• chodec

    Tak po upozornění v servise, které jsem tu nedávno zmínil, jsem po zjištění předpovědi a mého programu na další dny rozhodl, že je správný čas na zjištění rozsahu škod. Ráfek štíplej podélně přes 6 děr na obě strany od ventilkové díry a na protilehlé straně ráfku trhliny v barvě naznačující, že tam už materiál také povolil.

    Byl to standardní ráfek (byť pořízenej už zapletenej v setu) DT Swiss XR 4.2d najeto cca 4000 se 100 kg na hřbetě a fakt je, že jezdím tak, že z kopce většinou doháním, co jsem neušlapal do kopce, takže si asi ožil své. Jak to vypadá pod páskou posuďte sami na malé ukázce kousku poškození. Podle mechanika byl set už ud počátku přetaženej a byla prý jen otázka času, kdy dostane ránu takovou, že to povolí. Bevím tuhle hypotézu neumím posoudit, prodávám jak jsem koupil. 

    To je ta blbá zpráva.

    Ta dobrá je, že to, že rozšklebené hrany praskliny jsou v nejhorším místě již notně omolousané a bez barvy, což svědčí o tom, že se se to šoupalo a dřelo už nějaký čas, kdy jsem na tom jezdil – odhadem minimálně 1000 km a dlouho si to nechal bez protestů líbit.

    Druhá dobrá zpráva je, že zvenku ráfek nevykazuje žádné stopy únavy, žádné náznaky prasklin, výztuhy průchodek pro niple jsou bezpečně kde mají a nebýt horšícího se házení a rozšíření ráfku v místě okolo ventilku postupně na míru, že to začlo být vidět okem, tak by nejspíš jezdil dál a vypadá dost pevně. Ještě tenhle víkend kdy už jsem věděl na čem jedu mě v terénu povozil.

    Jediné, co mě teď trápí je otázka zda přeplést na nový 4.2d (výhoda stejného vzhledu a –100g) nebo raději preventivně přidat na 5.1d. Pokud bude dobře zapleten, tak si říkám, že by mě měl 4.2 na fullu udržet. 

    Anketa: Co na mých 100 kg nyní?

    24x
    69%
    11x
    31%
    0 0
    • Michell  

      Kdo to zaplétal?

      Úspěšně jsem podobně zbořil dva XC fáfky Syncros (po cca 3000 km provozu) a následně oba úspěšně reklamoval. Doporučuji 5.1d.

      0 0
    • ropman  

      chjo …, chtěl jsem mrknout na odkaz, ne hlasovat

      0 0
    • kubad  

      podle tvého mechanika sou profící u Hope co ty kola navrhli složily a ručně zapletli – debilové a on jediný  tomu rozumí, že si dovolý tvrdit něco o přetažení?

      bohužel s ohledem na spešl dráty – pokud je teda nechceš kupovat nové musíš dát zase 4,2d ráfky, na 5,1d bys potřeboval všechny dráty o 2mm kratší.

      k prasknutí se těžko vyjadřivat – stalo se těžko posoudit jestli byla nějaká rána o které nevíš :-(

        
      0 0
      • chodec  

        na ja s těmi dráty je pravda. To jsem trochu pozapomněl. Jsem předběžně domluvenej na přepletení v Bikelive, moje dráty tam měli skladem, tak uvidím, třeba tam budou mít i nějaký kratší. 

        S tou hypotézou jsem si také říkal, že je to nějaké zvláštní. Neřešil jsem ani tak zda uděli chybu soudruzi u HOPE, ale spíš mi nešlo do hlavy, jak by tah drátu táhnoucí za vnejší stěnu ráfku mohl trhat vnitřní stěnu – laický rozumem jak si představuji, že se v ráfku rozkládají síly ve statickém stavu mě to přišlo, že by to mělo působit skoro naopak (tahem drátu za vnější stěnu by se vnitřní měla spíš "bortit do sebe než rozšklebovat. No ale rozlámaných ráfků jsem viděl moc málo na to, abych si troufl oponovat.

        Nakonec bylo to celkem fuk. Tohle říkal mechanik z jiného kšeftu, než kde to bylo koupeno, takže bu mohlo bejt jedno, co určí jako hypotetickou příčinu. Reklamovat to nehodlám, nebylo by to fér – pár kopanců fakt schytal, který byl ten osudný těžko říct. 

        Hodil jsem to sem spíš jen pro zajímavost jako připomínku známého hesla o tom praskání :-)

        0 0
        • Michell  

          Víš co jsi? Ideální zákazník. Sen všech prodejců a výrobců. Ten, kdo přizná vlastní chybu, ikdyž jí třeba neudělá. ;-)

          0 0
          • chodec  

            může bejt, ale živím se jako právník – přetahuji se s kdekým (mj i o vady) celé dny, a tak nemám moc chuť si touhle kratochvílí vylepšovat i civilní život a koníčka, kterej mi přináší radost a zábavu.

            Reklamuji prostě jen to, o čem jsem přesvědčen, že bylo opravdu vadné (naposledy třeba oloupaná TNT povrchovka na velkém tácu Noirů – reklamace nyní v běhu, před časem zase rosící olej na vidli – vyřešeno k mé spokojenosti, několik zlobících tachometrů – postupně měněny a vráceny prachy, zlobící vysílač u jiného modelu tacháče – vyměněn a poté již funkční – tedy vše si líbit nenechám). V tomhle případě ale vidím prostě jako pravděpodobnější, že jsem to napáchal já tím jak jezdím a ušetřím si hromadu času a starostí když si to přiznám, než se snažit vytlouct z toho nějakej nejistej kapitál za cenu zbytečné a velmi pravděpodobně bezdůvodné buzerace prodávajícího.

            Ano věřím, že zákazníka, kterej reklamuje jen jasné případy, bude mít prodejce raději než týpky, co zkoušejí vyreklamovat i sjeté destičky a vytahanej řetěz :-) (a že takoví fakt existují) a možná bych někdy vyhádal i víc než zkouším, ale opravdu na to nemám chuť a potřebu.

            0 0
            • Michell  

              OK, nic ve zlém. Každému, co jeho jest. Já to zase vidím tak, že nemám tolik peněz, abych sponzoroval chyby na výrobní lince. A nejsem takový profík, abych u prasklého ráfku posoudil míru vlastního zavinění (pokud s ním zrovna čelně nezarazím do zdi a on okamžitě nepraskne). Jen tak na okraj, to že si právník neznamená, že si taky soudní znalec v oboru vad materiálu. Nechceš mi darovat ten zničený ráfek a účtenku? ;-)

              0 0
    • Ricci  

      Som na tom podobne,rozhodol som sa reklamovat

      0 0
    • Alibaba  

      Mno, při tvý váze a prodělané zkušenosti bych šel určitě do bytelnější varianty.

      0 0
    • Pebe  

      já to teda vidím tak, že pokud ti to neprasklo kolem niplů, tak to rozhodně přetažené nebylo. To že praskla akorát vnitřní stěna ráfku, tak to vypadá spíš na přefouknutí nebo nějakou ránu.

      Já když měl přetažený výplet, tak mi to naopak popraskalo kolem niplů a vnitřek byl v pohodě.

      0 0
      • chodec  

        jo přesně takhle jsem si představoval, že mohou defekty vypadat v závislosti na příčinách. Přefoukání vylučuji. Jezdím permanentně na nejnižším tlaku uvedeném na plášti (obvykle 30–35 psů) a nikdy jsem nehustil jinak než ruční pumpou – s tou by dalo přefoukání zabraz – nebyla by to náhoda.

        Jak jsem psal, kolem niplů klid a čisto, dokonce ani kolem toho zeslabení u ventilku není zvenku nic načatého, svár ráfku si nevšiml ani, že se něco děje, jen ta vnitřní stěna je potrhaná zle.

        Takže zbývá ta rána – no a ta jak jsem napsal je celkem pravděpodobná i když nevím, která to byla – nepamatuji se sice na žádnou vyloženě brutální, ale vím že sem tam nějaká, co vybočuje z průměru přijde. Ještě mě napadá, že by to mohla být kombinace rány a nárazově zvýšeného tlaku v plášti třeba při dopadu.

        Uvidíme jak si povede jeho nástupce.

        0 0
        • fousek  

          Ty jo radsi se nebudu u svejch divat pod pasku, protoze o jedny takovy nadstandartni rane vim.

          0 0
        • Pebe  

          ten dopad bude asi taky celkem zátěž

          rozhodně bych ale vyloučil přetažení výpletu

          a jelikož jsem na HT odjezdil skoro rok na Mavic XC717, což je ekvivalent, tak se stejnou váhou, tak bych se nebál ho vzít znovu, navíc ušetříš na těch drátech

          0 0
    • MlokCZ  

      Pokud nechceš cíleně šiřší ráfek, tak bych nedal 4.2d.

      0 0
      • chodec  

        cíleně širší nepotřebuji – 5.1 jsem zvažoval jen kvůli teoreticky větší robusnosti. Navíc je tu ten argument s délkou drátů – tenhle přímej tah není co tak vidím úplně tuctová záležitost abych mohl předpokládat, že se jim tam jen tak válí sada i v délce o 2mm kratší (nemluvě o dalších nákladech).

        Takže mi z toho zatím ta 4.2d vychází jako vítěz (byť s drobným otazníkem) – dám mu šanci a pokud nevydrží podruhé, tak příště už budu definitivně vědět, že buď musím deset kilo shodit, nebo jít alespoň vzadu do něčeho robusnějšího. Navíc 4.2 tam měli skladem, takže pokud od pátku neprodali, tak to stihnu vyřešit snad do dalšího víkendu.

        0 0
    • Jenda  

      na 100 kg bych vzal bytelnejsi, myslim ze 100g navic te nezabije

      0 0
      • Sgt.Marek  

        Zdarec, trochu oživím tenhle thread. Včerejší vyjížďka do Brd, měla za následek úplné ro. Mám podezření že jeden šroub z převodníků nebyl tam kde má být. Ostatně výsledek posuďte sami :-)

        0 0
        • Sgt.Marek  

          Foto

          0 0
          • Sgt.Marek  

            Jinak jako vhodnou náhradu vidím Shimano XT prevodnik FC-M770 , bude kompatibilní ? díky za radu. Popřípadě jaké šrouby se vám osvědčili ?

            0 0
            • McBlacky  

              určitě bude, kompatibilní je téměř každý na shodné rozteči, malé nemají náběhy, tak není co na tom zkazit.

              kdyby jsi nechtěl utrácet za XT napiš mi na mail, mám doma asi 3 malé /truvativ, shimano,…/.

              0 0
    • šlapatko  

      Hlasoval jsem pro 5,1.Praskl mi DT 4,1 i mavic 717,takypo délce.Oba u ventilku.Dobré zkušenosti mám s ráfky remerx.Cena výkon je luxusní.Nyní maj v nabídce ráfky fastdisc.Cena pod 500kč,váha myslím 470g.Já už lehké ráfky nechci vidět.NByní mám alex td 17 a spokojenost.Vážím 80kg a sjezdy moc nehrotím.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.