Výběr kola s 1 nebo 2 převodníkem

171 nepřečtených
  • Castiel

    Kolo mám vybrané a to Kross level 8.0. Stále nevím jestli jít do letošní řady, kde je už s jedním převodníkem. 1×12 Navíc cena za 23 000 víc než dobrá. Ovál 34 a kazeta 10–51.Nebo loňský model s dvojpřevodníkem 2×11. Ovál 36–26 a kazeta 11–42. Ježdění převážně pod horama, cyklostezky, i asfaltka. Proč váhám nad jedním převodníkem, je jestli není problém přeřazovat 6–8 převodů z nejtěžšího převodu na lehčí před kopcem. Přece členitost terénu je nevyzpytatelná. Z kopce pojedu na nejtěžší a hned kopec jestli stihnu přeřadit na lehčí převod, abych se nezastavil. U přesmykače si jinak pomůžu. Hlavně mi nepište, že si mám projít starší diskuze. Já už tady načetl až až, a stejně jsem na vážkách.

    0 0
    • novas752  

      Číselný srovnání už máš takže internetový moudra ti víc nepomůžou. Být tebou tak si nějaké kolo s 1×12 půjčim a vyzkoušim si ho. To ti dá velmi rychle jasnou odpověď.

      1×12 mám asi 3 měsíce, před tim 2×11 a problém s přeřazenim více převodů jsem nezaznamenal. Ano, na 2×11 to byl 1 cvak vepředu a 2–3 vzadu a měl si z převodu na sjezd převod na výjezd, tady je těch cvaků víc ale ucvakat se to dá. Snad každý řazení umí na lehčí převody cvakat aspoň po 3 převodech na jedno stisknutí páky, takže to zabere pár sekund a neznámý terén, kde by se to ze sjezdu hned prudce otočilo do výjezdu, asi moc nepotkáš.

      0 0
    • adam1  

      Jdi do 1×12 ,tak jak píše kolega u slx řazení nahoru to jde najednou o 3 stupně ,dolů pojednom nevím jak u xt,xtr páčky jestli to jde o více dolů?

      Na mtb beru smyk jako mrtvý no :))))

      Oni mají na tom Krossu ovály???

      Jinak pro hoby jezdce stačí i 32z x10–51

      0 0
      • novas752  

        SLX umí na těžší po jednom, XT o 2. XT mám ale upřímně toto vůbec nevyužívám. Když člověk řadí na těžší tak u toho obvykle zrychluje = zařadim, šlapu pár metrů, zase zařadim plynule na těžší převody.

        0 0
    • hons  

      Tady mas odkaz: https://youtu.be/sjK_-1-E_-k

      Treba ti pomuze

      0 0
    • zdenek  

      Jezdím 1×12 teprve od podzimu. Moje dosavadní poznatky jsou:

      • Mezi sousedními převody jsou větší rozdíly. Hůř se hledá optimální převod, ale dá se na to zvyknout.
      • Pomalejší změna převodů. Třeba v situaci, kdy jedu po rovině a přijíždím k pár metrů dlouhému prudkému hrbku. Když podřadím předem, ztratím rychlost. Když to nechám na poslední chvíli, obvykle to nestihnu.
      • Problém je přeřadit v prudkém kopci, kdy mám malou rychlost. Prostě řetězu dlouho trvá, než přeleze na ty extrémně velké pastorky.
      0 0
      • Tomas_82  

        Budeš to mít asi špatně seřízené, používám nejlevnější 1×12 Shimano SLX a padá to tam okamžitě a ani v nejprudších kopcích problém s řazením není.

        0 0
        • zdenek  

          Nejsem zvyklý za to brát, dokud není řetěz kompletně na pastorku. Kdysi jsem takhle přetrhl řetěz, tak už to nehrotím.

          0 0
    • Nutribird  

      1*12 jasná volba, jednoduché, nepadá řetěz, stihneš vše co budeš potřebovat. Žádný strach

      0 0
    • Mr.Duck  

      1×12 a XT páčky za mně.

      Právě kvůli členitému terénu, XT ti dovolí na vršku kopce řadit rychlejší po dvou a rychlej převod tam nasypeš hned.

      Jezdím hodně často traily kde řadím přes celou kazetu na pár metrech, a upřímně si nedokážu představit u toho ještě ovládat přesmykač když musím zároveň ovládat sedlovku když třeba ze strmý rychlý pasáže přijde prudká technická stojka a já mám co dělat abych vůbec trefil stopu.

      0 0
    • JachymP  

      Souhlas s kolegy, 1×12 vozím 2 roky, je to výrazně lepší v terénu, kde se střídají sjezdy a výjezdy. Hlavně v místech, kde to neznáš, ale oceníš to všude v terénu. Řetěz mnohem míň padá než na 2×. Rozsah je plně dostačující, nevyužil bych větší a přesně ten co tam je využiju. Vozím 34 zubů převodník a 10–50.

      Na cyklostezkách a na rovinách nevím, to jezdím málo, ale nemám tam s tím problém.

      Nevýhoda je větší citlivost na správné seřízení a rovnou patku, buď musíš být šikovný nebo mít štěstí nebo dobrý servis, ale výhody jednoznačně převažují!

      Na druhém kole mám 2×10, ale na fulla bych to v žádném případě nechtěl a dnes už ani na HT. Jedině na gravel, ale s tím nemám osobní zkušenost.

      0 0
      • TK75  

        Ani na gravel, tam taky jezdíš všude možně a přesně jak píšeš, je to jednoduché, můžeš se soustředit na jízdu.Leda na silniční kolo

        Na mtb bych ani omylem smyk nebral

        0 0
        • CervezaMatador  

          Já bych zas na gravel nechtěl 1×, serou mě velký mezery mezi převodama. Až bude existovat 1×15 pro berany, přejdu taky.

          0 0
    • zirecek  

      Systém 1×12 je již součástí středních a nižších sad. V současné době není důvod brát přesmykač na nově pořizované kolo. Mám XTR 1×12 půl roku (předtím roky 2×10). Mám převodník 34 z a kazetu 11–51. Jestli honíš rychlost při asfaltových sjezdech, možná by byl vhodnější převodník 36 z.

      Rychlé řazení lehčích převodů může být někdy problém, protože to tam nemůžeš „prát“ úplně bezhlavě, protože na velikých lehkých převodech nestihne řetěz naběhnout a Ty tvrdě nacpeš přehazovačku do pastorků a můžeš poškodit přehazovačku. Případně přehazovačka na velikém pastorku je blízko zemi a je o něco větší pravděpodobnost kontaktu s klacky. Avšak tohle je malá drobnost. Když řadíš opravdu rychle na lehké převody se systémem 2×10, tak ti spíše spadne řetěz, protože ho nestihne šaltr napínat při současném zhození převodníku a řazení na kazetě nahoru.

      Osobně nepociťuji problém při přechodu z 2×10. Také jsem si myslel, že mi bude chybět „rychlejší“ změna převodů při využívání převodníků. Ale není tomu tak. Užívám si blbuvzdornost systému, kdy nemusíš vůbec myslet na to, co ta máš nahozeno. Prostě jezdíš s jednou řadící páčkou vpravo na řídítkách, kterou používáš, jak potřebuješ. Dále čištění řetězu a jednoho převodníku je geniální, dá se jednoduše sundat řetěz a čištění/mazání je za chvíli hotové. Podobně klidnost chodu řetězu, kdy nebouchá o zadní šavli, protože přehazovačka má výrazně silnější pružinu. To je další příjemný bonus směrem k požitku z jízdy.

      0 0
    • Puamik  

      a co XT 2×12 (36×26, 10–45)

      0 0
      • JachymP  

        2×12 kombinuje nevýhody obou systémů, Shimano se chtělo nečím odlišit, ale je to slepá cesta. Hodilo by se to možná tak na silnici kdyby byla jemně odstupňovaná kazeta. Na MTB je to nesmysl. Pro potřeby MTB nemá 1×12 problém ani s rozsahem ani s odstupňováním a největší kouzlo je ta jednoduchost, to je prostě silně návykové.

        0 1
        • Puamik  

          v čem je to slepá cesta? oproti 1×12 (34, 10–51) to má těžší i lehčí převod, odstupńování je jemnější. Pro mě jasný favorit, jenom to nikdo nedává na svoje rámy, snad v budoucnu se to zlepší vzhledem k tomu, že 1×12 je slepá cesta.

          1 0
          • Mr.Duck  

            Uklidni se.

            0 0
            • Puamik  

              hmmm a když chceš rozšlapat horáka na 50 km/h, tak jak to na těch 1×12 rozjedeš? Poraď a budu klidný.

              0 0
              • JachymP  

                Aha tak pro tebe to je! ;)

                My ostatní co nechcem horáka rozšlapat na pade zůstanem u 1×12…

                0 0
              • Tomas_82  

                No, mám 1×12 a horáka rozšlapu i na šede.

                0 0
              • Mr.Duck  

                S 36z prevodníkem si občas přišlápnu k těm 60–70kmh na nějaký skok. Na enduru s 32z těch 50 taky jde ale jinde než před skokem opravdu šlapat pade nepotřebuju :)

                0 0
              • kamaro  

                Ber to tak, že jsi prostě dobrý a potřebuješ rozšlapávat horáka na 50km/h. My ostatní co nemáme takovou výkonost, tak se spokojíme s 45km/h při pořád ještě snesitelné kadenci.

                Opravdu nemám potřebu šlapat jak ******* z kopce po asfaltu, abych byl dole co nejdřív. A pokud si chci užít rychlost tak si vezmu jiné kolo – silnici.

                0 0
                • yetti  

                  Je celkem jedno jestli jezdím kolem Plzně, v Brdech nebo na Šumavě, ale na každém švihu musím jet nemalou část po rovině, nebo z lehkého kopce a tam mi s 32z převodníkem na 1×12 chyběly těžké převody, kdybych dal větší převodník, tak by mi zase chyběly lehké převody do hor.

                  Nakonec jsem skončil u 2×11 XTR Di s jedním řazením, kde to smyk řadí automaticky, ale ideální to není a uvažuju o dokoupení řazení na smyk.

                  Prostě každej to má jnak a já jsem jeden z těch, kdo doufá, že přesmykače ještě nekončí, protože 1×12 má pro mě příliš mnoho kompromisů

                  1 0
              • adam1  

                Kluci zbytečně to hrotíte:) ,těch úseků zas tolik není kde šlapeš 50km/h .Ta 1×12 je hlavně o jednoduchosti :)

                Dnes jsem s 32z vepředu a 10–51vzadu po rovině s normál kadencí 36km/h ,z mírného kopce 42km/h kadence vyšší 44km/h už naprázdno .

                Mi to stačí já mtb mám do lesa /terénu .V plánu je 34ovál china na zkoušku ,ale zas v neděli po 60km jsme se hecli na “delší stojku” a tam jsem byl rád za 32–51 :))ale zas nemám moc najeto no(cca 1500)

                Celkově ty systémy 1× vs. 2×3× jsou odlišné i pocitově chce si to zkusit – nezkusíš /nevíš :)

                Co jsem si ještě všimnul ta velká kazeta (slx) rezonuje :)

                Jsem za 1×12 ,ale každý ať si jezdí na tom co mu vyhovuje .

                0 0
              • raw 4  

                Tak si kup silničku…

                0 0
          • yetti  

            Neboj, je nás takovejch víc komu rozsah i hrubost odstupňování 1×12 nvyhovuje. Rozhodně to není pro každého

            1 0
            • Mr.Duck  

              To možná není, na silnici věřím že to není nutnost, ale nazývat to slepá cesta to zní jak trump :(

              0 0
              • Puamik  

                reagoval jsem tak na příspěvek v němž se psalo, že 2×12 je slepá cesta. Takže pro mě je zase 1×12 slepá cesta. Možná je to pro toho, kdo je jen a jen na lesní cestě. A takových moc nebude. Řada lidí se s tím kolem pohybuje i po silnici.

                0 0
                • zirecek  

                  Chápej, že řada MTB jezdců nemá potřebu šlapat 50–60 km/h po asfaltu dolů a přitom jim nevadí jet po asfaltu i se systémem 1×12. Ale klidně si kup 2×10, 2×11, 2×12, dle chuti a priorit, určitě ještě seženeš 3×9, 3×10 nebo si složíš top kolo s přesmykačem.

                  0 0
          • martasp  

            https://www.cube.eu/…e-2x12-2020/

            Taky preferuji jemnější odstupňování a mentálně zvládnu i přesmyk 

            0 0
          • Nutribird  

            Proč by to někdo na kolo dával, nad tebou to krásně popsal tak proč ?

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          2 0
    • qwertz375  

      Nějakou dobu jsem to nesledoval, letos sháním nové kolo, a dozvím se, že přesmyk byl omyl se kterým se prý roky nedalo jezdit :-)

      Jednopřevodník má několik nevýhod, o kterých zas tak moc nemluví:

      1. zpravidla pomalé převody – standard je dnes 34T převodník, což i s 10 pastorkem je proti původním 44/11 žalostně málo. Za solidní příplatek lze sice sehnat 36T nebo 38T, ale na některé rámy se to zas nevejde.
      2. nelze skokově změnit převod do rychla nebo do lehka (změnou převodníku)
      3. obrovské skoky mezi pastorky na kazetě (ten rozsah se musí někde nahnat), optimální převod se hledá hůř, 20% mězi 10 a 12 pastorkem je prasárna (jediné použitelné řešení je zvolit převody tak aby 12 pastorek byl na jízdu po rovině, a 10 nechat jen z kopce)

      Bohužel SRAM se rozhodl, že smyk používat nebudete, a Shimano ho prasí nesmyslnýma kombinacema 36–26, které proti jednoplacce 36T skoro nic nenabízí.

      0 0
      • Puamik  

        Přesně tak, moje slova, píší to o pár řádků výše a prý se mám uklidnit. Ale já fakt klidný nejsem. Chci nové kolo, ale neutratím 60–80 tis. za něco s jednopřevodníkem.

        0 0
        • zirecek  

          Ještě seženeš ve výprodeji dražší kola se systémem 2×11, máš ideální příležitost.

          0 0
          • qwertz375  

            2×11 je skoro horší varianta než 1×12. Kombinace klik 38/26 s 11–13-… kazetou je zoufalá. To už raději univerzální trojplacku 40–30–22, kterou na hotová kola nikdo nedává.

            0 0
            • Tom-T45  

              Ano, souhlasím systém 2×11 s klikami 36/24 a kazetou 11–42 je naprosto dokonalý a nic mi na něm nechybí :-)

              0 0
            • zirecek  

              Pozor, ať se do toho nezapleteš:

              Když chceš trojplacku s převodem 40/11, tak už jsi prakticky na 36/10 při jednoplacce. Ale klidně dle chuti i 3×12, :-).

              0 0
              • qwertz375  

                To asi těžko. Rozsah je sice prakticky stejný přibližně 3.6–0.7, jenže použitelných převodů je tam celkem 17. Stačí umět řadit :)

                0 0
                • qwertz375  

                  a pokud místo kazety 11–32 použijete 11–46, máte pořád menší skoky mezi převody, ale mnohem větší rozsah.

                  0 0
                  • Tomas_82  

                    S 11–46 určitě nebudou menší skoky mezi převody

                    0 0
                    • qwertz375  

                      to je zase výživná diskuze.....

                      11–46: 18%-15%-13%-12%-11%-14%-…

                      11–51: 20%-17%-14%-13%-17%-18%-…

                      0 0
                      • Tomas_82  

                        Výživná je určitě – nevím jaké tedy bereš kazety… 11–46 Shimano sice má pěkné odstupňování až do desátého pastorku, ale pak je skok 37 – 46 což je víc než 24%… Sunrace má zase skok 15–18 což je 20% na místě kde to poznáš mnohem víc než na dvou nejtěžších převodech. Pak zmiňuješ kazetu 11–51, která má skoky procentuálně jiné než píšeš (do devátého pastorku shodné se Shimano 11–46, takže předpokládám že jsi chtěl napsat 10–51.

                        0 0
                • zirecek  

                  Já psal o nejtěžším převodu, který se zde zmiňoval jako nevýhoda jednoplacek.

                  0 0
                  • qwertz375  

                    no vidíte, a já psal o tom, že převod 44/11 jednoplacka nenahradí, a víceplacky od 11sp, tak jak jsou bohužel nabízeny, nedávají moc smysl. Ten prakticky nepouživaný trojtác tam je totiž jediná tak nějak smysluplná víceplacka.

                    0 0
                    • zirecek  

                      Psal jste trojplacku 40–30–22, takže nejtěžší převod 40/11.

                      Jel jste někdy 1×12 na MTB?

                      0 0
                      • qwertz375  

                        Nejel. Ale to snad ani nepotřebuji, protože snad vím, které převody nejvíc používám. A ty na jednopřevodníku z principu chybí, protože neexistují jěmně odstupňované kazety. Převod typu 32/51 nepotřebuji, zato cokoli odpovídající rozsahu 36–40/10 využívám (z kopce).

                        0 0
                        • adam1  

                          Pozor ono to fakt klame ,ty srovnávací tabulky jsou fajn ale jsou orientační ,v praxi to je jiné zkus to a uvidíš .

                          0 0
                          • qwertz375  

                            jako, že je rozdíl šlapat třeba 48–15 a 36–12? Leda tak v tom, že se ten menší pastorek rychleji ojede.

                            0 0
                        • kamaro  

                          Kdyby jsi to zkusil, tak by jsi zjistil že se bez toho jednoho převodu na každém konci úplně v pohodě obejdeš.

                          A jestli tomu nechceš věřit a ani to nevyzkoušíš, tak si tomu nevěř. Nemá cenu Tě o tom přesvědčovat, jezdi si na čem chceš.

                          EDIT: A jestli nejvíc využíváš ty okrajové převody, tak je někde chyba. Možná nemáš sílu do kopce aby jsi utáhnul o chlup těžší převod a naopak z kopce potřebuješ těžký převod a točíš zbytečně nízkou kadenci.

                          0 0
                          • Tomas_82  

                            Pokud je pro něj po rovině 36/12 pohodový převod, tak má asi síly dost…

                            0 0
                          • qwertz375  

                            do kopce slapu 28–28, neco jsem na tom pojezdil v Beskydech. Proto to fnukani nad tim, jestli je lepsi 32–51 nebo 34–51 tak nějak nechapu. Mozna jenom nejezdim ty nejhorsi krpaly, proste preferuji radeji rezervu v tezkych nez lehkych prevodech.

                            Napriklad 38/26 s nejakou 11–42 kazetou mi prislo jako uplne zoufala kombinace.

                            0 0
                            • Tomas_82  

                              Pokud vyjedeš 3km dlouhé terénní stoupání s průměrem 12%+ na převod 1/1 tak smekám, v mém okolí nikoho takového neznám, já takové kopce jezdím rychlostí 5–7km/h a to na takový převod nemám šanci.

                              0 0
                            • bikemike  

                              Po Beskydech 28–28?????

                              Pobavils! To máš elektro, ne?

                              0 0
                              • kamaro  

                                Vypadá to, že pro něj by byl ideální bike, ale s ostrými silničními převody. Žádné kompakty, ale chlapácké 53/39 a kazetu končící max. 30 zuby.

                                0 0
                              • qwertz375  

                                jako netvrdím, že je to dnešní optikou ideální kombinace na hory, ale kdysi to byl na kolech často nejlehčí převod. A prostě se nefňukalo a jezdilo. Když k tomu přidáme ocelový rám a hmotnost kola okolo 16kg, nutně to musí vypadat, že dnešní mládež na karbonu s převodem 32–51 nic nevydrží :-)

                                Ano, četete správně, Beskydy.

                                0 0
                                • Aussig  

                                  Jenže dřív se nejezdili takový kotle… minimálně směrem nahoru. Být tebou dal bych si švih s Járou Kulhavejch.

                                  0 0
                                • oddie  

                                  Tak ono se nefňuká a jezdí i teď. A právě díky převodům se jezdí i něco, na co by kdysi dávno s tím 16kg 1:1 nikdo ani nepomyslel.

                                  0 0
                                  • qwertz375  

                                    Souhlas, ale ne každý takové kopce, kam se pomalu leze po čtyřech dokonce i pěšky, na kole jezdí.

                                    1×12 je třeba naprosto ideální pro lidi co neumí řadit. A většina z nich převod 32–51 prostě nevyužije, protože do takového kopce by je vůbec nenapadlo jet.

                                    0 0
                                    • oddie  

                                      Jestli většina si rozhodně netroufám soudit, ale znám poměrně velkou menšinu, která po vybavení podobnými převody s nadšením zjistila, že i s ho*no fyzičkou najednou vyjedou i hodně slušné kopce, když mají dost trpělivosti. A díky tomu je to ježdění o to víc začalo bavit.

                                      0 0
                                    • Aussig  

                                      Právě že lidi co neumí řadit, často spadnou klidně i na 32–51. Ono stačí když kousek před hotelem potká nějakého řízka stojka, vždy je lepší ten převod mít, než nemít.

                                      Není to ani o tom, že jsou ty kopce moc prudký nebo dlouhý, jsou prostě věci které silově neprojedeš a musíš je protlačit kadencí. Lidi vidí MTB jako ježdění po šotolinách, neuvědomují si že se na tom jezdí to, co se jezdilo před pár lety v DH, včetně podobného terénu směrem nahoru.

                                      0 0
                                    • Nutribird  

                                      Tak si tam může vrznout 34 nebo 36 a zase je to pro ně optimální.

                                      0 0
                                    • JachymP  

                                      Vždycky nám nejlíp poradí nějaký teoretik! Taky tady máme dost chytráků na bezduše a jednoplacka je úplně to samý ;)

                                      0 0
                                    • zirecek  

                                      Většina lidí používá na 1×12 převodník 34, občas ženy 32, okrajově 30. Eliťaci, chrti 36 a více. Změna jednoho převodníku je operace rychlejší než výměna píchnuté duše. Klidně si může člověk vozit 36 zubů a na pohodovou dovolenou do Alp dát 34 či 32 zubů. Neustále argumentovat s 32 převodníkem je spíše argument k dehonestaci systému.

                                      Dle vašich vyjádření je zřejmé, že stejně potřebujete převody nestandardní, které si osadíte dle vašeho gusta.

                                      V tomto vlákně mluví cca 10 lidí, kteří začali jezdit 1×12 a jsou spokojeni. Pak tu jsou 2–3 teoretici, kteří to nejeli. Systém 1×12 je vhodný na MTB pro většinu uživatelů, neboť přínosy předčí nedostatky.

                                      0 0
                                      • qwertz375  

                                        Nevím z čeho tak usuzujete. U nového kola nejspíš přecházím na 12sp. protože bez ohledu na tuto diskuzi, ono stejně není na racionálně moc na výběr. A když tady někdo napíše, že si ten jednopřevodník koupí s 36T nebo 38T (což jsou standardní originální převodníky nabízene pro Shimano i SRAM), dostane se mu posměšné odpovědi, ať si jde zajezdit se světovou špičkou.

                                        0 0
                                        • zirecek  

                                          Takové odpovědi zde nečtu.

                                          0 0
                                        • oddie  

                                          Tak na výběr je ještě pořád klidně i 3×9 nebo 3×10 :)

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Je, ale pokud to je na nové kolo, tak je to už s velkým omezením. Ono už je omezení jen to, aby tam vůbec šel dát přesmyk (tedy i pro 2×). Když už na rám ale dát jde, tak dnes už často právě jen přesmyk pro 2× (a delší pro 3× se tam nevejde, protože má kolizi s rámem).

                                            0 0
                                            • Puamik  

                                              Ale je docela problém najít rám, kam se dá dat aspoň ten 2 přesmykač. Chci rám s vnitřním vedením lanek, karbon, HT a našel jsem např. Canyon rám, ale je za 47 tis. Kč. Bral bych to stejné tak o 10–15 tis. levnější, ale takový rám jsem nenašel

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Značky jako Canyon prodávají samotné rámy za nesmyslnou cenu (prostě je samotné nechtějí prodávat). Tam se pak vyplatí vzít celé kolo a roprodat zbytek i kdybys z toho nechtěl nic. Sice více práce s tím, ale cenově se pak dostaneš ještě o dost níže než o těch 10–15tis. Kč.

                                                Jinak docela dlouho na bike-discountu měli za pěknou cenu (byl jen za 600E jak to byla 2× verze, verzi 1× tam mají i teď ale o dost dražší a i předtím byla také dražší než těch 600E) Radona Jealous rám ve 2× verzi. Už ho ale nemají, teď už jen o trochu horší Black Sin (ale také je pěkný a je ještě levnější).

                                                https://www.bike-discount.de/…range-798350

                                                0 0
                                      • Nutribird  

                                        Tak vozím 32z převodník na 29 kolech a jsem jako holka, asi jo. Ovšem nedokážu si představit šlapat stojky přes 15% na 34z. Celkem bych i bral největší pastorek 51 nebo 52z, ovšem musí stačit 50. Na 27,5 jsem vozil 34z GX a bylo to Ok.

                                        0 0
                                        • Libores  

                                          Neboj i s 32z jsme kluci. Ono spoutě odborníků nedochází, že ‚kopec‘ definujeme každý jinak, optimální kadence neznamená pro každého to stejné a rozdíl 2z na převodníku je beztak pod rozlišovací schopností většiny lidí.

                                          0 0
              • oddie  

                Ano, jsem na 36/10 při jednoplacce, ale na druhé straně bych v tom případě potřeboval pastorek 59z, abych měl to samé jako 22/36. Takže 1×14 začínající 10–11–12… a končící 59z bude konečně to pravé :)

                (nebo spíš převodník 32z a 14sp kazeta 9–10–11… 52z)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Mám to blíž. Mně by stačilo 34/10–59 a při 34 placce tam může i zůstat skok 10–12. Takže by mi stačilo jen vzít Shimano 10–51 kazetu a přidat třináctý pastorek 59 zubů. Akorát teda ještě nějak vyřešit, aby se přehazka nezapichovala do země (větší pastorek + potřebné delší ramínko to slušně pošle blíž k zemi).

                  0 0
      • JachymP  

        36 nebo 38z? Máš dobrý nohy, těch 38z jezdí Kulhavý jestli se nepletu… Já bych nedal ani 36z a to na kole sedím furt…

        Spíš si ale kladu otázku, jestli vůbec 1×12 jezdíš nebo to jsou jen teoretické poznatky?

        0 0
        • Tomas_82  

          36 převodník je v pohodě, dřív jsem měl nejlehčí 22/32 a převod 36/51 je prakticky stejný.

          0 0
        • qwertz375  

          nechápu… to jako z kopce nezvládáte jet?

          36/10 znamená 39km/h (kadence 80) respektive 49km/h (kadence 100)

          38/10 znamená 42km/h (kadence 80) respektice 52km/h (kadence 100)

          36/12 je pak úplně normální pohodový převod na jízdu po rovině.

          0 0
          • Puamik  

            s 36 ale již zase nejsou tak lehké převody. A o tom to je. Prostě 2×12 má oboje, jak těžký převod, tak lehký převod.

            1 0
            • qwertz375  

              2×12 má proti 1×12 „necelé“ 2 lehčí převody k dobru (28/40 není zas tak daleko od 36/51), ale pokud to někdo využije, dává to smysl.

              Já bych raději kliky 38/28 (z nějakého důvodu je Shimano prodává jen jako předraženou nejvyšší řadu), případně jemněji odstupňovanou kazetu po jednom pastorku typu 10–11–12–13–14… končící klidně někde okolo 40.

              0 0
          • MlokCZ  

            Nejtěžší je pohoda i s 34/10 (na 29"). To vyjde i ještě tak, že nejtěžší je pouze do sjezdů a ten hnusný 20% skok se neřadí tak moc často a když už, tak moc nevadí (jak už nejde moc o optimální kadenci).

            Ale ty lehčí převody, když bych potřeboval 34/59(60)…

            0 0
      • zirecek  

        Ad 1) Kup si kolo, kde lze dát 36 z, když potřebuješ z horáka dělat drtiče šotolin a asfaltů.

        Ad 2) Možná se to zdá, jako že rychlejší, řadíš najednou smykem a šaltrem, ale zkusil si to? Když řadíš oběma najednou, občas spadne řetěz, než se to natočí díky prověšení řetězu, tak máš klidně u 1×12 přeřazeno o 2–3 pastorky. Když jsem shazoval na menší převodník na víceplacce, vždy jsem se ujistil, že řetěz správně spadl a nenamotal se. Řadíš třeba v tahu na menší převodník? Můžeš to vysvětlit Ninovi nebo Kulhecovi?

        Ad 3) Kup si gravela nebo silničku. MTB patří do terénu, kde je 12 rychlostní kazeta v pohodě. Na drcení Polabí je lepší krosové kolo.

        A kde se píše, že přesmykač byl omyl, se kterým se nedalo jezdit?

        O Vaše názory bude určitě silný zájem u SRAMu a Shimana.

        0 0
        • qwertz375  

          ad 2) přesně takto jsem vždy řadil, řetěz mi za 20 let spadl možná tak 4×, takže to je jakýsi virtuální pseudoproblém. I když „spadl“ je poněkud nepřesný pojem. Spadnout vám může maximálně z té jednoplacky, se smykem úplně spadnout nemůže a navíc jde řetěz rovnou za jízdy nahodit zpět.

          0 0
          • zirecek  

            Takže s nahazováním řetězu na víceplacce máte zkušenosti. Když se to člověku staně prvně, tak to nedrtí zpět smykem. To si člověk dovolí až s postupem času při opakování. Mně řetěz na jednoplacce nespadl.

            0 0
            • qwertz375  

              A to má jako podpořit teorii o tom, že kvůli spadnutému řetězu jednou za několik let, bych si měl kupovat 20 různých kol místo jednoho? Pokud se nebavíme o závodním ježdění, je celá tahle diskuze úplný nesmysl.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Pokud se ale bavíme o ježdění mtb v terénu, tak to padá spíš 4× za den než za 20 let. Nevím co OP jezdí, tak nemůžu radit, nicméně přesmykač v terénu nefunguje. (nemyslím polní cesty ani vyhlazený singl, myslím kameny kořeny, na co je celoodpruženeé kolo žejo)

                0 0
                • qwertz375  

                  No mě to nikdy nespadlo v souvislosti s řazením, takže spojitost se smyskem tam nevidím žádnou. Protě ten řetěz spadl z převodníku, na kterém zrovna byl.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    A to je to čemu se vyhneš s 1× díky narrow wide převodníku.

                    0 0
                    • qwertz375  

                      To nezpochybňuju. Jenže to v mém případě řeší okrajový problém, se kterým jsem se téměř nesetkal, ale přicházím o převody, které využívám.

                      Já chápu, že pro závodní/sportovní MTB to dává smysl, jenže 90% kol s dnes prodávanou jednoplackou se tímto způsobem nevyužívá.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        To bude podle mne o trhu. Lidí co jezdí kola a terén kde je 1× více méně nutnost je hodně, je to jen o tom kde se pohybuješ. V shopu mám na kolech mladších 5 let více méně jen 1×, vlastně už ani nepamatuji kdy sem nastavoval přesmykač na něčem jiném než silnici nebo commuteru :)

                        Čímž nijak nerozporuju co říkáš samozřejmě, netvrdím že 1× je pro každého, nicméně myslím že 2× stejně vymizí.. Doufám že kvůli převodovce!

                        0 0
    • Tom-T45  

      Asi tak. Pokud jsi cykloturista s ne úplně špičkovou výkonností, jezdíš na kochačku a nehoníš se za co nejlepšími časy a jezdíš hodně po rovinatém terénu, jdi klidně do dvojpřevodníku. Budeš mít jemnější odstupňování kazety (hodí se na ty roviny) a větší rozsah.

      Pokud jezdíš sportovně se zaměřením na výkon, jdi do jednoplacky.

      Sám mám 2×11 a nemám s tím problém. Když jedu do velkého kopce, shodím na malou. Když jedu do mírného kopce, po rovině nebo z kopce, mám velkou.

      Na problém jsem narazil, když jsem chtěl zkusit projet motokrosovou trať, kde se střídají prudké padáky a výjezdy. Tam jsem prostě nebyl schopen při sjezdu na velkou pilu do výjezdu nacvakat nejlehčí převod na kazetě a zároveň shodit přesmykač a končil jsem pravidelně pár metrů nad vrcholem výjezdu. Pokud bych měl jednoplacku, asi bych to tam na prasáka dokázal naházet a vyhrabat se až nahoru :-)

      0 0
      • Mr.Duck  

        Asi tak. Když jsem na 50km po nastoupanych 2700m měl řadit z nejrychlejšího hned do prudký stojky a ještě při max. zátěži co jsem v ten moment zvládl, myslím že přesmykač by vybouch zatímco s 1×12 jsem tam prostě 3× hrábnul do řazení, kazeta se s tím nějak poprala (tiché to nebylo!) ale zařadilo to hladce bez jakéhokoliv problémů. Být to 2× tak jsem do toho místa ani nedojel protože bych nahazoval řetěz 3× v tom sjezdu před tím a pak i dole :)

        0 0
    • OndrysM  

      S jedním – mám 1×12 a je to to mnohem lepší… měl jsem teď měsíc 2×9 a lip mi vyhovuje 1×12 už bych neměnil ..

      Otázka je jestli je to vůbec dobré na srovnávání..:D

      0 0
    • Kacko  

      Za mě záleží hodně co budeš jezdit a jakou máš fyzičku.

      Mám FTP 4W/kg.

      Na ultra vozim 2×11, vzadu mám 11–46 abych si udržel kadenci a morál ve vyjezdech nad 15%.

      Na maratony dávám 11–42. Plně mi to vyhovuje.

      Stejně ale půjdu s novým kolem do jednoplacky, hlavně kvůli bahnu a lepšímu servisu při ultra.

      0 0
    • honzabike  

      Tak za mě jestli si rád šlápneš i na rovným nebo svažujícím se asfaltu, tak se hodí i rychlost 36–11, což na dvoupile není problém na jednopilu si převodník dávaj jen machři. Zlatá střední cesta je na jednopilu si dát 34 /10–51. Sám mám dvoukolo ve předu, ale co si budem povídat jednopila je trend.

      0 0
      • TK75  

        O trend přece vůbec nejde, na to může skočit jen nějakej začátečník.Mám kolo s jednopřevodníkem a i kolo s dvojpřevodní­kem.Stačí ty kola střídat a brzy zjistíš že kolo s jednopřevodníkem je při rychlé jízdě členitým terénem výrazně lepší:-)

        0 0
        • ladias  

          Přesně tak, já měl před dvěma lety stejný dilema jako tazatel a dnes jsem rád, že jsem sebral odvahu na jednoplacku. Střídám převodníky 32 nebo 34 oval na 10–50. U dvouplacky mám problém s tím, že když do prudkýho kopce dochází převody a je třeba řadit vepředu na malou, musim to zároveň kompenzovat řazením na kazetě, protože jinak je tam strašnej propad v kadenci, to už mi přijde praktičtější starej trojtác. Ty nářky na rozsah převodů jsou podle mě převážně od lidí co horáka požívají jako univerzála místo třeba trekovýho kola. Pokud se horský kolo používá na co je určený je systém 1×12 naprosto v pohodě se všemi výhodami co už tu padly.

          0 0
          • Puamik  

            Ne každý má možnost uskladnit 2 a více kol. Mám horáka a používám jej jak do lesa, tak na asfalt.

            0 0
            • ladias  

              Já toho mám sice víc a to včetně silničky, ale zrovna nedávno sem jel 70km na fullu víceméně po asfaltu v okolí Klatov. Převody 32/10–50. Průměrku jsem měl 21 a že bych se nějak extra trápil převody bych neřek (34z vepředu by bylo úplně bez výhrad)

              Taky je dobrý si trochu máknout do kopce a ono tě pak přejde si z kopce přišlapávat nad 40km/h ;-)

              0 0
              • Puamik  

                No rád si přišlápnu i z toho kopce. Když mám 100 km s průměrem 26,5, s horákem na silnici, tak si musím i z toho kopce šlápnout (a nejsem mlaďoch, je mně 56)

                0 0
                • Tomas_82  

                  To jsi borec, to jsem rád když dám na silničním a to jsem mladší.

                  0 0
                • ladias  

                  Tak ono taky záleží kde člověk jezdí, ale výkonnost asi máš a tím pádem by si asi uživil vepředu 36 s tím, že 36/50 by pro tebe bylo furt dostatečný. Já se toho jednopřevodníku bál ale už bych na bika smyk nechtěl. Na to co jezdíš bych klidně volil 3×9 který aktuálně na provoz stojí pakatel ;-)

                  0 0
    • JackMagnum  

      Za me 2*. Pri 1* cokoliv pri jizde po rovine neskutecne rychle odchazeji ty nejmensi pastorky a nejsem milionar, abych neustale kupoval drahe velke kazety a retezy. Komu pada retez, tak doporucuju se naucit prehazovat a nastavit smyk. Jezdim xc a i traily a nemam problem s prehazovanim…, vyjizdim kopce, kde ostatnim dosly prevody a z kopcu ujizdim pri normalni kadenci. Je to o prioritach, stylu jizdy a silove povaze ;) nejaky gramy navic a ne-cool vzhled me netrapi.

      1 0
      • Mr.Duck  

        Je to hlavne o tom padani retezu. Neni to o nastaveni, nejde o padani pri prerazeni ale pri jizde skrz brajgl, kde to narrow-wide prevodnik udrzi, normalni prevodnik casto nema sanci.

        Je to o prioritach, stylu jizdy a silove povaze ;)

        • hlavne to :)
        0 0
        • MlokCZ  

          Problém je v tom, že spousta diskutujících to s tím padáním vůbec nechápe, protože jim řetěz nepadá nikdy (v rozbitém terénu bez řazení).

          V dobách kdy ještě přehazovačka byla bez brzdy, tak to padalo i méně agresivním jezdcům (ale ani tenkrát každému). Teď se to dost posunulo.

          Přehazovačka s brzdou + přemyk už přeci jen toho udrží poměrně dost. Agresivním jezdcům jezdící pořádné terény to stále nestačí, ale už těch jezdců není moc a proto tu budou pořád tyhle diskuze, kde to větší část jezdců vůbec nechápe (když jim řetěz drží).

          0 0
          • JachymP  

            Ne, tahle diskuse je tu proto, že spousta lidí má potřebu se vyjadřovat k tomu, co sami na svém kole nikdy nejezdili. A na svém kole to nemají, protože přece ví, že to je k ničemu ;)

            0 0
            • MlokCZ  

              S tímhle tak úplně nesouhlasím. Z části to tak je, některé věci někteří nechápou, protože netuší, jak to u jednoplacky funguje (třeba ohledně řazení). Na druhou stranu třeba potřebný rozsah si každý vyzkouší zcela jednoduše i s více plackami.

              A pak se tu také zapomíná na 10–42 dvouplacku, která má k té jednoplacce hodně blízko při reálném použití:

              Zásadní rozdíl je, že chybí ty NW zuby, což je jasná nevýhoda, u které ale každý předem ví, jestli se ho týká nebo ne (každý ví moc dobře, jestli mu stačí brzda + přesmyk, aby mu nepadal řetěz nebo nestačí).

              A pak už je to velmi blízké:

              10–42 kazeta je totožná jako 10–50 (u Shimana je 10–51 nepatrně jiná), jen chybí největší pastorek, tzn. lze jezdit hodně pouze na velkou (jsou pak běžně i vyjížďky, kdy na přesmykači se nezařadí za celou vyjížďku ani jednou) a tím si dost vyzkoušet jaké to je jen s řazením na kazetě. A pak akorát místo toho jednoho největšího pastorku jsou k dispozici na malé placce převody 2 až 3 (dle použitých převodníků), tedy o 1–2 převody navíc oproti jednoplacce.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Ono to bude někde na půl cesty.

                Sám určitě nejsem bez viny když zapomenu o čem je původní téma a někde se ztratím ve vlákně kde musím někomu vysvětlit že jeho 2× je blbost co nemůže fungovat protože pro mě to je nepoužitelný, protože já zas nevyzkoušel ten gravel bike kde věřím že to fakt může být ok a nebavíme se o tom kde/co jezdím já. A pak je tu ta klasická mentalita „to co mám já je nejlepší, proto sem si to koupil žejo“.

                Myslím že by tomu pomohlo viditelnější rozdělení kategorií. V EN vlákně o 1× vs 2× budou úplně jiné argumenty než u gravelu/silnice, tady se hádá jeden s druhým a kontext kdo co jezdí trochu chybí.

                0 0
                • TK75  

                  Kontext je takovej, že jsem po roce zkoušení došel k závěru, že na jízdu terénem je jednopřevodník daleko lepší ( je jedno na čem tam jezdíš, to platí obecně)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jenže srovnáváš dvojplacku bez brzdy, což dnes nemá smysl.

                    První otázka by vždy měla být. Stačí pro moje ježdění pro nepadání řetězu brzda + přesmykač? Pokud nestačí, tak tu není moc řešit a jasně jednoplacka.

                    Pokud stačí, tak vždy záleží s čím se bude srovnávat u dvojplacky. Pokud s Shimanem 2×11, tak tam není ani žádný znatelný rozsah navíc, tak pak chybí u dvojplacky nějaká výhoda.

                    Když ale srovnáš se Sramem 2×11, kde máš už znatelně větší rozsah, tak je to zase něco jiného. Pak si každý musí položit otázku, jestli ten větší rozsah potřebuje nebo ne.

                    A když to tedy tvrdíš obecně, tak mi zkus popsat v čem je daleko lepší jednoplacka oproti Sram 2×11 pro někoho, komu stačí brzda + přesmyk pro nepadání řetězu (což by možná stačila i tobě, jen jsi to ani nezkoušel)?

                    0 0
                    • TK75  

                      Je lepší v jednoduchém ovládání, teda aspoň já když jedu s jednoplackou tak se v klidu soustředím jen na techniku jízdy a sázim tam převody.S dvou­plackou už řeším řazení daleko víc než mě baví.

                      A zkoušel jsem i dvouplacku a vzadu Ultegru RX s brzdou.Stejně to nebylo ono

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Já se ptal na Sram 2×11 s kazetou 10–42, ne na nějakou obecnou dvouplacku (jak už jsem psal, u Shimana 2×11 není větší rozsah než má 10–51, takže když není žádná zásadní výhoda, tak není důvod tu dvouplacku už použít).

                        Protože tam je to jak už jsem psal výše. Kazeta je totožná jako jako 10–50, jen chybí největší pastorek. Takže je to právě ve většině případů úplně stejné a řadíš také jen vzadu. Jen v situaci, kdy bys řadil nejlehčí převod na 10–50, tak už musíš řadit na přesmyku a současně v tu chvíli máš 1–2 lehké převody navíc.

                        O 2×10 nemá smysl řešit vůbec, to je už úplně mrtvé a řeší se tu výběr nového kola.

                        0 0
                        • TK75  

                          Já chápu na co se ptáš, ale jde o to, že já rozsah moc neřeším.Pro mě větší rozsah není přínos, tak jako možnost rychle a jednoduše řadit a soustředit se na jízdu.

                          0 0
                    • Puamik  

                      co to je ta brzda proti padání řetězu?

                      0 0
                      • TK75  

                        Polopatě řečeno je tam proto aby to ramínko přehazovačky co napíná řetěz bylo nehybné a řetěz zůstal napnutý i při jízdě přes bordel.Tady na obrázku máš oranžovou páčku kterou zapneš a ramínko s kladkou se nehýbe a nebo hodně ztuha:-)

                        0 0
                        • Puamik  

                          aha, tak to na svém Sramu 3×9 z roku 2001 nemám, přesto mně spadne řetěz tak 1× za rok.

                          0 0
                • MlokCZ  

                  Tak on ten smysl víceplacky je čím dál menší s tím, jak narůstal rozsah u jednoplacky. Dokud nebylo 10–50, tak rozsah byl málo pro většinu jezdců. Teď už 10–50(51) rozsahem nestačí už jen poměrně menší části jezdců. Plus pak ty zmiňované použití, kdy je požadavek na jemnější odstupňování.

                  A pak je tu cena. Sram je poměrně drahej, takže u Shimana tu 2×11 bylo předtím z důvodu ceny (i když rozsah větší nebyl). Když ale teď je dostupné 10–51 levnější Shimano, tak ten cenový důvod už není.

                  A naopak oproti tomu 2×11 Sramu s větším rozsahem zůstává poměrně drahé oproti 1×12 Shimanu.

                  0 0
                  • JachymP  

                    Super jste to shrnuli, souhlas. Mě se líbí už ta samotná myšlenka: dřív byla masáž, že čím víc převodů tím líp a najednou přijde někdo a řekne, že stačí 11 (a pak se z toho vyvinulo 12, kdy zmizely všechny nevýhody)…

                    Plus 1× má ještě další výhodu: je úplně skvělý mít na levé ruce pod řídítkama páčku na teleskopku!

                    0 0
                    • zirecek  

                      Pro mne spíše – je úplně skvělý nemít na levé ruce pod řídítkama žádnou páčku. Mít na řídítkách jen brzdy a jedno řazení, člověk jen jede…

                      0 0
                • JackMagnum  

                  Asi jsem zapomněl dodat, že na novém kole jsem měl SLX převodník 1*10, a prostě ty převody, hlavně po rovině a z kopce, mi chyběly. Proto jsem tam osobně dal nižší řadu, a to Deore 2*10; 28–38 zubů. Zkrátka na moje využití mi to nevyhovovalo, a to se za jezdce po cyklostezkách nepovažuju. Samozřejmě do sjezdovejch kol daleko…

                  0 0
              • Puamik  

                A ještě lepší je 10–45 a 36/26 :-)

                0 0
          • TK75  

            To jo, ale ja si teda nemyslím, že jsem agresivní jezdec co dává pořádný terény(jezdím to na gravelu) a přesto to mám přesně jak píšeš.Na kole s dvouplackou mám přehazovačku bez brzdy a proto s tím nejde rychle jezdit v terénu,ale nejde jen o brzdu ale i o převodník který nemá NW zuby(stačí to trochu pustit a už to tam lítá).Na kole s jedním NW převodníkem je přehazovačka s brzdou a proto to funguje ať s tím jedu kdekoliv a soustředim se jen na techniku jízdy.Jo mít k 2×11 přehazovačku s brzdou tak mooožná by to šlo, ale stejně by to pořád nebylo tak pevný a jednoduchý jako jednopřevodník.

            Takže když to je přínosem i u štěrkoletu, tak na mtb to musí být snad jasný:-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak bez brzdy to nedrží vůbec. Nové kolo s dvouplackou ale nebude bez brzdy.

              S variantou bez brzdy to za mě nemá cenu už vůbec dnes srovnávat. Brzda je základ a u jednoplacky by to bez ní také nešlo, samotné NW zuby by nestačily určitě, to je asi i horší varianta než samotná brzda.

              0 0
              • Lišák  

                Na 20" děckokole jsem měl původně obyčejnou placku a padalo to i na trochu hrbolaté cestě. tak jsem dal vodítko ze starého přesmyku. Padání ustalo.

                Po instalaci NW placky a sundání „vodítka“ už děckám nikdy řetěz nespadl.

                Nevím jak při agresivní jízdě dospělých. To jsem netestoval. Nicméně mě z dvojplacky řetěz v terénu občas spadl (ne při řazení). Po nasazení jednoplacky NW už do teď nikdy. Je tedy fakt, že tam mám SRAM s brzdou + NW. Jezdím to tedy zatím druhou sezonu.

                0 0
              • zirecek  

                Ale stejně, proč bych měl kupovat nové kolo s dvouplackou brzda-nebrzda? Je to stejné jako 29ky, široká řítíka, tlusté pláště, kotoučovky – vždy se najde hodně teoretiků zastánců starších řešení při nástupu řešení novějších. Tito zastánci vidí jednu část, na které lpí, proč je to špatně.

                A pak je zde většina praktiků, kteří to jezdí a popisují různé výhody a nevýhody systému a u 1×12 zůstávají i nadále. Ale teoretici budou stále teoretizovat… Však si může každý koupit, co chce, o něco výše jsem linkoval nový Cube 2020 s 2×12, takže možnosti jsou…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to je snad jasné. 2× něco si pořídí ten, komu nestačí rozsah 1×12 (a musí pořídit 2×11 Sram, protože u Shimana ohledně rozsahu nic nevyřešil), případně odstupňování a současně není pro něj zcela zásadní nevýhoda 2×11 (tedy třeba nemá žádný problém s padáním řetězu u 2×11), jinak to smysl nemá.

                  A pokud někdo potřebuje jak větší rozsah, tak je pro něj zásadní i některá výhoda 1×12, tak už si sám musí určit co je pro něj menší zlo (když nemůže mít pro něj ideální řešení 1× s dostatečným rozsahem).

                  0 0
                  • Tom-T45  

                    Dovolím si poznámku, i u toho Shimana jde dát o 2 zuby menší malý převodník a pak už se rozsah dostává na 573% (24/36 + 11–42). Není to sice oficiální řešení, ale funguje + bonus trochu jemnější odstupňování kazety, což se hodí, pokud má někdo jedno univerzální kolo.

                    Ale jinak trend je jasně daný a díky "nižším"sadám od Shimana už i cenově dostupný.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To určitě lze, v extrému by se našly i jené neoficiální kombinace s ještě větším rozsahem, které s určitým omezením budou fungovat. Kromě zvětšení rozdílu na převodníkách bys mohl použít i třeba 11/46 kazetu. Sice pak už přehazka v té kombinaci nedá celý rozsah, ale to není třeba řešit, na malou placku není problém mít nefunkční nejmenší 2–3 pastorky.

                      0 0
    • Mr.Duck  

      Já myslím že to je nakonec docela ízy.

      Pokud chceš jezdit jako šašci na obr. #1, můžeš experimentovat s 1× ale 2× bude pravděpodobně fungovat a možná ti víc vyhovovat.

      Pokud chceš jezdit jako šašci na obr. #2, tak si zajdi k doktorovi pro papíry na hlavu a na přesmykač zapomeň.

      0 0
      • JachymP  

        Vždyť ty šašci na jedničce mají 1×!

        Ale chápu, fotka s šaškem na 2× se blbě hledá, jedině bys tam dal Sagana ;)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Maarky  

      Dobrý den, prosim názor na Amulet Night Cat 3.0 SR 29", 1*10 přecházela jsem z 3*7. Děkuji M.

      0 0
      • Lišák  

        Pokud chceš porovnání, tak musíš dodat více info o tom 3×7. Kolik bylo zubů na převodnících vpředu a kolik na pastorkách vzadu.

        Nicméně kazetu 11 – 46 10 sp. jsem jezdil a neměl jsem problém s odstupňováním, ani s rozsahem. Řekl bych, že oproti starému kolu sis polepšila.

        Jinak kolo odpovídá financím. Vidlice moc pracovat nebude, brzdy Logan neznám, ale budou to taky nějaký základní. Nicméně na nenáročné použití by Ti to mohlo stačit. Pokud se rozjezdíš. tak sama poznáš, co Tě omezuje, co potřebuješ, a podle toho pak koupíš nové kolo. Tohle nemá cenu nějak tunit. Maximálně jiné pláště, pokud by se Ti zdálo, že to těžko jede. Přední můžeš klidně nechat, tam se hodí více zubatý, když bys jela někde v „trénu“ a dozadu bych dal (vzhledem k ceně kola) tenhle.

        0 0
      • oddie  

        Můj názor je, že by se to mělo jmenovat spíš Night Mare než Night Cat…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.