• svobikk

    Zdravím všechny cycklisty,

    chtěl bych si koupit kolo tak do 13.000kč

    jenomže se nevyznám v kvalitě komponentů. Nějaké kola mám vybraný a potřeboval bych poradit od profíků kteří už něco o tom ví.

    Chtěl bych Horské kolo s odpruženou přední vydlicí a kotoučovými brzdy.

    Jezdím spíš polní cesty.

    Chtěl bych Vás poprosit o výběr teho nejkvalitnejšího kola s nejkvalitnějšími komponenty do 13.000kč

    0 0
    • Azmir  

      Doporučil bych individuální stavbu od místních stavitelů: hnoj, scalar, majkee

      0 0
      • svobikk  

        to zase né, já bych potřeboval aby jste mi prostě vybrali kolo co se týče kvalita/ cena mám vybrané tohle:

        http://www.axitbikes.eu/index.php…

        http://www.merida-bike.cz/…ts-40-d-2013

        0 0
        • Dave-geo  

          A proc jako proboha NE? Oba kramy na nic za tu cenu. Se stavbou se dostanes uplne nekam jinam. Obecne doporucuju byt chvilku o chlebu a vode, prestat chlastat a kourit a posetrit jeste dva tisice. Ale i za 13 by se asi dalo neco vymyslet…

          0 0
        • Azmir  

          A proč nechceš stavět? Všechna kola co si tu hodil mají špatné nefunkční vidlice, které tam jsou spíš na okrasu, nevhodné kliky bez duté osy, špatný pohon, hrozná kola a mega těžké pláště na kterých se budeš jenom trápit, navíc jsou celkově strašně težká, individuální stavba tohle všechno vyeliminuje a budeš mít super kolo co ti za tu cenu bude každý závidět, ale pokud si nechceš nechat takhle poradit, tak je to marné a kup si co chceš a třeba ti časem dojde co jsi koupil za šmejda.

          0 0
          • svobikk  

            já si nechám velice rád poradit, teďka mám skládačku asi za 4500 není stavěná namě ale na otce od mé přítelkyně to kole je skvělé, ale má malý rám.

            Když se dívám na kolam nad 10tis od takových značek tak mě nenapadlo, že budou prodávat takový shity.

            0 0
            • Azmir  

              Bohužel je to tak, kola zdražují, výrobci je čím dál tím víc šidí, dneska už je problém koupit slušné kolo za 20 tis. natož za 13k, vím že sis myslel že 13k je dost peněz a že za to musíš dostat super kolo, bohužel to tak není, taky jsem byl kdysi naivní, věř mi, stavba je v dnešní dbě to nejlepší co můžeš mít, jinak kdyby ses fakt stavbě vyhýbal jako čert kříži, tak ti hodím aspon pár odkazů na relativně slušná kola v rámci ceny:

              http://www.mojekolo.cz/…t-black-2012

              http://www.cyklonemcik.cz/…i-deore-disc

              http://www.cyklonemcik.cz/…e-deore-maxx

              0 0
              • svobikk  

                Díky, kdyby jsi našel ještě nějaké kola do 13ti tak mi je sem hoď. Jinak tá stavba do těch 13tis. by byla nejlepší a taky nejkvalitnejší varianta ?

                0 0
                • Azmir  

                  Tak stavba by vyšla určitě nejlépe, zajed nahoře do users a najdi si ty nicky co jsem ti napsal, napiš jim, kolik měříš, jaký máš rozpočet a jaké máš požadavky třeba na barvu nebo na výbavu a podobně, oni ti pošlou cenovou nabídku, co by jak řešili a máš to, nemusíš se relativně o nic starat, jenom si třeba vybrat toho, koho máš nejblíž svého bydliště, oni na to mají živnosťák, dostaneš normální záruku 2 roky, ni nakupují díly za velkoobchodní ceny a mají nižší marže takže se můžou s cenou dostat níže než prodejci velkých značek, kteří mají vyšší marže a ještě musí platit dovozci a jiným subjektům.

                  0 0
                  • svobikk  

                    psal sem pánovi na email jetli by byl ochotný mi poskládat kolo a napsal mi, že do takové cenové nabídky to odmítá, že se nedají sehnat kvalitní díly.

                    0 0
                    • scalar  

                      Mně jsi psal, že chceš kolo za 12 tis., raději ze méně, tam se opavdu nic kvalitního postavit nedá.

                      Pokud chceš dobré kolo, musíš investovat aspoň 15 – 16 tis, jinak to nejde, pokud chceš kotoučovky.

                      0 0
                      • svobikk  

                        tak skus něco kolem těch 15 tisíc. a hlavně aby byl bílý rám, odpružená přední vydlice. měřím 185cm a važím něco přes 80kg

                        0 0
                    • maajkee  

                      Mně jsi nepsal? Včera večer mi někdo psal, že chce kolo v téhle relaci.

                      Narozdíl od Scalara bych řekl že i za takovu cenu se dá poskládat.

                      Dalo by se postavit na 2× zeslabovaným rámu Spyder Evolution, vidlice alespoň vzduchový Raidon, Osazení 9kové Alivio, hydraulické brzdy Alivio, Kola Alexrims + Shimano 495, sedlo, sedlovka, řidítka představec Cannondale C3, pláště Rocket Ron v drátu.

                      Bude to fungovat daleko lépe než kola viz tvoje odkazy.

                      0 0
                      • koko0925  

                        Tak jsem to zkusmo pohledal kdybych to měl stavět já. Vyšlo mi 13035,– a není v tom poštovné od několika dodavatelů,se­dlo,duše,pásky,gri­py a nevím jestli k tý sadě dávaj bowdeny a lanka. Jo a samozřejmě chybí práce :-) Na kolik typuješ váhu?

                        0 0
                      • svobikk  

                        nene tobě sem nepsal.

                        0 0
                • Dave-geo  

                  Vim, ze to tu cpeme kazdemu, pridat…

                  ale vazne neni sance pridat tak dva tisice? Dostanes se na lepsi vidlici a mozna i lepsi kola. Ty dva tisice by jsi do toho kola vrazil behem dalsiho roku stejne, protoze tu vidlici beztak nakonec koupis..

                  0 0
                  • Azmir  

                    Tak jestli má kolem 65–80 kilo, tak XCR bude bohatě stačit a nevidím důvod měnit, jinak samozřejmě vzduchovka bude někde jinde.

                    0 0
                    • Dave-geo  

                      To je fakt. Jen XCR ma (relativne) slozitejsi servis nez ten Epicon. Imho bude servis XCR stat po sezone stejne tak litra vcetne materialu, takze ona se ta cena po case stira…

                      0 0
                      • svobikk  

                        tý dva tisíce navíc mi už nevadí, ale chtěl se kolo do 10tis pak už sem se díval za 13 a teďka už to bude z a patnáct :D ale když už to bude pořádné tak na dýl ;-)

                        díky chlapy.

                        0 0
                        • teepec  

                          Tak to bývá, když si necháš poradit na bike-fóru :-) Já taky začínal na deseti a po tom, co mě zdější uživatelé lámali a stavěč přesvědčil o dalších mých (skrytých) potřebách už nechávám stavět za téměř 18 :-)

                          0 0
                          • svobikk  

                            Jenomže musí Te brat v potaz ze sem za den najel maximálně 70km. A to vyjedu tak 3c do týdne a to namotám kolem 40 km. Zakl by mi stačilo na to kolo za deset nemyslí Te ?

                            0 0
                            • teepec  

                              Já nejsem o nic větší cyklista, spíš menší. Ale 1) chci, aby mi kolo něco vydrželo; 2) mě bude lepší kolo víc motivovat k ježdění; 3) nechci, aby mě levný a problémový kolo kazilo zážitek z jízdy nebo mě demotivovalo od toho vůbec vyjet. Ten poslední bod zažívám teď se stávajícím kolem, kdy pokaždý, když na něj náhodou sednu, tak se něco pokazí, ačkoli je poměrně pravidelně udržováno.

                              0 0
                              • svobikk  

                                Jak u jsem jednou psal mám kolo za 4500 a kdyby nebylo na mě male tak si ho nechám. Můžete mi prosím doporučit kolo do deseti nebo dvanácti tisíc na mé vyjížďky do padesáti kilometru denně ? S přední odpruženou vydlici a Kotoučovými brzdy ?

                                0 0
                      • Azmir  

                        IMHO XCR nepotřebuje žádný servis, stačí se o ni pravidelně starat, aby se do ní nedostal bordel a klidně na ní nemusíš 2 roky šáhnout.

                        0 0
    • kolombo  

      Otázka se dá položit i jinak:

      Kolik chceš dát ročně do vylepšení a údržby ???

      Protože se dá koupit sériové kolo a postupně měnit komponenty za lepší.

      Když se vykašleš na celkovou údržbu vidlice, tak ušetříš za tři roky polovinu ceny nové. Kliky a kazetu do dvou let ojezdíš a dáš novou. Pláště vydrží zhruba rok, někdy ani to ne.

      Já bych ale koupil něco s 9ti kolečkem, i když se musí 2× častěji měnit řetěz.

      Vyber si podle rámu, posedu a vlastních preferencí značky a barvy.

      Třeba u GT bych šel raději do tohodle:

      http://www.axitbikes.eu/index.php…

      0 0
      • fousac  

        a treba najezdi za rok 300km a jakykoliv kolo mu vydrzi bez zvlastniho zasahu klidne 10 let..

        0 0
        • svobikk  

          letos už mám ježděních nějakých 300km, každé volno co mám tak jezdím na kole a je to vždycky nad 35km, já vím není to žádná sláva, ale aby jste měli představu :)

          0 0
          • Krejca  

            Můžu vědět,proč se tu skoro omlouváš,že najedeš 35 km když máš volno? Každý má jezdit podle svých časových a fyzických možností a kolo tě má hlavně bavit i kdybys uje 12 za týden -s nadsázkou a to nemá s cenou kola co dělat. A pokud ti tu borci nabízej stavbu tak za nabídku nic nedáš,ale zkušenost je taková že ze slibovaných 13ti tě budou postupně tlačit výš a pro zajímavost sem pak hod co a za kolik si nakonec vybral :-)

            0 0
            • svobikk  

              vůbec se neomlouvám, ale pro mít kolo za 15tis. když ho nevyužiju jako člověk co by na ním najezdil 100km třeba denně ? já nejsem nějak moc náročný a nechci do teho ani nějak moc vrážet zatím mě to tak moc nebere abych dal za kolo 40 nebo i víc tisíc :D žádnou nábídku na stavbu se ještě nedostal, ale tohle se mi zamlouvá co vy nato ?

              http://www.axitbikes.eu/index.php…

              0 0
              • Dave-geo  

                To vůbec není o využiješ/ne­využiješ, nebo o denním počtu kilometrů. Prostě jen o tom, jestli za to ty peníze chceš dát, nebo ne.

                Sám třeba časem zjistíš, že přidat tenkrát ke 13 tisícům ještě dva až tři by vlastně nebylo tolik :)

                Jen si k tomu asi každý musíme dojít sám, přes svoji první sériovku :)

                0 0
                • svobikk  

                  jenomže když to vemu kolem a kolem tak mě teĎka stačí za 4500 bohužel, že je tak malé tak si říkám, že nato moje ježdění by stačilo i za deset né ? to už je dvojnásobek a musí to být sakra nějaký poznatelný rozdíl .

                  0 0
                  • Dave-geo  

                    Dělej jak myslíš…

                    0 0
                  • Chlebovnik  

                    Jenže nový bike (tesco kola nepočítám) za 4.5k neseženeš. Právě kolem těch 10k je entry-level kategorie a za 15–16k se dá sehnat spolehlivé kolo, které vydrží mnoho let.

                    0 0
                    • svobikk  

                      To kolo je skládané a zatím v pohodě. Až na tu velikost. Samozřejmě z třeba bych nic nekoupil.

                      0 0
                  • DaSnail  

                    tak si kup za 2k vačší rám a 8k daj do prasátka.

                    0 0
                  • kolombo  

                    Já myslím, že když si vybereš podle sebe a budeš koukat, aby se Ti na kole dobře sedělo a jelo, tak uděláš nejlépe. Vybírej hlavně rám, ostatní je spotřebák :-)

                    Jen si rozmysli, jestli není lepší 9ti kolečko.

                    0 0
                • Krejca  

                  Mám rád svoji sériovku :-) ty budeš asi stavět co? :-)

                  0 0
              • Krejca  

                Jinak kukni třeba sem http://cykl.cz/…/katalog2013 nejsou tam zdaleka všechny,ale představu si uděláš.

                0 0
      • pepek  

        Když se vykašleš na celkovou údržbu vidlice, tak ušetříš za tři roky polovinu ceny nové – nechápu. Jak ušetříš zanedbáním udržby, nehledě na to, že ta vidla nebude řádně fungovat? Ušetříš 100 Kč za olej a 500 za gufera, ale pošleš vidlu do. . . ?

        0 0
        • kolombo  

          Na většině kol v téhle cenové kategorii je vidlice, co se prodává do 1500 Kč. Skutečně je nutné dát do ročního servisu skoro cenu vidlice ? Není lepší jí za 2–3 roky vyměnit za jinou ?

          Netvrdím, že se o ní nemá starat, ale že servis nemá stát více, než vidlice.

          0 0
          • Pajas04  

            U pružinovky snad gufera 2 roky (třeba 5k km) vydrží ne? Alespoň pokud bude mazat horní břit silikonem po každé jízdě. Každopádně jednou za rok rozebrat takovou vidlici není taky žádný problém a zvládne to v podstatě každý. Takže údržba hadr+olej+nějaká vazelína, to je celkem nízkonákladové.

            0 0
    • jaryn686  

      Já se koupil horší starší kolo, protože nebylo víc peněz. Postupně jsem všechny komponenty předělal teď mám všechno v deore, kotouče, rocket ron pláště plus nová kazeta a převodníky a sem na devíti tisících…s kolem jsem spokojenej na to občasné lítání po lesích to stačí, ještě plánuju vyměnit vidlu teď mám Axon a docela mě to limituje…takže být tebou tak to udělám tak nějak stejně jenom nešetřím na vidlici…

      0 0
    • zbartos  

      Napiš mi e-mail.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.