Zdravím,
prosím o radu při výběru nového kola, příp. o názory k mé následující úvaze.
Už se tady obdobné téma řešilo, ale nenašel jsem v tom uspokojivou odpověď pro mé dotazy.
Co požaduji:
Najezdím ročně okolo 5000 km, v současné době mám MTB a chtěl bych druhé kolo s menším valivým odporem a aerodinamičtějším posezem… aby to prostě víc svištělo.
Využití kola ze 60% silnice, ze 40% lehčí terén (polní a lesní cesty, louky, horší asfalt a zpevněné cesty (Šumava, Jizerky,..)
Jezdím většinou jednodenní výjezdy 20 – 150 km, občas vícedenní akce s brašnama, celoroční provoz, jezdím hlavně pro radost, příležitostně amatérské sranda závody v lehčím terénu.
Moje představa:
Něco jako býval Favorit, když nic jiného nebylo – univerzální kolo na silnici i do lehčího terénu :-)
Dle výše uvedených požadavků jsem si předběžně vybral cyklokrosové kolo v hodnotě cca 25–30 tis. s možností upevnění nosiče a blatníků… z toho mi vyšlo kolo Ridley X-Bow
Nemám ale s cyklokrosovými koly žádnou zkušenost, proto prosím o radu, zda moje úvaha není mimo. Např. jestli u cyklokrosového kola nejsou příliš lehké převody na 60% silnice, zda tvar rámu je pro toto využití vhodný, abych se při delších výjezdech netrápil, atd…, má smysl mít duhá kola s čistě silničními plášti pro občasné vyjížďky pouze pro silnici?
Původně jsem uvažoval o silničce, ale vzhledem k tomu, že se nechci ochudit občas o nějakou zajímavou zkratku po louce a chci mít možnost připevnit blatníky a nosič, tak jsem se se svou úvahou vydal tímto směrem.
Článků o cyklokrosových kolech jsem několik přečetl, ale jde mě spíš o názory a tipy z praxe s podobným využitím viz. výše.
Za užitečné názory předem díky, S.