• RadimMan

    Zdravím holky, chtěl bych se zeptat, jak to teda doopravdy je...... Pojedu Míle a tak ladim kolo, aby dojelo do cíle celé a já taky. Tak jsem se rozhoupal a objednal novou vidli Rock Shox Reba. Tady jsem se dočetl spoustu věcí a teď mám strach ji rovnou nasadit a jezdit.. Je fakt potřeba ji po vyndání z krabice rovnou servisovat?.. Dodávají ji opravdu s nedostatkem oleje, nebo je to mítus?.. Abych ji nezlikvidoval, eště než odjedu na start..

    0 0
    • novas752  

      Přesvěč se sám, otevři to a uvidíš. Vyteče z toho pár kapek, molitany skoro suché.

      Osobně bych tomu dal nějakých 20–30 hodin jízdy na zajetí a pak udělal první servis spodních nohou + 3ml oleje do vzduchové komory (to klidně hned, stačí vypustit a vyšroubovat ventilek). Pak další malé servisy po nějakých 100 hodinách.

      0 0
      • RadimMan  

        Ok,tak to asi udělám, eště než to hodim na kolo. Prosím Tě, nemá moc zkušeností, nikdy jsem nemě takovou vidli, kolik se leje do těch nohou?.. A eště mi řekni, proč to výrobce nenaplní, tak jak se má, aby to normálně chodílo nějaký čas? Ví to někdo?

        0 0
        • novas752  

          Halíře dělaj talíře. Když toho nalejou málo do půl milionu vidlic tak to pár sudů oleje ušetří. :-) A každej grámeček dolu na váze lahodí oku.

          10ml do každý nohy + olejem nacucaný molitany předem.

          0 0
      • Georrge  

        Reba už není soloair?

        0 0
        • novas752  

          Záleží která, nejnovější verze mají DebonAir. Což je SA s větší negativkou a lépe udělanym sealhedem.

          Jestli reaguješ na ty 3ml oleje, to se tam dává na naředění vazelíny. Lepší citlivost – lépe to maže a dá se říct že to eliminuje poměrně častý problém Reby – podfouknutí nedostatečně mazaného těsnění mezi negativkou a prostorem spodních nohou, což obvykle vede k vystřelení gufera.

          1 0
          • Georrge  

            Jj bylo to na ty 3ml oleje, přišlo mi to trochu moc ale už jsem rebu neměl dlouho v ruce, tak jsem se chtěl napřed zeptat :) o tom naředění vazelíny vím, taky to dělám. Ale chce to fakt jen trochu oleje, ať to neproteče do negativky (při jednorázovém naředění to nevadí, při pravidelném dolévání by to ale brzo mohl být problém).

            0 0
            • novas752  

              3ml neni moc, to je takovej pořádnej flusanec. A něco z toho právě musí do negativky stéct a trochu se tam rozplynout aby se to dostalo i na airshaft.

              Pravidelně jen dolévat cokoliv kamkoliv je nesmysl. Sice lepší než nic ale mnohem horší než rozborka, vyčištění a nová vazelína + olej.

              0 0
              • Georrge  

                Jj je pravda ze to aspon maze airshaft. S druhym odstavcem samozrejme souhlas.

                1 0
          • indet  

            novas752:

            Kde jste prosim vycetl ze nova Reba je debonair? V dokumentech RS se stale uvadi soloair. Mam doma jednu Rebu 2019 a jednu 2021 a kromě polepu mezi nimi nevidim na prvni pohled rozdil.

            0 0
        • allrose  

          Kdo by spoléhal na mazání vazelínou ;))

          0 0
          • novas752  

            Smysl to má, ten kydanec vazelíny sám o sobě moc nemaže protože většina z toho jenom leží na pístu a toť vše. Zvlášť u lidí kteří nejezdí v moc rozbitém terénu a vidlici tak moc „neprotřepou“.

            Vystřelený gufero mám na servisu docela často, podruhé se se stejným problémem žádná nevrátila.

            0 0
            • allrose  

              Nezpochybnuju to,také to dělám..jen je dobré vědět,které „chemikálie“ lze mísit a které mají opačný výsledek..

              0 0
            • tomxxx  

              V tý vidli je 100 a víc PSI, podle mě je to tam v reálu víc rozprsklé, než pak při servisu, kdy je vidlice bez tlaku. Docela by mě zajímalo, co tam ta vazelína fakt dělá, při těch tlacích a při jízdě.

              Já teda do vzduchovky olej nedávám, věřím, že by to rock shox dělal, kdyby to bylo dobré. Naopak sem tím ztrácel zdvih, jak to přetékalo do negativky a to jsem tam dával snad ještě méně jak ty 3ml.

              Lepší je experimentovat třeba se slick kick vazelínou.

              0 0
              • novas752  

                Aby si tim ztrácel zdvih tak bys tam musel naleht větší objem než negativka má.

                Ono těch 100psi ale působí ze všech směrů,

                0 0
                • tomxxx  

                  Jasný, v klidu jo, ale při jízdě se to tam bude mlet, ale třeba si to představuju blbě.

                  0 0
      • Levistrauss501  

        Jakej typ oleje do té vzduchové komory doporučuješ?

        0 0
        • novas752  

          Motorový, převodový nebo „speciální“ olejíčky na to přímo vyvinuté jako Fox Fluid, RSP Air Fluid apod.

          0 0
          • Levistrauss501  

            Jojo, já myslel jestli 3WT, 5WT, 15WT…

            0 0
            • novas752  

              To jsou viskozity olejů do tlumení kde je to přesně dané a jiný se tam dává jen ve velmi specifických případech.

              U oleje na mazání spodních nohou nebo vzduchové komory na tom až tolik nezáleží, větší viskozita maže lépe (pomaleji stéká ze stěn, těsnění to neseškrábne tak snadno) ale zase zhoršuje citlivost vidlice v hodně nízkých teplotách. Do té vzduchové komory se většinou dává dost velká viskozita, třeba ten Fox fluid se táhne skoro jako řídký med. Do spodních nohou obvykle o něco řidší oleje protože právě tam to citlivost ovlivňuje nejvíce v těsných prostorech mezi futrama a vnitřníma nohama vidlice. RS samotný tam doporučuje většinou 0w30, vyrábí jim to Maxima. Ale jestli tam dáš to nebo 0/5/10w30/40 apod. je úplně jedno. Kdo jezdí i v zimě na zimu může dát něco jako 15w, citlivost v mrazu to trochu zlepší.

              0 0
        • tomxxx  

          Jestli tam chceš něco dávat, tak to stejné jako do spodních nohou. A klidně jen 1ml.

          0 0
        • Mr.Duck  

          Ow30 pokud používáš dynamic seal grease. Jinak něco hustšího ve stylu 50w.

          0 0
    • RadimMan  

      Hoši, tak vám děkuju za rady..Vidlici jsem koupil, rozebral a bylo tam oleje fakt bídně, takže jsem namazal, dolil olej a dneska jsem jel první jízdu do práce a s Manitou se to nedá srovnat..Ta žehlí a má krásně hladkej chod..Eště doladim tlaky a tokeny a myslím, že budu spokojenej..

      1 0
    • bubacek  

      Ahoj

      chci předělat Rebu soloair RL ze 120mm na 100mm. pokud chápu dobře potřebuju díl 11.4018.026.021

      Air Shaft Solo Air – SID RLC A1/SID XX/RL B1/Reba A7 80–100mm (2018+) (100mm 29)

      https://www.kolarnastore.eu/…d-b1-100-29/

      na staré TORA stačilo dodat nebo ubrat gumovej váleček a bylo hotovo.

      popřípadě nemá někdo tento díl na 100mm co jsem koukal většinou to předěláváte ze 100 na 120.

      0 0
      • reny  

        Zajímalo by mě to samé. Přišel jsi na to? Ví někdo?

        Objednal jsem si aktuální REBU RL A9 na svého hardtaila ve verzi boost se 120 mm zdvihem. Jeden z důvodů pro tuhle vidli, aby šla případně snížit na 110 nebo 100 mm.

        Teď jsem ale vyčetl z manuálů, že Reba se 120 mm má JINÉ SPODNÍ nohy i JINÉ VRCHNÍ nohy než varianta 100 mm.

        Pro úplnost uvedu, že navíc má úplně jiné spodní nohy ještě REBA 120 mm na kolech TREK a SPECIALIZED, domýšlím si, kvůli kratšímu offsetu.

        Tak teď nevím. Půjde to snížit? Rockshox uvádí v technické specifikaci REBU i ve variantě 110 mm zdvihu, ale žádný díl pro změnu zdvihu (jin shaft) se nikde neuvádí. Případně, memůže třeba být problém s náhradními díly pro tuhle 120mm Rebu?

        0 0
        • va-bo  

          Nejak mi unika duvod snizeni zdvihu ze 120 treba na 100. Nastav vetsi sag a dej tam dva tokeny a je to.

          0 0
          • reny  

            Tímhle si ale kompromituješ výkon pružící jednotky (nižší opora ve středním zdvihu).

            Dohledal jsem na zahraničních fórech, že zdvih změnit nelze. Údajně to na dotaz potvrdila i technická podpora Rockshoxu (Sramu). Shaft ze 100 mm A7-A9 REBY je prý příliš krátky. Asi budou stejně tak krátké aj i shafty ze starších REB a SIDů.

            Já nakonec jdu do trailovější vidle, takže pro mě téma uzavřeno :)

            0 0
            • reny  

              oprava: Trochu jsem to domotal, shaft byl naopak příliš dlouhý, né krátky! A bylo to řečeno o shaftu 110 mm ze SIDa B – borec chtěl snižovat ze 120 mm na 110 mm.

              Zdroj zde https://www.mtbr.com/…0mm.1183514/

              0 0
            • va-bo  

              Stejne nic jineho nezbude, protoze to jinak vyresit nejde. Jedine tam nacpat tokeny, tim se zkrati zdvih.

              0 0
            • va-bo  

              Jeste mne napadlo jedno reseni. Dat do prave nohy vic oleje a tim vytvorit hydraulicky doraz na 100 mm :-)

              0 0
      • HadVoe  

        ahoj. mam predelanou rebu na 120 ze 100. pokud si zjistis, ze je kompatibilni, tak ti ho v praze prenecham za jeden a pul diku :)

        0 0
        • reny  

          V tom je ten fór. REBA A7-A9 zdvih 100 mm lze zvednout na 120 mm. Má stejné šasi jako SID B1-B2. Ale REBA A7-A9 zdvih 120 mm má spodní nohy ze SID A1-A4, i korunku, ale horní (vnitřní) nohy jsou atypické delší. Takže kompatibilní je pouze s ofiko určenými díly (existuje ofiko pouze 120 mm shaft).

          Ale jak jsem psal, REBU jsem vratil a pořídil jinou vidlu.

          1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.