Vybiram nosic na tazne zarizeni. Mate nekdo zkusenosti? Co je dobre/spatne.
Musi splnovat: prevoz 3 kol, vyklopny nebo vysuvny. Cena rozumna.
Vybiram nosic na tazne zarizeni. Mate nekdo zkusenosti? Co je dobre/spatne.
Musi splnovat: prevoz 3 kol, vyklopny nebo vysuvny. Cena rozumna.
Nosice od firmy Wjenzek, pro tri kola Alfa 2+1 nebo Alfa 3. Vlakno muzes uzamknout.
proč zamykat – co tohle http://www.kupkolo.cz/…apeci_z5799/ , zatím můj vážný kandidát
do tohodle bych nešel, kola na něm nedrží moc pevně a držák tam taky nedrží. To se s thule nedá srovnávat.
Zase ta cena se s Thule taky nedá srovnávat…
Tvrdím pravý opak – mám ho. Tu hrazdu jsem zpevnil tím, že jsem nejdelší duralový držák kol použil jako vzpěru a nosič nemá chybu. Vozím, na něm 2 kola s celkovou hmotností na nosiči 36 kg.
Já ten nosič mám taky, ale problém ani není tak z pevností uchycení kol k nosiči, ale on ten nosič celkově „plave“ na kouli(houpe se). Další problém je že ta nestabilita kol o které mluví Kešu je způsobena tím že tyhle nosiče jsou dělaný pro kola s hodně krátkým rozvorem(byť na tenhle není uplně nejhorší. Ideál pro tenhle nosič jsou 2 kola (nejlépe XC), vezl jsem 3 sjezďáky, ale už jsme je tam museli skládat na sebe a dávat něco mezi ně aby se noedřeli a stahovat popruhy, a pohyb nosiče po přejezdu nerovností byl nepřijemný a už velmi znatelný. Obrovská výhoda je že se vejde do většího kufru, takže v autě není vidět.
Běžně tenhle nosič využívám pro 2 FR/DH kola dané ob jedno místo…Je ale potřeba počítat s tím že ta montáž těch kol je složitější než u Thule.
super,diky za recenzi, takoveto informace jsem potreboval.zkusim tedy tu Bolognu . za jakym autem nosic vozis, mam obavy aby bylo sklopeni nosice dostatecne na otevreni patych dveri. mam zafiru a dvere zacinaji skoro u silnice
Xsara Picasso, po sklopení dveře otevřu v pohodě. Na Fabii otevřu dveře dokonce bez sklopení:)
I s nalozenyma kolama?
ANO
vyzkoušej to vyztužení tím držákem – nic neupravuješ, jen ten dlouhej nasadíš šikmo vpřed a dolů mezi rám nosiče a tu hrazdu. Kdyby ti to vyhovovalo, tak další držák koupíš asi za 250,– myslím na kupkole. Mě vyhovuje i proto že se dá sklopit ale když ho sklápím s kolama, tak ho podkládám špalkem aby se o zem nerozlámala světla. Já na něm vozím dva 29er fully. Na kouli nevozím nic jinýho a tak jí nechávám trošku orezlou a nic se neprotáčí ani nehoupe.
Vem si raději ten model Bologna, má jednodužší montáž…Ten nosič v odkazu používám. Výhoda že tenhle nosiš konktrétně se mi vejde do kufru v rozloženém stavu a to lecos usnadňuje…
Lehce offtopic ale třeba to někomu ušetří kačky…vždy jsem chtěl nosič na tažný. Nakonec se mi (naštěstí) jednou podařilo si ho půjčit a tedy vyzkoušet před nákupem. Byl to topmodel od Thule a byl testovanej na R Laguna III. První problém byl, že nosič je opravdu velkej a vézt jinde než na kouli je celkem problém. Druhá věc je že nosič je celkem špinavý a manipulace je možná pouze v rukavicích, navíc i tak se musí dávat extra pozor při instalaci aby si člověk nezasvinil oblečení. Další problém vyvstal doma, celkem mě zaskočilo jak je to neskladná věc, nicméně přes ty dvě noci co jsem ho potřeboval mít doma zůstal uprostřed obýváku. Další problém nastal když jsem si myslel že tam upnu 3 kola, reálně byl problém tam nainstalovat dvě tak aby se o sebe neodíraly. Nosič se přibližně od 140kmh lehce houpal, ale ničemu to nevadilo. Jel jsem s ním cca 1000km daleko, z toho polovinu přes německo rychlostma místama i přes 200kmh a ani nebylo kola cítit (dokonce jsem nezaznamenal ani zvýšení spotřeby) Poslední věc se kterou je třeba počítat je, že se kola špiněj, po jízdě ve vlhku jsou totálně špinavý.
Mám ten nosič a je pravda,že dát tam 3 kola je celkem boj,ale vezl jsem tam 3 sjezďáky a vešly se,problém z uskladněním neřeším,mám dost místa,kromě vožení kol v autě neznám lepší způsob přepravy kol.
Se vším souhlas, jen to špinění kol je dost závislí na tvaru zádě auta. Já třeba tak velkej problém nemám. Příjde mi že čím je záď auta kolmější tím je to horší a pak nízký kombíky taky nejsou uplně na špinění…
Tak každej má samozřejmě míru špinavosti nastavenou jinak. Mám rád když je kolo čisté jak když vyjede ze salónu a raději ho vozím uvnitř.
LOL :)
Taknejak, kazdy auto spini jinak. Mam Volvo V70 (prvni generace, jeste hranaty), nosic Wjenzek Alfa 3+1 a spini se jenom spodni cast nosice na levy strane, od sazi z vejfuku, jinak je nosic cistej.
Musim ale rict ze nandavani kol je obcas prace na dlouho, prece jenom poskladat je tam k sobe aby si vzajemne neprekazely a nedrely se je obcas tetris. Samozrejme musim obalovat nohy vidlic tvrdou penou (takovej ten tvrdej molitan – ochrana ramu kola kdyz ho koupis), aby se nebouchaly o rychloupinaky kola vedle. Nejlepsi je kdyz je kazdy kolo jinak velky, to se pak nejaky reseni lehce najde, ale davat tam 3 stejny kola stejny velikosti da opravdu zabrat.
Taky mám Alfa 3+1 a za Mazdou 6 první gen. a v dešti byly kola vcelku čistý, jen brzdy chtěly prostříknout vodou. Mimochodem, pokud jsi nosič koupil loni v květnu až červenci, tak je svolávačka na výměnu matic upínacího šroubu. Viz http://www.nosic-kol.cz/.
Ahoj,
je to vcelku problém, mám THULE G6 929 na tři kola. Víceméně nosiče mají několik problémů:
s dlouhým rozvorem (přes 115cm). Na klasickejch skládacích to drží dost blbě, protože to má krátký kolejničky a kola pak přepadávají na stranu
nemožný. Vozím tedy dvě ob jedno, tři sjezďáky tam dát v podstatě nejdou.
se musí velmi obezřetně skládat a v místech os kol vypodkládat. Už to ale není žádná radost
dělá kolem litru ve 130 km/h a při 150km/h tak 1,5. Pod sto to skoro není znát. Na druhou stranu s tímhle nosičem a jeho předchůdcem jsem najel za minulou sezonu možná 4500 km a bez problémů to drželo jak na kouli tak i kola na něm. Žádný odírání kol, houpání nosiče, povolování nebo tak něco a to i při vysokejch rychlostech.
Nemít garáž a muset ho odněkud nosit a skladovat doma, tak bych se na to vykašlal. Nemluvě o špíně. Do kufru se bez sklopení nevejde takže do interiéru ho vůbec nedávám.
sedí na zadku. Záleží ale taky na autě, já většinou jezdím ve dvou s dvěma těžkejma kolama na kouli a to je úplně v pohodě. Ohledně ovladatelnosti to znát pochopitelně je, ale s lepším podvozkem to nijak neomezuje. Rozhodně lepší než střecha.
Za mě celkově dobrá věc, skládat špinavý DH kola do kufru a špinit si interiér už nehodlám. Dávat to na střechu je daleko horší. Nechci kvůli kolu jezdit veškerý ostatní kilometry v blbě ovladatelný nejedoucí krabici a na dvě auta bohužel nemám ani prostor, ani peníze.
Libi se mi nosice s uchycenim za predni kolo Bohuzel nenasel jsem s uchycenim na kouli, ale jen na ve statech beznou klasiku na ctverhranou diru.
Mozna az odejde stavajici Atera Strada, tak se uz neco najde.
ad 1. S rozvorem mam na Atere tez problem – uz i velka 29ka je slozitejsi na pridelani. Zase ale jak je nosci mensi, tak ho krasne dam do kufru (vejde se i do Feldy kombi).
ad 3. 3 a vic kol je vzdycky tetris, ale da se to vyresit i bez podkladani u silnicek a XC kol.
ad 4. Zvysenou spotrebu a ani spineni jsem nezaznamenal, ale je to jen o tvaru zadku kombiku a proudeni vzduchu.
ad 5. Atera ma 15kg s adapterem pro 4. kolo.
ad 6. Obe auta mame spis vyssi, takze s tim problem neni a Mondeo ma jeste nivomaty, ale pri plnem nalozeni a jeste s nosicem na kouli bude mit dost aut problemy – typicky asi mk2 Oktavky.
Pro 4 kola je u Atery treba pojistnych pasu, ktere se uchyti za viko 5. dveri. Nejspis je problem se svislym zatizenim, kde se vyrobce jisti.
Ahoj,
to není špatnej tip, vypadá to docela slušně..
Já bych ale spíš ocenil větší vzdálenosti mezi kolama, pokud jsou na všech kolech RU, tak je to v pohodě, pokud to jsou ale širší vidle s pevnejma osama je to skládačka no a DH kola se tam tři prostě dát nedaj.
Já si nechal dát kouli na 85kg, takže 4 kola by neměla být problém. Ostatně i ty kola na tom držej velmi dobře a nehejbou se. Nicméně vezl jsem pouze tři, ale zase poměrně těžký, takže to dalo jako 4 XC kola.
Nivomaty jsou na tohle super věc, jako třeba tahat naloženej nosič na jedničkový oktávce si nedovedu přestavit. Na tom co mám teď je to docela v pohodě, ikdyž část připisuju tužší nápravě kvůli 4×4.
Tohle fakt nevypadá špatně…
Trochu se vetřu.:)Nemáte někdo zkušenosti s tímhle?
Potřebuji přepravit 2 dospělý a 2 dětský (20" a 24") kola z jednoho do druhýho bodu. Přijde mi dobrý, že ho pak strčím do kufru a nemusím se bát, že ho někdo ukradne. Skladování doma taky OK. O poškrábání kol bych se tolik nebál, a když, tak to neřeším. Trochu je horší ta nosnost, ale myslím, že jsme tak 2–3 kilča přes a to se snese. Zatím používám střešní nosič a už mě totálně se.. Pokaždý tak 20–30 min. zabít nakládkou, nehledě na zvýšenou spotřebu. Máte tedy někdo zkušenosti s tímto? Díky
Tento typ jsem taky zvažoval. Dokonce to dělá i Thule a cena není jiná, nabízí to peugeot jako příslušenství k 301.
Mám sklopnou verzi na 3 kola a za plnou cenu bych si ho nekoupil. Naskládat tam 3 kola je docela utrpení, tak aby se nepoškrábala už vůbec nejde, já je prokládám molitanem. Taky u mě vadily kolům čouhající konce vzpěr o kufr, musel jsem je uříznout. Pokud budeš převážet furt ta samá kola, tak to asi nebude tak hrozné, to si najdeš systém jak to naskládat. Jen u 20'' bych se trochu bál, aby to tam bylo za co rozumně pověsit, aby rozteč těch tyčí nebyla moc velká, ale nemám moc představu jak takové kolo je velké.
Jinak nosič funguje, tři kola jsem na tom vezl jen jednou pár kilometrů, tak nosnost moc hodnotit nemůžu. Je fakt skladný, to je super.
Pokud bych převážel kola často, tak bych si koupil verzi kam se kola pokládají, myslím, že to ušetří dost času a námahy.
Dá se to koupit za jinou cenu od více značek: Haven apod.
Mě stál asi 1500,– za tu cenu je to fajn. Tenhle Haven je na dveře kufru, nosič na kouli mi přijde lepší.
beru zpět nevšiml jsem si že ten v odkazu je na kouli…na první pohled to tak nevypadalo…
Kupoval jsem Menabo Project Tilting 3, protože jsem chtěl rovnou plochu, aby se na tom dalo případně převážet ‚cokoliv‘. 29" dávám na prostředek, protože u kufru je kratší úchyt a vhodné místo na mém rámu jsem moc nenašel (s 26 problém není). Jinak ve výbavě jsou dva silné popruhy. Jedním se zpevňuje oblouk nad nosičem se žlábkem nad zadníma dveřma (t.j. je vhodný pro kombi a hatchbak,není pro sedan) a druhým se můžou svázat kola k sobě. S pohodlností u Thule se to srovnávat nedá, na druhou stranu ho používám na delší přejezdy, a tak je mi to jedno. Na popojíždění s rodinou a dětma je lepší si připlatit za rychlejší montáž u Thule…
Díky tomu, že je nosič zpevněn popruhem a kola navíc svázana popruham, na dálnici problém pak s rychlostí není…konstrukce je lehčí a tak i na malém autě můžu vozit 3 kola…
Ahoj, pokukuju po stejném nosiči. Jak je na tom po čase? Drží vše v pohodě? Kola bych většinou vozil dvě. A cca 2× měsíčně.
kamarad ma bologna pro 3 kola za 4800. ten ma vyhodu, ze tam je rychlo-paka na pridelani ke kouli, proste nosic nasadis a paku zajistis a hotovo. ja jsem si rekl, ze beztak budeme 4 lidi v rodine a tak mam perruzzo siena za 4800 pro 4kola. u ty sieny je dotahovani sroubem, ale jde to nasadit i v jednom. toho jsem se ze zacatku bal. nicmene je to tezky jak …neco hodne tezkyho. dival jsem se na italsky stranky a delaji ten samy nosic i hlinikovy, ovsem cena by asi byla o dost vyssi.oba nosice maji mlhova i zpateckova svetla,coz neni bezne.
oba typy jsou sklopne a u sieny je dira na zamykani visacim zamkem, aby to neslo sundat. u kamose sme myslim resili vyvrtani jedne diry,aby to slo zamknout,ale mozna to jde i tak, to uz si nepamatuju.
ty cerne drzaky na upevneni pneumatik jde posunout vne i bliz k sobe o par cm,ale bude mozna nutne seriznout kus plastu, bez ztraty funkcnosti. pro jistotu jeste kola stahnout kurtou k sobe a je to svaty. cestovni rychlost prizpusobuji nakladu-nejsem letec.
jelikoz je nosic tezky, tak bych ho spis doporucil k rodinnemu domu, nez ho tahat do patra.
zatim jsem na tom opakovane vezl kocarek, slapaciho moskvice a dve kola.
vyhoda: za rozumny penize,doufam ze kdyz to neni thule, ze by to nikoho nemuselo lakat.
Zpátečka svítí ale jen u 13 polových zásuvek…Jen pro doplnění…
Nemáte Sienu 4 někdo včetně redukce zásuvky? Koupil jsem ho i s redukcí a totálně mi to blbne. Ve Škodovce tvrdí, že zapojení zásuvky u auta je OK. Ještě jsem nenaháněl zapojení a nic neměřil, ale když už tu je to téma, tak abych neobjevoval Ameriku.
Nejvíc mne dostalo, že se světly se rozsvítila i světla na nosiči, ale po zhasnutí svítila vesele dál. Až po druhém rozsvícení a s druhým zhasnutím, zhasl i nosič.
Já používám Sienu 3 s redukcí na 7 pól a vše OK..ale nemám v autě žádnou složitou elektroniku…U některých aut se musí vyměnit nebo přeprogramovat řídící jednotka aby ty koncová světla fungovala správně…
Mluvím o škoda Fabia 2012, tak tam fakt složitého nic nebude. Uvidím na jaře. Oni tu zásuvku v servisu vyměnili, že byla křuplá, tak možná překvapí, jak to zázračně bude fungovat správně.
Hledal jsem nosic za prijatelne penize, idealne na dve kola, protoze vetsinou vozim jen jedno a vyjimecne dve. Nakonec jsem koupil Peruzzo Siena2 a mam nasledujici zkusenosti:
http://www.okolokola.cz/…zne-zarizeni
Siena2 je celkem lehka a tak se s ni manipuluje bez problemu. Instalace na kouli je hracka – upinaci paka mi prijde jako zbytecnost. Nosic posadite na kouli, sroub vel.20 utahnete rukou nez se objevi odpor a v tu chvili uz nosic spolehlive drzi na miste, takze staci jen dojit pro klic (prilozeny u nosice) a sroub dotahnout. Nosic drzi velmi dobre, zadna vule.
Upnuti na kouli je realizovano pomoci dvou miskovych celisti, pricemz jedna je pevna a druha pohybliva, dotazena sroubem. Za touto pohyblivou celisti jsou diry skrz telo nosice (v bocich, proti sobe), kudy se da prostrcit prilozena pojistna tycka, ktera zajisti, aby nosic nespadl z koule i kdyby se treba ulomil utahovaci sroub. Tudy by asi slo protahnout i nejaky visaci zamek na ochranu pred zlodejem amaterem.
Nosic neni vybaven zadnym zamkem (ani na kola, ani na samotny nosic). Daji se sice dokoupit nejake zamykaci hlavy na rychloupinaky kol a take na onu jistici tycku – je to ale reseni k nicemu. Klicek od techto zamku je vzdy stejny a kazdy zlodej jej bude mit v kapse pripraveny. Zamykani kol resim klasickym zamkem na kola.
Co mne docela nastvalo jsou plastove zlabky (drzaky) na upevneni kola. Jsou uchycene dvema srouby a maji pripravene celkem 4 mozne pozice – pro posun od sebe a k sobe (pro kola o ruznem rozvoru). Zespod maji ale prolis na kulatou trubku, na ktere jsou nasazeny a diky tomu, ze je u nosice tato trubka na konci ohnuta o 90st, tak jdou pouzit jen dve pozice – nejbliz k sobe a o jednu pozici dal od sebe – coz je ale oboji az moc blizko a pouzitelnejsi by byly az ty dalsi dve pozice, ktere ale bez uprav techto plastovych drzaku proste pouzit nejde. Uprava spociva v tom, ze se proste musi kus toho zlabku zespod odrezat!
Dalsi drobny problem nastava pri sklapeni nosice. Tahlo je vyrobene z nejakeho silneho dratu (cerveny, potazeny) a ma ten problem, ze pri opetovnem zvedani sklopeneho nosice se tahlo v miste uchyceni kousne a pohybem nosice vyvlikne z ocka a upadne. Je tedy nutne pri zvedani nosice zaroven trochu zatahnout za tahlo – coz je dost nepohodlna zalezitost.
Elektroinstalace se jednoducha a funguje mi s redukci z 13pin zasuvky na nasi klasickou 7pin uplne v pohode – pouze s vyjimkou couvaciho svetla, ktere na 7pin neni zapojene.
Vlastni uchyceni kol je hracka, ale clovek si musi vychytat nejlepsi zpusob. Dobre je dokoupit kratky drzacek prvniho kola, ktery v pribalu neni – prvni kolo se upevnuje pouze prilozenym paskem k hrazde. Kola jsou si dost blizko, takze se hodi nejaka izolace mezi zadni vidlici prvniho kola a predni vidli kola druheho – kde muze dochazet k doteku.
V nekterych ohledech je znat, ze nosit neni Thule – ale s cenou tesne nad 3tis to nosic vynahrazuje. Kdyz se odladi tech par nedostatku, tak je to z meho pohledu doporucitelny nosic za bezkonkurencni cenu.
A jeste dotaz: Jak resite SPZ? Staci plastova nebo jen nalepovaci na folii? Co na to policajt? Poradte nejlepsi reseni..?
Taky mam plastovou cedulku s potistenou folii. V mem pripade je font totozny a dokonce i myslim, ze tam je modry EU prouzek. Nosic zas tak casto nevozim, takze jsem s nim snad policajta jeste nepotkal, ale taky bych rekl, ze rozumnymu by to vadit nemelo.