Výběr nových plášťů na handbike

42 nepřečtených
  • p0spec

    Ahoj, před nedávnem jsem se začal věnovat sportu a dostal se mi do rukou i handbike, který jsem si okamžitě zamiloval. (Abych předešel nějakým dotazům – zdravotní stav mi neumožňuje jezdit na klasickém kole.) Při možnosti ho odkoupit jsem tedy neváhal. Jsou na něm tyto pláště. Pravděpodobně jsou ještě od výroby, to se mi nepovedlo zjistit. To znamená, že už budou pár let staré. Opticky jsou hodně oježděné. Dnes jsem s tím byl v cyklo obchodě v Brně, kde mi nebyli schopní poradit vůbec nic. Stejné rozměry ani nenabízeli. Pořídil jsem tedy alespoň preventivní tmel, abych mohl trochu klidněji ještě chvíli jezdit. Bohužel po aplikaci se mi jedno kolo nepřirozeně nafouklo a prasklo. Potřebuji tedy koupit nové a všechny. Vůbec se v tom neorientuji. Do oka mi padly tyhle . Můžu je použít? Myslel jsem, že jde o klasickou galusku, ale všiml jsem si, že nebyla nijak přilepená. Nebo by bylo možné použít i něco jiného? Kdybych s tím mohl projet bez obav i třeba štěrkovou cestu, vůbec bych se nezlobil.

    Díky za každou odpověď. :-)

    0 0
    • plzakj  

      Podle rozmeru pouzit muzes. Galuska neni ani jeden. Muzes jakejkoliv plast na 26” rafky. To schwalbe durano by mel byt odolny plast, takze sterkovou cestu zvladne. Jen to nebude moc pohodlny, protoze je pomerne uzky. Treba by se ti veslo i neco sirsiho.

      0 0
      • p0spec  

        Díky za odpověď. Vzhledem k tomu, jak je to všechno v té přední části na těsno, zůstává kolem pláště na každé straně jen velice málo místa. Ten handbike je navíc poměrně nízký, je to silnička a primárně ho tak i využívám. Ale jsem z dědiny, takže občas nějaký ten štěrk nebo lesní cesta se objeví. V tom cyklostoru mi právě řekli, že širší tam asi nepůjdou – kdyby jo, tak mi je prodají, protože je tam zjevně měli. S tímhle jsem byl docela spokojený, právě jsem s tím projel hodně hnusných cest (vzhledem k absenci odpružení je to docela nepříjemný) a několikrát čekal, že jsem ty kola prorval. A nic. Teď to bylo asi mou chybou nebo zkrátka už znovu nezvládly nafouknutí na těch 8 barů.

        0 0
        • novas752  

          Kolik vážíš i s tim kolem?

          Já do 28mm plášťů foukám na svých 73+cca10kg 4 bary dopředu a 4,5 dozadu. Tlak dělá hodně. A aspoň dozadu dát nějakej širší jestli se vejde, nebo 2 jestli to je tříkolák.

          0 0
          • p0spec  

            Handbike má zhruba 18 kg, já 90 kg. Dohromady tedy i s nějakou drobnou batožinou 110 kg. Prasklo to bez zátěže, úplně mimo kolo. Je to hodně individuální, na netu k tomu nic nemohu najít, v obchodech neznají. Kola jsou DT Swiss 4.1, která na netu mají psáno maximální šířku 2.2", ale moc si nedovedu představit, jak to pak vypadá v praxi. Pláště jsou ze spodní strany stejně široké, aby zapadly do ráfku? Všechny handbiky co znám mají všechna kola totožná a úzká. Navíc to takhle bylo provozováno několik let na člověku nejdříve stejně těžkém jak já, později ještě těžší

            0 0
            • novas752  

              No já bych si tam na horší cesty určitě dal minimálně dozadu nějaký pláště v šířce okolo 32–35 a foukal je na nějakej rozumnej tlak, takže pod 4. Kola jsou vzadu 2, takže váha se rozloží a i do těch 28 by 4–4,5 barů neměl být žádný problém. Schválně si to zkus, to pohodlí je aspoň na klasickym kole s nižšim tlakem úplně o něčem jinym.

              0 0
              • p0spec  

                Určitě se nebráním tomu tam dát něco širšího, ale jak zjistím, zda to do toho ráfku bude bezpěčně pasovat? Když nejde o galusky, musím jít nutně po bezdušácích nebo by duše + plášť také fungovalo?

                0 0
                • novas752  

                  Pokud ten ráfek má vnitřní šířku aspoň 15–17mm, bude do něj bezproblému pasovat i normální mtb plášť 2,2/2,25". Tam neni problém že by širší už nepasoval, ale běhoun pláště třeba 2,4" už by byl příliš vypouklý, na to už jsou určený ráfky s vnitřní šířkou okolo 20–30mm.

                  0 0
                  • p0spec  

                    Ráfek má v těch nejužších místech 17 mm, takže by to neměl být problém. Mám se tedy poohlednout po nějakých těch 2"? Asi bych zatím koupil jenom dvě nové do zadu a ve předu nechal to stávající.

                    0 0
                    • scota  

                      Univerzální gumy CONTINENTAL X-King 26×2.00 kevlar

                      0 0
                      • p0spec  

                        A budou vhodné i pro primární užití na asfaltu? Je k ním potřeba koupit i něco jiného, nebo pouze tohle? :-)

                        0 0
                        • scota  

                          Jo asi ještě duše.

                          0 0
                        • scota  

                          hardpack, dry, all-round, gravel

                          0 0
                        • scota  

                          Rychlejší plášť:

                          https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

                          0 0
                          • p0spec  

                            Takže tam mohu dát klidně i něco s klasickou duší a ne nutně bezdušáky? :-) To je zní fajn!

                            Ten race king vypadá skvěle, ale asi bych možná pro letošek volil něco levnějšího.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          To je úplný nesmysl tam dávat X-kingy. Stejně to bude vždy do kombinaci s tím úzkým předním (kde nemáš místo na objemný), takže podle toho bych vybíral.

                          Stejně s tím jezdíš převážně asfalt a ty bikové vzorky budou akorát zbytečně vibrovat. I race king na pěkném asfaltu ještě trochu vibruje i když je to slušně rychlý plášť.

                          Objemný ano, ale pořád bych zůstával u téměř úplného nebo úplného slicku.

                          Tím 26" rozměrem je to trochu omezení (jinak bych doporučil třeba G-one speed 40mm).

                          Dal bych klidně nějaké Marathony (26×2,15") dle toho jak moc chceš gramařit. Dal bych klidně těží allmotion, aspoň budeš mít vyřešenou odolnost a nebudeš řešit defekty a bez duší je můžeš také vozit. Allmotion je první odolnější Marathon, který má opravdu nízký valivý odpor (a bude reálně rychlejší než Race king).

                          A případně lehčí Marathony Supreme (26×2"). Po přepracování (myslím 2016) už jedou také velmi dobře (také budou ještě pořád o malý chlup rychlejší než Race king).

                          0 0
                          • p0spec  

                            Nejsem si úplně jistý, zda tu rychlost na handbiku poznám. Většinou jsem pomalejší než doprovod na kole. To stejné se týče toho gramaření. Nedovedu si představit, jaký rozdíl to udělá.

                            Ta instalace těch Marathonu jako bezduší vypadá docela komplikovaně, zvládnu to? Zvlášť když bych rval skoro dvakrát tak široké pláště? Představoval jsem si, že to sundám, dám tam nový plášť, nafouknu a budu vesele jezdit. :/ :D

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              O bezduších je tu spousta jiných vláken, ty Marathony budou jako každé jiné vhodné pláště na bezduše. Otázka je jestli máš i vhodné ráfky.

                              A samozřejmě je lze použít i s duší.

                              Problém širší pláště vs jen 17mm ráfek moc nebude, protože na tříkolce to neklopíš, takže hlavní problém žvýkání v zatáčkách tam nebude.

                              Tu rychlost poznat nemusíš, třeba ty zmíněné Race kingy budou jen o málo pomalejší. Ale pokud budeš jezdit převážně asfalt, tak tam ty slicky budou jak lépe držet, tak nebudou žádné zmíněné vibrace.

                              Já bych klidně zvolil ty těžší Allmotion.

                              0 0
                              • p0spec  

                                Ano, sice neklopím, ale zadní kola jsou pod úhlem.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  To je ale minimální náklon těch kol, tam se to ještě znatelně neprojeví.

                                  0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Myslím, že právě negativní odklon (a možná ještě sbíhavost) je důvodem, proč na HB přefukují pláště. Stačí se na fotce podívat, jak se běhoun kol na nápravě asymetricky sjíždí. Ani klasická úzká protiprůpichová vrstva pod středem běhounu nemusí pobrat celou šířku kontaktní plochy s asfaltem s potřebným přesahem. A cokoliv, co by snad mělo zubatý vzorek na stranách běhounu, by bylo za trest.

                                Kloním se k Marathonům a podobným, tlak se bude muset vyzkoušet, aby to bočnice pláště dlouhodobě vydržela. Asi bych začal na kombinaci třeba 35 dozadu a 28 dopředu (to by mohlo projít) nebo všechny 28. Zadní pláště pravidelně prohazovat L ↔ P, ať trpí rovnoměrně.

                                Jinak existuje samozřejmě i ekonomické řešení pro zadní kola, spousta gumy už musí něco snést.

                                0 0
                                • jardalee  

                                  no pokud koupi silnicnejsi plaste s nesmerovym vzorkem tak je muze po case proste prohodit :) ja ted koupil tohle kus za 180kc a i kdyz je to 622×50 tak realne to ma tak 43mm a vysku tak 41mm

                                  0 0
                                  • p0spec  

                                    Můj aktuální záměr je letos prostě jezdit. Nebráním se tedy nějakému experimentování, ale ani se do něj úplně nepohrnu. Přední kolo zatím měnit nebudu, koupím jen ty dva zadní. Ty aktuální jsou bez vzorku. Viděl bych to na ty marathony nainstalované bez duše. Má smysl připlácet za ty kevlarové?

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Za samotnou kevlarovou patku by smysl připlácet nemělo. Problém je v tom, že verze s kevlarovou patkou je často úplně jiný plášť a jen má stejný vzorek. Často je použita úplně jiná směs a někdy i jiná kostra pláště.

                                      Tedy vždy je nutno srovnávat konkrétní provedení daných plášťů a zjistit si čím se liší, obecně platná odpověď tedy neexistuje.

                                      0 0
    • scota  

      O handbike nevím nic, ale Schwalbe Marathon 26×1,35" by se tam nevešel? Mimochodem 8 barů je fakt hodně standart je max. 7 bar.

      https://www.koloshop.cz/…st-drat.html

      https://www.koloshop.cz/…drat-26x1,10–(28–559).html

      https://www.koloshop.cz/…st-drat.html

      0 0
      • p0spec  

        Víceméně předmětem mého dotazu je, co tam mohu dát, aby to tam pasovalo. Kola jsou DT Swiss XR4.1, na netu jsem našel, že zvládnout dokonce i 2.2", ale úplně nevím, jak dokážu poznat, zda se to tam vleze nebo ne. :/

        8 barů je psáno jako strop na těch pláštích. Pláště na sportovních vozících běžně přefukujeme o několik barů, neviděl jem tedy problém v tom to nafouknout na to maximum. Ale už jsem chytřejší. :-)

        0 0
        • jardalee  

          Rafku je to jedno ,spis aby to nedrhlo o ten ram ,kompromis by byly nějaký pláště 29*2 palce šířka okolo 50mm a silniční vzorek ,používají se na městský kola edit: aha to jsou 26palcu ,tak potom 26*2 palce ,třeba impac bigpac ale je třeba počítat s vyšší hmotnosti

          0 0
          • p0spec  

            Vzadu je dost místa, tam bych se toho nebál. Jen vepředu bych do ničeho moc většího nešel. Ten předek potřebuje vycentrovat, takže po vycentrování by se tam teoreticky nějaká 1.35" vlézt mohla. Jen si orpavdu nedokáži představit, že to ráfku bude jedno? Právě mi přišlo, že to je tam velmi těsně nacpané a že větší už tam být nemůže. Ale jsem amatér. Mám to dva měsíce a předtím jsem nikdy na kole nejezdil.

            0 0
            • jardalee  

              Dneska jsou už pláště s patkou která se zacvakne takže opravdu i na ráfek 18–19mm vnitřní sirky jde dat 2,1palce plast

              0 0
            • novas752  

              Ráfku to vážně problém dělat nebude. Když DT píše že to snese 2,2", tak to snese a bezproblému.

              0 0
        • scota  

          A nebude ten limit spíš ve V brzdách. Jako že tam velký balóny nenarveš?

          0 0
          • p0spec  

            Ano, brzdy na předním kole jsou nejvíc omezující. Po vycentrování bude od aktuální velikosti na každou stranu maximálně 5 mm, jestli vůbec. Bohužel brzdy nejdou vymyslet moc jinak, jedině vyměnit za kotoučové a to se mi moc nechce, hlavně z finančních důvodů.

            0 0
    • krabica  

      Tatík jezdí na silničním handbike plášťovky od Tufo, ale má rozměr tuším 650C. Na kole pro horší cesty má vzadu nějaké skoro hladké pláště o šířce cca 1,5'-2' a ve předu myslím bezdušový Rocket Ron v šířce cca 2,1'.

      0 0
      • Marskatin  

        Já si myslím, že v současnosti nemá Tufo v nabídce plášťovku v jiném rozměru něž 622 a za druhé jsou určeny pro ráfek 13–15mm.

        0 0
    • p0spec  

      Díky za rady. Po delším zvažování jsem objednal Schwalbe Marathon Supereme 1,6" a vyzkouším je nainstalovat s duší. Děkuji všem! :-)

      0 0
      •  

        už vidím jak ti brzo někdo napíše že s bezdušema foukanýma na nízký tlak k dosažení co nejmenšího valivého odporu čili jezdit po skoro prázdných by bylo vhodnější :-), voni někteří by doporučil bezduše snad i go gumy co má zahradní kolečko

        0 0
        • p0spec  

          Nainstalovány, rozdíl v šířce je znatelný. Na krátké cestě jsem nepoznal žádný rozdíl v jízdních vlastnostech. V pondělí mě čeká delší trasa, tak jsem zvědavý.

          0 0
          • novas752  

            Hlavně to rozumně nafoukej. Narvat to na stejnej tlak jako užší by moc pohodlí nepřineslo, jet po prázdnejch je zase dřina. Když je to rozložený na dva resp. tři pláště, nebál bych se 2 barů a podle pocitu přidávat/ubírat. Do předního užšío samozřejmě víc, tam bych dal aspoň 4.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.