Výběr kola, začátečník - pomůžete prosím?

66 nepřečtených
  • Janca339

    Dobrý den,

    po letech odpočinku mě napadlo, že mi chybí ježdění na kole a chtěla bych si místo svého starého šuntíka koupit nějaké novější (doufám, že menšího šuntíka), se kterým bych jezdila denně do práce, na výlety (2× měsíčně cca 40 – 60 km) no a pak taky někdy na hory. Ráda bych se toulala i po lesních cestách, takže spíše horské kolo. Výběr kola je pro mě ale španělská vesnice. Poradil byste mi prosím někdo? Představuji si kolo v rámci studentského rozpočtu v rozmezí 10 – 16 000 (raději levnější než dražší). Měřím 165 cm a vážím 64 kg.

    Laickým výběrem jsem došla k těmto 4 kolům a zajímal by mě váš názor, které by jste vybrali – popřípadě zda byste doporučili úplně něco jiného. Budu vděčná za každou radu! :)

    http://www.kubasport.cz/…il-6936.html

    http://www.kubasport.cz/…il-6937.html

    http://www.kubasport.cz/…il-8065.html

    http://www.kubasport.cz/…il-5326.html

    0 0
    • Krejca  

      poslal jsem ti vzkaz

      0 0
    • lukasmohapl  

      Odkud jsi? Vetsina postovanych kol je s panskou geo, nevim jestli to pro tebe bude pohodlne. Dál- jsem cca stejne vysoky a vim jaky je probkem vybat ram aby sedel.; pri 165cm bych do 27 nedej boze do 29" nesel ani omylem. Koukni po 26, a treba za usetrene penize porid lepsi vidli. Lukas

      0 0
    • Erknold  

      64 kg je docela málo na pružinovou vidlici. Jsi moc lehká na ní. Bude málo citlivá a pořádně jí nevyužiješ. A vidlice dělá to pohodlí jízdy. Na těch kolech je všude pružinová.

      Blbé je, že jediná cesta, jak získat kolo se slušnou vidlicí v této ceně je cesta stavby na zakázku, což tu dost lidí využívá. V Hradci Králové staví kola maajkee, ale ten co jsem pochopil nerad posílá kola poštou, jelikož k nim rád dá i servis, když se něco vyskytne. Scalár tu staví kola nejvíce a posílá PPL nebo jiným kurýrem. Pak to prostě dáváš do lokálního servisu. Najdou se i servisy, které kola koupené jinde neservisují, ale tam bude problém i s kolem, které bys koupila u nich, jelikož se jim nechce dělat :) No a pak tu je i řada jiných stavitelů.

      Jedno je jisté, 15000 je hranice, že se nechá poskládat funkční kolo, které člověku při jízdě udělá radost, ale nechá se i koupit horší kolo, na kterém člověk pozná, že to prostě není ono. Že to nefunguje, nepruží, netlumí, je to těžké atd. V tuté ceně bych zkusil oslovit nějakého stavitele a jinak je to vcelku jedno. Jinak bych asi volil z nabízených Kolo GT Avalanche 27,5 Elite 2015 , ale nevím, jak ti sedí no.

      0 0
    • lukasmohapl  

      zdejší stavitelé se docela slušně uživí jen z BF… v každém topicu o výběru kola zazní XYkrát doporučení at člověk nekupuje v krámu ale od stavitele. Jojo kamarádčofty dělaj divy :-)

      To jak moc je to výhodné či ne je jedna věc, druhá je záruka,. Ona to zas taková šílená hitparáda taky nebude, tak obrovský rozdíl oproti krámu – v dost obchodech se totiž o ceně dá vyjednávat a získat treba 10% z 15tkč už je zajímavé.

      Jinak z postovaných kol bych volil taky elite. Ale jak rikam, volil bych 26". Nemáš li samozrejmě nepřiměřeně dlouhé nohy B-)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Přestože žádného ze stavitelů osobně neznám ani mi z toho nic neplyne, s klidným svědomím bych je doporučil. V obchodě můžeš sice smlouvat a měnit, ale těžko se dostaneš přesně tam, kam potřebuješ, od jisté míry ztrácí obměny kouzlo. Dneska, když chci nebo potřebuji domů nějaké (levné) kolo a nespěchám na to, tak si je postavím – nevyjde to o moc levněji, ale mám úplně přesně to, co potřebuji.

        Dovedla mě k tomu zkušenost, že u kupovaných „levných“ kol nezůstalo po pár letech skoro nic původního a na svém místě, částečně opotřebením, částečně optimalizací, částečně růstem potomků.

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        No obrovský rozdíl to u cenovek cca 15 k právě že je.

        0 0
      • Erknold  

        já z toho mám asi tak to, že zrovna na pech jsem chytil u druhého kola vadnou vidlici. Reklamoval jsem jí u stavitele a za týden jsem jí měl zpět. Prostě pech na kus.

        Jinak rád bych doporučil jiné kolo, ale s vidlicí co bude vidlicovat a ne jen držet kolo, prostě za 16 000 nevím, no. Nejlevnější co vím má Decathlon za 19 000. A v jiném krámu se pod dvacet nedostanu ani s eshopovou cenou. to že na krámu je klasická a sleví ti 10 % na eshop cenu je klasika.

        Volba velikosti kol/rámu je prostě na zkoušce. Dost holek jezdí na krosových rámech, které mají vyšší horní trubku, ale jezdí je, jelikož jsou kratší. U bajkového rámu to jde řešit kratkým představcem, který se třeba mě osobně více líbí na pohled.

        Prostě mi přišlo lepší dát tip na stavitele, než doporučit kolo s pružinovkou. Může zkusit osedlat i RR560 ale myslím, že jí bude velké.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  

        koukám že pán je odborník

        0 0
      •  

        nějaký tip na zajímavé kolo z obchodu za 15/13,5?

        0 0
    • Janca339  

      Děkuji za rady, mohl by mi prosím někdo ujasnit, jak je to s těmi velikostmi 26, 27 a 29? Byla jsem se podívat v obchodě, kde mi řekli, že velikost 26 už se téměř nevyrábí a že 27 bude pohodlnější. Zkoušela jsem kolo 4ever dámské 27, které je nahoře v odkaze (vel 17) a přišlo mi spíše malé (na délku bylo ok, ale kolena jsem měla v úrovni řidítek), a když jsem se ptala prodavače, kroutil hlavou, že takto to má vypadat. Ty pánské rámy jsem vybrala spíše proto, že mi připadaly lepší v poměru cena/výkon, než dámská kola, ve kterých není moc z čeho vybírat.

      Co se týče vidlice, jaký typ by to měl být? Bohužel těch 16 000 je pro mě strop nad který se momentálně nedostanu. :(

      Nechat si kolo postavit je zajímavé řešení, ale trochu se bojím té záruky. Máte někdo zkušenost s opravou např. po roce?

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Rozměry (dětské 16“ 20“, 24“) 26“, 27,5“, 28“ a 29“ je zaškatulkování průměrů obutých kol (ráfků+pneu) v palcích.

        26“ kolo má průměr ráfku 559 mm, 27,5“ 584 mm a 28“i 29“ 622 mm. Stejný polotovar hliníkový profil je stočený do různých průměrů viz http://www.remerx.cz/…y-rdx-7344-1

        Menším lidem obvykle více sedí menší kola, velkým velká.

        0 0
      • tigermoth  

        Ruku na srdco, než reklamovat cokoli jiného než ruplý rám/zesranou vidlu je lepší z hlediska času a pohodlí a tak vůbec to nechat oservisovat v nejbližším servisu, takže tak k záruce. O ničem kromě stavby bych za ty prachy neuvažoval, poměr cena výkon to „riziko“ vyváží.

        0 0
      • scalar  

        Tady je třeba problém v tom, že se všichni „stavitelé“ házejí do jednoho pytle. Tedy na jedné straně drobní kutilové, kteří to dělají po práci nebo po škole a za půl roku můžou dělat něco jiného a na druhé straně firmy, keré jsou na trhu dlouhá léta a mají roční obrat v řádech milionů. Jednoduše si ověř, jak dlouho je firma v této oblasti na trhu (třeba podle ŽL) a jestli je plátce DPH (to znamená, že má roční obrat nad milion).

        Zase ale musíš počítat s tím, že zavedení stavitelé kol mají v tomto období plnou kapacitu. To je také ukazatel, když nějaký stavitel kol v půlce května „nemá do čeho píchnout“ a nabízí Ti sám svoje služby nebo slibuje stavbu ihned, tak asi nebude něco v pořádku.

        0 0
        • Krejca  

          Bych si dovolil se zastat se lidí jako jsem já,kteří někomu rádi sestaví kolo,mohou to udělat poctivě i po práci ,bez bastlení a přitom nemusí mít ročně prodáno 1000 kol.Ted si zase hodil část lidí do jednoho pytle ty :-D jak ošemetné že :-)

          0 0
          • scalar  

            To je přesně to, co myslím. Takový stavitel na výrobě kol není závislý, kdykoliv může zjistit, že ho to nebaví, nevynáší mu to, jak si přestavoval atd. a zabalí to. Kde se pak zákazník po dvou letech bude dožadovat uplatnění záruky? Byla tu řeč o zárukách.

            0 0
            • Krejca  

              Tak zkrachovat může kdokoliv ,je to spíš o slušnosti než o tom jestli někdo staví pro zábavu,nebo protože musí.A na druhou stranu i o soudnosti lidí -co reklamovat a co ne.Asi víš o čem mluvím.

              0 0
            • ALLforBIKE  

              Toto se ale může stát i u stavitele a obchodu s např. 10 letou působností. Toto bych jako příklad určitě neuváděl.

              0 0
              • scalar  

                Myslím, že tohle není k diskuzi, na to má jistě každý, kdo něco kupuje, svůj vlastní názor.

                0 0
              • Janca339  

                Pro mě, jako pro člověka, který nemá s kupováním kola žádné zkušenosti je bohužel těžké rozeznat, kdy je výhodnější stavitel a kdy obchod. Klidně bych si nechala kolo i postavit (ale do limitu 16 000), ale potřebovala bych k tomu asi někoho, kdo by zkontroloval, že je vše jak má být.

                Jako zajímavá varianta mi přijde obchod kde se dá kolo ještě „modifikovat“

                Co si myslíte o tomto kole? http://www.cyklonemcik.cz/…nna-27g-2015

                na konci je uvedeno, že lze vidlici vyměnit. Stálo by za to ji vyměnit za jinou? Případně za jakou?

                Děkuji :))

                0 0
                • novas752  

                  Jestli by to bylo s tou výbavou Deore tak je to dobrá koupě.

                  Vidlici určitě vyměnit za jakoukoliv vzduchovou, která se vleze do rozpočtu – mohla by se vejít SR Suntour XCR Air nebo možná Raidon, nebo RockShox 30 Silver TK SoloAir nebo Recon Silver RL SoloAir.

                  0 0
                  • Janca339  

                    díky i za vyjmenované vidlice, zkusím si to zjistit u prodejce, tváří se to, že je to v ceně tak budu doufat :)

                    0 0
                  • Krutas  

                    Mě se to taky líbí. Nemá velké nároky, tohle ji uspokojí, za mě ano. Chce začít na kole,ne draze.

                    Něco podobného se řešilo u nás doma, nakonec se pevná vidlice uhlíková naprosto vyplatila.

                    0 0
                    • Janca339  

                      Asi je to hloupý dotaz, ale v těch vidlicích se opravdu nevyznám – pevná vidlice je tedy ještě nějaký třetí typ? zatím tu byla řeč pouze o pružinové/vzducho­vé

                      0 0
                      • Krutas  

                        Odpovím podle zkušenosti.

                        Podle toho co píšeš, se chceš parkrá do měsíce projet, trochu potrénovat, zádny těžký terén, jen tak lesní cesta. Proto jsem voli vidlici co nění odpružená, kvůli udržbě a váze, u nás se to vyplatilo.

                        To kolo ktere jsi sem dala Tohle

                        mě se zamlouvá, peněz není moc a tohle postací.

                        0 0
                      • Prazak0  

                        Pevná vidlice je, že tam není žádné pružení, ať už pružinou nebo olejem. Asi jako rám, někdy u některých typů kol je část rámu odpružená, ale typicky většina rámů odpružení nemá, jsou pevné. Podobně vidlice. Samozřejmě tu pruží konstrukce, trubky rámu nebo vidlice, ale je to tvrdší. Ale současně lehčí a při jízdě se tím neztrácí energie.

                        0 0
                      • Janca339  

                        díky moc za vysvětlení, asi půjdu do toho co jste psali :)

                        0 0
                  • Prazak0  

                    Koukal jsem, že náboje Deore jsou až za příplatek. Já bych určitě dal lepší náboje, co tam je mi moc neříká, takže Deore nebo SLX, ty se liší o stovku výš. Nejlepší Novatech znamenají velký nárůst ceny, tj. překročilo by to limit. Ale asi by byly nejlepší.

                    Pro mě jsou podstatnější náboje než třeba přehazovačka.

                    0 0
                    • Janca339  

                      To je pro mě další novinka. Za ty deore už si případně připlatit mohu, to už mě až tak nevytrhne, hlavně aby to kolo také něco vydrželo

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Lepší náboj je přesněji zpracovaný, tj. hladší chod, jde přesněji seřídit. Taky lépe utěsněný, tj. servis nábojů nemusí být tak často. Jestli neumíš dělat servis náboje, tak se to vyplatí. Jedno seřízení nábojů bude stát aspoň 200Kč. Levný náboj se tak přesně neseřídí a má i kratší životnost. Rozdíl v ceně 500kč je opravdu malý, kvalita tím stoupne. Servisní práce na kole jsou dražší, seřizování a servis nábojů, nebo provádění či centrování výpletu.

                        0 0
                        • novas752  

                          Levný Shimano náboje jsem za 18 000km čistil a seřizoval jednou – po 17 000km a nejevily známky opotřebení. Rozcentrování kola je spíš věc drátů a ráfku než náboje.

                          0 0
                          • Prazak0  

                            Chtěl jsem vyjádřit, že nemá smysl na náboji šetřit. Jinak Deore náboje nejsou tak drahé, dají se sehnat za 450kč. Tady to je za příplatek myslím cca 400kč na oba náboje. Proč zde tolik šetřit, pak zas ušetří na údržbě. Ano, náboj rozcentrování nezpůsobí. Ale právě kola jsou velmi důležitou částí bicyklu, stejně jako rám. Kvalita ráfku, drátů i vypletení a taky i náboje.

                            Servis nábojů se doporučuje tak po 6 tisících km, u nekvalitních spíš častěji, kdo by jezdil v blátě, tak taky. Lepší náboje je i lépe utěsněný. Ale Deore jsou v podstatě levné, proti těm nejlevnějším jsou dražší jen trochu.

                            0 0
                    • novas752  

                      Nábojů bych se nebál, je lehká a nikjak zvlášť tomu nakládat nebude. V případě potřeby za pár let se dá solidní nový Shimano Deore sehnat za 500/800 předek/zadek.

                      Z lepšího řazení bude mít větší radost než z lepších nábojů, protože lepší náboje za jízdy moc nepozná, ale řazení ano.

                      0 0
                      • Prazak0  

                        U kol Author cross dávají jiné náboje než Shimano. U předního jsem musel měnit kónusy, nejen u zadního. Zkrátka nekvalitní náboj je znát. Nový výplet s Deore má hladší chod.

                        0 0
                • Janca339  

                  nebo u tohoto píší, že ta vidlice je SR Suntour XCR Air-vzduchová RL, 100 mm travel, remote lockout a kolo cenově přesně do limitu – že by favorit? nebo je to na úkor něčeho dalšího? :)

                  http://www.cyklonemcik.cz/…t-2-ltd-2015

                  0 0
                  • Krutas  

                    Hezké.

                    0 0
                  • novas752  

                    Jo, to je pěkná výbava.

                    0 0
                  •  

                    tohle nevypadá špatně, na podzim budu schánět pro dceru něco v téhle cenovce a je to varianta oproti stavitelům který za podobný peníz už sestaví kolo se slušnou výbavou

                    0 0
                  • Radim193  

                    Jen pro porovnání kolo od stavitele s cenou malinko přes horní limit. Je to kolo pro dceru na cca 160cm výšky.

                    Stavba SCUD 26

                    0 0
                    •  

                      kdyby to byla 27,5 tak by to bylo zajímavější

                      0 0
                      • Radim193  

                        To ano. Kolo jsem pořizoval jako přechod z dětské 24. Dcera loni měřila cca 155 cm. A záměr je takový, že až povyroste, pořídí se nový větší rám a vše se přeskládá (nejspíš příští rok). A dál se uvidí jak vyroste.

                        0 0
                  • Janca339  

                    Tak to kolo v osazení deore obchod během jednoho dne stáhnul a je tam teď v horší výbavě. Nakonec to asi vyhrává toto:

                    http://www.cyklonemcik.cz/…ore-raidon-9 s tím, že výbavu s výrobcem ještě vylepšuji. Snad tedy postačí, doufám. :)

                    0 0
                    • Krejca  

                      No tak začni klikama,pláště -kilový za 150 – no a jsme na mých penězích :-)

                      0 0
                      • Janca339  

                        chápu a souhlasím, ráda bych si od tebe to kolo nechala sestavit, z finančního limitu jsem malinko povolila, to je pravda a kdyby jsi byl z Prahy, beru to hned… ale jelikož jsi z Jablonce tak bych si buď musela půjčit větší auto a jet za tebou, což je nemalá částka navíc, nebo by jsi mi to musel poslat a protože se v tom nevyznám, musela bych jít do servisu, kde by mi to seřídili – takže další peníze navíc :( … tady mi to pošlou do Prahy a na místě seřídí

                        0 0
                        • Krejca  

                          Jo to je v poho,já se jen směju,jak se některý věci špatně obcházejí a nakonec se stejně ± dopracuješ k nějakýmu průměru ,přez který nejede vlak.Jinak dovoz hotovýho seřízenýho kola by jsme do prahy určitě zvládli,jezdíme tam každou chvíli někdo.Tím spíš v létě

                          0 0
                    • Pán z Dubu  

                      Masterdiscy jsou ráfky pro 100 kg figuru. K Tobě by pasovaly klidně i o 100g na kus lehčí.

                      0 0
                • Prazak0  

                  Tenhle dodavatel kol mi přijde zajímavý, právě těmi koly, co jsou tzv. na zakázku. Jde spíš o různé varianty, než jak když někdo si objedná kolo a vše si nadiktuje sám. U jiných kol mi jen přišly divné výplety, často nabízel dráty černý pozink, ostatní vybavení tam bylo dobré a ceny mi přišly velmi slušné. Tady konkrétně to moc neposoudím. Já osobně mám radši pevnou vidlici, dřív mtb se prodávala s pevnou, asi bych to doporučil i teď. Nevím, co tu napíšou k tomu lidi, co víc mtb rozumí. A jestli ke geometrii rámu je pevná vidlice vůbec možná či vhodná.

                  0 0
                  • novas752  

                    Kdy se mtb prodávala s pevnou? :) Tak 12–15 let zpátky ne? Pohodlí na mtb dělá právě z velké části odpružená vidlice (vzduchová).

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Ano, před lety. MTB vznikla jako kola s jinou velikostí kol, původně 26 palců a jinou geometrií rámu i převody. Odpružení přišlo později. Taktéž krosová kola mívala pevnou vidlici, odpružená přišla později, nebo když to začínalo, tak jen některá. Pohodlí dělají také široké pláště, to mtb mají. Huštění na menší tlak dost věcí odpruží. Jiné požadavky jsou, kdo chce závodit a skákat přes kořeny a nebo kdo to chce na užitkové ježdění.

                      0 0
                      • novas752  

                        Sama píše, že chce jezdit i v lese. Kdyby to měla na cyklostezku tak neřeknu, ale obzvlášť kolo pro ženu má bejt pohodlný. S odpruženou vidlicí jí nebude bolet celé tělo – hlavně ruce, jízda bude bezpečnější atd.

                        Už bych to dál nerozebíral, pevná vidlice do terénu má smysl pro závodníka, který nechce ztrácet pár procent energie a přetrpí to nepohodlí.

                        0 0
        • Pajk  

          A stavitelé si zase lezou do zelí.Je úplně jedno,kolik kdo postavíte kol,ale jak kvalitně.Po půl roce jde reklamovat stejně tak akorát rám a vidle.A to ještě bude muset být výrobní vada.Ostatni je spotřebák s běžným opotřebením.

          0 0
          • Krejca  

            to je to co jsem psal,že je to o soudnosti co je reklamovatelné a co ne.

            0 0
    • scota  

      http://4ever.cz/…ot-disc-27-5

      záruka 3 roky

      0 0
      • tigermoth  

        Ale vidle na pendrek, těžké kliky na 4hran.

        0 0
      • Krejca  

        Jako vážně?

        0 0
      • Janca339  

        Také jsem se na něj dívala, ale z reakcí už mi tak dobře nezní… z toho co mi radíte asi zkusím v nějakém obchodě to elite, jestli mi bude vůbec sedět (nevím proč, ale dámský i pánský model vypadá naprosto totožně, je tam jen jiné sedlo a barva rámu). Bohužel nad 16 000 jít nemohu a nějaké jiné vidlice se nemohu dopátrat :(

        0 0
        • Pajk  

          Zkusil bych stavitelé,co jsou schopní za ty peníze postavit.Třeba na rámu Scud.Mají dámské verze.Prefeferoval bych vidlici na vzduchu a osazení v nižší řadě.To se dá pak případně vyměnit.Když tě to chytne,tak to stejně za čas ohobluješ.Pak už si stačí jen ohlídat zpracování.Tj,že bude vše zafrézované jak má být.V obchodě rozhodně s žádnou větší zárukou nepočítej.Tam s tebou skončí u garančky.

          0 0
          • Krejca  

            Já to snad ani nechci komentovat.

            0 0
          • Evilcleaner  

            máš pravdu že na přípravu rámu a vidlice hodně, do jisté míry si dovolím tvrdit že většina, stavitelů kašle, ale jak by si to měla ohlídat? že si sundá vidlici aby se podívala, jestli je zafrezovaná, nebo, že si změří paralelu patek, sundá střed nebo kotoučovku atd.?

            jinak s tou zárukou zbytečně paušualizuješ, nemám sice žádný zájem obhajovat prodejce, ale rozhodně nejde říct, že u všech by ‚vztah s kupujícím končil garančkou‘ – najdeš světlé i tmavé výjimky jak u stavitelů, tak u prodejců hotových kol.

            0 0
          • Erknold  

            no a je to furt o tom, že není stavitel, jako stavitel. Stačí se podívat kolik stojí ty nástroje na opracování rámu. Prostě se mi to nevyplatí kupovat na to abych poskládal pár kol za rok pro radost. A ještě si kvůli tomu vyřizoval živnosťák, řešil účetnictví a komplikoval přiznání.

            Ale tak to si každý najde, kteří stavitele se tu pohybují několik let a kteří tak porůznu.

            A záleží jaký obchod trefíš. Jsou obchody, kde záruka končí zaplacením kola :) A někde není problém ani ke konci. Kdyby stavitel, který se tu vyskytuje docela dlouho začal dělat boty, tak do půl roku končí, jelikož by přišel o pověst.

            0 0
            • nitraq  

              Ta čeština je krásná:)) Při čtení poslední věty jsem si představil Scalara, jak po večerech šije kožený boty.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.