• Jelda1

    Zdravím zkušené gravelisty a jdu si pro radu, do kterého gravelu viz seznam by jste šli vy. Přesedlávám z mtb (Superior XP 909) a chci něco pohodlného na delší trasy, každodenní dojíždění do práce – cyklostezka, o víkendech – šotolina, polní cesta, lesní cesta, asfalt atp. Roční nájezd cca 6tis. km. Předem děkuji za případné rady a tipy.

    • Focus Atlas 6.8 model 2023
    • Canyon Grail CF SL 7
    • Canyon Grizl 8 1by
    • Superior X-ROAD TEAM COMP GR, gloss olive chrome
    0 0
    • Vilém  

      Tak super, napotreti se zadarilo.

      Tipuju, ze vyhraje focus.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
    • Micey  

      Zamyslel bych se nad timdle, nevim teda jakou potrebujes velikost. Ta elektrika je fajn.

      https://www.tradeinn.com/…/140235597/p?…

      0 0
    • Tomcat  

      Přesedlávám z mtb (Superior XP 909) a chci něco pohodlného na delší trasy,.. …není moc důvodů proč by tyhle a jiný gravely měly být pohodlnější než ten horák od SUPa . O pohodlnosti gravelu primárně hovoří silniční cyklisti, prože proti zvonivejm šiletkám to pohodlenější je , proti XC nebo AM MTB nikoliv.

      0 0
    • MirosPikos  

      Hlasoval bych pro Grizla, jen mi něco říká, že to nebude zrovna pohodlná varianta z těchto 4. Víc by asi pověděl Jiri___

      0 0
    • Singlespeed  

      Proti mtb je gravel opravdu velmi nepohodlný, to jen abys pak nebyl zklamaný. Obzvlášť nepohodlné jsou gravely se zesílenou přední bikepackingovou vidlicí pro převoz zavazadel jako je třeba zrovna ten Focus Atlas nebo Canyon Grizl. To jsou sbíječky k pohledání. Superior je sbíječka i bez bikepackingové vidle, tak zbývá jen ten Grail, ale ten posoudit neumím.

      0 0
      • squalo  

        Jenže pak toho moc na výběr nezbyde ne? Dneska má šrouby na vidlici snad všechno, kromě vyloženě „závodních“ gravelů jako je nový Grail nebo BMC Kaius, u kterých je zas na dnešní dobu malá prostupnost.

        0 0
    • plzakj  

      Chtelo by to odkazy. Hledat to nebudu.

      0 0
    • tomasz70  

      Co se týče pohodlí tak gravel opravdu oproti horaku je tvrdší. Prostě odpružení horaku nic nenahradí. Jedině gravel s odpruženou vidlicí. Tam i když je malý zvdih tak to udělá své. Pak jen kvalitní pláště a laborovat s tlaky. Jiná cesta není ať si mluví kdo chce co chce.

      3 0
      • MirosPikos  

        Jako v nějakým hodně bordelu je odpružená fajn…pár stovek jsem na tom ujel (YT). Ale jakmile šlo o drobné štěrkové nerovnosti (nic s čím by si neporadily pláště 40c s vhodným tlakem), veškeré výhody byly pryč a člověk začal cítit tu váhu. Takže záleží, jak moc chce člověk letět po štěrku nebo hrubší cestě a jak moc si bude zkracovat cestu po kořenových/ka­menitých úsecích.

        Gravel je o kompromisech. Ideální je si pár kol vyzkoušet a pak se rozhodnout. Já takhle najezdil koncem léta přes 1000 km (Stevens Prestige, YT Szepter na Rivalu eTAP a čistokrevnou silnici Giant TCR Advanced ještě s ráfkovými brzdiči). Jednoznačně jsme zavrhl právě ten YT, to mi nedávalo smysl oproti 29" HT. Stevens mi vyhovoval, převážně cesty a polní cesty, občas si přetrpět nějakou zkratku po lesní pěšině. TCR je samozřejmě mimo. Tam jsem chtěl jen znát ten pocit, kdy si člověk zajede 200 km, vypije cestou nějaké pivo a uvidí kus světa :) Jako čtvrtý kolo si ho představit dovedu. Jako třetí asi ne.

        Ještě jsem kdysi zkoušel Gravela od Giantu (nevím jak se to jmenovalo) a tenkrát jsem to zavrhl, nedávalo mi to smysl. A za pár let se toho dost změnilo.

        1 0
      • Jáchym 1  

        Hodně pomůže představec Redshift.

        3 1
        • Markony  

          Jo nevím za mně nic moc lepší Gravel vidle.

          0 0
    • Bobbybike  

      Pokud je prioritou pohodlí, koukal bych po gravelu s nějakým „změkčovadlem“ karbonového rámu – GT Grade, Cannondale Topstone, Trek Checkpoint.

      0 0
    • tomasz70  

      Kámoš má Topstone a v těžším terénu to jde opravdu znát. V lehkém to prakticky nepracuje, ale když přijde nějaký vymol atd opravdu to zafunguje a tam kde běžný gravel musí zpomalit a volit stopu tady to krásně projede. Takže když se chce někdo pohybovat převážně v takovém typu terénu tak je to jistě lepší volba.

      0 0
      • J1RKA  

        tohle je zajimavy :D

        0 1
        • squalo  

          Tohle je zrovna pevná vidlice

          0 0
          • J1RKA  

            Ja vim, kámošky kolo.

            0 0
      • tsunami  

        „Takže když se chce někdo pohybovat převážně v takovém typu terénu tak je to jistě lepší volba“

        A není pak lepší si prostě pořídit klasické horské kolo? ;-)

        0 0
    • tomasz70  

      Pokud Topstone tak jedině karbon s jejich zadním pruzicum prvkem kingpin. Spolu to funguje slušně. Takhle na hlíně je to poloviční řešení. Ale lepší asi než nic. Jen to bude takové nevyrovnane co se týče tlumení. Vpředu by to krásně tlumilo a zadek by kopal.

      0 0
    • tomasz70  

      Tak pokud v terénu převažuje kořen, kámen atd tak tam gravel nemá až tak co dělat. Nepřinese to žádné potěšení pro jezdce a kolo dostane také svoje. Tady už je horák lepší volba. Na šotolinku, ujezděne lesní cesty apod je gravel docela použitelný. Samozřejmě pokud to člověk nechce jezdit na 35mm gumach nafoukaných jak silnička.

      1 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce