• mustek22

    dobrý den,

    chtěl bych se zeptat opravdových cyklistů,jak je to s komponentama

    od shimana.pokud někdo najezdí cca 1000km ročně,pouze v letních měsících,50 na 50 silnice ,teren,žádná divočina.jak dlouho vydrží díly.

    například na prvním kole jsem měl deore,na druhem mam LX ,nyní zvažu třetí kolo kde bych chtěl XT.čím jsou tyto řady odlišné?je to o váze,kvalitě a tím spojeno se životností?

    bike s XT bych totiž bral jako poslední kolo,ale jestli to třeba na mě není už zbytečné.nejsem žádný ras ,se svejma max.70kg toho fak moc neurvu.

    vydlice a tlumič-na tom bych moc nešetřil a s pravidelným servisem určitě FOX vydrží hodně.

    btw:brzdy ty bych dal víc než LX,nebo i jinou značku,protože se stávajícíma nejsem spokojen.i na 180mm kotouči mi předek nebrzdí.

    0 0
    • Ricci  

      Zivotnost pri 1000km rocne nema zmysel riesit

      0 0
    • La Piér  

      S tímhle nájezdem a využitím klidně i Alivio.

      0 0
      • mustek22  

        mno taky aby to bylo po funkční stránce pohodlí.deore-na něj sem si nestěžoval ale LX mi příjde přesnější a hlavně „páčky“ dokonalejší.jestli XT bude v tomhle směru lepší,nebudu se bránit.

        a na rám s tlumením od FOXu bych už z principu alivio nedal,tak nějak cenově matlanina,ne?

        0 0
        • La Piér  

          Odpověděl jsem na otázku výdrž-kvalita-potřeba.

          Pokud nemusíš řešit cenu, nemusíš se ani ptát. kup XT na úměrném rámu a vidlicí a máš to z krku.

          Pokud řešíš i cenu, nemusíš se mermomocí držet Foxu. Na tvé ježdění velmi dostatečně poslouží i poloviční cenová kategorie.

          0 0
          • mustek22  

            cena je až na prvním místě,že?

            takže když zůstanu u LX,neprohloupím?

            ten FOX bych opravdu chtěl.niní mám vidlu RS tora a nespokojen.epica nechci.

            0 0
            • o.1  

              Kup si RS Reba a budes spokojny. Aby si nebol s tym Foxom sklamany-podla mna vyhodene peniaze.

              0 0
            • unitak  

              Tak tak Tora vs FOX bude rozdíl obrovský, ale Fox vs nějaká dobrá vidle od RS (většinou o dost levnější) nebo Epicon TT, tam moc velký rozdíl nepoznáš.

              0 0
              • Lada,s  

                Tak a teď si píchul do vosího hnízda, porovnávat Fox a Epicon :-)

                0 0
                • unitak  

                  Já to neporovnávám, je jasné, že fox je jinde (ještě aby ne za ty prachy), ale pro tohoto uživatele, který ani moc nemá představu co od toho čekat, to myslím bude bohatě stačit a hlavně ušetří hooodně peněz.

                  0 0
                  • Plechovka  

                    Tak a teď mi konkrétně řekni, v čem že to třeba F100RL překonává Epicon TT? Bez ohledu na cenu, věci jako image, nálepky apod. bych s dovolením vyřadil jako kritérium.

                    0 0
                    • kubad  

                      v ceně servisu třeba, tam je Fox mnohem dál :D

                      0 0
                    • maajkee  

                      A proč bys to vyřadil jako kritérium? Když právě v tom bude Fox bodovat.

                      0 0
                      • Plechovka  

                        Jsem technik a na image házím bobek. Je mi jedno, jestli sedlám Cannondale s Lefty nebo Authora s Epiconem, pokud bude prožitek z jízdy stejný. Pokud na tom bude ten Author lépe, pro sebe si vyberu Author.

                        Vidlici od Foxu jsem nikdy dlouhodobě nejezdil, tak jsem doufal, že se dozvím něco konstruktivního :-) A krátké, cca 100km dlouhé seznámení s nějakou 120mm Fox na jednom testovacím kole mně nijak nepřesvědčilo o tom, že Fox je oproti mému Epiconu TT „úplně někde jinde“.

                        Při výběru vidlice se řídím následujícími kritérii (v pořadí od nejdůležitějšího):

                        1. charakteristika (chci lineární)
                        2. citlivost
                        3. spolehlivost (nesnáším jakékoliv vrtání se v kole)
                        4. cena
                        5. možnost servisu doma (žádné speciální nářadí pro běžné úkony

                        jako je posezonní servis, zádné speciální náplně)

                        1. mechanické vlastnosti („pevnost“ atd.)
                        2. barva (není problém, černá a bílá se dají napasovat ke všemu)
                        3. dobře, dám to sem – značka :-)
                        0 0
                        • maajkee  

                          Je mi jedno, jestli sedlám Cannondale s Lefty nebo Authora s Epiconem, pokud bude prožitek z jízdy stejný

                          No jenže prožitek z jízdy na těhle kolech nebude nikdy stejný, na Cannonu s Lefty to bude vždycky daleko lepší! :)

                          0 0
                        • Attila  

                          tuhost až na 6. místě?

                          0 0
                          • Plechovka  

                            Pokud budeme srovnávat dnešní produkci, tj. v kategorii XC 30–32mm vnitřní nohy, pak ano.

                            0 0
                            • Dan.45  

                              dt xrc race s 28mm se mi nezdá jako míň tuhé než fox nebo sid :)

                              0 0
                              • kubad  

                                tobě možná ne, ale soudruhům v laborotoři jo :D a dosz podstatně

                                0 0
                                • Dan.45  

                                  asi na tuhost kašlu, když plánuju cca na podzim koupit svůj druhej bike tady na bf milionkrát skloňovannýma ¡¡sprostýma¡¡ slovama cannondale/lef­ty/29/ht :D

                                  0 0
                    • JakeF  

                      High speed expanze.

                      0 0
                      • kubad  

                        na 100mm k čemu?

                        0 0
                        • pepek  

                          Já ti nevím, není to pověra, že pod 140mm je to na nic? Já bych to asi ocenil: mám RVL bez HS. Aby to žehlilo za rychla, musím mít povolenou expanzi + řídký olej. Na pomalých, strmých trialových úsecích musím zastavit a utahnout to, jinak to vystřeluje rychle nazpátek a mění to těžiště. To by myslím HSe řešila. (Moje Jawy 90 a 350 měly zdvih asi 90mm vzadu, ale HS tam byla možná už v roce 1970.

                          0 0
                        • maajkee  

                          na machrování :)

                          0 0
                • maajkee  

                  No však někteří tady zarytě tvrdí že epicon TT je nejlepší vidlice, tudíž lepší i než jakejkoliv Fox.

                  0 0
                • vsn  

                  nechápu jak můžete porovnávat značku obecne s jednotlivým modelem vidlice…

                  Vidlu bych bral spíš nějakou novou od RS (2012) SID nebo REBU

                  0 0
              • mustek22  

                takže jednoduše řečeno…co je nad torou už je v pohodě?platí i s tlumičem?(no to sem motat nebudu)

                co se týká řazení,vzal bych tedy „pouze“ SLX,ušetřený koruny můžu dát na lepší kola.

                0 0
                • maajkee  

                  No no SLX není oproti XT už o moc levnější.

                  Jinak už i Tora používá olejové mazání, jen je těžší, ale funkčně to není špatná vidlice.

                  0 0
                  • mustek22  

                    porovnat jsem měl možnost pouze epic TT s mojí torou,která už má vakl.samozřejmě epic dobrý,jen mám nějak proti srsti tuhle značku.

                    ale třeba kdybych sundal polepi:-D,kdo ví.

                    dočetl jsem se,že výbavu tu hodně berou jako spotřebák…ale nemám v plánu pořídit kolo a pak ho vylepšovat.

                    SLX je nástupce LXu,ne?takže i to bude posun kupředu…

                    0 0
                    • maajkee  

                      SLX je místo LX, v podstatě stejná řada. Jezdil jsem jak LX tak SLX a řekl bych že je to to samý, mně osobně možná i víc sedělo starý LX, ale SLX funguje bez problému, příjde mi takový víc „humpolácký“ než LX.

                      0 0
                      • xshreck  

                        mě zase ty řady řazení (starší) deore, slx, nová acera atd přijde všechno skoro stejné.

                        0 0
                • xshreck  

                  řazení bych si dal taky radši XT, zbytek klidně nižší řadu.

                  0 0
        • CLZ  

          Já vozím Alivko a mam ročně přes 6kkm… a taky žiju..;)

          0 0
    • martin_bakov  

      vetsinou cim min to resis tim dyl to vydrzi ;)

      0 0
    • scota  

      XT umí řadit o více než jeden krok. Jestli to umí i např. SLX nevím. Když jsem testoval RB byl rozdíl v řazení Deore vs. XT docela znát. Na doporučení jsem dal komponenty SLX, ale řazení XT 2012 a jsem moc spokojen. Myslím ale že 1000km ročně je docela málo ;-)

      0 0
    • maajkee  

      Jen na plečce co jezdím do práce najedu ročně 2000km a stačí mi na tom klidně přehazka a řazení nejnižší kvality za pár korun :)

      Na 1000km ročně není snad potřeba ani kolo a je lepší chodit pěšky :D

      0 0
      • mustek22  

        dík,dobrá pí.ovina.ty budeš dobrej cyklista když hned odrazuješ ostatní!

        0 0
        • maajkee  

          To byl fór :)

          Ale při tak malým nájezdu bude co se týče výdrže bohatě stačit Alivo a vydrží ti 5,6,7 let.

          Pokud máš na to peníze, tak si udělej radost a kup si klidně XT, funguje o něco líp.

          Nevim co chceš slyšet.

          0 0
          • mustek22  

            no chtěl jsem slyšet,zda mi i slabší výbava vydrží deset let při víkendovém ježdění.

            ono se totiž při určitém zaměstnání víc jezdit nedá i kdyby člověk sebe víc chtěl.a že bych chtěl.

            na druhou stranu peníze by nějaké byly,ale proč bych je investoval jen pro to,abych machroval že mám lepší výbavu.

            rozumíš mi?

            0 0
            • Attila  

              V jakém zaměstnání to proboha nejde?!

              0 0
              • mustek22  

                vysvětlím…

                v neděli večer opustím domov a 14 dní jsem po čechách po stavbách.s hodinama jako na kostele po práci jezdit prostě nejde.navíc kolo na ubytovně taky nejde mít.

                pak víkend doma,tak si odpočnout a projet se pro radost do lesa a ne zavodit,jasné?

                0 0
                • Attila  

                  Chápu :-(

                  Tak to si to kolo pořiď pořádný, ať ti dělá, když ne často tak alespoň velikou radost.

                  0 0
            • xshreck  

              vydrží ti 10 let i deore, jen kazeta/řetěz/pře­vodníky to chce čas od času měnit. Ale s nájezdem 1000km bych ani toto neřešil, buď bych si pohlídal řetěz a třeba 2–3 točil, nebo na jeden jezdil fpořád a pořád… 5 let to natočí

              Ale na druhou stranu – jestli se o to nebude starat, tak může hazka chytit vakl, odejít ložiska (vyreznou) u klik s HT středem apod.

              0 0
            • o.1  

              Tych 10 rokov x 1000km by ti malo vydrzat hocico. Na starom bajku mam radenie Alivio a funguje uz 40 000km v najvecsich srackach. Xt na druhom radi sice o cosi lepsie, bodaj by aj nie ked je este skoro nove. Presmyk Alivio vs. XT = prakticky ziadny rozdiel. Prehadzovacku som mal len LX a XT ale na pozicanom bajku cca tyzden s Acerou sa mi nezdal nejaky zavratny rozdiel.

              Naboje Acera/Alivio som odlozil po 15 000km (skoro bez udrzby) aj to iba koli obrzdenym rafkom. Takze asi tak.

              0 0
              • o.1  

                Zas ak ti neodchadzaju casto veci po roznych nehodach , tak by som zobral Deore, SLX, XT, prip. ich mix.

                0 0
                • mustek22  

                  zatím se mi nepodařilo nic zničit,krom laku a ohnuté patky hasky.

                  0 0
      • Joseph de Sax  

        to ujdeš i po rukou a nebudeš potřebovat ani boty…

        0 0
    • vsn  

      kliky klidně Deore (jsou dobrý), zbytek asi XT nebo SLX

      ale pokud máš penize a chceš je do toho dát i když defakto nenajedeš vůbec nic tak proč ne :)

      0 0
    • Attila  

      Takhle to nejde vybírat podle teoretické výdrže. A už vůbec je nesmysl položit takovýhle dotaz na BF, budeš nakonec ještě zmatenější. :-) Prostě si urči cenový strop a kup si kolo těsně pod touhle hranicí. (Aspoň pak nebude hlodat červík, že sis měl koupit něco lepšího.)

      :-)

      0 0
      • mustek22  

        zmatený už jsem a tento přízpěvek mi zdá se jeden z nejlepších:-)

        když si dám hranici do 45k,tak už jen za rám s tlumičem vyplesknu 20k.vidle (nevím přesně)kolem 7–10k.kola aby ladila k rámu(cenově a váhou)třeba RM3.mno,už teď zbylo tak na alivio…

        0 0
        • vsn  

          co koupit komplet kolo? nebude to lepší?

          0 0
          • mustek22  

            však chci celé kolo,jen s tím,že si ho nechám u obchodníka trošku doladit,když je ta možnost.

            jako příklad uvedu třeba scotta na XTR ale nechám ubrat na výbavě,takže sleva bude . XTR já absolutně nevyužiju.je to pro mě škoda.

            0 0
            • Vilém  

              Zajimavy postup, vetsina lidi postupuje opacne, asi vis proc to tak chces.

              0 0
            • vsn  

              a proč nevzít levnějšího SCOTA co bude na XT? (sám musíš vědět jestli se to vyplatí odstrojovat nebo vzit rovnou na XTčku) … někdy výrobci TOP rámy mají jen s TOP výbavou každopadně nevím jestli musíš mít zrovna S-WORKS neboo Scale 899

              0 0
        • maajkee  

          ??

          Když si dáš hranici 45 a za rám s tlumičem dáš 20, tak se dá postavit parádní bajk celej na XT s Rebou a RM3.

          0 0
        • Attila  

          A proč ne! Základ bude dobrý (rám, kola, vidle).

          0 0
        • jIrI___  

          Za 45k seženeš už rozumně osazeného fulla (namátkou třeba http://www.bradsky.cz/…-p-5397.html a určitě by se našlo i něco lepšího )

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • winter78  

      Moja cca 15 ročná prehadzovačka Alivio by o výdrži a kvalite vedela porozprávať. Inak Alivio, maximálne Deore. Mal som aj komplet sadu SLX a totálny shit…oproti napr. Aliviu rozdiel len vo zvyku a v pocite „že je to čosi iné“.

      0 0
      • unitak  

        Nevím no, měl jsem Alivio i Deore a neřekl bych, že je oproti tomu SLX shit…Alivio řadilo o dost hůře, možná že to bylo jen špatně seřízeno, ikdyž bylo na seřízení několikrát v servise. Deore bylo +/- stejné.

        0 0
        • winter78  

          Ja osobne som v radení rozdiel nevidel. Neviem, asi som nenáročný ;-). Nabehám cca 3500 km ročne ±1000 km podľa času a počasia,preto si myslím že tie komponenty využijem dostatočne,ale rozdiel som nezbadal.

          Rovnako tak som nezbadal rozdiel medzi SLX HTII kľukami a medzi 4-hranom. Jazdil som aj na jednom aj na druhom (cross a MTB),ale žiadna tuhosť HTII oproti 4-hranu nie je :-)).

          Takže po týchto skúsenostiach ostávam verný Aliviu a Deore, do vyššej sady pre mňa nemá zmysel chodiť,pre mňa zbytočný luxus.

          0 0
          • winter78  

            …ešte doplním že som nenašiel taký veľký rozdiel,ktorý by mi dal dôvod siahnuť po vyššej sade ;-).

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • felix.org  

      Najedu 1000km v letních měsících, 50% terén, 50% silnice a komponenty mi vydrží tak dlouho, než je bezdůvodně vyměním za nové a lepší :-) Teď jsem na komplet XT, Rebě a RM3 a ikdyž by mi na těch 1000km stačilo Alivio, tak mi současnej stav zbytečnej nepřijde. Takže za mě si s klidným srdcem kup XT :-)

      0 0
    • mustek22  

      tak našel jsem stránky,na kterých se dá kolo více-méně poskládat dle přání zákazníka.

      vůbec netuším,zda bych si vybral zrovna u RB ale uvádím jen tak jak bych zhruba volil skladbu kola.je to uměrné jak výkonem tak cenou a kvalitou?

      Rám IQ – velikost L – 19

      Tlumič FOX Float RP2 – 216×63,5

      Barva Matt black – Černá matná

      Loga White – Bílá

      Airbrush Neosazená komponenta

      Hlavové složení Tange ZST 22

      Vidlice X-Fusion Enix RL Remote, 120mm

      Kliky Race Face Evolve, 3×10, 42/32/24

      Brzdy Shimano XT, M785

      Kotouč přední Shimano SM-RT76MA 180MM

      Kotouč zadní Shimano SM-RT51M, 180mm

      Přehazovačka Shimano XT, 10 SP

      Přesmykač Shimano XT, 10SP, 3×10

      Řazení Shimano XT, 2/3×10, Rapidfire – páčky

      Kazeta Shimano HG81, 10SP, 11–34

      Řetěz Shimano HG74, 10SP

      Řidítka Race Face Ride Rizzer

      Představec Race Face Evolve, 70mm

      Sedlovka Race Face Evolve

      Sedlová objímka RB rychloupínák

      Sedlo WTB Rocket V Comp

      Kola Remerx MAGIC 26 Black

      Pneumatiky Rubena Scylla Sport 2,1

      Duše Rubena 26×1,9–2,1

      Gripy WTB Weirwolf

      Pedály BBB BPD-32

      cena 44700,–

      váha 13kg±

      0 0
      • maajkee  

        Určitě bych radši koupil jen rám a nastrojil ho Rebou, XT a RM3 a do 45ti se vejdeš taky.

        A dsot lidí ti tady RB IQ pohaní.

        0 0
        • mustek22  

          RB byl taky takovej příklad.v uvahu je třaba cube,lapier…prostě co seženu za pěknej rám.LV…tak na ten fakt nemám ale sním o něm.

          0 0
        • mustek22  

          btw:je tu dost licí co má RB a osobně se mi líbí.s tím že mě tu pošlou do kopru…mno,já na tom budu jezdit,takže co se líbí mě,nemusí jinému.

          ale jak říkám,ve výběru jsou i jiné značky.ale i tu jinou mi budou hanit.SUP se taky počítá,merida atd

          0 0
      • felix.org  

        Jak píše maajkee. Když IQ, tak jen rám a doskládat sám. A na IQ tady uslyšíš dost kritiky :-) Ač mám HT RB, tak fulla bych hledal jinde.

        0 0
        • maajkee  

          Za mě je RB IQ dobrej rám :)

          0 0
          • mustek22  

            hmm,tak s mým časem to budu stavět dva roky:-(

            dají mi do krabice v RB pouze rám,tlumič,hlávko a XT?

            nebo výjde XT jinde levněji?

            0 0
            • maajkee  

              Můžeš to třeba svěřit někomu kdo kola staví a má o něco lepší ceny ;)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • felix.org  

              Kolo je sestavený za dvě hodiny klidným tempem :-) Problém by mohl být akorát s krácením hadic od brzd, jinak s ničím.

              0 0
              • maajkee  

                Kolo je sestavený za dvě hodiny klidným tempem

                ehm ehm…

                0 0
              • mustek22  

                dobrá tedy.objednám „nějakej“ rám,„nějakou“ vidlu a „nějaký“ kola a až to bude stát na zemi,podle financí a momentální nálady to do něčeho ustrojím.

                děkuji za cené rady všem zůčastněným:-)

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • felix.org  

            Já neříkám, že není, ale že tady uslyší kritiku a že já bych se díval jinde :-) Kdybych věděl, že fulla využiju, tak jdu do Giantu.

            0 0
            • maajkee  

              Až začně giant dělat fully s lepší geometrí taky do něj půjdu :)

              0 0
      • scota  

        U RB si můžeš zdarma kolo vyzkoušet třeba přes víkend. Vratná záloha cca 50% ceny kola. Můžeš si ho nakonfigurovat, zvolit barvu, případně i donést svoje komponenty (třeba vidlici). Pan Petr Heinik má skvělý přístup k zákazníkům a proto jsem si koupil právě RB. Komponenty mají dobrou cenu (lepší než na netu), takže není třeba je nikde shánět a pak bike po večerech sestavovat. Navíc máš záruku na celé kolo.

        0 0
    • skorpion  

      Moj, prednedavnom este aktivne sluziaci, Author vydrzal 15 rokov s originalne osadenymi komponentami Shimano, ktore snad ani nemali oznacenie :) (6000 Sk originalna cena) Menil som hlavne kolesa, retaz, sestkolecko a ostatne spotrebne materialy. Najazdil som na nom asi 40 tisic kilometrov. Ram, riadenie, prehadzovacky, pedale, brzdovy mechanizmus – vsetko tam je este povodne. Nevidim teda dovod, preco by ti dnesne lacne bicykle od renomovanych vyrobcov nevydrzali. Kup JEDNODUCHY bicykel a vydrzi ti.

      0 0
    • Fran-tic  

      Podle mého názoru je to zbytečné vyhazování peněz :) Každopádně bych to řešil stylem, čím „obyčejnější“ věci a technologie, tím míň se na tom může zadrbat. Kdybych si chtěl takhle pojezdit, tak skočím na kolo, co má v-čka, nějaké alivko a čus bus neřeším. Samo, že si to chceš užít, ale pokud očekáváš to, že kolo vytáhneš, poijezdíš a hodíš do dílny (nebo kamkoliv)… No, co tím chci říct je, že bych si položil otázku, zda mají dražší komponenty využití :) Já nejezdit měsíc na kole, tak nepoznám rozdíl mezi XT a deorkem. Jsem jen rád, že jedu.

      0 0
      • Dan.45  

        já jezdil XT řazení/XTR přehazka 9sp a teď na trekovi, kterýho mám jako zimák je popravdě řečeno nová sada deore 9sp a rozdíl no ehm, tak trochu žádnej, jen je to těžítko, váhovej rozdíl je fakt dost velkej, na svým biku mám teď X9 10sp a jsem relativně spokojenej, možná časem vyměním za XT nebo XTR podle kaček :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.