• Pablo.O

    Dobrý den, vybírám kolo pro manželku, která měří 160cm. Kolo má sloužit pro cesty do práce po cyklostezce + výlety ve volnu půl cyklostezky, půl příroda lehčí terén. Rozpočet okolo 30 tis. Mám v hledáčku dvě kola a rád bych slyšel názory zkušenějších které mi doporučíte a proč. Vyplatí se mi připlatit za Spešla proti Supovi? Ceny v odkazech neodpovídají. Spešl by stál 33.000,– a Sup 24.500,–

    https://superiorbikes.eu/…-purple-pink

    https://www.kursport.cz/…mint-black-s

    Děkuji za názory

    0 0
    • Alojs01  

      Ten SUP ji bude i ve velikosti 15,5 na 160cm velikej.

      A za toho Spesla mi 33tis prijde dost…

      0 0
    • Výběr z produktů
      Přejít do shopu (Kola)
    • palo7  

      Byly jste zkoušet nějakou 29 na těch 160cm? Jestli né, tak tím bych začal, protože tam bude mít první problém s velikosti a druhý (v ceně do 30tis.) s váhou.

      0 0
      • losiik  

        osobní zkušenost – žena 160cm nutně musela mít 29p, teď ma v garáži tezitko, na kterém nechce jezdit..

        0 0
        • mrazik62  

          Moje žena má 168cm a do terénu jsem ji koupil bazaroveho fulla 26" 10kg i s teleskop. sedlovou a nemůže si ho vynachválit. Když někde musí tlačit, nebo přenášet, tak ta váha je super. A ta ovladatelnost je taky výborná. Má radši jistotu a pohodlí, než rychlost. Tak bych určitě doporučoval vyzkoušet tu 29" i 27,5" ve stejné cenové kategorii aby vnímala rozdíl. A vyzkoušet i v terénu a ne jen kolem prodejny.

          0 0
          • losiik  

            moje ma 160 a co se tyce jezdeni na kole, musel bych ji zabit :)

            0 0
      • Pablo.O  

        Byli jsme zkusit toho Supa, i když jen na pár metrech před prodejnou. Kolo váží 11,8 kg. Tvrdila, že se jí na tom jede dobře. Je ale pravda, že když stála na obou chodidlech na zemi, tak mezi horní rámovou trubkou a rozkrokem byla mezera 1cm. Takže, jak uvedl Alois01 ve svém příspěvku, asi jí to bude velké.

        0 0
        • palo7  

          Těm 11,8kg bych nevěřil, docela by mne zajímala realita

          0 0
    • puffbodie  
      1. Kolik a na cem toho ma najezdeno?
      2. Ty kola v odkaze si vybirala ona nebo ty pro ni? ;-)

      Pokud ti neni shury dano, tak z bazaru chtit nebude, protoze na tom nekdo jezdil, co vyberes ty podle vybaveni, tak ji se s velkou pravdepodobnosti nebude libit barva nebo nejaka blbina jako ze to ma divne ohle riditka a podobne.

      Definuj lehci teren, protoze pro jizdy do prace nebo na cyklostezce je horske kolo zbytecnost na ktere se zbytecne clovek nadre a lehci teren (lesni pesiny i s koreny, polni cesty a podobne) projedu komfortne i na CX s 32mm koly a hladkym vzorkem.

      0 0
      • Doktor-Prase  

        Přesně tak – na podobné výletování nějakej hybrid, gravel s rovnejma… ideálně 650b a na to nějaký široký balony.

        0 0
        • MlokCZ  

          nějakej hybrid, gravel s rovnejma… ideálně 650b a na to nějaký široký balony.

          Tomu se už roky říká bike.

          0 0
          • Doktor-Prase  

            Myslím široký hladký balony. Pokud vím tak pro místní elitu to pak není bajk. Navíc geo bude taky jiná… :p

            nebo jako měl deekay toho ocelovýho celopevňáka.

            0 0
            • MlokCZ  

              Geometrie může mít různá u každého typu kola, takže je to o výběru co komu vyhovuje, ne o kategorii kola.

              U objemných slicků byl ještě nedávno problém, že v podstatě neexistovaly žádné, co opravdu perfektně jedou a tedy vůbec nemělo smysl je používat. Tím myslím, že všechny byly pomalejší než nejrychlejší bikové pláště typu TB.

              Až poslední dobou co tu jsou G-one (a jeho předchůdce) jsou konečně ty objemné slicky (nebo skoro slicky) ještě rychlejší než pláště typu TB. Ale pořád to platí jen pro těch pár kousků.

              Kolo s 27,5 nebo 29× 2,25/2,35 G-one allround/speed (také je mám doma a jezdil jsem je) považuju za normální bike jako každý jiný. Ono taky G-one allround má třeba právě k těm TB velmi blízko.

              Ale je otázka jestli má cenu jít tím extrémem typu G-one speed, když se s tím pak jezdí občas i do terénu. Zvlášť pokud jezdec nemá excelentní techniku.

              Já jsem třeba po čase ježdění G-one allround na přesně takové použití jako je v zadání (i když možná do lesa s tím jezdím o něco více, ale ne žádný těžký terén, na ten mám jiná kola) se vrátil zase zpět k TB/TB.

              Rozdíl jak to jede je minimální (i když je G-one rychlejší) a na TB se cítím daleko jistější. A TB je pořád super i na asfaltu, ani náznak vibrací s tím pidi hustým vzorkem.

              Pevná vidlice je pak otázka. Já bych ji doporučil pouze pro toho, kdo přesně ví co to obnáší (tedy má dlouhodobě vyzkoušeno). Já jsem ji na tomhle kole měl cca 15tis. km a zase jsem se vrátil zpět k odpružené (i když vozím lehce přefoukanou upraveou dual air Rebu, tedy na tohle použití ne poladěnou vidlici pro maximální funkčnost, ale naopak lehce omezený chod, i když pořád s vynikající citlivostí).

              0 0
    • MlokCZ  

      Rozhodující je, jak má dlouhé nohy (změřit). A pokud už by se brala 29", tak si opravdu dobře pohlídat délku nohou vs standover daného kola.

      0 0
    • mr.antik  

      Doporučuju stavbu, ať je to co nejlehčí, při nějakých 50kg se dá celkem levně bezpečně gramařit.

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      Ja ženě 168cm budu skládat a jako nejdůležitější vidím totéž, co zde již několikrát bylo zmíněno. VÁHA A MUSÍ SEDĚT VELIKOST. Takže karbon HT s pevnou vidlí abych se váhově dostal dolů a velikost je 15,5, kdy jsem ženu důkladně měřil a geometrii kola porovnával v Autocadu. Nejvíc bych si dal tedy pozor na velikost u tak malé ženy, pokud to má být 29, tak o to více bacha. 29ka na 160cm už je fakt hraniční. Takže být tebou, jdu spíše do individuální stavby. Ať už sám nebo přes stavitele a váha váha váha.

      0 0
    • Davidakta  

      Já bych koukal spíš po kolech 27,5 a prohnutý horní rámový trubce

      0 0
      • mrazik62  

        Ta snížená rámová trubka je pro holky hooodně důležitá, pokud chceš, aby jezdila i mimo silnici.

        0 0
        • Davidakta  

          Přesně tak, mojí manželku to hrozně omezovalo.Narazí se jednou a víc už jí do lesa nedostaneš.

          0 0
    • Pablo.O  

      Moc děkuji za všechny reakce a pokusím se odpovědět jedním příspěvkem na otázky, které v diskuzi vznikly. Manželka najede denně 15 km (do práce). Jednou až dvakrát týdně ve volnu okruh 30 km (polní cesty, stezky). Jednou ročně třídenní cyklovýlet výlet. Jezdí na kolech 26". Kola v odkazech jsem víceméně vybíral já. Na toho Spešla jsem narazil v prodejně a máme si ho jít vyzkoušet. Hmotnost Supa 11,8kg, Spešl 12,2kg.

      Souhlasím s některými příspěvky, že pro tohle ježdění se jeví MTB skoro zbytečné a byl by vhodnější nějaký trek s pevnou vidlí, ale zmíním, že přátelé, se kterými jezdíme, mají všichni MTB. A když moji polovičku vezmu sem tam i do většího terénu, tak nechci, aby byla limitována. prostě chci aby měla kolo stejné kategorie, jako mám já, aby jsme mohli jezdit spolu. Já mám právě Supa XP919. Kdyby ho dělali na 27,5" kolech s oněco níž posazenou rámovou trubkou, tak je vybráno :) Každopádně děkuji za rady všem, zkusím ještě hledat, půjčit a vyzkoušet Také děkuji stavitelům, kteří mě již kontaktovali. Hezký den

      0 0
      • mr.antik  

        Určitě doporučuji nechat si toho Supa na prodejně převážit.

        Cílou hmotnost bych mířil někam k 11kg, možná je to utopie, třeba na sedle radši nešetřit ale hlavně lehká kola, gumy atd.

        0 0
      • Davidakta  

        A ještě k tý velikosti rámu, na chodníku může mít mezi štánglí a frndou klidně 2cm, ale když zastavý přednim kolem na kořenu tak má 5cm uvnitř:)

        0 0
    • Pablo.O  

      Ještě se nabízí tohle: https://www.merida-bike.cz/…xt-edition-4

      Rád bych se ještě zeptal, jaká by měla být minimální mezera mezi rozkrokem a horní trubkou?

      0 0
      • Pán z Dubu  

        U 29eru je u drobných lidí vždy problém se standoverem, protože průměr kol + 100 mm zdvih vidlice + hlavová trubka jsou dohromady vysoké a horní rámovka vychází shora. Je i problém dostat vhodně nízko úchop.

        160cm tělesné výšky je na horní hranici tohoto kola http://www.vpace.de/…-kinderbike/ standover je příznivý. Jejich 29Jugendbike je pro nataženější posez.

        0 0
      • mr.antik  

        no určitě těch 5cm, ale bacha, záleží kde to měří, každý cm dopředu a už je to jinak.

        Je jasné že to musí být takováhle kroucenina

        https://www.jizdnikola.net/…uzovy-p97786?…

        0 0
    • Pablo.O  

      Délku nohou měřit v botech nebo naboso?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.