Výběr elektrokola - Crussis vs. Leader Fox / Cube vs. Apache

8 nepřečtených
  • orinek

    Ahoj,

    chtěl bych poprosit o pomoc při výběru pánského elektrokola. Je to mé první elektrokolo, na žádném jsem bohužel ani neseděl, ročně jsem dosud na najezdil spíše rekreačně cca 400 km. Vyjma spolehlivosti a kvality komponent (brzdy, přehazovačka) je pro mne důležitá i co nejnižší hlučnost motoru. Nevím, jak jsou v tomto obecně rozdíly mezi nejnovějšími motory BOSCH CX a Bafang M500. Prošel jsem několik diskusních fór, nastudoval něco o komponentech, ale stále jsem dost laik.

    Z levnějších modelů, motor Bafang M500, cena okolo 60.000 Kč, mám ve výběru (specifikace kola v linku):

    Crussis ONE-Largo 9.6-S

    Leader Fox KENT 29

    a nebo, pokud se to pro začátečníka vyplatí a je nějaký výrazný rozdíl v hlučnosti ve prospěch motoru Bosch, uvažuji i o těchto 2 dražších, cenová hladina cca 75.000 Kč, možnostech:

    Cube Reaction Hybrid PRO 625

    Apache HUPAHU 3 Bosch CX 625

    Budu rád za upřesnění zda a případně jaké hlavní rozdíly jsou mezi variantami. Nevím, jestli se oplatí při rekreačním využití investovat o 15.000 Kč více do dražších kol s motory BOSCH atd. Samozřejmě počítám, že bych si před nákupem kolo u prodejce vyzkoušel.

    Předem velice děkuji za rady zkušenějších cyklistů.

    0 2
    • Jáchym 1  

      Chceš li mít klid,tak Bosch.

      Je to tady už několikrát diskutovaný.

      Event.SZ

      0 1
    • HadVoe  

      ahoj,

      ahoj. loni jsem příbuzným kupoval 4 kola apache s boschem i bafangem. bosch je na plný výkon svižnější, ale stejně na tom všichni jezdí 2–3 z 5. max výkon je dobrý na kravení brzda-plyn :). za běžných projížděk rozdíl minimální. bafang mi kupodivu příde tišší. po 2000 km nikde problém u obou. i když pocit z bafangu mám, že to tak precizní mechanika nebude.. ale jestli budeš mít nájezd 3× větší než ted (u našich stařečku 5× větší než s normálním kolem), po běžných silnicích a polních cestách, tak ti vydrží dlouho… Když si ty kola půjčuju během projížděk, tak víc vnímám vliv dalších komponent, jako jsou brzdy, přehazka, vidle.. než samotný motor. oba typy mají citlivý rozjezd i vypínání kolem 25 km a hlučnost je taky v cajku. dojezd je podobný.

      co mě na bafangu štve – tak je ten obrovský LCD co teď k nim dávaj – naprosto rozbitná věc která zobrazuje stejný minimum věcí jako ten malý bosch lcd u řídítek. aspon propojení s mobilem tam čínani mohli nacpat s mapama. to třeba má ten český motor https://apache-bike.cz/…mp-drives-en , který ale u nás neprošel kvůli designu baterie na rámu…

      btw – zkoušel jsem loni i cruissis kola, ale přišly mě takový neohrabaný, kolotočářský barvy a komponenty horší – hlavně brzdy mě štvaly.

      cube se mi líbí kvůli pevným rámům a zpracování obecně…

      leader fox lepší než crussis, ale apache to vyhrál…

      dle cen je to všechno zhruba o 30% dražší než loni a hlavně toho moc není. Takže bych spíš řešil pocit ze svezení, než typ motoru u kol co vůbec budou skladem :)

      0 1
    • vladach80  

      Ahoj, loni jsme si pořídili Leaderfrox Awalon a Exetera a crussis městské pro babku. Za mě spokojenost, srovnání mám pouze s apachem a to ještě jen s motorem v zadním náboji kola. Za mě leaderfox komfortnější a hladší jízda. Jezdíme jak pole, tak štěřkové a lesní cesty ale i asfalt. Při větších rázech se ozývá uložení baterie, která je zespodu rámu, pokud by bylo shora, asi by to tolik netlouklo. Nic jiného jsem zatím nezaznamenal jako problém.

      Pokud by jsi se náhodou rozhodl, tak já je kupoval s vadou laku přímo z výroby = záruka na vše krom toho laku (což neřeším, protože jsem na kola prase), ale chce to hlídat.

      0 0
    • mascot  

      Ktorý si nakoniec kúpil a si spokojný?

      0 3
    • roman 3D  

      crussis do toho pěkně šlápnul, jarda musí mít radost

      https://mtbs.cz/…ie/tech-news

      0 3
    • revizak  

      Máme rok Crussis e-cros s Bafangem500, žena s Bafanfem 400.Oba baterii 700. Oba jsme 60+.Já jezdím pravidelně, žena rekreačně.

      Oba motory jsou tiché(najeto 3200km),do záběru přechází hladce.Sice velký ale dobře čitelný dispej. Nejnižší přípomoc 150~180W, 5ka trhá dlažbu.

      Kamarádi mají Bosche i Jamahu cca 3 roky staré a jsou hlučnější.

      Při váze 95kg na 40km a nastoupání 400m spotřeba 15% baterie.Minulý týden 75km Šumavy s 950m stoupání,smíšený povrch.Já 45% žena 60%

      Takže bych už do 700ky baterky nešel.Je těžká.Celá kola jsou těžká.Cca25kg­.Zvedat do vlaku či nést do schodů nic moc.

      0 0
    • va-bo  

      Ted jsem resil zadni nabu u Crusisu (148/12). Praporky zabiraly do rohatky jen 1/2 a urazily se brity, takze se z toho stala volnobezka na obe strany. Prepletl jsem to na nabu Dartmoor, tak uvidime.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.