• Kami

    Zdravím,

    pokud máte zrovna volnou chvíli a nevíte co dělat, tak vás možná tento thread pobaví.

    A o co jede?

    Zkuste ke kolu přiřadit co nejpřesněji auto, které bude vystihovat jeho vlastnosti, rok a místo výroby, atd.

    Výsledky mohou být docela zajímavé.

    0 0
    • Kami  

      Pro příklad :

      0 0
    • kotas88  

      Felt Q600 a Felicie r.v. 1997 Combi:) Oboji vlastnim a oboji ma podobne charakteristicke vlastnosti:D – spolehlive, tahoun a milacek:D Sice to nejsou zadne super novinky se super vykony, ale v nouzi vzdycky podrzi a jejich udrzba je snadna a levna:) Jsou proste…k neza­placeni:D

      0 0
    • Hejdik  

      Asi ne moc originální ,ale jediné co mě v danou chvíli napadlo:-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Rychlej turista  

      Auto je jen přepravní futrál na kolo, takže stačí, když se nemusí moc rozebírat a komplikovaně do něj skládat, jinak na něm moc nezáleží :-)

      0 0
    • Ruprt2  

      mám něco takového.

      0 0
    • JP3112  

      Třeba takto?

      0 0
      • Kami  

        áno :-)

        0 0
      • mr.antik  

        to spíš něco silničního, ne?

        0 0
      • BigKarel2  

        Nó mě teda silnička k EVU moc nesedí :D

        0 0
        • JP3112  

          No tak max nějakej cyklokrosovej speciál ale zase to auto není džíp aby skákalo po šutrech. Ale pokud se nechají defaultní gumy tak myslím že ta silnička se překousnout dá.

          0 0
    • Excel  

      tohle

      0 0
    • Kubiczech  

      S jistou mírou tolerance jsem zadání splnil.

      0 0
      • Tomínos  

        Pokud se budem bavit o rámu, tak absolutně žádná tolerance není potřeba :-)

        0 0
      • alinceb  

        Něco podobného jsem včera potkal na R10 – jelo to ale v protisměru, tak sem to moc neviděl. Šacoval jsem to na K1 Attack…:)

        0 0
      • ulipik  

        leda tak Kaipan s náhonem na předek k tomuhle kolu:-)

        0 0
    • alinceb  

      Přidám svoje:

      '87 Japonsko: 3rensho Katana Keirin a Mazda RX7 Turbo

      0 0
      • Kami  

        to je vážně stejnej ročník? :-O

        0 0
        • alinceb  

          JJ…v tom vpravo sem se už svezl, na tom vlevo ještě ne, ale jednou bych chtěl…:)

          0 0
          • sakamoto  

            pokud vytrvam a neprodam ji a kdyz bude jezdit tak dam vedet :)

            0 0
            • alinceb  

              Diky, ale to nebude potreba. Bratranek ma ted jedno turbo v garazi pripravene na repas. Ma nakoupene dily tak na 350HP, jen ted stavi barak,tak auto odlozil „na potom“…V turbu sem zazil i dost ostrou honicku s bengama – jejich oktava 4×4 nemela v uzkych ulickach Pardubic narok…:)

              0 0
      • drevik  

        Takový lepčí Favorit a Knight Rider,Co jsme na to hleďeli jak malé ďecka.Nic proti..

        0 0
        • jIrI___  

          No zas té Mazdě tak nefandi, do Knight Ridera (Pontiac Trans Am) má hódně daleko.

          0 0
          • drevik  

            No ale aspoň je to krapítko podobné…:-)

            0 0
          • alinceb  

            Tak bych to moc nevidel…auta jsou to hodne podobna (silny motor,zadohrab,cou­pe,vysoky fun faktor a vysoka spotreba…)

            . Proc myslis, ze TransAm je lepsi?

            Btw. najdou se i blazni, kteri do rx7 rvou taky 5,7hemi:)nutno uznat, ze hemi ma paradni zatah…;)

            0 0
            • jIrI___  

              Trans Am je lepší protože amerika :). A taky jsem chtěl vidět, jak zareaguješ. Vůbec tomu nerozumím, vyargumetoval bys mě jedním příspěvkem a proto se nepouštím do žádných pří :-D

              0 0
              • alinceb  

                „Tak me moc netestuj, protoze ja nejsem tehotenstvi…“ :P :D

                0 0
    • Biker jak Pes  

      Moc fantazie nemám… :-)))

      0 0
    • nooski  

      Rok ani místo původu úplně nesedí, ale narodil jsem se ve stejný rok, kdy se F40 poprvé představila a považuju ji za nejkrásnější auto všech dob a stejně tak RBeso se mi i po 5-ti letech pořád hrozně líbí. Navíc je spojuje barva, původ některých komponentů, oba stroje nejsou nic komfortního a pohodlného, ale co nejjednodušší stroje pro rychlou jízdu. RBeso letí jak netopýr z pekla se střelou v prdeli a řídí se jak sen, ale stejně jako F40 rozhodně není nic pro zelenáče ;-)

      0 0
    • Pa.T2  

      JOjo, to F40 každopádně je!:) Jinak ohledně motoru – já měl za to, že Ferrari nikdy nedělalo přeplňované :O

      0 0
    • JMT  

      Za mě takhle

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • pstasek  

      Obojí plečky, funkční a hnusný …

      0 0
      • Flegmatik  

        To ve mně asociovalo tuhle kombinaci auta a kol:

        0 0
        • Lister  

          Já ti nevím, krásný funkční auto a proti tomu ty odporné nepoužitelné plečky?

          0 0
          • jIrI___  

            Pokud by se to vzalo z pohledu člověka, který jezdí v hodně nadprůměrně dobrém/drahém autě (ekvivalent k většině kol na B-F), tak to přirovnání sedí perfektně. Octavka pro něj bude na stejné úrovni jako pro B-F usery ty „plečky“ :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Flegmatik  

            Já tomu říkám český standard :-) Stříbrná octavia a k tomu nějaký ten Author, Merida nebo tak něco… Nejběžnější věci patří k sobě. No ni?

            0 0
            • Lister  

              Spíš to beru z pohledu použitelnosti.

              Dokážu si velmi dobře představit, že s tou oktávkou jezdím, ale na ty kola bych asi nesedl :-)

              PS: kdyby tam byla ta nová, která vypadá jako svoje nepovedená čínská kopie, tak bych neřekl ani slovo.

              PPS: no a kdybychom to měly brát z pohledu zařazení do tříd, tak Oktávka je nižší střední třída, ale ta kola bych tak neoznačil, to spíše takový vyšší lowend.

              0 0
            • DominikGT  

              A ještě combi tdi většinou největší piráti silnic :D

              0 0
              • LáďaH  

                Piráti silnic bývají nejčastěji řidiči merglů, bavoráku a podobných aut.

                0 0
                • DominikGT  

                  To máš pravdu to bmv a dalsi, a v passatu jezdí taky samí piráti. :) Ale v tech octaviich stribrnych tdi podle pruzkumu taky. :)

                  0 0
                  • LáďaH  

                    Tak pirát může jet i v Trabantu… ;-) Ale největší koncentrace jich je v merglech, bávech, apod.

                    0 0
                    • DominikGT  

                      Nejvíc v bmw, volkswagenu, audi a alfa romeo podle průzkumu pojistoven to si myslím že by skutečnosti mohlo odpovídat.

                      0 0
                      • LáďaH  

                        Chybí mi tam mergl a VW se mi zdá nějak moc nahoře.

                        0 0
                        • DominikGT  

                          tak u vw to dělá hlavně passat s ním spoustu lidí jezdí jak hovada.

                          0 0
                          • LáďaH  

                            1 model versus třeba 5 modelů. Dost pochybuji, že by v Passatech jezdilo tolik pirátů, aby dohonili zbytek. :-)

                            0 0
                            • DominikGT  

                              A zapoměl sem na golfa to je asi vetší kámen úrazu nez ten passat v tom jezdí samí okolo 20 let kteří vjezdí jak hovada většinou. Tuareg taky není nevinný. :D

                              0 0
                              • LáďaH  

                                No, zas tak moc jich také není. Na dohnání to pořád nestačí. :-)

                                0 0
                                • DominikGT  

                                  Myslím že to stačí dostatečně. Stačí se i dívat po tom co jezdí na silnicích. Celkově nejhůř bych viděl majitele tuning aut.

                                  0 0
          • deekay  

            No pokud bych tu oktavku bral temer v zakladni vybave a trebas s silenym 1.9TDI PD (to znamena to, co mame ve firme a s cim bohuzel musim nekdy jezdit) tak z myho pohledu prirovnani sedi naprosto presne a trefne k te meride :) Ten Author je mozna takova Fabie :)

            A abych predesel pripadnym narazkam at se teda vytasim s cim jezdim, tak rovnou rikam, ze jezdim o peknych pa let starsim autem nez je Okta na obrazku a to ze zcela zistneho duvodu – protoze mi v nem vsechno funguje tak jak chci ja :) Az doslouzi tak vzhledem k vyberu soucasne produkce automobilek asi uz budu jezdit jen na kole :D

            0 0
            • Lister  

              Vzhledem k tomu, že tahle má mlhovky, zrcátka v laku a hlavně velká litá kola, tak to rozhodně nebude základ, ale už slušná výbava. Protože zrovna ta kola dostaneš u škodovky snad jen u té nejvyšší.

              0 0
              • JSt  

                cerny spiegly se davaly i na nefejsliftovanou?

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Lister  

                  Upřímně – nevím :-)

                  Ale to je jedno, tohle je stejně presentační foto, takže tam může být cokoliv, ale když to vezmu z pohledu reálného světa, tak takhle nevypadá běžně jezdící Oktávka v základu – u ní se totiž připlácí i za ty střešní ližiny, což mi u kombíku přijde jako zvrhlost.

                  0 0
                  • JSt  

                    ptal jsem se ciste ze zajimavosti, pac si nevybavuju, ze bych tu nefejsliftovanou kdy videl s nelakovanyma zrcatkama.

                    a co kdyz nekdo hagusy nechce? auto bez nich vypada lip ;-)

                    0 0
                    • DominikGT  

                      tak možná u škodovky to vypadá divně ale u lepších značek většinou vypadají hagusy dobře.(nechci urazit žádného majitele škody ale je to tak. :)

                      0 0
                    • Lister  

                      Však je tam nemusíš mít, ale u jiných značek je běžné, že za ně prostě nepřiplácíš.

                      0 0
                      • JSt  

                        nevim, jak to chodi…

                        kdyz je nechces, tak u jinych znacek ti nejaky prachy odectou? asi ne, ze. :-)

                        0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • JP3112  

              Pokud máš dost papírů, vždycky si vybereš.

              0 0
          • DominikGT  

            Já bych octavii jako dobré auto moc neviděl prostě takové normální auto do rodiny nic víc. To přirovnání si myslím že sedí.

            0 0
            • Lister  

              Jenže ta kola nejsou normální, to jsou bez prominutí plečky a v tom vidím ten problém.

              0 0
              • DominikGT  

                Ta merida mě tak špatná nepřijde ale spíš by k ní seděla fabia. ale ta octavia taky není žádný zázrak když ji porovnáš s lepšíma značkama.

                0 0
                • Lister  

                  Oktávia není žádný zázrak, ale zase to není špatné auto. Je to prostě slušně udělané velké auto (v rímci své kategorie) a rozhodně není levná.

                  Můžeme se hádat, kde je hranice luxusu u kola a kde u auta, ale kdybychom to třeba nastavili na 2 miliony v.s. 200 tisíc, tak by k zrovna této Oktávce na fotce spíše seděla kola kolem 40tis.

                  0 0
                  • DominikGT  

                    No ani ne octavia je předražená.

                    0 0
                    • LáďaH  

                      Octavia je předražená? :-D

                      0 0
                      • Evilcleaner  

                        je a dost, kdybychom tu co nám parkuje před domem měli podle katalogové ceny tak by stála naprosto šílených 640k. a to není žádná raketa, spíš takové rozumně vybavené auto s úsporným motorem:-)

                        0 0
                        • LáďaH  

                          Dobře, ale kdo v dnešní době nakupuje za MOC? Poměrem cena x výkon na tom Škodovky zase tak špatně IMHO nebudou.

                          0 0
                          • Flegmatik  

                            Za maloobchodní ceny si troufám říct, že nakupuje pořád většina lidí :-)

                            0 0
                            • LáďaH  

                              Dobře, chleba a rohlíky, ale kupovat auto za MOC mi v dnešní době přijde jako úlet.

                              0 0
                              • Flegmatik  

                                A který že prodejce prodává lidem auta za VOC? Asi tomu nerozumím :o)

                                0 0
                                • LáďaH  

                                  Pod pojmem MOC si představuji ceníkové ceny, za které se v dnešní době auta už moc neprodávají. Za VOC se samozřejmě neprodává, ale prodává se jistým kompromisem mezi VOC a MOC.

                                  0 0
                                  • Flegmatik  

                                    MOC nemusí být přeci jen ceníková cena, ni? To je přeci jakákoliv cena, za kterou ti to konečný prodejce prodá, ať jde o cokoliv.

                                    0 0
                          • Evilcleaner  

                            no ani kdyby stála 580 tak by to žádná výhodná koupě nebyla. třeba korejci za zlomek ceny dají skoro stejně dobré auto, mnohem vybavnější.

                            0 0
                            • LáďaH  

                              Korejci. Kdo dál?

                              0 0
                              • Evilcleaner  

                                francouzi:-) ale třeba i opel, ford taky beze sporu. myslím že levnějších aut než jsou škodovky je kotel. samozřejmě mnohdy dostane u konkurence sice levnější ale objektivně horší auto, sic s lepší výbavou, takže to není jednoznačné, ale škodovky rozhodně levné nejsou.

                                0 0
                                • LáďaH  

                                  Tak jsem si srovnal v konfigurátorech Opel Astra III Caravan a Octavii combi. Octávka mě vyšla ve stejné výbavě o 16 000 levněji. Vážně je na tom třeba Tebou zmiňovaný Opel lépe? Neříkám, že to tak ovšem bude vždy. Jinak srovnávat Francouze se Škodovkou, no, já bych to moc nedělal.

                                  0 0
                                  • DominikGT  

                                    Opel je na tom mnohem lépe jak kvalitou technického stavu tak interiér je v této cenové skupině luxusní. A vypadá aspon pěkně.

                                    0 0
                                    • LáďaH  

                                      Mě by stačilo nadprůměrné zpracování u Octavie. Na vzhled má každý člověk jiný názor. ;-)

                                      0 0
                                      • DominikGT  

                                        Určitě vypadá luxusněj ten opel a je modernější designově.

                                        0 0
                                        • LáďaH  

                                          Zkusím to napsat znovu. Na vzhled má každý člověk jiný názor. ;-)

                                          0 0
                                          • DominikGT  

                                            Ale to že je ten opel modernější snad zapřít nemůžeš pokud se aspon trochu zajímáš o design. Někomu se líbí modernější design a někdo je zase usedlejší.

                                            0 0
                                            • t29  

                                              Zkusím to napsat taky. Na vzhled má každý člověk jiný názor :)

                                              0 0
                                              • DominikGT  

                                                To sem v podstate napsal ze má na to každý svůj názor když někomu se líbí usedlejší věci a někomu moderní až výstřední. Tohle se míchat nemůže že by jeden tvrdil že je to moderní a druhý že není to je dané světovým designem a ne lidma jednotlivě.

                                                0 0
                                                • t29  

                                                  Na začátku se řešily peníze. Do toho začneš motat vzhled (luxusní interiér, vypadá pěkně) a dostaneš odpověď, že na vzhled má každý člověk jiný názor. Proč pořád dokola rozebíráš, že má nějaká značka moderní design? Potřebuješ nutně vychválit Opel?

                                                  0 0
                                                  • DominikGT  

                                                    Opel vychvalovat nepotřebuju. Jen mě přijde v té cenové kategorii nejlepší to je celé. tady zajímájí auta víc lidí než sem čekal. :)

                                                    0 0
                                                  • LáďaH  

                                                    Přijít Ti může, ale jak jsem napsal výše. Rozdíl 16 000 při stejné výbavě… Kdyby na tom Škoda byla se zpracováním špatně, tak neřeknu, ale ona je na tom nadprůměrně dobře.

                                                    0 0
                                                  • DominikGT  

                                                    No nevím… ale pojdmě se už bavit o něčem jiném aby sme se tu v celém tématu nehádali. :D

                                                    0 0
                                                • LáďaH  

                                                  I usedlá věc může být moderní.

                                                  0 0
                                                  • DominikGT  

                                                    To je taky pravda ale většinou designově nejlepší věci jsou dost výstřední.

                                                    0 0
                                                  • LáďaH  

                                                    Uveď příklad.

                                                    0 0
                                                  • DominikGT  

                                                    čeho chceš příklad?

                                                    0 0
                                                  • LáďaH  

                                                    Věcí, které jsou designově nejlepší a přitom výstřední. Znám spoustu designově povedených věcí, které nejsou výstřední a naopak.

                                                    0 0
                                                  • DominikGT  

                                                    třeba ta chobotnice od kaplického světový designeři z toho byli načení a jenom u nás každý řekne že je to hrozné. Třeba italové dělají výstřední design a je světově uznávaný to samé francouzi třeba i nové citroeny jsou celkem výstředí např. c4 je krásná, moderní a výstřední :)

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    hodnocení designu je subjektivní. Pokud o napíšeš takto, tak to sice vybadá, jakoby jsi tomu snad i měl rozumět, ale ve skutečnosti je to pitomost.

                                                    0 0
                                                  • DominikGT  

                                                    Tak nevím na kolik moc tomu rozumím ale moderní design mě dost zajímá takže to celkem sleduju co je nového od aut, přes budovi a tak dál.

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    nesplnil zadani :-)

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • t29  

                                                    To je pravda, třeba BMW E65 dlouho nikdo nemohl přijít na chuť :)

                                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                              • t29  

                                Korejci stačí :) Hyundai i30cw vs. OctaII combi pro cca stejnou výbavu dělá 330 vs. 460 tisíc. Jenže cena není všechno. Zatímco v i30 si na zadním sedadle v pohodě natáhnu nohy, i když přede mnou sedí skoro dvoumetrový dlouhán, v Octavii mám problém. Naopak krátké kvalty a chybějící šestka v i30 nejsou vhodné pro někoho, kdo třetinu nebo víc kilometráže najezdí na dálnici.

                                0 0
                                • HELLBOY22  

                                  sorry ale o i30 počujem len sťažnosti to isté KIA CEED takže s Octou by som to neporovnával

                                  0 0
                            • Flegmatik  

                              Aspoň ty škodovky jsou takový fortelný a po letech jsou pořád použitelný a „neobnošený“. Jak na tom jsou ti noví korejci a čechokorejci si netroufám zatím říct.

                              0 0
                              • Evilcleaner  

                                s tímto souhlasím, ale občas mi přijde že tak dobře jak byla udělána fabka kterou jsme měli, tak tak dobrá ta nová octa není. třeba šířka spáry mezi palubkou a dveřmi spolujezdce a takové male detaily. ale podle toho v čem jsem měl možnost sedět tak pořád nadprůměr.

                                0 0
                                • DominikGT  

                                  No škodovky nikdy nebyli nejak extra dobré hlavně ty materiály vevnitř jsou až moc lacyné na to kolik stoji. Třeba naše volvo 10 let staré se kazí min než strýcova octavia koupena v autosalonu v roce 2006 a takovýchto případů. Škody jsou spíš podprůměr z toho v čem sem se vezl.

                                  0 0
                                  • Evilcleaner  

                                    tak s tímto zásadně nesouhlasím, když bereme kategorii normálních aut (ne premiové) tak v rámci segmentu má škoda zpravidla nejlepší ineriéry hend po volkswagenu.

                                    0 0
                                    • DominikGT  

                                      Tak třeba v opelu je interiér kvalitnější a působí víc luxusněj a to prémiová značka není, pak třeba citroen, a ve volkswagenu je interiér lepší než ve škodě.

                                      0 0
                                    • deekay  

                                      No treba u nasich firemnich oktavek se zacal drolit nahore volant (asi od slunicka, pac ho tam nikdo nedrzi), u jedne po dvou letech u druhe po roce a ta treti, nejnovejsi uz ma radsi kozenej aby se to nestalo :))

                                      Taky ohyzdna prohluben ve vyplni dveri z PU peny – vznikla tim ze si tam clovek opre loket… to jsem taky nevidel u jinyho auta :)

                                      Ja to u oktavek vidim uplne jasne. Ve firme mame Octu I facelift 1.9TDI rv.04, pak Octu II kombi 1.9TDI PD, rv.07 tusim a Octu II kombi, facelift 1.9TDI PD, rv.09. Zcela jasne ta nejstarsi je nejspolehlivejsi auto. Sice je stara oktavka I kram kterej ma zadni sedacky akorat tak pro decka, jizdni vlastnosti sileny ale stary 1.9TDI je super motor a to auto je hrozne jednoduche. Obe dve nove octy maji problemy s prevodovkama a tu nejnovejsi uz od nova zuzuji ruzne nemoci, vrzani, klepani v interieru, od nova chrastici reproduktor, vibrace do spojkoveho pedalu ktery vyvrcholil az obcasnou nemoznosti radsit ruzne rychlostni stupne (po 60k najetych, kdy 90% jsou dalnice a 90% jezdene jednim clovekem pry je spojka opotrebena a je to bezne, po vymene to fungovalo jeste hur a 3× se to reklamovalo…).

                                      Takze za me Octa II NENI rozhodne dobre auto. Jednicka nebyla taky dobre auto,ale byla aspon spolehliva.

                                      0 0
                                      • soc  

                                        No my máme jako služebák Octu 2 kombi, 1.9TDI a zatím akorát měníme olej a žárovky. A jednou se posrala klima, těžko říct proč, před pravidelnou prohlídkou v servisu fungovala, po ní už ne. Jinak naprosto v pohodě a je to auto, které bych si klidně i pořídil, teda až na tu cenu. Jinak nějaké opotřebení interiéru zatím znát není, má najeto tak 125 tisíc…

                                        0 0
                                        • deekay  

                                          ja znam taky dost lidi co je s tim spokojenych :) Ale rozhodne okta neni naky buhvijak kvalitni auto pomerove ke sve cene. Spis je na tom imho hur. Ja bych si ji ale stejne nekoupil, spatne se mi s ni jezdi. Nesedi mi ovladaci sily, elektromechanicky posilovac, debilni stredova konzole, ktera vadi me prave noze a ani jizdni vlastvosti, kdy to nerovnosti nezehli a presto se to do zatacek na me moc naklani. Ale to je individualni.

                                          0 0
                                      • DominikGT  

                                        Deekay tak s tebou se zhodnu. :D

                                        0 0
                                  • LáďaH  

                                    Ty jsi taky lacyný. ;-) Třeba Octavii si za použité materiály a za kvalitní dílenské zpracování chválí. Když píšeš, že jsi se tuhle vezl v X6 a tuhle zase v XC90, tak se ani nedivím, že Škodovky jsou z Tvého pohledu podprůměrné…

                                    0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                          • DominikGT  

                            to teda jsou trochu cenou prestrelene máš to v hodně auto testech.

                            0 0
                      • Lister  

                        Jako prase.

                        Když jsem si ji nakonfiguroval na slušnou výbavu, tak jsme zjistil, že bude výhodnější si pořídit Tourana a to už dost zavání.

                        0 0
                        • Biker jak Pes  

                          Máte si koupit starého dobrého Toura, kterého Škodovka vyrábí a prodává za pár kaček a nerozmazlovat se takovými krámy, které jsou stejně na dvě věci. Na rozmazlování jsou kola! :-D

                          0 0
                          • Lister  

                            Okna v elektrice s pojistkou proti přiskřípnutí, elektronické dětské pojistky, signalizace zapnutí všech pásů, klimu s výdechy i na zadní sedadla… bohužel už v mém stavu nemůžu považovat za nadstandart, ale nutnost.

                            Navíc Tour nemám moc povedenou škálu motorů. Ale jinak to není špatná koupě – pro bezdětné nenáročné páry nebo třeba důchodce jako auto na dožití ideální.

                            0 0
                            • LáďaH  

                              Signalizace pásů: není těžké to zkontrolovat fyzicky. Proč klimu na zadní sedadla? Osobně klimu nemám rád a dávám přednost otevřenému oknu.

                              0 0
                              • soc  

                                V okamžiku, kdy je venku 30+ ve stínu, je klima výborná..

                                0 0
                                • LáďaH  

                                  A to je v ČR jak často? V loňském roce to testoval Svět motorů (pokud se nemýlím). Vzduch se dříve ochladil v autě se stahlými okénky, než v autě se zapnutou klimou.

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    A kdo se baví o ČR? :) Jinak s tebou ale souhlasím. U nás byla za rok provozu auta (cca 30 tis km) klima zapnutá možná tak jedenkrát :)

                                    0 0
                                    • Flegmatik  

                                      A ještě se z ní vyvalil smrad, ne? :-D

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        To bylo hned po koupi, když jsme zkoušeli novinku abychom zjistili, že to zas není takový odvar jak všichni říkají. Takže ten vzduch ještě voněl novotou :-D

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                                  • Lister  

                                    Tak normální je samozřejmě si nejdříve vyvětrat a pak pustit klimu. Otevřené okno obtěžuje vysokým hlukem, nepohodlím a zvýšenou spotřebou, která prakticky maže zvýšení spotřeby u zapnuté klimatizace.

                                    Navíc jsem člověk studenomilný a i 25 st je pro mne skoro smrt. Manželka naopak chce teploučko a proto musí mít nové auto automatickou dvouzonovku.

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                                  • soc  

                                    i v ČR je dost dnů, kdy je 30+. Jinak stažené okýnka jsou výborné na prvotní ochlazení, pokud auto stálo na slunku, ale zázraky se dělat nedají, pokud je venku 30+, bude na tebe v autě foukat horký vzduch a pražit slunko. Takže klima se prostě hodí.

                                    Navíc, u automatické klimatizace prostě nic neřeším, mám nastavenou teplotu a o zbytek se stará auto.

                                    0 0
                                  • DominikGT  

                                    Tak to mě přijde blbost to chci vidět když popojíždíš ve městě jak se ti ochladí auto dřív otevřenýma oknama to je fyzikálně nemožné. :D

                                    0 0
                                    • LáďaH  

                                      Tak po městě používám MHD a kolo. Auto na dopravu po městě mě osobně neláká.

                                      0 0
                                      • DominikGT  

                                        Já se rád vozím všude autem. Akorát letadlo mám asi raděj. když už třeba autobusem tak student agency jedině ale vlaková doprava taky není špatná. :)

                                        0 0
                                        • LáďaH  

                                          Tak třeba mě osobně by se v ranní špičce v Praze cestovat do školy autem nevyplatilo. Jak finačně, tak časově. Navíc mám rád pohyb a zatěžovat životní prostředí emisemi z auta taky nemusím.

                                          0 0
                                        • jIrI___  

                                          A neříkají ti ostatní, že jsi rozmazlený fracek? :)

                                          0 0
                                          • Kubiczech  

                                            Určitě ani nejezdí na kole v blátě… (:

                                            0 0
                                            • jIrI___  

                                              Tak to ho pak nelze považovat za nic jiného, než za rozumného člověka.

                                              0 0
                                          • DominikGT  

                                            Proč kvůli tomu že rád cestuju pohodlně? Nechápu. Na kole si zajezdím i v blatě to je fajn. :)

                                            0 0
                              • Lister  

                                Kontrolovat to samozřejmě můžeš, ale nikdy nevíš, kdy se ti dítě odepne a náhoda je blbec. Naštěstí je současná situace taková, že spousta vymožeností aut vyšší třídy z před pěti let je už dnes prakticky standardní.

                                Možná budu pro někoho rozežraný, ale z mého pohledu zase nechci od auta tak moc – komplet elektriku, včetně zrcátek (sklápěcí být nemusí), automatickou dvouzonovou klimu, kůži na volantu a páce, radio alespoň se 4 repro a USB konektivitou, ovládání na volantu (tak tady by Škoda a VW mohli vyprávět), tempomat, automatická světla a stěrače se taky hodí, stolky pro zadní sedadla, střešní lyžiny. Z běžných příplatků odnímatelné tažné zařízení a zimní paket – vyhřívaná sedadla, přední sklo a trysky ostřikovačů (zamrzly mi hodněkrát i s kapalinou do –30). Integrované sluneční clony vzadu a nějaká ochrana okopání předních sedadel by taky nebyly k zahození. Ještě siť na oddělení zavazadlového prostoru při potřebě naložit kufr až po střechu – to je pro mne vcelku důležité.

                                Sumasumárum aktuálně průměrná střední výbava v kompaktní třídě.

                                0 0
                                • JSt  

                                  kindos se za jizdy odepne, lister za volantem se diky akustickemu signalu prestane plne venovat rizeni a nasleduje kres.

                                  bez signalizace by dojel vklidu do mista urceni, prckovi nadal, ze se odpoutal a on uz by to vickrat neudelal :-)).

                                  0 0
                                  • Lister  

                                    Ty jsi přející týpek :-D

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      prave naopak. vim, ze zcela zbytecne, ale snazim se ti rozmluvit tento nesmysl.

                                      nevim, jestlis nekdy mel auto s touto funkci. ja to zazil v 3d ravce (tam jen predni sedadla) a kombi corolle (vsecky sedadla). nemohl sis odlozit na sedadlo ani kabelu s ntb, kera vazila se vsema serepicovinkama do 5-ti kg…

                                      0 0
                                      • Lister  

                                        No máš pravdu, upozornil jsi mě na věc, na kterou jsem nepomyslel. První krok bude konečně něco vybrat, bohužel nic není ideální, dokonce bych řekl, že všechny auta mají z mého pohledu k ideálu daleko, ale někdy musíš udělat kompromis.

                                        Pak se budou řešit takového detaily.

                                        0 0
                                      • Ruprt2  

                                        přesně tak, vzadu to nemám, ale jestil je to stejné, tak tam vozím autosedačky a ty bych musel pokaždé připínat i když jedu sám.

                                        To by mě štvalo.

                                        Navíc dětem jsem už asi 3× vynadal (což stačilo) a za jízdy to odepnutí je stejně slyšet.

                                        0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                            • Biker jak Pes  

                              Klimu s výdechy i na zadní sedadla… to mě ***** :-D

                              0 0
                              • Evilcleaner  

                                dneska už docela běžná věc a skutečně příjemná, nicméně spíše než to tak bych se přimlouval za dvouzonovou, nejlépe i s výdechy vzadu:-)

                                u nás to funguje tak že v jedné polovině auta sedí ti co mají rádi teplo a v druhé naopak, když se jede do obchodu tak je to pochopitelně jedno, ale když jedeš několik hodin do alp atd tak je to už skutečně problém.

                                0 0
                                • Biker jak Pes  

                                  Já nevím, my jsme měli starou Lagunu s klimatronixem (doufám, že to píšu dobře) a nikdy nebyl žádný problém, co se týče teploty v autě na jakémkoliv místě. Samozřejmě, že i když bylo venku 30st. tak lidi vepředu museli mít na nohách hrubé ponožky, jinak by jim nohy umrzly, ale i tak…

                                  Rodiče si právě koupili toho Toura a nadávají na klimu, co tam je. Já jezdím s tou starou Lagunou a hovím si … :-D

                                  0 0
                                • Lister  

                                  tak bych se přimlouval za dvouzonovou

                                  Tak to je samozřejmě základ – dvouzónová a ještě ty výdechy vzadu, jinak to není ono.

                                  0 0
                            • Flegmatik  

                              Pro důchodce octavii ani náhodou. Vždyť z ní vylézat je jako vylézat z hrobu. Pro starší lidi jsou lepší auta s vyšším posezem… :)

                              0 0
                              • Evilcleaner  

                                náhodou prarodiče si koupili před rokem Tour I s chrochtákem tdi pd a jsou úplně unešeni jak se s tím dobře tahá vozík a že to málo žere a kolik beden s dřevem se vleze do kufru:))

                                0 0
                                • Flegmatik  

                                  Až je budou bolet kolena, tak se jich zeptej znovu. Pokud si ovšem pro korunu to koleno nenechají vrtat :-)

                                  0 0
                                  • Evilcleaner  

                                    tak jasně že by pro ně bylo lepší nějaké malé suv, ale je jaksi rozdíl si jako důchodce koupit výběhovou oktu nebo suv za půl mega. nicméně mají ji se zvýšeným podvozkem a skutečně to jde při nastupování poznat, človek by skoro neveřil.

                                    0 0
                              • DominikGT  

                                Třeba ford fusion mě přijde pro důchodce velice dobré auto a praktické a levné.

                                0 0
                                • Evilcleaner  

                                  fusion, ta zastaralá plečka?:-D když zavřeš dveře, vydává to zvuk jako by byly z papíru, interiér vyrobený snad z umakartu:-D

                                  0 0
                                  • DominikGT  

                                    Tyto věci ale důchodcům většinou vůbec nevadí ale dacia je horší :D

                                    0 0
                                    • jIrI___  

                                      Dacia má ovšem nepřekonatelný poměr cena/využitelnost, ať už třeba u Loganu MCV nebo Dusteru.

                                      0 0
                            • JSt  

                              tu detekci zapnutych pasu jsem zazil v toyote. nebylo mozny si ani tasku odlozit na sedadlo behem jizdy. vyresily to zacvakavaci kusy odrizly na vrakacu :-)). dekuji, nechci.

                              0 0
                              • Lister  

                                Záleží, jak je to nastavené, na sedadlo spolujezdce si bez potíží odložím batoh s váhou dost před 5kg.

                                Ale máš pravdu, že tohle může vzadu občas dělat potíže a na tohle jsem opravdu nepomyslel.

                                0 0
                                • JSt  

                                  uz jsem popsal svou zkusenost vyse. asi by se to dalo resit i elegantej preprogramovanim. :-)

                                  0 0
                        • LáďaH  

                          1 věc je konfigurátor a 2. věc, co si za ní řeknou v obchodě…

                          0 0
                          • Lister  

                            No ale pokud startujeme ze stejné ceny, tak pochybuju, že Oktávku ukecám o 100 tis, když Tourana stáhnu o 50 tis.

                            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Zlatka  

      Nebudu zrovinka moc skromná, ale přirovnání 100% sedí.

      0 0
      • jIrI___  

        :)

        0 0
      • Pumsc  

        Ajaj,tady bude veselo:D,co je pak Scott 899 s 7.5kg váhy?Enterprise?:)

        0 0
      • thesecond96  

        Moc pěkný bike :)

        0 0
      • Ruprt2  

        přiznám se, že jsem se nedíval, kdo to píše, ani co píše a klikl jsem na obrázky.

        Zkouknu to a říkám si „Zlatka“, a taky že jo :-)

        0 0
      • Lister  

        To máš pravdu.

        V obou případech spousta vyhozených peněz.

        0 0
      • Excel  

        Přesně vystiženo…teda pokud je to Challenger nebo Columbia.

        0 0
        • Lister  

          Stydím se, vzhledem k souvislostem, ale fakt jsem se dobře zasmál :-)

          0 0
      • Radek Broz  

        Ano, obojí je vykopávka za zenitem, nicméně raketoplány jsou tecnoligicky navýši, což ten Artur rozhodně není.

        0 0
        • soc  

          ono ještě by to chtělo dodat, že éra raketoplánů právě končí, kdežto Authory jezdí dál…

          0 0
    • Pumsc  

      Tak jo:D

      0 0
    • Ruprt2  

      100

      0 0
    • t29  

      přelom osmdesátek a devadesátek byl stejně nejlepší

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • t29  

      a když něco na asfalt, tak italskou klasiku

      Colnago 1950, Ferrari 1950

      0 0
    • Hynas  

      Vozím (jako týmový koncernový vůz)…Octavii, model 2004, liftback, 1,9TDI, 66 kW…2 lidi a já včetně bagáže a včetně bajků v kufru auta (bez kol a pedálů)…za 4,5 litru nafty na 100 km a průměrce 85kmh…NEOCENITELNÉ! V případě kol na střeše pak spotřeba cca 5,0 na 100. Povinné ručení + HÄV+čelní sklo 6500 ročně. ;o)

      :o)

      0 0
    • vitan  

      hmm…tak co rovnou od stejneho vyrobce?

      0 0
    • Martin  

      takhle? :D

      0 0
    • Bafoon  

      podpořím dooma :o)

      0 0
    • weekend warrior  

      Nejdůležitější je, aby jezdec, auto i kolo zvládlo zamýšlené, aneb marosana v maroku…

      0 0
      • Zlatka  

        Takové náčiní a chybí lopata ?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Lister  

      Odpověď na tento příspěvek

      To je moc dlouhý, mělo by to být i do běžného provozu, navíc cenově už je to mimo nastavený limit – chtěl bych se vlést do 600tis (původně byl limit půl mega, ale to bych se musel hodně omezovat)

      Když sečtu požadavky na kompaktní rozměry, ale přitom slušnou prostornost a kufr minimálně 500 litrů (který není postavený „navýšku“, ale má taky slušnou délku), kultivovaný a dostatečně výkonný malý diesl, slušné jízdní vlastnosti a přítomnost střešních lyžin (což překvapivě vyřazuje poměrně dost aut), tak přichází v úvahu jen tři auta – Touran, Grand C-max a 5008.

      VW je prostorově největší, má velký, perfektně využitelný kufr, cena je vyšší, ale už v základu je prakticky vše potřebné. Nejezdí špatně, ale 1.6TDI 77kw není žádný trhač asfaltu. Navíc je to pořád skoro stejný Touran, který vyjel někdy v roce 2003.

      Ford bude rozhodně nejlépe jezdit, má dobrý motor se slušným výkonem 85kw, posuvné boční dvěře, ale nejmenší kufr, jehož využití navíc komplikují zadní sedadla, která se nedají celá překlopit dopředu a dělají v kufru obrovský schod. Navíc je jejich skládání komplikováno tím, že prostřední sedačka se nejdříve musí složit do té pravé a až pak lze opěradlo pravého sedadla překlopit. Interiér je dost divoký a ovládaní trochu nelogické.

      5008 je tak něco mezi – v podstatě nabízí v interiéru to co Touran, kufr je velký, dobře využitelný, motor má stejný jako Ford a spolu s 508 je to podle všeho asi nejlépe jezdící Peugeot. No, ale pořád je to Peugeot, a proto váhám – možná zbytečně.

      Chci praktické auto, ale zase nechci mít pocit, že předáním své genetické informace můj život skončil a už jenom čekám na smrt. Proto chci hlavně auto, se kterým mě bude bavit jezdit.

      Pozn: dnes jsem na vycházce viděl Mazdu 5, což je auto, které se mi vždycky hodně líbilo, ale nikdy jsem o něm neuvažoval kvůli ceně. Jen ze zajímavosti jsem si pak prohlédl její aktuální ceník a zjistil, že od 1.7 je její základní cena snížena o 62 tis, což ji najednou dělá plně konkurenceschopnou. Trochu problém ale je, že jako pětimístná se prodává jen v základní holé verzi, všechny ostatní mají 7 míst – a pravděpodobně bez možnosti změny. Ubírají v kufru přes 100 litrů a to je škoda. Ale i kdyby se ta třetí řada dala „odobjednat“, tak tam vznikne stejný problém se schodem jako u Fordu – aby ne, když jde o dvě varianty identického systému.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Ruprt2  

        Kdybych si měl teď kupovat auto, tak bych šel do Tourana.

        Jak tě tak čtu, tak mám podobné preference.

        Kdybych uvažoval i něco jiného, tak Mazdu 5 :-)

        0 0
        • Zlatka  

          No já si teď chci koupit autíko a VW Touran bych brala také samozřejmě a ještě lépe v CNG (viz. mé vlákno), jenže to stojí skoro dvojnásobek než VW Caddy. :(

          0 0
          • Ruprt2  

            tak on ten Caddy službu odvede taky, ale Touran je auto a Caddy je hrkač. To je téměř neporovnatelné.

            Já to teda nezatracuju on je někdy hrkač i lepší, zejména pro echt bikera.

            0 0
            • Zlatka  

              & bikerky. Hrkač frkač to ještě nevím, ve výkonu auta jsem skromnější, nepotřebuji jezdit rychle, naopak ocením že dost uveze.

              0 0
      • Flegmatik  

        Dneska jsem viděl Citroen C4 Picasso… o tom si nepřemýšlel? Nebo jeho verzi Grand . S chrochtákem by obě verze možná nebyly na špatné ceně. Ale asi hagusy na ně dělat nebudou (příčníky se však koupit dají).

        0 0
        • Lister  

          Obecně všechny prodloužené verze mají hagusy a ty krátké nemají (což je škoda, protože i na takovém krátkém C-maxu by je asi dost lidí využilo).

          Citroen ani Renault nechci, protože by mě jízda v nich asi zabila :-) Nevyhovoval by mi podvozek a nesnáším centrální přístroje.

          0 0
          • Flegmatik  

            Jo, v pohodě. Já si na to jen vzpomněl, když jsem to auto ráno viděl :-) A máš recht, palubovka, která je umístěna kdesi uprostřed, jen ne před řidičem, je na pikaču.

            0 0
      • JMT  

        Urcite bych nebral Tourana a kdyz uz neco z toho tak tu 5008. Nicmene ani jedno z tech aut neni vicemene vetsi nez OCT combi tak moc nevidim duvod proc ne octu…

        Zkusenosti : 15ks touranu 1,6i (drzej celkem) 1touran 1,4tsi dsg (asi dvakrat chyba motoru) 2,0tdi dsg (fatal error , druhy dsg a este neco sem tam) Peugeot 5008 1,6 hdi (drzej bez problemu)

        Treba ti to pomuze v rozhodovani… :-)

        0 0
        • Stingray  

          Jestli si dobře pamatuju, tak v TÜV dopadl v minulých letech Touran dost příšerně :-/ Mohli na něm zapracovat, ale většina aut tam dopadá podobně i po letech. Za mě C- max

          0 0
        • Lister  

          Nicmene ani jedno z tech aut neni vicemene vetsi nez OCT combi

          No ani bych netvrdil, v nabízené šířce je Touran vzadu rozhodně lepší, on i 5008 mají ještě o fous větší kufr než Octavia a rozdílnou výšku interiéru bych neoznačil jako viceméně stejný prostor – při cpaní dvou kol do interiéru se to musí hodně projevit.

          tak moc nevidim duvod proc ne octu…

          No, já když se na ni podívám zepředu, tak ho vidím hned – a taková fešanda to byla :-(

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • JMT  

            No jasny, velikosti kufru a litry+podobny novinarsky pindy sem nikdy moc neresil. Spis sem resil jak je mi za volantem a jak se vejde kolo dovnitr a to se do octy dava proste dobre. Prekvapive treba i do liftbacku-vzhladem k dverim vyklopnejm nahoru se ti otevre daleko vetsi dira a jesli vozis kolo naplocho tak je na to liftback urcite lepci. Navic treba kdyz mas kolo jenom jedno tak ho rozlozios do kufru a z venku neni videt. Turan je v tomhle dost nahovno-je kratkej. Ale napr zafira je uplne shit, tam se mi kolo dat vubec nerozlozeny nepodarilo (sjezdak) proste za me s tehle malejch aut urcite octa, proste je vevnitr dlouha a to kolo se tam dobre vleze. Jinak te P5008 urcite je nejprijemnejsi auto z tech co si psal. Forda bych osobne nechtel (ford je sajze vagen :-) Leda mondeo s tim jejich na automat naladenym dvoulitrem. Je sice hnusny ale to razeni+motor…jak je to sladeny…proste pecka, dsg je proti tomu hnuj :-)

            po vzoru Kylie popreju Hezky den a doporucim francouze, s tim je kazdy den hezky :-)

            0 0
            • jIrI___  

              Sjezďáka narveš do liftbacku ochcávky nerozloženého?

              0 0
              • JMT  

                Sjezdaka do liftbacku i combi nerozlozeneho (i 2 ks..)

                sjezdaka rozlozeneho jsem do kufru liftbacku taky dal s tim ze sedadla nebyly sklopeny a nebylo do kufru tedy vubec videt co tam je ! (do combi pod roletu ne, mala dira do kufru)

                0 0
            • Lister  

              Podle měření by ten rozdíl v délce kufru neměl být nijak zásadní, ale reálné zkušenosti s tím nemám.

              Jinak 5008 se mi osobně líbí hodně, je to takový slušný průměr všeho co bych si představoval – v ničem výrazně nevybočuje, ale ani mi tam nic zásadního nevadí.

              0 0
              • pepek  

                Přechod z Focuse do žabožrouta musí být takřka smrtící. Myslím, že nejpozději za druhou pěknou zatáčkou bych byl v příkopě, nebo v lese.

                0 0
                • Flegmatik  

                  Jasně, rozumíš tomu.

                  0 0
                  • Tomínos  

                    Jojo, hrozně se mi líbí jak znalci hodnotí jízdní vlastnosti jako kdyby každou zatáčku projížděli na hraně adheze pneumatik, spíš ještě maličko za ní :-)

                    0 0
                    • pepek  

                      Každou zatáčku ne, ale i jezdci „důchodcovského typu“ mohou jednou potřebovat, aby to zatočilo okamžitě a tam, kam to pošleš.

                      • ten pocit jistoty a zpětné vazby od řízení taky není zbytečný.
                      0 0
                      • Tomínos  

                        Ahá, takže u pažouta zatáčíš půl kiláku před zatáčkou aby si toho stačili všimnout, že se volant zatočil, pocit jistoty a zpětné vazby, taky krásná od novinářů opsaná hláška. Mám tu smůlu, že občas musím jet na majáky s dodávkou nebo nákláďakem (a že třeba u starýho trambuse zpětná vazba byla) ale tyhle hlášky od super řidičů mě fakt baví. Jo a neboj francouze jsem nikdy nevlastnil, takže nemám osobní zájem je bránit, jen fakt nemám rád tyhle bláboly.

                        0 0
                        • pepek  

                          Promiň, že já amater, co nemůže jezdit s majákem, jsem si dovolil vyslovit svůj názor, který je kupodivu v souladu s všeobecným míněním. Nemusím číst žádné novinářské bláboly, abych poznal, když auto jede jak motokára, nebo jako kačena.

                          0 0
                          • Tomínos  

                            To že žereš novinářský bláboly je tvůj problém, jde spíš o to, že tady hláškuješ o nějakým končení v příkopě, v tom případě je tvůj názor maličko přehnaný nebo vůbec neumíš řídit a měl bys zahodit řidičák. To s májakem jsem nadhodil aby sis dokázal představit jak se asi na majáky může jet právě s třeba s těžkým a podle „znalců“ nekomunikativním náklaďákem(kdybych to měl porovnat s OA) K nějakým nehodám se dostanu a nikdy jsem snad nezažil, že by na vině bylo nekomunikativní řízení, jak s oblibou „znalci“ používají, spíš lidská blbost.

                            0 0
                    • Flegmatik  

                      Přesně tak.

                      0 0
                • Lister  

                  Neviděl bych to tak tragicky. Pokud se o novém C-maxu tvrdí, že jezdí jako nový Focus, Touran a Mazda 5 jsou jen jen o něco hořší (švagr si Tourana koupil, plánuju ho velmi podrobně prověřit), tak obecně 5008 všichni staví hned za ně a hodně daleko před jeho žabožroutí sourozence – prostě takové „jiné francouzké MPV“.

                  0 0
            • alinceb  

              Mě to teď překvapilo taky…známý si při volejbale zlomil kůstku v chodidle, tak ho manželka vezla autem a já mu skládal silničku do auta (Octa II Combi Tour) – až mě překvapilo, že stačilo vyhodit kola a silnice zahučela pod roletu jako prd…:) To mi teda do Fáby nejde ani omylem. Oproti Felicii má strašně malej kufr…:(

              0 0
            • Lister  

              Jinak jak jsem psal už výše, tak od Oktávie a Golfu mne nejvíce odrazuje 5 st převodovka s ukrutně dlouhými stupni, které ten malý motůrek nemůže utáhnout – jeden malý detail, ale jelikož to mám u svého HDI úplně stejně, tak vím, jak strašně to dokáže otravovat.

              0 0
              • JMT  

                me odrazuje manual :-D pet nebo sest uz je asi fuk, kdyz to tam musis sekat rucne :-D Ale je fakt ze naprostou vetsinu km najezdim po dalnici kde je mi jedno kolik kvaltu to ma a tim padem tohle neposoudim

                0 0
                • Lister  

                  K nejbližší dálnici to mám cca 70km, takže než se tam dostanu, tak tohle posoudím velmi dobře :-)

                  Okta s DSG je možnost, ale jedině v případě velmi výrazně slevy v řádu stotisíců :-(

                  0 0
            • Flegmatik  

              No, kdyby aspoñ tak octavia (obě verze) měla kufr bez hrany… Kufry s hranou, kde veteš z kufru musíš tahat a nemůžeš ji „vyšoupnout“ nebo s ní „vyjet“ (kolo), jsou za zenitem :-) Octavia není nic jiného, než nafouklé auto na zadek, protože podle českého – čím víc litrů, tím lepší auto :-)

              0 0
              • pepek  

                Kufr bez hrany automaticky znamená menší výšku kufru a menší objem. Je to nesmysl. Čím víc litrů, tím lepší auto je pravda

                0 0
                • Flegmatik  

                  Aber das ist unpraktisch, nein? Bist du typische Tchechische schweine (český soused)? Čím víc litrů, tím víc auto, bez ohledu na uspořádání kufru… Na ja, das ist klar.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    ja ja, natürlich

                    0 0
                  • pepek  

                    Do kufru Feldy s „hranou“ jsem na podzim vždycky nacpal 175–200 kg zemáků (brambor), pobikoval po vysočině, kolo hodil vedle zemáků (brambor) a jel domů. Teď mám ten super kufr „bez hrany“ a totok už nebudu moci praktikovat. Verstehst du? Ist es klar genug?

                    0 0
                    • Flegmatik  

                      Na ja, ich verstehe, aber was wagen hast du jetzt? :-) co třeba skopit sesle, jako u té Feldy (nepředpokládám, že si dal 200 kg kartoflů do kufru Feldy (4 velký 50 kg pytle), aniž bys sklopil zadní sesle…? A na ně to si pak dával kolo, nicht? co si budem povídat, felda na výšku není nic moc a svažující se zadní okno u pátých dveří není moc praktisch (als Fabia Combi, Octavia Combi, Superb Combi). Ale to je jedno, hlavně, že to má o 0,09 litru menší spotřebu.

                      0 0
                      • pepek  

                        Das ist aber uninteresant. Je mehr (Raum), desto besser, verstehst du?

                        0 0
                        • Flegmatik  

                          Teilweise. Snad v případě těch skladných zemáků. Jináč v případě krabic, skříní, postelí apod., nikolivěk. Užší vstupní prostor než je vnitřní prostor narazí občas na problém. Ale je to individuelní a každému dle jeho potřeb. Nakonec, oni by ani to těch octavií nedávali to falešné, druhé dno, pokud by to bylo k ničemu. :-) Nichts Joseph, gute Nacht :o)

                          Egon.

                          0 0
                    • Ruprt2  

                      hele a je to autem, nebo jsi býval mladší a přehodil jsi to dřív přes hranu jak nic a teď hrana nehrana už to není vono :-)

                      0 0
            • Greyhound  

              Touran je naopak na kolo uplne idealni, protoze se tam kolo vejde pohodlne na vejsku (samozrejme s vyndanym prednim kolem) snadno, bezpecne a rychle upevnene do specialniho drzaku. Naopak uplne na hovno je vozit kolo naplocho, protoze se tak vejde do auta jen jedno, lita po kufru, pada z nej spina – mam jeste hatchbacka tak s tim mam zkusenosti, dokonce to byl jeden z hlavnich duvodu proc jsem prodal cannona s lefty, protoze jsem ho musel i v Touranovi vozit naplocho…

              A samozrejme ze je uvnitr o dost vetsi nez oktavka, doporucuju srovnat misto na zadnich sedackach, po vyndani rolety z kufru, o tom kdyz se dle potreby vynda zadni sedacka ani nemluve. Touran je vzhledove nudna krabice, ale prave diky tomu je podstatne praktictejsi nez kombik. Ja jsem s nim max. spokojenej uz pet let, dva kamosi kdyz ho videli si ho uz koupili taky a dalsi dva (vsechno cyklisti) pokud by si ted kupovali auto tak maj jasno, ze to nebude jezevcik jako Oktavka, ale krabice :-) K tomu super podvozek i razeni, akorat interier je trochu nuda. A ted ho vyrazne zlevnili, i ten posledni se da ted s motorem 1.4T poridit za nejakejch 440K. Pazouta 5008 si ted koupil jako rodinny auto dalsi kamarad (necyklista, ale o to nadsenejsi motorista) a hodne si ho chvali, to je urcite zajimava kara. Akorat nevim jestli maj zabozrouti taky tak dobre poresenej drzak na kola, ve Scenicu jsem ho mel taky, ale proti tomu co je v Touranovi to bylo o tridu min promysleny a provedeny reseni, ostatne jako zbytek auta :-)

              0 0
              • Lister  

                Díky za názor. Jen k té cěně Tourana.

                Nevím jaký máš ceník, ale ten, co držím v ruce, říká 1.4TSI v základní výbavě (která je IMHO nepoužitelná) 482 tis, v Comfortline (tedy první použitelná výbava) je za 554tis – ten ceník je samozřejmě akční.

                0 0
                • Greyhound  

                  Cenik nemam a tech 440K je asi opravdu nepouzitnej holobyt, ale kamos psal „Za 485K kupuje bracha uplne novej touran, 1.4 TSI 103 kW, 6 rychlosti, hneda metaliza, priplatkovy R16 kola, aut. klima, atd vse bezne, akcni cenik a jeste sleva od dealera“, to mi porad jeste prijde slusny.

                  Jaka je to presne vybava nevim,kdyz se predtim se mnou radil co z tech levnejsich veci mit tak jsem mu krome automaticky klimy jeste radil kozenej volant s radici pakou a destovej senzor, to nevim jestli tam je, ale to uz stoji jen par korun.

                  0 0
              • JMT  

                Ono je to dost o uhlu pohledu, pro me je stokrat idealnejsi vozit naplocho cely v octe, nez na vejsku rozebrany v touranu.

                p.s. nemam octu

                p.s2 rozebrany se to na vejsku vejde i do octy

                0 0
              • JMT  

                Me by zajmalo jesli existuje nekdo, kdo ma s tourenm dlouhodoby zkusenosti, ale nevlastni ho (nebo uz ho nevlastni) a presto si ho chvali :-D Svoje si rad vychvali kazdej…

                0 0
                • Lister  

                  Švagr si teď jednoho z roku 2005 kupoval, motor 1,9TDI. Jelikož to jsou dobří kamarádi, tak ví, že do něj jen lil naftu a neměl jediný problém. Z toho co jsem slyšel tak je to údajně kus od kusu – pokud drží, tak drží fest a pokud se sere, tak se sere pořád (a je to dáno hlavně motorem).

                  Ten prodávající s ním byl spokojený a prodává hlavně proto, že potřebuje větší, tak jde do nového Sharana.

                  0 0
                  • JMT  

                    Sharana sem mel do cervna…ted je v servisu…ma najeto 180tisc a montujou tam patej haldex, jinak docela dobry auto to bylo. Ted mam vysnenyho espace (hrozne se mi libi a mam rad fr auta) a to je teda trosku jinde no, tichy, pohodlny, klidny…ale novej sharan uz bude taky asi lepsi.

                    To ze doted lil jen naftu neznamena ze se to ted nemuze zlomit. Jinak ja neresil poruchovost tourana, ale to ze mi to auto prijde naprosto maximalne neprakticky. Kdyz prostor, tak vyuzitelnej coz proste sorry, ale touran nema. Pul metru vzduchu nad hlavou me nezajma, kdyz tam nenarvu nerozlozeny kolo… a proti sharanu proste temer stejna spotreba (tam se ty kola aspon pohodlne davaly na vejsku cely nerozlozeny)

                    Edit: ale novej sharan/alhambra uz vlastne taky asi cely kolo na vejsku neschroupne, kuli tomu novymu super (debilnimu) systemu sklapeni sedacek do podlahy

                    0 0
                    • Stingray  

                      Já vim že jsem s tím tuv otravnej, ale espace?! To je sázka do loterie jax sviň. To by musel jít frantík dobře vyspanej a najedenej do práce aby se tam něco neposralo. Spíš je to scifi, bohužel. Je to jedinej Rencek co by mi mohl do baráku (kdybych měl hrabání v autech jako koníček :-))

                      0 0
                      • JMT  

                        V espacu toho doma moc nepobastlis, plastova lepena kastle na ramu + vsechno dost elektricky atd…nicmene kdyz uz to delaj tak dlouho tak by to mohli mit celkem vychytany…(mam RV09) Momentalne jsem v sedmym nebi z jizdnich vlastnosti, tichosti, keylessu atd… proti sharanu :-)

                        0 0
                        • Stingray  

                          Mno mě se taky moc líbí, jezdí se sním super. Ale ta elektrika když začne zlobit, tak je to v prdeli. Kámoš ve dva roky starý laguně neustále něco. Přijede na benzínku, chce otevřít dálkově nádrž a nic. Takže odtah z benzínky do servisu. Nebo keylessmrdky – používal dlouho jenom jeden klíč, manželka mu ho ráno zbalila a náhradním to už neotevřel. :-( Prostě se nespároval s jednotkou. A to je pořád něco. Druhýho známýho nechal fungl novej Espace ve Francii, během týdne se mu tříkrát vybila baterka do mrtě a v servisu vůbec nevěděli co stím.Nakonec mu zaplatili letadlo do Čech a za dva týdny si pro to letěl nazpět :-D Kolegovy shořela fungl nová Laguna v Brně před hotelem atd atd…

                          0 0
                          • goofy  

                            Jo jo… Kamos ma lagunu, a co chvili mu nejde nastartovat. Tak vzdycky vyskoci, odmontuje baterku, nasadi zpet a jede se :o)))

                            0 0
              • JSt  

                pokud se ti vleze jedno kolo vcelku polozeny do kufru, vpodstate to implikuje, ze se tam vlezou minimalne tri kola polozeny vcelku. nevim, co by melo litat po kufru. mezi bajky hodis nejakou deku nebo pod.

                jestli das kolo do mpv nastojato jen s vyhozenym prednim kolem je dost indivudalni a odvisle od velikosti kola. jeli jsme starym ullyse fiatem, mensi bajky vpohode, ale ja musel i sedlovku vyndat (nezasouvam, abych ji zbytecne neposkrabal :-) ).

                0 0
                • pepek  

                  Nemůžeš kola dávat na sebe, to bys musel jet jak důchodce.

                  0 0
          • Ruprt2  

            do puntíku podepisuju.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • přišlapávač  

        o kolik Superb Combi presahuje delkou treba S-Max? Jasne, je to dlouhy auto, ale ze by bylo az tak velky? :-)

        0 0
        • Flegmatik  

          O 7 cm.

          0 0
        • Lister  

          Kde vidíš ve výběru S-maxe?

          Touran 4397 mm, 5008 4529 mm, Grand C-max 4520 mm, Superb 4838 mm – rozdíl rozhodně znatelný, nehledě na to, že ve slušné výbavě a s dieslem, který to auto utáhne (a 1.6 TDI to rozhodně není), stojí hrubě přes 600tis. Navíc, když už nějakou škodu, tak jako rodinné auto určitě radši oktávii – kufr je srovnatelný a prostor na zadních sedadlech malí špunti asi moc neocení :-)

          Musím říct, že čím dál tím víc to vidím na 5008 – JMT měl pravdu, Touran je uvnitř celkem dost krátký.

          0 0
          • přišlapávač  

            Aha, ja mel za to, ze jsi nekde zminoval, ze se Ti S-Max libi, mozna ze se mi uz pletou vlakna a nebo jsem to zmotal uplne :-)

            Hmm tak je delsi o dost, ani mi to neprijde. Jinak si myslim, ze lecktery dealer umi udelat jeste naprosto jinou cenu od te oficialni, ale jak to je s naftou to nevim. Kazdopadne si myslim, ze to muzes zkusit, jde o to, kde jsi ochoten slevit a kde ne.

            Jinak s motorem to je pravda. Mam zkusenost s 1,8 TSI a ten motor se mi zda lepsi nez 2,0 TDI CR ve ktery jsem taky ve stejnym aute jel. Nizsi objemy uz s tim autem tolik nehybou.

            0 0
            • Lister  

              Jo líbí, ale nakonec jsem šel o kategorii dolů, protože chci to auto nové a S-max nevychází cenově úplně moc dobře, protože by to opět musel být minimálně dvoulitr a ten si nechávají dost zaplatit. Navíc je S-max generačně už dost starý – u jiného auta bych to moc neřešil, ale Ford nějak stárne strašně rychle – zvlášť v interiéru.

              0 0
          • Evilcleaner  

            no a když jsi v rozpočtu 600 tak proč u okty vůbec ještě uvažuješ o 1,6? do 600k se v pohodě vleze 2,0tdi i s dost velkou výbavou, ale samozřejmě ne podle ofiko ceníku, nejlépe zkusit nějaké velké dealerství, kde mají na auta o dost lepší ceny v nákupu než u malých. říká se že proti ceníku můžou jít ty nejlepší až o 14% dolů a pořád ještě nevykrvácí.

            no a pak tu samozřejmě existuje importo.cz kde za ty prachy můžeš mít třeba toto:

            http://www.importo.cz/…ombi-rs-dsg/

            my od nich octu máme a cena byla proti ceníku o nezanedbatelných 140k nižší.

            EDIT: samozřejmě jsem se špatně podíval, sry ta cena u toho auta pochopitelně neodpovídá, jinak pro obrázek:

            http://www.importo.cz/…bi-ambiente/

            za 2,0tdi je příplatek asi 40k

            0 0
    • Joseph de Sax  

      já bych ti doporučil ke kolu s balančními kolečky karbonového kačera na titanovém řetězu a budeš určitě in, když pojedeš ze školky večer domů…

      0 0
    • 15lukas15  

      Sice jsem to našel, ale hodí se k sobě.

      0 0
    • BEgineer  

      A co takto? ;)

      0 0
    •  

      podoba tam je

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.