• kubikula78

    Ahoj,rád bych se zeptal zkušenějších na pár věcí. Chci se vrátit k aktivnějšímu ježdění. Do práce (20 km), výlety s dcerou, kondička…silni­ce,zpevněné cyklostezky, žádný kořeny atd. Proto volba gravelu, navíc jsem jezdil silničku.

    K otázce…je velký rozdíl v kvalitě mezi GRX 400 a 600? 2×10 nebo 2×11 je mi jedno,rozdíl nepoznám. Spíš u GRX 600 je větší výběr kazet, jiný brzdy atd. Co s čím kombinovat vím, jen nevím, jestli pro rekreační ježdění má smysl investovat cca 8000 navíc. Upřesním,že koukám po silniční kazetě 11–34, takže krátký ramínko přehazky. S převodem 30/34 vyšplhám všechno. Třeba zohlednit,že mám 190cm a kolem 98 kilo. A bike chci na dlouho. Takže rozhodující je nejen kvalita, ale i třeba budoucnost ( pro 2×10 je už teď hodně úzký výběr proti 2×11).

    Díky za každou poznámku.

    Kuba.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

      Výprodej -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      19 899 Kč -22% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      Akce -12% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 82 799 Kč -12% MOC 104 999 Kč

      Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine Skladem 1 kus

      savings Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine

      76 499 Kč savings MOC 119 999 Kč

    • kubikula78  

      Rám nemám.Začínám od nuly.Stavba má výhodu,že můžu kupovat postupně…a vyberu co chci.Peníze až tak neřeším,počítám cca 40t to stát bude.Ale mezi GRX 400 a 600 jsou dost rozdíly,viz.třeba možné disky…na 400 je kotouč za 250 korun,na 600 jde dát z Ultegry za 1000…jde o to co má smysl pro rekre ježdění a co ne.....a peníze radši dát do kol,rámu atd.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  

        Rámovou sadu na grevla pro 190 cm mám v bazaru ;)

        Jen kdyby náhodou :)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • kubikula78  

      Jasně,to byl jen příklad.

      0 0
    • kubikula78  

      Jak to tu čtu,grx 400 bude stačit a peníze přesunu do kol a rámu.Kdyby bylo doporučení budu vděčný.

      0 0
      • jIrI___  

        Jak jsi vysoký a jak široké pláště plánuješ vozit? Na mojekolo.cz mají za super cenu karbonový Blue Prosecco EX, bohužel jen dětské velikosti (M a M/L) :(

        0 0
        • Fran-tic  

          za super peníze bych netvrdil, protože já koupil z anglie celé kolo na tom rámu a 105 shimanu za 19,5k :)

          0 0
          • jIrI___  

            Tak to je ještě lepší, o tom žádná :). Ale přeci jen jsem v ČR nenašel karbonovou rámovku, která by se ceně toho Blue aspoň blížila.

            0 0
            • Fran-tic  

              Souhlasím, napsal bych recenzi, ale jezdi na tom přítelkyně. A pry fajn 

              0 0
    • kubikula78  

      190cm/98 kilo.....takze kola pevny a ram 58 minimalne

      0 0
      •  

        A jaký máš rozpočet?

        0 0
        • kubikula78  

          Kolem 30t idealne,±.

          0 0
          •  

            A požaduješ pevné osy nebo stačí rychloupínák?

            A jak široké pláště, viz Jiří.

            Kolem 30 bude domácí stavba docela kompromisní řešení :) (vím, dělal jsem to několikrát :))

            0 0
            • Petr L2  

              Jo jo, souhlas :-)

              0 0
            • kubikula78  

              Všude čtu,že pevná osa je lepší. Vzhledem k tomu,že nejsem nejlehčí,tak spíš pevnou osu. Pláště bych viděl 38,univerzál rozměr.

              0 0
              •  

                U gravelu je pevná osa lepší v podstatě v jediné věci – při skládání kola po převozu v autě nemusíš seřizovat brzdy. Hlavně v okamžiku, kdy neplánuješ jezdit těžší terén.

                Měl jsem RU, včil mám pevné osy a rozdíl jsem při mé váze 100+ nepoznal.

                Takže asi tak, subjektivní zkušenost.

                0 0
            • jIrI___  

              To si nemyslím. Do 30k už bude celkem solidní výběr rámů, až tak velký kompromis to být nemusí. Ale máš těchto, že špička to samozřejmě taky nebude.

              0 0
              •  

                No buď sežene dobrý rám a pak bude kouzlit po bazarech s osazením a nebo přimhouří oko s rámem a nebude muset koumat, kde sežene levné díly.

                Desítka za dualy GRX400, přehazka, přesmyk, kazeta, kliky, kola…

                V tomhle případě by byla efektivnější hotovka.

                0 0
                • jIrI___  

                  Já to blbě pochopil. Až po přečtení vlákna jsem přišel na to, že těch 30k není jen čistě na rám, ale na celé kolo. V tom případě souhlas s hotovkou (osobně bych se díval spíše po bazaru), vždyť jen hydrodualy a rámovka by ten rozpočet takřka vycucaly.

                  0 0
                  •  

                    Druhá možnost je, v případě, že si chce OP opravdu pohrát sám, silniční dualy + mechanické kotoučovky a jsme na polovině.

                    Nebo v bazaru při velké trpělivosti ulovit nějakou starší hydro sadu, ale to asi nebude plánované GRX, leda by měl OP fakt velkou kliku a narazil na díly z neuskutečněné stavby jako kdysi já.

                    0 0
                  • TK75  

                    Na bazaru je toho dost, akorát bez grx.Nebo rám od Dooma a koupit Tiagra sadu a je vystaráno.Kliky se taky často prodávají, protože si lidi myslej, že výměna Tiagry za Shimano 105 je upgrade.

                    0 0
        • atty  

          Mlho, dyť to píše, že cca. 40 a úplně o něj nejde :))

          Za to už se dá něco rozumného postavit, pokud se použijí třeba levnější záplety, a dále se to rozumně osadí.

          A když se to bude dělat postupně, ani ten třeba zvýšenej rozpočet tolik bolet nebude :)

          0 0
          •  

            V tom příspěvku se to docela ztratilo…

            0 0
    • kubikula78  

      Atty, přesně tak:-)

      0 0
    • kubikula78  

      Teď koukám,že třeba Merida Silex 400 vypadá,že by mohla být dobrá.

      0 0
      • atty  

        Nutno vyzkoušet – je to fakt docela extrémní geometrie (hodně vysoká hlava, vzpřímený posez, jak na MTB), ne každému to v rámci gravelu/odolnější silničky musí vyhovovat.

        0 0
        • kubikula78  

          Teď jsem koukal na RB,co prodává doom,to by mohla být cesta,vypadá dobře.Teda novej myslím:-)

          0 0
    • well  

      Při tom rozpočtu je stavba nesmysl. Kup si hotové kolo a jezdi.

      0 0
      • atty  

        To bych zas tak úplně netvrdil – pokud na to máš připravený rozpočet, trochu víš, co chceš, můžeš pochytat různé akce na oblíbených prodejních kanálech, můžeš něco dobře nakoupit v bazaru atd. Máš pak přesně to, co chceš a v prostém součtu to nemusí být ani nad cenou „hotovky“. To je vcelku každého volba.

        Nicméně pokud tazatel myšlenkově „běhá“ od Silexu po RB z bazaru, tak bych taky spíš doporučil už „hotovku“ :)

        0 0
        • kubikula78  

          Tazatel psal o RB ze kdyz,tak novy:-)Vim,ze myslenkove litam:-( Proste chci kolo,ktery bude kvalitni,ale na rekreacni jezdeni,vydrzi,ne­budu muset kazdou chvili neco resit.A postaveni po castech muze rozpocet lehce zvysit,coz je vzdy vyhoda.Tot vse:-)

          0 0
          • atty  

            Problém je, že „gravel“ škatulka je dnes od v podstatě silniček (se silniční geometrií) kam se vejdou trošku širší kola, po úletlosti (pro mne :) ) na 27.5" 2" gumách, klidně s odpružením a teleskopickou sedlovkou a geometrií posezu, jak na trailovém kole. Takže to je primární, co bych řešil – na co vlastně to kolo bude, jak rozbitý bude terén, jak moc chceš držet posez v rámci silničky/MTB atd. Pak podle způsobu použití volit rám a doplňky, převody atd.

            0 0
            • kubikula78  

              Tak užití jsem psal hned v úvodu.....sil­nice,cyklostez­ky v rámci výletů s 8letou dcerou,občas zpevněná lesní,štěrková cesta,žádný divoký terén. A v mládí jsem jezdil tisíce kilometrů na Favoritu a poslední bike byl ocelovej Bareš na 105ce,takže silniční posez no problem…

              0 0
              • atty  

                Pak bych spíš volil něco gravel/endurance – tedy spíše do silnice, gumy 35–40mm, silniční, ale vzpřímenější geometrie. Třeba ten Silex je geometrií pro posed ala paní radová, ale s oblouky. To je asi pohodlný víc do terénu a na pomalé se courání krajinou.

                Projdi zdejší thready (gravel kolem 40kkč je tu celkem často) a něco vyber – jsou tu celkem „favoriti“ téhle kategorie, co jsou v rámci ceny relativně bez kompromisů.

                0 0
          •  

            Nové RB RX 2019 splašíš jako hotovku za 35 tisíc, osazeno 10s GRX.

            Odhaduju, že stavba by na tom rámu a 10s sadě vyšla o dost dráž.

            0 0
            • kubikula78  

              Tak rám 7500,GRX400 sada 10 500.Kola řekněme těch 8000, jsme na 26000.Zbývají řídítka,sedlov­ka,sedlo,bowde­ny a pedály. To 9000 stát nebude. Takže by to mělo vyjít ± stejně. A jak píše Atty…peníze odchází postupně a tak,jak já chci:-)No uvidíme.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Nezapomeň si objednat nějakou vidlici, ta by ti asi chyběla :-) Když budeš kupovat po dílech, tak to stejně bude stát víc, než máš v plánu. Tu stovka za něco navíc, si řekneš, to už není takovej rozdíl, a ono se to nasčítá, ale zas budeš mít všechno jaký budeš chtít ty.

                0 0
                • Prazak0  

                  To je takový paradox, lidi kupují/staví kolo po díle, mnohdy proto, že nemají moc peněz. Já původně rám favorita, k němu jiné kliky, nové záplety atd. Pak si pořídil rám Bareš, na něj to přendal. Pak zas měnil, kliky Walter musely mít dlouhou středovou osu, takže sundal a pořídil kliky Sh 105, několik přehazovaček, než jsem pořídil RSX. Teď bych zas nejradši věci z Bareše přendal na nový CX rám (mám opět relativně nové kliky, záplety, brzdy atd.), zas jiná řidítka a dualy.

                  Nová kola jdou mnohdy koupit ve slevě – z minulých let, někdy sleva i koncem roku v listopadu, slevy docela výrazné a přitom to je nejeté kolo. Pravdou je, že pokud bych vybíral sám, tak vždy bych něco dal jinak, kliky ,kazetu – ale při rozumné míře změn i tak to nové kolo vyjde rychleji. Třeba ty kratší kliky mi nedělají potíže, takže zatím je nebudu měnit, nakonec dřív jsem jezdíval taky 170 mm, pak přešel na 175, teď na novém kole zas 170 mm.

                  0 0
              • tompca  

                Zbývá ti ještě řetěz, kazeta a kliky, tj. cca. 3.500

                0 0
                • kubikula78  

                  Tech 10500 vychazi komplet grx400 bez naboju.I s kli­kama,kazetou,re­tezem.

                  0 0
                  • tompca  

                    Kde? Sháním holce na kolo páky a přehazovačku?

                    0 0
                    • kubikula78  

                      Moje chyba…bral jsem cenu páka+třmen jako pár,ale je za jednu,takže + 4600…takže sada kolem 15 000…půjdu do Tiagry

                      0 0
                      • TK75  

                        Jo Tiagra je naprosto skvělá.Není vůbec háklivá na hrubší zacházení, jednou seřídit a drží.Řazení je rychlé a není to nic drahýho.Na Gravel ideální

                        0 0
                      • tompca  

                        Běž do GRX, Tiagra není o moc levnější.

                        Tady to vychází na 12t + kazeta a řetěz.

                        Na bike-discount.de podobně.

                        0 0
                        • tompca  

                          Zapomněl jsem na středové složení +245,–CZK.

                          0 0
                        • Jezevec70  

                          8300 za páky? To už je docela mazec.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Vcetne brzd, pokud dobre vidim. To neni takova tragedie.

                            0 0
                            • Jezevec70  

                              Aha, máš pravdu. Toho jsem si nevšiml. Tak to beru zpět.

                              0 0
                • Tom-T45  

                  Plus gumy 1 – 2 k.

                  0 0
    • well  

      Když porovnám třeba Canyon Grail. Záplety DT Swiss cca 8000,– Kč, pláště cca 2500,–Kč. Nějaký trošku slušný rám v hlíně 10 tisíc. Podle mě to cenu nemá.

      0 0
      • atty  

        Ano, hotovka vyjde prakticky vždy lépe finančně, jde o to, kolik „kompromisů“ proti vlastní stavbě v téhle ceně bude mít. Stavba může vyjít dráž (protože chtěné, jiné, či vyšší součástky třeba), nebo i lépe, protože postupné nákupy v akcích, bazarech atd. Pár kol už jsem postavil a mám spočítané náklady, které u některých „dobrých nákupů“ byly třeba i poloviční, oproti ceně, co bych dal běžně. K tomu pro mne výbornej psychologickejch efekt – finance odcházejí postupně, nevyberu najednou 50k a někam je pošlu nebo předám… :))

        Ale samozřejmě souhlas, že hotovka má taky své pro – rovnou nové kolo, celé v záruce, při správném výběru radost hned v den koupě/dodání :)

        To je samozřejmě o jedinci a přístupu k věci, případně jaké kompromisy snese v rámci koupě vybraného modelu jako hotovky.

        V neposlední řadě – jsou lidé, co pak to nové kolo používají vcelku ke spokojenosti tak jak je (maximálně řeší nějaké drobnosti ala sedlo, pedály…), nicméně většina zdejšího osazenstva to stejně časem „překope“ dost zásadně (záplety, pohon, karbon…) a výsledná cena je pak zase někde jinde. Ale to už se pak nepočítá :)

        0 0
        • TK75  

          To je přesný, můj Diverge už má původní jen rám a sedlo:-)Taky další kolo už kupuju jen rám a přehážu komponenty.

          0 0
          •  

            A doufáš, že tě nekde nevyšplouchne kompatibilita :)

            0 0
          • tompca  

            Já mám k rámu, sedlu a sedlovce původní ještě i záplety a na 40t ještě zdaleka nejsem

            0 0
        • Romancero  

          Přesně takhle funguju..nakonec mi zbyde z původního kola asi jen rám :-)

          0 0
    • khonza  

      Za 35 máš hotovej Canyon Grail na GRX400. A vykašlat se na stavbu. Podle toho co chceš splňuje úplně všechno. Navíc v barvě SOLID SILVER vypadá skvěle.

      0 0
    • kubikula78  

      Jinak tedy jestli mi reknete,ze na hobby jezdeni je GRX zbytecny a ze Tiagra funguje v poho,tak nemam problem.Na hydrech netrvam…kdyz jsem ubrzdil spalky tak to zvladnu i s mechanickou kotoucovkou.Jen mi v soucasne technice ujel vlak a GRX jsem videl jako sadu na gravel,proto jsem se od toho odrazil,nicmene to podminka neni.Podminka je,aby to v ramci urceni fungovalo.

      0 0
      •  

        Jako budgetová stavba bude dobře fungovat Tiagra, brzdy Spyre nebo bb7 road a zbude na dobrá kola.

        Pořád záleží, jestli chceš všechno nové.

        0 0
      • atty  

        Výhoda 10/11 sp GRX je v kompatibilitě se silniční verzí 10/11sp. Takže můžeš kombinovat třeba GRX páky se standardním silničním pohonem, nebo zase naopak. Když gravel, tak ty hydrauliky bych už řešil – nejde o to, že bys něco neubrzdil na kotoučích nebo třeba i na ráfcích, ale komfort je jinde. Ty hydro páky jsou sice jeden z větších zářezů do rozpočtu, ale i mechanické duály něco stojej a v rámci celkové ceny už se to ztratí. GRX páky bych si alespoň někde před koupí „ošahal“ na živo – jsou celkem specifické. Pohon už je o preferencích a zaměření – osobně bych na to popisované použití dal dvoupřevodníkové kliky třeba 46/30 a k tomu kazetu cca. 11–32/34 – na tom se dá už vyjet ledacos a na silnici to zase může frčet i do rychla.

        Prostě funkčních kombinací je mnoho, záleží jen na požadavcích a rozpočtu.

        Ale je faktem, že stavba na holém rámu je celkem hodně položek a každá ta drobnost, co potřebuješ něco stojí, musíš kontrolovat různou kompatibilitu a může tě lecos nemile překvapit – takže pokud by to byla tvoje první stavba kola, je třeba se na to podívat i tímhle úhlem pohledu… :)

        0 0
        • Romancero  

          to je pro mě velké dilema-mechaniky nebo hydry! jak jsem si jednou zkusil hydrauliky- dost jsem na vážkách! Stále si mechaniky zdůvodňuju jednoduchostí a snadnou opravitelností v případě poruchy..vyteklou kapalinu bych asi někde mimo civilizaci nechtěl řešit.

          0 0
          • TK75  

            No na jednom mám hydraulické na druhém mechaniky a upřímně mechaniky (Trp Spyre a Rever Mcx2) úplně stačí.Já chtěl hydraulické, ale teď už bych to vůbec neřešil.Mluvim ale o mechanikách co jsou dvoupístkové

            0 0
          • kamaro  

            A co by jsi s tím chtěl jako dělat aby ti vytekla kapalina? Stalo se ti to už někdy na hydrách? Celkem nevýhoda silničních pák je to, že jsou více na ráně. Ale jestli zrušíš (zlomíš) hydra páku nebo mechaniku je úplně jedno. Prostě to nefunguje a je třeba to řešit.

            Na druhou stranu se o správně odvzdušněnou hydraulickou brzdu nemusíš starat, jak se ojíždějí desky tak brzda zabírá furt stejně. Mechaniku musíš občas dotáhnout.

            0 0
          • TK75  

            Až přesvědčíš sám sebe, že hydraulické brzdy potřebuješ, tak napiš a já ty mechaniky kdyžtak odkoupim.

            0 0
          • jIrI___  

            A teď ať zvednou ruku ti, kterým někdy vyteklo médium z hydraulik… :)

            0 0
      • skaj  

        Kdybys chtel stavet, tak mam na prodej kompletni diskovou, mechanickou Tiagru. Jen jsem ji sundal z noveho kola, nenajela ani kilometr. Napis zpravu (a nebo sem) a urcite se domluvime.

        0 0
      • Prazak0  

        GRX se mi líbí, ale zejména kliky, tj. velký převodník 46, malý 30. Ten velký mi přijde lepší pro gravel bike, ten malý – tak pro běžné ježdění bych asi preferoval spíš 34. Takže asi by mi sedla spíš ta Tiagra, vyměnit velký převodník za 36. GRX si nechat na nějaké ježdění v Alpách.

        0 0
    • Bruca  

      Co mongoose guide?

      0 0
    • Tom-T45  

      Zkus si naházet do tabulky jednotlivé komponenty a k nim ceny, aby jsi viděl, na kolik se dostaneš. Pak to můžeš srovnat s podobně vybavenými hotovými koly. Na 99% bude srovnatelná hotovka levnější než stavba z nových dílů, leda bys šel do bazarových. Díval bych se na výprodeje, sem tam se může něco zajímavého objevit.

      0 0
    • kubikula78  

      Kluci, děkuji za cenné rady, názory a doporučení. Zdá se, že mám vybráno. Rám RB RX v matné černé a GRX 400. To by měla být funkční a kvalitní kombinace, která na moje účely bohatě postačí. Zbývá vybrat nějaká pěkně jedoucí a pevná kola. Něco od DT Swiss by mohlo fungovat:-)

      0 0
      • pumpy  

        Ahoj, ja chtel take si postavit gravel – na ramu octane one

        po hrubem nastrelu cen z Eshopu jsem krapet presvihl 40K a to sem musel pak delat velke kompromisy s kolama. Takze nakonec sem se na to vykaslal a koupil seriovku Soota, takze preji hodne stesti a at se ti to moc neprodrazi ;)

        0 0
        • makimaki  

          Tos udělal jedinou rozumnou věc, ve standardní velikosti rámu je blbost stavět komplet kolo, pokud nemáš nějaký základ z původního kola.

          0 0
          • kubikula78  

            Neřekl bych, že blbost. Vyjde to dráž, o trošku, to ano. Ale když pominu, že mě to baví, tak tu byl hlavní důvod několikrát zmíněn.....částka se rozpustí do několika měsíců. Což se mi, vzhledem k mému hlavnímu sportu, který je dost drahý a k 8 leté dceři, velmi hodí. Zvlášť, když mám na čem jezdit. Sice železný starý MTB Merida, ale mám:-)

            0 0
            • khonza  

              Ok. Tak to chápu. Taky raději stavím. V tom případě ještě pohledej nějaký fajnový rám – připlať si – ne že by byl RX špatný (sám jsem ho zkusil) ale já bych raději nějaký zajímavější (mám Niner).

              0 0
      • well  

        Kola DT Swiss C1800 spline nebo lépe G1800 spline.

        0 0
        • figur  

          Šel bych raději do G 1600. Rohatky mám radši než praporky…

          0 0
          • well  

            Proč ne, je to o financích. Já mám CR1600 spline (a chtěl bych CR 1400 Dicut) . Všechno to jsou stejný ráfky a mění se jen náboje. Řada 1800 v poměru cena/kvalita je to nejlepší co lze na Gravel nebo cyklokrosku koupit.

            0 0
            • kubikula78  

              Co R 460 db? Jak jsou na tom s kvalitou? Přeci jen C1800 jsou přes 10 000 a to je dost.

              0 0
    • well  

      Každá sranda něco stojí. Proto jsem psal, že Canyon Grail je vlastně fantastická koupě. Kolo v základu na DT Swiss C1800 spline obutých do Schwalbe G One Bite 700×40 se slušnou sadou GRX na slušném Al rámu je prostě top nabídka. Žádná stavba v ceně do 40 tisíc nemá smysl.

      0 0
    • kubikula78  

      Tak rám se vyrábí a já si udělal porovnání základních komponentů. 2×10 Tiagra, 2×10 GRX400 a 2×11 GRX600.

      Mezi Tiagrou a GRX400 je rozdíl cca 1800Kč, což je zanedbatelné. Když gravel bike tak gravel sadu. Ovšem mezi GRX 400 a 600 je již rozdíl cca 4000. Jediný rozdíl je o 2 převody víc, 100g lehčí, jiné páky. Brzdiče stejný. Myslíte, že je tam rozdíl, kvůli kterému se ta investice vyplatí? Připadá mi lepší ty 4000 vrazit do lepších kol, tam by to mělo být znát víc. Díky.

      0 0
      • well  

        Tak hlavní rozdíl je v převodech. Stačí ti 48/31 nebo chceš 46/30. Jedenáct vs. deset převodů. Možná bych do kalkulace přidal SH 105 50/34 s kazetou 11–34.

        0 0
        • kubikula78  

          Grx600 kliky jsou 46/30,stejne jako 400.48/31 kliky ma az GRX800,takze by to bylo stejny.Rozdil bude v nejlehcim prevodu…30/36 nebo 30/34…previsy v terenu jezdit nebudu:-)

          0 0
      • tl-brq  

        GRX600 je i ve verzi 1×11 (40 × 11/42). Ušetří se za přesmykač.

        0 0
    • kubikula78  

      To je fakt,ale mam trosku obavu z chybejicich prevodu.....nazory jsou ruzne,ale u me bude prevazovat silnice.

      0 0
      • jIrI___  

        Na silnici to případě jednoplacky či kazety s menším počtem pastorků není až tak o chybějících převodech, jako o velkých skokech mezi jednotlivými převody. Pro mě to byl důvod, proč jsem po vyzkoušení jednoplacku na gravelu zavrhl.

        0 0
        • wilda81  

          +1

          0 0
        • kubikula78  

          Ja myslel vetsi skoky,jen jsem se spatne vyjadril:-)Takze to vypada na 2×10 a poradny kola od DT Swiss.

          0 0
    • jeniiiik  

      A nechceš hodně málo jety Ghost Road Rage Fire? Cenově by asi jen trochu nad limit.

      Kamarád prodává, najel na tom tak 600km a kupuje zase bajka.

      Výhoda je možnost dát široké gumy a to je pro tvoji hmotnost celkem podstatné. Na úzkých gumach a s rámem co má málo místa v zadní stavbě budeš škrtat gumou o rám. Řešili jsme to samé u něj.

      Ozvi se kdyžtak do SZ.

      0 0
      • kubikula78  

        Tak na RX ram dam 700/40 uplne v klidu.

        0 0
        • jeniiiik  

          Ok, pokud stačí 40.

          0 0
          • TK75  

            Škoda, ještě před pár dni bych ho vzal:'(

            Stopro nej grejvl na trhu

            0 0
            • jeniiiik  

              Jo, jezdí ho plno lidí okolo mě. Za mě bych akorát bral, kdyby měl vyšší hlavovku, jinak super.

              Teď jsem jen ze srandy nandal 28" kola na tu verzi s dynamem v náboji. Má dívka ho už má taky objednaného a právě takhle bude vypadat, jen se čeká na vel. S.

              Ale pokud borcovi bude stačit hliník napůl z Číny za cenu karbonu, nechám ho u toho…

              PS: Ano, karbon je samozřejmě z východu taky. Kdyby se toho někdo chytal.

              0 0
              • kubikula78  

                Hezký kolo:-) Nicméně RB je dělaný v Čechách, svařeč je taky Čech, rám i s karbonovou vidlicí, sedlovkou a oběma pevnýma osama vyjde na necelých 13 000. A kvalita je tu, myslím, prověřená. Seženeš mi prověřený a osvědčený karbon za 13t? :-)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • milan.v  

                  Já jen doplnění k té kvalitě…

                  https://www.bike-forum.cz/…kroska-rb-rx

                  https://www.bike-forum.cz/…rx-2019-2020

                  0 0
                  • kubikula78  

                    Zajímavý:-( Tak tedy.....komponenty budu mít kvalitní, kola taky. A protože potřebuju investici rozložit do několika měsíců hotový kolo prostě kupovat nebudu. Takže víte o rámu do cca 15 000 s vidlicí, který je hodný doporučení? Gramy nehoním a znovu upřesňuji, že to bude na ježdění do práce, s dcerou a hobby vyjížďky:-) Objednávku u RB můžu zrušit, v tom problém nebude. Díky.

                    0 0
                • Fran-tic  

                  Nojo, kdyby kolem RB nebyl ten hype kult, tak neprodají nic :) Podle mě nemá cenu skládat takovéhle kolo, ale to je na uvážení každého. Jinak nedávno do galerie dával borec dvě gravel kola s rámem z anglie, obě kolem 9 kg v karbonu a ve výsledku ho to stálo tolik, co tebe RB a ještě budeš mít nějaké to kilo jako bonus :)

                  0 0
                  • kubikula78  

                    GRX400 12 500 Kč, DT kola cca 8000 Kč, pedály, řídítka, sedlo atd cca 5–6000. Při rozpočtu kolem 40 000 zbývá na rám+vidlici 13 500.....dá se za to sehnat karbonový rám? Číně z principu nevěřím. Mám metrák, takže deka sem tam fakt nepoznám a jsem hobby jezdec, takže raději poctivý dural abych se nemusel bát,že přejedu kořen a něco křupne:-)

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Nedá, snad ani ta Čína za tuto cenu nebude.

                      0 0
                      • kubikula78  

                        A da se do 15000 sehnat slusnej dural?Krome RB?

                        0 0
                        • wilda81  

                          No, když jsem viděl tu patlaninu co dostal Doom, tak bych RX do nějaké vyšší škatulky neřadil.

                          0 0
                        • well  

                          Schází ti v rozpočtu pláště, tmel, ventilky, pevné osy, střed, hlávko, brzdové kotouče, podložky pod třmeny, omotávka, sedlovka, sedlo, bowdeny. Slušný pláště jsou 2,5t. slušný sedlo skoro to samé a ten zbytek taky něco stojí. Já radil dobře, Canyon Grail Al ;-) .

                          0 0
                          • TK75  

                            Jo ten se mi taky líbil.Ten zelený.

                            0 0
                          • kubikula78  

                            Šmankote, NEMÁM prostředky na celý kolo, MUSÍM stavět cca 3 měsíce. Jinak GRX400 přehazka,smyk,kli­ky,střed,kaze­ta,řetěz,páky+třme­ny a 2×kotouč je 12 992Kč přesně. DT G1800 7 571Kč při aktuálním kurzu. Schwalbe G-One Bite 2×892=1 784 Kč. Pevné osy a hlávko a sedlovka je v ceně rámu u RB, 12 625 Kč. Pedály M540 990 Kč. Řídítka cca 1 500Kč, představec řekněme 750 Kč, sedlo 2 000 Kč. Celkem 40 212 Kč. Plus kraviny kolem, řekněme 43 000? Takže dle mě je co píše Fran-tic o stejné ceně za 9kg karbon nesmysl. Možná samotný rám.

                            0 0
                            • jIrI___  

                              3 měsíce dávej zlaťáky do prasátka a ve 4. měsíci kup hotovku, vyjde to líp fakt snad ve všem. Ale to jsi asi nechtěl slyšet :). Samotné rámy nabízí po poptání snad každý výrobce, ale jejich ceny jsou vůči cenám za komplet kola většinou nechutné.

                              0 0
                            • Fran-tic  

                              Nesmysl to není, protože ja to kolo vozim. Je to čínský karbon, open frame geometry (takže to používá i rock machine a jiné značky), sram force komplet, kola fulcrum 700db, karbon sedlovka…a dával jsem za nej 37tis. Ale je to karbon z činy, žádný handmade shitovni svár z RB, co tedka předvádějí.

                              Budeš se s tím skládat, vyjde tě to na víc a pak budeš litovat. Zlatej Canyon grail, ten je furt mnohem dal než ta tvá varianta :)

                              0 0
                              • kubikula78  

                                Ale no tak, Sram Force je přes 25 000 jen za komponenty, nejsem tupej a googlit umím. Vypisoval jsem Apex a byl jsem přes 17 000 s tím, co u GRX na 13000. V čem bude dál Grail, že to pořád meleš dokola? Komponenty stejný, kola stejný. Naposled píšu,že jsem si vědom nevýhody stavby!!!!

                                0 0
                                • TK75  

                                  No jo ale Sram je drahej v Čechách, ale v těch UK shopech jsou opravdu kola osazena Sramem Rivalem např a jsou levný.Ale já to chápu, že si to chceš sám smontovat.

                                  0 0
                                  • kubikula78  

                                    Ok,na ceny v anglii jsem nekoukal.Jen na Nemecko…a tam.je vse krome kol drazsi.Nicmene pokud je Author SL doporucenihodnejsi nez RB tak jedine dobre.

                                    0 0
                                • Fran-tic  

                                  O té tuposti začínám pochybovat, když ti tady většina tvrdí, ze se to skládat nevyplatí a na rámu od rb už vůbec. A o tom, ze kupovat komponenty a pak skládat je dražší, to už tady několikrát zaznělo. Ze stejného důvodu mám za stejnou cenu mnohem lépe vybavené kolo :)

                                  0 0
                                  • kubikula78  

                                    Tvl umis cist?Ja celou dobu uznavam,ze stavba je nevyhodnejsi,ale to je moje vec.Ja se ptal,jestli existuje slusny duralovy ram za cca 15000,kdyz RB nelze doporucit.Je to slozita otazka?A je mi fuk jak mas vybavene kolo.Na moji otazku jsou 2 mozne odpovedi…ANO existuje,NE neexistuje.

                                    0 0
                                    • Bubaaak  

                                      RB lze doporučit, až na blbě řešenou patku hazky, příliš turistický posed a občas nevzhledné svary, He to dobrý rám

                                      PS: a to vše je o osobních preferencích…

                                      0 0
                                      • kubikula78  

                                        A o to mi jde,dekuju.100× pisu,ze jsem hobby jezdec,takze turisticky posed mi asi vadit nebude,ze ano.Blbe resena patka-pokud hazka jde prisroubovat a drzi je to ok.Nevzhledne svary?Pokud budou drzet taky ok.....Pokud by bylo znamo,ze kazdy druhy RB praskne na prvnim hrbolu tak je to jina,ale jestli hlavni chyba je kriva housenka jinak drziciho svaru tak mi to fakt netrapi.

                                        0 0
                                  • milan.v  

                                    No jo, on už ale asi ten rám RB objednal…

                                    0 0
                                    • jIrI___  

                                      Tak pořád má tak zhruba rok čas objednávku zrušit :))

                                      0 0
                                      • kubikula78  

                                        Jsem zvedavy…tyden objednano,psali 2–3 tydny dodani…tak uvidime.Rusit ho nebudu.Na moje hobby jezdeni snad stacit bude.A kdyz po case budu chtit neco lepsiho tak si na to nasetrim.Ostatni komponenty jsou pro me vyuziti overkill..ty vydrzi dlouho.

                                        0 0
                                        • Tom-T45  

                                          Nemám prachy na celý kolo, takže si ho budu kupovat po částech, aby to bylo dražší a pak ho budu upgradovat. To zní logicky.

                                          0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • sibicz  

                          https://cyklobazar.cz/…-sl-reynolds

                          Je to teda ocel, ale je to nabídka za poměrně slušný peníze. Nevim, jak jsi velkej, ale ten metrák by to snad unýst mělo.

                          0 0
                          • kubikula78  

                            190cm

                            0 0
                              • Prazak0  

                                Co jsem si všiml, za stejné ceny to nabízí řada obchodů, nejen někdo přes inzerci na bazaru. Ale na tom cyklobazaru nabízí i jiné obchody, normální kamenné prodejny nové zboží. Dokonce i jeden obchod v Praze to nabízí. Dopravu dávají obvykle zdarma.

                                0 0
                                • sibicz  

                                  Za stejnou cenu dokonce i přímo na stránkách authoru. Podle jejich stránek by ti teda měla bejt i ta velikost 56, ale nevim no. To záleží, jak máš dlouhý nohy, jestli by třeba nebyla lepší 58 s kratším představcem.

                                  0 0
                                  • Prazak0  

                                    tak ta velikost 58 asi pro kolegu, co má 190 cm. Já mám jen 178 cm, takže myslím 54 je správná velikost. Ano, Author na svých stránkách má stejnou cenu – ovšem pro verzi SL. Pro tu základní to má dražší, jinde řada obchodů 7 tisíc (6990), oni o tisícovku dráž. Což se snadno splete, člověk si řekne 7 tisíc, zaokrouhlí nahoru, pak si řekne, že to tou sedmičkou začínalo.

                                    0 0
                • jeniiiik  

                  Myslíš výkovky, předpřipravené trubky a další polotovary z Číny svařené v Jezdkovicích v JZD nějakým jouzou? Podle těch posledních fotek ještě ožralým?

                  Bejvávalo…měl jsem šest eRBéček, měl jsem je dříve fakt rád.

                  0 0
              • jIrI___  

                Jak tyhle posránkové barvy nemám moc v oblibě, tak na tomto kole vypadá celkem k světu :)

                0 0
              • TK75  

                Ano, krásný kolo,pneu šířka co se zlíbí a Sram je na gravel zlatej.

                0 0
    • kubikula78  

      Když už mám vyřešený rám a sadu, ještě bych se zeptal na zkušenosti s koly. Že to budou DT je vícméně jasný. Jestli hotový, nebo po částech a nechám zaplést se uvidí dle ceny, spíš všeobecně…je veliký rozdíl mezi vnitřní šířkou 22 a 24 mm? Na oboje můžu dát 40 mm gumu, což mám v plánu. Schwalbe Bite a tubeless. Špicí 28 nebo 32? Jak jsem už psal, 70%silnice,30% stezky,cesty, žádná divočina…ale mám 98 kg nahatej a vykakanej:-)))

      0 0
      • Archer  

        Bacha na ráfky pro gravel pláště, musí vydržet větší tlak než klasicky MTB, 45–50 psi bude spodní hranice pro 40 mm gumu a 100 kg. Nejspíš víc. Já vozím 40 psi vzadu u gumy 42mm pro váhu ~80.

        0 0
        • kubikula78  

          Tak samozřejmě vybírám jak z hotových kol, tak i ráfků, z kategorie Gravel…snad v DT vědí, co do té kategorie dávají. A dle jejich tabulky je pro 40mm tubeless gumu max.tlak 4 bary.....Pokud to budou hotový kola tak G1800 SPLINE LINE, pokud ráfky, tak G540db + DT350 náboje.....vše určeno pro Gravel…u těch hotových kol se obávám 24 špicového zápletu, radši bych 28, ale vyjde to dost dráž…

          0 0
    • kubikula78  

      Tak vyřešeno…DT 350 se s 32 dírama nedělají.....bude muset stačit 28.

      0 0
    • Markony  

      DT 350 jako náboj na 32 děrami ? https://www.netbike.cz/…ck-12x142mm/

      0 0
      • kubikula78  

        Já koukal jen na straight pull, tam je 28 děr max. Jinak o G1800 tady psal Well, že je to nej poměr cena/výkon.....a ty jsou 24 špic…nosnost 130 kg. Cenově vychází fakt dobře, z Německa.

        0 0
        • well  

          Jsou v pohodě a mají krásně široké ráfky. Kdyby jsi chtěl 350 náboje, tak musíš vzít CR1600 spline nebo lépe GR1600 spline. Řada 1800 má náboje 370.

          0 0
        • šlapatko  

          Straight pull není žádná výhra. Jak trochu sroste nipl, kulaté dráty se točí a točí. Náhradní dráty ideálně měj doma. V servisech nebudou skladem. Vidím v tom více nevýhod než výhod. Tuhost výpletu jde dosáhnout i s obyč zahnutými dráty.

          0 0
          • well  

            Mám na CR1600 spline najeto 5 tisíc km. Na začátku jsem nechal jednou dotáhnout dráty a od té doby jsem na ně nemusel hrabat. Docent bohužel taky nejsem. Vnitřní šířka 22mm je na cca 40mm pláště ideální.

            0 0
          • wilda81  

            A proč by si na SP nedal ploché dráty? Stačí chodit do pořádného servisu a dráty mají.

            0 0
    • KRoser  

      Trochu využiji tuto diskuzi. Taky hledám gravel rám na stavbu. Cenu bych viděl kolem 30 000 za rámovou sadu. Nemáte někdo nějaké doporučení. Vážně se mi líbí tohle kolo nevíte zda se dají sehnat CUBE cyklokros rámy?

      0 0
      • milan.v  

        Dají, v Německu, pravidelně se tu vkládají odkazy na jeden, dva eshopy s nimi… A zrovna ten Race tam byl…

        0 0
    • kubikula78  

      Přátelé,těm, kteří mi pomohli zorientovat se co jak dnes funguje, moc děkuju, vážím si toho. Protože se tu ovšem najde pár jedinců, kteří nejsou schopni akceptovat moje rozhodnutí o stavbě, byť je jakkoliv blbé a místo odpovědi na jasnou a jednoduchou otázku cítí potřebu mě dokolečka poučovat o mém rozhodnutí, téma zamykám.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce