• luci2809

    Ahoj, můžete mi poradit, ráda bych si koupila kolo, nyní mám dámskou meridu s hmotností cca 14 kg a ráda bych něco modernějšího (27,5 nebo 29) a lehčího. Měřím 159cm a 55kg a jezdím lesní a polní cesty, žádný brutální skoky. Cenu si představuji kolem 25 000,–, samozřejmě čím míň, tím líp. Jsem ochotná dát i 27 000,– když to bude smyslupné. Vzhledem k nízké ceně, malé výšce a požadavku na rozumnou hmotnost není výběr příliš velký. Procházela jsem kde co a pokud bych chtěla vyloženě dámské kolo, tak to bude těžký a ještě drahý a hůř vybavený. Takže klidně pánský rám, podle mě asi 15´´. Dneska jsem natrefila na meridu a líbí se mi dvě kola:

    http://prodejce.merida-bike.cz/default.asp?…

    http://prodejce.merida-bike.cz/default.asp?…

    Ta 600 se mi líbí víc designem, ale obávám se pohonu 1×11, jestli to nebude málo, když mám nyní 3×9 a zaráží mě, že je těžší, když má jen jeden převodník a nemá přesmykovač.

    Předem díky

    0 0
    • novas752  

      Na tvou výšku bych 29 nechtěl, 27,5 navíc bude o nějakých 200–300g lehčí.

      Ta Merida 600 teda nic moc. Jestli nešlapeš při rychlostech nad 30–35km/h, tak by asi 1×11 stačilo, ale ta kazeta 11–50 má strašný odstupňování (dost velké skoky mezi převody, snadno se stane že je jeden už moc lehký a druhý už moc těžký pro danou situaci) a navíc přehazka SLX oficiálně zvládá jen 46z největší pastorek, nechápu jak to takhle můžou prodávat. Navíc mizerné brzdy, náboje…

      Kola za podobnou cenu se tu řeší často, koukni se do starších vláken.

      Značky Canyon, Radon, Kellys, CTM, Kross. Ale nejlehčího kola by si dosáhla stavbou na zakázku.

      0 0
      • luci2809  

        vím, že stavba by vyšla líp,ale designově se mi ty rámy nelíběj

        na 29 netrvám, klidně ta 27,5

        a právě narážím, že málokdo má rám 15´´ a při daný ceně to má cca 12kg

        0 0
        • novas752  

          No ono i s tou stavbou by to zase nebylo o tolik lehčí. možná o pů kila, ale ta hmotnost nemá zase takový vliv – vždyť kolik procent dělá půlkilo na hmotnosti celý soustavy kolo + ty + další vybavení… Malej vliv to má do kopce a při zrychlování, jinak je to jedno.

          Co má vliv větší jsou slušný pláště a jejich nižší valivej odpor.

          0 0
        • JaMull  

          Ty Meridy mají osazení dost nevyvážené. Například na rámu Cube, který dělá třeba dámské 16", a třeba s touto nebo s touto vidlicí jsem ti schopen poskládat solidní kolo. Určitě lepší než tu Meridu :)

          0 0
          • scalar  

            Ta Marzoška Ti pod 55kg holkou nebude fungovat, má poměrně tuhou negativní pružinu.

            0 0
            • luci2809  

              takže ani menší tlak nepomůže?

              0 0
              • scalar  

                Nepomůže, na tak nízkou hmotnost je nevyladíš, nepochodil jsem ani s mými 68kg. Na druhou stranu nad nějakých 80kg funguje moc pěkně.

                0 0
            • JaMull  

              Není ta negativní pružina na konci zdvihu těně před pevným dorazem? Ta funguje blbě i u 90kg chlapa.

              0 0
              • Mart7  

                Negativní pružina funguje na začátku zdvihu do cca půlky, aby se vidlice nehoupala.

                0 0
                • luci2809  

                  takže to při moji hmotnosti nebude kloudně fungovat? Na Canyonu je RockShox 30 Gold RL , ta se chová, prosím jak?

                  0 0
                  • novas752  

                    No asi by bylo fajn jí vyměnit za měkčí.

                    RS 30 Gold RL je novinka, ale hádám že to bude stejné jako většina Rock Shox vzduchovek. Takže slušná citlivost, nastavení odskoku (rychlost návratu nahoru) a i komprese (rychlost propadu dolu)/zamykání a je i docela lehká. Jen 30mm nohy vzhledem k tvé hmotnosti nevadí, aspoň je lehčí. Takže za mě ok.

                    0 0
            • JaMull  

              Kdes prosímtě našel info o tom že tam je negativka? Výrobce ji uvádí u 2014 Corsa, ale u dalších ročníků už ne. Nejsem z toho chytry.

              2014 Corsa

              2017 320 LCR

              0 0
              • scalar  

                Mám doma, zkouším i na ženě, nějaké jsem i osazoval na stavby. Já mám něco málo pod 70 kg a negativa je moc tuhá i na mne.

                0 0
              • scalar  

                Tady máš odkaz na dovozce, info o pružině tam je:

                http://bartonicek.cz/…170301S.html

                0 0
                • JaMull  

                  Docela jsem podumal a poptal se. Jde o zpětný doraz AER. Není to v principu negativka jako třeba u DualAiru. Principiálně tlačí v klidovém stavu vidlici do zdvihu, a to pomáhá při prvotnímu propružení aby bylo snažší. Mě osobně to přišlo tak, že když jsem vidlici zatížil, šlo to snadno do zdvihu, ale při cestě zpět se vidlice zachovala podivně když narazila na pružinu. Je to divný pocit, ale z principu to nestěžuje pružení v první „půlce“ zdvihu, jak naznačuješ. Pouze zpětný pohyb do plného zdvihu. Tím samozřejmě tvoje pocity z jízdy nevyvracím, ty jsou tvoje.

                  Je to docela malá zpětná pružina viz obrázek, položka 50: https://www.marzocchi.com/…0_RF1-00.png

                  Přikládám taky vyjádření dodavatele pro ČR:

                  Dobrý den,

                  AER, je prostá vzduchová komora, kde pružina zpětného dorazu v určitém okamžiku vyvažuje tlak vzduchu a tím pomáhá prvotnímu rozběhnutí vidlice do zdvihu.

                  Chování celého systému je závislé na délce a tvrdosti pružiny zpětného dorazu.

                  Délka pružiny se měnila v průběhu roků výroby a také se lišila u různých typů vidlic.

                  Jednotlivé délky pružin neznám.

                  S pozdravem

                  Martin Skala


                  Cyklo Bartoníček, s.r.o

                  Skladová 20

                  326 00, Plzeň, CZ

                  Tel:+420 377 2­40 501

                  www.bartonicek.cz

                  0 0
    • palo7  

      Prolez vlákna za poslední měsíc a zkus si z toho vybrat pár kol co by se ti líbilo a dej odkazy. Třeba Merida má XT edition za cca 25tis.

      0 0
      • luci2809  

        vlákna jsem prolezla, ale tady je každá holka větší než já a neřeží hmotnost

        XT edition jsem našla za 32 tis, možná špatně hledám

        0 0
      • novas752  

        „XT edition“ s Alivio brzdama a nábama. :)

        A těžkou vidlicí.

        0 0
    • luci2809  

      vím, že stavba by vyšla líp,ale designově se mi ty rámy nelíběj

      na 29 netrvám, klidně ta 27,5

      a právě narážím, že málokdo má rám 15´´ a při daný ceně to má cca 14kg

      Canyon znám, ale nemají velikosti skladem, Radon je v panským velký a v damským těžší

      0 0
    • luci2809  

      a ta 600 http://prodejce.merida-bike.cz/default.asp?… má opravdu tak blbý kola? brzdy při moji hmotnosti asi budou stačit. Případně na starým kole mám SLX, tak to lze přehodit, ně. Koukal jsem na Kross a je to těžký a nebo černo modrý, vyloženě klučičí.

      0 0
      • novas752  

        No když bys přehodila brzdy, asi by se to dalo.

        Ale je tam několik otázek s tim řazenim. Tady si můžeš naklikat všemožné kombinace převodníku a kazet a zjistit jakého rozsahu rychlosti ti umožní dosáhnout. Dole je tabulka nejlehčího a nejtěžšího převodu a kadence (otáčky klik za minutu) – jestli šlapeš spíš pomalu, počítej 70–85, v extrémech 55–100. Jestli točíš spíš rychleji, přidej všude 10. A z tabulky zjistíš jakou rychlost ti to dá. Já mám třeba požadavek maximálně 5,5km/h na nejlehčim při kadenci 60 a aspoň 40 na nejtěžšim při kadenci 100.

        Hmotnost počítej že bude pro nejmenší rám bez pedálů (+cca 300g), ale vidim tam poměrně levné možnosti odlehčení, například sedlovka a řídítka z řady Comp jsou mám pocit docela poctivý roury.

        0 0
        • luci2809  

          nějak mi ten odkaz nefunguje

          0 0
            • luci2809  

              tak mi to příjde, že to nějak nefunguje

              0 0
              • Mart7  

                Hlavně je to celý naopak, převody do pomala jsou větší než 1, a do rychla menší. Do pomala znamená, že nohama točíš rychleji než se točí zadní kolo. n1/n2=z2/z1, kde n – otáčky, z – počet zubů, 1 – kliky, 2 – kazeta (zadní kolo).

                0 0
                • novas752  

                  Mi to naopak nepřijde. Na jednu otáčku klik se do pomala zadní kolo otočí třeba 0,65×, do rychla zase třeba 3,5×.

                  0 0
                  • Mart7  

                    Je zvykem psát převodový poměr a né počet otáček na jednu otáčku první hřídele. Je to v podstatě upravené, co jsem psal n2=n1*z1/z2, kde n1=1.

                    0 0
                    • novas752  

                      No ze strojařskýho hlediska jo, ale laicky mi to přijde přívětivější takhle jak to je.

                      0 0
                    • xtonda  

                      Vždycky všude se píše zuby převodníku / zuby pastorku, je to nejjednodušší a nejpraktičtější způsob vyjádření.Vyšší číslo – těžší, rychlejší převod, je to v přímé úměře k dosažené rychlosti při konstantní kadenci.

                      0 0
        • luci2809  

          když nad tím přemýšlím, tak 40km/h stejně už nešlapu, běžná rychlost se pohybuje kolem 20–25 km/km dle profilu

          a žádný stojky taky nejezdím, manžel vybírá rozumnější trasy :)

          0 0
          • novas752  

            To já po rovině taky ne, po rovině většinou okolo 25, ale občas si chci trochu přišlápnout z mírnýho kopce a tam už je to snadné.

            0 0
            • Mart7  

              Nad 40 km/h šlapat určitě nebude a do 35 km/h stačí i u 27,5" 32×11.

              0 0
    • palo7  

      hlavně si u sériového kola pohlídej délku klik, ať na Sku nejsou 175mm, užší řídítka (okolo 660mm) budou na tebe taky asi ok, ale ty se dají uříznout, kdežto kliky už hůře a cena za kliky je nemalá

      0 0
    • luci2809  

      když bych oželela dodací termín, tak co tohle: https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

      ale přijde mi, že mejí nějak velký rámy, já bych asi musela mít XS

      díky za rekace

      0 0
      • novas752  

        Dobrý řazení, slušný kola, slušná vidlice, brzdy nic moc ale třeba budou stačit nebo je přehodíš. Za mě ok.

        0 0
        • luci2809  

          ty brzdy jsou to poslední, co by mě vadilo, zvlášť když jsou doma ty SLX

          0 0
          • maros.77  

            Ahoj, pokud bys měla zájem, skládal jsem kolo na rámu CUBE 16" velikost a kola 27,5" pro jednu známou, ale nakonec z toho sešlo a mám ho doma navíc, pohon komplet na SLX 7000, převodník 32z a kazeta 11/46, bezdušová kola WTB Kom i23, výplet Sapím race, vidlice Fox Rythm 34 / 100mm, ale chtěl bych za něj 29 900,– Kč.

            Když tak nefotím a pošlu fotky;-)

            0 0
            • palo7  

              To je super osazení, jestli je to na obyčejným CUBE tak je to až škoda na to dávat.

              Vidlicí 34 asi moc nevyužije ;-)

              0 0
    • 3bike  

      Napsal jsem ti do zpráv nějaký doporučení…tak mi tam napiš…

      určitě minimálně 2 převodník 2×10, 2×11 nebo 3×10

      vzduchovou vidlici a při té velikosti spíš 27,5" tak to výrobci dělají…do 16"

      Brzdy si určitě přehod a dej si tam svý SLX a ty z novýho kola prodej…(většinou jsou to jen základní modely Shimano 315, 400, 200 – Acera)

      Ozvi se Karel..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.