Zdravím, na starším kole kde je vidle SR Suntour XCM LO (asi rok 2006) je při zamčení vůle v chodu cca 1/2 – 1 cm a až pak se chod zarazí. Čím by to mohlo být a je to jednoduše opravitelné?
Zdravím, na starším kole kde je vidle SR Suntour XCM LO (asi rok 2006) je při zamčení vůle v chodu cca 1/2 – 1 cm a až pak se chod zarazí. Čím by to mohlo být a je to jednoduše opravitelné?
to je normální stav u této vidlice. ten centimetr „vůle“ při zamčení je u vidlic kvůli ochraně, protože zamčená vidlice by se mohla poškodit při jízdě v teréne – při nějakém nárazu.
u jiných vidlic je to jen pár mm.
No pokud je to takto, tak přesto je tam něco špatně, podle mého názoru. Ten náraz po tom 1 cm je hodně ostrý, takový kovový, navíc si nejsem vědom, že by to takhle bylo někdy v minulosti (kolo je kamaráda, toho bych si v minulosti když jsem mu kolo kontroloval všiml).
xcm je „základní“ vidlice. nemůžeš čekat perfektní chod a funkčnost.
A proč by jako nemohla základní vidlice fungovat perfektně vzhledem k její kvalitě?
plastová futra-vyšší tření,vložený kus čehosi do pružiny,tlum.patrona se stejným průtokem nahoru/dolů-to nemůže fungovat perfektně!
U odporužené vidlice za šest stovek je perfektní funkce už to, že to drží pohromadě, víc se čekat nedá.
Hlavně ještě platíš za to že je to váha navíc, to někdo musí zaplatit :-)
A ta váha kuva poznat .-)
Není to závada, ale ochrana vidlice, když dostane ránu zamčená. Ale stačí sundat páčku (při zamknuté vidlici nebo někde v mezipoloze) a přesadit ji o zoubek doleva. Pak bude zamykat natvrdo. To zamykání má totiž mnohem větší rozsah, než jaký vymezuje páčka. Tady tu páčku nahradil otočným kolečkem:http://forum.velomania.ru/showthread.php?…
No a zase si tim prida na kompresnim utlumu a vidle bude jeste tupejsi, nez ted.
Páčka přesahující vodlici tam není, je tam takové to kolečko jak bývalo na těchto starších vidlích. V odkazu řeší vidli XCR, já řeším XCM-LO, prevděpodobně toto: http://photo.qip.ru/…40577086.jpg
To kolecko jde vyloupnout, kdyz ho podeberes, pod nim je takove ozubene kolecko, na kterem je naklapnute.
To v odkazu je verze s mechanickym lockem, neboli verze M-Lo, v nekterych je hydraulicky, realizovany patronou oznacovany H-Lo. Pokud jde o hydraulicky lock, tak to s koleckem plati.
Díky, zkusím to nějak identifikovat, protoze to je na kole Genesis (?) a na vidli není žádná nálepka podle které by šlo určit přesný typ.
problém bude chybějící olej v patroně,která ani nebude již pod tlakem,píst ve vzduchu,náraz na hladinu,,moje neměla ani náznak něceho k proražení..viz ruský téma,nazvat to tlumičem je nesmysl,max hydrolock/ možnost stálého průtoku.....
Tak podle dohledaných fotek a co mám v hlavě to je na 99% sf7-xcm-mlo s mechanickým lockoutem.
tak asi větší vůle, nebo olámané ( opotřebované zuby ) – viz video 3:07
Tak zuby ok. Problém byl v dolní části mechanismu – dlouhá plastová část s pružinou která buď zaleze do horní plastové části nebo při zamčení se zarazí za horní plastovou část ihned nad ozubením. Ta dolní část prostě málo vylézala a pak měla velkou vůli při zamčení vidlice, musela urazit kus cesty než se zarazila.
Trochu jsem stlačil ve svěráku tuto pružinu o cca 4 mm a pak jsem ještě mezi horní část mechanismu a korunku dal podložku ze silné gumy. Chodí to naprosto parádně, přesně tak, jak tato obyčejná vidlice má chodit.