Vykloktaný závit u náboje DT swiss a XT

36 nepřečtených
  • Nováček

    Ahoj,

    potřebuji radu opravdu technickou. Po servisu brzd, jsem dotahl kotouč momenťákem cca 6Nm a šroub se mi protočil, prostě jsem serval závit a to u XT a Dt Swiss, jsem z toho poměrně neštěastný, protože jsem očekával určitou výdrž a ne tohle. Takže došlo na protažený závitníkem M5, pročištění závitů a koupení šroubků. M5×20, bohužel jejich délka je moc, ale dalo by se to vyřešit podložkou věřijkovou, popř. rozpěrkovou.

    Má otázka je. Jak opravit takto zprasený set? Popř. jaký moment má použít, aby se tato situace neopakovala. Zítra bych nakoupil nerez šroub půlkulovou hlavou M5×18+rozpěrkovou podložkou a nakapal Locktite. Už se v tom prostě nechci vrtat, protože zjišťuji, že čím víc se člověk o takové kola stará, tím se to rozmazává:(

    0 0
    • xshreck  

      Nemáš špatný momenťák?? Nebo nejsou už hodně opoužívané závity na šroubech/nábojích od neustálého a zbytečného sundavání? Mě se zatím podařilo strhnout jen hlavy šroubů, až takhle teda ne.

      0 0
    • Vilém  

      Chtelo by to opravit treba pomoci Helicoil. Prasactejsi reseni je dat delsi sroub a z druhe strany priruby pro kotouc ho chytnout matkou.

      0 0
      • Nováček  

        To je opravdu prasácky řešení něco provrtávat skrz:( Helicoil mě napadl taky, ale co třeba nějaké lepidlo, co bych tam naplácal, pak vložil šroub, utáhl, nechalo by se zaschnouta byl by klid.

        0 0
        • Vilém  

          Provrtani jsem nemel na mysli, ta dira byva pruchozi, i kdyz nevim jak u tvych nab, nijak jsi to nekokretizoval, co mas za modely.

          Lepidlu bych nedaval dlouhou zivotnost a zda bys to pak rozebral, vi buh:)

          To uz bych radsi jezdil bez jednoho sroubu, i zde se vyskytuji lide, kteri rikaji, ze 3 staci:)

          0 0
          • Nováček  

            Mám DT Swiss X1800 a přítelkyně má náboje XT. Prostě mi to nejde do hlavy, jak se to mohlo takhle zprasit. Jinak jsem slyšel o lidí, co frčí se třemi a klid :D Ale to opravdu nebude můj a ani její případ. Já jsem strhl u sebe dva a u ní jeden šroub. Ostatní jsou ok.

            0 0
            • Papinak  

              pokud jsi tak šikovnej, tak to dej příště do servisu. Vyjde tě to levnějš..

              0 0
              • Nováček  

                Dělal jsem opravdu už všemožný servis kol a to bez jediného problému, ale tohle je prostě víc než divné:(

                0 0
        • sputnik  

          Tohle by tě mohlo zajímat… http://shop.berner.eu/…i/Tekuty_kov?…

          Měl jsem to doma a po zatvrdnutí je to opravdu jako kov, dá se to normálně brousit, řezat, vrtat…Zakápl bych tím díru se závitem v náboji, poté opatrně a s citem zašrouboval šroubek a nechal vytvrdnout…

          0 0
          • Nováček  

            To by bylo opravdu zajímavé řešení, ale cena nebude asi moc příjemná. Hlavně já potřebuji asi tak kapičku a kousek, nevím co bych dělal s tou tubou:(

            0 0
            • Joseph de Sax  

              když serveš všechny závity na kole, tak ji z větší části spotřebuješ a zbytek můžeš pak hodit do kontejneru…

              0 0
            • sputnik  

              Koupil jsem to v prodejně barvy-laky, cena byla asi 250 korun,…tuby jsou spojené, takže se vytláčejí souměrně a hmoty se musí promýchat dohromady(žlutá a černá), dokud to nemá barvu jakoby hlíníku. Poté se zacpou a jdou použít klidně za půl roku…až budou potřeba například na další šroubek :)

              0 0
    • Nováček  

      Ještě, abych dodal, tak klasícký torx šroub mi poničl závity ve své délce. Takže pokud tam dám dlouhé šrouby, max. délky hloubky závitu + kotouč, tak by to mělo být snad ok. Jde mi jen o to, zda se někdo z vás setkal s takovým problémem. Torx nahradím imbusem a utáhnu rukou.

      0 0
      • Vilém  

        Pokud je priruba pro kotouc dostatecne siroka a neni oddelena od leveho cela naby, do ktereho se vkladaji draty, tak by stacilo prohloubit diru, riznout delsi zavit a dat delsi sroub.

        Jo a ten momentak bych si prekontroloval, kdy vlastne vypina. Neni mi totiz jasny, jak se ti toto mohlo podarit u dvou nab, to musela byt sila jako hrom.

        0 0
        • Nováček  

          Právě, já už ten momeňtál do ruky nevezmu. Není to možný, abych to s ním serval jak blázen.

          Proříznout delší závit jsme udělali závitníkem o kousíček, co nám nervy dovolily. Výsledek je ten, že šroub se krásně zašroubuje, bohužel se prvních závitů vyklá. Má krapet vůli.

          Já osobně na to nemám ruce a ani zkušenosti s práci tohoto druhu(živím se ,,hlavou"), tak jsem to svěřil svému otci a vše se podařilo obnovit.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Nováček  

      Takže dnes jsem doděla opravu.

      Pro další nešiky a smolaře. Stačí závit protáhnout závitníkem, vytvořit nový závit(šroub se vyklat, ale to nevadí), dále koupit nerez šrouby s vnitřním šestihramen M5×16 popř. 18. Hlavní je mít nové závity čisté, suché. Na šroub po celé délce dáme Locktite 243, zašroubujem momeňtákem cca. 5–6Nm a bude to ok. OPravdu hodně moc záleží na čistotě závitů.

      Pokud se jedná o stržené závity, tak šrouby nerez klasický s imbusem jdou jen do zadní stavby, dopředu se nevejdou – budou škrtat o vidlici.Tam je potřeba použít tyto nebo tyto

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • McBlacky  

      mi to přijde divný, protože šrouby na kotouče mají dost mělkou hlavu. Zatím jsem viděl všechny stržený, než zničený závit (Ti šroubům stačí i míň než 6Nm).

      jinak jezdit se dá v pohodě s 5ti.

      já to neutahuji až tak moc, ale radši to pojišťuji loctite.

      musel jsi mít fakt smůlu, na kombinaci šroubů a nebo rozbitý klíč.

      0 0
      • Nováček  

        Musela to být opravdu souhra všeho. Stalo se mi to samé i u vidlice, kde byl opravdu krátký šroub u adaptéru ze 160mm kotouče na 180mm. Zde stačilo zase koupit delší šroub, opravdu jen o pár závitů a zase absolutně bez problémů. Podle mě hrozně moc závisí na čistotě a celkové přípravě, protože Locktite, který je zaschlý udělá v závitu opravdu neplechu.

        Vždy, když utahuju čisté šrouby, závity namazané locktitem a momenťákem, tak nikdy nemám sebemenší problém. Vždy nastane u použitých a špinavých. Jinak kotouč jsem utah na 5Nm a přijde mi to až dost.

        0 0
        • tonik666  

          Mimochodem, jak odstraňuješ Loctite? Jde odstranit nějakým rozpouštědlem, nebo se musí vyloupat?

          0 0
          • Vilém  

            Zavitnikem a zavitovym ockem. Ze sroubu jde i dratenym kartacem.

            0 0
          • Nováček  

            Odstaňuju ho tak, že nejdřív díru vystříkám Silikonovým oleje, který vyzlíná ven, pak maličko projedu závitníkem. Pokud nejde, nervu to a vyčistím to špeljlema do uší s vatičkou. Po zkušenostech se servaným závitem se mi opravdu osvědčilo čištění silikonovým olejem, popř. třeba WD nebo něčím co vyzlíná, uvolní krapet nečistot a pak stačí jen vytříř a dočistit hadříkem.

            0 0
        • xshreck  

          Já nasadím kotouč, pootočím s ním tak, aby se o šrouby opřel a dotáhnu jen aby se nepovolily.

          0 0
        • hovanec  

          Jinak teda kyanoakrylát je rozpustný v acetonu. :)

          0 0
    • Reed  

      tyhle šrouby jsem nikdy nedotahoval momentem, prostě vždy jen pocitem. Spíš byl pak problém je někdy povolit :-)Myslím, že v nábách problém nebude.

      0 0
    • se-se  

      podívejte se například do katalogu firmy Fabory – na opravu stržených závitů je určena čistá metoda a to zavrtání opravné závitové vložky. Je potřeba k tomu koupit specielní závitník na nenormalizovaný vnější závit vložky a zaváděcí trn. Ta vložky je zjednodušeně řečeno pružina, jejíž drát má zvláštní profil a tvoří zevnitř nový závit původní velikosti a zvenku zvláštní závit. pružina je v závitové díře samosvorná a nový závit má dokonce vyšší únosnost než původní. Dělají se i nerezové.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.