všechna lanka uvnitř karbonového rámu

15 nepřečtených
  • minusak

    Chtěl bych se zeptat, jakou váhu přikládáte vedení bovdenů při výběru kola. Má vnější vedení i jiné slabiny kromě toho, že trpí vodou apod.?

    Jde mi spíše o to, zda vnější úchyt není slabé místo rámu, )v případě kontaktu s něčím atd.)

    0 0
    • novas752  

      Vnější vedení vypadá hůř a hůř se čistí kolo + do otevřeného (dělené bovdeny) víc leze bordel. Ale zase vnitřní vedení může drnčet v rámu a instalace/výměna je obtížnější.

      Je to příjemný bonus ale rozhodně by to pro mě nebyl klíčový bod výběru. Ale dneska už to stejně skoro všechny lepší kola mají.

      0 0
    • Mereck  

      Vzhledem k tomu, že je vnější vedení rozhodně příjemnější na servis (při výměně lanek/bowdenů nemusíš nic prostrkovat rámem) bych dnes zpátečnicky lobboval za vnější vedení.

      Mám na kolech vedení vnější i vnitřní a samozřejmě lanka tahám vnitřkem – když to tam už je, využiju to. Kdybych ale kupoval kolo, které vnitřní vedení nemá, nepovažoval bych to vůbec za nedostatek. Snad krom toho čištění, jak píše Novas. I když na kole je stejně tolik záhybů, že dvě lanka schovaná v rámu to asi nespasí :-)

      0 0
      • wilda81  

        Dobře udělané vnitřní vedení je možná ještě jednodušší na údržbu než vnější. Na jedné straně strcis bowden a na druhé vyleze.

        0 0
        • blue.sun  

          Klíčová slova jsou „dobře udělané“. Stále to není samozřejmost.

          0 0
          • kubad  

            Pokud je to řešené bovdenem v kuse, není moc co ****** :)

            0 0
    • wladeq  

      Pro me ma vedeni vnitrkem ten prinos, ze to lanko/bowden neustrelim…hafo lanek/bowdenu jsou vně vedene od zdroje az k cili, takze nejaka voda se nekona, a jde o esteticke hledisko. Treba brzdy vedene vnitřkem jsou zlo, radsi bych je provlikl vnejskem, i kdyz by byla ta moznost

      0 0
    • kadlec  

      Pro me urcite vnitrkem, servis zabere jen nepatrne casu navic a nedelam to kazdy mesic. Je hezci a pokud neni bovden i v ramu, tak nema co drncet. Kdybych si mel vybrat, tak vse vnitrkem. Brzda se mozna bude hur odvzdusnovat, kdyz nejde klepat na hadici, ale to nemuzu posoudit, tu mam venkem.

      0 0
    • Čipera  

      Za mě je určitě lepší vedení venkem. Ano je pravda, že se víc zasirá, ale stejně většinou se meni lanka a bovdeny co každou sezónu. I když je vedení vnitřkem ramu, vydírá se v bovdenu teflonová vrstva a jak vnitřní tak vnější vedení se mění cca stejně často. Navic pokud vede lanko v půl metru bovdenu a 1,5 metrů bovdenu je celkem rozdíl a má menší odpor. Co se týče servisu a vymeny určitě to není pouze nepatrně času navic. U starších hliníkových rámu dokonce vyhazovali vodítka pod šlapacím středem a pilníkem dělali drážku do rámu protože to chodilo mnohem líp i pri sebevetsim bordelu. Při závodech máj připraveny lanko s bovdenen a pokud je problem nasadí za chvilku což je u vnitřního vedení nemyslitelny, ale to není tak častý a normální hobik tohle řešit nemusí. Pro mě to má pouze vzhledovou hodnotu, funkční vubec, ale jako kritérium pro výběr kola bych to urcite nebral

      0 0
      • kolond  

        Nebral i bral.

        Otec má uhlíkové kolo, žádný top, ale ani marketové šméčko.

        Bovdeny vedeny po horní rámové trubce (fail1).

        Řadící lanka jsou uprostřed a vpravo. (fail2) (vlevo je zadní brzda)

        Což má za následek trvalé pnutí na jednu stranu a výsledkem je vytržení držáku bovdenu z rámu.

        Takové vedení řazení, bych pochopil v 90. letech minulého století.

        Toť můj názor hobíka.

        0 0
        • Mereck  

          Dobře, to ale není argument pro ani proti vedení kabeláže venkem. To je případ zpackaného vedení lanek od konkrétní firmy/modelu kola. Prostě to zvojtili. Vnitřní i vnější vedení může být super, nebo úplně nanic.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.