• (s)78

    Zdravím,

    prosím o radu při výběru nového kola, příp. o názory k mé následující úvaze.

    Už se tady obdobné téma řešilo, ale nenašel jsem v tom uspokojivou odpověď pro mé dotazy.

    Co požaduji:

    Najezdím ročně okolo 5000 km, v současné době mám MTB a chtěl bych druhé kolo s menším valivým odporem a aerodinamičtějším posezem… aby to prostě víc svištělo.

    Využití kola ze 60% silnice, ze 40% lehčí terén (polní a lesní cesty, louky, horší asfalt a zpevněné cesty (Šumava, Jizerky,..)

    Jezdím většinou jednodenní výjezdy 20 – 150 km, občas vícedenní akce s brašnama, celoroční provoz, jezdím hlavně pro radost, příležitostně amatérské sranda závody v lehčím terénu.

    Moje představa:

    Něco jako býval Favorit, když nic jiného nebylo – univerzální kolo na silnici i do lehčího terénu :-)

    Dle výše uvedených požadavků jsem si předběžně vybral cyklokrosové kolo v hodnotě cca 25–30 tis. s možností upevnění nosiče a blatníků… z toho mi vyšlo kolo Ridley X-Bow

    Nemám ale s cyklokrosovými koly žádnou zkušenost, proto prosím o radu, zda moje úvaha není mimo. Např. jestli u cyklokrosového kola nejsou příliš lehké převody na 60% silnice, zda tvar rámu je pro toto využití vhodný, abych se při delších výjezdech netrápil, atd…, má smysl mít duhá kola s čistě silničními plášti pro občasné vyjížďky pouze pro silnici?

    Původně jsem uvažoval o silničce, ale vzhledem k tomu, že se nechci ochudit občas o nějakou zajímavou zkratku po louce a chci mít možnost připevnit blatníky a nosič, tak jsem se se svou úvahou vydal tímto směrem.

    Článků o cyklokrosových kolech jsem několik přečetl, ale jde mě spíš o názory a tipy z praxe s podobným využitím viz. výše.

    Za užitečné názory předem díky, S.

    0 0
    • Seky  

      Před nedávnem jsem řešil přesně ty samý problémy jak popisuješ a zkončil jsem u tohodle :-) a zatím maximální spokojenost. S nosičema a blatníkama sice nejezdím ale nic nebrání montáži. A ty zážitky co to přináší jsou k nezaplacení. Samozřejmě bajk je bajk, ale občas je změna potřeba.

      0 0
        Výběr z produktů
        GHOST Nirvana Essential 29 kolo, zelená/šedá Skladem 2 ks

        -8% GHOST Nirvana Essential 29 kolo, zelená/šedá

        od 31 999 Kč -8% MOC 39 999 Kč

        SCOTT Spark 960 29 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Novinka SCOTT Spark 960 29 kolo, modré

        58 399 Kč MOC 76 199 Kč

        Mondraker Chrono 29 kolo, black/orange Skladem > 2 ks

        -7% Mondraker Chrono 29 kolo, black/orange

        od 25 499 Kč -7% MOC 38 199 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • (s)78  

        Přesně k tomuhle jsem mířil… nádhera…

        Nevíš, zda se to dá někde vyzkoušet, zda je mají někde skladem? (oblast Praha až Pardubice, ale zajedu i dál..)

        Našel jsem prodejce jen Cyklo Kern.

        0 0
        • Seky  

          Kde vyzkoušet nevím. Já kupoval jen samotnej rám od zdejšího uživatele Stereo a zbytek jsem přeskládal ze silničky. Ale jestli seš někde blízko okolo prahy tak tě klidně nechám vyzkoušet to svoje. Ale nevím jestli toto moc pomůže, mě ta 56 je trochu velká tak jsem to řádně zprznil. Rodla s co nejmenším předsazením a krátkej představec.

          0 0
          • blisterexist  

            co všechno si ze silničky použil?

            0 0
            • kubad  

              to je zase dotaz :-)

              vsechno vcetne kol muzes pouzit , mimo brzd a plastu

              0 0
              • nooski  

                Hnidopich ještě dodává, že je třeba vidlice :-)

                0 0
                • kubad  

                  cx se prodavaji vetsinou ramove sady, ale jo muze koupit i jen samony ram pak potrebuje vidlici :-)

                  0 0
                  • nooski  

                    No přiživím se – neví někdo o rámové sadě na cyklokros tak do 6000Kč i s vidlí a hlavou? Zatím to vidím na Spyder Trilobite a nějakou základní karbonovou vidlici. Délka horní trubky do 540mm.

                    0 0
              • blisterexist  

                a pláště snad ne?:-D

                0 0
                • kubad  

                  to pak ale nema smysl prekopavat na cx :-) kdyz nechas silnicni pneu

                  0 0
                  • blisterexist  

                    já si dělal srandu:-) taky přemýšlím o překopání

                    0 0
                    • Seky  

                      Já to předělával de-facto jen pro to, že na silnici mě nějak nebaví jezdit v tom provozu (jinak jízdu na silnice mám rád). No a prodej celýho kola byl značně nevýhodný a naskytla se my možnost prodat samotnou silniční rámovou sadu a zároveň koupit CX rámovou sadu o skoro 1500,– levněji než prodat tu silnici. Takže mě to překopání stálo prakticky jen pláště a pár korun na dorovnání za brzdy. Ve výsledku mě to stálo v první fázi cca 1500,–. No a vzhledem k tomu, že mě to celkem chytlo, tak už do toho zahučelo daleko víc. Foto v profilu už není moc aktuální.

                      0 0
            • Seky  

              Koupil jsem rámovou sadu (rám, vilde, hlávko), pa brzdy a pláště + tu gumovou vložku do ráfků od Notubes (nísto duší). Zbytek se dá použít ze silničky, ale vzhledem k tomu že to pořád nějak přestavuju tak tečh dílů z původní silničky už moc nezbylo :-D

              0 0
              • Seky  

                Koukám, že po ránu neumím ani psát, ani si to po sobě přečíst, za ty překlepy se omlouvám.

                0 0
          • (s)78  

            Asi si něco podobnýho taky poskládám,původně jsem chtěl koupit komplet kolo, ale jak to tak sleduju, tak si to udělám tak, jak mi to bude vyhovovat a ještě mě bude bavit ten proces vzniku kola. Velikost rámu odvodím od starýho kola.

            0 0
      • Mig_all  

        Kolik te ten ram stal?

        0 0
        • Seky  

          Jestli si pamatuju dobře tak něco kolem 3500,– (rám, vidle, hlávko). + nějaký to poštovný

          0 0
    • nooski  

      Co se převodů týče, tak záleží, jaké kadence jezdíš. Asi bych se vyhnul klasickým cyklokrosovým převodníkům a šel do silničních kompaktů.

      Rám je určitě vhodný i na delší štreky, záleží na tom, aby člověk zvolil vhodnou velikost a komponenty. Zvážil bych ale brzdy podle použití. Jestli klasiku cantilevery nebo mini-V (o těch uvažuju já na budoucí cyklokrosku) nebo dokonce kotouče.

      0 0
      • scalar  

        Vzhledem k té další žátěži (brašny…) by byly lepší kotučovky, převody mám vyzkoušené 50/34 vepředu a 11–32 vzadu.

        0 0
        • nooski  

          S tím by se mělo dát jak fičet po silnici, tak vyjet prudký krpál, ale ty skoky mezi pastorky by mě zničily. Já budu přehazovat věci z dvojky silnice, takže ze začátku mi bude muset stačit 53/39 a 12–23 na roviny fajn, ale do kopce to časem bude chtít větší kazetu.

          0 0
          • scalar  

            Ty skoky nejsou moc velké, dost se toho dá s touhle kazetou vyjet na velkou placku.

            0 0
    • gemini  

      Na využití, jaké popisuješ, si myslím, že potřebuješ minimálně 140 mm full – ten je jen o pár kilo těžší, pojede to stejně jako kroska, ale to pohodlý je k nezaplacení. A brašny jsou na kole trapný, to je lepší 35 l camelbag…:-)

      0 0
    • alinceb  

      Mrkni na Genesis Croix de Fer popř. na jeho levnějšího bratříčka . Tady na B-F ho jezdí uživatel Stereo – třeba by ti k tomu dal bližší info…;)

      0 0
    • Neunzikger  

      Zadej si něco postavit na CX rámu od SPYDERu http://www.individualbike.cz/download.php

      http://www.bikeoutlet.cz/…igurator.php

      Převody dej klidně 3×10 a máš pokrytý rozpětí na silnici i terén. Vepředu krosových 26/36/48 nebo silničních 30/39/50 vzadu 11–32 nebo 11–36. Brzdy kotoučový – nevyžadují takovou údržbu a mají stabilní brzdný účinek v mrazu i blátě a zastavíš i s bagáží.

      0 0
    • Payia  

      Cyklokrosku pouzivam jako doplnek k silnici uz 20 let a rek bych, ze je to nejzabavnejsi a nejuniverzalnejsi typ kola. Projedes na ni i pomerne drsnej teren a zaroven uvisis v haku i silnicarum. Zrovna na Sumavu je to naprosto idealni, 95% lesnich cest tam na krosce projedes uplne v pohode a na takovy ty maly rozmlaceny lesni silnicky neni zadna lepsi volba.

      Na tom valim 40kou po silnici a kdyz me to prestane bavit nebo zacne foukat vitr do xichtu tak zahnu do lesa a zadnej problem.

      Kazdopadne bych ale doporucil GALUSKY, plaste ktere jsou k dostani na krosku jsou hrozny sracky, na silnici se rychle sjizdej a v terenu zas malo drzej. Ja pouzivam tyto http://www.kolokram.cz/…rimus-1.html sice stojej balik, ale najedes na nich 10.000km – letos jsem na nich dal cca 6000km a jsou furt jak novy a hlavne suprove jedou a v terenu drzej lip nez kdejaky 29" smejdy ala Schwalbe.

      Prevody pouzivam 50/34 a vzadu 12–27 – da se slapat do 60km/h a zaroven vyjedu vsechno co se da vyjet (i krpaly kde uz je to na hrane ze pujdes na zada).

      0 0
      • nooski  

        Škoda, že Tufo nedělá nějaké ekonomičtější modely gald do terénu. Na silnici jezdím ke vší spokojenosti S33 Pro, které se dají sehnat pod 500Kč, ale Dry Plus 32 jsou nejlevněji kolem 750Kč. Za tu cenu se mi podařilo sehnat 2 pláště Continental Cyclocross Speed v kevlaru a ještě zbyly prachy na duši. Uvidím, jak se osvědčí. Příští sezóna bude 1. na krosce.

        0 0
        • Payia  

          Oni maji i levnejsi verze, ale nejsou tak dobry – ten top model se vzhledem k vydrzi a kvalite vyplati vic, riskujes akorat ze nekde tu galusku uplne znicis driv nez ji sjedes (proriznes o sutr nebo tak neco), ale to je mi jeste nestalo.

          0 0
      • Ondra Pozořice  

        Zareagoval bych na pouziti galusek kvuli vlastnostem. Nesrovnatelny rozdil v prilnavosti a pri spravnem tlaku jedou luxusne. Tufo tmel a na tech 6–8tis.km to nestoji I moc vice nez kvalitni plaste.. U cyklokrosky plati take ze obuti dela kolo kolem. Prevody na turistu 50–40–30, kazeta 11–28 to jen kvuli ramimku prehazovacky. Neslezam zasadne z kola a za autobusem vykmiham na 80. Ja cyklokrosku pouzivam celorocne.

        0 0
    • raceman  

      mas nejaky mail? :)

      0 0
    • orm  

      Ahoj,

      já přemýšlím o tomhle – http://www.konaworld.com/bike.cfm…. Uvidím jaká bude cena v ČR. To kolo pro mě splňuje vše co bych od kola na lehčí terén a expediční ježdění s brašnama potřeboval – ocelový rám (svaří všude), kotoučové brzdy, možnost upevnit košík, blatníky, nosiče. Jedinou nevýhodou, což si bohužel u levných cyklokrosových kol člověk nevybere, je vedení obnažených řadících lanek spodem :-(.

      0 0
      • michals1  

        Podle mě dost ostudná unicrown přední vidlice. Široká hlavová trubka řešená na semi-integrované složení pak neumožní v případě výměny moc alternativ mimo karbon vidlice.

        0 0
      • vitan  

        lanko hodíš do bovdenu v jednom kuse a máš to.

        0 0
        • orm  

          Asi by to nejak vyresit slo, ale uz mi to pripada takove nehezke mit bowdeny mimo uchyty nebo provrtat uchyty a pak resit stelovani, ktere je tedka na ramu. Mozna nokon nebo podobne reseni by slo pouzit, ale stejne nechapu proc to davaji dolu. U levnych cyklokrosovych kol jsem to nahore videl jen u GT.

          0 0
      • Payia  

        Ocelovou vidli na krosku uz bych nikdy nechtel, je sice lepsi nez titanova, ale o hodne horsi nez karbonova – ta pobere presne ty mensi otresy z terenu kde se na kroskach jezdi.

        0 0
        • scalar  

          Takhl eobecně bych to určitě neviděl, jsou karbonové vidlice tvdé jak šutr a citlivé ocelová, zrovna tato Kona Project Two krásně beze i malé nerovnosti, jedna z nejlepších pevných vidlic, co jsem měl.

          0 0
          • kubad  

            souhlas, me na MTB funguje ocelova lip nez carbon

            0 0
            • MlokCZ  

              Souhlas. Ono tak na MTB je většina karbonových vidlic dost nepohodlných, zvlášť všechny rovné a hliníkovým krkem.

              Ta OneOn co teď jezdím obzvlášť. Na druhou stranu je hezky tuhá a oproti většině ocelových dělá mnohem menší bordel při ostrém brždení kotoučovkou.

              A ono stejně pevná vidlici pobere kulový ať je jaká chce (i když rozdíly v nich jsou).

              Naštěstí u biku to řeší objemnější pláště na nízkém tlaku.

              0 0
          • Payia  

            Ta prave bere kulovy, maly nerovnosti pochytaj tlusty gumy co na ty plecce mas. Kvuli tem plastum absolutne nemas sanci tu vidli posoudit, hlavne ze placas. CX je uplne neco jinyho a navic se na ni daj hodit i silnicni kola a tam by to bez karbon vidle bylo uz totalne spatny.

            Na druhou stranu ten typek na to chce narvat nosic, to by bylo fakt nechutny przneni zavodniho kola, mozna bude lepsi nejaka ta ocelova zalezitost, ktera je prezentovana spis jako dopravni prostredek nez jako sportovni nacini. Co treba http://www.wiggle.co.uk/…ter-hi-2012/ to mas s blatnikama uz z vyroby :D.

            0 0
            • scalar  

              Rozhodně neplácám, vidlici Kona Project Two mám, jezdím s ní, měl jsem na ni kola i s méně objemnými plášti, píšu tedy o tom, co vidím a cítím, žádné teroretické hemzy. Pokud s touto vidlicí jezdíš, napiš svůj názor. Můj názor je takový, že má velký přínos pro pohodlí, viditelně pracuje i na malých nerovnostech.

              Jinak mám na crossce moji oblíbenou ocelovou vidlici (Tange Infinity, na obr.), mám ji od roku 1992, takže za těch pár desítek tisíc km jsem poznal její vlastnosti dokonale, můžu ji porovnat s celokarbonovou CX vidlicí 4za Python, kterou jsem měl asi 2 roky – ocelová vidlice je podstatně pohodlnější.

              Ostatně karbonové závodní CX vidlice mají jiné priority, něž je pohodlí, jsou na hodinový závod (a to se ještě část závodu kolo nosí nebo vodí).

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Payia  

                Mne se jeste doma vali repre cyklokrosovy ram na kterem jezdil Simunek starsi – ocelovy ram i vidle, v podstate to nejlepsi co se z oceli da vyrobit (nesrovnatelny s tou vetesi za 200kc cos tu postnul ;) a stejne je proste karbon lepsi. Ocelove i titanove vidle vibrujou, hlinik nepruzi skoro vubec a karbon je zlata stredni cesta. To vi kazdej kdo na tom aspon trochu sportovne jezdil.

                Ty budes zrejme neco podobnyho jako Kubad, mas doma X kol, ale jezdis na nich 1× tejdne 30km prumerem 12km/h (akorat ze ty mas kola za 3000kc a on za 150.000kc :D. Kazdopadne to nema se sportem a timpadem skutecnym vyuzitim tehle kol nic spolecnyho.

                Na druhou stranu ten typek co vlakno zalozil nechce to kolo na sport, ale na turistiku – v tom mu dokazete poradit lip, o tom zadna.

                0 0
                • kubad  

                  a ted tu o Karkulce :-)

                  0 0
                  • Payia  

                    Ted nevim co z toho se ti nezda ;)

                    0 0
                    • scalar  

                      asi to nechápeš – když píšeš o věcech nebo lidech, o kterých nic nevíš, nikdy jsi je neviděl (jako třeba o tady o vidlici Kona nebo o mně) a děláš úsudky pouze na základě svého přesvědčení o vlastní všeznalosti a dokonalosti, jsi na úrovni vypravěče pohádek, třeba se najdou nějaké malé děti, co Ti budou věřit…

                      0 0
                      • Payia  

                        Tak vy vzdycky nakonec stejne potvrdite to co jsem rek a clovek s mozkem si nakonec ten zaver taky udela sam.

                        0 0
                • scalar  

                  těsně vedle Všeználku, jezdím tak 5×týdně (v průměru 2 hod. denně), většinou 10 maratonů ročně, loni v kategorii na 3. – 8. místě (Galaxy, Cyklomaratontour, Interbike…). Nějaký krátký 50 km dluhý MTB maratonek dám i průměrem přes 25km/hod.

                  0 0
        • Ondra Pozořice  

          Pan Kovarik delal ocelove predni vidlice na cx z reynolds trubek. Cca 4500. A vlastnosti fakt prijemne. Je pravda ze na Morati titanovou nema nic. Kdo jezdil, urcite potvrdi.

          0 0
      • scalar  

        Mrkni se ještě na Singular Peregrine

        http://singularbikes.cz/…regrine.html

        0 0
        • orm  

          Peregrine znam, moc pekny ram, ale celkem uz drahy na to z jakeho je materialu. U kony se mi vice libi barva :-). Uvidim jaka bude cena Kony, zda se vyplati stavet nebo koupit cele kolo.

          0 0
          • scalar  

            To jo, pamatuji doby, kdy byla 4130 Cr-Mo ocel brána spíš jako základní materiál pro nižší střední třídu :-)

            0 0
    • česílko  

      Dle zadání něco jako http://www.ciclib.de/…Mod-2012.htm?…

      0 0
    • Forester  

      zkusím se přiživit. chtěl bych si udělat radost (pozdní ježíšek) a zároveň zkusit něco jiného a dospěl jsem k tomu, že by to mohlo splnit cyklokrosové kolo :-).

      Chtěl bych to jako doplněk k biku. Převážná většina cest bude po silnici, tak 30% v lehkém terénu (lesní a polní cesty), hlavně na cestě do práce. Jsem z Polabí, takže všude rovina, na dovolenou vozím bike.

      Žádný speciální požadavky nemám, snad jen, aby tam bylo možno dát velký blatníky a upřednostňuju sadu Shimano (pouze zvyk), ideálně 105 :-). Výška 191cm, takže na pomezí 58–60 (záleží, jaká značka). Cena do 25tis.

      Koukal jsem na Meridy, ale přijde mi, že kolo do 30tis. by nemělo vážit skoro jako můj bike (ty CX Meridy mají psanou váhu přes 10kg a větší velikosti budou spíše k 11kg).

      0 0
      • nooski  

        Mně se kolem 30 000 hrozně líbil tenhle Felt http://www.feltbikes.cz/… ale je na Sramu :-) Má dokonce navářky na blatníky. Kouknul bych se na Felty, GT nebo Focusy. Popř. se domluvit a nechat si něco složit na míru u Spyderu, kde si člověk může navolit i design.

        0 0
        • Forester  

          ten Felt nevypadá špatně, ale nějak jsem nepochopil ten levnější model . přijde mi minimálně stejně dobrý (našel jsem jen horší vidlici).

          Taky jsem se díval na Ridley (zmiňované někde výše) a třeba tento mě zaujal (akorát nemá tu 105, s tou už je moc drahý)

          0 0
        • Forester  

          nějak mám zafixovano, že u Stevense je problém … už nevím, o co přesně šlo, ale celkem často to tu bylo zmiňováno v diskusích (reklamace???)

          0 0
          • navlcinci  

            problém byl kdysi cca. 2 roky ,kdy měl v česku zastupení Pospíšil a ten na to …

            0 0
            • Forester  

              OK, ale stejne uz je pres limit. Se 105 je to pres 30, to se mi zda uz trochu moc na to, ze me to treba za pul roku prestane bavit a budu ho prodavat za 20

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • HonzaRez  

      Zdar, já prodávám svůj nenáročný cyklokros, ale je to opravdu pro turistu, nic velkého…

      0 0
      • Mig_all  

        hoď to do bazaru a napiš velikost, odkud jsi a kolik za to chceš…

        0 0
      • Forester  

        koukal jsem na něj na bazaru, ale přeci jen bych chtěl něco lepšího. každopádně díky za nabídku.

        0 0
        • Forester  

          Tak už jsem se pomalu rozhoupal k tomuto kolu , ale řeším velikost.

          Pomohl by mi někdo. Změřil jsem se a vložil hodnoty do fit calculator. Vychází mi to spíše k velikosti 58. Je to dobře?

          Measurements

          Inseam: 87.5

          Trunk: 67

          Forearm: 37

          Arm: 68

          Thigh: 66

          Lower Leg: 61

          Sternal Notch: 159

          Total Body Height: 192

          The Competitive Fit (cm)

          Seat tube range c-c: 56.7 – 57.2

          Seat tube range c-t: 58.4 – 58.9

          Top tube length: 56.8 – 57.2

          Stem Length: 11.9 – 12.5

          BB-Saddle Position: 79.1 – 81.1

          Saddle-Handlebar: 56.3 – 56.9

          Saddle Setback: 5.9 – 6.3

          0 0
    • Jezevec70  

      Taky se přiživím.

      Uvažuju cyklokrosce – hlavně na jízdy do práce + nějakou tu lehkou turistiku. Zatím to vypadá na rám Spyder Trilobite.

      Nevíte někdo, jestli má návarky na dva košíky a očko na zadní blatník? Uvítal bych i možnost namontování nosiče.

      Pokud by někdo měl návrh na jiný rám, tak do 5000 bez vidlice, sem s ním. Příp.i slušný bazarový rám (na výšku 176 cm).

      0 0
    • blisterexist  

      jenom dotaz na cyklokrosáky,

      mám bika, silnici a starou silnici

      uvažuju že tu starou rozprodám a místo ní koupím nějaké CX, nebo si ji nechám a udělám z ní zimáka

      má cenu kupovat cx? vyplatí se to? samozřejmně to vyjde dráž když starou silnici prodám a koupím Cx než kdybych ji nechal jako zimáka

      jde mi o to jestli to využiju, v zimě asi dost jako takového lépedržícího silničního zimáka… ale v létě?

      0 0
      • Neunzikger  

        Ten Tvůj Trek má delší zadní stavbu a možná střední brzdové čelisti. CX galdu 28 mm šíře Ti pobere určitě, možná i širší. Zapleť ráfek Mavic Reflex, obuj galdy a předefinuj Treka na CX. Do marastu to nebude ale do sucha ano. Ověříš si, jestli to na „Tvý terény“ stačí. Když zatoužíš po čistokrevném CX – kola už budeš mít.

        0 0
        • blisterexist  

          no přední vidlou to neprojde a brzdama myslím taky ne:-/

          teď mám vzadu 25mm a na výšku je to od brzdy cca 2–3mm

          0 0
          • Neunzikger  

            Mě silniční brzda 28mm šíře galdu pobrala. Když jsem tam měl 25 plášť, tak jsem tomu taky nevěřil (To neznamená, že Tobě se vejde). Vidíce očka pro montáž blatníků předpokládal jsem vidli prostupnější.

            0 0
      • raceman  

        zalezi kolik si ochotny investovat…

        ja mel cx, pak sem z ni udelal zimaka, a pak ji prodal, protoze mi to prislo skoda ji nicit… a zimaka sem udelal ze stare silnicky a momentalne na ni stejne sedim tak 10 do roka :)

        zkus nahodit ram, brzdy na bazar a uvidis… jestli prodas,

        ram od spyderu poridis za 6 :)

        jinak samozrejme v lehcim terenu to na cx jede pekne svizne :)

        0 0
    • Mig_all  

      Mám dotaz: dá se tvrdit že mini-V brake jsou ucinější než cantilevery? A jestli ano, proč se nepoužívají masivněji? Jsou o tolik težsí, nebo proč?

      A co se kotoučů na cyklokroskách týká, dávají se tam mechanické nebo hydraulické a proč zrovna ty?

      0 0
      • nooski  

        Tvrdí se, že mini-V jsou účinnější. Zatím sám nevím, ale na krosku jsem si je pořídil jednak z tohoto důvodu a jednak z důvodu snadnějšího seřizování a absence sekání vidlice při silnější brždění. Nepoužívají se tolik jednak kvůli údajné horší průchodnosti bahna a taky proto, že v cyklokrosu není třeba brzdit nijak ostře a silně. Kotoučovky se používají převážně mechanické, protože hydraulické silniční páky ještě nejsou obvyklé a rozšířené.

        0 0
        • Mig_all  

          Moc děkuji za odpověď a ještě srovnání mini-V a mechanické kotouče? V kotoučích se moc nevyznám ale řekl bych že ty mechanické taky nejsou žádná hitparáda?

          0 0
          • Pedro RB  

            Srovnání s miniV nemám, ale dobré (Avid BB5, BB7) mechaniky jsou plně srovnatelné s běžnýma hydraulikama. Nevýhodou je jen seřizování desek a citlivost na čistotu bovdenu a lanka. Jestli plánuješ rám na delší dobu a občas na něm upgradovat komponenty, šel bych do kotoučů.

            0 0
            • Mig_all  

              No problem je, že ten ram co mam vyčíhlý nemá na kotouče navarky, tak uvazuju jestli ty mini-v dokazou opravdu dobře brzdit a kotouče dokážou nahradit, o bahno a hmotnost mi vubec nejde.

              0 0
              • pstasek  

                MiniV mají větší účinnost a jsou kousavější. Osobně nevidím nejmenší problém v cantíkách. Brzděj i dávkujou se dobře. Já mám Tektro Oryx a seřizují se stejně snadno, jako klasika V-brake.

                0 0
                • Mig_all  

                  potrebuju vetsi učinnost, mam 90 kilo a nechci to na zavody, chci sjíždět rozmanité tereny ne jenom cyklokrosařské tra­ťě.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Pavel  

                    Kantíky jsou v pohodě, sjel jsem s nima Lysou a přežil jsem. Pravda, nevážím 90 kilo, ale o 15 méně (teda tehdá, opět jsem se přes zimu „spravil“ na lehce přes 80)…

                    0 0
          • Kubiczech  

            I ty horší mechanické kotoučovky budou u cyklokrosky dobře použitelné, protože nějaký extra výkon není potřeba. Spíše je fajn, že budou brzdit stále zhruba stejně, za každého počasí. I to ovládání by mohlo být přívětivější. Za mokra nebo na sněhu je to s cantíkama dost loterie, jestli se něco bude dít. Zvlášť u těžších vah.

            0 0
    • Forester  

      Tak jsem se konečně rozhoupal a nové kolo je doma :-). Trochu bojuju s blatníkama, v SKS věděli, proč u RACEBLADE XL napsali do šíře 33mm :-), mám 35.

      více foto v profilu.

      0 0
      • Pedro RB  

        Moc pěkné! S blatníkama neporadím. Teď v zimě jezdím na CX jen když je umrzlo a vyhýbám se prosoleným silnicím. Na ně je starej zimák..

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Forester  

          já už je tam skoro mám, jen je to hrozná piplačka :-). vždy, když si myslím, že už to je, tak to někde začne drhnout. Ale dnes večer už to konečně dodělám a zítra vyjedu na delší než propagační vyjížďku.

          v sobotu jsem se po půl hodině vrátil, protože ten drhnoucí blatník jsem nedokázal vydýchat :-).

          0 0
          • Pedro RB  

            Na zablbnutí si v terénu bych to nechal bez blatníků a na dojíždění/najíždění bych tam dal silniční pláště cca 25mm ať mají pod blatníky dost místa..

            0 0
            • Forester  

              vidím to stejně, ale zatím ještě nemám náhradní kola se silničníma pláštěma. ani nevím, zda jde napřímo koupit zapletený kola s kotoučema nebo si je musím nechat někde zaplést.

              takže zatím řeším jak CX s blatníky … a je to i levnější :-)

              0 0
              • Pedro RB  

                Jestli střídáš silnici-terén skoro denně, tak přezouvání je nesmysl a druhá kola se hodí. Můžou to být jakákoli pro 29er. Preferoval bych se stejnejma nábama jako maj stávající, abys měl lepší šanci na stejnou polohu kotočů vůči třmenům..

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • Jacob1  

      vyplatí se stavba CX s rozpočetem kolem 30 k ? nebo koupě hotového ? hodně tu byl odkazovaný cube cross race a ten si mi fakt líbí , jen nevím jestli za ty peníze by se nedalo postavit něco lepšího s tím že rám od cube se mi líbí nebo trek bone

      moc se mi nelíbí maxbike a spyder ..počítám že bych šel do kotoučů , protože bahnem bych určitě projížděl

      jsem taky trošku nerozhoda jako tu byl kolega kuros , ale už mi vychladla hlava a došel jsem k tomu že MTB s odpruženou vidlicí , na těch stezkách nevyužiju ..chci spíš něco sportovního na kondiční ježdění a zároveň aby to bylo zábávný a abych s tím i něco odjel třeba i výlet …

      0 0
      • tromboonen  

        Cubika ram koupis za 145 Ecek bez vidle, nevim za kolik slusnou karbon vidli co by k nemu sedela, pak muzes dat treba novou Tiagru 4700, akorat ted si uvedomuju ze ten Cube na kotoucich ma tusim MTB zadni naboj, dost komplikace… kdyz to budes hlidat, asi se dostanes pod 30, ale ne o moc, spis jestli Ti vylozene neco nesedi na seriovce a chces to jinak.. samozrejme seriovka ma 11sp 105tku, ta Tiagra ma o 1 pastorek min, to se da prezit, jinak srovnatelny..

        Dalsi moznost je koupit pouzity ram na eBay nebo se koukat po levnejsich CX-Gravel ramech v zahr, ale zas tak moc jich neni.. jestli

        0 0
        • Jacob1  

          o ebola bikes jsem se dočetl že cube cross race prodává , nejspíš tam zajdu jestli by mi ho pujčily abych si to vyzkoušel až opadne tenhle marast , myslím že za tu cenu kolem 30k je to pěkný kolo ..mají tam asi dva druhy kolem 30 k ±

          0 0
          • Jacob1  

            tady mají 2015 http://www.ebolasport.cz/…-689000.html za 30 900

            a tady 2016 za 30 500 http://www.bike-life.cz/…e-2016/d7041 tohle je hezčí

            nejmenší velikost 53 …mám 165cm a nohy výrazně dlouhý nemám snad by mi to bylo

            0 0
            • Jacob1  

              pak ještě tenhle cannondale http://www.hnizdil-kola.cz/…-2015_z4070/

              tam by měli mít i velikosti 51

              0 0
              • Dejv94  

                Tiagra vs 105? U Cannona plátíš dost navíc za to velké C na hlavovce.

                0 0
                • Jacob1  

                  taky si myslím ..podívám se potom cubovi …jen nevím jestli 2015 nebo 2016 v cenách takový rozdíl není ale ta bílá barva je super , mám bílou koloběžku

                  0 0
                  • Dejv94  

                    Já toho Cuba měl původně taky v hledáčku, ale nakonec dopadlo něco trošku jinýho (viz můj profil). 11sp 105 je super. S dostupností Cuba by neměl být zatím problém.

                    0 0
                    • Jacob1  

                      to je hodně elegantní kolo ta dema …snad v té 53 by u toho cube neměl být problém s velikostí na mojí výšku

                      0 0
                      • Dejv94  

                        O výběru velikosti je tu toho napsáno mraky, spíš než výšku rámu bych řešil „efektivní délku rámu“.

                        http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

                        0 0
                        • Jacob1  

                          jo díky to znám ..už musím konečně někomu říct aby mě přeměřil

                          0 0
                          • Jacob1  

                            prosím vás v tom meření jak člověk sedí na té židli u zdi …chápu to tak že by měli být stehna vodorovně ? jako na videu ? já nemám polohovací křeslo a když sedím , tak mám stehna trošku z „kopce“

                            0 0
                            • tromboonen  

                              Jestli chceš mít použitelnej výsledek, tak stehna vodorovně..

                              Si naskládej krabice nebo knihy, to snad není takovej problém..

                              0 0
                              • Jacob1  

                                tak mi vyšlo

                                Top Tube Length 51.1 – 51.5 Cm

                                Seat Tube Range CC 50.1 – 50.6 Cm

                                Seat Tube Range CT 51.6 – 52.1 Cm

                                Stem Length 9.1 – 9.7 Cm

                                BB Saddle Position 63.6 – 65.6 Cm

                                Saddle Handlebar 49 – 49.6 Cm

                                Saddle Setback 4.7 – 5.1 Cm

                                Seatpost Type Setback SHOP ROAD BIKES

                                0 0
                                • Jacob1  

                                  http://www.cube.eu/…tenred-2016/ jestli to chápu tak tohle je pro mě velký

                                  když tak projíždím google tak v ůvahu připadají geometrie cannondalu pak jsem viděl i canyon ..s tím že bych navýšil rozpočet

                                  teď jsem na to competive koukal pořádně a je tam eddy fit , french fit , competive fit

                                  já jsem vložil eddy ale na french mi to hází 52.7 takže bych tu 53 mohl teoreticky mít

                                  mám v tom zmatek , kdyžv tom případě bych musel brát canyon XS

                                  https://www.canyon.com/…-al-8-0.html

                                  je to opravdu tak horký ty dva centimetry ? jestli to správně chápu

                                  však výrobci nemůžou diskriminovat malý lidi ? když udělají nejmenší velikosti 53 :) to musí sedět

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    2 cm TEORETICKY dozenes kratsim predstavcem, ale pro CX se doporucuje aby posed (sedlo-rodla) byl zhruba o cm kratsi nez na silnicce.. plus vysledky Ti davaji 9 cm predstavec, to bys musel jit do 7 cm, to uz trochu ovlivnuje chovani..

                                    Na druhou stranu se da dost dohnat extremne kompaktnima rodlama (co nejmensi reach a drop, pokud nemas ruce jak lopaty), to casto udela i ty 2 cm a vic rozdilu, ale treba ty Cube uz maj docela kompakt rodla.. chtelo by to najit si idealni posed na jakemkoli silnicnim kole a pak zkusit, jestli jej jde nastavit na Cube 53, nebo si jej pujcit a zkusit s kratkym predstavcem, akorat ze za jednu kratkou projizdku to tezko zjistis, kor jestli nemas se silnicema zkusenosti

                                    Eddy fit je prave vzprimenejsi, French je polozeny natazeny..

                                    0 0
                                    • Jacob1  

                                      OK ..díky ..,tady už víc rad nevyčtu ..jedině už se na něco posadit .

                                      ještě jsem koukal na specialized diverge jako takový kompromis , kdyby mi tam dali pláště s terénějším vzorkem .

                                      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Ludwajs  

      Zdravím,

      potřebuji poradit. Rozhodl jsem se pro nákup cyklokrosového kola a velmi tápu. Chtěl bych výhodně pořídit za nejmenší peníz. Měřím 181cm. A teď moje představa. Chtěl bych se dostat do rozmezí 20–25k, cyklokroska nemusí mít kotouče, ale pokud by měla byl by to plus. Měl by to být hliník předpokládám, že karbon bude extrémně drahý. Klidně i bazar, ale kvalitní, ale upřednostnil bych nové. Prohlížel jsem internet a přijde mi, že cyklokrosek je pomálu. Proto se obracím sem. Máte nějaké tipy na zajímavé kolo? Nebo popřípadně značku které se vyhnout či kterou naopak upřednosnit? Nebo šetřit více a třeba počkat ještě rok a pořídit něco lepšího? Díky předem za odpovědi.

      0 0
      • Dejv94  

        Cube a Norco? Ještě tu někde prolítla kola z Anglie (evans cycle?).

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Fran-tic  

        cannondale na tiagře s kotoučema – 650 liber z evanscycle, já bral jamis kvůli pevné ose, taky tiagra za 700

        0 0
        • fantozzi  

          Cos bral – Renegade nebo cistou cyklokrosku?

          0 0
          • Fran-tic  

            renegade expat jsem vzal, za ty kačky supr. cx vyloženě nehledám.

            0 0
            • fantozzi  

              Jakou velikost? Posli, prosim, foto (klidne do SZ) – diky :-)

              0 0
              • Fran-tic  

                vel 58., jine uz nejsou…foto bych poslal, ale kolo teprv přijde, byla to rychlá akce :) – jinač se slevou za registraci a poštou je cenovka 744 L

                0 0
                • fantozzi  

                  Pristi rok si to musim pohlidat, dival jsem se ze slevy na Evansu byly uz od konce ledna – ja mam vyhlidnute Renegade Exploit 2017 ve velikosti 56.

                  http://www.jamisbikes.com/…exploit.html

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Fran-tic  

                    na toho jsem taky koukal, vypadá to moc dobře. uvidíš, ty slevy tam mají slušné. jak přijde, nafotím a hodím ho na bf

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • pekl024  

      Ahoj,

      taky se přidám s dotazy. Mám staré LTD 26" /viz.profil/ a chtěl bych si udělat radost koupí nového kola. Zvažoval jsem 29" , ale kombinace 26" a CX se mi celkem zamlouvá. 26 do lesů a CX na šotoliny, silničky apod.

      1. jsem srab , jde dát na CX kazeta např. 11–34
      2. Na CX jaké používáte boty ? silniční/MTB
      0 0
    • Ludwajs  

      A máte někdo zkušenosti s rámem maxbike cx4000?

      0 0
      • standoslav  

        Já tu cx doporučil synovci, Al, dělají liché velikosti do 59ky, lze Al/carbon vidlici.

        0 0
      • Pijer  

        Mlaďas to na mixu Tiagry a 105ky jezdí druhou sezónu a bez problému .......... má ale necelých 40 kilo ;-)

        0 0
      • Maran1  

        Mám celé kolo cca 14 dní a max spokojenost.

        0 0
        • standoslav  

          Přesně tak, kompletní je v pohodě, žádné bastleni, jezdís hned, jen ty brzdy jsou slabé, no. Synovec na tom jezdí silnici, tak tam má silniční 10ti kolo.

          0 0
          • Singlespeed  

            Kupoval jsem přítelkyni kompletní CX4000 přímo ve Vítkovicích ve firmě Maxbike a, po pravdě řečeno, pár mušek to mělo ;-). Naštvaly mě nezabroušené jen tak ušmiknuté bovdeny, přední kolo zapletené kříženě, i když náboj Tiagra je určen pro radiál, oba náboje byly trošku přetažené, řídítka s nemoderně až nesmyslně hlubokými oblouky a superlevné supertvrdé a supernepohodlné sedlo. Takže hned po koupi rozdělat, poladit, zabrousit bovdeny, přeplést přední kolo, vyhodit opěrku bovdenu pod představcem, kde se bovden extrémně zalamoval a místo toho instalace jiné opěrky na přední vidlici, koupě nových řídítek s kompakními oblouky, a výměna sedla. Brzdy Alhonga jsou naprosto marné, jediná pomoc byla výměna za mini-V XLC (brzdí skvěle).

            0 0
            • Maran1  

              Jinak brzdy bída utrpení. Mám co dělat, abych z většího kopce ubrzdil. Ty půjdou určitě dolů :)

              0 0
              • Singlespeed  

                Dával jsem tyto:

                http://www.axit.cz/…4_mini-.html

                Socka řešení:

                http://www.cyklosvec.cz/…-cantilever/

                Ten používám v kombinaci s pákami Campagnolo a brzdami Avid Shorty4. Brzdí to solidně, ale mini-V jsou o třídu jinde.

                0 0
                • Maran1  

                  Já zatím dal jen jiné špalky a trochu to pomohlo. Ale půjdou přes zimu dolů. Jinak za mě pláště Kenda nic moc. Dám určitě širší.

                  0 0
              • standoslav  

                Tak jasně, mouchy to má a kolo je na to, aby se stále inovovalo. Koupit ale jen rám a strojit to, by byl docela běh na dlouhou trať. V prodejně ve V.by snad neměli prodávat, nebo jen na ZL, mně odkázali na dealery. /Synovec je spokojen se vším, až na ty brzdy, tak mu zatim koupím lepší špalky.

                0 0
    • Ludwajs  

      A když vážím 75kg vydrží to? Nebo se to už bude kroutit?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.