Vůle vidlice, tvrdý doraz, komfort vidlice

7 nepřečtených
  • desiRable

    Ahoj,

    jsem úplný hobby cyklista a laik, nicméně i tak mám problémy s mou novou vidlicí, spíše prosím o názor, radu, jestli je to normální. Koupil jsem si ve výprodeji tuto vidlici http://www.koloshop.cz/…da-AKCE.html

    Ze začátku to nedělalo, cca až po ujetých 1000 km? Říkám si, že jestli jsem tu vidlici i nějak nezničil se svými kily a s tím, že jsem i v terénu jezdil pořád s uzamknutou vidlí?

    Zamknutá vidlice: Když jedu do kopce nebo po rovince a najedu i na malinkatý hrbol, ve vidlici je vůle (co jsem se zdedočetl, je to správně), ale ten náraz je tak silný a tvrdý, že se mi přenese těžce do řídítek a do rukou, že je to až nesnesitelné. Nezdá se mi to normální. Přitom gripy mám dobré i dobré gelové rukavice. Náraz je opravdu velmi tvrdý. Ok, řešení je nezamykat.

    Odemčená: i přesto, že je vidlice odemčená, tak vidlice se při nájezdu na menší hrbolek jakoby klepe, malinko zajede (1cm?), ale rozhodně bych to nenazval propružením. A i to je velice tvrdé a tuhé. Mám nyní 100kg a různě jsem si zkoušel hrát s tuhostí. Původně byla vidlice na 150, což se mi zdálo hodně na má kila, jenže když jsem to snížil, tak se na ní nedalo jezdit už vůbec, to klepání při nájezdu na menší hrbol bylo ještě větší. No vyřešil jsem to, že jsem ji foukl znovu na 150, možná i více, tímpádem ale už vidlice vůbec nepruží a já jsem se zbavil těch nepříjemných vibrací.

    Uvažuji o koupi neodpružené karbonové vidlice, něco i okolo 10 tisíc, jezdím tak 50/50 lehký terén/silnice. nebo můžete mi poradit nějakou jinou vidli, která ale pošlape na 100%?

    0 0
    • novas752  

      Kolem 10 000 SR Suntour Epixon, všechny verze RoksShox Recon a i Reba se dá sehnat.

      RST vidlice nejspíš nejsou moc dobré a ano, tím že si s ní jezdil zamčenou si uvnitř mohl něco zničit. Nechápu co myslíš tou vůlí? Jakože i přes zamknutí stále lehce péruje nebo je vůle v nohách do stran, nebo?

      Zkoušel si nastavit jí na cca 20–30% sag (když na kolo zlehka sedneš, vidlice hned klesne o cca 20–30% zdvihu)? Tak to má být normálně a když se vidlice potom moc propadá při brzdění, dá se do vzduchové komory vložit token (kus plastu), který zvýší její progresivitu a ke konci chodu bude tužší aniž bys ztratil citlivost na začátku.

      Nevim co se ti zdá nenormálního na tom, že zamčená vidle nepohltí náraz? :)

      Na vibrace by určitě pomohlo lehce ufouknout oba pláště na maximálně 3 bary, spíš kolem 2,5 (jestli tam teda máš normální šířku od 2" nahoru).

      Jo a tu vidlici zamykat vůbec nemusíš, nejsi závodník a když se naučíš šlapat hezky plynule „do kruhu“, houpat se to téměř nebude.

      0 0
    • jonti  

      Neni to normalni, muzelo tam prasknout nejake tesneni a olej se dostal kam nemel a ted brani funkci vidlice, nebo si nejak prorazil lockout pri jizde se zamcenou je tam neco poskozene. Tipuju spis druhou moznost.

      Sel bych s tim do servisu a vozil v budoucnu jen odemcenou.

      0 0
    • Strakááč  

      mám tu samou vidlici doma jen na 26" kola.. a vakl tam byl prakticky hned zezačátku.. jestli si se ve vidlici vrtal, je možný že jsi takovou tu kuličku pod tím červeným štelováním komprese dal na špatný místo a nedovolí ti tu kompresi ještě změkčit.. skus odšroubovat ten šroubeček a máš tam asi 6 nebo 8 západek kam zapadá ta kulička.. a dej jí hned pod ten přečnívající ukazatel když to dáš jakkoliv jináč tak může být vidle jen zamknutá nebo na první nebo drihej stupeň komprese kdy je ta vidle opravdu dost tuhá… ale taky to tím bejt nemusí… :)

      ale ta vůle ve vidlici když je zamknutá, je normální a nic s tím neuděláš… s tou karbon vidlí budeš jak raketa..

      to tvoje RST má asi kolem 2,35 kg takže bys tou carbon vydlí mohl schodit minimálně 2 kila dolu, který poznáš :)

      0 0
    • Sunshine 29  

      Zamknutá vidle má drobnou vůli (respektive trošku zajede). Nechápu proč se divíš, že při zamčení a přejetí nerovnosti dostaneš ránu do rukou, od toho máš odpruženou vidlici, aby se to nedělo.

      Podle mě odešlo nějaký těsnění a vidlice nepruží tak jak má – způsobeno pravděpodobně ježděním v terénu se zamčenou.

      V podstatě vůbec nechápu, proč máš odpruženou vidlici, když jí vozíš v terénu zamčenou. Pokud normálně šlapeš, vidlice pracuje jen na nerovnostech a nijak tě nebrzdí (vozil jsem zamykací Recon a v životě jsem to nezamkl ani na silnici).

      Zajeď s tím do servisu, tam si poradí, tady to stejně nevyřešíme. Spíš popřemýšlej co od toho komponentu chceš…

      0 0
    • desiRable  

      Ok díky za rady, zkusím se ještě podívat na to, co píše Strakááč a rovnou bych asi koupil novou, servis bude urco hodne mastny. Dnes jsem jeste jezdil a ve vidlici i neco divne chrasti.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.