• Papolius

    Ahoj všem. Mám jednoduchá dotaz . Nedvno jsem koupil svoje první horské kolo. Je super......začala se mi líbit brutálně rychlá jízda po kamenech a špatných polních a lesních cestách…bohužel mám jen vidlici RST GILA TnL ........to, že málo pruží mi nevadí, ale zajímalo by mě, jestli jednou nepojedu jako prase a vidle nepraskne nebo něco podobného?! Má taková levná vidle omezení nebo " jen" nepruží a jinak je OK?

     

    Snad se nebudete smát :-)

     

    Díky

    0 0
    • Mr.Cookie  

      podle mě obojí…nepruží a řek bych, že zanedlouho ti nebude pružit vůbec…jeden můj kámoš jí má na kola a když mi ho půjčil na projetí, tak sem se zhrozil, protože když pomineme to jak se skoro vůbec nehejbe, tak se kroutí i na véčkách, což sem já absolutně nepobral =/

      0 0
    • mosquito  

      vidle kterou mas je opravdu jedna z nejlevnejsich v kategorii tesne navazujici na „tesco kola“ .. a vicemene jde jen o marketingovy tah prodat „odpruzene kolo“ – kvalitni vidlice utlumi i jemne drcani treba po kocicich hlavach, nechodi na doraz protoze se da tak nastavit, a samozrejme ma i festovnejsi provedeni noh i pouzder tak se pak nemusis bat ze ji vazne zlomis nekde o koren nebo ze by se kroutila pokud mas kotoucovy brzdy a taky nechyti tak rychle vakl, s touhle jezdi jen po rozbitych cestach a po polnackach, sjezdy radeji brutalne pomalu nebo brutalne spatne skoncis :-)

      0 0
      • Arteo  

        Myslím,že se hodí spíš na treka a takové výletní ježdění po zpevněných cestách a ještě tak na lehkého jezdce,ale to odporuje tomu,že je opravdu hodně tvrdá…

        0 0
      • Krocan  

        Dobře ty!

        jinak naprostej souhlas

        0 0
      • Papolius  

        Hmmm díky za odpověď. Mě to tlumení fakt docela stačí, jde mi spíš o tu bezpečnost. Kolo mám nový a nevěřim mu na 100% a nevim co si můžu dovolit a co ne…na fovoritu jsem věděl:)

        Přítelkyně má GT Avalanche 1.0 a tam je vidlice SR Suntour X100, ktrá teda tlumí úplně jinak než moje:)

         

        Jinak co myslíte tim kroucenim? Zatim nic nepozoruju… mám teda jen 85kg ale vozim na nosiči většinou 5–8kg nákladu a nic nevypadá, že by se kroutilo…

        0 0
        • Mr.Cookie  

          to kroucení vidle poznáš buď okem (to velký) a to malý, že při brždění přední brzdou sebou vidle jakoby škube zepředu, dozadu a naopak…

          0 0
        • fousek  

          No jestli ti staci jak pruzi a (ne)tlumi, tak poznamky o tom ze se krouti a podobny vubec neber v uvahu, to bys moh poznat az po te, co by si zjistil ze vidle muze fungovat i lepe, mozna bych ti doporucil po case vyzkouset pevnou vidli jestli nebude o kapku lepsi nez ta gila.

          Nechces se prihlasit na nejaky zavod 3DH cupu, kdyz te bavi ta brutalne rychla jizda po kamenech?

          0 0
          • Tomcat  

            Ad 3DH Cup tak ho přihlásíme ne? Uděláme dokumentaci a zaručeně in-memoriam bude na  Youtute hvezda

            0 0
          • Papolius  

            Závody neberu… mám slabý nohy protože už 8měsíců necvičim a jsem turista. Občas dokonce tlačím kolo, abych se moc nezadýchal :-)

            0 0
        • Ruprt2  

          Já ji taky trochu znám. Tvé tvrzení jak tlumí je trochu úsměvné, protože ona netlumí vůbec nemá tlumič. Má jen dvě pružiny, takže tě spíš jen tak houpe. takže nedostáváš rány do řidítek, ale pomalu tě houpe. Jinak nevím kolik vážíš, ale časem bude měkčí a měkčí až budeš chodit vpodstatě na každé větší nerovnosti (než je kočiči hlava) nadoraz.

          0 0
    • daymaker  

      O vidlici to je dost, ale pokud jsi měl pevnou, tak i tahle musí být proti tomu jako víno. =) Pro začátek uvidíš, časem updgrade. Byl bych akorát opatrný ve sjezdech a nezkoušel bych s tím moc hopsat. Aby nepraskla. =)

      Btw : Historka z loňska. Byli jsme v Beskydech. Velká partia. Byli s námi nějací borci z Brna, kola Endurka ke 100 papírům. A pak můj kámóš, se svým trekovým ďáblem a pevnou poctivou ocelovou vidlicí. Když došlo na sjezdy těžšího kalibru, tak většina drahých kol šla pěšky, jenom trek se řítil s kopce v lese, mysleli jsme, že je po něm. =) Ještě stihl u jednoho stavení trefit a popravit slepici. To byla perlička. Takže dříve vidlice nebyly a taky se valilo z kopce. Tak nezoufej a šetři…

      0 0
    • MirkoCarver  

      Sedm let jsem jezdil na vidlici RST 285, horší než ta tvoje, najel jsem na ní 14000km a když jsem ji měnil byla skoro bez vůle. Jezdil jsem s ní maratony, schody i různě náročný terén. Vydržela všechno. O levnou vidli je nutné se starat, ta moje za deště nasávala vodu, po jízdě v dešti se musela rozebrat… Sežeň vazelínu a silikonový olej a budeš v pohodě… Ale pořádná vidle je opravdu o něčem jiném…

      0 0
    • jonti  

      Ako mlady biker som jazdil Vidlicu RockShox Quadra 5, nieco kvalitativne podobne ako ta tvoja. Najazdil som s nou 2 sezona slovenskeho pohara XC a rocne cca 9000km v terene a prezila to. Sice nechodila velmi dobre, mala volu, ale pomohla.

      Urcite by som ju ale na tvojom mieste casto servisoval – to sa naucis v pohode robit aj doma, a casto kontroloval na pripadne praskliny. Urcite pozerat aj krk vidlice.

      A ked si spomeniem ze tak pred 5 rokmi sa u nas v Kosiach zabil jeden 17rocny chalan na orientaku ked mu praska vidlica, tak by som ju na tvojom mieste najviac rok povozil a potom kupil nieco lepsie.

      0 0
      • Arteo  

        OMG ! A co měl za vidlici ten nešťastník?

        0 0
      • daymaker  

        Je to drsné, ale taky neměl levné kolo… Praskne i vidla za 30000… :-( http://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • Krocan  

          a praskla vidla nebo se urvala hlavová trubka?

          0 0
          • daymaker  

            Já myslím, že to je celkem jedno. Tady to vypadá spíše na rám. Poenta je v tom, že náhoda je prostě občas blbec. Rozbít hubu si můžeš na všem. Pravda je, že na levnejší variantě je to snažší. :-(

            0 0
            • Krocan  

              to je vše pravda(bohužel)

              0 0
            • kcvalin  

              S tim nesouhlasim – myslim, ze levna vidle muze prasknout se stejnou pravdepodobnosti jako drazsi…

              Vlastne si dovedu predstavit jenom jedno misto – a to krk (pravdepodobne u korunky) – Vite i o jinych mistech?

              0 0
              • daymaker  

                Tak o tom žádná, ale vidle, která je určená na enduro toho vydrží víc, než XC vidle za 3 tisíce… Alespoň by měla, pokud soudruzi neudělají při výrobě někde botu. =)

                0 0
              • jonti  

                Videl som uz na foru fotku prasknutej RST, kde sa nohy vytiahli z korunky a zlomili ako zapalky.

                0 0
              • Tomcat  

                ze levna vidle muze prasknout se stejnou pravdepodobnosti jako drazsi… bohužel ne.

                Lepší vývoj, delší testování , lepší materiály , vyšší výstupní kontrola to se nějak musí zaplatit. A opačně levný výrobek musí být nekde o něco ochuzen a lepší samolepky , krybice , nebo barevný lak asi nebude to pravé na ušetření.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jenže ty levné vidlice (a nejen vidlice) jsou zase častěji předimenzované (ono je to levnější tam prostě někde naprat víc materiálu než testovat, kolik ho tam přesně musí být), tím jsou sice těžké, ale klidně mohou vydržet i více (ale samozřejmě nemusí, obecně se dle ceny podle mě nedá říct o šanci na prasknutí nic).

                  0 0
                  • Tomcat  

                    no nezdá se mi že by RST, Suntoury , Balistic, Mozo měli výce materyálu , tedy pokud to nehodnotíš podle hmotnosti.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ty jsi snad detailně zkoumal všechny ty vidlice a srovnával?

                      Obecně bych si netvrdil tvrdit rozhodně ani tak ani onak, je nutné srovnávat konkrétní typy vidlic.

                      Jeden příklad, který mi napadá: Fox F80/100 a zcela „vydlabaná“ korunka. Očividině méně materiálu než jiné vidlice.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jinak jsem ale myslel hlavně méně viditelné detaily typu tu přidám 1mm materiálu…

                        0 0
                    • Arteo  

                      No řeba SR Epicon 100 mm má při stejných rozměrech údajně stejnou hmotnost jako „lepší“ vidlice se zdvihem 130 mm.(Píše pan Slanec na svých stránkách).To tedy jasně ukazuje,že tam toho materiálu na těch stěnách bude o trošičku více,nebo bude jiný (např. CrMo krk místo AL a podobně…) což na výdrž v náročných podmínkách bude mít vliv.Nebo alespoň to bude srovnatelné s ostatními ně­kolikanásobně dražšími vidli­cemi.....To je pouze můj subjektivní názor,žádné rozměrové ani zátěžové zkoušky jsem neprováděl…

                      0 0
                      • bruco  

                        Lenze Epicon je standardne 140 mm vidla. Uprava zdvihu je riesena spacermi, vnutorne nohy su stale rovnake pre vsetky prevedenia, tzn. stavane na 140 mm.

                        Z mojho pohladu nejake +/- gramy neriesim. Ale ak clovek to rupnutie prezije, tak je urcite lepsie, ked ti rupne lacna a nie draha vidla. :-)

                        0 0
                      • milan1  

                        Tohle už zabíhá do detailů a každý si začne nakonec představovat něco jiného a snášet argumenty pro tu svojí představu.

                        Tesco biky a podobné jsou mnohdy extrémě předimenzované. materiály opravdu mnohdy podřadné.

                        Nižší střední třída, což i ta Gila je už má v pořádku materiály ale s vahou si nemusí moc hrát. Vyšší střední třída už má i váhui blízkou špičce v dané třídě. Zda je někdy použit ocelový CrMo sloupek je záležitostí vahovou a také cenovou. Na výdrž vidlice a na to, zda se na ní po pevnostní stránce cítí někdo jistý a nebo nejistý to nemá vůbec vliv a protože je hlavním tématem tohoto dotazu, jak se na tom cítí jistý, či nejistý popsal jsem dole to, co je myslím zásadnější pro opravdový pocit jistoty.

                        0 0
                  • kcvalin  

                    JO, takhle nejak jsem to myslel. Jinak moje zkusenosti –

                    jsem mel pevnou vidli a po vyskoku a dopadu na silnici se ohla dopredu. (levny vyrobek)

                    Taky se mi asi po 15000km zlomila klika. (levny vyrobek)

                    Zlomil jsem nekolikrat osu pedalu. (drahy vyrobek)

                    RST vidle jsem mel dve – nikdy se nezlomily, zrovna tak manitou a rock shock

                    Kamarad zkousel odlehcovat vsechno moznzny tim, ze provrtaval veci – krk vidle, predstavec… nikdy to nedopadlo dobre – dycky se to zlomilo.

                    Zaverem – na normalni cross country (treba agresivni jizda pres koreny) bych se s tou RST nebal. Stejne tu agresivni jizdu pravdepodobne poradne neumoznuje a stejne ji po 10000km zahodis.

                    0 0
        • Blacks  

          V tomhle případě nepraskla vidle, ale celý rám. Navíc chtěl bych vidět takovou, jenže je konstruavána na rychlosti kolem 160 km/h a taky bych chtěl vidět borce, co by takhle rychle jezdili po lese :D

          0 0
    • milan1  

      Ze všeho nejdřív je třeba zdůraznit, že žádné extra zázračné materiály zrovna proti Gile nejsou používány.

      Existuje samozřejmě materiálová třída takzvaných Tesco biků, která je opravdu mizerná a materiály a provedení velmi podřadné ale tohle zrovna není problém RST Gila, ta tam zrovna  materiály nepatří.

      Když pomineme vyložené úlety těch Tesco biků, tak je třeba rozlišovat dále a tam materiálově proti těm nejlepším už nemusí být vůbec daleko, v čem mají tyto vidlice řekněme střadní nižší třídy problém, to je hlavně chod a je předpokládám známo, že kvalitní a citlivý chod a přitom takový, který zabrání tvrdým dorazům na konci zdvihu tomu jednoznačně pomáhá životnosti. No a právě v tomhle ta střední a nižší třída zaostává především. Ale od koho se tohle dozvědět že?

      Jistě to nesdělí uživatelé, kterí si představují, že triky, které vidí na videích zvládnou se svým levným strojem, který je ve v mnoha případech osazován právě těmito vidlicemi. prostě začátečnické stroje, které se z přemíry snahy svých majitelů stávají svědky prvních destrukčních pokusů majitelů a mnohdy zcela nevhodnému využívání vidlice.

      Na testování jsem si nádherně a názorně předvedli, co dělá dopad vidlice na placku, její zatížení a prohnutí již pouhým dopadem samotného kola je daleko extrémnější, než zatížení jezdcem a daleko větším rázem ale v tom správném směru, tedy ve směru jízdy. Tady právě se odlišuje  velice odlišné namáhání, ketrému jsou vidlice vystavovány. tady je třeba hledat příčiny mnoha selhání a využívání vidlice nevhodnými a nezvládnutými dopady je tím nejjasnějším příkladem.

      Jako doplňěk je třeba říct, že opravdu vyježdění jezdci jezdí 4X závody na vidlicích řady XC a to dokonce  těch odlehčených. jestliže jezdec ovládá doskoky a jízdu opravdu zvládá si tohle může samozřejmě dovolit a jeho vidlice vydrží víc, než vidlice toho nejtěžšího kalibru provozována začátečníkem.

      Zdrojem senzačních zpráv o zlámaných vidlicích je mnohdy web, kde se takoví destrukční začátečníci dokonce chlubí a sdělují si zkušenosti aby vidlici roztřískali co nejzaručeněji aby mohli od rodičů požadovat novou.

      Takhle jsem jen ve stručnosti uvedl nejzásadnější problémy, které provázejí hodnocení vidlic z pohledu živostnosti. Kdyby se někdo někdy dočetl, že konkrétní chyba byla v jezdci a ne v matriálu a že by nejspíš stejně tak zničil svým uměním i drahou vidlici, tak to bude možné oslavit.

      Samozřejmě, že rozdíly v pevnosti vidlic jsou ale nejsou zdaleka tak drastické v rámci jedné třída a srovnatelné váhy.

      Pevnost měřitelná v krutu a předozadním zatížení, které provádí Bike- magazín by o tomhle dokázaly vypovědět dostatek informací. Zkušení zase mají praxi takovou, že dokáží posoudit pevnost zejména v krutu velmi dobře a pro tyto zkušené stačí jeden jediný příklad.

      Zkuste si pocitově představit starého RS Sida a vedle něho RST Gilu, co má větší pevnost je každému jasné. Jaký má která vidlice chod, to také. tak tady bych viděl jeden příklad za všechny, ketrý napoví. Na RS Sida si nikdo netrofna hledat nějakou nepebnost a obavy ve sjezdu. Praktik ví ale své. A rozdíl v chování a podání toho sjezdu? To ví také každý znalý jednoznačně. nastavení vidlice Sid a její chod bude hovořit jasně ale co je dané pevností a co kvalitním chodem? kdo kromě zkušenějších tohle rozeznává? A kolikm toho požaduje atzatel?

      Myslím, že by se měl zamyslet právě nad tímhle a hledtco že mu v tom sjedu pomáhá a co by chtěl lepšího. pevnost právě v tomhle srovnání to nebude.

        
      0 0
      • Tomcat  

        souhlas

        0 0
      • Arteo  

        Zajímalo by mne,jestli komponenty na těch Tesco kolech  stejné třídy (třeba Deore) jsou stejně kvalitní jako tytéž koupené třeba ve značkové prodejně některého z výrobců kol.Nebo to je II jakost stejného výrobku?Kdo ví? Jinak je pravda,že na těch hodně levných kolech jsou použité komponenty obvykle ještě nižší řady,než je třeba Sh. Altus a to se pak při intenzivnějším ježdění musí opravdu projevit.Naproti tomu to třeba nebude tak hrozné např. při ježdění 2× za týden po asfaltce 300m do obchodu......

        0 0
        • Milenius  

          Tys nekdy videl na Tesco kolech Deore? Tam vetsinou casto pisou vybava Shimano, ale je to vetsinou jen razeni (SIS), ale prehazovacka, naby a vse ostatni uz je noname.

          Neco jineho jsou pak prodejci jako Hervis a spol. kde uz jsou kola lepsi, tam mi ale dost vadi pristup – kdyz chce clovek nejaky doplnky, nahradni dily apod. tak nic nemaj.

          0 0
          • Luka  

            v hypernove cca pred 2 roky spatreno kolo za 13000 „opruzena vidlice, disc brzdy, vybava sCHimano“ … :)

            0 0
          • Arteo  

            Pojem „Tesco kola“ beru obecně jako kola ve velkých nákupních střediscích typu Tesca,Hyperno­my,Globusu,Ma­kra… atp. A tam jsem Deore na kolech viděl.

            0 0
            • pajan  

              V Globusu v Čakovicích měli Olpika na LXku!!! Design pěknej ale ač mi na značce nezáleží tak bych do něj nešel… :-/

              0 0
      • kcvalin  

        Docela me prijemne prekvapilo, s jakym nasazenim dokazes sdelit svoj nazor – na otazku typu ano/ne. No, ale od toho je to forum.

        Souhlasim se zacatkem tveho textu, ale nepochopil jsem moc co si chtel rict tim (pred)poslednim odstavcem.

        Pak by me zajimalo, zda chapu dobre pevnost v krutu – uvedu priklad – snazim se ‚postaru‘ srovnat riditka – kolmo na smer jizdy – to zn. chytnu mezi nohy kolo a otacim riditkama – vidlice ma tendenci se kroutit do vrtule – u jedne z mych RST vidlic to tak i zustalo – se chovala trochu plasticky. Jak to muzu vnimat pri vlastni jizde? (no, asi zachazim zbytecne do teorie – ja mam obecne pristup – kdyz mi neco vadi, tak to vimenim – ale je dobry si uvedomit, co mi vadi)

        0 0
        • milan1  

          Pevnost v krutu je přeci zcela jasný pojema  ty mu jak vidlo rozumíš.

          Zkouška na místě je takto, nebo třeba opřením o pevný základ, třeba zeď. Ty tady ale zavádíš už jeden pojem, který biude mást. vidlice RST jaká? !

          tady je řeč o Gile a tahle tolik problémů v pevnosti nemá, jiné RST mohou mít ale jsem opět u toho, prošč se musí psát sáhodlouhá vysvětlování.

          Pevnost v krutu jízdou velice rychle rozeznáš a to pouhým pocitem z jízdy ovšem ten je vlastní pouze zkušeným jezdcům, kteří toho už dost vyzkoušeli. V do očí bijících případech je to jistota při přejíždění z vyjetých kolejí, prostě zjednodušení překážky. Když si chceš podmínky ještě více zjednodušit, tak můžeš provádět takzvané myšky na silnici (slalom levá pravá a ostřejší na rovné silnici ve vyšší rychlosti.

          vše tohle slouží k dojmu z jízdy a protože se ten dojem nedá dost dobře vyjádřit existují měření, jejiž zdrojem je právě Bike Magazín a tyto výsledky jdou potom převést přímo na ten dojem z jízdy ale to musí zase být jezdec zkušený, který má již vyzkoušeno, jak která hodnota na ěnho působí v jízdě a je zcela přesné, že pokud je tato hodnota na jedné vidlici změřená, tak na druhé, o které zná jenom údaj může očekávat stejný jízdní dojem, co se pedvnosti vidlice týká.

          Právě rozlišování, co dělá pevnost a co dělá citlivost, případně spolu s nastavením tak aby nechodila vidlice an doraz, to je téma zde, které se může rozeběhnout do mnoha směrů.

          Pouhý dojem, zda vidlici věřím a nebo nevěřím, když se začne rozebírat opravdu poctivě přinese mnoho zajímavého.

           
          0 0
        • MlokCZ  

          Předposlední ostavec je jasný. Prostě SID je měkkej a bude na tom hodně špatně, ale u toho se nad tím nikdo tak nepozastaví, jestli pod ním vydrží nebo ne jako u RST Gila (která bude na tom lépe než ten SID v tomhle ohledu). Samozřejmě jiná otázka je srovnání chodu SIDa a Gily.

          0 0
          • Zerocool  

            a taky váhy, 1× SID = 2× GILA, a proto míň někdy znamená víc:)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak samozřejmě, váha SIDa je někde úplně jinde, to je jasné. Šlo jen o to, že u té Gily spousta lidí má strach a ptá se jestli na tom mohou vůbec jezdit, což by je u SIDa ani nenapadlo.

              0 0
            • milan1  

              Tady má trazatel obavy z pevnosti, jak myslíš, že na tom je Sid verzus Gila?

              0 0
              • Zerocool  

                všiml jsis toho smilika na konci?? myslím , že ano…co se týká pevnosti, tak na tom bude podle mě SID oproti GILE úplně nahovno… (bez smilika), ale nevím, jestli ti to stačí, nemám grafy a výpočty:)

                0 0
                • milan1  

                  „Míň, někdy znamená víc“ má mnoho výkladů se samjlíkem i bez něho a opravdu nevím, komu jsi zrovna tímhle pomohl k objasnění, budeš se divit ale jakýkoliv změřený údaj nemá mnoho alternativ k mnohonásobnému výkladu a to pro všechny.

                  0 0
                  • Zerocool  

                    hele milane, hlavně klid, smilik znamená legraci, víš co to je legrace?? nebo jsi ji na fóru zakázal??? pak bys to měl prosadit do desatera:)

                    0 0
                    • milan1  

                      Vážně nerozumím o co se opravdu snažíš?

                      0 0
                      • Zerocool  

                        právě, že o nic, kdybych se o něco snažil nebylo by to v legraci, aproto až tak dobře nechápu tvé reakce na můj v legraci míněný výrok, že 1× SID = 2× GILA viz výše, co v tom proboha hledáš?

                        0 0
                        • milan1  

                          No, třeba kdybys přečetl název threadu, kdyby sis celkem náhodou všiml, kolik k zodpovězení dotazu kdo věnovala  potom přiběhne někdo, kdo si myslí, že „UMÍ DĚLAT LEGRACI“ a začne opět stejně trapně jako už mnohokrát předvádět své umění smajlíků.

                          Tohle byl a stále zůstává počátek ublížených reakcí tvého typu.

                          Zábavníci se vyrojí vždy, když se něco řeší a snaží se slíznout svojí porci slávy, takže thread je tvůj a sklízej si slávu, já končím.

                          0 0
                          • Zerocool  

                            myslím si, že každý tady, kromě tebe by se možná pousmál, možná nějak zareagoval, ale určitě by do toho nezabředl – tato situace tě přesně definuje, máš vůbec nějaký sense of humor??? fakt tě nechápu, proč se tak trápíš…

                            0 0
                            • milan1  

                              No, máme tady reakpitulaci a když se podíváme zpět, tak v tomto tématu jsi nenapsal ani popele do chvíle, kdy jsi razeagoval, dle sebe velesměšně a k popukání,. Nic zvláštního mě na tom nepopudilo, jenom jsem požadoval upřesnění, nebylo v tom nic co by ti dokázalo ublížit. Přesto jsi začal hned plakat a stěžovat si a vše jsi vedl dost osobně. nemám rozhodně potřebu hned si o sobě přečíst zrovna tohle.

                              hele milane, hlavně klid, smilik znamená legraci, víš co to je legrace?? nebo jsi ji na fóru zakázal??? pak bys to měl prosadit do desatera:)

                              Znám až příliš dobře tyto postupy „zábavy“ a protože vím, jak se tvoří, tak ti prostě dávám prostor. Vybojoval sis ho tak nám tady něco extra zábavného dle svého natuerelu předveď, prostrě říkám, já jsem se v tomhle technickém threadu choval, jak thread vyžaduje a ty mě odkazuješ na desatero a snažíš se nařknout z nedostatku smyslu pro humor. prosím, tak se ukaž sám.

                              Takže znovu prosím a to důrazně, předveď zde ten humor a pořádně, vždyť ti to už stálo za tolik příspěvků.

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Milane, nic ve zlém, ale ty musíš být strašně zvláštní člověk. Zerocool tady plácl něco, co vůbec nemyslel vážně (a určitě to vážně nebudou brát ani ostatní čitatelé) a ty tady začneš psát elaboráty o tom, jak se má chovat v „technickém“ threadu. Trochu smyslu pro humor občas není na škodu.

                                0 0
                                • milan1  

                                  Zase jeden soudce co nezná histori, nebaví mě to.

                                  0 0
                                • Zerocool  

                                  no nevím, co si mám o tom myslet, ještě se mi to s nikým tady na fóru nestalo, Milan je opravdu jiný a jediný, ať si každý přečte a udělá obrázek o tom, co jsme oba napsali a co vzniklo z jediného mého nevážně myšleného přís­pěvku, který jsem napsal… jestli si všichni účastnici tohoto vlákna myslí, že tímto mým příspěvkem utrpěl tento thread, ať mi to napíšou, vážně by mě zajímal i názor ostatních…

                                  0 0
                                  • radek910  

                                    Možná neutrpěl, ale tazateli jsi rozhodně nepomohl, jen to tady zas… svou rádoby vtipností, která může neznalého mást, a smajlík taky nezachrání vše. Někdy je prostě lepší držet „ústa“, když nemáš co říct (proč to sakra někdo neporadí mně)

                                    0 0
                                  • milan1  

                                    Třeba by ti pomohlo vše si přečíst znovu.

                                    problémem není smajlík, jak se sanžíš podsouvat a jak ti to kdosi na konci dokonce schramstne.

                                    Reguju na tebe jako na všechny jiné příspěvky a mým cílem je vždy upřesnění, nenapadám tě za obsah ani za toho smajlíka, požaduju upřesnění a neviděl jsem, že by se někdo, jako ty urazil a choval tak, jako ty zrovna zde.

                                    Na mé upřesňování které vůbec není zaměřeno proti tobě ani se netřískám smíchy, jak bys asi požadoval, tak na to ty reaguješ vlastně útokem, kdy poznámky o tom, že jsi nic neměřil ani nepodložil grafy zcela přecházím. Podivuju se jen nad smyslem všech tvých příspěvků.

                                    Zlom nastává v okamžiku této zásadní reakce:

                                    „hele milane, hlavně klid, smilik znamená legraci, víš co to je legrace?? nebo jsi ji na fóru zakázal??? pak bys to měl prosadit do desatera:)“

                                    Tohle už není opravdu moc normální a i na to reaguju jenom tím, že nevím o co ti vlastně jde v threadu, kde jsi doteď nenapsal ani čárku, co tě tak rozběhlo? Nevíš? Já také ne a nerozumím tvým reakcím.

                                    Kdo se v tomto threadu snažil držet tématu alespoň vzdáleně, vždy našel pokračování ve směru kterým se ubíral a to i ty.

                                     
                                    0 0
                                    • Zerocool  

                                      Jsi opravdu vyjímečný člověk Milane. Psát ti něco dalšího nemá smysl. Život není jenom černý nebo bílý, stejně tak jako toto fórum a lidi v něm, včetně mě i tebe, fakt neber vše tak vážně…

                                      0 0
                                      • Mr.Cookie  

                                        lidi, já bejt o třicet let starší a vy o pár dekád mladší, seřezal bych vás oba na jednu hromadu =)

                                        0 0
          • milan1  

            Já jsem vlastně odpovídal na špatný odstavec :-)

            Tak k citlivosti vidlice a její výdrži se dá přirovnat celkem jednoduchá představa.

            Jak je na tom vidlice málo citlivá a s tvrdou pružinou, která schytává všechny nárazy většinou na maximálním zdvihua  ještě k tomu ty nárazy nepřemění ve vlastní pohyb a tím je neztlumí:

            Nejspíš bude matriál zatěžovat deleko více a to je právě to srovnání Sida, sice konstrukčně slabšího ale s velmi dobrou citlivostí.

            No a potom máme druhý extrém, že ta Gila, se po dopadu může propadnout až na dno zdvihua  tam narazit na kovově tvrdý doraz, tohle také správně nastavený Sid dokáže eliminovat, takže nakonec dojem z jízdy toho Sida je větší bezpečnost ale vše není dáno samozřejmě jeho bytelností a více a pevnějším materiálem ale jenom a výhradně vhodným dimenzováním pružení a citlivostí. takhle se podepisuje citlivost na životnosti a tydy ať aždý hledá daleko více rezerv, než v zázračných materiálech.

            0 0
            • DaSnail  

              Na stránke www.tuning-test.cz mi vyskakuje nejaká výpočetní technika. Nová adresa alebo tak? Dik

              0 0
            • Papolius  

              Milan1---Milane díky, moc za konstruktivní příspěvky v tonhle vlákně. Moc si toho vážím. K výměně vidlice zatím přistupovat nebudu…není důvod

                

              daymaker---Tý slepice je mi moc líto:o( Ale jinak dobrý zážitek:) taky díky za rady

               

              Všem díky za věcný rady......koupil jsme teflonový mazivo, budu pravidelně mazat a čistit vidlici a budu sbírat zkušenosti.

               

              Já sice píšu „brutální jízda“ ale to jen z mýho pohledu. 90% přispěvatelů tohoto fóra by se mi jistě  smála :o)

              0 0
    • pajan  

      Já mám vidlu RST Capa T6. Je asi za 1100,– mám na ní už skoro 10000!!! Je v ní sice už vakl ale jako prase jezdim taky! 30 bo butrácích 45 v rozbitym sjezdu že sem rád že mám nášlapy a vidle pruží a pruží… a drží… Pokaždž před vyjížďkou dám Plastický mazivo Hekra K3 a jedu… POZOR  a sundal jsem nevzhledný prachovky a i přes bordel funguje. Ani jednou jsem jí nečistil a funguje (občas) suprově… Teď mě všichni sepsujou jak se to chovám… Až budu mít new bika tak se budu chovat líp… :-DDDDDD

      0 0
      • Papolius  

        Jsme rád, že ta Tvá vidlice je v pohodě…jsi další co mě uklidnil:o)

        0 0
    • nobody  

      vyuziju tenhle thread

      jak je to s zivotnosti vidlic, resp. pouzder a stiraku/gufer u vidlic stredni tridy – reba, recon, epicon. Musel uz nekdo menit pouzdra u techto vidlic z duvodu vaklu? Nebo muzete napsat, kolik ma vidle najeto a jestli uz je vakl nebo prosakuje olej pres stiiraky apod.?

      Ja mam Epicona, najeto neco pres 2tis km, za jizdy ho nesetrim, ale pravidelne mazu a leva noha vykazuje malinky vaklik.

      0 0
      • pajan  

        Taky se přidám pže mě to taky zajímá… :-DD

        0 0
      • Martinson  

        Tora 318 u-turn, cca 10 kkm při mých přes 90 kg, zatím bez vůle. Jednou v servisu na výměně oleje. Ale je to pod tvojí střední třídou. Olej ani nahoře ani dole neprosakuje.

        0 0
    • sonyx  

      Já se také přidám, mám tu samou vidlu RST GILA s měkkou pružinou. Jakmile najedu na nějakou nerovnost (panelová cesta, polnačka, hrby) ozývá se mi jakoby to někde naráželo (kov na kov), když vidlu zamknu tak nic, takže je to někde ve vidli. Je možny aby to dělala ta pružina? Nijak tam nedrží je tam pouze vložená.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.