• Pelin.x

    Zdravím všechny,máte někdo zkušenost s těmito brzdama,jedná se o Shimano BR-M486?

    0 0
    • Blade  

      Ano, máme.

      0 0
    • martin_bakov  

      Ja nemam.

      0 0
    • Carloss  

      za těch 1900 co je maj na kupkole.cz jsou to bezvadný brzdy, nemám s nima žádný problémy, v pohodě svých 95kg ubrzdím vždy jedním prstem. V zimě trochu tuhnou(jako všechny shimana)ale na funkci to závratnej vliv nemá.

      0 0
      • Pelin.x  

        no super,přesně tam jsem je našel a vážně uvažuji o jejich koupi a výměně za Avidy BB5.

        0 0
        • martin_bakov  

          No a co ty Avidy ze je nemas rad ? Me neprijdou strasny, funguji mi dobre.

          0 0
          • Pelin.x  

            Ja jsem s nima taky naprosto spokojen! Ale už jsem si říkal, že je čas se poohlídnout po nějakých hydraulikách

            0 0
        • Marskatin  

          anebo přitlač a vem ty 535 ty mají lepší páku i třmen. Ale tay jsem bez problému jezdil jednu sezonu jejich předchůdkyně 485

          0 0
          • Schoscha  

            taky bych spíš vzal 535ky.

            0 0
          • Pelin.x  

            No jo,jenže finanční rozpočet je dosti omezen! Musím se vlézt do 3000,–

            0 0
            • Marskatin  

              do 3000 se vlezou i 595, ale asi toho chcě měnit víc nejen brzdy…

              0 0
              • Pelin.x  

                počítám, že budu muset vyměnit i kotouče

                0 0
                • akula  

                  proč? jaký tam máš?

                  0 0
                  • Pelin.x  

                    Mám tam ty 160 od Avidu, ale už je na nich znát opotřebení a jsou trochu vyhnuté,což je asi vliv jednostranného pístu u mechanik. První zkusím jestli sednou ty staré a pak uvidím jestli bude potřeba měnit.

                    0 0
        • kubad  

          a co čekáš že ti ta výměna přinese?

          v podstatě vyhozené peníze

          0 0
          • Pelin.x  

            Myslíš, že v tom až taký podstatný rozdíl není?

            0 0
            • martin_bakov  

              Jak sem psal uz vcera hlavni rozdil u hydrauliky je v tom ze ubrzdis vsechno jednim prstem, zatimco na avidech mam na pace radsi dva a pri tahlych sjezdech je to na prstech znat ze se snazily brzdit. Jinak sem s brzdym ucinkem a davkovanim u Avidu spokojenej, takze neni duvod chtit mit na kole hydry ktery me tak trochu strasi svoji udrzbou …

              Jestli mas 160mm kotouc tak si kup jen vetsi a hotovo :)

              0 0
              • kubad  

                u těch shiman ten rozdíl v brzdné síle zase o tolik větší nebude, jinak souhlas

                0 0
                • akula  

                  v brzdnej síle ne, ale komfort brždění je někde jinde

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    ale je o tolik jinde aby to stálo za to?

                    0 0
                    • Carloss  

                      podle mě jo:)

                      0 0
                    • akula  

                      To si musíš rozhodnout sám podle toho co jezdíš, jestli jezdíš po rovině a jen tak občas brzdíš tak to za to nestojí. Ve sjezdech je to přínos, že v pohodě brzdíš jednim prstem, mechaniky jsou pocitově na páce jako Včka.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Mechaniky zase neuvaris:) Sila stisku se muze dost lisit podle pouzitych brzd, desek, prumeru kotouce.

                        0 0
                        • akula  

                          To je pravda, že se sintrovanejma deska vydržej víc, teda než se ohřeje pořádně třmen a speče se bowden :)

                          0 0
                  • kubad  

                    ale jdi ty

                    0 0
                • Marskatin  

                  rozdál je v tom, že nepřetlačuješ tu poměrně silnou pružinu ve třmeni. Páka jde o dost lehčeji.

                  0 0
                  • Pelin.x  

                    Takže mám jasno,ač to nebude až takový velký posun i přesto jdu do hydry, už jen pro ten komfort. Teď už zbývají vybrat jen ty správné brzdy.

                    0 0
              • Pelin.x  

                Mám 160, ale je to o tom přesně jak píšeš, při delších sjezdech je to už znát na prstech,takže hledám o trochu větší komfort

                0 0
              • Pelin.x  

                samo,že s tebou souhlasím,co se týká údržby,tam je to většinou otázka ani ne minuty a je hotovo,v tomto bych problém neviděl,jen ten komfort?

                0 0
                • martin_bakov  

                  No jasne jen ten komfort, kdyz si paky seridis aby plne brzda zabrala az za polovinou zmacknuti tak ty prsty nejsou takovej problem, minulej rok si pamatuju jen jedinou situaci kdy sem svy brzdy proklinal – behem Jestedsky MTB 80tky se jela cerna sjezdovka z jestedu :) na jejim konci uz me fakt bolely prsty, ale rekneme si uprimne kdo casto jezdi pres takovy prasarny ze ? Ja bych takovy penize jen pro novy brzdy a jejich komfort neobetoval.

                  0 0
    • BigKarel2  

      Já je mam :D už asi půl roku a zatim šlapou…v zimě kratčí chod ale jinak plně funkční, mam origo 160mm kotouče…dal bych ale rači věčí…Ale bejt tebou du do jinejch…třeba SLX nebo XT…taky pudu časem do lepčích…tyhle sou na mě moc „neostrý“…Ale jiak fungujou spolehlivě…

      0 0
      • Carloss  

        „neostrost“ právě beru jako výhodu, protože BRka mají pěkně čitelný účinek- tzn. dá se s nima brzdit i jemně, což já třeba ocením v zimě, kdy vše klouže jak cyp.. ale nikomu svůj názor nevnucuju..

        0 0
        • BigKarel2  

          Teťs em se vrátil :D Byl sem se projet…v tohle počasí paráda…Ale joo…de to s nima ale asi kouium dopředu 180mm SLX kotouč…přemejšlim…

          0 0
    • Martyss  

      Lze nějak štělovat vzdálenost brzdové páky od gripu? Díky za odpověď.

      0 0
      • BigKarel2  

        ne

        0 0
        • Martyss  

          Mění se u těchto brzd chod páky s opotřebením destiček?

          0 0
          • juli  

            Vzdálenost páky by měla být seřiditelná inbusem, myslím 2.5, otáčením táhla pístu v čepu brzdové páky co je blíže k řidítku. Opotřebení desek nemá vliv na chod páky.

            0 0
          • miloso  

            Mení, ale asi to bude spôsobené tým, že Alligator doštičky sú hrubšie ako originál, ale to je len môj ničím nepodložený odhad. Po nahodený nových dosiek sa skrátil chod páčky, výrazne to bolo na zadnej brzde, ktorá má sama o sebe dlhý chod páčky, dlhší ako na prednej brzde. A to boli piestiky stlačené na maximum.

            Áno, štelovať vzdialenosť páčky od gripu sa dá, ale kto má krátke prsty, ako napríklad ja, tak tomu sa páčka zadnej brzdy dostane veľmi blízko gripu pre jej dlhý chod. Ale také hrozné to rozhodne nie je :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.