Výběr kola pro rekreačního cyklistu

66 nepřečtených
  • mijjan

    Zdravím vás,

    po přečtení asi 30 vláken na b-f jsem stejně nucen založit nové vlákno, protože nejsem schopen přijít na to, jaké MTB kolo si koupit.

    Jsem rekreační cyklista, začátečník (max. 150km/měs.), ale chci, aby mi kolo vydrželo nebo se dalo později vylepšit.

    S výběrem kola jsem začal v říjnu 2011, chtěl jsem kolo zhruba za 8 tisíc. Po přečtení pár vláken tady na b-f jsem začal svůj limit zvyšovat nyní jsem na 10 – 11 tis. Koukám i na cyklobazary. Hledám něco s nejlepším poměrem cena/výkon, velikost XL (188cm,86kg) a vidlou aspoň SR XCR LO (podle b-f nejlepší z nejlevnějších vidlí:D) „a lepší“.

    Mezi moje favority patří:

    • GT Avalanche 2.0

    http://www.bike-net.cz/…he-2–0–2010/

    • Mongoose Tyax Elite model 2011

    http://www.axitbikes.eu/index.php…

    • Specialized Hardrock Comp Disc 9 2010

    http://www.bradsky.cz/…-p-3509.html

    • Specialized Hardrock Comp Int 27 Deore

    http://www.bradsky.cz/…-p-1801.html

    • Nano M2T Cst 09

    http://www.bradsky.cz/…-p-1642.html

    • Apache Tuwatawa (vyměnit vidli?)

    http://www.kupkolo.cz/…wa-09_z4278/

    Děkuji

    0 0
    • Azmir  

      Z těhdle asi avalanche.

      0 0
      • mijjan  

        tak nějak jsem myslel, že to takhle dopadne, někde jsem ještě četl, že právě ten mongoose má srovnatelně bytelnej rám, ale doufal jsem ,že se mi někdo vyjádří k těm ostatním kolům a obhají svůj výběr:-)

        0 0
        • Azmir  

          Když už GT avalanche 2.0 tak aspon s hydrama viz. např. http://www.sterba-kola.cz/…-0-disc-2010

          0 0
          • mijjan  

            už bohužel nemaj v mojí velikosti:( potřebuji XL – nějakou Lavinu s hydrama jsem našel, ale už za 13t.

            0 0
            • lubor123  

              vubec se v tom nevyznam, ale zhruba bych vypichnul jeste jednu vec, kterou mozna prehlizis.

              jestli vezmes v tehle cenove relaci kotouce, tak skoro na 100% pocitej jeste s dalsima vydajema za adapter + vetsi kotouc dopredu.

              jinak te tvoje vaha nijak neomezuje ve vyberu. leda snad pokud jezdis s plnou krosnou a brasnama vpredu i vzadu. teda tak nejak doufam, ze to ma vsechno dvojty rafky (snad)…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Mig_all  

      Tady ti vsichno napisou specialized no.1 ale me se ten prvni taky libi…

      0 0
      • king-bike  

        Specialized No.1 ,,to je jasna volba.. musim se opakovat :)

        0 0
    • Joseph de Sax  

      mezi moje favoritky patří odrážedlo…

      0 0
    • Jakobo  

      Pekne vlakno, je videt, ze sis nasel cas, popremyslel, pohledal, tak to ma byt.

      V zasade vsechna ta kola maji nejake podstatne minus a bud je osizene osazeni, nebo vidlice. Proto bych si prvne polozil otazku, zda bych byl ochoten v brzke dobe do kola jeste neco investovat, to bych potom vybral model, ktery ma nejlepsi osazeni a dokoupil za 2500 Epicona nekde v akci.

      Tady ti asi spousta lidi bude vemlouvat kotoucovky, klidne ano, ale pri tvem najezdu a cenove kategorii (hmotnost kola) to je to posledni, V spalky bych jen hned vymenil za 3barevne BBB nebo koolstopy.

      Rozhodoval bych se mezi temi Spesly a Mongonoosem, Spesly maji dobre ramy a kolo je hlavne solidne osazene (aspon Deore, Sram neznam). Vidlici radeji hned sundat, strelit na aukru a koupit Epicona.

      Nema smysl se bavit o geometrii, to si musis najit sam, pripadne kolo vyzkouset.

      To GT je desne odflakle, Nano a Apache bych hned vyradil z vyberu, proti predchozim neprinasi zadnou vyhodu

      A jeste bych zkusil nejaky cas hledat pripadne prepocitat finance a kontaktovat mistni stavitele.

      0 0
      • mijjan  

        Čekal jsem, že se mi bude hodně nabízet především GT a pak hned Mongoose:)

        Nečekal jsem, že by se v téhle cenové kategorii objevil nějaký slušný spešl. Objevil jsem ho až předevčírem. Když se teď dívám na toho spešla s diskovejma brzdama, tak se mi ani moc nelíbí, navíc bych ani nechtěl mechaniky (ač jsou to Avidy)!

        Teď jsi mi nasadil brouka do hlavy. O spešlu jsem nějak neuvažoval:D

        A co vidle Rock SHOX na druhým spešlu? Ta není uplně hrozná, ne?

        jaký je roudíl mezi Epiconem a třeba Raidonem (krom hmotnosti)?

        0 0
        • Jakobo  

          Myslim, ze ramy speslu i GT budou na dobre urovni i pro pozdejsi upgrade, ale soucasne to GT bude o neco tezsi (masivnejsi ram, presne cisla neznam, jen sleduju tady na foru).

          Na GT se mi proti speslum zda odflakle razeni, to bude nejaky Altus integrovane s brzdama, totez naboje, nepisou typ, nejake lowend joytech, quando. Mne osobne by nestacila velka pila, po silnici a polnackach aspon 44.

          Ten spesl na Vckach ma treba slusne razeni, vsechno deore a kliky Alivio ci co, to ti vydrzi dobre 20000 km, octalink je taky dobry drzak a urcite bude lehci, nez ten druhy na discich. Mne se asi libi nejvic. Zajimalo by me, jestli razeni je soucasti brzd nebo zvlast kvuli pozdejsimu upgrade na kotouce.

          Mongonoose a spesl s BB5 je na Sramu, Sram neznam. Oboje ty kotoucovky by mohly byt pri tvem najezdu OK, ale co nebude OK bude krouceni vidle pri brzdeni kotoucema pod tvymi skoro 90 kg. Ale na vidlice tu jsou jini. Co vim, tak Radon je nizsi verze Epiconu a bude minimalne o dve tridy vys, nez kterakoliv z techto, vyssi tuhost, moznost nastavit podle hmotnosti a kilo dolu. Zas je fakt, ze by to bylo dalsich minimalne 3–4000 navrch (mozna 2 pokud prodas vidli z kola) a do 15 tacu by ti mistni stavitele mozna uz nabidli slusny bajk. Nebo proste koupit, jezdit a do budoucna upgradovat aspon tu vidlici.

          0 0
    • bleach  

      mam tyax elite 2010 a jsem spokojen velmi..doporucuju

      0 0
      • mijjan  

        zrovna na váš profil jsem koukal, když jsem hledal jak vypadá mongoose v reálu a né na reklamních fotkách:-)

        0 0
    • Necris  

      Když vidím co vláken o nákupu kol se tu hemží po vánocích, docela se divím že prodejci snižují ceny :D

      0 0
    • Jamin  

      Tobě to nepomůže, ale jemu to pomohlo.

      0 0
    • mi-psi  

      Zdar, vybíral sem podobně jak ty, akorát před 3/4 rokem. Taky z 8 až na 11tis kč. Koupil sem kolo č.3, teda hardrock comp. Kdybych vybíral dnes, tak vezmu Moongose – hlavně kvůli brzdám. Ty bb5 na předku vůbec nebrzděj (teda podle toho, co očekáváš), takže sem koupil juicy3 a to je podobná ***** :-) Augiry má sestra a brzděj líp. Jinak jak spešl, tak moongose má ošklivý rámy, přes to se musíš přenést.

      takovej poznatek – zvaž, jestli budeš jezdit i v blátě. Pokud ano, tak na véčka vůbec nekoukej a na vidlici se můžeš taky ajns cvaj. Xcr je sračka nemysli si, že ne. Musim ji po každý vyjížďce rozebrat, protože se kousne. Jde dovnitř bordel. Má to plastový pouzdra stejně jak xcm.

      Závěrem: dnes bych koupi kolo s diskama (nebo jen diskový náboje) za co nejmín peněz. Aby to mělo řazení a přehazku deore/x5 (to + náboje je totiž jediná věc, kterou sem nemusel řešit). Ostatní bych si vyměnil postupně sám, podle sebe.

      0 0
      • mijjan  

        myslím, že blato ani nijak výraznej terén jezdit nebudu! takže je mi celkem jedno, zda bude mít kolo disky nebo véčka:-)

        asi taková laická otázka, jak poznám, že náboje jsou diskový???:-X

        0 0
        • Jakobo  

          Maji prirubu na leve strane pro montaz disku, bud se disk montuje 6 sruby nebo se nasune na takovy tisicihran podobne jako kazeta a zajisti matici podobne jako kazeta.

          0 0
        • zbartos  

          U neShimano standardních nábojů mají na jedné straně 6 otvorů pro šrouby, kterými se připevňuje brzdný kotouč.

          P.S. Dostal jsi včera můj e-mail ?

          0 0
          • mijjan  

            ano, dostal. díky, ale zatím jsem ve fázi přemýšlení:-) zvažuji i tvoji nabídku…

            0 0
    • mijjan  

      dříve jsme chtěl nejvíc Avalanche 2.0, ale bohužel moje velikost už starší modely nemají a v nové modely jsou finačně vzdálené.

      Takže momentálně se pohybuju někde mezi Mongoosem a Specialized Hardrock Comp:-)

      Nejsem schopen to nijak rozlousknout!

      0 0
      • Azmir  

        Z těhdle asi ten spešl na kotoučích jinak ještě mě napadlo tohle je to sice šupácký rám ale jinak osazení celkem ujde a někdy to třeba přehážeš z toho rámu na jiný je to jenom návrh na kolo s lepší výbavou a pravděpodobně horším rámem.

        0 0
        • mijjan  

          na ten eshop uz jsem mrkal, ty kola mi přijdou docela odporný:-D

          0 0
          • Azmir  

            To máš pravdu je to poskládané z toho co jim zbylo ale ty dražší superiory kompletně na XT za 20 nejsou zas tak špatné, ale to už je jiná cena a je mi to jasné, byl to jenom taková návrh. Jinak teda za mě ten spešl no.

            0 0
        • mijjan  

          na tom spešlu jsou ,ale mechaniky ne? tady z b-f jsem pochytil, že mechaniky nebrat, to už radši véčka:-X

          0 0
    • Necris  

      150 km /měsíc si pořiď krose na širších pláštích. Jakéhokoliv, podle toho jak se ti na něm sedí a jak se ti líbí design. 150 km/měsíc přežije cokoliv. Tenhle objem dá biker za dva-tři dny a silničář za den-dva … ;)

      0 0
      • Janes  

        Není to jen o nájezdu, hodně taky odkud je a co chce jezdit.

        0 0
        • Janes  

          Když už crosse, tak už raději něco takovýho, vejdou se tam silnější pláště. Jezdit a postupně měnit komponenty .http://www.kola-visek.cz/index­.php?page=deta­ilsort&id=3120

          0 0
          • mijjan  

            ten odkaz mi nefunguje

            0 0
              • Azmir  

                Na tom by ovšem musel vyměnit úplně všechno.

                0 0
                • Janes  

                  Jak říkám, jezdit a pak podle potřeby měnit postupně osazení,jde mi hlavně o univerzálnější rám, než mají klasické crosky. Mimochodem, netvařmě se, že nižší řady přehazek neřadí atd. Prostě s tímhle rozpočtem se zázraky dělat nedají. Navíc si myslím, že hlavně by si měl vybrat druh kola podle toho, co chce jezdit a tenhle hybrid jsem sem dal právě jako další možnost kategorie pro výběr. V případě, že bude trvat na MTB je to samozřejmě bezpředmětné

                  0 0
        • mijjan  

          jsem z jižní Moravy, dávám přednost cyklostezkám,šo­tolině,.. žádný skoky a divočení…

          0 0
      • mijjan  

        pro mě není problém ujet 60km denně, ale nemám na to čas, jelikož cyklistika pro mě není sport číslo jedna! ale jeden z mnoha…

        to mi snad nebrání mít kvalitní výbavu k vykonáví tohoto sportu:-)

        0 0
        • nooski  

          A hodláš s tím drandit po lese nebo jen někde po pevných cestách? Pokud to druhé, tak kup crosse s pevnou vidlicí a pofičí to parádně, nebude to vyžadovat větší údržbu a bude to i lehčí.

          0 0
          • mijjan  

            crosse jsem měl teď od superioru a poslal jsem ho dál – už nechci.

            když jsem jezdil po cyklostezkách, tak jsem musel někde davat hodně pozor, někde dokonce slézt. a většina bajkerů, co jsem potkával, jezdili na MTB…

            0 0
            • nooski  

              A na co jsi dával pozor? :-) Na kočárky, bruslaře a psy? S MTB je nepřejedeš. Taky potkávám většinu bikerů na MTB. Většinou se na těch svých potvorách na asfaltu trápí a jedou jak zpomalený film ;-) No jak myslíš.

              0 0
              • Necris  

                Proto jezdím permanentně na 35 psů (mám to rád, i na bezduších budu pokračovat) navzdory terénu. A divil by ses jak CrossMark na 29" upaluje. Uvidíme na Racing Ralphu, jak se mu na asfaltu vyrovná. ;)

                Pak to taky slušně letí nad asfaltem.

                0 0
              • mijjan  

                nvm jak u vás, ale u nas:D cyklostezky (možná jsem měl napsat cyklotrasy?) nevedou jen po asfaltu – šotolina, les, občas kamení, polňačka…

                0 0
          • Necris  

            Za mě říkám, že je to parádní nápad.

            Táta má taky crosse s pevnou a protože opravdu jezdí jen polní cesty, sem tam vezme nějaký menší kořen a většinou asfalt, má celý cross parádní váhu a chová se výborně. Netřeba odpružení, které v téhle cenové kategorii spíše jen umožní průjezd nějakým horším terénem, než že by ho nějak zpříjemnila.

            Za sebe bych jí na crosse bral taky.

            0 0
            • mijjan  

              nejak prostě nechci univerzální kolo:-) myslím si, že i na nějakou horší polňačku nebo cestu lesem je pořád lepší MTB než cross

              0 0
      • Jakobo  

        Problem je ten, ze pokud porovnas nabidku trhu krosu a MTB v cene kolem tech 10000 tak zjistis, ze MTB budou v prumeru mnohem lip osazene, je to hlavni proud trhu. Ta kola, co sems dal jsou toho dukazem.

        (Fakt je, ze dobry kros leti po silnici jak kamen, vetsi kola, tezsi prevody, coz mne slapajicimu radeji silove nez frekvencne vyhovuje, na MTB smidlam nohama na 32/11 a mam pocit, ze stojim na miste.)

        Dalsi duvod pro MTB je ten, ze se snaze vybere pozadovana geometrie, levne krosy jsou vetsinou kratke, sedis jak u stolu, kdezto MTB se i v teto kategorii daji najit slusne dlouhe. Kdyz se treba divam na geometrii tech Speslu, tak u 21 palcovych ramu ma horni trubka skut. delku 608 mm a to je vic, nez ma muj kros ve velikosti 22.5 palce, kde jsem to pak musel dohanet 130 predstavcem a sedlovkou s offsetem. Ten Mongonoose je v Lku o 2 cm kratsi, jen 590 mm.

        0 0
      • mi-psi  

        toto je úplná kravina :-) jednak rozdělovat druh kola podle nájezdu a druhak na mtb projedeš všude rychle, kdežto na crossovym kole pojedeš možná o chulp rychlejc na silnici, ale zato mizerně v jakymkoliv terénu, včetně šotoliny. A pevná vidlice, jak tak koukám, je nějaká fáma z bike-fora.. – naprostá blbost :-)

        PS: než něco napíšeš, mám přímé srovnání crosse a mtb ve stejné cenové úrovni, na jakýmkoliv povrchu.

        0 0
    • mijjan  

      zkouším koukat i po bazarech, ale tam nic moc:) našel jsem třeba tohohle treka 4300

      http://cyklobazar.cz/…elikost-21-/ + mám další tři tisíce na investice

      0 0
    • Meneldor  

      Mongoose no.1 :P

      0 0
    • kotrdlenec  

      ahoj… vybírám pro tátu bike s podobným zadáním jako máš ty a kdyby měl bradský toho spešla na v-brake, za těch 10k i v 18", tak ho beru… Jsem z toho docela nešťastnej, kdyby byl rozpočet aspoň 15k, to by se hned vybíralo líp :-)

      0 0
      • mijjan  

        souhlasím:-) jenomže 4 tisíce navíc jsou třetina zadaného rozpočtu. teď už mi asi nezbývá než se rozhdnout mezi mongoosem a spešlem, popř. mít štěstí třeba na cyklobazaru.

        ten mongoose by se ti pro tátu nelíbil?

        0 0
        • kotrdlenec  

          Nelíbí se mi že je to jen 3×8 a kotoučovky jsou celkem zbytečnost. Radši ať je to co nejlehčí, on už neni nejmladší, takže spíš ocení když se na tom moc nenadře a nebude ho to moc mlátit do rukou, proto hledám co nejlehčí kolo jako základ s tím, že bysme vyměnili pláště (mám doma skoro nejeté furious fredy 2.1) a v budoucnu snad vidlici za nějakou vzduchovku…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • mijjan  

            vím, že kotouče jsou zbytečnost, ale na druhou stranu s nima nemám žádnou zkušenost! nějak jsem nevyžadoval hydry na kole, ale nijak mi to nepřekaží! aspoň na to pak můžu nadávat a nebo to chválit:D

            0 0
            • kotrdlenec  

              myslel jsem pro tatíka:-)

              ty když potřebuješ XL rám,t ak určitě i něco vážíš a potom jsou kotoučovky jasná volba, ačkoli asi jenom bůh ví jak zrovna tyhle budou nebo nebudou fungovat:-)

              0 0
    • king-bike  

      ty nejsi kupec!!

      0 0
    • mijjan  

      Trohu jsem se odmlčel! Co říkáte na tyhle dvě?

      http://sport.bazos.cz/…-Comp-21.php

      http://www.cyklobazar.cz/…ikost-21–5-/

      0 0
      • Azmir  

        Obojí nemastné neslané, ani dobrá cena, ani dobrá vidlice, zaměř se hlavně na tu vidlici, popřípadě rám, zbytek už je relativně šumák.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce