Zdravím, chci se zeptat co vše je zapotřebí většinou na kole, když se jezdí přes zimu?
Zajímá mě, jestli se mění například kotouče, předpokládám že ložiska a destičky 100%.
Zdravím, chci se zeptat co vše je zapotřebí většinou na kole, když se jezdí přes zimu?
Zajímá mě, jestli se mění například kotouče, předpokládám že ložiska a destičky 100%.
Proc neco menit, kdyz to jeste neni ojete?
Bylo mi řečeno, že kotouce po zimě vyměnit musím, že budou v haji. Právě si říkám proč by nerezové kotouče, který nejsou ani rok starý měli byt v haji.
Kotouče se mění až se sjedou, bývá na nich napsaná tloušťka pro výměnu, většinou okolo 1,5mm, ale když to vyměníš při 1,3, tak se nic nestane. Teda pokud to neni Shimano Ice tech.
Destičky až se sjedou téměř na kov.
Ložiska až se vychodí nebo začnou přidrhávat. Po zimě automaticky je nesmysl.
Destičky měním rozhodně dřív než se sjedou téměř na kov…
Jj, jak začnou drhnout pružiny :-)
:o)
Neni to zbytečně brzo? ;-)
Moje to není. :o) Jeli jsme dvoudení hřebenovku z Třince na Hostýn a bylo zrovna po velkém dešti. Takhle do vypadalo v polovině cesty.
Při výměně kotouče měním destičky vždy bez ohledu na opotřebení. Staré desky na nový kotouč nepatří. Stejně tak před novou sezónou vždy preventivně vyměním olej, odvzdušním brzdy a opět vyměním desky. Mám kolo v dílně a mám na to celou zimu. V sezóně pak jen jezdím a nemusím na něj ani sáhnout.
A čemu tím prospěješ?
Je v dílně, pač „musí“ a nemusí se doma votravovat se starou :)
Pokud ti tyhle kraviny rekli v servise/prodejne uz tam nechod, pokud ti to rekl nejakej znamej tak mu rekni ze je maslo a uz si od nej taky nenech radit :)
To si te vychcany servisak pripravoval aby te pak mohl natahnout pri nasledne servisni kontrole. Jestli mas desticky s extra tvrdou smesi tak muzou zrat kotouce o trosku vic ale jinak je to blbost s tou zimou.
zmer kotouc pokud nema pod 1.5 mm nic nemen a po zime vymen mechanika
vymen mechanika a po zimě zmer kotouc, pokud nema pod 1.5 mm nic nemen
vyměň kotouč a po zimě změř mechanika. Pokud má pod 1,5mm tak vyměň i jeho.
Jak merite tloustku kotouce? U me je to nejslabsi misto vetsinou uprostred, dal od kraje, a suplerou zmerim jen nejvetsi tloustku.
Merim to pres kulicky z loziska jejichz prumer pak odectu.
Šuplerou na zápichy.
Já to měřím od oka, většinou se je snažím měnit dřív, než vypadají nějak takhle
Tak to ale hodně riskuješ že se ti při brzdění sekne a hodíš tlamu.
Posuvkou, když namerim 1,3 mm tak má bezpečně všude pod 1,5 mm
Blbost…zima,nezima… mění se třeba v červenci, když je odjedeš :-))
vymen toho kto ti to poradil…
Já mám brzdy Shimano nějaké BR nějaké základní ale koupil jsem nové desky GALFER sintr a brzdný účinek je o 100% lepší než desky Shimano.
Tak dej bacha ať ti sintrovaný destičky nesežerou kotouče. Levný Shimano kotouče jsou jen na organický destičky (resin, polymer)
Resin only kotouče se sintr deskama mám 8 tisíc km a zatím se nic nesežralo.
To ovšem nemusí být pravidlo. Viděl jsem už několikery kotouče, které sintry sežraly. Ale je to vyjímka.
Záleží samozřejmě kde se s tím jezdí, roviny okolo Prahy to vydrží dlouho :-)
V okolí Prahy nejsou jen roviny! :) Zvlášť na jihozápadě a jihu, tady neni problém nastoupat 2 000m na 100km
Lunochod:
Resin only kotouče a chlazený sintr desky, jedno pořádný brždění na Šumavě. Zkroucený a modrý.
Vyměněno dle doporučení SHIMANO, za větší ICE TECH a naprostá pohoda.
P.S.: mám 140kg. To na to má taky vliv.
Kde jsi ty desky Galfer kupoval? Prošel jsem většinu kameňáků ve městě a všude na mě hleděli, co že to po nich vlastně chci. Jako ekvivalent většinou nabídli Force :)