Ahoj, při nafukování zadního kola jsem zjistil, že se po ose náboje vyklá v rozmezí 1–2 mm. Nikdy předtím jsem si toho nevšiml, je to normální nebo čím by to mohlo být? Náboj je Sh FH-M525. Dík za rady…
Ahoj, při nafukování zadního kola jsem zjistil, že se po ose náboje vyklá v rozmezí 1–2 mm. Nikdy předtím jsem si toho nevšiml, je to normální nebo čím by to mohlo být? Náboj je Sh FH-M525. Dík za rady…
Seřídít konusy, když už to budeš dělat tak vyčistit a namazat. Pokud to nezvládneš tak servis :-)
Jo, asi to budu muset nechat servisu, na tohle expert nejsem. Ale že to naštve…
neboj se toho, je to jedna kontramatka.. :) spis jestli mas klice, obyc bejvaj moc siroky
Nářadí určený přímo na kolo nemám :-( Jenom základ imbusy, ale vybavení na středy, náboje a podobně ne.
Mas dost utazenej upinak?
Jj, upínák je utaženej, pohybuje se to na ose, myslím tím, že osa je pevná a na ní se vyklá to kolo.
muzes mit povolenej naboj… nebo vyzvejkany loziska…?
Asi to zkusím rozebrat pomocí dostupného nářadí. A když to nepůjde, skočím s tím do servisu. Sice s tímhle nemám naprosto žádné zkušenosti, ale pokud se mi to povede rozebrat podle postupu, co jsem našel na netu, tak se aspoň přiučim. Ještě jedna otázka, jak se sundavá kazeta?
tak kazetu bez nářřadí opravdu nesundáš. Potřebuješ bič a specila klíč. Raši to dej fakt do servisu, mohli by ti to udělat na počkání a budte to. Sám vim jaký je dělat něco co se přede mnou někdo snažil udělat sám, akorát to domrvil a když už nevěděl co s tim, přines nám to do servisu. Ušetříš si práci a cena nebude vysoká.
to je fakt. za centrovani + servis naby si rekli 200 u nas u prace.. a + ta zlomena osa :D
myslim, ze stahovak na kazetu se vyplati koupit … a sundavam i bez bice. Uznavam, ze je to ponekud nepohodlne a potrebujes na to dva lidi a rukavice, ale da se to udrzet. JE to takova nouzovka, no.
co je to „bic“ resp na co to sluzi ? … to som v zivote nepocul a to si doma servisujem bike uz nejaky ten patek …
No přeci jen podívat se o pár příspěvků níže na příspěvek Jane, kde je odkaz na bič není zas tolik práce.
No kdyby bič stál tisíce Kč, tak bych takové nouzové postupy chápal, ale když stojí méně než 200Kč…
asi tak, vzhledem k tomu že ho použiju aspoň 15–20× do roka ( čím víc přibívá kol tak častěji) tak se mi tahle investice už hodně dávno vrátila
Noo, mozna si ho taky poridim, ale zatim jsem ho za dva roky potreboval dvakrat. Takze tak.
Ani ho kupovat nemusis, staci kus plechu a starej retez :)))
když nemáš bič,dáš na to starý řetěz,který silou přišlápneš k zemi..neni to ono,ale jde to.
dobře popsaný je to zde: www.ivelo.cz/…ymena-kazety ale i tak potřebuješ bičík a stahovák, což asi mít doma nebudeš… Třeba já mam toto nářadí a spokojenost: stahovák: www.bike4you.cz/…ockout-camp/ bičík: www.koloshop.cz/index.php?…
Na stažení kazety není potřeba „bič“, je zbytečně drahej, můžeš ho nahradit malým „hasákem“ už sem to povoloval 5× a vždy v poho, akorát to chce trochu víc síly v protipáce. A hlavně ořech na povolení kazety.(ořech cca 50–80,– + hasák)
No ja nevim ale muj bic vysel na 0,–. Kousek plochace jsem nasel v garazi, vyvrtal 3 dirky a prinytoval jeden kratky kousek retezu ke 2 diram (pro opreni zubu patorku) a jeden delsi k te treti (pro omotani pastorku). Prace cca na 5 minut jo a samozrejme jsem pouzil stary ojety retez :)
Ano, ale to je pro ty zručnějčí co ovládají vrtačku.
Já poprvé místo vyrobeného biče použil šroubovák a taky to šlo :-)))
Přesně tak ,taky sme si to doma udělali,není to žádná věda.
Přidávám se do klubu – investice nula a navíc jsem měl dobrý pocit, že jsem ještě k něčemu použil starý vytahaný řetěz:-)
Tak od Tebe bych si kazetu sundat nenechal ;-) Bice mam dva, jeden original co jsem vyhral s naradim a jeden jak popisuje MARIN a ten pouzivam radsi, dela se mi s nim lip.
jo přesně to mi vzadu dělala nába LX a jelikož mě nebaví se furt v něčem hrabat, tak to vyřešila výměna za DT Hugi 240. Od té doby mám klid a pohodu :))
Fakt stojí skoro 7 tisíc? :-D Tolik už nemám :-)
no pomalu jo :( ale mně se podařilo sehnat jetý zadní kolo za 3500 Kč (mavic x517, Revolution + ta nába), takže to se zase dalo :)
Kup ložiskovýho Novateca. Stojí cca 1100 a máš klid od vůlí na konusech od shimana :). Dělá se 32 i 36 děr. Ale teď bych ještě zkusil dotáhnout to konusové ložisko popř. vyměnit konus, jestli je už sjetý. Otázka je, jestli jsi už třeba nezničil kuličku a ta nepoškodila náboj, jako se to jednou povedlo mně. Musel jsem měnit celý náboj.
Docela dost dlouho jsem s něčím podobným bojoval u zadní DT Swisový náby na průmyslech. Ložiska v pohodě, nába nevymačkaná, upínák dotaženej jako bejk a stejně po projetí byla vůle. Nakonec (doufám-zatím je to v pohodě) to vyřešil jiný upínák od shimana, prý maj nějak jinak řešený ten excentr než ostatní.
Myslim ze v tomto pripade oska naboja precnieva von spod patky. Inak by to uchytil kazdy RU.
Dobrá dobrá, tedy servis. Dundám zadní kolo a skočim do nejbližšího servisu. Díky za rady, do budoucna se to hodí a aspoň vím, jak se pak dál zařídit :-)
Pokud uzivas kolo vic, tak se ti vyplati zainvestovat do naradi a o kolo se starat sam. O jiste doby nenecham na sve kolo sahnout nikoho nez sam sebe :) SAzmorejme pad, kvuli spatnemu nalepeni galusky v servisu. Pokud nejsi technicky antitalent, tak rozebrat nabu a procisit neni problem. Jen si pamatuj co kde bylo a v jakem poradi a poctu. A neni lepsi pocit z jizdy nez na necem co sis sam opravil.
Ještě lepší pocit máš kdyš si kolo postavíš a sešteluješ sám.
vidět, viset, viklat…
vyklánět se :)
to by bylo Vyklánění zadního kola, prostě někdy mi to už nedá…
no ale moznost to byla :)
v posledni dobe i na sobe zacinam pozorovat pusobeni okolniho vlivu negramotnych internetovych hald, tudle jsem se az vydesila co jsem stvorila :) Jasne, nekdy je to preklep, ale v 80% dneska uz na to lidi proste nehrajou. Jsou liny a neuvedomujou si, ze tohle o nich rekne vic nez to co se snazi rict tou retardovanou cestinou :)
to jsi napsala moc hezky a, bohužel, i pravdivě ;-)
no holt někomu není dáno, já bych při psaní nad sebou potřeboval zvíšený dohled, protože to jinak se mnou zkončí špatně, ale já si to uvjedomuju :oD
vsak neni… to ja beru. Nekdo to ma z lenosti, jinej z blbosti, a jinej proste ty rozdili nevydi… to ze lidi nevedi jaky i pri pricesti minulem, ok – i kdyz obcas tim ty vety dostanou docela legracni nadech – ale vyjmenovany slova, to uz je moc. Tudle mi ovsem jeden klucina napsal nadhernou vetu „Hele, a muzu Ti tikat?“ :D
no vyjmenovaný slova už si nepamatuju ani náhodou :o)
jen takové utržky......bydlet, slyšet, mlýn, plýskat se, polykat, splynout, vydlice, vybrace, slymák, Ruzyně :o)
ja je neumela nikdy :) … hodne prectenyho udela vic nez ucebnice cestiny :)
No teď jsi mě pěkně vyděsila, ale pochopil jsem, že ty hrubky byl asi záměr. :-)
prasarna co?? :DD
A tikal? :-)))
vinetů
Šmarjá, tak to už začíná být akutní :-(
No já to teď doddělal asi před hoďkou a dalo mě to docela práci:-) dnes ráno jsem totiž zjistil to co ty, že mám poněkud neklidný zadní kolo, tak sem to tak rozebral že sem to málem nesložil zpět, zítra to projedu a třeba i přežiju:-)
Se těš, až zjistíš, že máš neklidnou kazetu a budeš rozebírat ořech :-)))
:-)))) Mám pocit že to brzo přijde jelikož ta kazeta se nějak viklá už teď ale mám z toho docela strach:-(
Tak to vůbec neřeš, pokud ti přehazka řadí! Jsou jen dva způsoby, jak vymezit vůli. Odebráním vymezovací podložky ( bývají dvě až tři ) – což zpravidla vede k drhnutí ořechu, nebo koupením nových kuliček. Optimální je koupit ořech nový, nebo zrovna celou nábu – za stavu, kdy ořech přestává fungovat, např. přeskakuje západka. Ona ta vúle v ořechu není příliš kritická na rozdíl od osy náby. Nejdřív se ale ujisti, že nemáš povolenou matici pastorků!
asi pozdě, ale pro příště parktool.com/repair/readhowto.asp?id=105
No seřídit kónusy je sice brnkačka ale pak pravděpodobně budeš muset seřídit i zadní brzdu.Tak pokud si na to netroufáš hoď to do servisu.Podle mě je ale lepší se to naučit a pak s tím nemusíš kvůli takovým prkotinám jezdit do servisu a vyhazovat za to zbytečný prachy,který bys mohl investovat třeba do náhrádních dílu kola.Od té doby co mě na garančce málo utáhli upínák předního kola si nakolo od žádnýho technika sahat nenechám. :-) všechno si radši udělám sám
Jo jo to je pravda, se servisama taky nemám nejlepší zkušenost a o cebě anii nemluvim. Chápu že na něčem vydělávat musí ale jsem student a proto pro mě není jednoduchý nechat v servisu 4 kila za výměnu lanek. Souhlasim s tebou že je určitě v klidu umět si na kole udělat co nejvíc sám, ušetříš jak čas tak prachy a když si rozbiju hudu tak aspoň vím proč:-) Dokuď mám arabáčka tak to zkouším ale až bude dražší kolečko tak to bude horší, třeba se to do té doby naučím:-)
No k tomu vyklání! Dal sem to do kupy, když sem konusy zatáhl napevno, kolo se ani nehlo, tak sem to povolil (to se mě zdálo zas moc) tak se točilo nicméně v tom podivně drhlo a kolo neběží tak hladce jako to druhé. Hlavně že se točí:-) Mám to v rámu a taky sem to projel a jde to ale mám strach aby se mě při rychlešší jízdě ty ložiska nevysypaly a rozmlátil si tlamu. Vím že sou to pro zkušenějšího blbiny ale jak říkám, v tomhle si moc jistej nejsu a tak zkouším a někdy mám strach:-))
Ty ložiska potřebujou ještě povolit, nesmí drhnout, jinak je zničíš. Musí jít hladce a bez vůle.
to znamená že se mám řídit vůlí v ložisku a ne tím jak je dotáhlý konus?? ten mám dost povolený a jde téměř povolit rukou a právě proto sem měl strach jestli se to nevysype popř. nezasekne??
Nevím, jestli ti rozumím. Takže: Musíš se řídit vůlí v ložidku, kterou nastavuješ konusy. Nastavít to musíš tak, aby jsi neměl žádnou vůli, ale současně nesmí kolo drhnout. Je i přípustná minimální vůle, která by, ale měla zmizet po vložení kola do rámu a utáhnutí rychloupínákem. Vůli stačí nastavovat jen na jedné straně náboje – je tam vždy konus a kontramatka, která zajišťuje, aby nedošlo k jeho uvolnění, případně dotažení během jízdy. Rozhodně by tato matka a konus neměl jít uvolnit rukou. Nevím jak jinak to vysvětlit.
Jo jo přibližně takto jsem to zatáhl a doufám teda že to bude ok, za chvíli se chystám na výjezd tak to třeba přežiju:-) Jde o to že sem ten konus nastavil tak aby se kolo ani vevyklalo ani nedrhlo ale když sem to dotahoval tou kontramatkou tak sem i mírně přitáhl konus před ní a nepodařilo se mě vychytat optimální utažení tak aby se ani nevyklalo nebo nedrhlo. Ve finální fázi to drhnutí vymizelo ale stále mám pocit že to kolo neběží tak čistě jak by mělo, každopádně už sem udělal vše co umím a teď pokud to je špatně to buď zničím nebo to vydrží. Uvidím co to udělá dnes a kdyžtak mě čeká v pondělé servis:-( Jinak mockrát dík za rady!! Ještě mě napadlo že to nejde seřídit kvůli tomu že ty ložiska jsou již vyjetý, myslím tím ty dráhy uvnitř středu a tím pádem tam vznikájí mezírky mezi jednotlivými kuličkami.
Pokud jsi nějakou dobu jezdil s povolenými kónusy, tak je téměř jisté, že už budeš mít poškozené ložiskové dráhy a už to nikdy nebude chodit jako nové. Co to je za náboj?
No jediný co sem na tom vyčetl tak je SHIMANO nic víc, už mě to přestává bavit, vytahuju to kolo už aspoň po pátý ku..... :-)
Tak to bude nejspíš Alivio. Z vlastní žkušenosti ti radím, abys zkontroloval, jestli nemáš povolený ořech. Takhle jsem taky jednou bezvýsledně šteloval kónusy celé odpoledne a pořád to mělo vůli i když jsem je trochu přetáhl a už se to netočilo hladce. Nakonc jsem přišel na to, že byl povolený ořech – proto vraž do ořechu desítku imbus zkus pro jistotu dotáhnout. Neříkám, že je to všelék, ale mohlo by to být ono.
Tak sem to teď s pomocí svojí bikerky:-) přísahám že naposledy rozdělal a složil, nechal sem to podle rady mírně povolený aby to nedřelo a natvrdo dotáhl až v rámu rychloupínákem a nedře ani nevyklá, nemůžu tomu věřit, určitě se na tom zas něco vy…, no nic du to projed a večer bych zkusil ten ořech kdyby něco. jinak ještě jednou díky za rady, opravdu to člověku dost pomůže!! doufám že až posmírám více zkušeností tak se tady budu moci odvděčit na oplátku svými radami!
Určitě, není nad osobní zkušenosti – tady se dozvíš jak na to, ale co se týče kónusů, chce to tréning.
Naposledy dneska :-)))
„Tak sem to teď s pomocí svojí bikerky:-) přísahám že naposledy rozdělal a složil“ – tak to ten orech uz neskusis…
To může být souhra všeho. Šišatý kuličky, případně vyloupaný kulový vrchlíky – v Authoráckých šlapkách mě praskaly přesně v půlce, vydřený kónusy i misky – může to být rýha nebo důlky, nebo kombinace. Příště dotáhni kontramatku s kónusem tak, aby ložiska velmi mírně drhla a potom nastav „vůli“ tím, že kousek vyšroubuješ kónus – cca 15 až 30° proti kontramatce. Základním předpokladem je, že máš na krev dotaženou vůči sobě kontramatku a kónus na druhé straně, protože zvětšuješ vnitřní rozteč kónusů. U přední náby to není problém udělat oddálením obou kónusů, ale u zadní to musíš udělat přes kontramatku druhé strany – u kazety. Taky se může stát, že to na volným náboji precizně nastavíš, bude chodit jako švýcary, pak ho utáhneš v rámu rychloupínákem a bude drhnout… Nastavíš tedy hrk na ose a rychloupínák ho eliminuje! :-))) To platí pro nepoškozený kuličkový dráhy. V opačném případě nemilosrdně vymez takovou vůli, aby se kolo točilo bez výraznějšího váznutí, ale zase tak, aby neplavalo.
Takže je to projetý a vypadá to OK :-D , super už se těším na další problém:-))))...... ne to si dělám prdel!!!!