• jarda850

    Dobrý den nebo Ahoj všem,

    jsem tu nový ale už nějaký čas forum pročítám a teď bych potřeboval radu. Měním Brzdový kotouč G2 CLEAN SWEEP

    a zřejmě po předchozím zásahu je poškozen jeden závit na náboji. Jde to nějak řešit nebo je vhodnější nový náboj? Po dotažení všech šroubů na doporučený utahovací moment se nový kotouč vlní. Ještě se zeptám jak nebo čím odstranit staré lepidlo na závitech. J.

    0 0
    • Vilém  

      Lepidlo v zavitech odstranis zavitnikem. Podle ceho soudis, ze je poskozen jeden zavit? je strhnuty, nebo jde tezko? to druhe resi opet zavitnik. Ze se vlni kotouc muze mit ruzne priciny, treba ruzne otrepy, nebo necistoty, na dosedaci plose naby. Kotouc vsak neni problem dorovnat, pokud to neni neco extremniho, coz se u noveho kotouce neda cekat.

      0 0
    • -Alan-  

      Jestli myslíš lepidlem ten modrý bordel, tak ho tam nech, je to proti povolování. Jestli už jsi starý šroub vyndal a závit je špatný, zkus si to nechat projet závitníkem, třeba ještě není pozdě.

      0 0
    • kubad  

      v případě nouze to i 5 šroubů v klidu udrží, zbytek už ti ostatní napsali

      0 0
    • bikaf  

      Tak jsem objevil pravděpodobnou příčinu vibrace zadního kotouče. Když už jsem nevěděl co, zkusil jsem sundat, vyčistit a znovu nasadit kotouč (6 děr) a při sudavání šli tři šrouby podezřele dobře povolit. Výsledek – 3 díry v náboji mají stržený závit. divím se, že to dosud vydrželo pohromadě.

      Prozatím se mi nechce měnit náboj a přeplétat kolo, tak mě napadlo protáhnout to M6 závitníkem a dát tam větší šroub. CO si o tom myslíte? Nezkoušel to někdo?

      0 0
      • Vilém  

        Neslo by to prohloubit, provrtat skrz a dat delsi M5 srouby?

        0 0
        • bikaf  

          právě o tom uvažuju, jen bych tam říznul M6, protože o moc to prohloubit zřejmě nepůjde – skrz se mi teda moc nechce, ale nejsem strojař, spíš poučený amatér :o)

          0 0
          • kubad  

            M6 bude problém s šroubama, řešení budou závitové vložky a originál M5 šrouby

            0 0
            • bikaf  

              proč by měl být problém? je to snad nějaký atyp?

              0 0
              • kubad  

                no ono tam moc místa na hlavu šroubu není, proto je tam torx s nízkou hlavou, obyč imbus M5 tam většinou nevleze, M6 už bude asi problém, ale možná jo záleží na náboji a rámu, i když vzadu je většinou místa víc

                0 0
                • bikaf  

                  místa dost, přes 1cm rezerva…

                  Spíš by mě zajímalo, jestli můžu vrtnout o kusek hlouběji do náby, protože závitník závituje až tak 5mm ode dna díry

                  0 0
                  • kubad  

                    nevím co máš za nábu a kolik je tam prostoru

                    0 0
                    • bikaf  

                      Shimano FM 525

                      Vypadá to, že by to mohlo jít i skrz… hm .. ještě na to musím kouknout, tahám buď dvojcroozera nebo mladýho na tyči, tak se mi nechce volit žádný extrém

                      0 0
                      • kubad  

                        při ceně té náby bych to přepletl na novou

                        0 0
                        • bikaf  

                          když to je právě ono, když už bych měl kupovat novou … (Novatec? jenže to už bych musel i ráfek a dráty, když už) a nechce se mi vyhazovat prachy za 525…

                          Prostě pokud to půjde, sezónu ještě nejěk dojet a od ježíška…

                          0 0
                      • Vilém  

                        Tak u 525 je materialu az az:)

                        0 0
                        • bikaf  

                          a šel bys skrz?

                          0 0
                          • Vilém  

                            Ono by to ani skrz byt nemuselo, ale pokud by to prolezlo skrze, tak by se taky nic nestalo. Navic by sel lip vyrezat zavit, pokud by to bylo skrz. Osobne bych to tak udelal, prijde mi to nejjednodussi.

                            0 0
            • bikaf  

              Výš případně o jakou přesně závitovou vložku by mělo jít? Nemám s nimi absolutně žádnou zkušenost…

              0 0
          • Vilém  

            A co to je za nabu? Protoze pri pouziti M6 bys musel prevrtat i kotouc. Pokud nejaka normalni naba, tak bych to vzal skrz, pokud je jeste kam a dal ty dlouhy srouby. Vlozka atd. je precijen slouzitejsi reseni. Idealne nejakou helicoil.

            0 0
            • bikaf  

              ten kotouč klidně vrtnu, ta jebka stejně nevydrží dýl jak ta nába. Aspoň mě to pak donutí investovat do lepšího kotouče :o)

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • mr.antik  

      Můžu se sem vetřít – nevíte o kolik je shimano smrt kotouč „vysunutý“ od podélné osy kola oproti klasice bez unašeče?

      Jde o to, že je to na druhá kola, na jiném náboji, aby se nemuselo pokaždé štelovat brzdu.

      Případně daj se někde sehnat takové vymezovací podložky na doladění?

      0 0
      • Vilém  

        Pokud jsou stejne naby, tak by kotouc, i od jineho vyrobce, mel byt ve stejne pozici. Podlozky dela co vim syntace.

        0 0
        • mr.antik  

          náby jsou jiné, tam ten rozdíl nějakou desetinku je, to vím. Ale nechci aby ten rozdíl byl nějak velký kvůli alu unašeči.

          Podložky jsem myslel nějaký normálně sehnatelný…

          0 0
          • Vilém  

            Unasec by vubec nemel hrat roli. Proste vnitrni strana kotouce by mela byt v ose s celem priruby naby. Proste stejne jako u klasickeho kotouce z jednoho kusu plechu.

            0 0
      • mr.antik  

        Mám na mysli tento http://www.kupkolo.cz/…EW_5350.html

        6 děr, 180mm

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.