• pepa_z_depa1

    Zdravím, prosím o cenné rady a připomínky k výběru kola. Po několika lenivých letech chci zase začít rekreačně jezdit do hor na vyjížďky (Javorníky, Beskydy,…) a poohlížím se po novém kole, doposud jsem jezdil jen HT a chci pořídit fulla, problém je v tom, že v dnešní nabídce je toho tolik, že nevím sám co :(

    Představa je asi taková:

    • 120 až 140 mm zdvih
    • nejlépe čtyřčep
    • cena do 65 tis.

    Nechci kolo na závody, ale spíš na pohodové svezení po hřebenovce a sem tam to zkusit pustit z kopce dolů a dojet domů po cyklostezce (asfalt) kolem vody. Nejsem dnes už schopen posoudit, co je s ohledem na osazení předražené a co je OK. Jak jsem si tu četl, tak třeba Specialized jsou super kola, ale začali je žeprej „ošizovat“ na výbavě, ale fak nevím a nechci soudit. Spíše klasická otázka… ? Poměr/Cena/Výkon ?

    Zkuste mi prosím něco doporučit z vlastních zkušeností, mám vybraných pár kol (viz. odkazy) co se mi líbí… a zatím mi v oku asi nejvíc zustal Trance X.1 Pokud bude jiný tip, sem sním aspoň se kouknu na odkazy.

    http://www.ghost-bikes.cz/…ost-amr-7500

    http://www.cubebikes.cz/…ce-2012.html

    http://www.giant-bicycles.com/…/9578/50430/

    http://www.lapierre.cz/…y/24934.html

    Děkuji za reakce.

    0 0
    • Vencik  

      Za mě určitě tohle, jinak je spoustu dalších supr kol.

      http://www.rockmachine.us/…zard-90.html

      0 0
    • deekay  

      Z tebou uvedenych jsem jel lonske modely vyjma ghostu a nejvic mi sedla Zestyna. Ovsem pro letosek udelali docela zmeny na geometrii, tak nevim, chce to zkusit.

      Jinak pomer cena vykon – kouknul bych jeste na Canyon Nerve XC 9.0 nebo 8.0, dle penez.

      Osobne jsem ale nejel, nicmene to povyhravalo vsechny mozny testy a cena je fakt vzhledem k vybave super, oproti treba ty Zestyne ale i ostatnim. Vicemene Nerve XC 8.0 je osazenej skoro jak trance X1 a stoji vo 10k mene.

      0 0
      • pepa_z_depa1  

        Já už na ty Canyon kola koukal, hodně se mi líbí Nerve AM 9.0 (o 9.0 X ani nemluvě) ta 9.0 je osazena XTR, ale je to 2.900,– Euro (cca 75 tis.) a těch mích uváděných 65 tis. je pro mě strop. Jinak jsem nenašel na kola Canyon zastoupení v ČR (asi jen na objdnávku z D), tak nevim jak se zárukou, případně jinýma věcma.

        0 0
        • deekay  

          AM uz jsem bral dle tvych pozadavku jako uz prilis „terenni“.

          a XC 9.0 je na sramu X0 za 2500eur

          objednani je jen z nemecka a kdyz si phledas tu na foru nake prispevky a temata, tak to funguje ok i s reklamacema.

          0 0
          • Luma  

            třeba tenhle je krásný i barvou http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

            0 0
          • Luma  

            zdvih 120mm je do beskyd málo,těch 140mm je myslím idealní…

            0 0
            • Meneldor  

              tak tak

              0 0
            • deekay  

              OK dam na vas, ja v beskydech na biku nebyl a kdyz psal jen vyjizdky rekreacne… :)

              Ale i ty nizsi AMka jsou pekne vybaveny, treba jako ta 7.0 jak jsi hazel.

              0 0
              • Luma  

                Já mám 120zdvih a beskydy jezdím(mám je skoro za barakem)a přijde mi to málo.Pokuď to nebude nějaký tank ta se dá sehnat krásné kolo do 13kg a fakt se ty dva centimetry sejdou.Já bych asi si něco postavil sám,za 65tisíc se dá postavit solidní kolo.

                0 0
                • pepa_z_depa1  

                  Představu postavit kolo jsem měl, ale ztroskotal jsem na té ceně. Kdybych chtěl sestavit kolo ve stejném levelu osazení, jako sériové kolo v této cenové kategorii, tak bych byl někde jinde. A pak je to stejná otázka, jaký rám??? O zbytku osazení bych jistou představu měl ;)

                  0 0
                • deekay  

                  Podle me, pokud nema pristup ke komponentum za super ceny tak se tezko dostane pak na cenu nakyho toho canyonu.

                  Nadruhou stranu, moznost osadit si to fakt dle sveho je super.

                  0 0
                  • Luma  

                    Právě poskládat si svoje kolo je super,spotřební věci nemusíš mít špičkové.Viz třeba Tvůj LV-pěkné a funkční a ani tam nemusí být XTR nebo X0

                    0 0
                    • deekay  

                      Jasne no… ram, vidle, kola

                      zbytek je spotrebka a stejne si dost lidi dava sedlo/riditka/for­bec jakej mu vyhovuje

                      problem spis je, ze dost ramu samostatne je celkem predrazenych oproti celemu kolu. To uz se pak vyplati vzit to cely kolo, kdyz se na tom ramu nabizi a pripadne veci, co se mi nelibi nahradit.

                      A pokud je ten bike ve sleve, tak tuplem.

                      A taky dost firem samotny ram nenabizi.

                      Kdyz to zkusime poscitat zhruba bez ramu:

                      Vidlice – 13000 (RS RVL napr nebo za 10k epicon od milana)

                      Brzdy – 3300 (nove SLX)

                      Kliky – 3400 (XT)

                      Presmyk – 600 (XT)

                      Razeni – 1600 (XT)

                      Prehazka – 1100 (XT)

                      retez – 300

                      kola – 7000 (novatec naby + XM719napr) nebo za 10 treba fulcrum RZ

                      sedlo – 1000

                      sedlovka – 1000

                      forbec – 1000

                      riditka – 1500

                      gumy – 2×700

                      to mame celkem pres 35k, takze by musel sehnat za 30 ram s tlumicem

                      pedaly stejne u koupenyho kola nejsou.

                      0 0
                      • Luma  

                        No máš to spočítané celkem dobře,něco co tam máš by se dalo sehnat levněji :-) Jinak rám za 30tisíc už bude hodně dobrý.Třeba někdo tady prodaval skoro nejetý LV301 cena kolem 30tisíc. a třeba Epicon s pevnou osou by byla celkem dobrá volba.Zaleží co člověk chce.Je jasné že se na cenu hotových kol nedostaneš,ale většinou jsou u hotových kol slabší kola(naboje,vidlice atd.)Chce to hledat a hlavně zkoušet ať si ujasní co vlastně chce preferuje,geo­metrie,funkce zadní stavby atd.Stejně jestli to bude jeho první full tak bude nadšený,nebo zklamaný ze všeho.

                        0 0
                        • deekay  

                          Jasne, ja bral takovy normalni cenu baj vocko. Leckdy se daji zadobre poridit zajimavy veci.

                          Ja treba koupil svoji vidli za 250E, novou na hibike.de… takze tak :)

                          Hlavne mi zbyly naky veci tehda z HT – razeni, brzdy (ty jsem teda pak jen vyhandloval za jinou barvu)… hned ta cena sleze

                          0 0
                    • pepa_z_depa1  

                      máš pravdu bylo by to super poskládat si kolo, ale jak jsem psal výše, je to finančně někde jinde ;)

                      0 0
                  • vojtechposmourny  

                    Stačí nakupovat ve slevách a akcích, plus se nebát koupit ze zehraničí. Fritzz v profilu vyšel na cca 75 tisíc.což vzhledem k osazení není zas tak strašné.

                    0 0
                    • Lenka.05  

                      Ten tvůj Fritzz je fakt moc pěknej. Teď se dají koupit za dobrý peníze ve výprodeji samotné rámy, umím si představit pěkně poskládané kolo do stanoveného limitu 65tis.

                      0 0
                      • vojtechposmourny  

                        No, já ho bral sice odjinud, ale za podobný peníze (600e včetně tlumiče + pošta).

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Pokud jde o ty z bike-discount, tak ty bohužel už jsou k mání jen v malých velikostech (konkrétně Fritzz jen v 16" a Stereo v 15" a 16"). Větší velikosti už před pár týdny došly.

                        0 0
    • Joseph de Sax  

      z vlastních zkušeností bych ti radil zdvih nula a budeš to mít v pohodě…

      0 0
      • Kubiczech  

        Není nad dobrou radu. Když už nutně Spešl, tak Stumpík.

        0 0
        • pepa_z_depa1  

          o toho Spešlu připadá v úvahu v této cenové kategori snad jen

          http://specialized.com/…CProduct.jsp?…

          ale jak jsem psal, myslím, že za cenu Stumpjumpera FSR Comp se možná dá sehnad i lépe osazené kolo, ale nevim…

          0 0
          • Kubiczech  

            Já si to také myslím. Lépe osazené a lehčí kolo za cenu SJ určitě.

            0 0
          • gallardo  

            To urcite, spesl ma ty ceny v zakladu hodne vysoko. Na druhou stranu daji se sehnat ve vyprodejich i s 30% slevou, pokud najdes velikost a nevadi ti model 2011. i na model 2012 jsou slevy, pokud bys udelal ted nekdy predobjednavku, tak tech 15% dostanes.

            Kazdopadne v Beskydech sem byl na jare a stump se tam velmi osvedcil, z kopce dolu super a i v hodne rozbitych a kamenitych vyjezdech jsem ujizdel HT chrtum.

            0 0
            • marapara  

              jj, také jsem před rokem bral SJ FSR Elite z cca 30% slevou. Ale i tak tam byly nějaké vyjebávky typické pro Spešl, třeba Deore zadní náboj :). To je fakt síla, za taký peníz taková ***** :). No už se tak točí ložiskový Kore 10 mm osa :).

              Nicméně základ je fakt výborný – vidle Talas, lehký a tuhý rám 140 mm zdvih s Fox Triad tlumičem, to je základ pro lehký, kvalitní a funční bajk. Když jsem asi před měsícem dělal generálku po sezoně, tak jsem kompletně odstrojil rám a hodil ho na váhu s tlumičem a váha ukázala 2780 gr. Vel. mám L, to je velice slušný údaj.

              0 0
              • scret  

                slusna vaha…

                0 0
                • deekay  

                  A pak ze LV je plechovka :)) ten spesl je skoro stejne lehkej :)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    nojo, ale není na 160mm

                    0 0
                    • kubad  

                      170mm

                      0 0
                    • deekay  

                      No taky dle me na tech 160ti uz to dle vseho neni ideal.

                      Uvidime jestli to kubad prubne, jak tusim nekde psal.

                      A taky vidime co udela delsi foxackej tlumic co bude od Mk10. Protoze tech 190/50 uz na 160mm bike taky nic moc, to uz je fakt kratoucky.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        já mám na 170mm taky 50mm tlumič a nepozoruju žádný problémy (kromě toho že mi teda nesedí progresivita)

                        0 0
                        • deekay  

                          co treba velky leveration ratio a tim nutnej zbytecne vysokej tlak v tlumici?

                          S delsim tlumicem by to imho chodilo o dost lip.

                          Co ti nesedi na progresivite? Predpokladam ze moc mala?

                          Ja co sem zkousel normalniho reigna, tak mi to nesedlo vubec, tak jak to bylo postaveny. Zacatek nic moc a pak se to propadalo silene do zdvihu, az mi to prislo neprijemny.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            při své váze mám tlaky v pohodě i přes tu velkou komoru…

                            Progresivita je blbá, nevím jestli malá nebo velká (na to už se tady vedly filozofické debaty, co to vlastně znamená :-) – přesně jak píšeš – propadání do zdvihu na neúměrně malých nerovnostech. Pro lehkou holku je to ok, ale i Zuzce jsem HV komoru pro jistotu zmenšil. Já jí mám taky vyplněnou, tlak v expanzce na max a stejně se to propadá a to vážim do 70kg. Vůbec si nedovedu představit, co to vyvádí pod těžkýma lidma, přeci jen, má to být enduro, ne DH kolo…

                            Takže zbývá zmenšit komoru těma vycpávkama od foxe, ale já rovnou sháním malou komoru, pak to tipuju bude při normáním tlaku akorát. Např. trance se chvilku dělal s HV komorou pak zas s malou, teď zas s HV, tohle neopochopím.

                            0 0
                            • deekay  

                              Ja se na todle tema prubehu u reignu nedavno bavil s Marou z Bikebrosu, protoze sem videl, ze to tam mel postaveny jako testovacku a rikal, ze na tom ted jezdi (A reign byl puvodne jeden z mych papirovych favoritu na novy bike). No a vicemne potvrdil to co mi vadilo, rikal, ze furt pridava tlak aby to nechodilo po dorazech a pak je malej sag a tupa zadni stavba.

                              Todle pro me ten bike uplne zabilo, nikdo to nebyl schopnej nastavit tak, aby se mi ten prubeh libil. Samozrejme menit tlumice a komory sem v ramci testovacek nemohl.

                              Bohuzel vetsina vyrobcu mi prijde, ze tam nahazej tlumic dle toho co ma zrovna fox skladem, jinak nevim :))

                              301 je zase trochu vic progresivni , zbyva mi kolem 5mm na pistnici, ale pocitove se mi na tom jezdi mnohem lepe, ten prubeh mi proste sedi na muj neurovnanej styl jizdy.

                              0 0
                              • mr.antik  

                                Tak nas svém kole bych to rozhodně přizpůsobil trošku chytřeji než jen foukáním (imho člověk z branže by tomu trošku rozumět měl) – k tomu slouží toto:

                                http://www.cyklosvec.cz/…Z436447.html

                                Nicméně vzhledem k ceně už není od věci sehnat celou malou komoru a jako benefit ušetřit nějakých 50g.

                                Zas pro výrobce je asi lepší dát velkou HV komoru, kterou lze podle potřeby vycpat, než dávat malou a lehkým lidem by to pak nechodilo…

                                0 0
                                • deekay  

                                  Tak jasne, jenze tezko budes todle davat na testovacku. A tezko si to budu nosit sebou a ochotne mi to vymeni kdyz budu chtit potestovat :))

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    jasně, ale pokud chtějí prodat, mohli by ti říct, co se na tlumičích dá poštelovat, teda pokud je člověk schopnej říct co mu vadí…

                                    0 0
                                    • deekay  

                                      Treba na velo testfestu moc prodejci nejevili zajem neco nak moc nastavovat…

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Tohle jsou věci, které stejně nejde nastavit rychle. To je také jeden z důvodů, proč při rychlém vyzkoušení na akcích typu testfest je to zkoušení dost k ničemu.

                                        0 0
                                      • mr.antik  

                                        To ne, ale když už člověk přijede a řekne co se mu nelíbí (málo citlivý, hodně houpavý, propadání do zdvihu atd…), tak aspoň můžou říct, že to je nějak řešitelný a že kvůli tomu nemusí vybírat jinde (pokud třeba mají vážný zájem)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          To by určitě mohli. Problém je, že často ani nemají tušení co vlastně s tím rámem udělá jiná komora, jiné interní nastavení, atd.

                                          0 0
                                • scret  

                                  ty sis nechaval vycpat tlumak na reignu?

                                  Zacinam nad tim premyslet…

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    Zatim jsem dělal jen velkou komoru. Pokrok tam je, ale chce to víc.

                                    Nepřemýšlej a rovnou to zkus – aspoň HV komoru pro začátek. Práce celkem na chvilku, pokud dáš tlumič ven, jde to i na kole.

                                    http://forums.mtbr.com/…-503070.html#…

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      Velkou komoru – myslel jsem přídavnou komoru – viz odkaz.

                                      0 0
                                    • scret  

                                      cim jsi to vycpaval, jak se tlumic s tim chova?

                                      nemas nejaky link na video, jak presne to udelat?

                                      Dikys

                                      0 0
                                      • mr.antik  

                                        V tom odkaze jsou hned nahoře fotky (musíš se registrovat/přih­lásit). Jsou tam rozměry pásku – já je vyříznul z 5l kanystru (např. voda do ostřikovačů), dá se použít cokoliv pružného aby to trošku drželo tvar a hezky se to v té komoře usadilo. Pak jsem měl ještě pásky z tenkého plastu co se používaly jako oddělovač do šanonů – abych tam dal co nejvíc výplně.

                                        Pak jen vyfoukneš tlumič, pomocí spec. kleští (v mém případě dvěma hřebíky(vyrejpneš pojišťovací sponu té HV komory.

                                        Přídavnou komoru rukama silou stáhneš a vykroutíš (není tam závit, drží to jen na těsnění. Pozor ať si nešroubuješ celou komorou ze závitu.

                                        Vložíš vše, co půjde do té HV komory – pokus omyl – záleží a na tloušťce materiálu – aby šla komora vrátit na své místo

                                        Zacvakneš pružinku a je to hotové.

                                        S vyndaným tlumičem to jde líp a teple pokoje – hlavně když budeš ladit rozměry a tloušťky té výplně – ten můj matroš nebyl všude stejně tlustý, tak mi to trošku dělalo problém při nasazení.

                                        Někdo v tom vlákně používá duši, ale to musel být porod ji tam dostat.

                                        Ve výsledku se zadní stavba nenoří do zdvihu, počátek může být díky menšímu tlaku citlivější a nebude davat dorazy. Je ale možné, že máš už tlumič od výrobce nějak potuněný – já tohle dělal na dvou reignech (s DHX4 Air) + na svým kole a zdá se mi to osobně lepší průběh.

                                        0 0
                                        • vojtechposmourny  

                                          Tak tak, není to nic složitého. Jen dodám, že když jsem dal výplň naknop, nešlo to tam vůbec narvat. Jo na na sundání závlačky jsem použil vrchní hroty šuplery :-)

                                          0 0
                                        • scret  

                                          diky! uz jsem na to koukal a asi to na jare zkusim, schvalne jaky z toho budu mit pocit, docela mne to zajima…

                                          Na tlumaku mam navic nastavene CT max a RT stred… Tak uvidim…

                                          0 0
                                          • mr.antik  

                                            mohl bys třeba snížit naopak compression tune při vyšší progresivitě – větší citlivost

                                            0 0
                                            • scret  

                                              jj, taky me to napadlo… Ale uvidim na jare, zacnu jezdit na tom tovarnim a pak hned zkusim vyvlozkovat…

                                              0 0
                                  • jIrI___  

                                    Jaký rozměr tlumiče tam máš?

                                    0 0
                              • mr.antik  

                                blbý je, že spoustu lidí takhle nepřipravený kolo může odradit při testovačce

                                0 0
                              • cat  

                                Presne tak, bude to asi prubehem zadni stavby. Taky jsem foukal porad vic a vic. Proto bych uz reigna nechtel.

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  Tys měl toho starýho – tak tam to byl ještě víc umocněný tím Swingerem…

                                  0 0
    • rostta  

      Giant Trance, odpružení Maestro funguje opravdu výborně. Jestli ti 125 mm zdvihu nestačí tak potom Giant Reign.

      0 0
    • marapara  

      Šel bych do Spešla Stumpjumper FSR: http://www.juvacyklo.cz/…fsr-comp.htm

      Mám model elite 2010 a je to fakt dobrý bajk. V terénu tank, docela jede a váha je celkem slušná.

      0 0
    • scret  

      celkove si myslim ze neudelas chybu s zadnym vyse jmenovanym… Dnesni fully jsou uz hodne slusne a vylozene zadny neni spatny system, jen kazdy se chova trosicku jinak a tak co ti bude sedet, musis zjistit jen ty sam. Idealne to chce vyzkouset, od kamaradu, prip. test bike nekde na prodejne apod.

      Ja doporucim Trance X, Maestro je slusny system, v dnesni dobe asi jeden z nejlepsich… Spesl Stumpjumper neni spatnej bike, ale celkove jsou dost predrazene, chce to koupit nekde po sleve… Oba dva biky dobre jedou a zaroven slusne zehli…

      Ostatni jsou taky slusne biky a klidne bych si z nich vybral…

      Takze zkouset, zkouset, zkouset..

      0 0
      • pepa_z_depa1  

        jj, ja mám možnost vyzkoušet maximalně Spešly, ale něják se mi do Spešlu nechce, Trance X.1 mě oslovil, pravda neseděl jsem na něm, ale Maestro hodně vychvalují… ono je to těžký když toho je na trhu tolik :( ja na fullu pořádně nejel, takže nemám s čím srovnávat a všechno bude lepší než HT

        0 0
        • Luma  

          Jsem z FM mám čtyřčep Canyon 120 zdvih vel.17" klidně ti ho půjčím na vyzkoušení.

          0 0
        • scret  

          tak pokud je to tvuj prvni full, je malo pravdepodobne, ze vyberes ten spravny, ktery ti bude sedet ve vsem a dlouho…

          Teda pokud nemas moznost nejakeho dlouhodobeho testovani…

          Vetsinou si clovek koupi nejaky full a za dva roky zjisti, ze by chtel treba neco jineho, jiny system, jiny projev pruzeni apod.

          Ale jak jsem psal, s zadnym s uvedenych biku urcite vedle neslapnes a minimalne nejakou dobu si to budes uzivat…

          0 0
    • Edis  

      a není lepší raději model 2011, který je o dost levnější, jestli ti tedy nevadí jiná barva?

      http://www.kola-dema.cz/…-vel-48.html?…

      0 0
    • k-e-j-m-l1  

      Taky pokoukávám po fullu na novou sezónu, jen s nižším rozpočtem a docela špatně nevypadá třeba tenhle Haibike

      http://www.kubicasport.eu/…-vybavy-XT-/

      0 0
    • pepa_z_depa1  

      no ještě jsem narazil na Kellys Splash

      http://kellysbike.com/index.php…

      za cenu 49.000,– se mi zdá to kolo docala slušně osazené, ale má zvih vzadu jen 115 mm a ve předu 120 mm, a někde se psalo, že je měkká zadní stavba a při mých 95 kg ?!? nevím :(

      0 0
      • Luma  

        Zdvih se mi zdá malý a to osazení taky nic moc,kliky deore,kola taky nic moc,řazení slabé atd.Nahoře jsi to chtěl s X0 a teď takové ústupky :-)To raději toho Spešla.

        0 0
        • marapara  

          jj, za ty prachy je to fakt velká bída. Zlatý Spešl :)

          0 0
        • pepa_z_depa1  

          ja sonduju trh, samozřejmě čím méně peněz to bude stát tím lépe :) jinak mate samozřejmě pravdu, ale zatim pořád vede Trance X.1

          0 0
          • Luma  

            Kolik měříš,kámoš si nedávno koupil 29 Stumpjumpra a je nadšený-jediné mínus proti 26" je v jízdě do kopce,tam se mu zdálo že 26" jede lépe.

            0 0
      • swinx  

        Přesně, kliky to kolo zabily =o)

        A na 120/115 bike mi příjde váha 12,9kg docela dost.

        0 0
        • scret  

          rekl bych standardni u kol okolo cca 40–50tis. (mysleno vcetne pedalu ale)

          0 0
        • jIrI___  

          No taky je otázka, jak moc je ta hmotnost reálná. Na stejné hodnotě jsem u svého EXka (± stejné zdvihy) a osazení mám možná o chlup lepší.

          0 0
          • swinx  

            No jo, ale máš to v Lku a oni tu váhu uvádí pro 44(M).

            Taky je fakt, že výrobcem uvedené váze se často nedá moc věřit.

            Scret má pravdu, nevšimla jsem si, že je to i s pedály ;o)

            0 0
            • scret  

              presne tak, katalogove vaze se neda moc verit… ale kdyby to sedelo, tak by teoreticky mel ten Keláč cca 12,5kg bez pedalu a to neni tak hrozne na seriovku…

              Kazdopadne to neni zadna hitparada:)

              V mych ocich by melo kolo zdvihu 120/120 vazit kolem 11kg a kousek vcetne pedalu… Ale ja jsem deformovany, kdyz muj reign ma 12,6–7kg na plnotucnem UST reseni:)

              0 0
              • Luma  

                Kdyby moje kolo 120zdvih mělo vážit 11kg tak by mě to stálo majlant,teď to mám na nějakých ± 13kg komplet a to mám skoro celé na XT

                0 0
                • scret  

                  pisu „v mych ocich“..:)

                  a ano, vsechno je o penezich a pokud clovek honi vahu, musi obcas sahnout do srajtofle:) ale vsechno je o prioritach, nekdo vyplazne treba balik za novou muziku do bytu atd.

                  0 0
              • kubad  

                máš to těžké :D !!!

                0 0
                • scret  

                  neséři..:D

                  Uz jsou objednane nove SX a jeste vaham jestli XTR kliky nebo Noiry…:) XTR budou funkcne asi lepsi, Noiry zase designove…

                  Jaky mas zkusenosti s GXP?

                  0 0
                  • marapara  

                    … no to šou mi pjoblémy … :D

                    0 0
                  • kubad  

                    děj Noiry GXP v pohodě

                    0 0
                  • Kubiczech  

                    IMHO designově bude všechno lepší než Noiry. (: Proč ne X0, když už nutně okopávat karbon?

                    0 0
                  • deekay  

                    Za me teda XTR i vzhledove. Ty noiry mi nesedi skoro na zadny bike, takove tluste a amorfni.

                    To uz bych tam radsi dal i hakenkrojcy :D

                    0 0
                    • scret  

                      hakenkrojcy neee:) to jsou snad nejhnusnejsi kliky vsech dob…:)

                      0 0
                      • deekay  

                        Noiry jsou pro me odpornejsi, zvlaste v tech barevnych variantach :D

                        Ale to je samozrejme vec vkusu.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Na Noirech je hlavně nepěkná ta mohutně působící velká pila. Kdyby se místo ní dalo něco působící vzdušněji, tak se mi hned víc líbí. Ale svastiky se mi budou líbit víc v každém případě, o tom žádná :)

                          0 0
                          • deekay  

                            Mi prijde moc mohutna i ta klika samotna… navic beztvarej kus plastu, bez chuti, zapachu a napadu :)

                            0 0
                            • scret  

                              :)

                              0 0
                              • deekay  

                                Se nesmej :) Me pridou jako jedny z nejhezcich klik ty tvoje cerny Hone co mas na Obrovi :)

                                paj pekne rezany rysy, decentni, ale zaroven zajimavej tvar.

                                V ty stribrny ala XT tak dobre nevypadaly, pravda.

                                0 0
                                • scret  

                                  stribrny byly LXka, ale to je jen detail:)

                                  Jj, me se taky hrozne libej, cely cerny… Kvuli tomu jsem je kupoval na Reigna, ikdyz se v tu dobu uz nedelaly, byl to tenkrat trosku problem je sehnat s 3plackou, ale nakonec se jeste dalo…

                                  Jinak s nejvetsi pravdepodobnosti budou XTR:) a Hone budou na prodej:)

                                  0 0
                                  • deekay  

                                    Jo XT byly vlastne kulaty, LX hranaty, mam v tom hokej :)

                                    Ty Honecka mely oproti LX silnejsi osu a ocelovy zaviovy vlozky na pedaly? Stejne jako ted SLX vs SLX s bashguardem?

                                    To bude vahove proti mymu SLX zbytecny gramy navic.

                                    Ja bych chtel tlacit vahu bajku dolu a vono to moc nejde :D

                                    Tim spis dyz vim ze nutne potrebuju teleskop sedlovku :))

                                    0 0
                                    • scret  

                                      Pokud vim, tak mely jen silnejsi osu… Vaha cca 910g…

                                      Jj, taky tlacim vahu dolu, ale je to drazsi a drazsi:(

                                      Teleskop nechci, zatim funkce nevyvazi ty ostatni nevyhody…

                                      0 0
                                      • deekay  

                                        me fakt uz nebavi furt soupat sedacku nahoru dolu rychloupinakem…

                                        A holy fakt je ten, ze veci co se sedlem do oblak sjedu, tak se sedlem dole je to dokonce zabava to sjet a muzu to sjet rychlejs a bezpecnejs. Nehlede na to ze i blbych 2.5cm snizeni sedla na technictejsim singliku umozni jeste v pohode slapat v sede kde to jde a zaroven mnohem lip manevrovat ve stoje. Proste pro moje jezdeni jednoznacne ano… spis je problem si vybrat, vicemene vybiram ktery chyby mi nebudou tolik vadit :))))

                                        0 0
                                        • scret  

                                          jj, urcite sohlas, ikdyz ja tolik sedlo dolu nedavam, jsem zvykly z KHSa na chrti geo a pak na Reignu ani nepotrebuju davat sedlo dolu:) …to uz musi bejt… ale zalezi jak clovek jezdi, kde a co..

                                          Pro me to ma zatim same nevyhody a jen jednu vyhodu a to je snizovani sedla… Jinak cena, vys.vaha, vakl, nutny casty servis atd. jsou pro mne argumenty, proc ne:)

                                          0 0
                                          • deekay  

                                            Jasne, chapu. Kdybych bydlel nekde v horach kde jedu pul dne nahoru a pak zase zbytek dolu, tak neuvazuju. Jenze vetsinou jezdim crcacky nahoru, dolu, nahoru dolu.

                                            Ja cenu pomijim, pac sem si rek, ze ji proste chci a ze do toho ty prachy dam.

                                            Vaha je jasna vec, je to cca 250g navic proti tomu co mam ted, pokud budu chtit verzi s remote. Ale todle zase beru tak, ze na nakych vecech vahove neusetrim a musim setrit jinde.

                                            Zbejva spolehlivost a ta je fakt u vetsiny mizerna. Proto je stale ve vyberu starej gravity dropper s tim, ze to je tak jednoducha vec ze si na nej spustu veci vyrobim sam. Tam pak pocitam i s nakyma vlasnima upravama.

                                            Hlavne ja nejsem zadnej technik, takze dohanim vlastni neschopnost schopnostma bajku :))

                                            A musim rict, ze mi osobne vubec nesedi jakykoliv chrti kolo. Nedokazu si predstavit vratit se k 580mm riditkum, 100mm predstavci a 70st hlavovymu uhlu.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Váhu bych překousnul u teleskopu a cenu taky. Kromě mizerné spolehlivosti jsou tu i další negativa:

                                              • zámky telepskopů: kvůli tomu jsem musel před časem hned dát pryč KSi950tku (nešlo nastavit sedlo pro správný sklon, u většího úhlu sedlovétrubky co má Stereo znamenal sousední zoubek změnu asi 8mm výšky špičkysedla a já potřeboval něco mezi a bastlit řešení, které by obešlo tyblbý zoubky se mi nechtělo)
                                              • dálkové ovládání se tam docela plete a co jsem chvíli měl tu i950tku,tak to opravdu chce rozhodně s dálkáčem když už
                                              • z vaklu bych taky neměl moc radost
                                              • nutnost použít redukci na 34,9mm
                                              0 0
                                              • deekay  

                                                Tohle vsechno, az na vakl a redukci resi starej dobrej GD.

                                                Reverb ma taky plynulej zamek.

                                                Jinak souhlas ze hrozny zamky i kdyz plynule nastavitelny ma CB Joplin, Xfusion Hilo, Spesl Command Post. Ty zase prd drzi.

                                                Redukce je holt dan za malo rozsireny prumer trubky co mame oba. Ono donedavna byla sranda na tendle prumer sehnat i normalni sedlovku, pokud mel clovek nejake pozadavky :))

                                                Jinak mam jeste v merku jednu sedlovku, ale vubec netusim jak je na tom se spolehlivosti.

                                                Novej Blacx AM+

                                                Vicene idelni sedlovka papirove. I kdyz pro tebe nevim, ma taky naky ozuby na zamku.

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Pro mě je opravdu přesně nastavené sedlo je ještě důležitější než teleskop. Takže dokud nebude dostupný spolehlivý teleskop, který nechytá vakl a který má zámek typu co mám na Syntace a Thomsonce (tedy dva šrouby za sebou a žádné zoubky), tak na teleskop kašlu.

                                                  Mně naštěstí schází jen sem tam, na Plzeňsku opravdu jen ojediněle, více pouze v horách na dovolené.

                                                  0 0
                                                  • deekay  

                                                    Tak co se tyka zamku, jak jedine gravity dropper nebo reverb.

                                                    Ale pokud ti to neschazi tak pohoda.

                                                    0 0
                                                  • Bysto  

                                                    a KS SuperNatural Beam či iTrail ??

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Tak predpokladam, ze I-beamovy sedlo nema, v nich je velmi omezenej vyber.

                                                    0 0
                                        • La Piér  

                                          Taky jsem o teleskop. sedlovce uvažoval, ale zatím si nechám svýho Thomsona… Nejvíc mi vadí ta šílená hmotnost a fakt, že se časem vyviklá a sedlo se pak lehce hýbe horizontálně kolem osy sedlovky. Plus cena, samozřejmě.

                                          Navíc jezdím na pohodu a pro radost, takže to, že si zastavím, během pár vteřin sedlo sundám, mi nijak nevadí ani neobtěžuje.

                                          Ale komfortní věcička to je, to jako zase jo :-).

                                          0 0
                                          • deekay  

                                            A zrovna na tvuj bike by se hodil nakej ten teleskop :)

                                            Ja jezdim taky ciste na pohodu, ovsem sundavani sedlovky rychloupinakem, zvlast pokud je blato neni umho uplne ideal, dostane se to vsude i kdyz to ocistis treba rukavici.A to ma liteville na objimce stiratko. Na teleskop bych dal neopren a je to.

                                            0 0
                                            • La Piér  

                                              S tím blátem máš pravdu, no ale co, že jo… :-).

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Sundavání rychloupínákem je dost nepoužitelný. Ještě v horách při plánování dlouhých sjezdů, ale ani tam to není ono (i v tom sjezdu třeba přijde chvíli šlapavá část a najednou je k naštvání, že je sedlovka dole).

                                              Tady to vidím jasně. I u teleskopu jedině s dálkovým ovládáním, jinak to není ono.

                                              0 0
                                          • scret  

                                            jj, ten vakl i u novych teleskopu, ikdyz je maly, tak me neskutecne stve… ale clovek si prej zvykne:)

                                            0 0
                                            • deekay  

                                              Ten vakl te stve do chvile, nez sednes na kolo a jedes :) Nebo aspon me. Pokud teda neni nijak extra obrovskej, jako u nakych Joplinek.

                                              A jak uz jsem napsal, treba u GD nevidim problem si udelat vlastni kluzny elementy v pozadovany toleranci.

                                              Pro me je proste teleskop neco jako full.

                                              Je to drazsi, tezsi, narocnejsi na udrzbu, ale prida to komfort, zabavu a bezpeci.

                                              0 0
                                              • scret  

                                                ja jsem detailista a i takovy maly blbosti me proste stvou, bohuzel i za jizdy:)

                                                0 0
                                                • deekay  

                                                  No to chapu :) Todle je jedna z mala veci co me za jizdy moc nesere. Co by me sralo vic je predozadni vakl na kterej si po nakych km stezuje dost majitelu reverbu.. pac to i cvaka.

                                                  0 0
                                              • La Piér  

                                                Mě ten vakl taky štval. Je fakt, že jsem s teleskop. sedlovkou najel jen cca 40 km (půjčená na jeden vejlet), takže málo na to, abych si zvykl a přestal to vnímat, ale je to něco, na co bych si zvykat nechtěl :-).

                                                Největší přínos vidím při jízdě v divokém neznámém terénu, kdy chceš prostě jet a jet…

                                                0 0
                                                • deekay  

                                                  Pro me i ve znamem. Kdyz to reknu blbe, tak bych ji vyuzil i primo za barakemm kde v Krcaku to mas stojka nahoru, sup dolu, stojka nahoru, sup dolu :)) Sem linej furt zastavovat a davat dolu sedlo. ve znamym terenu by stacil i teleskop s packou, ale v neznamem by byla vyhoad ten s remote.

                                                  0 0
                                                  • La Piér  

                                                    Ha, soused :-).

                                                    Ale tak zase v tom Krčáku není moc míst, kde by bylo nutný sundavat sedlovku… Navíc je nuda motat se dokola na tak malym plácku (můj názor), takže tenhle přínos pro mne není využitelný – ale chápu.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Nutny to neni, ale pro nas jedince s ne tolik vytribenou technikou se holt naka skalka jede lepe se sedlem dole, zvlast ted kdyz je listi a mokro.

                                                    Treba toto by pro me se sedlem nahore bylo zbytecne trapeni:

                                                    http://www.bike-forum.cz/…p1100910.jpg

                                                    (neni to moje foto)

                                                    Krcak jsem uvedl jako takovej extremni priklad :)

                                                    I kdyz jezdim tam treba po praci ve vsedni den, kdy neni cas nekam dal. To se naramne hodi vsechny ty minilesiky co mam nahazeny okolo baraku a ve spouste z nich jsou zajimavy cesticky.

                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    No jasně, tak zrovna tohle je jedno z nejextrémnějších míst v Krčáku. To bych se sedlem nahoře nejspíš ani nedal.

                                                    Vůbec nepopírám klad, kterej teleskop má. Jen pro moje ježdění v celkovém zhodnocení zatím jasně převažujou zápory.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Vsak 100lidi, 100chuti :) A tak je to spravne.

                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    Jojo.

                                                    0 0
                                                  • dodydody  

                                                    Třeba staré schody v Krčáku mi připadaj o dost horší a dávám se sedlem.

                                                    0 0
                                                  • vojtechposmourny  

                                                    Ty kousek od pramínku? Pokud ano, tam jsem kdysi málem přišel o přední zuby. Naštestí se nějak usadily :-)

                                                    0 0
                                                  • dodydody  

                                                    JJ ty myslím

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Jak uz jsem napsal – bajkem dohanim svoje neumeni :)

                                                    Jsou lidi co to trialove seskacou a vyskacou na celopevnaku no :)

                                                    Schody sem ani nak nezkousel, ale vim kde to je, omrknu a zkusim. Ale sedlo si dam dolu :D

                                                    0 0
                                                  • Darkson  

                                                    tyjo, vůbec nevim který myslíte. napadaj mne jen kamenný schody naproti sjezdu z Hrádku…

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Ja mam namysli ty co jsou kousek pod detskym hristem (ktery je po levy strane v kopci vedle vyasfaltovane spojnice co vede od hospody U krale vaclava), doufam, ze myslime ty same, nak sem to neokukoval a dlouho tam nebyl ani jsem to nezkousel jezdit.

                                                    Na mapy.cz je to oznacene jako studanka Vaclavka a tady je foto primo z mapy.cz

                                                    http://mapy.cz/…4_c14f5f.jpg

                                                    0 0
                                                  • Darkson  

                                                    jo už vim, ty jsem nikdy nejezdil, objížděl jsem to dětskou variantou přes dětský hřiště:)

                                                    0 0
                                                  • vojtechposmourny  

                                                    Kde to je? Nějak to z fotky nepoznám.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Skaka v posledni levotocivy zatacce pred hostincem u labute, pokud jedes od krcske nemocnice tou hlavni cestou za ni, podel potoka.

                                                    0 0
                                            • jIrI___  

                                              Tak, tak. Jel jsem na pár testovacích kouscích s teleskopem a ač je to super věc, tak kvůli tomu vaklu jsem teleskop ještě nepořídil. Takové to drobné vrcení sedla pod prdelí mě štvalo.

                                              0 0
                                            • Soreno  

                                              Chlapy já jezdím KS i 900 R a nepatrnej vakl má ale nijak ho nepociťuji a zatím jediná údržba za 1,5 sezóny je že jí otřu od bláta a stříknu silikonem – jinak zatím nic. Máme v partě 3 ks a všechny ok. Pak ještě kamarád má RS Reverb a ten se vysral hned na začátku – zajel a nešel ven takže reklamace a od tý doby ok.

                                              Teď nechápu jak jsem bez ní moh jezdit :-)) člověk si zvykne hnedle.

                                              0 0
        • DaSnail  

          kliky nic nezabily- vypadajú vpoho, jak deore s slx prevodníkmi, farba dobrá.

          0 0
    • Luma  

      Ještě bych tam zařadil to Stereo http://www.bike-discount.de/…-n-blue.html má to carbonový rám a zbytek vyměníš aš doslouží

      0 0
      • MlokCZ  

        To je otázka. U Sterea to znamená 0,5kg dolu v karbonové verzi. Pak je tu druhá výhoda a to tapered vidlice (nevím proč na hliníkové verzi není taky, když hliníková verze má 1,5" hlavu dole i nahoře, takže by to nebyl problém).

        K tomu pak vedení bowdenů vnitřkem. To mi přijde u Sterea jako nevýhoda. Vnějškem u hliníkové verze jsou vedeny bez problémů a téměř ideálně. Vnitřkem je to akorát práce navíc při výměně bowdenů + hadička k zadní brzdě je výrazně delší.

        Press fit střed také nevidím zrovna jako výhru (hliníková verze nemá).

        Osobně bych v případě Sterea vzal za stejné prachy raději lépe osazenou hliníkovou verzi.

        Asi bych vzal Stereo SL. To stojí katalogových 75tis., tedy bude k sehnání k těm 65tis. Kč.

        A bude to mít komplet rovnou parádně osazené včetně Reverbu.

        Navíc 2012 už snad má zase tlumič s normální komorou, takže je šance, že nebude muset pak už s ním nic řešit.

        Jediná věc, co mi mrzí na hliníkové verzi je ta chybějící tapered vidlice (i když zase v praxi to tolik neudělá).

        0 0
    • Luma  

      jestli ti stačí zdvih 120 a chceš skládat tak tady jsem něco našel http://www.teamsport.cz/…-model-2011/

      0 0
    • vasek80  

      Hlasoval jsem za Ghosta, protože nižší řadu AMRka jezdím. Je to pohodové a hodně pohodlné kolo s živým a hravým řízením. Ani bych po dalších 2 cm zdvihu netoužil. Hodně by se mi vzhledové líbil Lapiere, ale štve mě u něj stejně jako u GT kam s bidonem.

      0 0
      • Raifen  

        Brát kola značek GT v cenové hladině 25tis Kč nebo sáhnout po jiné značce? :)

        0 0
    • kali222  

      100:)

      0 0
    • pepa_z_depa1  

      nebudu zakládat nové vlákno, i když jsem nechtěl jít původně do Spešla (je zde nabídka na dobrou cenu) a návrh 29kového fulla. V úvahu přišel Stumpjumper FSR Comp Carbon 29 (rám karbonový FSR, vidlice Fox F130 RL Evolution, tlumič Fox Triad II AUTOSAG, brzdy Custom Avid Elixir 7 SL, kola náb. Specialized Hi Lo, ráf. Roval 29, SRAM X7-X9, 130 mm zdvih), nebo Camber Expert 29 (rám M5, vidlice Fox RL 29 Performance, tlumič Fox Triad II, brzdy Formula The One R, kola Roval Control Trail 29, SRAM X0-X9, sedlovka Command Post BlackLite, 110 mm zdvih) je to otázka zda karbon u SJ, nebo lepší výbava Cambera?!

      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      0 0
      • marapara  

        Bral bych SJ

        0 0
      • deekay  

        Komponenty u Stumpa jsou imho funkcne naprosto dostatecne a navic je muzes vymenit. Dobra u cambera je akorat ta teleskop sedlovka, to je fajn vec.

        Treba me napriklad camber (ale 26") nesedl vubec, prislo mi ze ten ram je mekky a krouti se. U letosniho modelu je to ale pry prepracovane.

        Ja jsem za stumpa.

        A tech 29" bych zvazil dle toho kolik meris.

        0 0
        • gargamel  

          U letosniho modelu je to ale pry prepracovane.

          ale jenom u nejvyššího modelu cambera, ten je z jiné slitiny (stejné jako stump). Ty nižší jsou stejné jako loni.

          0 0
        • Luma  

          U te 29" ani nezáleží na výšce ,spíše co s tím chceš jezdit.Na trial,technické točivé pasaže a jízdu do kopce je lepší 26" Toho SJ si koupil můj známy a má kolem 175cm a je s něho nadšený(myslím tu 29")

          0 0
          • Luma  

            Ještě jsem zapoměl,taky bych vzal SJ v carbonu zbytek komponentů je ok.

            0 0
          • deekay  

            Mozna za to tady budu pranyrovan, ale zastavam nazor, ze by mel bejt zachovanej urcitej proporcni pomer postavy vuci rozmerum bajku a to vcetne kol. A rozhodne tim nemyslim jen hledisko designove.

            0 0
    • Kamikaze 591  

      Měl bych takový dotaz. Já nezkušený fullista, mám meridu 120, 2010 model. Který full by mohl být méně houpavý? Mám blbé, že nemůžu srovnávat, takže neříkám, že se to houpe nebo nehoupe. Jde mi jen o to, jestli tady je někdo kdo jezdil toto kolo a jiného fulla, tak jeho srovnání.

      0 0
    • Slavoš  

      V podstatě stejné zadání jako zakladatel vlákna,jen mám nižší limit a to 55t Kč.

      Kandidátem je Cube AMS 130 Race 2011 tady se mi líbí možnost změny zdvihu vidlice, letošní model je trochu jiný osazením Cube AMS 130 Race 2012 váhu asi navyšují performance pneu + další.

      Další v hledáčku je něco z dílny Radonu a to Radon Slide AM 7.0 a další je Radon Stage 7.0

      Nebráním se dalším návrhům,nejezdím nijak agresivně,do kopce co tělo dovolí a z kopce se " bojím " . :-)

      0 0
      • maajkee  

        A tělesné proporce?

        0 0
      • Luma  

        Já bych bral Radon Slide,za prvé jsi z Beskyd a tam je každý centimetr zdvihu navíc dobrý.Za další snižování vidlice tě bude bavit chvilku a pak stejně budeš jezdit i do kopce nej zdvih.

        0 0
        • La Piér  

          Nesouhlas. Snižování vidlice není věc, která by měla být zábavná, ale je to věc, která umožní pohodlnější a efektivnější jízdu do kopce. Zvlášť v prudkých technických výjezdech je to velké plus.

          0 0
          • Lišák  

            Souhlasím s nesouhlasem ;-)

            0 0
          • Slavoš  

            Tak nějak si to představuji,nor­málně využití 130mm ,při jízdě do kopce snížení na 110mm a nějaký rozbitější sjezd využití plného zdvihu 150mm.

            0 0
      • Kamikaze 591  

        A nechceš moji meridu 120? :)

        0 0
        • maajkee  

          Furt s tou tvojí Meridou :D Máš ji v bazaru? Máš, tak čekej a nebo zlevni a ona se prodá ;)

          0 0
          • Kamikaze 591  

            Já si právě říkám, že jí ještě dám šanci až sleze sníh a mrazy. Ale jen tak zatím rozhazuju síťky :) Případně, že bych to někde odlehčil, ale myslím, že za rozumnou cenu už není moc kde.

            0 0
            • maajkee  

              Spíš budeš muset prostě zlevnit to kolo no. Na prodeji ko lse zkrátka prodělává, ale to už bys měl vědět :)

              0 0
      • MlokCZ  

        Pokud bys bral Cuba AMS, tak rozhodně 150tku. 150mm verze je celkem vyvážená ke 150mm vidlici (pořád možná ještě díky průběhu se zdá u vidlice o chlup větší zdvih než u zadní stavby). U 130mm verze je hodně znát, že zadní zdvih nestačí na přední a už to k sobě moc neladí.

        Třeba Stereo se 140mm zdvihu má pocitově o chlup větší zdvih díky jinému průběhu stavby než AMS 150.

        PS: Pár let jsem jezdil AMSko se 125mm zdvihu a teď už skoro rok jezdím AMS 150tku.

        0 0
      • maajkee  

        do kopce co tělo dovolí a z kopce se " bojím "

        V tom případě by podle mě stačilo bohatě těch 120 co má Stage, ten se mi taky líbí nejvíc. Do kopce pojede pořád skoro jako HT a z kopce si nějakou tu zábavu užiješ a když nejsi blázen co to rád pouští z kopce hodně rychle, tak tě ani ten nižší zdvih nebude limitovat.

        Osazení je naprosto v pohodě a dostatečný.

        0 0
        • Slavoš  

          To bojím bylo schválně v uvozovkách a se smajlíkem,na HT se starou RST vidlí (co " pruží " jen v teple) se to z kopce moc prasit nedá. :-)

          0 0
      • Kamikaze 591  

        Jinak bych se mrknul po haibikach. Třeba tohle nebo víc chrt styl a nebo ještě víc . Ten poslední se mi lbí nejvíc. Včetně kol :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.