Vycentrování ráfku - drncání

19 nepřečtených
  • snowflake

    Ahoj, chtěl bych vás poprosit o sdělení vašich zkušeností a názorů k centrování ráfků. Nechal jsem si zaplést kolo v servisu a po obutí a namontování cítím při každé otáčce drncnutí, jako kdyby nešlo o kolo, ale elipsu.

    Drncání je jemírné, ale při jízde velmi citelné. Po sundání kola, zutí a točení samotným ráfkem v náboji pouhým okem však nevidím, že by docházelo třeba jen k milimetrovému vychýlení. Může to být způsobeno třeba jen špatným napětím některého/některých drátů, které se tak projevuje jen při zatížení kola? Nebo to může mít něco do činění s pláštěm/duší? Při obouvání jsem v mírně nafouknutém stavu celým pláštěm včetně duše po celém obvodu lomcoval, aby se vše uvolnilo a usadilo.

    Co byste mi poradili? Je to na reklamaci?

    Předem díky za názory.

    0 0
    • kubad  

      ověř si jestli to nedělá plášt – pokud opravdu háže ráfek tak to klidně reklamuj

      0 0
    • Vilém  

      Tipuju spis blbe usazenou gumu.

      0 0
    • e-nomad  

      Řešil jsem nedávno podobný problém. Dělal to starý a opotřebený plášť. Po jeho výměně je klid.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Když nazuješ plášť, tak 1 – 2 mm nad ráfkem bývá na plášti linka. Po roztočení kola by měla být rovnoběžně s ráfkem. Pokud není, pohraj si s usazením pláště. Pokud je rovnoběžná a plášť přesto hází, je křivý plášť.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Ještě mě napadlo – koukni jestli to nedělá u ventilku. Klasická chyba při nazování je utáhnout ventilek a pak foukat. Správně se má po nazutí ventilek zatlačit dovnitř pláště a teprve po mírném nafouknutí srovnat plášť a usadit duši. Kroužek na ventilek se dává teprve až potom a jen lehce.

      0 0
      • snowflake  

        Tohle pravidlo dodržuji. Zkoušel jsem plášť nazout asi 10 včetně jiného vyzkoušeného. Výsledek je, že jednou to hází trochu (podle oka tak 1,5 mm), jednou jen malinko (0,5 mm). Každopádně donutit tu linku na plášti, aby byla rovnoměrně podél kraje ráfku, je nemožné. Vždycky někde zalejzá až do ráfku.

        Dráty v ráfku jsou na omak zapleteny měkčeji (pohyb tak o 1,5 mm těsně u křížení drátů) než je tomu u originálně zapleteného zadního kola. Nevím, jestli to nemůže být tím, že by samotný ráfek zapletený přesně, ale měkce a při nahuštění do tvrda by docházelo k jeho jemné deformaci.

        No vypadá to, že i když to nějak naladím, přezouvání by takový boj být nemělo a v budoucnu bych se přecentrování vyžadující centrovací vidlici a tenzometr nevyhnul :(

        0 0
        • Rychlej turista  

          Co máš za plášť?

          0 0
          • snowflake  

            Úplně novej Schwalbe NN 2,25 a zkoušel jsem i 500 km zajetej Schwalbe NN 2,1 DD.

            0 0
        • jonti  

          kdyz tak linka neni vsude podel okraju, ale je uvnitr rafku, tak je plast spatne nasazeny. U novych schwalbe s tim muze byt trochu problem, jak jsou tesny. Doporucil bych to co nejvic namazat mydlovou vodou a tak nasadit, rukou to zkusit vyrovnat a potom nafoukat na max tlak.

          0 0
          • snowflake  

            Díky za tip, vyzkouším ho. Je pravda, že jsem plášť nasazoval mockrát a pokaždé ten výsledek vypadal trošku jinak.

            No budu to chvilku testovat i jízdou a uvidím. Reklamovat tu práci ve lhůtě můžu vždycky :)

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • budíček  

      Zdravím, mám dotaz, zda- li se dá vycentrovat ráfek pokud je prohlý (bouchlý) dovnit k náboji, nebo koupt nový. Při bězné jízdě to poznat nejde, ale pokud najedu na asfalt hladký jak děcká prdýlka, tak jej cítím. Děkuji

      0 0
      • obda  

        Záleží na ráfku. Ale obecně nové ráfky moc ne.

        0 0
      • Vilém  

        Zalezi jak moc to je a v jake delce.

        Existuji na to bud vytahovaky, nebo to jde i improvizovane. Vyndas draty v inkriminovanem miste, podlozis rafek dvema spaliky a pokusis se ho vyklepnout do puvodni podoby.

        0 0
        • budíček  

          Taky mi napadlo, že by to mohlo jít něják vytáhnout zpět, může to být tak 10cm podélného mírného propadu a do hloubky 1–2 mm , mám Fulcrumy Red Metal 5 a co jsem koukal eventuálně na nový ráfek na netu, tak jsem ho nikde nenašel, asi už je nevyrábí.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.