• thomasx2016

    Zdravim,

    Potřebuji poradit s pláštěmi na 27,5 palcove kola ,už delší dobu použivam nějake ty btwin pláště ,ktere mi sotva vydrži okolo tisicovky km (hlavně na zadním kole) až 1500km než se začnou projevovat defekty (zadní kolo) – nevim jestli to neni i tim že to nefoukam tak jak bych měl dle vyrobce na správny tlak ,tak jestli by mi někdo nemohl poradit s výběrem pláštu resp s rychlejšim vzorek do smíšeneho terénu.

    Co třeba tyhle https://www.decathlon.cz/…8371307.html od michelinu ?

    předem děkuji za rady

    0 0
    • novas752  

      Za mě Schwalbe Smart Sam Performance 2,25. Se studentskou slevou je vidim za 635Kč/ks.

      Vozil a na zimáku stále vozím jejich starší verzi vzorku – viz kolo co mám v profilu. Po silnici jedou slušně (170km 80% asfalt za den neni problém), ve spíše suchém terénu drží pěkně, jsou sice těžší, ale jsou odolné a vydrží. Mě ta předchozí verze vydržela cca 3000km vzadu a 6000km vepředu, defektil jsem asi tak jednou za životnost pláště i když se pohybuji v terénech s ostrýma kamenama, větvema pichlavých křovin a tak.

      0 0
    • tomas.nov8  

      Vzal bych základní kevlarový X-Kingy a ještě pár korun možná ušetříš. Nebo ještě líp – klidně na předek X-King a zadek Race King.

      Ale je takovejch alternativ, že každý ti tady poradíme to své. Ale věřim, že každá volba asi bude lepší, než nějaké ty základní osazené z Decathlonu.

      0 0
    • thomasx2016  

      Stále nevím jaké plášte si koupit aby to byl rychly vzorek a zároven i idealni do terenu ,tak bych jsem se chtěl zeptat ,jestli nemá tu někdo nahodou zkušenosti s vyrobcem Continental?Uvažuju že bych si koupil tyto https://www.koloshop.cz/…st-drat.html misto stavajici btwin pláštu 27,5× 2,20

      0 0
      • motacek  

        Největší univerzál od Conti je Xking (CrossKing). V případě, že chceš něco hladšího, tak RaceKing.

        0 0
        • ememem1  

          on ale chce nieco co vydrzi, to XK urcite neni.

          0 0
          • motacek  

            Co si představuješ pod pojmem vydrží? Můj má 4kkm na zadním kole …

            0 0
        • thomasx2016  

          aha,tak já potřebuji co je do ceny max 700korun za jeden kus jako je jasné ,že to nevydrži životnost obvzlášt to zadní kolo ,ale aby to vydrželo co nejdéle a bylo to zárověn idealni do terenu a i rychlé .

          0 0
          • thomasx2016  

            Co třeba tohle: https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html ?

            0 0
          • novas752  

            Vis co to je utopie? :) Levne, rychle, dobre v terenu, odolne… dokonala utopie.

            0 0
            • thomasx2016  

              Tak já chci nějaky kompromis, aby to bylo nějak vyvažene a nebyl to zas pomaly vzorek na plášti .

              0 0
          • FilipVM  

            Z levnějších plášťů za mě asi race king nebo x king v performance, případně https://m.cycology.cz/…t-r-p578126/

            0 0
          • nomecz  

            využil bych akci a za pár korun nakoupil pořádné pláště

            třeba

            https://www.bike-components.de/…ifen-p62046/

            na drátové xkingy, SmartSamy a podobne hruzy se vybodl

            0 0
            • BikeClubKovacek  

              Jednoznacne Smart Sam Plus !!! Vsechny atributy splnuje na jednicku…jedina nevyhoda je,ze sou tezsi…

              0 0
              •  

                těch nevýhod je poněkud více, modří vědí

                0 0
                • novas752  

                  A jake?

                  Jede slusne, v terenu na suchu drzi slusne, je odolny a vydrzi dlouho.

                  Nevyhody: je tezky. Snad horsi odbahnovani, jinak me nic nenapada.

                  0 0
                  •  

                    mlok ti to nejednou vysvětloval a nejen tobě, v historii jistě dohledáš

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      V tomhle případě se ale jedná ještě o verzi s green guardem, ta je ještě někde úplně jinde v tom jak má špatné vlastnosti (kromě vynikající odolnosti).

                      0 0
                    • novas752  

                      Ja sem na normalnich Smart Samech ujel asi 12 000km (2 predni, 3 zadni), tak docela vim jak se chovaj. ;)

                      S tou antidefekt vrstvou pojedou trochu hur ale budou odolny jak sjezdovy plaste.

                      0 0
                      • ememem1  

                        ako FF to neni ale tiez by som povedal ze to jak idu alebo nejdu sa trocha prehana obzvlast na ten ucel co to zakladatel chce a kolko je ochotny investovat do pomeru cena/vykon/vydrz. tiez som svojho casu jazdil take kombo (volali to alpenX), FA vpredu, SS vzdau, oboje v DD uprave. bolo to neznicitlene, naprosto porovnatelne s UST a zas ze by to neslo vobec…co ja viem, presiel som na tom dva krat alpy a valivy odpor bola ta posledna brzda, dokonca som na tom dal zopar dlhych maratonov typu sudety, salzka a pod.

                        ako pravda je, ze ten green guard je uz trocha ulet, to by som uz nebral a imho je to primarne urcene na ebiky.

                        0 0
                      • BikeClubKovacek  

                        Ja to posoudit mohu a ver,ze hur pojedes ,ale zdaleka ne o tolik jak by si jeden mohl myslet… :-) To Plus neni takova brzda…Mel jsem i Racing Ralph…rychly jako prase,ale hned defekt byt to byl Performance.Koupil jsem ted Rocket Rona Speedgrip na predni a cekam od nej zazraky byt tam uz je to jinde financne…

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Nevím jak moc by mohl být nový vzorek slušnější, ale starý nejel a to byl obyč verze.

                    Smart Sam plus jede ještě hůře než obyč verze SS, díky té ochraně proti defektům je i méně podajný, tzn. o to hůře drží a i je o to méně pohodlný (je to vážně bída u plášťů s green guardem). A těžký je jako prase, 29×2,25" s hmotnéstí 1,1kg, to už je opravdu úlet na XC plášť.

                    Hodnocení rychlosti co uvádí Schwalbe jim vždy sedí docela dobře a i odpovídá měřením. Tedy SS Plus je ještěš pomalejší než NN ve speedgrip směsi.

                    Jediné pozitivum je ta odolnost, která ale má smysl (tahle konkrétní ochrana), tak leda při použití s duší. A životnost bude tedy také velmi dobrá, o to delší bude po nasazení utrpení…

                    Vůbec mi nenapadá k čemu je takový plášť dobrý. Green guard by se dal možná na expediční kolo, ale tam bych si zase už nevybral tenhle vzorek a vzal jiný plášť s green guardem.

                    Mimo expedice bych vůbec o plášti (jakémkoliv) s green guardem ani nezauvažoval.

                    0 0
                    •  

                      +1, jednu oblast kde je ta pomyslná výdrž dobrá, že je čím dál častěji osazují výrobci elektrokol

                      0 0
                • BikeClubKovacek  

                  Taky tam uplne nevidim u plaste do 750,– ci kolik je ten rozpocet lepsi variantu…jasne ! Je tezsi,ale co vic…? V pomeru cena/vykon si troufam rict,ze neni lepsi volby…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Naopak bych řekl, že snad hůře vybrat ani nepůjde, pokud to nechce na specifické účely typu expedice.

                    0 0
                  • nomecz  

                    Nejede, nedrzi, jedine + je ta vydrz ktera to ale zdaleka nekompenzuje . Nechapu proc mu to furt cpete kdyz za cca 350 kc koupi gumu ktera je vlastnostma o parnik jinde …

                    0 0
                    • novas752  

                      Napriklad?

                      0 0
                      • nomecz  

                        Muj odkaz o 10 postu hore …

                        0 0
                        • ememem1  

                          by ma docela zaujimal realny rozdiel medzi nimi a tymi smart sam, kolko mas na tom najazdene?

                          0 0
                          • nomecz  

                            SmartSam sel dolu po asi 200 km protoze se na tom fakt v terenu jezdit nedalo. Nevidim duvod jezdit na necem co mi absolutne nevyhovuje

                            0 0
                    •  

                      +1, to už raději Rubenu

                      0 0
              • martin_bakov  

                Na dojizdeni do prace kde na 20 jizd mam v prumeru 2 defekty budou ty Smart samy sakra dobry, drobna sotolina ve sjezdu je svinstvo.

                0 0
          • scota  

            Maxxis Ardent Exo

            https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

            0 0
    • team_daddy  

      Uz tu jednou zaznel Crossmark a za sebe ho muzu doporucit s jedinou vyhradou a to sirka. Ve 2,1 ma 52mm a pusobi to neduzive. Priste si ho koupim ve 2,25. Samozrejme sem si vedom limitu, ale pokud se tazatel pta tak, jak se pta, pak nevidim problem. V jednosmes verzi velmi dobra vydrz.

      0 0
    • thomasx2016  

      Tak děkuji všem za radu jsem jsi teda koupil ty Continental X-King 27,5×2,2 jak mi tu pár lidi radilo ,ktere jsem už vyzkoušel a celkem to je rychly vzorek až na tu jizdu po bahně kde to je pomalejší ,ale to mi až tak nevadi stejnak po něm furt nejezdim . Těd aby to vydrželo déle ,než předchozi pláště co jsem měl za ty penize

      0 0
    • thomasx2016  

      At nemusim zbytecne zakladat dalsi tema zeptam se zde ohledne plastu co mam na kole novym za ani ne 450km jsem pichnul dvakrat jako vcera i dnes v terenu to vydrzelo az dnes skoro doma ve meste jsem pichnul jiz po druhe to jsou ty schwalbe nejlevnejsi az takhle nekvalitni ? Jinak jako mam v zaloze sotva jete kvalitni continental ,ale chci vtom mit jasno

      jeste dodam ze,malo nafoukane nebylo a vzdycky to odneslo zadni kolo

      PS: zrovna pisu z mobilu ,omlouvam se za chyby pripadne

      0 0
      • novas752  

        To bude mozna tim ze malo nafoukane nebylo. :) Kdyby bylo mekci, plast by mel tendenci se kolem ostre hrany „obalit“ a nenapichl se (tolik).

        Levnejsi Schwalbe mivaj ochranu behounu celkem slusnou – tlusta vrstva gumy pripadne i nejaka protidefektova vrstva. To „kvalitni“ plaste jsou na defekt i nachylnejsi, obzvlast ty hodne lehke. Ale nepises co to je zac, tak tezko rict.

        0 0
        • thomasx2016  

          chapu tem plášt =pláště Schwalbe Smart Sam drát 27,5" 54–584 neni skoro vubec sjety ,tak to budu muset jeste zkusit se snizovanim tlaku jsem totiz predtim mel na vahu 80kg predni plast okolo 1,6baru a zadni okolo 1,8baru i tak nepomohlo tak jsem prifoukal tak ja nevim zdali jeste zkusit s mnohem nizsi tlakem o nejakych 0,2–0,3bar

          0 0
          • novas752  

            Smart Sam Performance s tim starym kosočtvercovym vzorkem jsem jezdil a defekt jsem měl jednou za cca 3000km tak asi smůla. To je podle mě jeden z odolnějších levnejch plášťů. Na mnohem dražšim i terénějšim Nobby Nic Evo Snake Skin TLE jsem měl defekt každejch cca 1000km. Vozil jsem to 1,6 a 1,8 baru na tehdy 70kg, míň už se to žvejkalo nebo jsem procvakával.

            0 0
            • thomasx2016  

              aha jeste teda zkusim nizsi tlak jinak asi budu muset nahodit ty continental xking race ktere jsou kvalitnejsi a mam na nich ze stareho kola najezdeno okolo tisicovky

              jsem myslel ze ty schwalbe mi vydrzi aspon 2kkm ,ale asi ne no

              0 0
        • thomasx2016  

          měl bych jeden dotaz nemůže to náhodou souviset s délkou představce že ta vaha tak trochu vyssi na zadnim kole jelikož jestě nemám tak uplně doladeny představec (rozdil okolo 10–15mm) i když to je asi blbost že a to bych pichnul častěji

          0 0
          • novas752  

            Jistý vliv tam je ale řekl bych zanedbatelný. Navíc při jízdě do kopce je skoro všechna vzadu, při ostrym brždění z kopce zase skoro všechna na přednim…

            0 0
            • thomasx2016  

              aha tak to mužu rovnou vyloučit ,když jednou se mi to stalo z kopce a po druhe na rovince na zadním kole, timpadem jestě zkusit nizsi tlaky

              0 0
              • novas752  

                To už je zbytečný, to zase začneš procvakávat a to je ještě horší. Místo jedný díry 2–4. :)

                Řešenim je přejít na bezduše, ale na to jsou potřeba vhodný ráfly a pláště, který obvykle nejsou tak levný.

                0 0
              • MlokCZ  

                Jak už bylo napsáno, ještě nižší tlaky nic nevyřeší. Foukáš už dostatečně málo. Naopak pokud bys jezdil opravdu terén a ne jen jako bába s núší, tak jsou to tlaky na duších nepoužitelné (pro duše moc nízké), protože budeš permanentně cvakat.

                Konkrétně ty pláště nejsou nijak extra velké šlupky (tedy odolnost není špatná). Jiným pláštěm s vyjímkou těch zmíněných Marathonu Plus nebo jiných se speciální ochranou proti píchnutí si na malé defekty typu trn nijak nepomůžeš.

                Pokud jde o Contíky, tak třeba s Race sport verzí by to mohlo být jedině o dost horší, to jsou třeba tenké šlupky. Levnější performance Contíky (odolnější běhoun než Race sport verze) na tom budou dost podobně jako ten Smart Sam.

                0 0
                • thomasx2016  

                  chápu ,u mě to muselo být něco velkeho že to jak jsem pichnul 2× že se to hned vyfouklo ,ale tak pokud tem plášt jestě neni skoro jety ani tak se to dá jestě zachranit zaplatou na plášti popřipadě dočasně nebo ne ? Se radši ptám

                  0 0
                  • thomasx2016  

                    tak uvidim no davam těm pláštum jestě šanci když to neni sjete a nebyla to zas velka dira na duši

                    0 0
      • MlokCZ  

        Jako první je třeba si uvědomit, že píchnutí s malou dírkou o velmi ostrý předmět (např. trn) je naprosto běžný jev a propíchne to téměř každý plášť. A je to vždy jen o náhodě jestli zrovna něco takového potkáš.

        Při použití duší proti tomuto typu defektů trochu pomůže extra odolný běhoun, ale ani ten to úplně nezachrání. A ten současně znamená méně poddajný plášť a důsledkem je výrazně nižší pohodlí a horší grip. A může to mít i znatelný negativní vliv na valivý odpor (ale někdy ani tolik nemusí, starší provedení Contíků protection bylo hodně tuhé, pohodlí a grip byl horší, ale valivý odpor byl téměř stejný).

        Více pak pomohou jen speciální ochrany jako mají některé Schwalbe Marathon (třeba verze Plus). To je ale zase vhodné tak akorát na dálkovou turistiku. Je to těžké a do terénu to zase nemá vůbec dobré vlastnosti. Valivý odpor už u toho dokázali aspoň trochu vyřešit, už ho to navyšuje jen trochu.

        A pro představu, jak to vypadalo, když bylo těch příležitostí s trny hodně. Byl jsem na dvou takových akcích a to Korsika a Sardine:

        • defektů za 9 dní ježdění bylo průměrně na účastníka cca 8, s největší smůlou někdo měl i 15 defektů
        • pláště s pořádnou ochranou běhounu na tom byly lépe, kolem 2–3 defektů
        • já a manželka jsme byli jediní, kdo byl na obou akcích bez jediného defektu, protože bezduše (a před akcí doplněný nový tmel), tenkrát (už dost let zpět) u běžných turistů bezduše ještě nikdo nejezdil, tak je tam nikdo jiný z celého zájezdu neměl

        Pak tu jsou cvaknutí, což bude vždy problém při ježdění s duší v terénu. Tomu se vyhneš jen buď přefoukáním (a pak se to chová úplně na h…o) nebo v terénu, kde to potenciálně hrozí jezdit extra pomalu.

        To zase řeší bezduše i když samozřejmě jen do určité míry, v extrému cvakneš i plášť (ale to už je pak o vhodném tlaku a výběru pláště, přefouknuté to být už nemusí).

        A pak jsou tu větší defekty jako říznutí boků, proražení (velká díra) běhounu od šutry nebo vzpříčeného ostrého klacku. Tam to ani bezduše nezachrání (hodně velkou díru tmel nepobere a i u bezduší je to nutné pak nějak pořešit knotem, apod.).

        V tomhle posledním případě je to ale hodně o vhodném výběru pláště pro daný styl jezdce a typ terénu co jezdí. Při vhodném výběru by defektů tohoto typu mělo být opravdu minimálně.

        0 0
    • thomasx2016  

      Ať nemusím zakladat nové vlákno tak se zeptám zde, co myslite je vhodné jestě použivat,když plášt trochu praska po obvodu avšak vzorek uprostřed je jestě pár mm viz foto ? Jinak ty pláště maji zasebou zhruba 2900km a zatim žádny defekt

      0 0
      • Hawkins  

        Dojel bych ho bez obav..

        0 0
      • theedge  

        Heh co na tom chces dojizdet. Vzdyt je to uplne sjety na sr*cku. S timhle chces jezdit v terenu? To je tak maximalne za roh do hospody.

        0 0
      • novas752  

        Poškození na boku bez obav, ale sjetý až až je už teď.

        0 0
    • thomasx2016  

      Zdravím,

      Abych nezákladal nový topic,tak se zeptám zde,dá se sehnat nahrada za temto plášt Continental X-King 27,5×2,2 kevlar s podobnými parametry? Protože co jsem se tak dival ,tak už se nedá ani koupit max v jednom eshope kde to maji za přiliš vysokou cenu přes 1300 ,tolik jsem neplatil ani tekrát kdy mě jeden pár pláštu(2) stal tisicovku sotva.PS: Cena max 600kč ± za jeden

      Díky

      0 0
    • koldas  

      Specialized fast trak… Se tu hodně doporučuje…

      0 0
    • unitak  

      Ahoj všem,

      Pár let jsem nějak neměl čas na kolo a konečně se mu můžu opět věnovat. Každopádně jsem dříve vozil Nobby Nic 26×2,25 performance verzi. Vzhledem k tomu, že už trochu střely a vzorek není nic moc, tak budu kupovat nové pláště.

      Vzorek NN mi vyhovoval, dalo se s tím něco ujet po cyklostezce a pak i v lehkém terénu / hřebenovky to bylo OK. Většinou jezdím kombinaci stezky – spíše bokem po hlíně / traily… + Beskydy – hřebenovky.

      Co byste doporučili aktuálně? Cena tak do 1000Kč / ks max.

      Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.