• Bangladežo

    Sháním se po nových pláštích a po méně blahých zkušenostech s předchozími Schwalbe Smart Sam bych klidně uvítal jinou značku. Slabou stránku předešlých plášťů vidím v jejich malé odolnosti vůči defektu – za minulé léto jsem ho měl snad 10× a tenhle rok už dobře začínám jedním defektem a vykuchlou cupaninou s hřbetu pláště tvořící bouli. Navíc nevím, jestli se někomu už podařilo píchnout několikrát o obyčejnej trn, nebo prošpikovt plášť skrz obě boční strany s jinými plášti, což o něčem svědčí.

    Jinak jezdim na mtb Superior XC 870 a požadoval bych po pláštích, aby ustály v terénu nějaký to mokro a šutry, ale vzorek měly hustší po středový ose i k chrťárnám po pevnějším povrchu.

    Obecně se mi dost začaly líbit Michelliny, ale budu rád za jakékoliv doporučení.

    Anketa: Vaše preference?

    17x
    53%
    10x
    31%
    1x
    3%
    0x
    0%
    4x
    13%
    0 0
    • Pumsc  

      Chybí ti tu jeden z nejlepších,Con­tinental Race king:),osobně vozím kendu karmu a spokojenost

      0 0
    • Premik  

      Schwalbe u mně taky moc nebudí důvěru, Smarta jsem už letos 2× píchl a to jsem najel jen cca 1500km a spíš po silnici. A to by měl být SS pro souvislejší střední výstupky z těch odolnějších gum od Schwalbe. Kamarád co vozí provařenou kombinaci NN/RR ve verzi EVO se bojí zajet do pořádného terénu aby nemusel zase měnit duši. Letos už píchl snad 10×. Doporučuje tuto kombinci pro všechny méně zručné, kteří potřebují potrénovat výměnu duše při defektu. A abych dával 12 stovek za jejich DD verzi, to se raděj dívám taky někam jinam. A ubírám se podobným směrem jako ty, líbí se mi Michelin XC A.T. dopředu, měl by něco vydržet a zatím jsem na něj neslyšel větší kritiku. Dozadu bych si představoval něco s menším valivým odporem, ale třeba jeden z kandidátů – Michelin XC DRY 2 nebude kromě sucha asi moc použitelný. Tak bych potřeboval poradit nějaký odolný univerzál pro zadní kolo – přemýšlel jsem o Karmě, ta prý ale taky docela defektí.Tož babo raď -)

      Btw. bezdušáky budu řešit pro příští sezónu.

      0 0
      • Bangladežo  

        Ten Michelin XC DRY 2 se mi líbí taky, ale bojim se přesně toho samýho – použitelnosti v mokru třeba přes kořeny.

        XC A.T. by byl do terénu asi fajn, ale nebude na silnici moc hučet? :D

        0 0
        • Premik  

          No na předku to překousnu, vzadu ale na silnici a tvrdém povrchu moc nepojede, potřeboval bych dozadu něco mezi

          XC A.T. a XC DRY 2. No nic, jdu chrápat – kdybych ve spánku na nic nepřišel, doufám, že ráno najdu odpověd tady -)

          0 0
        • Dan.45  

          kamarád(soused) ho má obutej na předku i zadku, je to plášt s neskutečně velkým vzorkem, v terénu klobou dolu, drží jako přibitej ale na silnici hučí a to doopravdy hodně a je pomalý

          0 0
      • Trainman  

        „Kamarád co vozí provařenou kombinaci NN/RR ve verzi EVO se bojí zajet do pořádného terénu aby nemusel zase měnit duši. Letos už píchl snad 10×. Doporučuje tuto kombinci pro všechny méně zručné, kteří potřebují potrénovat výměnu duše při defektu.“ Na téhle kombinaci 1500 km otevřeného terénu Brd, Šumavy + závodů a bez defektu :-)

        0 0
        • Premik  

          no bude to i o šikovnosti, ale taky o štěstí – doufám, že tě neopustí. -)

          0 0
      • MlokCZ  

        http://www.bike-components.de/…ll-2010.html

        http://www.bike-components.de/…ll-2010.html

        To jen k těm 12 stovkám. NN double defense za 900Kč, RR za 950Kč.

        A to pravděpodobně nebudou v těch odkazech ani ještě nejlevnější co se dají sehnat.

        0 0
        • Premik  

          s poštovným budeš na českých cenách, to bys toho musel vzít víc.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to je jasné, že nebudu objednávat jeden kus pláště a vezmu jich více (malá objednávka se nevyplatí ani v ČR, proč zbytečně platit poštovné i když nižší). To beru tak nějak jako samozřejmost. A případně vzít pro více lidí ještě větší objednávku také není problém.

            A kdo by nutně musel brát toho méně, tak bike24, tam je poštovné jen 6euro (a žádný poplatek za platbu kartou jako na bike-components), i když zase některé pláště nepatrně dražší než na bike-components.

            http://www.bike24.com/1.php…

            Ralph DD za 1000Kč (NN to samé).

            Pod 1000Kč se ale dají někdy sehnat i v ČR, např. bych zkusil hnoje.

            0 0
      • bagr  

        Vono taky zalezi na tom kdo na tom jezdi a jak jezdi.U nekterejch lidi kdyz vidim styl jejich jizdy a jeste kolik vazi tak by to plast nevydrzel at by byl jakejkoliv.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tohle nesjedeš :-)

          0 0
          • roud  

            protože na tomhle se nedá normálně jezdit ;o]

            0 0
            • DaSnail  

              normálne ne, je to plášť do terénu, že ;o)

              0 0
              • Palec  

                Aaa WTB Weirwolf. Daji se sjet, ale da to zabrat:D

                Ty jsem vozil na starem kole vpredu i vzadu cele 3 roky (cca 7000km pri prehozeni predniho do zadu).

                Klady:

                +Neskutecny zaber, tohle je proste traktor..

                +Za celou dobu provozu bez defektu!

                Zapory:

                • pojem valivy odpor dostatecne nevystihuje jejich neochotu se odvalovat poasfaltu. S tim je spojena mozna jejich dalsi vyhoda. Na cyklostezkach se minestalo, ze bych na sebe musel nejak upozornovat, stacilo mit tyhle plasteneprehustene a znelo to jako kdyz jede vojensky gaz:)

                Oproti nim se mi ted zda, ze na RaRa jezdim zadarmo.

                0 0
                • DaSnail  

                  tak na tom plášti vidíš už zo vzdialenosti 30+metrov že to asfaltový rýchlik nebude. takže it's not a bug, it's a feature 8o)

                  vozím verziu LT 29×2,55 má nižší dezén, na asfalt a ľahší terén príjemný univerzál. zatial spokojnosť veliká.

                  0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Dan.45  

            obul jsem ho po proríznnutí 2týdnu starýho Racing Ralpha(neměl ani 400 :( ), mám to obutý na zadku, po 3tkm je odvařenej(tk 1t vydrží) a povím že na cestě docela slušnej a v terénu to je z obrazku jasný, mimojiné bez defektu !!

            0 0
        • capis  

          A také KDE jezdí.

          0 0
      • DaSnail  

        tak keď vozíš duše a dobre trafíš trn, tak je defekt bez ohľadu na typ plášťa. pichnúť sa dá aj 1300g plášt s 300g dušou.

        keď jazdíš spíš po silnici tak pozri nejaké švalby s tou kaučukovou vrstvou, tá by to mala hodne eliminovať.

        konečné řešení máš v poslednej vete… 8o)

        0 0
        • MlokCZ  

          Trn může píchnout jakýkoliv plášť, ale pravděpodobnost s odolnějšími plášti je mnohem menší.

          Ještě s dušemi kdysi na obyč verzi RR (ještě starý vzorek) i 10–12 trnů ročně. Na SS alpencross za skoro stejné kilometry (oboje několik tisíc) trn žádný.

          Loňská Korsika, kde sice skoro celé asfalt, ale i tam je na kraji silnic trnů spousta a to pěkně agresivních. Většina účastníků (byl to zájezd) defektů větší množství, v partě všichni kromě mě jeli na double defense verzích (různých Schwalbe), všichni po jednom trnu. Na UST jsem pak měl trnů asi 5 (vše zacelilo tmel a byl to odhad dle kontroly po akci doma při doplňování tmelu).

          Tedy rozhodně to není bez ohledu na typ pláště, u odolnější plášťů se menší trny třeba zlomí. Stejný trn by nějakou šlupku plášť už píchnul.

          0 0
          • DaSnail  

            je pravda, že keby boli obuté nejaké 400+g plášte a ultralajt duše tak by asi ten trn neprešiel len jeden ale hodne viac.

            chcel som tým len povedať že ani hodne hrubý plášť a duša nedokážu vylúčiť riziko defektu tohoto typu

            0 0
        • Rychlej turista  

          Na asfalt to chce tvrdou gumu protože do měkké se snáz zavrtají kamínky. I tak to chce kontrolovat. V terému se nedrží, ale na asfaltu se přilepí a prokousává dovnitř.

          0 0
      • mark008  

        Nemas na mna ja som ho uz prepihol 12 krat.

        0 0
        • MavasH  

          Tak to se mám teda na co těšit :D

          Sám mám na kombinaci NN/RR najeto necelých 1200km, jednou jsem cvaknul (není chyba pláště) a 5× defektil. Na druhou stranu ale musím dodat, že jsem ty defekty chytl během dvou 80km vyjížděk v okolí Mušova, Lednice a Mikulova, kde je asi hodně akátů a jinýho ostnatýho svinstva. Jen 2 z těch 5ti defektů jsem lepil na trati, zbytek ušel až do druhýho dne. Z toho vyplývá, že to byly opravdu mrňavý díry – tomu ale určitě přispělo i to, že jezdím XXLight duše od Schwalbe. A pocit je to opravdu suprovej, když chce čék ráno sednout na kolo a obě kola prázdný… :D

          0 0
    • Majan  

      Já měl se SmartSamy stejně špatnou zkušenost. Ani jsem je nedojezdil. Pak jsem zkusil Nanoraptory. Jízdně dost dobré, ale defektil jsem sice méně, ale také. Teď jezdím Maxxis Crossmark a jsou to zatím nejlepší pláště. Zatím nebyl jedinný defekt a to i při kolovandru na polotěžko. Také jízdně max. spokojenost (nejezdím ale žádnou divočinu).

      0 0
    • Bangladežo  

      Tak teď nevím, co by bylo lepší. Líbí se mi Continental Race king, jen si říkám, jestli se jeho hmotnost neprojeví v odolnosti. U pláště Maxxis Crossmark se odolnosti tak nebojim, ale nevím jestli by oba obstály třeba v mokru na kořenech. Mokra se obávám i u Michellinu XC DRY, ale zase XC A.T. mi přijde na zpevněnej povrch jako drncák. O Kendě Karmě netuším, co si mám myslet, nějak mě nezaujala, ale všichni, kdo ji maj, si ji pochvalujou.

      0 0
      • prvniodkonce  

        Ta hmotnost u tech racekingu je docela vysoka (ja je kvuli vysoky hmotnosti zavrhnul jako zavodni plaste), cca 500g plast uz neco vydrzi, pokud neberu v potaz tu supersonic verzi. Jeste zkoukni hutchinson python, me se sice nelibi, ale taky by to mohlo byt reseni.

        0 0
    • killme  

      zapomel jsi Rubenu… ta by tvym narokum na vydrz a „bez defektu“ vyhovovala nejlepe, stare top verze plastu se 127tpi a poradnou gumou vydrzi dost, Charybdis 127tpi, 600g, 500kc

      0 0
    • Automat_1  

      Včera jsem vyměnil SmartSamy(2.1) za Racekingy(2.2) v drátových verzích. Neřeknu ti nic o výdrži, ale co se týče jízdy, tak se mi jelo mnohem líp po silnici a zpevněných cestách-ať už šlo o rychlost, záběr, ticho, ale i pohodlí. Záběr v lese byl taky o mnoho lepší(nutno dodat-než na sjetém SS), ale dost mi podjížděl v zatáčkách. Po pár desítkách kilometrech jsem spokojenější, než s SS, uvidíme co výdrž. Kvůli výdrži už jsem nechtěl Schwalbe.

      0 0
    • mc.loki  

      mountain king! a budeš king :)

      0 0
      • Chiron  

        :D Ale on chtěl něco s hustším středem. MK je přesný opak, na cestě zrovna extra nejede, i když to není úplně nejhorší, ale i tak je pomalý. Je dost hlučný a ubývá celkem rychle. Mě mizí pomalu před očima, i když ho teď mám jen na předku.

        Problém je, že požadavek hustý rychlý vzorek a mokré kořeny nejde moc dohromady.

        0 0
        • mc.loki  

          mně to naprosto vyhovuje. ten valivej zvuk mě strašně uklidňuje. navíc nepotřebuju ani moc halekat – ZLEVA!, když valím každý den do práce po cyklostezce, dávno předtím, než začnu pněkoho předjíždět, dotyčný se ohlíží, co to jede za bagr :)

          co se týče výdrže, jsem spokojenej. mám ho dva měsíce, najeto cca 1,5 tis a budu teprv teď otáčet ze zadního na přední. :)

          0 0
          • Rychlej turista  

            To neděláš dobře. Dopředu se vždy dává nový plášť. A když už prohazuješ, tak dozadu se dává přední a na přední nový. Proto vždy kupuji tři pláště, pokud dávám na obě kola stený.

            0 0
        • Bangladežo  

          To je přesně ono – ta nesourodost mi dělá potíže. Když jedu sám, volim radši terén, ale stejně se do něj musim nějak dostat a bohužel jinak než po silnici to nejde – o to víc z ní chci rychle vypadnout. A pak ještě nejezdim vždy s takovejma, který terén rádi.

          0 0
        • o.1  

          Ked porovnam s kenda karma, smart sam, python, fast track, crosmark, tak sa mi zda ze MK ide po asfalte uplne rovnako ak nie aj lepsie, pricom v terene je to neporovnatelne, hucanie nema ziadny suvis s rychlostou. Akurat maju oproti ostatnym jednu vlastnost ze po asfalte idu lepse ked su meksie ako tvrde, co je podla mna vyhoda.

          0 0
    • jIrI___  

      Maxxis, nejlepší poměr cena/výdrž/odol­nost.

      0 0
    • Bangladežo  

      Každopádně díky za příspěvky, hodně mi pomáhaj při rozhodování :)

      0 0
    • ALEX007  

      když tak se přiživím… co byste doporučili na kratší výjezdy, ne moc ohled na výdrž a defekty, to já mám menší výdrž než plášt, ale aby mountain bike byl co nejrychlejši , malý valivý odpor..tj pár desitek km na asfaltu, max 20% túry na kamínkové ceste v lese (ale zpevnene, žádny humus), aby mně přesun k lesnimu terenu po asfaltu tak nesral (přičemž ten lesní teren je rovnej, nejde mi o kořeny)

      negramařím, ale zase bych chtěl něco kvalitního, závodní gramy to mít vubec nemusí, díky

      0 0
      • roud  

        Schwalbe furious fred…

        0 0
      • Automat_1  

        Maxxis Wormdrive

        0 0
        • jIrI___  

          Ten je do určitého stupně sjetí pomalejší než třeba Crossmark.

          0 0
          • biker jura  

            vyzkoušel bych aspena nebo monoraila, ty jsou prý ješte o neco rychlejší než crossmarky.

            0 0
            • jIrI___  

              Monorail vypadá zajímavě, nad tím jsem na zadek už kdysi uvažoval.

              0 0
              • biker jura  

                ty dva plaste co pisu vozi meridáci uplne nejvíc. monoraily dokonce v mokru a lehčím blátě, např hermida letos v houffalize ho měl i na obou kolech

                0 0
        • roud  

          Hehe tak tomu bych se obloukem vyhnul měl jsem možnost ho kdysi jezdit a oproti fredu je to opravdu neskutečně línej plášť…

          0 0
          • Automat_1  

            Mě přijde teda hroznej, ale zdá se mi, že jede. Pravda, že jsem ho měl ještě na pevný meridě a zkušenosti jenom s plášti Ritchey- a proti těm to jelo.

            0 0
        • Ricci  

          Wormdrive je super,viac defektov som este nikdy nemal,ako ked som ho puzival,velky valivy odpor,v terene nedrzal,tazky ako svina a kazdu druhu jazdu defekt…

          0 0
      • DaSnail  

        napr.

        alebo klasika nanoraptor

        0 0
      • prvniodkonce  

        geax barro race nebo tezke ritchey speedmax

        0 0
    • burrowingrodent  

      Neviem ci som nejaka anomalia, ale na Smart Samoch mam zatial 4000km bez jedineho defektu :)

      0 0
      • Bangladežo  

        Co se zrovna mýho případu týče, tak si nemyslim, že by byly tak extrémně špatný. Jen jim nesvědčí nejspíš ty úseky po tvrdym podkladu. Ale stále si řikám, že musej existovat takový, aby ty defekty neměly tak často a vyhovovaly mi asoň zčásti.

        0 0
    • zapl  

      Michelin xc dry2 – 3000km bez defektu a na mokru to zas tak hrozný není.

      0 0
      • prvniodkonce  

        Na suchu jsou perfektni i do zatácek, slabina je akorat hodne sypky povrch, ale v bahne je to prakticky jako slick. Ale jako univerzal to nejsou spatne plaste.

        0 0
        • jIrI___  

          Na bahnu mě na zadním kole mile překvapily. Holt ještě když mají takový miniaturní a nízký vzorek. Po rozblácené louce, kde ostatní tlačili, jsem jel v podstatě bez problémů a nějakých velkých prokluzování kola. Připadalo mi, že XC Dry 2 zabíral líp než Crossmark. Ale zamozřejmě žádná výhra do bahna tenhle plášť není :)

          0 0
      • maajkee  

        já na nich mám 1500 a taky bez problémů, teď jsem je ale sundal a zkouším racekingy, zatím první zjištění že jsou rychlejší a pohodlnější, uvidím až bude tochu bláta jak se budou chovat, xc dry jsou v blátě celkem v pohodě, na to jakej maj vzorek, kdyžtak je tam pak zase hodím zpátky :)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.