení na sedlovou a dolní rámovou malý otvor. Bowden se kolem středu lámal – střed nešel vůbec nasadit. Vrtnul jsem sedlovou a do dolní rámovky už šel vstupem pro smyk.

            Dále si myslím, že u více méně svislé trubky je jedna dírka na pohodu. U šikmé trubky je větší námaha na střih. Dolní rámovou, pokud nemá z výroby vstupy pro bowdeny, bych nevrtal.

            0 0
            • Stevee  

              Spodni ramove trubky bych se bal, vypadá dost papírově, tu raději nevrtat.

              Napadá mě, že je tu dost lidí co ram vrtali, ale žádný, komu by ram později při ježdění praskl.

              Vážně nemáte nikdo negativní zkušenost?

              0 0
              • pitos  

                Loni jsem vrtal do Spešla Pitch. Jak už jsem psal někde výše, inspiroval jsem se u RB a vše v pohodě.

                0 0
                • Stevee  

                  Krasna prace.

                  Jeste me napadlo jit do elektronicke sedlovky, ale tam co jsem nasel jsou v zasade dve volby:

                  1. Magura – dle testu ma dost pomalou odezvu na ovladani, coz muze byt dost neprijemne
                  2. Reverb AXS – asi nejlepsi volba, ale pomerne silena cena (~17tis)
                  0 0
                  • mr.antik  

                    U 11 let starýho kola bych fakt vrtat nebál než na to kupovat sedlovku za šilený prachy. Zeslabování trubek se dělá směrem ke středu trubky (pokud tam zrovna není nějaý čep apod.) takže u konců je určitě rezerva.

                    0 0
                  • tonik666  

                    Top lankové sedlovky (BikeYoke Revive) stojí ca. 10k, takže pokud nemáš nějaký exkluzivní rám, tak bych raději vrtal.

                    0 0
    • Spajdr  

      Po dlouhohrající přemýšlení a zvažování rizik, jsem si taky vrtnul pro vedení teleskopické sedlovky. Z výsledkem jsem nadmíru spokojený, dělal sem 3 dírky velikosti 4,5 mm s následný vybroušením do úhlu pro plynulý přechod bovdenu mezi sedlovou a spodní ramovou trubkou, přemýšlím teď pouze jestli použít nějaké gumové zasleky pro utěsnění otvoru?

      0 0
    • K2  

      Ahoj, chtěl bych dodělat teleskopickou sedlovku na hardtail Rockrider XC 500, který nemá přípravu na vnitřní vedení. Kolo má vedení bovdenů po spodní rámové trubce.

      Napadlo mě vést kabel po spodní rámovce, zvětšit spodní otvor u středu pro odtok vody a tím protáhnout bovden dovnitř okolo středového složení k sedlovce. (viz fotky).

      Díky za vaše zkušenosti, jestli jít tím otvorem nebo raději vrtnout sedlovou trubka zezadu od zadního kola

      0 0
      • Tomcat  

        To je technicky nevhodné řešení protože bovden tam má moc malý poloměr.

        To bych klidně uvažoval ona vrtání sedlové trubky nějak v ideálních místech kde nejčastěji nepraská a vést vedení tudy. Ale i tak bych to konzultoval s nějakou firmou co opravuje rámy kol nebo vaří zakázkově

        0 1
        • kubad  

          tolik keců a úplně k hov_u, není to atomová věda

          https://www.cyklosvec.cz/…na-k-v-brake

          0 2
          • K2  

            Poznámka – potřebuju na obou stranách koncovku pro bovden.

            0 0
            • kubad  

              tak to už snad dořešíš, to byl jen návod jak to jde řešit :D

              0 0
              • kubad  

                existují i flexibilní bovdeny na principu spirály, hledat nebudu, ale bez toho se tím středem nedostaneš, řadící bowden to nedá

                0 0
                • duk  

                  A jak bude pak posouvat sedlovku v rámu?… Blbost.

                  0 0
                  • kubad  

                    stejně jak při montáži, určitě lepší než vrtat do rámu nad svárem kde je to fest namáhané

                    0 0
                    • duk  

                      No nedovedu si představit způsob, jak bys sedlovku s tímhle bazmekem napojil na páčku.

                      0 0
                      • kubad  

                        tak si představ něco takového

                        0 0
                        • duk  

                          Asi mám malou představivost, ale pořád nechápu k čemu ti tohle u vnitřního vedení pomůže.

                          0 0
                          • oddie  

                            Asi máš, já už to mám vymyšlené včetně montáže, stačil mi ten tip :)

                            Teda asi ani nepoužiju tu V-čkovou trubičku, mám tu jednu asi ještě vhodnější, jako na vnitřní vedení bovdenů, ale silnější.

                            0 0
                          • kubad  

                            Asi :D

                            k čemu ti tohle u vnitřního vedení pomůže. – k ničemu

                            on ale nechce vnitřní vedení:

                            Napadlo mě vést kabel po spodní rámovce, zvětšit spodní otvor u středu pro odtok vody a tím protáhnout bovden dovnitř okolo středového složení k sedlovce. (viz fotky)

                            on chce pod středem z rámu ven, ohnout a vest s těma bovdenama pod rámovkou

                            0 0
                            • duk  

                              Ano a jak tento ohlebný kus bovdenu připojíš na sedlovku tak aby šla následně připojit na páčku a poté nastavovat výška sedla?

                              0 0
                              • kubad  

                                tak to snad nastavíš jen jednou, a podle toho si dáš délky bovdenu aby to vycházelo jak je potřeba u středu, nebo ty posouváš běžně teleskopickou sedlovku o 5–10cm?

                                0 0
                                • duk  

                                  Já ne, ale znám takové případy, kdy se na kole střídá více jezdců a nevím jestli toto konkrétně není dětské kolo. Já bych to takto prostě neřešil, přijde mi to prasácké, nehledě na to, že budeš muset vrtat o to větší díru, abys to tam protáhl.

                                  0 0
                                  • Radek Broz  

                                    Moje žena taky vždycky hledá řešení pro naprosto extrémní případ, kterej by teoreticky sice někdy nastat mohl, ale nenastane;)

                                    0 0
                                    • duk  

                                      Bohužel mám jisté zkušenosti z cykloservisu a od té doby vím, že se v praxi zpravidla vyskytují pouze extrémní případy, ať už se to týká čehokoli :-D

                                      0 0
                                  • kubad  

                                    ta koncovka je sundávací, takže fakt stačí díra jak na bovden, ano trochu víc práce při montáži, ale je to nejjednodušší a vcelku elegantní řešení s ohledem na vedení bovdenů u toho rámu

                                    0 0
                                    • duk  

                                      To že je sundavací je jedno, když s tím musíš hýbat zapojeným. No nic, přestávám to tady plevelit, já bych to tam zkrátka nedával. ;-)

                                      Edit: nehledě na to, že je dost možné, že z té odtokové díry se do sedlovky vůbec nedostaneš a jestli, tak tam bude spousta ostrých zlomů, kterými nepůjde bovden šoupat.

                                      0 0
                            • K2  

                              Je to kolo dcery, která ještě trochu poroste. Možnost změnit výšku sedlovky o pár cm by bylo fajn. Jestli to chápu správně. Tak bych musel mít sedlovku s kuličkou a páčku, kde se dá chytit a zkrátit lanko a celou sestavu bych musel navlíknout na dlouhé lanko od sedlovky k páčce a na té zkrátit lanko. Výšku sedlovky bych mohl regulovat posouváním celé sestavy bovdenů v rámci délky té nerezové flexi hadice, která by vedla kolem středu

                              0 0
                              • oddie  

                                Páček s červíkem na uchycení lanka je plný Ali, to je ten nejmenší problém. Mám tu i navíc nějakou s mačkáním shora, tu děti nechtěj, maj radši tu pod na palec jako je řadící.

                                0 0
                              • kubad  

                                ano podle délky té ohebné části, je to o tom jak dlouhou seženeš, v principu je to kus ohebného bovdenu s koncovkama

                                0 0
                              • skaj  

                                Realne je ta vyska sedlovky spis teoreticky problem. Tak das na zacatku o par cm delsi bowden, to nikdo nepozna. Kdyz budes chtit sedlovku vytahnout celou za ucelem servisu apod. jen odmontujes packu z riditek. Vyzkouseno, funguje. A ramu jsem vrtal nekolik, vubec bych se toho nebal (vzdyt i vyrobce tam v klidu diry na flasku udelal).

                                0 0
            • kubad  

              Tak tohle na trhu je dost variant + jen 3mm silný bowden

              0 0
          • oddie  

            Ty jo dobrej tip, dík, zrovna jsem přemýšlel, jestli mladýmu navrtat Epica na těch posledních pár jízd, než půjde na větší a Epic půjde z domu, nebo jestli vyhodit nesmysl za sedlovku s externím vedením, která mi pak bude k prdu, jako co z toho bude větší ztráta, a tohle to docela elegantně řeší…

            0 0
            • oddie  

              Tak ještě jednou dík za inspiraci, teleskopka na Epica osazena bez vrtání, s vedením tou odtokovou dirkou, Trochu jsem jí tedy srazil hrany 3mm vrtákem ve směru vedení trubičky a uvnitř rámu hranu středové mufny dremelem. Vedení jsem vyrobil tak, že v poslední příchytce pod rámem je opěrka bovdenu a bovden zde tak končí, pokračuje teflonová trubička pro vnitřní vedení lanek rámem (resp. teda podobná v metráži pro vedení filamentu do D tiskárny či kýho výra to je). Ta je tedy navlečená ještě do bužírky, páč jsem chtěl, aby byla černá :)

              Chodí to naprosto super a lehce. Jediný opruz je, že lanko je nastaveno na jednu polohu té teleskopky, protože zde není bovden, ale samotné lanko, takže až dítě povyroste, bude třeba vyměnit lanko za delší (ono teda dostane spíš jiné kolo, ale kdyby…). Plus teda tahle teleskopka má červík u sedlovky, a červená páčka je taky pro červík, takže je lanko ustřižené a zašroubované červíkem na obou koních.

              Právě jsme se vrátili z vyzkoušení z Letňan, kde se ta teleskopka zrovna hodí, páč tam není lanovka :)

              0 0
              • foosi  

                Asi bych táhl vedení k teleskopu pod tím bílým bovdenem.

                1 0
          • Tomcat  

            Bohužel, tady nejde o materiál ze kterého ten oblouk bude, ale to malý poloměr na kterým to lanko zahne víc než od 90°. Trubička\fajfka to podle mě nezachrání a brzo stejně prořízne ten vnitřek, nehledě na odpor.

            0 0
            • oddie  

              Na starším Trance mám u vnitřního vedení poloměr ještě menší a zahnutí ještě větší, a chodí to zcela bez problémů.

              0 0
              • Tomcat  

                tak určitě pokud bude mít stejný rám, velikost , vedení, sedlovku, vytažení .....a když ne ?

                0 0
      • duk  

        Kolem středu se nejspíš s bovdenem neprotáhneš. Koukal jsi vůbec do sedlovky, jestli je dole něják rozumně průchozí? Vrtal bych pod úhlem zezadu sedlové trubky, aby šel bovden podobným směrem jako ostatní. Ikdyž u takhle dopředu předsazené trubky to úplně ideální nebude.

        0 0
      • jecnak  

        Pár rámů jsem vrtal. Třeba jsem posunoval nýty na košík. Navrtal bych to zezadu nebo zepředu do sedlové trubky cca 5 – 10 cm od středu. Odjehlit hrany a nazdar.

        2 0
        •  jarek1  

          Prosim o radu, jak udelat tu diru sikmo nahoru – mam jeden RB IQ. Zatim me napadnul jenom jehlovy pilnik, vrtacka kolmo.

          0 0
          • duk  

            Vrtačka šikmo na menší průměr a jehlovým pilníkem doladit, aby to bylo čisté a v požadovaném směru. Materiál levných AL rámů bývá dosti tvárný, takže to jde dobře :-)

            0 0
          • pepek  

            Frézovací vrták, jde to lehce. Mají to i v Lídlu za pár korun. Uděláš oválnou díru a srazíš hrany ve směru bowdenu. Bowdenem lze pak lehce pohybovat.

            2 0
          • skaj  

            Delal jsem to takhle:

            1. oblepit textilni tejpou, naplasti apod.
            2. tenouckym vrtakem kolmo
            3. opatrne zvetsovat diru vetsim vrtakem uz pod uhlem
            4. doladit kulatym pilnikem

            Zadne specialni naradi netreba, vrtam aku, jsem spis silnej nez sikovnej. Odvrtano cca 7 ramu a zadny problem.

            2 0
        • tonik666  

          Souhlas s Jecnakem. Take uz jsem nejake ramy vrtal a nema to smysl moc resit, dira do sedlove trubky to resi

          0 0
    • MontyJack80  

      https://www.youtube.com/watch?…

      průchodka třeba z commencal na dropper post

      0 0
      • bathed  

        Na průchodku bych se s odpuštěním vytentočkoval… Pokud bude vrtat podsedlovou trubku zezadu (u zadního kola), tak já to dělal tak, že jsem vzal malý vrták (2,5) a vyvrtal si to nejdřív nakolmo. Potom jsem si vzal 4 a do té díry to odvrtal šikmo, zbytek jsem vzal jehlákem. Díra na průchodku vyjde zbytečně velká, takhle jsi na průměru bowdenu. Pravda, ze přední strany (první fotka) jsem do lepox-metalu zalepoval duralové průchodky z alíka a následně zatmelil. Vzadu je ale jenom vrtání.

        Druhou fotku to vzalo dvakrát, sorry

        0 0
        • Floydie  

          Tak tohle bych pod ramem mit nechtel :-)

          0 2
          • Lišák  

            Mám tam něco podobnýho z výroby a po třech letech trailovýho jezdění naprosto bez problémů. Ale já jezdím opatrně. ;-)

            0 0
          • jecnak  

            Takhle to má od výroby Trek na levnějších modelech – třeba X Caliber.

            0 0
        • MontyJack80  

          V pohodě, jen jsem dával návod na další možnost. Ať si to případně každý řeší po svém. Já kdybych to dělal, tak viz. video vč. průchodky.

          0 0
        • Cryzyy  

          já použil kulatou gumovou průchodku, co jsem nacpal do oválné díry, vytvořené původně na řešení bez průchodky, které se mi zase tak moc nelíbilo, trochu pruda to tam narvat, ale funguje to

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.