Olej do tlumičů Rockshox, Pit Stop

39 nepřečtených
  • d

    Jakou máte zkušenost s olejem do tlumiče Olej do tlumičů Rockshox, Pit Stop, 3WT. Kupováno na KK.

    Jde mi o to, že jsem použil tento olej a asi po 1000 km mi způsobuje tvrdý doraz asi v 1/2 zdvihu vidlice. Běžné maratonské ježdění.

    Používám 3WT. 1000 km mi přijde příliš brzy na takové chování. Nepomůže ani vytažení regulace odskoku a chvilkové poježdění bez něho.

    Vidím to buď na upuštění oleje, ale spíš na kompletní výměnu, tak se chci zeptat, jestli nezkusit nějaký jiný typ. Děkan.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pepek  

      vytažení regulace odskoku – nechtěl jsi říci regulace komprese?

      Jinak ti možná olej vytekl do nohy, lock funguje?

      0 0
      • d  
        1. Nechtěl, regulaci komprese vidlice vůbec nemá.
        2. Vše jinak funguje dobře.
        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • pepek  

          A co jsi tedy z té vidle vlastně vytáhl?

          0 0
    • Andrew I.  

      A jakou máš vidlici?

      0 0
    • kubad  

      řekl bych že na vině není ten olej, ale těsnění které asi nevyměnil

      0 0
    • d  

      Je to Epicon TT 2011.

      Oleje jsem nalil cca 85m ml.

      Související téma.

      0 0
      • kubad  

        takže s rozebral nerozebiratelnou patronu? a divíš se že to přestalo fungovat?

        0 0
        • d  

          Ach jo.

          0 0
          • Pedro404  

            Jestlis měl spodní nohy mazaný olejem, tak ti patrona nasála ten mazací olej, to se u Epicona stává. Musíš z ní nějakej olej vypustit.

            0 0
        • Pedro404  

          Patrona v Epiconu je nerozebíratelná? Odkdy?

          0 0
          • kubad  

            pokud si to dobře pamatuju tak dle výrobce rozebiratelná nebyla u starších modelů 2011 píše, rozebrat samo jde,

            pokud plácám blbosti tak už radši mlčím

            0 0
            • Pedro404  

              Co řiká výrobce je ale úplně irelevantní:) Rozebrat jde a neni důvod, proč by to mělo kvůli tomu přestat fungovat.

              0 0
              • kubad  

                jak píšeš, ale tady se tazatel diví proč mu to po 1000km od jeho zásahu fungovat přestalo.

                0 0
                • Pedro404  

                  Ale kvůli tomu zásahu to právě pravděpodobně nebylo.

                  0 0
                  • kubad  

                    tak zásahem to naopak bylo :D

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Proč myslíš? Jestli mu patrona nasála kolem gufera mazací olej ze spodních nohou, tak to fakt nezpůsobil vyměněnim oleje v patroně.

                      0 0
                      • kubad  

                        olej nemá ofiko v Epiconu co dělat,takže nějaká úprava to opravdu způsobila :D

                        a zajímalo by mě jestli to gufero určitě vyměnil, při výměně oleje a rozborce patrony

                        0 0
                        • Andrew I.  

                          Olej v epiconu být může, i v manuálu od výrobce je uveden jako tuning tip dát místo vazelíny 15ml oleje 2,5W (tuším) do každé nohy.

                          Co se týče rozborky patrony, tak i kdyby vyměnil gufero, tak to nepůmůže – ve spodní matici tlumící patrony je jednobřité gufero, které zabraňuje úniku oleje okolo pístnice z patrony do nohou, ale ne naopak. Lze to částečně eliminovat nasazením dvoubřitého gufera, ale je nutná uprava té spodní matice aby se tam gufero vlezlo… (někde tady o tom je celé vlákno).

                          Nicméně, pokud je patrona už rozebraná není na škodu zkontrolovat, popřípadě vyměnit těsnění (o kroužky, gufera…)

                          0 0
                          • kubad  

                            jedná se o TT Epicon,

                            a přesně s tebou souhlasím, jde mě jen o to že tazatel tady řeší „špatný“ olej místo hledání pravé příčiny, a o úpravách Epiconu toho je na foru opravdu kopec

                            0 0
    • Andrew I.  

      Tlumící patrona ,,nasála" mazací olej z nohou – vyšroubuj šroubek štelování odskoku, nech pár kapek vytéct, šroubek vrať zpátky a vyzkoušej jak vidlice chodí, když to ještě nebude ono tak postup opakuj.

      Mě to dělá taky, takže jednou za čas upustím par kapek, zkontroluju množství oleje v nohou a zase jezdím dál.

      0 0
      • d  

        OK. Zkusím, dám vědět.

        0 0
        • d  

          Jenom technická poznámka: Už jsem to dříve dělal. Jenom s vyšroubováním štelovátka si asi nevystačím, ten „odkap“ je pak minimální nebo vůbec žádný. Myslím, že bude potřeba vyšroubovat i ten šroub, tuším imbus 7, a vyšroubovat tu tyčku z tlumiče, teprve pak to valí ven.

          0 0
          • Andrew I.  

            Ano, přesně tak jsem to myslel – vyndat to červený štelovátko, odšroubovat šroub co drží pístnici ve spodní noze a následně vyšroubovat tu ,,tyčku" štelování odskoku. Hlavně upouštět postupně radši míň než to přehnat.

            0 0
          • kubad  

            štelovátko odskoku problém vyřešit nemůže těsnění jsou až za ním

            0 0
            • Andrew I.  

              Ale pokud ho vyšroubuje celý ven, tak upustí olej z patrony a tím se mu zmenší ,,hydraulický doraz" za který může velké množství oleje v patroně.

              0 0
    • novas752  

      Nějakej nápad na (ideálně plně) syntetickej olej na mazání vzduch komory místo RockShoxem doporučenýho Maxima Maxum4 Extra 15w50?

      Lepší by bylo balení do 0,5l, klidně i míň – budu s tim mazat akorát ten tlumič + možná pístek a spodní nohy vidle.

      Nebo na to stačí tlumičovej 0w30, co zase doporučujou na mazání spodních nohou?

      0 0
      • Pedro404  

        Bych tam šoupnul ten 0w30.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • danis7  

        Tlumičový určitě ne. Použij běžný motorový olej, je jedno jestli 0, 5 W/ 30,40… ve vidlici a tlumiči nikdy nebudeš mít takovou teplotu, abys poznal rozdíl ve viskozitě motorových olejů.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.