• Pietro37

    Zdar, doporučíte nějakou normální vzduchovou vidlici?

    Aby byla jízdně podobná pružinové, ale měkčí?

    Ne, nechci měnit jen pružinu za měkčí

    Jezdím řekněme gravel plus cesty…

    Teď mám Suntour XCT 30 HLO DS 29" – 100mm se zamykáním na řidítkách.

    Četl jsem tady různá vlákna a vychází mi tato:

    https://www.cyklozitny.cz/…1-8-51offset

    Prosím o komentáře a doporučení.

    0 0
    • Potkan007  

      Nechci malovat čerta na zeď, ale z fotky tuším rovný sloupek, do toho bude trochu boj sehnat něco slušně fungujícího na 29".

      0 0
      • jecnak  

        Žitný v odkaze píše:

        *obrázek je ilustrační – vidlice má rovný sloupek 1–1/8, rychloupínák 9QR

        Takže v pořádku.

        3 0
        • Potkan007  

          Moje chyba, koukal jsem podle fotky, nečetl popis

          0 0
        • Pietro37  

          Přesně tak, a stojí jen 6 790 Kč. Otázka je jestli je slušná.

          0 0
      • Pietro37  

        *obrázek je ilustrační – vidlice má rovný sloupek 1–1/8, rychloupínák 9QR

        Doufám že je to rovný soupek, stávající se snad ani tapered nedělá…

        Tahle mnou navržená má rovný sloupek i ovládání z řidítek.

        Jinak Recon je obecně chválen, ne? Není to nejlevnější má to nový systém odskoku už.

        0 0
        • Azmir  

          Jakože tam koupíš vidli v ceně celého kola? Kup na bazaru vzduchovou Suntour XCR/Raidon za litr až dva, to bude k tomu kolu adekvátní

          3 0
          • Pietro37  

            Nechci použitou, nechci Suntour. Kolo stálo 25k a je zánovní. Plus čerstvá přestavba na 1×12..

            Je sqělý a zaslouží si nový vidle.

            Ten RockShox je fajn?

            0 3
            • Azmir  

              Hele to že tě někdo okrad a prodal ti šrot za 25k už je jiná věc. To že si to předělal na 1×12 už je ale pomalu na diagnozu, takže už asi chápu i tu vidli.

              Jo bude samozřejmě v pohodě, ale vzhledem k tomu, že třeba foxky(samozřejmě ne na tvé kolo, které používá standardy z roku 2002 a ne 2024) stojí 199 EUR a ty tam teď koupíš Recona za větší prachy, protože tam nic normálního nedáš, tak je to při nejmenším úsměvné.

              Jde ale vidět, že máš asi dost peněz na rozhazování a tak tě to netrápí. Snad to kolo nebudeš nikdy prodávat, protože se při prodeji rozbrečíš kolik si do toho narval a kolik za to dostaneš.

              8 0
              • Pietro37  

                Děkuji, mrknu také na foxe.

                0 0
                • Azmir  

                  Tu za 199 EUR s rovným krkem asi neseženeš, na foxe se nedívej. Ten raidon není zas o tolik horší než recon a stojí půlku. Uvidíš sám, za kolik toho recona najdeš, jestli vůbec.

                  0 0
                  • Pietro37  

                    Díky, ale nechci Suntour, koupil jsem toho Recona.

                    0 0
                    • puka  

                      Koupil sis i pumpičku na vidlici?

                      1 0
                  • Pietro37  

                    6 700,–

                    0 0
                    • Azmir  

                      2 500,–

                      3 0
                      • Pietro37  

                        Blé, zelená.

                        0 0
                        • Azmir  

                          Na alíku koupíš jakou barvu polepů chceš za pár korun, ale už si stejně nakoupil, tak at slouží.

                          0 1
                          • Melvin  

                            Koho mi to jenom připomíná :-)

                            0 0
                            • Doyle  

                              Že by Pietro37? Ale i podobných dalších je tady dost :-))

                              0 0
                            • Emp14  

                              Toho experta s tím Cannondalem ? :)

                              0 0
              • keymaker  

                Nechápu, co řešíš. Jsou to jeho prachy :-)

                0 0
                • Azmir  

                  Od toho to forum je. Furt pracuju s variantou, že si spíš jako laik neuvědomuje co dělá a vyhazuje prachy z okna, než že by byl tak nechutně bohatý.

                  7 0
                  • Pietro37  

                    Takže ta vidlice je asi dobrá.

                    0 0
                    • Azmir  

                      Škoda, že ses tu nepřišel poradit s výběrem kola. Za 25k si tam toho recona a 1×12 mohl mít z výroby. Na té vidlici nic špatného není, ale dát 7k za základní vidli s rychloupínákem a rovným krkem je prostě úlet. Z pohledu cena/výkon je ta vidle špatná.

                      3 0
                      • Štěpánek  

                        Jsem zvědavý, jestli se s kolem, které se dá koupit za 20 tis., vejde do 50 tis.

                        1 0
                        • va-bo  

                          Kdo si hraje, nezlobí.

                          1 0
                        • Tomcat  

                          :-D no má jednoznačně talent…

                          0 0
                      • Emp14  

                        Jen ho nech, aspoň tu není nuda :)

                        0 0
              • Floydie  

                Neni to ten typek co to nedavno predelaval na 1×12 s tou cinskou kazetou a klikama? :-) Upgrade zda se jeste nekonci…

                0 0
        • novas752  

          Neni Recon jako Recon. Tohle je Recon silver = ocelový vnitrní nohy, starší verze pružení s extra malou negativkou, v překladu je to těžký a docela tupý.

          Kupovat levnější vzduchovou vidlici novou nemá smysl, stačí si na bazarech vybrat nějakou sundanou z nového kola.

          1 0
    • Pietro37  

      Kolo, horské kolo, překlep…

      0 0
      • michomin  

        Ze zvědavosti, co to je za kolo, co jsi koupil?

        0 0
        • Slavik  

          Má ho v profilu…

          KTM Alp zimní

          0 0
          • Pietro37  

            Jj, letní je stejné, akorát bez blatníků a s jinými koly a plášti. :-)))

            1 0
    • trpaslik72  

      RAIDON nebo EPIXON. Oboje možno s remote lockoutem, s rovným krkem, rozumně fungující a za rozumný prachy.

      Nebo vyčíhnout něco bazarovýho, ale to jak píšeš, nechceš.

      0 0
      • va-bo  

        Tak tak, bude to lehčí, levnější a jednoduché na údržbu.

        0 0
      • pavelxy  

        Nevidíš, že nechce Suntour? Tečka…:D

        0 0
      • Pietro37  

        Díky, nevím, ale Suntour nechci. Sice Japonci, ale s čínským jménem :-(((

        A ta moje pružinová od nich je děs.

        0 1
        • puka  

          Tak jasně, že třeba cannondale za 15 tisíc se nebude chovat jako za 150 tisíc. Levný rok šok by tě děsil také.

          1 0
        • novas752  

          A jaká by asi měla být když za nima přijde výrobce kola s tim, že chce 50 000 vidlic, kus za 15 USD… Tam je úplbě jedno kdo to vyrábí, to má v konstrukčnim zadání akorát držet přední kolo a tvářit se odpruženě.

          Lepšímu Suntouru bych se vůbec nevyhýbal.

          7 0
      • Pietro37  

        Díky za tip, jj, zůstal jsem na půl cesty. Recon Silver

        0 0
    • Sinpa  

      Zůstals na půl cesty, Recon/Raidon to samé, jen jedno je za polovic druhého. Reba lepší/lehčí, ale za víc.

      0 0
      • Lišák  

        Reba 29", QR, rovný sloupek. Pošli odkaz.

        0 0
    • va-bo  

      Ocelové vnitřní nohy mají takovou drobnou nectnost. Pokud se zanedbá údržba , poškodí se provozem gufera a následně povrchová úprava noh, tak to v oblasti futer rezne. Bez ohledu na značku vidlice. Je potřeba čistit a mazat.

      1 0
    • šlapatko  

      Pokud má rám semiintegrované hlavové složení = díra 44mm nahoře i dole. Lze použít redukční hlavové složení. Hlava se zdvihne o cca 1cm. Přibyde ti tak vidlic na výběr. Přední kolo bych přepletl na boost.

      https://www.dookie.cz/…pered-cerna/?…

      0 0
    • Pietro37  

      Tak tahle to dopadlo, super poježdení, tlak nevím, pumpička je teprve na cestě, ale zhruba vyhovuje. Oskok na zajíce ale asi posunu trochu k želvě.

      Krásných 30km, jako nový kolo.

      Takže mám lepší pohon a vidlici.

      Další zastavka, brzdy.

      Nějaké tipy? SLX jsou dobrý? 2 písty? 4 písty?

      0 0
      • va-bo  

        Pěkně. Já tedy dávám rychloupínák z druhé strany :-)

        0 0
        • Pietro37  

          Zkusím, jsem levák, jde mi to lépe do ruky :-)))

          2 1
      • Vilém  

        Ted se jeste naucit jak patri rychloupinak.

        0 0
        • Pietro37  

          Zkusím obráceně, jsem levák, jde mi to lépe do ruky :-)))

          1 1
          • Vilém  

            Ze tak nemas i zadni teda.

            0 0
          • Radek Broz  

            Tak si jako levák dej i pohon na levou stranu a kotouče na pravou.

            1 0
            • krabica  

              Stačí na kolo sednout opačně a vyřešené.

              0 0
      • miki  

        Ta Kurta k blatníku je stabilizátor aby kolo jelo jen rovně?

        2 0
        • Pietro37  

          Ano, rovně z hospody.

          0 0
        • Bonebiker1  

          Ten přední blatník chycený k rámu je teda fakt hodně velkej punk.

          0 0
      • Pavlos.76  

        Měl jsem Deore a teď mám SLX 2píst i s kotouči 180/160 a spokojenost.. krátké páky a brzdí to…tedy už jsem spálil desky, ale kotouč přežil, desky nové lepší a jede se dál…

        0 0
      • Lišák  

        Teď ještě zubatý a tlustší plášť na předek. Vpředu i vzadu upustit minimálně 1,5 bar a konečně to bude kolo do terénu.

        1 0
        • Pietro37  

          Je zubatý akorát, na podzim. Na léto poloslliks. Jen blázen tahá gumy od traktoru.

          Přední mám rád úzkou, dobře se zařežává do terénu a drží stopu.

          Tlaky dle tabulky a na minimálních hodnotách výrobce. Měkké gumy neodvalují. Moje tlaky jedou super.

          Tyhle nízký tlaky si jezdíte někde v bikerských rezervacích, pro normální ježdění nepoužitelné.

          0 2
          • Lišák  

            Teď jsem tady dával fotky, jak jsem trošku překopal HT. Je tam i o jízdním projevu na asfaltu i trailech. Tlaky P – 1,2bar, Z – 1,5 bar. V „bikerských rezervacích“ se pohybuju řádově pár hodin ročně. A to na FS. Za loňský rok mám najeto na MTB (HT + FS) 205 hodin, protože jsem byl 7 měsíců na neschpence. Rok před tím 261 hodin. letos zatím 333 hodin. :-)

            0 0
            • Gwaihir  

              S těmi tlaky máš 60kg?

              0 0
              • J1RKA  

                klidne i skolem 80

                0 0
              • Lišák  

                Nahatej 74.

                0 0
              • TKay  

                Tolik se dá v pohodě i na 80 kilo, ale spíš na pomalou techniku. Na lety do šutrů v pade to není.

                0 0
                • Lišák  

                  Přesně. Nejsem žádný střelec, jezdím na pohodu.

                  0 0
              • novas752  

                Ono to táleží dost na šířce ráfků a provedení plášťů. S odolnějším tužším casingem si můžeš dovolit nižší tlak než s nějakou tenkou šlupkou.

                Sám teď jezdim na trailovym pevňáku Spešly s Grid casingem, na 75kg v klidu 1,25 a 1,6 baru.

                0 0
          • Gwaihir  

            Každý má normální ježdění úplně jiné. Tlaky nastavujes taky podle toho, jestli máš duše nebo ne. Bezduše dovolují nižší tlaky a tím mírně pohodlnější jízdu. Pocit, že ti to neodvaluje je jen pocit, poznáš to jen na asfaltu a i tak to nemáš zaměřené. Divil by ses,, že reálný rozdíl bude hodně malý až žádný.

            Btw měl jsi na předním kole i něco jiného než uzovku, že jsi spokojen s tím, jak se kolo zarezava do terénu? Já bych zrovna přední kolo úplně zařízlé do terénu nechtěl.

            0 0
      • Simi82  

        Teď bych koupil nový kolo na karbonovým rámu…

        4 0
        • Pietro37  

          Nepotřebuju. Jsem velice spokojen s tímto rámem. Konečně něco stabilního pod zadkem.

          0 0
          • pavelxy  

            Jako že karbon nebude stabilní??

            0 0
        • Melvin  

          Já bych do toholde ještě nasypal nějaké peníze :-)

          2 0
      • skaj  

        4 pisty jsou na tohle kolo a styl jizdy zbytecne. Jen vylestis desky a bude ro brzdit hur nez 2 pistky.

        SLX oka, ale i Deore jsou uplne v pohode a klidne bych je tam dal. Mezi trmeny nepoznas rozdil.

        0 0
    • bluerider  

      Přidám se s dotazem na dofukování vidlic. Plánuji konečně koupit pumpu na vidlici (Manitou Markhor) a upravovat tlak podle venkovní teploty (např. během letošních veder to bylo pocitově příliš tvrdé, teď po ochlazení to je lepší). Je tam něco, na co si dát pozor? Nemám s tím žádnou zkušenost.

      0 0
      • J1RKA  

        nastavis sag a pak uz chvili kroutis koleckama, kdyz to nepomuze tak bud prifouknes nebo uberes, nikdo ti nedokaze nastavit spravne vidli, jenom ten sag ano

        0 0
        • bluerider  

          A co tabulka doporučených tlaků na hmotnost? Mám se tím řídit?

          0 0
          • va-bo  

            Tabulka je orientační. Nastavuj podle sagu.

            0 0
            • Lišák  

              Krok 1 – Tabulka je orientační. Nastavuj podle sagu.

              Krok 2 – Sag je orientační. Po nastavení sagu nastavuj dál podle pocitu při jízdě a využití zdvihu.

              0 0
              • J1RKA  

                nj, jenze jsi do toho zapomel vlozit teplotu vzduchu, jak byl puvodni dotaz :DDD

                2 0
    • Pietro37  

      Díky všem, objednané SLX, dvojpistové.

      O tlacích toto vlákno není.

      I když:

      Vepředu mám gravelový plášť. V horách nejezdím. Zadek mám 2'' jen na zimu, tedy kombinace 50/44. V létě 44/42, vepředu poloslika.

      PS: Horská kola jsou do 2,5 baru.

      https://www.kolopro.cz/…tlak_trenink

      0 0
      • Melvin  

        Nechápu tu kombinaci vzadu širší plášť než vepředu. Vždyť je to přesně naopak než potřebuješ. Vepředu potřebuješ větší přilnavost než vzadu. Proto se taky někdy dává dozadu plášť z menším vzorkem (ať to jede) a dopředu s hrubším (ať to drží).

        5 0
        • Pietro37  

          Vzadu potřebuji měkčí (na záda) s vyšším vzorkem (záběr v terénu). V předu potřebuji tvrdší a užší, který zbytečně na zpevněných površích nezpomaluje, drží stopu a zařezává se do měkčího terénu. S pláštěm nad 44mm nemám nad předním kolem kontrolu kterou potřebují. Negativrm byly rázy, ale vyřešila nová vidlice,jsem absolutně spokojen. Vzadu mám teď 2,50, minimum je 2,4 baru. Vepředu 2,8, minimum je 3 bary. Díky B-F jsem snížil a teď mám rozumný kompromis mezi asfaltem a offroadem.

          0 4
          • Lišák  

            Zkoušel jsi vepředu něco jinýho, než tu užovku? Jak jsem psal o testování toho HT – na předku DHF se středně měkkou směsí jede po asfaltu v podstatě stejně, jako Racing Ray SpeedGrip. Zato v terénu je to s DHF „pocit sucha a jistoty“. Na rozdíl od Raye.

            1 0
          • skaj  

            S pláštěm nad 44mm nemám nad předním kolem kontrolu kterou potřebují.

            Nad zadnym plastem nemuzes mit kontrolu kdyz ho nafoukas jako sutr:) Hlavne – sirka je relativne nezajimava velicina, rozhodujici je vzorek a smes.

            Ale abych jen nekibicoval – ty proste jezdis opatrne, pomalu na trekingovem kole postavenem na horskem ramu. To neni nic spatneho, jen to vysvetluje vyber a nafoukani plastu. Pro rozumnou jizdu v terenu (jaky vidi mistni uzivatele, kdyz se rekne horske kolo + teren) je to co delas ciry nesmysl.

            4 0
            • Pietro37  

              Ta druhá část konečně dává smysl. Místo trekingového klidně řekněme krosové kolo na horském rámu.

              A pak máš pravdu. Většina jen krafe a ví kulový kudy jezdím.

              Hrubě řečeno jezdím stezky se všemi druhy povrchů. Vyhýbám se zoraným polím. Do kopce, z kopce, z kopce opatrně. Nevím co je ten terén pro horské kola a kde roste.

              Zkoušel jsem 2,25"", přední šel do skříně po první jízdě, zadní po měsíci. To prostě nejede. Sorry.

              Díky za fér koment.

              0 1
              • Melvin  

                Je sranda, že řešíš, že širší plášť vepředu nejede, ale vzadu ti to nevadí.

                0 0
                • J1RKA  

                  ja mu verim, zenato jednou prijde :D meby dost vadilo, ze ten plast nebude mit vpodstate zadnej grip

                  0 0
          • krabica  

            Chápu, když jedeš proti kopci, tak potřebuješ vzadu pořádný záběr.

            0 0
            • TK75  

              :D

              0 0
            • Lišák  

              Tak jasně, že jo. Když se jezdí proti kopci, tak dolů se kolo vodí. Aneb TB vpředu, Z-MAX vzadu a 3 bar obě! Jinak nelze jezdit.

              TEČKA!

              3 0
            • Pietro37  

              Přesně tak, proto v zadu širší, měkčí plášť s terénním vzorkem.

              0 0
              • Lišák  

                Přesně tak, proto v zadu širší, měkčí plášť s terénním vzorkem aby to jelo. Vpředu by takový plášť byl šílená kotva.

                0 0
                • pepek  

                  Nebyl tady uz jeden s timto vynalezem?

                  1 0
                  • Forester  

                    dříve se takto jezdilo, obouvalo … limitem pro výjezd byl vzorek zadního pláště

                    0 0
                    • J1RKA  

                      hele to nepamatuju, bud jsem mel oba plaste stejny, nebo vepredu hrubsi, jeste kouknu na archivni fota

                      0 0
                    • Lišák  

                      A limitem pro sjezd bylo co? Pokud se teda nejezdilo nahoru terénem a dolů po asfaltu.

                      0 0
                      • J1RKA  

                        tak on nepise co bylo na predku, vpodstate ma ale pravdu, limitem pro vyjezd je zadni plast, pro sjezd to je predni, ale chapu, zeto navadi z diskuze, zese z kola driv delala motocrosska

                        0 0
                      • Forester  

                        Bavíme se o polovině devadesátek … pláště 1,9 … 2,0 už byly označovány za sjezdové

                        Při výjezdech mě omezoval vzorek pláště, který často proklouznul … měli jsme dva výjezdy, kde se testovali nové pláště. Co se týče sjezdu, tam je za mě hlavní omezení hlava.

                        Nechci rozjet flame … takhle to bylo o nás. Vepředu, aby to jelo a vzadu, aby neproklouzl … věřím, že jinde to mohlo být trochu jinak … jsem původně z Polabí (i když teď vlastně pořád), tak možná proto :-)

                        0 0
                        • Forester  

                          teď už samozřejmě obouvám jinak … to jen pro upřesnění :-) … aktuálně Racing Ray a Racing Ralph

                          0 0
                        • Lišák  

                          Vepředu, aby to jelo a vzadu, aby neproklouzl

                          Zadek souhlas, předek ne úplně. Psal jsem to tady včera. Vlastní opravdu čerstvá zkušenost s docela šíleným kombem plášťů DHF 2,3" maxxterra 1,2 bar předek, Racing Ralph 2,1" speed 1,6 bar zadek. Po asfaltu to jede nepatrně hůř, než Ray 2,25" speedgrip. V terénu je jistota o míle před Rayem.

                          Tím chci říct, že (alespoň pro mě) je celkem buřt co je vpředu z hlediska rychlosti.

                          Možná je to tím, že nejsem závodník, tak to zpomalení třeba ani moc nevnímám.

                          0 0
                          • Forester  

                            ještě jednou … jde o historii

                            vidlice pevná, pak upgrade na elastomer

                            kola 26, obutí 1,9, max 1,95

                            tlak kolem 3–3,5 baru, samozřejmě s duší

                            jiná doba, jiné styly, jiné priority … omezovalo mě to, že něco nevyjedu. Na nějaký hustokrutopřísný sjezd jsem neměl koule … a to ani teď :-)

                            0 0
                          • J1RKA  

                            vzpominam, zkdyz jsem jezdil kontiky < RS – RK > a pak jsem presel na bezduse a obe kola jsem prezul na < RoRo > 2,1 mozna 2,2 to ted nevim, a byl jsem rychlejsi nez na kontikach :D tojsem normalne nechapal

                            0 0
                            • Forester  

                              ¨Tak ať nám to jezdí :-)

                              0 0
                              • J1RKA  

                                jezdim kolem, do < Karanyho a na oDdechoff >

                                0 0
                                • Forester  

                                  tak to můžem někdy prubnout spolu :-)

                                  0 0
                          • Pietro37  

                            Taky nejsem závodník, ale tlaky vnímám, když snížím zadní řekněme pod 2,5 baru, tak to prostě po asfaltu nejede, tahám to jak lemra po 50 km. A přední když snížím tlak nebo dám širokou, tak to prostě nezatáčí a po silnici to lítá jak ožralý.

                            0 2
                            • Johny.Merida  

                              Tvl, si docela protiřečíš.....kup si cross pláště nebo grévla.....:-))) aby se ti to zařezávalo do terénu na silnici......

                              0 0
                        • Pietro37  

                          Přesně takto to mám já. A od Polabí nejsem daleko, těch hor s těžkým terénem taky u nás moc není…

                          0 0
                          • J1RKA  

                            prosimte, staci vyrazit nad zimak v KH, tam jsou cesticky jedna basen

                            0 0
                      • Pietro37  

                        Rychlost, když jedu z kopce, jedu opatrně. Neprovozuji sjezd, ale rekreační XC.

                        0 0
                  • Lišák  

                    Pavproch. TB předek, Z-MAX zadek, oba 3 bar. Jinak kolo v terénu nefunguje. TEČKA!

                    2 0
      • Cavendish  

        Na 21Kg elektrokole mám vpředu 2 a vzadu 2,2 a to já sám mám 83Kg :) Pláště 44mma přijde mi to tvrdé. Budu dávat 50mm, abych si mohl ten tlak ponížit.

        CX galusky 33mm foukám 1,8 a 2.

        0 0
      • Vilém  

        No s tema SLX si proti Deore fakt pomuzes:)

        Vyhozeny penize. Ale ty to proste chces, tak smele do toho.

        0 1
        • J1RKA  

          MT-200 jsou deore? se v shitmanu tedy nevyznam, tak se proto ptam

          1 0
          • Vilém  

            Pokud ma MT tak ano, vyse psal, ze dava SLX misto Deore.

            0 1
            • Pietro37  

              Ne, mám Altus, někdo psal že mi Deore budou stačit a ne SLX…

              0 0
            • Vilém  

              Sypu si hlavu na popel, popletl jsem si nicky, Pietro s Pavlosem.

              0 0
          • Pietro37  

            Mt200 jsou Altus, tříprsté, měkké.

            Šetří destičky, ale nouzové brzdění zapomeň.

            0 0
        • pítrs  

          Já bych to nepodceňoval, přijde kritická situace a brzdového účinku není nikdy dost.. takže jedině maximum od trickstuffu

          *edit

          samozřejmě s adekvátním kotoučem

          1 0
    • nomecz  

      X

      0 0
      • Lišák  

        Ale, no tak.

        Konečně zase trocha zábavy. Netrolí v jiných vláknech, tak pohoda, ne?

        2 0
    • F1L  

      Ahoj, bych se tu přidal..sháním odpruženou vidlu 29 s tapered krkem a RU. Cca do 5 tisíc max. Asi vyhrává Raidon (za 4 cca). Pak je k mání Epixon (za cca 5,3)..ale otázka, zda se ten cenovej rozdíl vyplatí? No a pak cca za 4,9 jsem viděl Recona silver RL (ale jak jste tu psali, tam se asi připlácí za značku). Co byste vzali? Je to na HT hliníkovýho cca 25 tisíc nákupka před 3 rokama..takže žádný dělo.

      0 0
      • nomecz  

        Ber Raidona, Epixon je v podstatě to stejné akorát o par gramu lehčí

        1 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce