Tak po upozornění v servise, které jsem tu nedávno zmínil, jsem po zjištění předpovědi a mého programu na další dny rozhodl, že je správný čas na zjištění rozsahu škod. Ráfek štíplej podélně přes 6 děr na obě strany od ventilkové díry a na protilehlé straně ráfku trhliny v barvě naznačující, že tam už materiál také povolil.
Byl to standardní ráfek (byť pořízenej už zapletenej v setu) DT Swiss XR 4.2d najeto cca 4000 se 100 kg na hřbetě a fakt je, že jezdím tak, že z kopce většinou doháním, co jsem neušlapal do kopce, takže si asi ožil své. Jak to vypadá pod páskou posuďte sami na malé ukázce kousku poškození. Podle mechanika byl set už ud počátku přetaženej a byla prý jen otázka času, kdy dostane ránu takovou, že to povolí. Bevím tuhle hypotézu neumím posoudit, prodávám jak jsem koupil.
To je ta blbá zpráva.
Ta dobrá je, že to, že rozšklebené hrany praskliny jsou v nejhorším místě již notně omolousané a bez barvy, což svědčí o tom, že se se to šoupalo a dřelo už nějaký čas, kdy jsem na tom jezdil – odhadem minimálně 1000 km a dlouho si to nechal bez protestů líbit.
Druhá dobrá zpráva je, že zvenku ráfek nevykazuje žádné stopy únavy, žádné náznaky prasklin, výztuhy průchodek pro niple jsou bezpečně kde mají a nebýt horšícího se házení a rozšíření ráfku v místě okolo ventilku postupně na míru, že to začlo být vidět okem, tak by nejspíš jezdil dál a vypadá dost pevně. Ještě tenhle víkend kdy už jsem věděl na čem jedu mě v terénu povozil.
Jediné, co mě teď trápí je otázka zda přeplést na nový 4.2d (výhoda stejného vzhledu a –100g) nebo raději preventivně přidat na 5.1d. Pokud bude dobře zapleten, tak si říkám, že by mě měl 4.2 na fullu udržet.