CO si myslite o Magure HS33?
CO si myslite o Magure HS33?
draha, komplikovana na nastavenie, nici ram, vidlu, rafky, tazka atd… vyhody neviem.
Jak dlouho jsi ji jezdil?
Co bys chtel od cloveka co brzdi podrazkou :)
kecy!
Tak jsem si vzpomněl na nevýhodu – nové vidle jsou bez navářek.
Výborná brzda, akorát náhradní díly se v ČR hůř shánějí. Nastavení jednoduché, výměnu kapaliny mi dělají v servisu.
Náhradní díly se lehce shánějí v obchůdku (garáži J. Dreslera, v Praze, tuším BunnyShop se to jmenuje… je to i na webu
No, urval jsem brzdovou páku (komplet vč. objímky), nabídli mi nějakou za 2700. Koupil jsem to v Irsku, vyšla mě na 60EUR.
Samotnou páčku jsem taky kdysi sháněl, neměli (teď koukám, že už tam mají náhradní páky alespoň pro nové modely). .
Má tam ale narážecí koncovky na trubičky a různé drobné díly, kdyby sis to chtěl dělat sám.
Špalíky doporučuju original, červený. Černý jsou taky OK.
A včil si vyber :o)
Jezdím to od letoška – zatím super (oproti V) i v blátě velice dobrá, super modulace. Je pravda že se pod ní docela prohýbá vidlice a rám, ale na funkci to asi nemá větší vliv, ostatně dá se tam přidat podkova. Jo model EVO 2 – 2005 se nastavuje vejice snadno…
jo to EVO2 půjde asi dobře… ale nastavit moje HS11 z roku 2004 je docela běs…
rozhodne lepsi nez vecko, spolehlivost taky slusna. kamarad je ma a rika ze pujdou z kola a da kotouce, protoze mu vadi nutnost brzdu „rozlozit“ aby mohl vyndat kolo a opotrebovavani rafku. osobne si myslim, ze pokud nejsi trialista, tak kotouc bude lepsi a pokud mas na kotouc pripraveny kola, tak i levnejsi.
Kvůli tomu je tam rychloupínák. Podkova se právě kvůli tomu šroubuje jen na jedné straně.
ja vim, ale porad je to oproti V a kotoucum dost slozity.
no počkat… já to mám vyřešený tak, že oddělám rychloupínák a na druhé straně je ta brzda jenom nasazená na hlavičce imbusu, o který se zapírá při zabrždění http://srandisti.wz.cz/brzda2.JPG
Ne brzda, ale podkova ;) Vpravo je brzda na upínáku + podkova na šroubu, vlevo je brzda napevno + podkova navolno.
No pokud nemáš rám na kotouč a nechceš se ho zbavit, nebo seš trialista mají význam jinak asi ne. Jinak mají slušný potencionál na destrukci rámu (roztáhnou vidlici) nebo zmáčknutí ráfku.
O složitější montáži nastavení nemluvě
Zase ale oproti kotočovkám neškrtají a nevydávají jiné šílené zvuky, nastavíš je jen jednou a pak už jen měníš špalky (a ráfky :)) Poškození rámu je diskutabilní – kotoč ti zase udělá z vidle chůdy, nebo alepoň vakl…
No, já jsem tady asi jeden z mála, co přešel od kotoučů (Novela, Julie) zpět k Véčkům (XT) a po přečtení příspěvků kolik lidí odrovnalo kotouče na Drásalovi už v kotoučích moc výhod nevidím (spíše převažují nevýhody).U mě by další brzdy mohly být právě HS33-vyzkoušel jsem si je velice krátce,byl jsem překvapen k mé spokojenosti jak dobře to brzdí.To? můj subjektivní názor. Ahoj
ale HS 33 brzdej hur nez kotouce (kvalitni, tedy zadny novely a julie), vazej stejne jako kotoucovky, spalky muzes taky oddelat za zavod (a k tomu i rafek), cena je jak u kotoucu. proste se mi zda, ze tyhle brzdy genialnim zpusobem kombinuji nevyhody vsech dostupnych brzdnych systemu. to radsi klasicky V nebo kotouc.
Abys jim zase nekrivdil, tak maji lehke ovladani, nepropruzuje lanko, vedeni je takrka bezudrzbove, spalky se sjizdeji rovnomerne… ;)
to jo, to beru, ale porad to brzdi kusem gumy soupajicim se po rafku. jejich doba je uz pryc.
Zdání je naprd, většina lidí co je má na ně nedá dopustit. Hmotnostně to bude asi lehčí – chybí ocelovej kotouč. Kotoučovky asi brzdí víc, to jó ale na XC to stačí… Cenově se ale na stejnou úroveň (cca4,5tis)dostaly i disky Deore. Zajímavý je že se tyhle brzdy dělají snad už 10 let bez velkých změn … že by byli ty němčouři takový konzervativci?? Ještě jedna výhoda červeným kolečkem si nastavíš vzdálenost špalků od ráfku za jízdy.
nejde o zdani. ja na nich jezdil (kratce). brzdej a na XC to staci, ale seredne bych se rozmejslel jestli kdyz uz hydrauliku na kolo, jestli nebude za stejny penize lepsi poridit kotouce, ktery nenicej rafek a brzdej za kazdych podminek. i kdyby HS33 byly nejlepsi rafkovy brzdy (coz asi i jsou), porad to jsou rafkovy brzdy se vsema negativama co k tomu patrej. rozdil v hmotnosti mezi HS 33 a 525 je cca 80 gramu. stelovani vzdalenosti spalku je fajn vec, pokud mas treba v prdeli rafek – to ti ale s kotoucem nevadi.
Jó souhlas, dneska je to fakt na zvážení, co koupit, ty Deorka jsou cenově na stjeno. U mě tenkrát rozdla cena (hlavně vícenáklady – náby…) Jen mě na kotoučích vadí to šrtání…přeci jen jezdím i do kopce:)
skrtani je otazka serizeni a konkretnich brzd. zadna tragedie. myslim si ze se 160 kotoucem se da brzda nastavit tak, ze si ani neskrtne. treba pritelky Hayes HFX jsou po dukladnem serizeni (15 minut obe brzdy) uplne zticha. Moje (205 kotouc) hayesy taky neskrtaj, ale cas od casu si kotouc cinkne, jinak nic.
bude asi lehci… no fakta mluvi jinak. Treba takova Marta SL vcetne kotouce je o 47gramu lehci nez XT Vecko a o 71g nez HS33. 10let beze zmen? No system zustal, kapalina je tam porad, ale jinak je vsechno jinak :)
Janě jsou i disky „superlight“ otázka je pak přehřívání… to tady ale nechci řešit..
Co se na HS33 změnilo? Páky až letos, ta spodní podkova taky – jde to rychleji nastavi, Co ale dále…tvar brzdičů? Průměry pístků?
No a co by se melo jeste zmenit? Vyrobky ruznych firem se kolikrat nelisi ani v tomhle ;)
Plánuji odchod od Magur Julii,zpět k véčkám.Hydrauliky mě přestávají bavit.Kbybych si chtěl koupit pořádné hydry,tak mě to finančně zruinuje.Véčka mají levnější provoz,jsou lehčí a hlavně si je mohu ošetřovat sám. Vidím ta na Avidy SD 7
zase to samý jako když s v-breakama vjedeš do bahna, ten zvuk je šílený.
Oproti kotoušovkám nevidávají o moc lepší zvuky. Otom že by kotouč musel pokaždé udělat vakl nevím.
To, že většina zrámů na čelis?ovky je z katekorie lov end nebo XC (čti méně odolné) se na zadní stavbě projeví.
Pokud máš nějakou Montynu nebo Koxxe bude to vpohodě
Se zadní stavbou budeme muset ještě chvilku počkat mám je teprve od letoška, zatim vše OK. Mám RB CRX, tam se zdá zadní stavba dost pevná… Podkovu jsem zatím nedával.
Neboj počádnej duralovej rám se jen tak neohne, ten rovnou praskne. :-P
to neni pravda. bandita sem o strom ohnul, prasknul az pri rovnani:-D
Á pozná se virtuóz . Nám většina věci taky rupla (viditelně) až při pokusu to vyrovnat nebo dorazit.
Vozil jsem jen HS11 a nic podobnyho uz bych na kolo nechtel -je to tezky,slozite nastavitelny, kdyz jsem mel nasazeny plaste 26×2,1 tak se nedali bez upusteni vyndat z ramu/vidlice (bylo to hlavne diky pouzite original podkove.Kdyz to srovnam s V XT nebo XTR tak jsem nepoznal zadny rozdil v ucinnosti, vadila mi taky vysoka cena nahradnich dilu a problem s jejich dodanim.
Mám sice jen Magury HS11 . Ale jsou naprosto super. Seřízení naprosto jednoduché. A to že nejde sundat ráfek ?? blbost .. asi to dotyčnej neumí… Já jsem spokojen jde asi o pocit možná více subjektivní než objektivní.
Nevim jak rafek, ale kolo jde z kazdych rafkovych brzd vyndat hur nez z kotoucu a jestli ma uzsi stavbu a sirsi pneu, tak je klidne mozny, ze ho bez vypusteni vubec nevynda.
Do šířky 2.3 to jde (záleží na vzorku). V nejhorším stačí trošku upustit.
Tak me to neslo ani s 26×2,1 Hutchinson Coyot a upusteni se skoro = vypusteni. Neslo to protahnout skrz tu podkovu.
A co vy na tyhle brzdy? Jsem taky po Drásalovi a řádné investici do nových dílů, teď příjdou na ředu i LX 04 s řádným vaklem po 4000km a tom Drásalovi:-( http://www.x-bikes.cz/?…
vozim to na trialaku.. ich vyhoda je super brzdna ucinnost nic viac… na XC je to blbost, to by som asi volil kotuce…
A jak fungujou za mokra, nebo jezdiš jen „indor“ biketrial
Magury jsou asi nejcitlivejsi brzdy na spravny spalky. Original cerny sou spatny, za mokra nebrzdi. Na normalni jezdeni i v mokru jsou bezvadny cerveny koolstopy. Jeste sem zkousel zluty trialovy Monty – brutalni brzdna ucinnost i ve snehu, ale docela rychle se sjizdi a v delsim sjezdu piskaj
Když jsem jezdil na sněhu, tak se asi po hodině vytvořila na ráfcích taková špinavá sračka a i červený špalky přestaly stíhat. Ty žlutý by to řešily? Jak jsi jezdil na sněhu – jaký terén, jak dlouhé trasy?
Mozna by to resily, me brzdily porad. Jezdil jsem jenom par vyletu po jizerkach, vzdycky tak do 20 km, vetsinou po ujezdenych lesnich cestach nahoru i dolu.
S rafkovou Magurou ve snehu??? No mozna jo ale nesmi mrznout. Parkrat jsem to z nima zkusil a pokazde se kolem brzd udelala koule bordelu a brzdy se pak nechteli vracet-pomohlo jim az teplo domova, takze jsem zimaka prastrojil zpatky na cantilevry s koolstop spalkama
Od –10st se vrací hůř (tuhne olej, stejně jako ve vidli), ale jezdit se s tím dá. Mě ale víc trápil ten ráfek, na kterém se vytvořilo mastné bláto.
to o brzdovych dostickach je pravda… jazdim monty, dobre su tiez od koxx-u ale su drahsie. ked este prebehnem raf karbobruskou tak to brzdi kdekolvek. co sa tyka snehu, to som este neskusal a zrejme ani skusat nebudem:)