• Milankoval

    Zdravím, už druhým rokem jezdím takřka denně od jaro do podzimu na Koloběžce Kostka do práce. Ale na delší výlety už to nedávám, zvláště když mně příbuzní vytáhnou na tůru tak za nimi na svém prastarém horáku jen stěží funím a to si myslím, že letos jsem ve slušné kondici. (Letos jsem šel do sebe a z 120 kilo jsem šel na 98 kilo, ale mým cílem je ještě 10 kilo shodit. Což už by při mých 175 cm by mohlo být celkem slušné.)

    A tak jsem si řekl, že bych si zasloužil nové kolo.

    Designem se mi hodně líbí Gravely, ale zprvu jsem se obával že bych mamce která si teď koupila nové elektrokolo vůbec nestačil. Tak jsem si včera půjčil Gravela a když jsem ho po nějakých pěti hodinách vracel, tak jsem ke svému šoku zjistil že jsem ujel najel necelých 90 km. Půjčený jsem měl tento bike:" https://shop.kolovna.cz/…-1x11-modre/":https://shop.kolovna.cz/…-1x11-modre/.

    A od včerejška se prohrabavám koly a zvažuji co by bylo pro mně nejlepší. Mnou zapůjčené kolo bylo M velikosti 54 (ať už tohle znamená cokoliv Ten pán z půjčovny mi říkal že je pro mně tak akorát a celkem mi vyhovovalo ale jednou dvakrát při rozjezdech jsem měl lehký dotek kolenem o spodní konec beranů tak nevím jestli radši nevzít o fous větší velikost. Určitě to bude chtít trošku pohodlnější sedlo. Z toho pásku tvrzený gumy co tam bylo místo sedla mám zadek stále hodně bolavej. :-D

    Tolik můj úvod takže chtěl bych gravela, můj rozpočet je cca tak 70 tisíc které jsem ochoten do kola vrazit se zatnutými zuby i 90 ale to už by mělo mít fakt navíc třeba elektromotor víc fakt ne.

    Co bych chtěl aby kolo zvládlo delší tury i po cestě , městě pro denní dojíždění i občas nějakou hřebenovku. Taky aby mělo možnost pro uchycení bagáže, abych na kole mohl vyrazit na ryby. Hlavně by byl fajn aby se tam dal dát zadní nosič. Nejsem ten typ co jezdí s tunou výbavy, ale pořádná brašna, židle a prut na zádech mi většinou plně stačí. Ale z tohodle důvodu jsem bych asi dal přednost hliníkovému rámu nebo ocelovému rámu.

    Hodně se mi líbí Cannondaly Topstony,, ale ze zdejších recenzí mají horší brzdy což by u ohohle neměl být případ, ale zase nevím jestli se tam da dát ten nosič. https://www.koloshop.cz/…-kolo/139452.

    Byl jsem náhodou i v Decathlonu a ten triban 520 taky nevypadá marně.

    Dobře vypadá i tohle GT https://www.mikebike.cz/…ERT-G11401M1

    Známý mi zase tlačí Focus Atlas 6.7 https://www.teamsport.cz/…orange-2023/

    Zkrátka a prostě nabídka je obrovská a já se v ní ztrácím a ocenil bych názory rady a zkušenosti

    S pozdravem Milan

    0 0
    • vt  

      Osobne bych asi na ryby radsi jezdil s rovnejma ridtikama, ale to musis vedet sam.

      Rozmysli jakou chces max sirku pneu, zda 2× nebo 1× a pak to chce vyzkouset co ti sedne a bude se libit.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

      Výprodej -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      19 899 Kč -22% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      Akce -12% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 82 799 Kč -12% MOC 104 999 Kč

      Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine Skladem 1 kus

      savings Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine

      76 499 Kč savings MOC 119 999 Kč

    • jIrI___  

      Očividně v tom tápeš, mrkni na tento článek , mohl by ti v rozhodnutí pomoci. Osobně bych si nejdříve rozhodl, zda chci jednoplacku nebo dvouplacku. To tu počáteční velkou skupinu protřídí a pak se můžeš rozhodovat dále.

      2 0
    • MirosPikos  

      Rozpočet máš v pohodě, za to seženeš solidní stroj. Jak píše Jirka, hlavní bude rozhodnout jestli 1×11 potažmo 1×12 nebo 2×11/2×12 a pak rozhodně nepodceňovat výběr velikosti. Aneb z velkého rámu malý neuděláš. A pokud ti prodejce tvrdí, že na výšku 175 (neznáme délku nohou) je 54 ok, pak bych skoro věštil, že bude rám zbytečně velký. Ideální, až vybereš, co bys rád koupil, zkusit někde velikosti. U jednoho výrobce ti bude jedna velikost u druhého ti může být větší nebo menší. Záleží na konkrétní geometrii. Vyzkoušet pak větší a menší variantu a rozhodnout.

      0 0
      • Milankoval  

        No vzhledem k tomu že jdu z koloběžky a kola (asi 19 let starý Wheller 6800) u kterého byl přesmykač natolik špatný že jsem se ho ho měl permanentně nastaven na středním kole. Tak mi jednoplacka nepřijde natolik špatná. takže 1× 11, 1×12 je za mně v poho. To kolo co jsem měl včera bylo taky 1 × 11 a za mně to bylo v poho, vše jsem vyjel.

        v mírách jak jsem řekl jsem tak standardní 175 cm 82 do rozkroku.

        Ohledně těch beranu hodně mi vyhovovali, možná jsem z koloběžky zvyklí na užší řiditka. takže s berany nemám problém.

        Děkuji jirkovi za tip na článek byl hodně užitečný.

        0 0
        • Vrci  

          1×11, 1×12 je fajn. Co 1×13? To výběr kol taky protřídí.

          0 0
        • TK75  

          podle me presmykac na grevl nepatri.

          dnes s 1×12 uz vubec neni treba neco resit

          Jestli ti sedlo 3T bral bych ho

          1 0
          • jIrI___  

            Kolo za 90 na mechanickém Rivalu a nejlevnějších možných zápletech, na to bych neměl mentálně. Navíc u 3T bych si úplně nebyl jist možností montáže nosiče a třeba i blatníků. Z mého pohledu se v této cenové hladině dá vybrat daleko lépe

            1 0
            • TK75  

              to mas pravdu…sam bych dal prednost Canyonu na elektrice

              vzal bxch klidne al ram ale pekne osazenej

              2 0
              • jIrI___  

                Přesně tak bych to udělal taky. Bohužel ten extra výhodný Grail na elektrice už vůbec není v nabídce, asi příprava na nové modely…

                0 0
            • MirosPikos  

              Jo to je velikej úlet, když se dá postavit za 60 kompletní karton s kartonovýma 1400g kolama a Rival eTAP 1×12 :) Váhu zatím neznám.

              0 0
              • TK75  

                kdyz jsi ted stavel a hrabal se v tom, tak nevis nahodou co je tohle za novinku u prevodniku?To jako ted maji rockring?

                Genesis Fugio 2024

                0 0
              • Synnex90  

                A na jakém rámu?

                0 0
                • MirosPikos  

                  Open mould od Tomáše (E!E) tedy FlyBike FM696. Je to identický rám s Ridley Kanzo Adventure.

                  0 0
          • Milankoval  

            Jelo se na něm skvěle ale úplně bych do něj nešel. Nelibilo se mi že třeba pro úpravu výšky sedačky tak na to byla potřeba nářadí a pak nemožnost montáže zadního nosiče.A pak ta cena. Za ty prachy by to mělo mít víc jak to řict bells and whistles.

            0 0
            • 2Vmoto  

              Ze zkušenosti …Výšku sedla upravíš elegantně teleskopickou sedlovkou, která jde do rámu Exploro Ultra dát.

              Dokonce na něj nabastlíš i blatníky. Je to pak vošklivý paskvil ale fungují.

              Nosič je už ale myslím opravdu sci-fi …

              Podle toho co píšeš a preferuješ bych lovil v jiném rybníku … Co třeba Finna bikes?

              0 0
    • Tomcat  

      Let Mortal Kombat begin!… flame!

      0 0
    • myscho  

      Mal som polovicny rozpocet a hrabal som sa vo vybere gravelu mesiac.

      Skoncil som pri tomto:

      https://www.cyklobazar.cz/…0-model-2023

      GRX a hydry pod 30k. Zatial beriem ako nevyhodu vyssiu vahu, na druhu stranu pri tvojom rozpocte nic nebrani tam hodit napr lepsie zaplety.

      1 0
    • Atilla  

      Osobně bych šel do nějakého gravelu z bazaru na sramu. 11sp GRX je pomalé a jedna páčka třeba jako má sram Apex je podle mě daleko lepší. A to jsem shimaňák.

      Hlavně ať má hydrauliky a průchodnost plášťů minimálně 45mm v předu i vzadu.

      1X vs 2× je věcí názoru. Pro mě, jako týpka co používá gravel jako gravel, tudíž víc štěrku a terénu je jediná cesta 1X

      1 1
    • Milankoval  

      Na zdejším bazaru jsem našel tohle a hodně se mi líbí.

      https://bike-forum.cz/…ack-hook-ext

      Pak tahle Kona ta se mi moc líbí.

      https://www.koloshop.cz/…-kolo/140584

      Marin Gestalt x10

      https://www.mojekolo.cz/…gestalt-x10/

      Nebo jak jsem v prvním příspěvku oranžový Focus Atlas 6.7

      https://www.cyklobazar.cz/…7-model-2023

      A tento Cannondale

      https://www.cyklobazar.cz/…bon-disc-105

      Rad bych si poslechl vaše názory.

      0 0
      • MirosPikos  

        Nebál bych se přidat do výběru Qayron ONE.DR Q 1X, který se dá pořídit pod 40k a drobnými, finančně nenáročnými změnami se dá lehce dostat pod 10kg. Což je za tu cenu fajn. Jinak to máš dobrej základ řazení GRX800/600, slušný výplety Mavic, kde už je ořech podobný tomu, co známe z nábojů DT. Teleskopická sedlovka, kterou lze ponechat nebo vyměnit a uspořit gramy.

        0 0
      • jIrI___  

        Těžko radit. Mícháš všechny možné kategorie gravelů, jednoplacka/dvou­lacka, brzdy mechanické/hy­dromechanické/hy­draulické, řadící set silniční/gravel, cena od 20 tis Kč po 50 tis Kč… Prostě tohle jsou základní věci, které si musíš rozhodnout sám, jinak nevybereš gravela nikdy.

        Osobně bych sáhnul po tom Focusu, příjde mi s nejlepším poměrem cena/osazení. Naopak bych vyloučil Bombtrack, Konu a Marin kvůli mechanickým brzdám a Cannondale kvůli silniční sadě. Doba, kdy byl člověk v podstatě nucený na gravelu používat silniční sadu s hazkou bez třecí spojky a řetěz mimo silnici mlátil pomalu i do lýtek, už je naštěstí dávno za námi :)

        0 0
        • myscho  

          Ja som mu tu posielal CTM, ktoré má osadenie Focusu a stojí o 10k menej..

          1 0
      • mantis  

        Určitě ne ten poslední Cannondale. Jednak je to L a to je na 175 sakra dlouhý. A jednak je to ten starý model, kde je několik klíčových věcí zcela špatně. Když už, tak nový Topstone, kde je opraveno vše, co bylo špatně a ze špatného kola je skvělé kolo.

        1 0
        • McBlacky  

          nicméně i ten starej je super kolo a výrazně lepší než většina obyč rámů. Největší chyba a sice asym zadní kolo je problém jen pro koupíi továrních zápletů. Custom se na tom dá udělat taky (třeba EiE) nebo jezdit ty se kterýma to přijde.

          Další věci jsou marginalita

          1 0
        • Greyhound  

          Co je na starém Topstone zcela špatně, krom asymetrické zadní stavby? Já ho mám, ujel jsem s ním hodně km a za mě je to super kolo. Ale souhlas s velikostí, mám 176 a Mko je tak na horní hranici, L určitě ne (2020 Carbon mám).

          0 0
          • RadoXC  

            Tiež mám „starý“ Topstone (2022 carbon) a som s ním maximálne spokojný. Karbónové kolesá som si dal vypliesť, pôvodné boli ťažoba. Mám 179 cm a Mko mi určite nie je malé.

            0 0
          • mantis  

            Asymetrická zadní stavba, nejprůserovější střed v historii – BB30, upevnění sedlovky tím sranda bazmekem bez objímky, průchodnost 43 max s odřenejma ušima. Ještě Kingpin s ložiskama, zatímco nový model bez ložisek.

            Všechno tohle samozřejmě taky může nějak fungovat, ale technicky je to vše vyřešeno lépe na novém modelu :)

            0 0
    • McBlacky  

      Canyon Grail nebo Grizl, na elektrickym rivalu za 81tkc v Mku.

      0 0
    • scota  

      Já jsem si nedáno koupil tento karbonový gravel a jsem překvapen jak krásně to tlumí nerovnosti na 45 mm bezdušových gumách (Pirelli Cinturato Gravel M). Velikost S alias 55 cm (Mám cca 174 cm).

      https://www.ridley-bikes.com/…SBIKADRID008

      0 0
    • Kos_CZ  

      Gravel = berany. Budeš schopen jezdit ve spodním chopu, aniž by ses kopal koleny do břicha? Jen jestli by nebyla pro Tvě použití rovná řidítka lepší…

      0 0
      • scota  

        Tento problém jsem při správně zvolené velikosti nepozoroval.

        0 0
        • jIrI___  

          Já ano. První rok po koupi gravelu mi panděro nedovolilo předklonit se tak moc, aby dosáhl na spodní úchop. Čím víc jsem jezdil, tím více se zmenšovalo a spodní úchop časem nebyl problém.

          0 0
    • Milankoval  

      Zdravím omlouvám se za dnešní neaktivitu ale dneska nestíhám.

      Dneska jsem měl na odpoledne půjčeného toho Focusa a byl jsem dost zklamaný. Tohle kolo bylo ja nevím, nudné a zvláštně pomalé. Pak mi tam pujčil už zmíněný CTM Koyuk a ten byl o něco lepší než ten Focus. Rozhodně mně to utvrdilo, že chci kolo bez přesmýkače.

      Berany mi fakt celkem vyhovovaly a nevadili mi při jízdě u všech gravelu co jsem zkoušel. Rozhodně jsem při jízdě o žádný nezavázel. Po rozmluvě s cyklo mechanikem mi řekl že s mým starým kolem by se dalo s menší investicí i něco udělat a tak si ho nechám na ty ryby. Nicméně tím pádem ja to vezmu tak že bych šel do nějakého celo karbonového kola, ať už to stojí za to.Ten mechanik mi taky říkal, že teď nedávno měl v rukou toto kolo a že se mu hodně líbilo. https://www.decathlon.cz/…_/R-p-331421?… je na hraně toho co bych byl ochotný za něj dát s tím že bych si tam nechal dát teleskopický tyč pod sedlo.

      0 0
      • šlapatko  

        Každý radí něco jiného. Sám si vyzkoušel jiné kolo a byl sklamaný. Někdy je lepší kašlat na cena výkon a vzít to co frčelo. Zrovna 3T má jméno a čtu na něj jen chválu.

        0 1
      • Kos_CZ  

        „teleskopický tyč pod sedlo“ – jako že teleskopickou sedlovku? Jako není špatné být průkopníkem, ale zas ebych to nepřeháněl. Co má ta teleskopka vlastně přinést za výhodu?

        0 0
        • jIrI___  

          Jednodušší nasedání :)

          0 0
        • Milankoval  

          Ona to má mamka na kole a par krát jsem to využil když jsem si její kolo zkoušel zvláště v kopci mít možnost si sedlo přizvednout či snížit je to ptákovina já vím ale líbilo se mi to.

          0 0
          • Kos_CZ  

            Asi se to může ve sjezdech hodit. Jen je otázka, jak často budeš na neodpruženém gravelu v takové situaci. Ale proč ne – pokud Ti to vyhovuje. Jen si myslím že s ohledem na předpokládané použití gravelu budeš nucen si nastavit jezdeckou pozici na horní polohu sedla a do kopce si to už nepřizvedneš. Nemám zkušenosti s teleskopkami, ale na ideální pozici na kole (silničním) je nastavení celkem přesné a tak by i ta teleskopka musela mít nějakou polohu kterousi přednastavíš a stiskem tlačítka vyvoláš. Pokud ne, tak bych se trochu obával o kolena na delších vyjížďkách, protože si budeš neustále rozhazovat posed…

            Ale třeba se na to dívám špatně…

            0 0
            • Jáchym 1  

              Myslím,že jsi nepochopil funkci(nastave­ní)teleskopky.

              Základní nastavení je- sedlovka v plném vysunutí,výška sedla se nastaví se jako pevná sedlovka.

              Pak se teleskopka jen spouští pro techničtější úseky.

              0 0
              • Kos_CZ  

                Tak jak jsi to napsal bych to chápal, ale tazatel píše nejenom o zasunutí ve sjezdech, ale taky o vysunutí ve stoupáních do kopců…

                0 0
                • Kouba_2005  

                  Možná potřebuje sedlo vysunout výš do kopců, aby se mu to kolo lépe tlačilo, protože kvůli šlapání to nebude, to je nesmysl.

                  0 0
                  • TK75  

                    Chce teleskopickou tyč…takže bůhví na co se vlastně chystá

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Určitě jsi myslel na selfie, že jo? :-) … jiný varianty raději nedomýšlet.

                      0 0
                • Jáchym 1  

                  Asi ne dobře vyjádřený požadavek :-)

                  0 0
                  • JachymP  

                    Jen počkej, už brzy se umělá inteligence tak vytrénuje, že už ji od člověka nepoznáš.

                    0 0
    • stativ  

      Ahoj, už nějakou dobu vybírám gravel a rád bych znal názor zdejšího osazenstva na dva finalisty (nebráním se tipům na jiná kola, ale už tak se nemůžu rozhodnout :-D).

      Při výběru jsem měl několik podmínek:

      1. geometrii, která mi bude sedět (nechal jsem si udělat fit před koupí v Triexpertu) – vzhledem k mým (dis)proporcím to hodně redukovalo výběr (stack min 545 mm, reach max 380 mm)
      2. 1×12 – zkoušel jsem na 3T Exploro a bylo to super a trochu té rychlosti na silnici jsem ochotný oželet. Beztak se často kochám :-)
      3. žádná elektrika – nerad řeším baterky, je tam otázka servisovatelnosti do budoucna a když jsem kolo s elektronickým řazením zkoušel, tak je to sice pěkné, ale za ten příplatek mi to fakt nestojí. Tuplem, když vezmu v potaz svou nelibost k baterkám…
      4. Ať je to karbon

      Našel jsem jedno kolo, které všechno splňuje – 3T Exploro Ultra GRX 1×12, ale nedávno jsem narazil i na Rose Backroad GRX RX820 1×12 a teď jsem trochu na vážkách.

      3T Exploro Ultra GRX 1×12

      plusy:

      • shodou okolností jsem ho měl půjčené loni na elektronice (Force Eagle AXS 1×12) a bylo to boží kolo
      • parádní barvy, žlutá i modrá jsou super
      • šance, že by se dalo sehnat/servisovat u nás (oficiální dealer je Kolovna v Praze, kam to mám kousek)
      • pneumatiky až 61mm
      • líbí se mi design až na…

      mínusy:

      • bowden od řidítek
      • cena
      • o něco horší osazení

      Rose Backroad GRX RX820 1×12

      plusy:

      • lepší osazení (páky RX820 vs RX610, brzdy jsou asi RX820 vs RX400)
      • cena

      mínusy:

      • kola max 45mm
      • barvy
      • lze koupit jedině online z Německa, nebo jsem alespoň nenašel oficiální distribuci
      0 0
      • stativ  

        Neříkejte, že tady nikdo nemá připomínky ve stylu, že brzdy na 3T jsou na nic, nebo naopak, že rozdíl v brzdách na gravelu skoro nebude poznat, že Rose je/není Čína (vypadá to, že rám asi je) a hafo dalších věcí, které mě třeba ani nenapadly.

        0 0
        • TK75  

          Made in Tchajwan, Vietnam atd je snad každý rám.Spesl, Trek, Canyon atd atd

          3T bylo taky..akorát myslím že po covidu byl plán přenést výrobu rámů zpět do Itálie.Jestli už to tak je netuším…to pohledej na 3T blogu, jestli ti na tom záleží

          Rose je normální znacka, o něco menší než Canyon

          0 0
          • stativ  

            Ten příklad s Čínou jsem nedal úplně dobře. Kde to vyrábí je mi celkem jedno, pokud to bude rozumně kvalitní – určitě je rozdíl mezi v Číně vyrobeným rámem pro spešl a noname rámem, na který nějaká garážovka jenom nalepí svoje jméno. Rose vypadá „normálně“ a nedovedu posoudit, jestli to třeba není ten druhý případ. Oproti tomu rám 3T je moc unikátní na to, aby to byl jen nějaký „standardizovaný no-name China rám“ s nálepkou.

            0 0
    • stativ  

      0 0
    • tomasz70  

      3T mám viz profil a kolo je vyrobené Thaiwan, ale pokud někdo chce Italskou výrobu musí se podívat na model s přívlastkem Italia. Jinak brzdy mám GRX a tady bych žádný problém neviděl. Před několika dny jsem ale přešel z mechanické sady 2×11 na novou elektrickou sadu Shimano Grx 2×12. Ubyly mi dva kabely z kokpitu a ten jeden se dal šikovně ohnout, bo je to brzda a té nevadí větší ohnuti. Funguje to dobře, je tam ještě lepší odstupňování po jednom zubu od 11do 15 pastorku a je to příjemné.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.