výběr zapletených kol silnice/gravel

124 nepřečtených
  • jenda78

    Zdravím všechny,

    už několik dní mě nedá spát výběr nových kol na GT Grade – chtěl bych něco víc na silnici.

    V rámci finančních možností mi vyšli následující kola:

    DT Swiss E 1800

    Fulcrum Race 5

    American Classic Hurricane

    S váhou jsou na tom ± stejně, ale já nemám ani s jednou značkou zkušenosti, tak poprosím o vaše postřehy a tipy.

    Chci plášťová kola s tubeless možností.

    Na kole mám ZTR Radler, u kterých se mi nepodařilo zjistit váhu zápletu. Samotný ráfek by měl mít 490 g.

    Díky za názory, HR

    0 0
    • Fran-tic  

      mám Fulcrumy i DT swiss obdobné modely na gravela. Jedny používám na silnici, druhé terén.

      Za sebe bych šel spíše do DT, už jen předělání na bezduš je mnohem jednodušší :) Servis ± stejné, ale náhradní díly zas lepší DT.

      0 0
    • jenda78  

      A ty AC Hurricane, znáte někdo? Máte zkušenost?

      0 0
    • roupik  

      Ty DTčka jsem měl a byl jsem s nima vcelku spokojenej, s klidem bych je doporucil

      0 0
    • jenda78  

      Nebo jsem našel Fulcrumy 6 db – za 3500,– se mi to zdá jako fajn koupě – oproti těm 5 db rozdíl 80 g, což je nic.

      0 0
    • plzakj  

      Osobne z vlastni zkusenosti ti doporucim dt. Proste se to lip servisuje a shani na to dily. Ted resim prasklej drat na FR db6 a origo ma lichou delku a stoji jeden s niplem 70kc + 145 postovne… nastesi ho ma dovozce skaldem.

      0 0
      • jenda78  

        Díky moc za tip, já bych asi taky radši DT, ale jsou minimálně za 7000 plus další peníze za redukce (1500,–?), tak nevím, zda ušetřené peníze nevynahradí tu občasnou horší servisovatelnost. Ale třeba ne. Je to těžký

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • plzakj  

          U DT vyberes takova kola, abys redukce nepotreboval.

          0 0
          • jenda78  

            Nevím, co jsem se díval, mají všechno na pevnejch osách 12 mm

            0 0
            • plzakj  

              https://www.bike24.com/p2335773.html?…

              Included in delivery: QR end caps, IS 6-bolt adapter, 23mm tubeless tape, 40mm tubeless valve

              0 0
              • jenda78  

                Koukal jsem na to a pak nerozumím odpovědi z Bottico: Dobrý den,

                Ano toto je možné a jen by jste si musel přikoupit na zadní náboj koncovky na klasický upínák za 790 Kč.

                Pro přední kolo jsou koncovky 15mm v ceně.

                Ale možná, že je začali přibalovat do novějších, páč ten tvůj odkaz je na E 1800 je na rok 2020.

                Díky, H

                0 0
                • Vilém  

                  Tak je nekupuj v Bottico.

                  To prislusenstvi je uvadeno i na strankach vyrobce.

                  0 0
                  • jenda78  

                    Určitě bych koupil v nNěmecku, už jen kvůli ceně.

                    0 0
                    • jenda78  

                      Tak nakonec kupuji DT Swiss, jsou z druhé ruky ny Cyklobazaru, ale jeté necelých 300 km, do konce roku v záruce včetně všeho příslušenství.

                      Díky všem za rady a informace.

                      H

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Pokud je někde v záručním listě nebo dokladu o zaplacení uvedeno jméno původního majitele, máš se zárukou smůlu. Na druhého majitele se nepřenáší.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • jonti  

                          co jsem se ptal v nekteryh shopech, 2 roky plati i pro noveho majitele, extra zaruky na ram ne.

                          0 0
        • jIrI___  

          Teď jsem na gravela kupoval DT CR1600 a v balení bylo vše – redukce Centerlock/INTL, redukce na osy (přední – 15 mm, 12 mm a QR, zadní 12 mm a QR), bezdušové ventilky a v ráfku nalepená bezdušová páska.

          0 0
    • Cavendish  

      Jaký máš vůbec limit? Třeba by se dalo plést.

      0 0
      • jenda78  

        Tak jsem si říkal do 10000 včetně plášťů kazety a disků

        0 0
    • ferlikster  

      Sám dumám nad novými koly a zatím jsem se dostal k HUNT 30 CARBON AERO DISC.

      Máte s nimi někdo zkušenosti?

      Nějaké jiné tipy k lehkým, pevným a “dostupným” kolům?

      0 0
    • nooski  

      Taky záleží na ročníku Grade a možnostech konverze daných kol. Grade do roku 2019 má 15mm osu ve vidlici a upínák vzadu. Nová Grade pak 12×100 vepředu a 12×142 vzadu.

      0 0
    • jenda78  

      Nebo jsem ještě našel na bike-discount Veltec Speedmax tr, ale na netu není mnoho informací o kvalitě. Cena a váha pěkná:

      https://www.bike-discount.de/…elset-737526

      0 0
    • Blunderbuss  

      Ahoj. Nemáte někdo zkušenosti s koly DT Swiss PR 1600 DICUT db 21? Jak jsou na tom s tuhostí? Na mých 70kg by snad na silnici mohly být OK.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kubikula78  

      Ahoj,taky vybírám kola na gravel s tím, že mám těsně pod 100 kg. Nakonec jsem vybral DT R500db, náby Novatec 791/792 v lepším provedení s EZO ložisky, dokupy to dávají na zaplety.cz.

      0 0
      • Cavendish  

        Nemáš Novatec v lepším provedení. S EZO je to originální provedení :)

        0 0
        • TK75  

          Ořech s abg planžetou – to je lepší:-)

          0 0
          • Cavendish  

            No, jasně. Klasicky se prodává Novatec s EZO a ALU ořechem bez planžety. Za příplatek máš i planžetu. Ale EZO ložiska jsou tam vždy :)

            0 0
            • kubikula78  

              V tom pripade pan Tryner ze zaptlety.cz keca,kdyz tvrdi,ze v levnejsi variante jsou tam NBK loziska?

              0 0
              • Cavendish  

                Nekecá. V levnější čínské variantě jsou NBK a jsou to snad všechny náboje co leží na EBAY a ALI. Jen mě přišlo vtipné vyjádření, že si někdo připlatí za originál…jeho náboje jakožto všechny ostatní prodává v českých eshopech jsou ve standardu s EZO. To opravdu není za příplatek, to by tak mělo být vždy!

                0 0
                • kubikula78  

                  Aha.Nicmene oboje ma skladem,kdyz jsme vybirali co zapleteme tak mi dal na zvazeni obe varianty s tim,ze doporucuje EZO.Tak jsem vybral EZO.Nevim,co je standart,nicmene pokud mam pred sebou 2 vyrobky a jeden je drazsi,tak je proti levnejsimu proste s priplatkem:-)Doufam,ze to nejsou jebky,u par lidi tady jsem je videl pouzit.

                  0 0
    • Romancero  

      po zkušenostech , co mám s „originály“..

      pak jedině záplety u svého dvorního servisáka, který je mi věrný už 30 let a vyplétal mi ještě galusková kola na campě. Má to prostě v ruce:-)

      pro gravela -ráfek i nába Dartmoore 29"-32…niple mosaz, dráty DT Swiss (nevím přesně jaké-ale to nechávám na něm..

      0 0
      • jecnak  

        Bodejt by ti presdvoukilovy kola nevydrzely :-)

        0 0
        • deekay  

          Ja mam zapleteny DT350CL, 28 dratu cx ray, DT460 rafky a musim rict, ze narozdil od originalnich 2.2 kilovych kol se ani nehly a ma to nejakych 1600g. Jedine, co jsem objevil je maly tukanec na jednom rafku, co jsem srovnal.

          Vzhledem k memu „stylu“ jizdy, kdy jsem na sracky rozsekal nekolik bezdusovych pneumatik to pokladam za uspech :D

          0 0
    • doubleingram  

      Tahle kola vypadají na gravel ok, ale nejsou problém ty alu niple? Místo mosazných?

      https://www.bikepart.cz/…apim-cx-ray/

      Případně tato, o 2 mm širší, nemaj sp náby, což nevím jaký je rozdíl.

      https://www.bikepart.cz/…t-swiss-350/

      Dá se říct že jsou některá lepší?

      Dik

      0 0
      • Cavendish  

        Vzal bych první kvůli výšce ráfku, přímým drátům a faktu, že to jsou CX Ray a ne CN Spoke. Pokud to teda bude 20mm stačit na gravel. Ale asi by mělo

        0 0
        • plzakj  

          +1

          0 0
        • doubleingram  

          Dík, to je otázka s tou šířkou, měl jsem ještě nedávno i20 na 2,2 xc gumách, tak IMHO stačí.

          Kolik je dnes nějaký standard na gravel, řekněme gumu 40 – 42?

          0 0
          • Cavendish  

            To je těžký, ale když na 2,25 gumy je ideální 25mm ráfek, tak by na ten gravel mělo 20–22 prostě stačit. Kor na 40mm, to zas nejsou kdoví jak velký balony :)

            0 0
            • doubleingram  

              Dík, ty sou niple jsou ok? Přece jen se spíš používají mosazné, co vím.

              0 0
              • McBlacky  

                Uplne v pohode. Akorat kdyz s nima dlouho nehnes zarostou a musis vyplet vystipat. Ja mel od Radka kola, tri roky na ne nesahnul, pak mi prasknul drat a cetrovat to neslo, vsechno zarostly 

                0 0
              • Cavendish  

                Mě po roce na CX v bahně a sněhu zatím všechny Alu niple šlapou. Ale jak píše Blacky. Chce to s nimi buď pravidelně hýbat a nebo prostě poprosit Radka o mosaz.

                0 0
            • plzakj  

              Ma smysl hlinikovy nebo mosazny prokapnout jednou za cas olejem a pohnout s nima? Jak casto a o kolik?

              0 0
              • Cavendish  

                To těžko říct. Teoreticky by nějaký penetrační sprej a jednou ročně stačit mohlo. 2–3 otáčky…

                0 0
          • TK75  

            Novinka gravel záplety Enve jsou teď 25 mm vnitřní šířka pro 700c kola a 28 mm vnitřní šířka pro 650b

            https://contenderbicycles.com/…ding-in-mind

            To jen ohledně té šířky :-)

            Já mám u 700c buď 19 mm nebo 23 mm na 40 mm pneumatiky a ty 23 jsou lepší.Na 42 a víc už bych chtěl 25 mm

            0 0
            • doubleingram  

              No nevím kam až má jít teda, i27 mám teď na cestě Nextie na XC fulla, na gumy 2,25–35. I25 na gravel gumy 40 a 45 už negativně ovlivní profil, ne?

              0 0
              • TK75  

                Pokud si dobře vzpomínám tak zrovna těch 25 mm na 40 pneu má JFtryall na svém Isaacu tak se k němu mrkni.Já mám 23 na 40 a přijde mi to akorát, ale nad 40 bych teda těch 25 asi chtěl

                0 0
                • TK75  

                  Teda jestli to máš na bezduše

                  0 0
                  • doubleingram  

                    Jasně, teď mám práce nějaký basic kola i17, což bych na začátek i nechal, ale nedrží tlak ve „sváru“ + nahoře pod,ventilkem, asi taky přes tu spáru. Což mě štve, protože zas musím vzít 13k a vzít kola :)

                    0 0
                    • TK75  

                      Já bral levnější s pancho nábama, vypadaj stejně jako Bitex co mám doma a s těma jsem spokojenej

                      0 0
                      • doubleingram  

                        Jak je máš dlouho a kolik vážíš plz?

                        Tech 40×11–42 ti na kopce v českým ráji stačí ok? Třeba od Mnichova na Vyhlídku?

                        0 0
                        • TK75  

                          Ty Bitex rok… Pancho teď, ale jinej model než ty.Myslel jsem to tak, že jak píšeš zase utratit tolik peněz není třeba nutný.

                          Na Vyhlídku jasně..a to jedu z parkoviště v Dnebohu lesem a vyjedu na silnici kus nad Valečovem.

                          0 0
                          • doubleingram  

                            Jasne no, ale 350 jsou klasika, nesmrtelny, bez prace, znam je, Bitex ne.

                            Jeste me napadlo, na kolik by vyslo to koupit a nechat zaplest. Hlavni neznama jsou rafky, treba bikovy XR 361 maj i22,5, 410g, na gravel ideal, jen nejsou vysoky, coz je otazka, jak v realu opravdu poznam. Jinak DT nabidka rafku co maj jako silnicni/gravel…, jsou bud uzky, nebo drahy, pripadne oboje :)

                            350 SP naby cca 5k

                            rafky, otazka jaky, kolem 4k

                            draty 3k

                            prace niple 1000


                            13k, coz je ± to co v bikepartu.

                            0 0
                            • TK75  

                              No každopádně z bikepartu ty kola vypadaj opravdu poctivě a hezky udělané.Navíc je dává už s nainstalovanou páskou a ventilkama.To je ale jen tak první dojem co jsem měl…

                              0 0
                            • Cavendish  

                              Ráfek dobře zvolený. Ten by byl ideální. Ale počítej s tím, že k ráfku už dostaneš alu niple DT včetně podložek. A ty niple jsou holé neštěstí. Materiál je měkký (Sapim je daleko lepší) a jako bonus je na závitech lepidlo…

                              Náboje OK, dráty Ok.

                              Dělal jsem na gravel kola s náboji Bitex, dráty CN Spoke 424, ráfky DT XR331. Použil jsme ty jejich podložky a niple. A při 28 3× drátech to dalo tuším 1460g. Ale kluk měl 70kg. S prací to bylo tuším 10k.

                              0 0
                              • doubleingram  

                                Dik, takze alu niplum se obecne vyhnout, nestoji to za to, co tak ctu co?

                                0 0
                                • Cavendish  

                                  DT Alu se mi moc neosvědčily. Jsou fakt měkký a to lepidlo tomu dává koruny. Ale Alu niple Sapim bez lepidla mě funguji velmi dobře. Pro klid duše bych ale obětoval těch 40g a dal mosaz

                                  0 0
                              • jonti  

                                To lepidlo zabraňuje povolování a zarůstání niplů, tak bych to tak negativně neviděl. A nějaké 5 let staré mosazné nyple taky nejsou moc příjemné na práci.

                                0 0
                                • vrazdit  

                                  mosaz bude daleko odolnější co se týká případné soli a podobně… jasně že asi nebudeš brousit lehoučká závodní kola zimníma srágorama, ale i tak…

                                  0 0
                                • Cavendish  

                                  No to je sice hezký, ale pak to drží tak, že ři povolování ty niple ometeš…

                                  0 0
                          • jIrI___  

                            Bitexy jsou z mého pohledu neprávem opomíjené náboje s nepřekonatelným poměrem cena/výkon. Vozil jsem je 3 roky (teď je další 2 roky vozí přítelkyně) a nebyl s nimi jediný problém, jsou lehké s kvalitními ložisky a zredukovat se dají na všechny průměry os. Přešel jsem z nich na záplety s DT 350 a funkčně jsou plně srovnatelné, DT má výhodu snad jen v jednoduchosti sundání ořechu.

                            0 0
                            • Cavendish  

                              Tak tak, ale to se tady nesmí říkat moc nahlas :)

                              0 0
                            • jIrI___  

                              Jo a ještě jsem u toho Bitexu zapomněl zmínit 54 POE. Aby člověk dosáhl takového čísla u DT, tak musí dokupovat rohatku za dva litry…

                              0 0
                            • doubleingram  

                              Muzwe byt, tvoje maj rohatky nebo praporky? Jaky mas plz model?

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Ty Bitex mám klasické MTF a MTR , má praporky.

                                0 0
                                • doubleingram  

                                  Dik, rozdil proti dt350 cca 2k. To uz snad radsi ty DT no, nevim.

                                  0 0
                                  • Cavendish  

                                    Ona ta rohatka taky není vše spásná. Přečti si o tom něco. Strhnout ji jde taky docela jednoduše. Stačí špatně mazat…

                                    0 0
                                    • doubleingram  

                                      Hele nevim no, prijde mi to trochu urban legend, mel jsem to na 4 kolech, ze zacatku mazal moc, coz udajne zpusobi zniceni, a nikdy nic. Jen mi na jednim kole obcas zadni naboj vrzal, stacilo vycistit, namazat, a x tisic zase klid.

                                      0 0
                                      • doubleingram  

                                        Kolika lidem se to tu opravdu stalo? By me zajimalo.

                                        0 0
                                        • Cavendish  

                                          To upřímně nevím. Jen vím, že se to tu dost často řeší. A osobně nevidím v rohatce žádnou výhodu. Praporky vyčistíš, kapneš olej a jedeš dál. Když praskne praporek, tak ho na Ebay koupíš za babku.

                                          0 0
                                      • TK75  

                                        No já bych řekl, že DT bude super stejně tak jak jsou super jejich ráfky, ale Bitex je opravdu třeba pro mě překvapení jak je to bezproblémovej a dobrej náboj.Proto jsem to neřešil a v klidu vzal náboje Pancho s tím že je to stejné.

                                        0 0
                                  • jIrI___  

                                    DT je sázka na jistotu, o tom žádná. Jen jsem poukazoval na to, že ani Bitexu není třeba se bát (narozdíl třeba od Novatecu :) ). Jestli člověku ta úspora 2k za krok do neznáma stojí, to už si musí rozhodnout sám.

                                    0 0
                                    • TK75  

                                      Přesně

                                      0 0
                                    • Cavendish  

                                      Asi souhlasím. Taky bych Bitex postavil před Novatec :)

                                      0 0
                                    • jonti  

                                      Bál bych se toho podobně jako Novatecu – měl jsem problém s osou, která byla moc volná a ložiska měla vůli a taky jsem u známého viděl zlomené tělo u ořechu.

                                      0 0
                                      • TK75  

                                        Za mě nesahá novatec bitexu ani po kolena :-)

                                        0 0
                                        • Bobbybike  

                                          To jsi mě potěšil, mám Pancho (Bitex) náby na gravelu i HT. Před koupí jsem v Bikepartu vždy konzultoval zda připlatit třeba za DT350. Čas ukáže…

                                          0 0
                                          • TK75  

                                            Já tenkrát u pana inženýra zaplétače taky.A doporučil bitexa.A přesně jsem se bál aby to nebylo jako novatec.

                                            A není :-)

                                            0 0
      • Lubka6  

        Já mám ty druhý. Jsou fajn, ale mohli by být o fous tužší. Ale mám oblečenej 90kg

        0 0
    • POC74  

      Kluci help please … DT Swiss GR 1600 Spline 25 vs dtswiss X 1900 25 a nebo nechat zaplest? … Chci nový kola na jaro až podzim a ty starý dám na zimu… 80 – 85kg silnice cyklostezky sotoliny..vyle­ty atd…

      0 0
    • Mart7  

      Zdar, potřebuji vyměnit zapletená kola na gravel za širší, aktuálně mám s vnitřní šířkou 17 mm, nemají ani vhodný tvar na bezduše a při nižším tlaku se chtějí 40 mm pláště žvýkat.

      Našel jsem WTB a zde na foru Gianty, případně zaručenou kvalitu Mavic Allroad, ale jestli vůbec poznám rozdíl.

      Díky za rady.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Řekl bych, že si nepomůžeš s žádnýma, všechno budou základní kola a pěkný těžítka.

        0 0
        • Mart7  

          Aktuální mají 2100 g, takže si polepším skoro vždy a hlavní problém je šířka.

          0 0
      • vt  

        DT G 1800

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.