ahoj, dneska jsem si vsiml vydrene vnitrni nohy na reconu, ze stiraku to natahuje naky bordel… nevite jestli by se to dalo nejak opravit (necim natrit a zabrousit, nebo jen zabrousit, nebo nechat byt a jezdit?) zkusenosti a napady vitany
ahoj, dneska jsem si vsiml vydrene vnitrni nohy na reconu, ze stiraku to natahuje naky bordel… nevite jestli by se to dalo nejak opravit (necim natrit a zabrousit, nebo jen zabrousit, nebo nechat byt a jezdit?) zkusenosti a napady vitany
zanedbana udrzba, sundat vnejsi nohy, vycistit, promazat a dojezdit do smrti ktera je sakra blizko.
+1
jako mazal jsem ji silikonovym olejem a vzdycky otrel nohy, ale prez zimu dostala zabrat, na jare jsem chtel vymenit gufera a dat ji na servis, ale uz je pozde no, za jednu vyjizku se to tak podelalo, mam to teda nejak zabrusovat smirkem?
Zabrusovat ne, jen bys to zhorsil. Vsechno rozebrat, vycistit, no a jak rek Jenda cekat na smrt, kterou muzes pravidelnou a castou udrzbou o neco oddalit…
za jak dlouho cca predpokladate smrt?
tak jde o to jestli ty vidlice, tvoji nebo svoji:-)
Ta vidle ti bude tahat dovnitr vic a vic bordelu takze se zacne vydirat i pouzdro a noha se bude obrusovat vic a vic. Primarne se ti bude zhorsovat chod ale ten asi ani pred tim nebyl buh vi co protoze ta vidle s timhle rozhodne nemohla byt zadna citlivka. No a pak je to cely jen na tvy odvaze do kdy si s tim troufnes jezdit. V extremu to muze vest k tomu ze tu nohu obrousis natolik se to nekde rupne, za jak dlouho tohle nastane ti ale nikdo nepovi. Kazdopadne v tom pripade muze byt tvoje smrt shodna se smrti vidlice a usetris si dalsi investice do biku :-)
no uz se zhorsil chod pred zimou, ale resili se jine veci a tatka rikal ze to bude muset jeste pockat…no a je to tam kde to je…
uplne se odbrousi az leva noha zmizi a nezbyde nic… Zase to tolik nevymejslejte… Nebo podle toho co tady ctu je pulka veci na biku po pul roce jezdeni tak unavena a zeslabena ze ji menite? Kdyz bude pravidelne a castejs servisovat a menit olej tak to bude v klidu.
Tak tohle v klidu zaručeně nebude:)
je jasny ze chod bude horsi a postupne se to bude srat ale nemyslim si ze nastane scenar ze to obrousi natolik ze se mu to rozpadne pod rukama (kolama)
Téhle už žádné mazání nepomohlo :-)
vydrena vejpul :)
Ještě jsem na ni asi 10 km dojel domů :-)
no vidis tak to pokud se mu zlomi vnitrni noha tak na tom jeste klidne 1000km da :)
Jestli na to má mentálně, tak určitě :)
dam do toho tycku ze smetaku treba a bude to jak nove :D
Další výhoda vidlic klasické konstrukce oproti Lefty :)
já jsem jednou dojel domů na durch zlomeném rámu, na šutrech to parádně pružilo :)
To znám, ulomená zadní stavba dole (na favoritu):D zadopéro jak vyšitý..
Mě na favoritu lupla sedlovka hned nad stř. sl.
ver tomu, ze za jednu vyjizdku se to takhle nepodelalo!:)
Zanedbana udrzba, pocitam ze servis po koupi zadny taky neprobehl (tzn. da se predpokladat ze vidle byla sucha jak pytel s piskem) a 9tkm a nestesti je na svete..
Jak pisou ostatni, rozebrat, vycistit, hlavne namazat a cekat na smrt… Pocitam ze by jeste par tisic mohla za hezkyho pocasi v klidu najezdit, ale udrzba bude nutna castejc a castejc…
Nedostatecna udrzba, uz jsem takhle oddelanejch RS videl nekolik. Dostal se bordel pod stiraky a vydrel to. Co ja vim tak uz s tim nic neudelas ale kdyz se o to budes trosku starat, cistit ten molitan pod stirakama, tak jeste neco odslouzi. Ale samozrejme to bude tahat dovnitr vidlice bordel vic a vic.
hodina 2× do roka měl bys vidli jako novou. Ach ta lenost
nejde tak o lenost, jak o to ze do vidlic, tlumicu a brzd se bojim hrabat…
Zbytečně
opravdu je to tak slozity servisni ukon?
Neboj, je to jako lego, a navíc většinou když tam dáš něco blbě tak to nefunguje takže když už fakt nevíš tak zkoušet..ale je to snadný..
tak ted uz se do ni mrkni. vis ze ma stejne naslaplo do kytek a na dalsi uz se nebudes bat sahnout. zkusenost je k nezaplaceni. bejt tebou, udelam to hned a vidli dojezdim, ale uz vycistenou.
a ať dokumentuje, co z toho vyteklo (či ne), kde byla všady špína atd.
Asi bych spodní nohy i vypláchnul.
Fotky pak sem"! :)
Když se v tom bojíš hrabat, tak to dej do servisu. Tady je to zanedbaná údržba.
pro zajímavost, kolik máš na něm najetých?
a bonusová trochu offtopik otázka na Recona pro všechny, pokud jde vidle do zdvihu a trochu ze začátku jakkdyby lupne/ťukne :) , je to dobře nebo špatně? Ptám se, protože mně to dělala jako nová, pak jednu dobu ne, a teď zase začala.. díky
To lupání je normální. Je to tuším kvůli SoloAiru. Recon mi to taky dělal.
asi kolem 9K
Rozebrat, vycistit a lehce prebrousit jemnym smirkem a oprelestit, aby zmizely hluboke ryhy. Celkem to pomuze a kdyz se to udela dobre, tak jeste neco vydrzi. Zalezi taky na stavu kluznych pouzder. A pomalu setrit na novou nebo sehnat nove vnitrni nohy.
jak píšou, rozdělat a vyčistit. Být tebou tak si to udělám sám, potom aspoň víš, co tam uděláš a co ne.
Zajímalo by mě, jestli servisy nějak namáčí molitany (dělám si tam např trošku takovou hustší směs), nebo jestli mažou stíráky vazelínou uvnitř. Pak by to něco mohlo vydržet, doufám že se mi tohle jen tak nestane
Moje Reba si od toho stádia, jaké máš na fotce (které i u mne vzniklo bleskurychle během 2–3 vyjížděk) odjezdila cca 15000 km a do důchodu půjde spíš kvůli tomu, že už jí tak úplně nevěřím po čelní konfrontaci s Golfem …
Předpokládám, že fotka je dělaná v nezatíženém stavu, tak to vydření není způsobeno o nečistoty v těsnícím guferu, ale přidřením v kluzných futrech, vzhledem k tomu že futra mají povrch z kompozitu POM nebo PTFE, tak je celkem možné, že už tam tato kluzná vrstva nebude a jde to na nosný ocelový plech,dá se předpokládat, že podobně může vypadat i spodní část vnitřní nohy. Mám takový pocit, že tomu pouhé vyčištění nebude muset stačit. A lepší než samotná vazelína do těsnících gufer je úprava spodní části gufera. Spodní strana má stále dostatečný montážní přesah a funguje pouze jako stěrák a dovoluje oleji lépe mazat gufero a zároveň ho čistit. Nečistoty se potom zachytávají na molitanovém kroužku, kde ale není takový přítlak na vnitřní nohu. Nehledě, že to zlepší i odtrh o pár kilo.
no a pouzdra se vydrela proc? Protoze RS tam od vyroby nedava skoro zadnej mazaci olej :-)
Ne, protože se na to vysral a olej nevyměnil.
snad nedělám chybu když místo 5ml mazacího dávám 15ml :) a trochu hustší … a občas vidlu otočím. Nevím jestli to pomůže, ale snad jo.
Neřeším co dává výrobce do vidle, každou novou vidli si rozeberu a upravím tak jak potřebuji, včetně náplní :)
Takhle časem dopadne každá vidlice, v které se nemění kluzná pouzdra. V podstatě se vydře ten teflon v kroužcích a kov pod ním rozedře kluzák. Já mam takhle rozedřenýho Skareba, ale už pár roků s tím jezdím ;) Záleží, jak moc to ovlivní chod vidlice. Když se mi to stalo na SIDovi, tak ten úplně přestal fungovat a musel jsem ho hned vyměnit. Skareb funguje vcelku dobře. Jinak opravovat to nemá cenu. Je to na výměnu vidlice.
Já teď našel na kluzáku takový malý neostrý vryp v délce 3mm, vodorovně ke stírákům. Vidle pravidelně servis, takže netuším, od čeho by to mohlo být.
jeste prosim o radu, jaky se do toho dava olej?? a dava se na stiraky jiny nez dovnitr?
No…a to jste neviděli ještě moji foxku (naštěstí ta je na zimákovi…, takže ještě něco vydržet musí).
Foxka na zimákovi… Co vy jste za lidi…
Nejspíš pracující. Taky se jednou dočkáš ;)
No a nebo to muzes mrsknout na aukro, zatajit to v popisu a on se nekdo najde, treba jako tady.
TVL, tak to je pěknej hajzl, ale na druhou stranu se může hájit tím že je poškození vidět na fotkách…
nevite, jestli se da pruzinovy recon snizit ze 100 na 80??
IMHO stačí koupit 80mm pružinu.
chirurgicky rez? btw: to si myslis nebo vis? :)
Myslím:) Bo u Tory taky stačí jen pružina a můžeš mít 120mm nebo u-turn.
tady pisou ze pruzina nic nemeni
Tak to nevim mno, tak asi musis tim spacerem plus jeste jinou pruzinu? Fakt nevim.
„Fakt nevim.“
Hlavně „dobře“ poradit :D
Už na začátku jsem psal IMHO…
in my humble opinion (podle meho skromneho nazoru) neznamena ze „fakt nevis“ ale to je jedno, nake dalsi napady nekdo?
No, a když to tak není, tak nevim né?
OMG ROFL LOL..
Zalezi jaky mas model, u nekterych to jde zmenou spaceru, nejlepsi je stahnout si katalog dilu a podivat se.